🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟سبک شناسی زیارات مأثورۀ شیعه با تأکید بر کامل الزیارات ابن قولویه
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین - دانشکده اصول الدین (غیرانتفاعی و غیردولتی) . 1395 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: عبدالهادی فقهی زاده | دانشجو: محمود زارعی
سبک شناسی ، ازجمله موضوعاتی است که در سدۀ اخیر ، توجۀ ویژۀ ادیبان و محقّقان را برانگیخته است . در این علم ، سبک خاص نویسنده و روابط زبانی موجود در متن ادبی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد . از جمله متونی که شایستگی و ارزش بررسی و تجزیه و تحلیل دارد ، متون دینی و به طور خاص متن زیارات مأثوره است که در عین علو معانی به زیورهای لفظی نیز آراسته است و از آن جا که زیارات مأثوره مجموعه ای از سخنان ائمّۀ معصومین (ع) است ، بررسی آن ها از منظر سبک شناسی ، به تبیین و شناخت بیشتر افکار و اندیشه های ایشان منجر می گردد . زیارات از منابع و ذخایر ارزشمند معرفتی امامیه هستند که فرازهای آن حاوی نکات معرفتی عمیق و ارزشمندی است . این متون در منابع حدیثی به طور عام و در برخی از کتاب ها به طور خاص جمع آوری شده اند که در این زمینه کتاب کامل الزیارات از جایگاهی والا برخوردار است. این کتاب تألیف ابو القاسم جعفر بن محمد بن قولویه قمى مىباشد که در قرن چهارم هجری می زیسته است . وی یکی از محدثین به نام شیعه است که در کتاب خود ، به بیان اهمیت زیارات پرداخته و به جمع آوری زیارات مأثوره اقدام نموده است . وی مدعی است که احادیث این کتاب را از معتبرترین منابع و با صحیح ترین سندها نقل کرده و در آن حدیث نادر و ضعیف نیاورده است . این تحقیق با روش توصیفی ـ تحلیلی به سبک شناسی زیارات مأثوره پرداخته و ضمن ارائۀ تعاریفی از سبک ، سبک شناسی ، مفهوم زیارت ، آثارتربیتی – دینی و اجتماعی آن ، زیارات صادره از جانب امامان معصوم (ع) را در سه سطح زبانی ، ادبی و معنایی بررسی کرده و از این رهگذر گوشه هایی از لطایف ، دقایق و رموز هنری و ویژگی های زیبا شناختی آن را آشکار نموده است ؛ از بارزترین ویژگی های آن عبارت پردازی زیبا ، آرایش لفظی و آهنگین بودن زیارات است. این متون ، دارای ساختاری محکم و اسلوبی شیوا هستند و ائمه (ع) دیدگاه های خود را پیرامون مسائل مختلف اخلاقی ، تربیتی و ... در بهترین قالب عرضه داشته اند .
#زیارات ، مأثوره ، سبک ، سبک شناسی .
#کامل الزیارات
#ابن قولویه
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/932229
🆔 @ostadmaaref
☘☘سوال☘☘
با سلام
سوالی از استاد معارف داشتم
اینکه آیا حسنین علیهم السلام در زمان خلیفه دوم در جنگ اعراب با ایران شرکت داشته اند یا خیر ؟ و اینکه اگر داشته اند این حضور به نوعی تایید خلافت جناب عمر محسوب نمی شده است؟
🆔 @ostadmaaref
☘☘سوال☘☘
سلام ببخشید مزاحم شدم
سوال داشتم راجع به اخباریه و اینکه شیخ کلینی و صدوق اخباری بودن یا نه و اینکه چجوری میشه اجتهاد رو از احادیث اثبات کرد
🆔 @ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
اخباریگری به عنوان یک اصطلاح متعلق به قرن دهم به بعد است کلینی وشیخ صدوق را اخباری نمی گویند اما میتوان گفت مکتب حدیثی قم که کلینی وصدوق متعلق به ان بوده اند حدیث گرا ونقل گرا بوده اند به نسبت مکتب حدیثی بغداد که درعین عنایت به حدیث عقلگرا بوده اند
🆔 @ostadmaaref
☘☘سوال☘☘
سلام علیکم منظور از سلاح پیامبر در کتاب تاریخ حدیث اقای معارف چیست ......که به دست ائمه رسیده وبه تابوت بنی اسرائیل تشبیه شده....تشکر
🆔 @ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
