محمد استوار میمندی
🔰 آزمون ولایت پذیری۳
✍ یکی از خاطراتی که مرحوم آیت الله حائری شیرازی به آن علاقمند بود و مکرر آن را نقل می کرد خاطره ای از مقام معظم رهبری بود که هم در خطبه های نماز جمعه و هم در مناسبت های دیگر آن را بازگو می کرد.
ایشان می فرمود اواخر ریاست جمهوری مقام معظم رهبری از ایشان سوال کردم که بعد از پایان دوره ریاست جمهوری چه می کنید؟ ایشان در پاسخ فرمود: «دوست دارم به قم بازگردم و به فعالیت های علمی و حوزوی خود مشغول بشوم اما هر فرمانی امام دادند تابع آن هستم اگر امام امر کند که به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای دور افتاده سیستان و بلوچستان بروم با کمال میل حاضرم که به آنجا بروم».
✅ یکی از اساتید حوزه چند روز پس از وفات آیت الله حائری شیرازی«ره» حکایتی را برای من نقل کرد. آن خاطره این بود که یک روز که به دیدار مرحوم آقای حائری شیرازی رفته بودم ایشان برای من تعریف کرد که به مقام معظم رهبری عرض کرده ام: «آقا من جوراب شما هستم هر وقت خواستید عوضش کنید» – مرحوم آقای حائری استاد فنّ تمثیل بود- و حضرت آقا در پاسخ فرموده بود: «شما عمامه ما و زینت ما هستید».
💐سایه مقام معظم رهبری مستدام و روح آیت الله حائری شیرازی شاد باد.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 آب ریخته عزت و حکمت
✍ می گویند در این شرایط همه یکصدا باشیم و در بوق تفرقه ندمیم، خیلی خوب است که حواسمان به وحدت جامعه باشد، اما هیچگاه تلخی روزی که از اخبار ساعت۱۴، خبر امحاء #قلب رآکتور اراک و پر کردن آن با #بتن را شنیدم از ذهنم پاک نمی شود، دست خودم نیست اما ای کاش آن روزی که «رهبر»، آداب دیپلماسی را به آقایان تذکر داد و فرمود: «نقد را به نسیه ندهید» گوش کرده بودند و یا ای کاش اگر آن روز که #دلواپسان دلواپس چنین روزهایی بودند و مشفقانه هشدار می دادند آنها را متهم به تضعیف و تخریب و همنوایی با صهیونیست ها نمی کردند، گریه دکتر زارعی نماینده آن روز مجلس که با التماس به نمایندگان می گفت این #برجام آنچه که مصالح ملت را تامین کند نیست از یادمان نرفته است اما چه کنیم که آب رفته را نمی توان به جوی بازگرداند.
شاید تنها دستاورد برجام تجربه ای تاریخی باشد که حکیمان آن روز در خشت خام می دیدند و بسیاری دیگر نمی دیدند.
📢 ختم کلام اینکه هر گاه از گفتمان قرآن فاصله گرفتیم باختیم و هرگاه به گفتمان قرآن اعتماد کردیم بردیم.
امروز یک شاخه از کفر پیمان شکنی کرد و فردا شاخه دیگر پیمان خود خواهد شکست، زنهار که دگرباره چوب حراج به مصلحت کشور و ملت بزنند.
✅امروز سزاوار است آیه 12 سوره مبارکه توبه چراغ فرا روی مسئولین، نخبگان و مردم باشد که فرمود: «وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُون».
ترجمه: «اگر پس از بستن پیمان، سوگند خود شکستند و در دین شما طعن زدند با پیشوایان کفر پیکار کنید که ایشان را رسم سوگند نگه داشتن نیست باشد که از کردار خود باز ایستند».
🌹نسال الله منازل الشهدا
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰چهارمین وکیل
✍ بالاخره پس از فراز و نشیب هایی تکلیف چهارمین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مشخص شد. انتصاب جناب حجة الاسلام و المسلمین دژکام«دامت توفیقاته» به امامت جمعه شیراز در اولین روز از ماه مبارک رمضان را باید به فال نیک گرفت و از خدای متعال خواست تا بار سنگین این خدمت پرافتخار به دست ایشان به سرمنزل مقصود برسد.
اگر چه این برگ از داستان امامت جمعه شیراز ورق خورد اما صفحه دیگری را بر روی مردم و نخبگان و شخص امام جمعه جدید گشود که البته این صفحه نیز به دنبال خود آزمون های زیادی را در پیش خواهد داشت همانطور که برگ قبلی نیز موضوع آزمون عده زیادی قرار گرفت. خوشا به حال آنان که با سلاح تقوا و بصیرت از آن آزمون، سربلند خارج شدند.
اما آنچه که از امروز نماینده محترم ولی فقیه در استان باید به آن توجه کند جایگاه تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و استان فارس و پیچیدگی های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در این استان است.
از آن جهت که شهر شیراز که روزی دار العلم و دار الزهد بلاد اسلامی بوده و به فرموده مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در ایران است دارای اهمیت زیادی در کشور است بدین منظور ظرفیت های شخصیتی، علمی، مدیریتی و تشکیلاتی امام جمعه این شهر می تواند در همسو سازی نیروهای ارزشی و شکوفا کردن ظرفیت های خفته استان فارس و شهر شیراز در راستای خدمت رسانی به مردم و ترویج فرهنگ دینی، انسانی و انقلابی در سطح شهر و استان، نقش محوری را ایفا نماید، سخن در این مقام بسیار است که تفصیل آن را به مجالی دیگر وا می نهم.
✅ انتصاب حضرت حجة الاسلام و المسملین دژکام – که شخصیتی عالم، مردمی و انقلابی است- به امامت جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس را تبریک می گویم و به روح حضرات آیات شهید دستغیب، حائری شیرازی و ایمانی درود می فرستم.
📢 در این میان نباید از شخصیت فرهیخته، مردمی و انقلابی حضرت حجة الاسلام و المسلمین حدائق شیرازی«دامت توفیقاته» نیز غافل شد همو که سال هاست در سنگر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در شهر شیراز منشأ برکات و آثار زیادی بوده است و امید است که همچنان مردم و جوانان شیراز توفیق بهره گیری از دانش و خدمات ایشان را داشته باشند.
