eitaa logo
در محضر استاد نظامی همدانی
135 دنبال‌کننده
438 عکس
57 ویدیو
96 فایل
(بسم الله الرحمن الرحیم) پایگاه تنظیم و نشر آثار دانشمند فرهیخته حجة‌الاسلام و المسلمین علی‌نظامی‌ همدانی (مد ظله العالی) ارائه‌ی👈تفسیر قرآن‌کریم و شرح ادعیه‌ی ائمه‌ی اطهار(علیهم السلام) ارتباط باخادم کانال : @parvaz1199
مشاهده در ایتا
دانلود
آمد رَمَضان و عارفان خُرَّم از آن طوفان زدگانِ تن،به حال رَم از آن! یارب ز مَوائِدِ[1]سَماویّه ببخش از لطف،که تا شویم ز اهل رَمَضان... 🔺[1]سفره‌های‌آسمانی 💠|سروده‌ی|: ((استادعلی‌نظامی‌همدانی) @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق چارتکبیر زدم یک سره بر هر چه که هست می بده تا دهمت آگهی از سر قضا که به روی که شدم عاشق و از بوی که مست حافظ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نظام کمال
📜یادداشت های استاد موسوي مطلق گزارشی از سفر اخیرشان به استان همدان و دیدار با : بسم الله الرحمن الرحيم هفتاد سال عمر با بركت دارد؛بيش از نيم قرن ان رادر علوم مختلف اسلامى سپرى كرده است ؛ روشن دل ونمونه ى بارز همت و تلاش است، در همدان مهمانش شديم؛پذيرائى كرد ميوه ،چاى وشيرينى؛ اما آنچه لذت داشت كلمات شيرين و آب دارِ ناب او بود؛ ابياتى از هزار رباعى خود كه چاپ شده بود جانى تازه بر ما بخشيد؛از قصيده هاى عربى اش خوانده مخصوصا فضل البكاء؛ از عرفان پاك گفت يعنى شرح دعاى ابوحمزه ثمالى در ٦٠٠صفحه؛ از شرح زيارت جامعه پرسيدم ،گفت برايم و خدا را شكر استان قدس رضوى ان را به طبع اراسته بود: المعارف الرافعه فى شرح الزياره الجامعه. راستى! فيض الحرمين را بايد ميديدى فى شرح منظومه الثقلين ان هم نشر استان قدس لباس زيبا بر او پوشيده بود. سيماى دين را در ائينه عقل و دين به تحرير دراورده بود شرح باب حادى عشر را كه حاكى از تسلط وى بر اعتقادات بود در آنجا متجلى بود، الايمان المنجى هم قابل ستايش بود ... اين بخشى از اثار قلمى اين عالم پر تلاش و به ظاهر نابينابود.. از علاقه اش به قول خودش از مرادانش گفت من جمله علاقه مندى اش به عارف ،فَقِيه و فيلسوف معاصر مرحوم ايت الله حاج شيخ يحيى انصارى شيرازى. از تواضع و شاگرد پرورى استادش مرحوم ايت الله العظمى اخوند ملا على معصومى تمجيد كرد. از زهد و تقواى فوق العاده ى استاد ديگرش مرحوم ايت الله تالهى بسيار ستايش كرد. از استاد ما و رفيق ايشان مرحوم ايت الله حاج شيخ محمد تقى انصارى همدانى هم ياد كرد. از غربت علما در بلاد خودشان با حال خاصى .... از ديگر استادانش پرسيدم گفت: شهيد مدنى؛ شيخ على انصارى؛ شيخ مصطفى هاشمى؛ شيخ نوح نجفى؛ شيخ محمدحسين بهارى.... عجب چنان با ذوق از اين ملاقات كه در ١٣مهرماه صورت گرفت ياد كردم يادم رفت صاحب خانه را معرفى كنم ايشان: ؛ و ؛ و ؛ مربى و استاد اعتقادات جناب استاد [ ] بودند.... 💻 www.mooosavimotlagh.ir 📱 @moosavimotlagh110 📸 http://instagram.com/_u/moosavimotlagh 🅰 @Alikalhor110