منظور از سلاح وسایل شخصی رسول الله شامل شمشیر وزره ووسایلی از این دست بوده است
🆔 @ostadmaaref
☘☘سوال☘☘
سلام
خسته نباشید
درگیر پایان نامه ای هستم با موصوع اقتصاد در نهج البلاغه دانشکده اقتصاد تهران
شرح مناسبی از استاد میخواید در این موضوع بهم معرفی کنند؟
با تشکر
🆔 @ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
شرح نهج البلاغه با گرایش مباحث اقتصادی زیاد معنی ندارد احتمال میدهم شرح پیام امام ایت الله مکارم وشرح محمد تقی جعفری وشرح ایت الله طالقانی در این خصوص بهتر از بقیه باشد
🆔 @ostadmaaref
☘☘سوال☘☘
با سلام و عرض ادب یه سوال از محضر استاد داشتم . اگر واحد پایان نامه را از (پژوهش محوری)تبدیل به آموزش محوری کنیم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دچار مشکل میشویم ؟ آیا برای تحصیل در مقطع دکتری حتما باید پایان نامه داشته باشیم ؟ لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید . با کمال تشکر از دانشجوایا ن دانشکده اصول الدین رشته علوم قران و حدیث (مقطع ارشد ) با تشکر فراوان
🆔 @ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
اگر شما دانشجوی اموزش محور باشید قانونا می توانید در کنکور دکتری شرکت کنید فقط ممکن است در مصاحبه دکتری قدرت وعلاقه شما به کار پژوهشی برای مصاحبه کننده احراز نشود در این صورت چاپ مقاله می تواند جبران کننده باشد لذا با داشتن مقاله مشکل برطرف می شود
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟بررسی سیره فردی و اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین - دانشکده الهیات و معارف اسلامی . 1395 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: ملیحه سادات سیدرضا | دانشجو: علی آبک
اهمیت و ضرورت سعادتمندی انسان و جامعه انسانی و رضایت خداوند متعال به اندازه ای است که اسلام ناب محمدی برای پاسخ گویی به نیاز انسان ها و رساندن به این سعادت، الگوهای تربیتی و نمونه های عینی کمال را معرفی کرده است. معصومین(علیهم السلام)و از جمله حضرت فاطمه زهراء(سلام الله علیها)نمونه ای از این الگوها و به تعبیر قرآن "اسوه"ها می باشند که رفتار و سیره عملی آن ها مورد پسند و قبول خداوند و منطبق با فطرت انسان بوده و با اطمینان می توان از آن پیروی نمود. ضرورت داشتن الگوهای موفق در زندگی ، انسان را به پژوهش در زندگی آن ها وادار کرده و آنچه در این الگوگیری و تأسی به اخلاق اولیاء الهی کارساز است آشنایی به جزئیات صفات و رفتارآن بزرگواران است که در کتاب های حدیث و سیره نمونه های رفتاری و عملی آن ها به صورت جزئی و ریز آمده است؛ هر چند گروهی معتقدند که به طور کلی اخلاق و معیارهای خوب و بداخلاقی نسبی است و به همین دلیل نمی توان رفتارهای یک فرد را الگو قرارداد،زیرا باتوجه به شرایط زمان و مکان این رفتار ها خوب یا بد می شود و نمی توان به آن تکیه کرد؛ اما به یقین می توان گفت که اصول اولیه اخلاقی، برخواسته از فطرت است و به هیچ وجه نسبی نیست و به همین دلیل می توان از سیره عملی الگو ها بهره برد. با بررسی سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)در زندگی فردی ،خانوادگی،اجتماعی و سیاسی و نگاهی اجمالی به دوران کوتاه زندگی با برکت آن حضرت راهکارهایی عینی را می توان مشاهده کرد که با بهره گیری از آن ها در زندگی فردی و اجتماعی می توان بخشی از سعادت واقعی را در زندگی دنیایی و آخرتی بدست آورده و الگوپذیری از سیره عملی آن حضرت در بعد فردی و اجتماعی را نمایان کرده تا چراغ راهی برای جویندگان به سعادت باشد. کلید واژه ها: سعادت، اسوه ها و الگوهای تربیتی، حدیث و سیره ،اصول اولیه اخلاقی، الگوپذیری، زندگی فردی و اجتماعی
#سعادت
#اسوه ها و الگوهای تربیتی
#حدیث و سیره
#اصول اولیه اخلاقی
#الگوپذیری
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/941990
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟نقد و بررسی اسرائیلیات در قصص الانبیاء درباره چهار پیامبر حضرت شعیب (ع) ، حضرت موسی (ع) ، حضرت یوشع (ع) ، حضرت یونس (ع) با توجه به تفاسیر الدرامنثور و نوراثقلین🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1384 . کارشناسی ارشد
موضوع: علوم انسانی > علوم قرآن و حدیث
استاد راهنما: ولیالله تقیپورفر | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: فهیمه کلیاسی اصفهانی
رساله حاضر یژوهشى است پیرامون نقد و بررسى إسرائیلیات در قصص الأنبیاء، و در آن نوعى از اسرائیلیات مورد بررسى قرار مى گیرد که علاوه بر ایجاد تصوراتى نامأنوس با پندارهای دینى، به هتک حرمت انبیاء پرداخته است و مروجین آن، براى اشاعه مطالب ساختگى خود، از هیچ تلاشى فروگذار نکرده اند، همان گونه که مستحضرید، مسلمانان جهت دانستن مطالبى که در قرآن مجید به صورت مختصر ذکر شده بود " به اهل کتاب مراجعه مى کرده اند وایشان، به ویژه یهودیان پیوسته در راه تعلیم فرهنگ تورات دست نبشته خود از هر روزنه ای وارد مى شدند و یکى از طرق ایشان، وارونه نمودن حقایق دینى در سرگذشت انبیاء بوده است که با گفتاری قصه وار توأم بود و از سوئى علماء اسلام به علت عدم اصطکاک این گونه مسائل با احکام قراَن، با این موضوع با ملایمت و گذرا برخورد نموده که این روش مقابله، راه را برای ورود اسرائیلیات ریز و درشت باز نمود و صد دریغا که این فاجعه، علاوه بر تفاسیر اهل سنت، گریبانگیر تفاسیر شیعه نیز گردید و طولى نکشید که قصاص اهل کتاب، به ویژه یهودیان (تازه مسلمان) به صورت گسترده دست به اشاعه مطالبى ضد و نقیض دربارهء پیامبران زدند و اَنچه نباید مى شد، انجام یذیرفت و اکنون در عصر حاضر با کتب تفسیری و قصص، مملو از اراجیف و بافته های عاملین این امر مواجه هستیم و لذا نمى بایست دست بردست نهاده و اجازهء حضور بیش از این به موارد ذکر شده بدهیم و این پایان نامه تلاشى کوچک در این راه است، و در طى فصول اَن به ذکر نمونه هائى از این موارد، پرداخته شده است که انشاء اللّه نتایج حاصل از این تحقیق و بررسى بتواند ما را در راه شناخت حقایق قراَنى یارى نماید. لازم به ذکر است که در بخش نخست این پایان نامه به ذکرچگونگى شکل گیری إسرائیلیات در چهار فصل مى یردازد.
#پیامبران
#سرگذشتنامه ها
#دین یهود
#قرآن
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/112307
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟مقایسه روش شناسی تفسیر المیزان با تفسیر تسنیم🌟
پایاننامه . دولتی - سایر دستگاههای اجرایی - دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم - دانشکده علوم قرآنی تهران . 1387 . کارشناسی ارشد
موضوع: علوم انسانی > تفسیر قرآن مجید
استاد راهنما: عیسی متقی زاده | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: خدیجه زینی وند نژاد
چکیده ندارد.
30 صفحه اولیه ین پایان نامه را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/480957
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟بررسی تاریخی حقوق متقابل معلولان و حکومت از هجرت تا پایان عصر خلفای راشدین🌟
پایاننامه . 1383 . کارشناسی ارشد
موضوع: علوم انسانی > تاریخ
استاد راهنما: علیمحمد ولوی | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: هما بدر
چکیده ندارد.
30 صفحه اولیه ین پایان نامه را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.