۹۷/۲/۲۷
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 راز عقب ماندگی
✍ شاید بارها این سوال برایتان پیش آمده که چرا اوضاع مسلمانان اینگونه شده؟ مسلمانانی که در دورانی نه چندان دور در علم و فناوری، فرهنگ و تمدن، هنر و معماری و مدنیت گوی سبقت را از دیگران ربوده بودند چه شد که در دو قرن اخیر اینگونه عقبگرد کردند و یکی پس از دیگری سنگرهای پیشرفت و ترقی را به دیگران سپردند؟ شاید برای عده ای این سوال پیش بیاید که نکند دین اسلام و آموزه های آن سرچشمه مشکل است؟ اما برای کسانی که با قرآن و وآموزه های دینی آشنایی دارند واضح است که آموزه های دینی، مسلمانان را انسان هایی اهل دانش و تلاش و رو به رشد می خواهد تا جاییکه طلب دانش «زگهواره تا گور» را ارزش دانسته است، از ین روست که تاریخ پر فراز و نشیب اسلام پر است از اندیشمندان و نخبگانی که با عمل به دستورات دینی قله های علم و دانش را فتح کرده اند و خدمات زیادی را برای جامعه خود به ارمغان آورده اند شخصیت هایی مثل ابوریحان بیرونی ها، غیاث الدین کاشانی ها، ابوعلی سیناها و شیخ بهایی ها از این نمونه اند.
✅ پاسخ این سوال این است که اصلی ترین مشکل امروز جامعه اسلامی عمل نکردن به دستورات اسلام است که اگر مسلمانان و حاکمان آنها اولا اسلام را به خوبی می شناختند و ثانیا خود را ملزم به همه آموزه های آن می کردند به تحقیق می توانستند در بلاد اسلامی مدینه های فاضله ای ایجاد کنند که میوه آرامش و خوشبختی حقیقی را از شاخه های پربار آن بچینند اما صد افسوس که از یک طرف دین خدا را نشناخته ایم و فرسنگ ها از آن فاصله گرفته ایم و از طرف دیگر الگوی پیشرفت خود را در شرق و غرب عالم دیده ایم و قرآن و عترت پیامبر صلی الله علیه و آله را مهجور گذاشته ایم.
این، آیه ۱۴۹ و ۱۵۰ سوره آل عمران است که اعجازگونه رمز عقب گرد جامعه را پیروی از کافران دانسته است؛
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ * بَلِ اللَّهُ مَوْلاكُمْ وَ هُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ».
ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ايد، اگر از كسانى كه كفر ورزيده اند اطاعت كنيد شما را به عقب بازمىگردانند، پس زيانكار خواهيد گشت. (آنها ياور شما و سزاوار طاعت نيستند) بلكه خدا ياور شماست و او بهترين يارى دهندگان است.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰 فتنه دیرینه
✍ یكى از يهوديان مدینه به نام «شاس بن قيس» كه پيرمردى تاريك دل و در كفر و عناد كم نظير بود روزى از كنار مجمع مسلمانان می گذشت، ديد جمعى از طايفه«اوس» و«خزرج» كه سالها با هم جنگ هاى خونينى داشتند، در نهايت صفا و صميميت گرد هم نشسته، مجلس انسى بوجود آورده اند، و آتش اختلافات شديدى كه در جاهليت در ميان آنها شعله ور بود به كلى خاموش شده است.
او از ديدن اين صحنه بسيار ناراحت شد و با خود گفت اگر اينها تحت رهبرى محمد صلی الله علیه و آله از همين راه پيش روند موجوديت يهود به كلى در خطر است، در اين حال نقشه اى به نظر او رسيد، و به يكى از جوانان يهودی دستور داد كه به جمع آنها بپيوندد، و حوادث خونين «بغاث» (محلى كه جنگ شديد اوس و خزرج در آن نقطه واقع شد) را به ياد آنها بياورد، و آن حوادث را پيش چشم آنها مجسم سازد.
اتفاقا اين نقشه كه با مهارت به وسيله آن جوان يهودى پياده شد، مؤثر واقع گرديد و جمعى از مسلمانان از شنيدن اين جريان به گفتگو پرداختند، و حتى بعضى از افراد طايفه «اوس» و «خزرج» يكديگر را به تجديد آن صحنه ها تهديد كردند، چيزى نمانده بود كه آتش خاموش شده ديرين بار ديگر شعله ور گردد.
خبر به پيامبرصلی الله علیه و آله رسيد، فورا با جمعى از مهاجرين به سراغ آنها آمد، و با اندرزهاى مؤثر و سخنان تكان دهنده خود، آنها را بيدار ساخت.
جمعيت چون سخنان آرام بخش پيامبر را شنيدند از تصميم خود برگشتند، و سلاحها را بر زمين گذاشته، دست در گردن هم افكنده، بشدت گريه كردند، و دانستند اين از نقشه هاى دشمنان اسلام بوده است، و صلح و صفا و آشتى بار ديگر كينه هايى را كه ميخواست زنده شود شستشو داد.
📢 امروز هم وقتی به امت اسلام می رسند و حیات خود را در خطر می بینند چاره ای جز فتنه انگیزی و آتش افروزی نمی بینند تا شاید چند روزی بیشتر منافع خود را در این منطقه حفظ کنند، گاه دو قطبی شیعه و سنی را طرح می کنند و در آتش اختلافات آنها می دمند و گاه دو قطبی عرب و عجم یا پارسی و تازی را کوک می کنند و عده ای را با شعارهای ناسیونالیستی تحریک می کنند و به جان هم می اندازند.
✅ عبرت ها را بیابیم و دریابیم.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰پمپاژ شیطنت
✍ خدا روح امام را شاد کند که به درستی آمریکا را شیطان بزرگ نامید. و به راستی که امروز شیطنت سیستماتیک را در دستگاه حاکمه آمریکا می بینیم.
دیروز دمکرات ها لبخند بر لب و دشنه در زیر جامه به سراغمان آمدند تا اغفالمان کنند و عزت به دست آمده از خون شهیدانمان و سلحشوری مردان و زنانمان را در ژنو و لوزان یک شبه بر باد دهند و امروز هم جمهوری خواهان با نقابی دیگر وارد مرحله دوم تراژدی فتح سنگر به سنگر شده اند و به دنبال تحقیر مطلق ملت ایران برآمده اند.
نطق اخیر وزیر خارجه آمریکا تقریبا مطلب تازه ای نداشت و همه، همان اتهامات همیشگی بود اما شاید یک نکته تازه داشت و آن اینکه گفت:«غرب، روحانی و ظریف را از رژیم نابخرد ایران جدا می داند!!!».
اینکه چه خصوصیتی در روحانی و ظریف سبب شده که وزیر خارجه آمریکا چنین بگوید نه اینکه مهم نیست اما فعلا در مورد آن سخنی نمی گویم اما این را می دانم که حداقل منفعت این سخن ایجاد شکاف در دستگاه حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است که از یک سو با ژست حمایت از مردم ایران به رهبر تیزهوشی که تاکنون تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرده می تازد و از سوی دیگر تلویحا از روحانی و ظریف دفاع می کند.
📢 و این یعنی شیطنتی از جنس شیطنت های شیطان بزرگ
اینکه روحانی، ظریف و دیگر مسوولان ارشد چه وظیفه ای دارند تا تلقی شکاف را رفع کنند خود بهتر می دانند اما تکلیف ما مردم مشخص است چون می دانیم که به دشمن آن هم شیطان بزرگ نباید اعتماد کرد و می دانیم لحظه ای رهبر آگاه، زمان شناس، دلسوز و شجاع خود را تنها نگذاریم و الا زیر چکمه های دشمن لگدمال می شویم.
و نیز می دانیم که هیچگاه نمی توانیم رضایت اردوگاه کفر را به دست آوریم مگر اینکه دست از هویت و آئین خود برداریم و خود را غلام حلقه به گوش آنها نماییم.
✅خدای متعال در آیه ۲۰ سوره مبارکه بقرهمی فرماید:
«وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ»
ترجمه: یهود ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻯ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺍﺿﻰ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﺁﻳﻴﻨﺸﺎﻥﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﻰ. ﺑﮕﻮ: ﻫﺪﺍﻳﺖ واقعی ﻓﻘﻂ ﻫﺪﺍﻳﺖ خداست ﻭ ﺍﮔﺮ ﭘﺲ ﺍﺯ هدایت های خداوند ﺍﺯ ﻫﻮﺍ ﻭﻫﻮﺱ ﻫﺎﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻛﻨﻰ، ﺍﺯ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﻫﻴﭻ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﻭﺭﻯﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
🔸 ای دل غلام شاه جهان باش و شاه باش🔸
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰غبن فاحش
✍ روز سه شنبه در گردهمایی اساتید حوزه علمیه قم دکتر #جلیلی دعوت بود، موضوع بحث او «تبیین گفتمان هسته ای مقام معظم رهبری» بود، همه، شخصیت جلیلی را می شناسیم و او را شخصیتی متین و با ادب و در عین حال اهل دقت، صراحت و شجاعت می دانیم که در طول چند سال مذاکره با 1+5 طرف مقابل را حسابی کلافه کرده بود و نگذاشته بود معامله ای که ملت را مغبون کند بر کشور تحمیل شود.
جلیلی امروز در ضمن بحث خروج آمریکا از #برجام و منافعی که ادامه برجام می تواند برای ما داشته باشد در ضمن تبیین فنی #برجام مثال خوبی زد. او گفت برجام مثل این بود که اتومبیلی به ارزش یک میلیون تومان را به قیمت یک میلیارد تومان به ما فروخته باشند و ما هم نیم میلیارد آن را نقدا پرداخت کرده باشیم و بقیه نیم میلیارد را قسط بندی کرده باشند که به تدریج پرداخت کنیم، اما پس از مدتی یکی از طرف های معامله این ماشین را برداشت و رفت و بقیه شرکای او نه تنها اقدام جدی برای بازگرداندن آن اتومبیل نکردند بلکه اصرار کردند که ما بقیه تعهداتمان را که پرداخت بقیه اقساط آن اتومبیل است سر وقت انجام بدهیم.
✅ از احکام معامله در فقه اسلامی این است که در صورتی که یکی از دو طرف معامله مغبون شوند به این معنا که عدم تناسب بین عوض و معوض فاحش باشد خیار غبن برای آنها ثابت می شود اما، امان از وقتی که طرف مغبون خود، اقدام بر پذیرش چنین غبن فاحشی کرده باشد.
📢 با این حساب آیا توقع عذرخواهی از ملت توقع بیجایی است؟
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰جنس آموزش یا آموزش جنسی؟
✍ مدتی است که متاثر از برخی اسناد بین المللی مثل سند#2030، بحث ضرورت آموزش های جنسی در مدارس به یکی از مسائل مورد منازعه در بخشی از جامعه ایران تبدیل شده است، عده ای این آموزش ها را در راستای سلامت روحی و بهداشتی دانش آموزان ضروری می دانند و در مقابل عده ای دیگر با بدبینی به این سند، آن را عاملی جهت افزایش تحریکات جنسی و عادی سازی مسائل غیراخلاقی در بین دانش آموزان ذکر می کنند، در این میان کافی است اتفاقی از نوع حادثه تلخ یکی از دبیرستان های غرب تهران نیز اتفاق بیفتد، اینجاست که هر کدام از این دو گروه دیگری را متهم می کند؛ یکی می گوید این اتفاقات به دلیل اجرایی نشدن سند 2030 در مدارس است و گروه دیگر می گوید اتفاقا این مدرسه از مدارسی بوده که در نهان، آموزه های سند 2030 را در مدرسه خود عملیاتی کرده و این واقعه تلخ به سبب تحریکاتی است که قبل از این، بستر آن در مدرسه فراهم شده بوده است.
🔶نگارنده در این مختصر به دنبال قضاوت بین این دو گروه نیست ولی نکته ای که در بین این هیاهو ممکن است مورد غفلت قرار گیرد و تذکر آن لازم است چگونگی الگوی آموزش در این عرصه است.
آنچه که مسلم است این است که در مقام آموزش مهارت های زندگی در مدارس که اتفاقا ضرورتی اجتناب ناپذیر است نباید الگوی آن بر اساس اسنادی باشد که مجامع بین المللی -که از هویت ملی و مذهبی جامعه ایرانی دور هستند- در خلوت اندیشکده های خود تدوین کرده اند، همان اسنادی که وقتی مورد دقت قرار می گیرند معلوم می شود که هدف پشت پرده بیشتر آنها، یکسان سازی رویه های فرهنگی در راستای سیطره بیشتر قدرت های بزرگ است.
📢 کشور ایران به عنوان یکی از کشورهای اسلامی لازم است سبک زندگی خود را بر اساس آموزه های قرآنی که مظهر پاکی و عدالت است و برای بشریت سعادت و کمال را به ارمغان می آورد تعریف نماید.
✅خداوند متعال در سوره مبارکه یوسف با ذکر ماجرای یوسف و زلیخا به واقع در مقام آموزش جنسی جوانان برآمده است اما آنچه که مهم است شیوه بیان این ماجرا در قرآن کریم است، با قاطعیت می توان ادعا کرد که خداوند در این آیات با ذکر عفیف ترین عبارات، عمیق ترین معارف اخلاقی را به بشریت آموزش داده است آنجا که وقتی می خواهد تقاضای زلیخا به یوسف جهت گناه را بازگو کند می فرماید:
«وَ راوَدَتْهُ الَّتي هُوَ في بَيْتِها عَنْ نَفْسِهِ وَ غَلَّقَتِ الْأَبْوابَ وَ قالَتْ هَيْتَ لَكَ قالَ مَعاذَ اللَّهِ».