🌟💠🌟💠🌟💠🍃🍃 💠🌟💠🌟💠 🌟💠🌟💠 💠🌟💠🌟 🌟💠🌟 💠🌟 ✅قدردانی دانش‌پژوهان محضر دانشمند فاضل‌و فرهیخته حجه الاسلام والمسلمین اُستاد نظامی‌پور همدانی: بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم ✍سلام‌علیکم باادب‌واحترام؛ روزی که برای اولین باراذن حضوردرکلاس تعلیمتان رافرمودی، دلم به نورکلامتان پیوند خوردوبمرورِزمان آنچنان این پیوند محکم شدکه سالهای متمادی مرا جیره خوارخوان پربرکت علم ودانشتان کرد. واینک،تواستاد دانشمند،سلطان قلمرو معلومات منی‌وخدای رحمان ورحیم را شاکرم که مفتخرم فرمود،به دریوزگی علم دین وقران، درمحضرشما فرزانه ی کم نظیر. کلامم قاصروالکن است ازقدردانی زحمات شما،قصدم سپاسگزاری بود درحدبضاعت، درمقابل بیکران دریای لطف شمادرحق این حقیر📒📔📕📖 روزت مبارک استادعزیزم، پاینده باشی وپرتوان 🌷🌻🌷 شاگردناچیزشما؛ منیژه احمدیان و جمعی از دانش پژوهان محضر حضرتعالی🍀 ‌@ostadnezami 💠 🌟💠 💠🌟💠 🌟💠🌟💠 💠🌟💠🌟💠 🌟💠🌟💠🌟💠🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رقص آنجا کن که خود را بشکنی پنبه را از ریش شهوت بر کنی رقص و جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند🌷 @ostadnezami
تفسیر سوره بقره آیه ۵ جلسه پنجم( اُستادنظامی ).mp3
17.85M
🎵 سوره بقره آیه<۵> 👤مفسر: اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه پنجم⚘ @ ostadnezami 4️⃣1️⃣
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 💠 1️⃣4️⃣ 🗓🖋اولئک عَلی هُدی مِن رَبِّهِم وَاولئک هُمُ المُفلِحون:"آنان بر هدایتند ازجانب پروردگارشان آنهایندایشان رستگاران(آیه۵بقره) 💢این آیه کریمه بیان نتیجه آیات قبل است.قرآن عزیز،مارابه این امر مهم توجه می دهد که: همانطوری که درعالم حس نظام علّی ومعلولی حاکم است "گندم از گندم بروید،جوزجو"،در عالم معنا هم نظامِ ثابت و هماهنگی وجود داردکه مانند عالم حس هیچ مقدمه و عملی بدون نتیجه نمی ماندوهمیشه بین مقدمه ونتیجه‌هماهنگی وهمجنسی وجود دارد. بنابراین در آیات قبل مقدمات معنوی یعنی همان صفات شش گانه‌متقین بیان شد در این آیه کریمه نتیجه ی آن‌مقدمات معنوی که رسیدن به" رستگاری معنوی" است بیان گردیده است. ❓سوال: ‌‌‌‌‌‌‌‌تفاوت"هدایت"در آیه قبل که فرمود:(هُدی للمُتقین) با"هدایت"در این آیه شریفه که می فرماید:(اولئک عَلی هُدی مِن ربِّهِم )چیست؟ 🔸️پاسخ: در آیه اول هدایت غالب بر متقین بودیعنی متقین باید هدایت را به طبیعت طغیانگر خود تحمیل می کردند، بنابراین هدایت بر آنها غالب بودو به دنبال آن هدایتِ غالب نیز ،به تقوی دست یافتند. 🔶️اما در آیه دوم"اُولئکَ عَلی هُدی مِن رَبِّهِم" متقین غالب بر هدایت هستند، زیرا کلمه ی "عَلی"به‌معنای استعلاءوغالب بودن هست دراین آیه کریمه،هدایت تحت سلطه و تسلط متقین است. چرا؟ 🔶️زیرامتقین‌درآن هدایت قبلی"هُدَی لِلمُتُّقین"هدایت را بر خود‌تحمیل‌کردند حالا دیگر در هدایت دوم‌، هدایت بر آنها آسان می شودوآنها غالب بر هدایت می گردند. ۰💢دو نوع هدایت وجود‌دارد: ۱): ارائه ی‌طریق(نشان دادن راه) ۲)ایصال الی‌المطلوب(رساندن به مطلوب) 🔸️هدایت در آیه کریمه قبل( هُدی لِلمُتَّقین) و هدایت دراین آیه کریمه ( اُولئک‌عَلی‌هدی مِن رَبِّهم) هر‌دو ایصال به مطلوب است و نتیجه هر دو‌هدایت "رسیدن به فلاح"است.