لینک پایان نامه: http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/55359
🆔 @ostadmaaref
تحقیق و بررسی موضوعی حدیث قدسی لوح حضرت زهرا علیها السلام.pdf
1.48M
#مقاله
تحقیق و بررسی موضوعی حدیث قدسی لوح حضرت زهرا علیها السلام
#روایات
#امامت
#فاطمه
#حدیث_قدسی
#حدیث_لوح
#نص
#جابر_انصاری
مجله
#سفینه
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟نقش کعب الاحبار در تحولات سیاسی-فرهنگی صدر اسلام🌟
پایاننامه . 1381 . کارشناسی ارشد
موضوع: علوم انسانی > تاریخ
استاد راهنما: علیمحمد ولوی | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: فریبا جعفری
30 صفحه اولیه ین پایان نامه را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/59322
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟بررسی نقش خاندان یقطین در تاریخ شیعه🌟
پایاننامه . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه الزهرا (س) . 1382 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: علیمحمد ولوی | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: فاطمه جعفرنیا
#خاندان یقطین
#شیعه
#تاریخ
#عباسیان
30 صفحه اولیه ین پایان نامه را از لینک زیر می توانید دانلود کنید.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/64289
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟نقد حدیث با تکیه بر قران (نقد قرآن محور حدیث)🌟
پایاننامه . 1385 . پایان نامه دکترا
استاد راهنما: محمدعلی مهدوی; راد | استاد مشاور: مجید معارف . کامران ایزدی | دانشجو: مهدی احمدی
چکیده به موجب برخی روایات و گزارشها، نقد حدیث با قران به عنوان یک قاعده توسط پیامبر(ص)، ائمه(ع)، صحابیان و تابعان مطرح شده است. همچنین گزارشهایی ناظر به اعمال آن توسط برخی ائمه(ع) و صحابه دیده میشود. از سده دوم با آغاز دوره تدوین حدیث و دانشهای پیرامون آن، این قاعده در دو مقام نظر و عمل، مورد توجه اندیشوران مسلمان قرار گرفت.در مقام نظر، دو دیدگاه ایجابی و انکاری پدید آمد. این دو دیدگاه با محوریت متون نامبردار به احادیث عرض شکل گرفت. امامیه و زیدیه، نگاه ایجابی و غالب اهل سنت نگاه انکاری را اختیار کردند. گویی در سده اخیر این مساله جایگاه یکی از شاخصهای اندیشه اجتهادی در برابر سنتگرایی اخباری را پیدا کرده است. چه، محمد عبده، رشید رضا، احمد امین، ابوریه، سباعی و دهها عالم نقد حدیث اهل سنت به جانب اعتبارآن تمایل یافتهاند. در مقام عمل از این قاعده چندان استقبال نشده است. این ادعا با تتبع در متون روایی و پیرامون آن معلوم میشود. چنان که گستره این انطباق، از سه حوزه دانش فقه، تفسیر و کلام فراتر نمیرود. این نحوه تعامل، ریشه در عوامل مختلف دارد که اختلاف در جایگاه سنت، زبان قران، گونه تناظر حدیث با قران در قاعده عرض و... از آن جمله است. تاخر جایگاه سنت نسبت به قران، زبان متعارف در نحوه تفهیم قران، تحریف ناپذیری قران، مخالفت قطعی در گونه تناظر قران، اثبات صدور و عدم صدور در برایند قاعده یاد شده چارچوب نظری قاعده قران محور را تشکیل میدهد. کلید واژه: حدیث، قرآن، نقد قرآن محور، اثبات صدور، اثبات حجیت.
#حدیث
#قرآن
#نقد قرآن محور
# اثبات صدور
#اثبات حجیت
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/64462
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟وظایف کارگزاران از دیدگاه امام علی (ع)🌟
پایاننامه . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1362 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: منصور پهلوان | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: زهرا فهمیده وطن دوست
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/72189
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟نقش مردم در حکومت از دیدگاه امام علی علیهاسلام🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1382 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: ولیالله نقیپور | دانشجو: ملیحه خودکار
لینک پایان نامه: http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/72399
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟ذکر و غفلت از دیدگاه قرآن و روایات🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی . 1381 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: منصور پهلوان | دانشجو: فرشته تقی زاده
30صفحه اول پایان نامه از لینک زیر قابل دانلود است.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/72410
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟فطری بودن دین و مشترکات ادیان الهی در قرآن و حدیث🌟
پایاننامه . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . 1383 . کارشناسی ارشد
موضوع: علوم انسانی > علوم قرآن و حدیث
استاد راهنما: ولیالله نقیپورفر | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: سودابه آشوری
30صفحه اول پایان نامه از لینک زیر قابل دانلود است.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/72411
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟موعظه و اندرز در نهج البلاغه🌟
پایاننامه . غیر دولتی - مؤسسههای آموزش عالی غیردولتیـغیرانتفاعی - دانشکده اصول الدین . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه قم . 1382 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: منصور پهلوان | استاد مشاور: مجید معارف | دانشجو: معصومه عباسی
30صفحه اول پایان نامه از لینک زیر قابل دانلود است.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/76103
🆔 @ostadmaaref
🌟معرفی #پایان نامه# 🌟
🌟ترجمه و تحقیق مبحث نسخ و انساء در قرآن کریم از کتاب ((القرآن الکریم و روایات المدرستین)) 🌟
پایاننامه . دولتی - وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری - دانشگاه قم . 1382 . کارشناسی ارشد
استاد راهنما: مجید معارف | استاد مشاور: کاظم عسکری | دانشجو: ناهید ایزدی
30صفحه اول پایان نامه از لینک زیر قابل دانلود است.