ترجمه: «و آن زنى كه وى در خانه اش بود از او به رفق و فريب درخواست كامجويى كرد و (بدين منظور) درها را محكم بست و گفت: بشتاب، من از بهر تو آماده ام. يوسف گفت: پناه بر خدا».
🌹اسیر موج های سیاسی و اجتماعی نشویم و کمی برای فرزندانمان بیشتر بیاندیشیم.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
محمد استوار میمندی
🔰پاتکِ نافرجام
✍ نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس شروع یک عملیات فراگیر توسط امت اسلام به رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت آزادسازی قدس شریف بود که امام خمینی«ره» به درستی آن را پیشنهاد داد و فرماندهی کرد و اکنون این «تکِ» اردوگاه انقلابیون جهان اسلام نگذاشته که نام قدس و مسجد الاقصی در میان همه خیانت های سران کشورهای مرتجع اسلامی محو شود.
اما اردوگاه چند لایه صهیونیزم بین الملل که از همان روز، فرزند نامشروع خود را در محاصره خشم انقلابی فرزندان خمینی دید تصمیم گرفت در مقابل این تکِ سنگین، پاتک های سنگین تری را تدارک ببیند که هیچ کدام از آنها تا امروز به فرجام مورد نظر آنها نرسیده است.
🔸یک روز صدام را مسلح کردند و به جان انقلاب نوپای اسلامی انداختند، یک روز جانی های سعودی را علیه حاجیان سفیدپوش ما شوراندند و دگر روز هواپیمای مسافربریمان را بر فراز خلیج فارس تکه تکه کردند تا شاید فریاد عدالت طلبی بین المللی انقلابیون ایران را خاموش کنند اما نتوانستند.
🔸اینجا بود که به سراغ مزدوران داخلی خود آمدند و مستقیم راهپیمایی قدس را نشانه گرفتند و با فراخوان پیاده نظام خود در راهپیمایی روز قدس، شعار «نه غزه نه لبنان!» سر دادند اما خروش مردم انقلابی ایران، این پاتک ایذایی را نیز چنان به عمق دریای غیرت خود فروبرد که در سپهر سیاست ورزی ایران نیز هیچ کس حتی حامیان پشت پرده آنها را با این فتنه همراه نکرد.
🔸و امسال در همان راستا پاتک دیگری فراهم دیده اند و آن، حمله به نهاد انقلابی کمیته امداد امام خمینی است آن هم با بهانه کودکانه ای که ساز آن را توسط کودکی نافهم کوک کرده اند و با دروغ سازی های رسانه ای کمپین به اصطلاح «نه؛ به کمیته امداد» راه انداخته اند تا شاید موج برخاسته از خروش دینی و انسانی مردم ایران در روز قدس را سرشکن کنند اما غافل از اینکه کمیته امداد امام خمینی«ره» که حاصل تفکر انقلابی خمینی کبیر است قریب به چهار دهه موفق شده هزاران خانوار بی سرپرست و بی بضاعت را در کشور مورد حمایت خود قرار دهد و خود را به عنوان یکی از موفق ترین نهادهای حاکمیتی-مردمی معرفی نماید.
❓اما باید از این جماعتی که خود را دایه مهربان تر از مادر برای فقرا می دانند سوال کرد که آیا تخریب و دروغ بستن به نهادی که این همه خدمت به فقرای مملکت کرده و در راستای فقر زدایی از کشور قدم های بزرگی برداشته است به نفع فقراست یا به ضرر آنها؟
✅ در ۱۰ آیه از آیات قرآن کریم خدای متعال می فرماید: «وَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبينَ».
وای بر تکذیب کنندگان حقیقت.
و در آیه ۷ سوره مبارکه جاثیه نیز می فرماید: «وَيْلٌ لِكُلِّ أَفَّاكٍ أَثيم».
وای بر هر دروغ گوینده گنهکار.
📢روز قدس با حضور خود در عملیات بزرگ حمایت از آرمان قدس، این پاتک دشمن را نیز به سرنوشت فرجام پاتک های قبلی دچار می کنیم.
🌹خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰کدام بیعت رضوان؟!
✍ صلح #حدیبیه به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام صفحه ای درخشان از تصمیمات پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله است که گاهی در معرض تحلیل های سطحی و تک بعدی قرار می گیرد.
در ذی القعده سال ششم هجری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به دنبال رؤیای زیارت خانه خدا تصمیم گرفت به اتفاق مهاجرین و انصار به سوی مکه رهسپار شود تا عمره به جا بیاورد اما مشرکان مکه که حیثیت خود را در خطر می دیدند به لات و عزّی سوگند خوردند که از ورود پیامبر و یاران او جلوگیری کنند.
تا اینکه پیامبر در نزدیکی مکه در محلی به نام حدیبیه منزل گزید در این هنگام بود که نمایندگانی از قریش به سوی پیامبر شتافتند تا او را از ادامه راه منصرف کنند و پیامبر نیز با فرستادن نمایندگانی به مکه آنها را از تصمیم خود آگاه نمود. در نهایت معاهده ای با عنوان «صلح حدیبیه» بین پیامبر و مشرکان مکه در ۷ ماده منعقد شد. با اینکه این معاهده بر بعضی از یاران پیامبر گران آمد اما گذر زمان نشان داد که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با این پیمان حکیمانه ترین تصمیم را گرفته بود و همین، سبب ترویج و تقویت جایگاه اسلام در شبهه جزیره شد.
📢 نکته ای که در برخی از تحلیل ها از آن غفلت می شود این است که پس از اینکه نماینده مسلمان ها به مکه رفت و بازگشت او به تاخیر افتاد و شایعه قتل او در بین مسلمان ها پیچید، جوش و خروشی در میان مسلمان ها برای دفاع از پیامبر بوجود آمد که به دنبال آن پیامبر تصمیم گرفت پیمان خود را با مسلمانان تجدید کند، از این رو برای تجدید پیمان زیر سایه درختی نشست و تمام یارانش دست وی را به عنوان بیعت و پیمان وفاداری فشردند و سوگند یاد کردند که تا آخرین نفس از حریم آئین پاک اسلام دفاع کنند که قرآن کریم از آن تعبیر به پیمان رضوان می کند.
و این روزها ماجرای «صلح حدیبیه» همان چیزی است که #برجامیون به بهانه توجیه #برجام و الحاق به کنوانسیون های بین المللی آن را جار می زنند اما این توجیه گران حداقل از دو نکته این داستان غفلت کرده اند؛
اولا صلح حدیبیه پس از آن صورت گرفت که مسلمان ها با بیعت رضوان به مشرکان فهمانده بودند که تا آخرین نفس از پیامبرشان دفاع می کنند و این خود، دست برتر در مذاکره را به پیامبر داده بود.
ثانیا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به عنوان ولیّ امر جامعه اسلامی تمام مصالح کلان مسلمانان را ابتدا در نظر گرفت و سپس بر اساس راهبرد عزت، حکمت و مصلحت مفادی را در قرارداد صلح گنجاند که در نهایت سبب تقویت اسلام و فتح مکه شد و این خیلی فرق می کند با اینکه اطرافیان حاکم اسلامی در مواجهه با دشمنان، پشت او را خالی کنند و او را در مقابل عمل انجام شده از سر بی تدبیری، بی دقتی و جزئی نگری قرار بدهند.
✅خداوند در سوره مبارکه فتح آیه ۱۸ در مورد بیعت رضوان اینگونه می فرماید: «لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما في قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريباً».
ترجمه: خداوند از مؤمنان- هنگامى كه در زير آن درخت با تو بيعت كردند- راضى و خشنود شد خدا آنچه را در درون دلهايشان (از ايمان و صداقت) نهفته بود می دانست از اين رو آرامش را بر دلهايشان نازل كرد و پيروزى نزديكى بعنوان پاداش نصيب آنها فرمود.
🔔مردم ایران بارها پیمان خود را با ولیّ امرشان تجدید کرده اند اما آیا از طرف مسئولان کشور نیز بیعت رضوانی دیده می شود؟
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
توفیق یار شد تا امروز به همراه برخی از دوستان، به دیدار عیدانه رهبری عزیز شرفیاب شوم.
پس از مدت ها غیبت آیت الله هاشمی شاهرودی به دلیل بیماری، امروز ایشان را در بیت رهبری دیدم و خوشحال شدم خدا به ایشان شفای کامل بدهد.
حضرت آقا هم مثل همیشه با نشاط و امید سخن گفت و دگربار خبر از نابودی قطعی رژیم نامشروع اسرائیل داد اگر چه این بار برای آن زمانی معین نکرد.
🔰دین گریزی یا دین پریشی؟
✍این روزها عده ای زمزمه دین گریزی جوانان را نجوا می کنند! می گویند جوانان ایران دیگر علاقه ای به معنویت و مذهب ندارند! اینان پس از مسلم دانستن چنین فرضی به دنبال علت یابی این پدیده می روند؛ برخی از آنها حاکمیت دینی در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را علت دین گریزی جوانان می دانند و عده ای دیگر اشتباهات و خطاهای بعضی از مذهبی ها را دلیل آن معرفی می کنند و گروهی دیگر نیز تهاجم فرهنگی و تبلیغات وسیع دشمن را عامل بی اخلاقی و بی معنویتی جوانان می شمرند و گروه دیگر همه عوامل را موثر می دانند.
📢اگر چه اقلیتی از جوانان ممکن است با اصل دین مداری مشکل داشته باشند اما نگاه دقیق تر به جامعه ایرانی این مطلب را تصدیق نمی کند چون؛
🔷اولا عمومیت این سخن که مردم و جوانان ایران از معنویت و اخلاق فاصله گرفته اند به هیچ وجه صحیح نیست چون علی رغم همه فتنه های آخرالزمانی، بخش قابل توجهی از جوانان پاک سیرت ایران زمین جویای حقیقت هستند و دل در گرو عشق به معبود سپرده اند و خویشتن را در زلال چشمه سار ولایت و معنویت پاکیزه کرده اند، شاهد آن هم جوشش این جوانان در مراسم معنوی مثل دعای عرفه، اعتکاف و شب های قدر و خروش آنها در قامت مدافعان حرم و دیگر عرصه های دفاع از اسلام است.
🔷ثانیا اگر بخش قابل توجهی از مردم و جوانان، ظاهری شریعت ورزانه ندارند به معنای دین گریزی آنها نیست بلکه بسیاری از این افراد در شناخت دین، مسیر دیگری را رفته اند و به هر دلیلی قرائت آنها از مذهب و معنویت چیز دیگری شده است، در واکاوی دلیل این دین پریشی سخن بسیار است اما شاید یکی از علت های اصلی آن تناقض هایی باشد که در کلام متولیان فرهنگ و مذهب دیده می شود به عبارت دیگر وقتی مردم می بینند دو نفر به عنوان کارشناس دین در حوزه مسائل دینی با یکدیگر اختلاف نظر دارند -حتی اگر یکی از دو طرف دعوا جریان غیر رسمی حوزه دین شناسی باشد- نسبت به آموزه های دینی دچار تردید می شوند و همین سبب می شود حرفی را بپذیرند که برای آن هزینه کمتری می دهند. بنابراین مردم در تعارض منادیان توحید حداکثری و منادیان توحید حداقلی خود را در تناقضی می بینند که برون رفت از آن را در پذیرش توحید حداقلی می بینند چون از یک طرف دست رد به سینه دین و مذهب نزده اند و از طرف دیگر مشتهیات نفسانی آنها کمتر با محدودیت مواجه شده است و همین، سبب جلوه گری رفتارهای غیر شرعی می شود.
✅پس مشکل مردم ما دین مداری نیست چرا که تجربه ثابت کرده است که طینت مردم ایران بر ایدئولوژی گرایی و مذهب دوستی سرشته شده است بلکه مشکل مردم کسانی هستند که مردم را در دین مداری گرفتار پارادوکس های درون دینی می کنند.
اینجاست که باید برای گم نشدن مسیر صحیح و شناختن دین واقعی توصیه امیر بیان حضرت علی علیه السلام به کمیل را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که فرمود:
«النَّاسُ ثَلَاثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ».
ترجمه: مردم سه دسته اند؛ دسته اول علمای ربّانی، دسته دوم کسانی که در مسیر یادگیری دین خدا و راه نجات بر می آیند و دسته سوم کسانی هستند که مانند پشه های پراکنده به دنبال هر صدایی می روند و با هر بادی به سویی میل پیدا می کنند اینان کسانی هستند که وجود آنها از نور علم بهره ای نگرفته و به ستون قابل اعتمادی تکیه نکرده اند.