در‌واقع خدای‌تعالی راه را به‌متقین نشان داد وآنها‌با‌آن صفات شش گانه راه را دیدند، پیمودندوبه فلاح، که‌مطلوب آنها ‌بود، رسیدند. 💢در آیات قبل شش صفت برای متقین ذکر شد: ۱)ایمان به غیب ۲)اقامه نماز ۳)انفاق ۴)ایمان به قرآن ۵)ایمان به‌مُنزلات قبل از قرآن ۶) یقین به آخرت 🔸️بعد ازذکرشش صفت برای متقین، خدای تعالی فرمود:"اولئک هُدی‌مِن رَبِّهِم" یعنی هرکدام ازاین"صفت شش‌گانه" متقین را به یک حقیقت هدایت کرد وبا هدایت به "شش حقیقت" از "شش ضلالت‌"رهایی‌یافتند. 🔶️"کسب شش صفت"به دنبالش 👈"هدایت به شش حقیقت" به دنبالش👈"رهایی از شش ضلالت" 💢اُولئک علی هُدی مِن رَبِّهِم چرا فرمود: آنها بر هدایتی از جانب "پروردگارشان" هستند؟چرا فرمود: ربهم(پروردگارشان) رب:سه تا‌معنی دارد؛ ۱)مالک ۲) مدبّر ۳) پرورش دهنده زیراحُسن مالکیت وحُسن تدبیر وربوبیت پروردگارشان باعث رسیدن متقین به این هدایت شده است. اگر‌خدای تعالی قرآن را‌نازل نکرده بودو آنهابه، ایمان به غیب و انفاق و اقامه ی‌نماز..دعوت نشده بودند به این هدایت نمی رسیدند. 💢اُولئک هُمُ المُفلِحون؛ استعمال ضمیر(هُم) در این آیه شریفه برای آن است که هدایت یافتگی را منحصر کند به متقینی که دارای صفت شش گانه هستند وبیان‌کند‌که اصلا غیر‌از این متقین بااین صفات، مفلحی وجود‌ندارد. 💢مُفلحُون:جمع مُفلح،به معنای رستگاران، اسم فاعل از باب افعال‌می باشد .باب افعال هم برای متعدی وهم برای لازم استفاده‌می شود ولی در اینجا ‌مفلح به معنی‌لازم بکار رفته است. چرا؟چون شخص باید‌ابتدا خودش رستگار شود‌تا بتواند دیگران را به رستگاری‌برساند. 💢فلاح به‌معنی رهایی است نه رسیدن. یعنی رهایی از‌مکروه نه رسیدن به‌محبوب، اماهر‌کسی‌که از مکروهی‌رهایی پیدا‌می‌کند‌لازمه ی آن‌ رسیدن به‌محبوب است. الحَمدُلله ربِّ العالُمین # سوره# بقره#پنجم_جلسه_پنجم @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 『رهبرم سید علـی』
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | تصاویرے از سـردار سپهبد شهید در حرم امام رضا ع 🌹وشهادت نه فقط هنرمردان خـدا 🍃کہ شیرین ترین غمِ حسرت برانگیز دنیاستـ... ْ 💠رَهبَرَم سَیِّد عَلی💠 🇮🇷 @rahbaram_seyed_ali
4_5841595194067126207.m4a
26.06M
🎵 سوره بقره آیه<۶> مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه ششم⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر سوره بقره جلسه هفتم«آیه7».m4a
30.54M
🎵 سوره بقره آیه <۷> 👤مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه هفتم⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر بقره آیه ۸ جلسه هشتم استادنظامی.mp3
17.44M
🎵 سوره بقره آیه(۸) 👤مفسر:اُستادنظامی همدانی 🎤جلسه هشتم ⚘ @ostadnezami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا