💠 خداوند درحدیث قدسی میفرماید: روزه از من است و من پاداش آنرا میدهم.
سوال: دلیلش چیست؟ چرا نماز و حج و... هم که از خداست در باره اش اینگونه نفرموده اند؟
👇👇👇
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ فقه الحدیثِ این روایت، پرورش صفت اخلاص است.
💠 هیچ عبادتی حتی نماز و زکات نمی تواند مانند روزه در پرورش دو صفت موثر واقع شود.
✅ اول صفت تقوی: چون روزه مستلزم مبارزه شدید با خواسته های نفسانی است.
✅ و دیگری اخلاص: چون روزه دار در خلوت هم چیزی نمی خورد و نمی آشامد و این به تقویت اخلاص کمک می کند.
🆔 @ostadmaaref
سیمای مازندران.mp3
12.49M
#فایل_صوتی
💠 بیانات استاد معارف در شبکه تبرستان (5)
♦️ موضوع: گفتگو با استاد
🔹 سال 1387 شمسی
🆔 @ostadmaaref
بررسی اصالت کتاب عبید الله حلبی.pdf
295.8K
بررسی اصالت کتاب عبید الله حلبی
#نقد_متن
#کتاب_حلبی
#ابن_ابی_عمیر
#حماد_بن_عثمان
#مصنفات_شیعه
#تاریخ_حدیث_شیعه
مجله
#صحیفه_مبین
🆔 @ostadmaaref
#سوال
💠 پرواضح است که تناسب میان عمل و کیفر باید برقرار باشد؛ اما سوال اینست که چرا باید برای یک روز، شصت برابر باشد؟
👇👇👇
🆔 @ostadmaaref
💠 پاسخ:
♦️ تناسب عمل و کیفر در آیات قرآن روشن است؛ آنجا که می فرماید: من جا بالسیئه فلایجزی الا مثلها...
✅ اما گاهی از باب بازدارندگی مجازاتی شدید وضع می شود که از ارتکاب به خلاف جلوگیری شود.
✅ به نظر من مجازات روزه خواری عمدی -که نوعی اعلام موضع در برابر خداوند است- از این باب است؛ در غیر این صورت نسبت به مسافران و بیماران و معذوران همان یک روز در برابر یک روز است.
🆔 @ostadmaaref
تفسیر آیه 22 سوره محمد.mp3
4.76M
#فایل_صوتی
💠 تفسیر آیه 22 سوره محمد
♦️ استاد مجید معارف
🔹 1393.05.20
🆔 @ostadmaaref
بررسي_اولويت_هاي_مصرف_از_منظر_آيات.pdf
190.1K
بررسی اولویت های مصرف از منظر آيات و روایات
#مصرف
#اولویت_مصرف
#هزینه_کردن
#آیات_و_روایات
کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی
🆔 @ostadmaaref
#سوال
💠 آیا این صحیح است که سخن مرحوم صدوق در مقدمه من لایحضره الفقیه که «و لم أقصد فیه قصد المصنفین من إیراد جمیع ما رووه بل قصدت إلی ایراد ما أفتی به ... » را ناظر به کتاب کافی مرحوم کلینی تلقی کنیم؟
🔹 به نظر می رسد آیت الله خوئی در مقدمه رجال(ج1-ص26) چنین برداشتی از سخن مرحوم صدوق کرده اند.
💠 پاسخ:
♦️ به نظر من سخن شیخ صدوق جنبه عمومی دارد که یک مصداق آن هم ممکن است در برخی موارد کلینی باشد.
✅ گفتنی است که شیخ صدوق در مقدمه کتاب از کتاب کافی در حد یکی از منابع خود نام نمی برد، اما در متن کتاب گاهی برخی از روایات را منحصرا از طریق کلینی نقل می کند.
♦️ این می رساند که کلینی را در مجموع قبول داشته است.
🆔 @ostadmaaref