🌹ارتباط و انس با عالمان ربّانی را از دست ندهیم.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
پارسال قبل ازانتخابات به دوستان می گفتم اگر روحانی با همین تفکروهمین تیم مجددا رأی بیاورد اعتراضات گسترده مردمی را شاهد خواهیم بود،چون فشل بودن دولتش برایم مثل روز روشن شده بود.
عجباکسانی که این همه بی تدبیری و بی عملی رادیدند و دوباره و تحت تاثیر سیاست زر وتزویر به او رأی دادند.
در روزی که دلار ازمرز ۸ هزار تومان عبور کرد توچال گردی ایشان را چگونه توجیه می کنند؟
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰درنگی بر جواز فقهی حضور #زنان در ورزشگاه(بخش اول)
✍اخیرا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به سفارش مرکز بررسی های #استراتژیک ریاست جمهوری و به قلم استاد محترم حجة الاسلام و المسلمین جواد #فخار طوسی پژوهشی فقهی با عنوان «حضور زنان در ورزشگاه» منتشر کرده است.
نویسنده محترم در این پژوهش در ابتدا حکم اولی #حضورزنان در ورزشگاه ها را مورد بررسی قرار داده و پس از بیان ادله منع و نقد آنها به بیان ادله جواز پرداخته و نتیجه گرفته که به لحاظ حکم اولی ورود زنان به ورزشگاه ممنوع نیست، ایشان سپس این مساله را به لحاظ حکم ثانوی مورد بررسی قرار داده است، در این بخش نیز نویسنده در ابتدا عناوین ثانویه ای که می تواند حضور زنان در ورزشگاه را الزامی کند بیان کرده و سپس عناوین ثانویه ای که می تواند سبب منع شود را ذکر نموده و در آنها مناقشه کرده است.
صرف نظر از نقد و اشکالات مباحثی که نویسنده محترم این پژوهش به آن پرداخته است و نیاز است فضلای حوزه بدون متاثر شدن از مجموعه های سیاسی و با نگاه کاملا کارشناسی در مقالات مفصل آن را مورد بررسی قرار دهند ذکر نکاتی را لازم می دانم:
🔷 ۱-گمان نمی کنم هیچ کدام از مراجع و بزرگان حوزه، مساله ورود زنان به ورزشگاه را به لحاظ حکم اولی حرام بدانند چرا که ورود به ورزشگاه مثل هر مکان دیگری مادامیکه مقرون به عناوین محرم دیگری نباشد مباح است و اشکالی ندارد.
🔷 ۲-بی طرفی در طرح و بررسی مسائل علمی ضرورتی است که یک پژوهشگر دینی باید به آن پایبند باشد چون منفعل شدن در مقابل فشار جریانات سیاسی و یا کنش های اجتماعی می تواند آثار مخربی را در جامعه ای که تحت تاثیر آن پژوهش قرار دارد ایجاد نماید مخصوصا پژوهش های فقهی که نتیجه آن به عنوان "حکم الله" به جامعه معرفی می گردد.
🔷 ۳-یک فقیه پس از بررسی ادله ظاهره ای مثل کتاب و سنت و قبل از هر اظهار نظری باید روح حاکم بر قوانین شریعت و اغراض شارع مقدس را نیز در نظر بگیرد، چون چه بسا مواردی که دلیل صریحی بر حکم آن وجود ندارد اما فقیهی که با مجموعه آیات قرآن و روایات معصومین علیه السلام انس دارد مذاق شارع را نسبت به آن به دست می آورد به همین دلیل احتمال اینکه اظهار نظر او منافی با غرض شریعت باشد کمتر می شود، مثلا وقتی یک فقیه به روایاتی مثل «خَيْرٌ لِلنِّسَاءِ أَنْ لَا يَرَيْنَ الرِّجَالَ وَ لَا يَرَاهُنَ الرِّجَالُ» می نگرد به این راحتی به خود اجازه ترویج فعالیت های غیر ضروری که زنان را در مواجهه با مردان نامحرم قرار می دهد نمی دهد اگر چه به لحاظ فقهی به حرمت نرسیده باشد.
ادامه دارد....🌹
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰درنگی بر جواز فقهی حضور زنان در ورزشگاه(بخش دوم)
🔷 ۴-بر فرض که هیچ دلیلی نه به عنوان اولی و نه به عنوان ثانوی بر حرمت ورود بانوان به ورزشگاه وجود نداشته باشد لکن مدیران فرهنگی و حاکمان جامعه اسلامی باید به یک نکته توجه کنند و آن اینکه حرکت دادن جامعه روی مرز حلال و حرام نمی تواند جامعه اسلامی را به سمت کمال مطلوب الهی سوق دهد چون حرکت روی مرز در بسیاری از اوقات منجر به شکسته شدن آن مرز می شود، همانطور که شخصی که بر لبه پرتگاه حرکت می کند اگر چه ممکن است به دره سقوط نکند ولی هر لحظه و با کوچکترین غفلت سقوط او به قعر پرتگاه قطعی است، در روایات متعددی از معصومین علیهم السلام نقل شده است که آن حضرات حرکت در گذرگاه شبهات را نهی فرموده اند به گونه ای که حتی اگر این نهی ارشادی هم باشد به این معناست که چون در حوادث شبهه ناک خطر سقوط و انحراف وجود دارد معصومین علیهم السلام هشدار می دهند که به گذرگاه های شبهه نزدیک نشوید.
✅نعمان بن بشیر از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می کند:
«سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ إِنَّ لِكُلِّ مَلِكٍ حِمًى وَ إِنَّ حِمَى اللَّهِ حَلَالُهُ وَ حَرَامُهُ وَ الْمُشْتَبِهَاتُ بَيْنَ ذَلِكَ كَمَا لَوْ أَنَّ رَاعِياً رَعَى إِلَى جَانِبِ الْحِمَى لَمْ تَثْبُتْ غَنَمُهُ أَنْ تَقَعَ فِي وَسَطِهِ فَدَعُوا الْمُشْتَبِهَاتِ».
ترجمه: هر فرمانروایی مرز هایی دارد و مرزهای خدا حلال و حرام اوست و شبهات اموری هستند که بین حلال و حرام قرار دارند و همانطور که اگرچوپانی گوسفندان خود را لب مرز به چرا ببرد هر لحظه ممکن است از مرز دیگران عبور کنند و وارد زمین دیگران شوند ورود به شبهات نیز حرکت کردن بر لبه مرز حرام های الهی است پس از شبهات بپرهیزید.
📢طبق آموزه های دینی مدیر فرهنگی جامعه اسلامی باید به جای اینکه با سیاست گذاری های خود مردم را بر لبه پرتگاه حرام الهی قرار دهد مردم را به سمت قله سعادت و نجات حرکت دهد تا از پرتگاه های سقوط و انحطاط دورتر بمانند.