لینک پایان نامه:http://ganj.irandoc.ac.ir/articles/76114
🆔 @ostadmaaref
🌺🌺سوال🌺🌺
آیا اگر سند روایت در متون روایی نباشه، میشود به آن مجعول گفت؟
☘☘پاسخ☘☘
جعل حدیث از قرن ۵ در شیعه وسنی متوقف شده است واز قرن ۶ هر حدیثی حتی احادیث مجعول باید در منبعی آدرس داده شود وگرنه مشکوک به جعل جدید میشود که البته جزء نوادر است چون همانطور که گفتم با ختم تدوین حدیث در قرن ۵ آن هم در شیعه وسنی کمترین ارزش علمی در نقل حدیث ارجاع ان به یک منبع میشود اگر فرض جعل جدید را منتفی بدانیم ومنبعی هم برای حدیث منسوب به امام پیدا نکنیم حتما در نقل این جمله از امام ( ع) سهو وخطایی رخ داده است.
🆔 @ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
باسلام اسلام در مسئله گناه وعدم اشاعه آن بسیار حساس است ومایل است به هیچ عنوان باب اقرار به گناه ونقل گناهان دیگر باب نشود وبه عکس حسن ظن به توبه باب شود وتبلیغ گردد لذا حدیث یاد شده با این مبنا نمی تواند غلط باشد ومشابه آن حدیثی داریم از امام هفتم که می فرماید اگر ۵۰ نفر در باره کسی شهادت به فسقی دادند وان کس تکذیب کرد تو ان ۵۰ نفر را تکذیب کن (سوره نور ذیل ایات اولیه از جمله مساله افک)
اما در مورد جعل این حدیث قاعده کلی در جعلی دانستن یک حدیث حصول علم به جعل است نه گمانه زنی به صرف گمانه زنی حدیث ضعیف ونامعتبر خواهد شد نه لزوما مجعول علم به جعل هم زمانی حاصل میشود که جای هیچ احتمالی در توجیه حدیث باقی نماند
از نظر مضمونی برای من علم به جعل حاصل نشده چون این مضمون در راستای اموزه های اسلام است اما تا مادام که منبع وسند معتبری برای آن پیدا نشود استناد به ان را جایز نمی دانم.
🆔 @ostadmaaref
🌺🌺سوال🌺🌺
با عرض سلام و وقت بخیر
استاد عزیز لطفا اگر امکان داره محبت کنید نظرتون رو راجع به مسأله (دلایل کم توجهی اندیشمندان به اعجاز معارفي قرآن در برابر اعجاز بیانی) را مطرح بفرمائید.
واگر مقاله یا کتابی در ارتباط با این موضوع می شناسید معرفی کنید.
با کمال تشکر و سپاس🙏
@ostadmaaref
☘☘پاسخ☘☘
دو کتاب تفسیر المیزان علامه طباطبایی والبیان آیت الله خویی منابع مهمی جهت اعجاز معارفی یا اعجاز تشریعی قرآن هستند مرحوم آیت الله معرفت هم در کتاب علوم قرانی خود ونیز در کتاب التمهید جلد۶ به این بعد از اعجاز قران پرداخته اند جناب اقای مهدوی راد نیز درمبحث اعجاز کتاب علوم قرانی ( اثر مشترک ما) که بتازگی توسط انتشارات سمت منتشر شده درصفحه۱۵۲ ذیل تیر اعجاز تشریعی چندین منبع مهم از اثار معاصران را معرفی کرده اند در گذشته این وجه از اعجاز کمتر مورد توجه بوده اما در عصر حاضر از توجه خوبی برخوردار شده است
🆔 @ostadmaaref
🌺🌺سوال🌺🌺
با سلام و عرض ادب
در ارتباط با بحث رابطه ناگسست اعجاز با عدم تحریف قرآن، محبت کنيد لطفا کیفیت تأثیر گذاری تحریف به زیاده بر اعجاز قرآن کریم رو بیان کنید. با تشکر
@ostadmaaref