🌹🌹🌹
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰از چاله به چاه
✍ اواخر دولت #احمدی نژاد وقتی که مقام معظم رهبری مثل همیشه در راستای انجام وظیفه راهنمایی ملت، ملاک های لازم برای رئیس جمهور بعدی را به مردم داد جمله مختصر و مفیدی فرمودند، ایشان فرمود:« به کسی رای بدهید که نقاط قوت رئیس جمهور فعلی را داشته باشد اما نقاط ضعف او را نداشته باشد»، رهبری در آن روز با همه تعریف ها و تمجیدهایش از احمدی نژاد و دولت او اما به خوبی نقاط ضعف او را هم می شناخت، از این رو به مردم انذار داد که در انتخاب خود دقت کنند ولی به ناگاه مردم خود را از چاله شرایط آن روز به چاه کنونی انداختند چون نتیجه رای آنها کسی بود که نقاط قوت احمدی نژاد مثل ساده زیستی، عدالت طلبی، پرکاری، روحیه جهادی و شجاعت در دفاع از دستاوردهای ملی را نداشت اما نقاط ضعف او مثل غرور، خود شیفتگی و عدم کارشناسی لازم در امور را با خود به همراه داشت از این رو رای دهندگان به ایشان فقط باید خود را ملامت کنند.
بگذریم ...
📢 البته دیروز وقتی صلابت جناب آقای #روحانی در دفاع از منافع ملی و موضع شجاعانه اش نسبت به تهدیدات آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی را دیدم احساس کردم که او هم می تواند نقاط ضعف خود را ترمیم کند و شاید نامه حاج #قاسم سلیمانی در اظهار خرسندی از این موضع گیری ها را در این راستا تحلیل کنیم.
✅تواضع و لطافت با دوستان و اقتدار و صلابت در مقابل دشمنان آموزه ای قرآنی است که استکبار ستیزی و مردم داری از دل آن بیرون می آید.
سوره مبارکه فتح آیه ۲۹:
«مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ».
ترجمه: محمد ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥﺳﺮﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻨﺪ ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻯ ﺧﺪﺍ ﺭﺍﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ.
امیدواریم .... امید به اصلاح واقعی
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
🔰مظلومیت فحشا!!!
✍ مدتی است جریانی رسانه ای که از یک سو سر در آخور بی اعتقادان به شریعت دارد و از سوی دیگر از جانب اهالی تساهل و تسامح پشتیبانی می شود و متاسفانه از سوی سوم متشرعانی از جنس ترس و انفعال آنها را تایید می کنند گویی کار دیگری جز مظلوم نمایی از افراد قانون شکن و بی بند و باری که شکستن مرزهای عفت و حیای جامعه را نشانه گرفته اند ندارند و مدام با تحلیل ها، پیام ها و اظهار نظرهای خود فضای شل دینی و به دنبال آن اشاعه فحشا را در جامعه اسلامی توجیه و ترویج می کنند و در نهایت چراغ سبز جسارت را بیش از پیش به آنها نشان می دهند.
از دو گروه اول توقعی نیست چرا که بنای آنها بر مخالفت با دینداری و مظاهر توحیدی است اما از دسته سوم این توقع را می توان داشت که چرا در میدان تعریف شده دیگران بازی می کنند؟!
ساده انگارانه می گویند وقتی در جامعه تخلفات بزرگ تری اتفاق می افتد چرا به جای برخورد با تخلف های بزرگتر به سراغ تخلفات جزئی می روید؟ بروید و با دانه درشت ها برخورد کنید!
اصل این سخن که مربوط به باب تزاحم است سخن کاملا صحیحی است که منشأ عقلایی دارد یعنی در جایی که دو کار در تزاحم با یکدیگر قرار می گیرد به گونه ای که پرداختن به یکی مانع انجام کار دیگری است رها کردن کار مهمتر و پرداختن به کار غیر مهم عقلایی نیست ولی آنچه که در سخن حضرات مورد غفلت قرار گرفته این است که این اصل مربوط به مقام تزاحم است نه جایی که امکان انجام هر دو کار وجود داشته باشد.
می گویند در شرایط جنگ اقتصادی ما با دشمن که جامعه درگیر تخلفات بزرگ اقتصادی است اولویت با رسیدگی به تخلفات اقتصادی است پس با تخلفات اخلاقی کاری نداشته باشید.
این همان مغالطه آشکار است، ما می گوییم هر چیز سر جای خودش هم برخورد با دانه درشت های متخلف اقتصادی و هم برخورد با ریزه خوارهای متخلف قانونی.
📢چرا به بهانه وجود یک گناه در جامعه - که باید با آن برخورد شود و می شود - گناهان دیگر را بی خیال شویم و اجازه دهیم به راحتی همه مرزهای حیا و عفت اخلاقی جامعه شکسته شود؟
✅ در اینجا به چند نکته توجه کنیم:
۱-در ادبیات اهل معرفت هیچ گناهی کوچک شمرده نشده است چرا که خدایی که معصیت می شود بزرگ است پس مخالفت با او هم بزرگ است.
۲-خلاف، خلاف است و مرتکب آن مستحق مجازات، چه تخلف اقتصادی، چه تخلف سیاسی و چه تخلف اخلاقی.
۳-از همین خلاف های کوچک خلاف های بزرگ تر نشأت می گیرد، به قول قدیمی ها «تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد می شود».
۴-مراقب باشیم در فتنه های آخر الزمان اسیر دام های شیطان و تدلیسات ابلیس نشویم.
۵-در پایان مراقب باشیم با دفاع مستقیم یا غیر مستقیم از قانون شکنان و گناهکاران مخصوصا در عرصه مسائل اخلاقی مصداق آیه۱۹ سوره مبارکه نور نشویم:
«إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُون».
ترجمه: کسانی ﻛﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻳﻊ ﺷﻮﺩ ، ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻋﺬﺍﺑﻰ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻭ ﺧﺪﺍ [ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ]ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻤﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﺪ.
🔷در دفاع از خدا و دستورات خدا شجاع باشیم و همدل🌹
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
محمد استوار میمندی
انا لله و انا الیه راجعون شیخ العلمای شیراز، عالم عامل و مردمی آیت الله شیخ محمد رضا حدائق در سن ۹۲
🔰خاندان اخلاص
✍ استاد معظم حضرت آیت الله شیخ محمد مهدی شب زنده دار«دام ظله» به نقل از والد معظمشان مرحوم آیت الله حاج آقا حسین شب زنده دار نقل می کردند که مرحوم آیت الله شیخ ابو الحسن حدائق پدر مرحوم شیخ محمد رضا حدائق به قم آمد و از من درخواست کرد تا ملاقاتی را با آیت الله العظمی بروجردی«ره» هماهنگ کنم، پس از اینکه وارد شدیم آیت الله العظمی بروجردی به استقبال شیخ ابوالحسن آمد و ایشان را بسیار تکریم کرد و ساعاتی با او به گفتگو نشست، من از این برخورد آقای بروجردی فهمیدم شیخ ابوالحسن نزد ایشان مقام شایسته ای دارد.
روحشان شاد باد.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi
یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنة
میلاد با سعادت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت مبارک باد.
🔰رهزن حج
✍ چند سالی است که در کنار هجمه شبکه های عنکبوتی دشمنان دین به مقدسات و ارزش های اسلامی تهاجم به مناسک حج و شعائر مرتبط با آن به خصوص کعبه معظمه شدت گرفته است یکی از ابزارهای موثر دشمن در این زمینه فضای مجازی بوده که اتاق های فکر صهیونیستها با استفاده از ولنگاری و عدم نظارت بر این فضا با تولید محتواهای سطحی، احساسی و پر از مغلطه مخاطب را ابتدا به سمت نژادگرایی و سپس جبهه گیری و در نهایت هتک مقدسات و انکار فریضه بزرگ حج سوق می دهند، می گویند: «خدای من خدای کهکشان هاست نه خدایی که در چهاردیواری کعبه محبوسش کرده اند!» و یا می گویند: «حج من کمک به فقرای سرزمینم است نه پر کردن شکم ... !» و یا می گویند: «ما را چه به خدای عرب ها؟! ایرانی عرب پرست نیست!» و افرادی نیز که محتاط ترند می گویند: «با وجود این همه فقیر در کشور اولویتی برای برگزاری مراسم حج و رفتن به حج خانه خدا وجود ندارد».
سخنان بالا نمونه ای از صدها سخنی است که این روزها علیه مناسک حج و زیارت خانه خدا گفته می شود که یقین نویسنده این است که غالب آنها در اتاق های فکر صهیونیست ها تولید می شود و توسط افراد ناآگاه و کم عمق در فضای مجازی بازنشر می شود.
📢 اما چند نکته پیرامون حج:
۱🔷کعبه خانه خدا مکان مقدسی است که در ابتدا حضرت آدم علیه السلام آن را به عنوان عبادتگاه به دستور خدا بنا نهاد و پس از ویران شدن در طوفان نوح توسط حضرت ابراهیم علیه السلام بازسازی شد و تاکنون مورد توجه موحدان عالم بوده است، پس کعبه مکانی منحصر به اعراب نیست بلکه مکانی فرانژادی و جهانی است به خصوص وقتی می فهمیم که در روز دحو الارض آغاز خشک شدن کره زمین دقیقا از نقطه زیر کعبه بوده است. کعبه مقام بالایی نزد پروردگار دارد به گونه ای که حتی نگاه کردن به کعبه نیز جزء مستحباتی است که ثواب زیادی برای آن ذکر شده است.
۲🔷یکی از واجبات در شریعت اسلام حج خانه خداست که بر کسانی که مستطیع می شوند واجب می شود و هیچ چیزی نیز نمی تواند آن را ساقط کند الا اینکه قبل از مستقر شدن حج، مجددا فرد از استطاعت خاج شود بنابراین نباید با حج واجب خانه خدا آنگونه معامله شود که با زیارات مستحبی معامله می شود اگر چه برای حج و عمره مستحبی نیز فضیلت زیادی در روایات معصومین علیهم السلام ذکر شده است و سیره معصومین نیز همینگونه بوده است از امام حسن مجتبی علیه السلام نقل شده که ایشان بارها با پای پیاده به حج خانه خدا مشرف شدند.
۳🔷برخی به گونه ای سخن می گویند که گویا انجام حج واجب خانه خدا و زیارت مراقد اولیاء خدا با کمک به فقرا و مستمندان منافات دارد در حالیکه نه تنها منافات ندارد بلکه ورود به این فضاهای معنوی که منجر به تقویت توحید و بالا رفتن معنویت می شود خود عاملی در جهت ایجاد انگیزه برای کارهای خوب دیگر مثل انفاق و کمک به فقرا و نیازمندان می باشد که واقعیت نیز شاهد آن است چرا که غالب خیریه هایی که به فقرا کمک می کنند متدینینی هستند که توشه معنوی خود را از شرکت در مراسم معنوی و زیارت قبور اولیاء خدا برگرفته اند.
۴🔷در طول تاریخ اسلام پیوسته ظالمینی بر حرم مکه و مدینه مسلط بوده اند که مومنان را مورد ظلم و ستم قرار می داده اند اما هیچ کدام از این فشارها موجب تعطیلی این فریضه بزرگ نشده است امروز نیز اگر چه خاندان ظالم و خائن آل سعود زمام این مکان های شریف را به دست گرفته اند اما مسلمانان با مقاومت خود نباید اجازه تعطیلی و انحراف مناسک حج را به آنها بدهند.
۵🔷در روایات متعددی از معصومین علیهم السلام نقل شده که کسی که مستطیع است و حج را ترک می کند کافر شده است و یا امام صادق علیه السلام فرمود اگر کسی حج را ترک کند و بمیرد به آئین یهودی و نصرانی مرده است؛ «فَلْيَمُتْ يَهُودِيّاً أَوْ نَصْرَانِيّاً»، همه این تعابیر نشان می دهد که حج، واجبی است که قابل جایگزینی با هیچ عمل دیگری نیست و کسانی که آن را بدون عذر شرعی ترک می کنند در قیامت شرایط بسیار بدی خواهند داشت.
۶🔷کسانی که علیه فریضه حج فضاسازی می کنند و دیگران را تشویق به ترک حج می کنند مصداق کسانی هستند که «صد عن سبیل الله» می کنند یعنی دیگران را از راه خدا باز می دارند که خداوند در آیات ۴۴ و ۴۵ سوره مبارکه اعراف در مورد آنها می فرماید:
«فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ،الَّذِينَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُم بِالْآخِرَةِ كَافِرُونَ».
ترجمه: لعنت خدا بر ستمکاران باد، ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪﺁﻥ ﺭﺍ [ ﺑﺎ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻭ ﺍﻏﻮﺍﮔﺮﻯ ] ﻛﺞ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ، ﻭ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭﺯﻗﻴﺎﻣﺖ ﻛﺎﻓﺮﻧﺪ.
https://eitaa.com/ostovarmeymandi