eitaa logo
اصول فقه متعالیه(مباحث اصول مبتنی بر نظام اعتباریات علامه طباطبایی)
249 دنبال‌کننده
4 عکس
1 ویدیو
58 فایل
تبیین یک دوره کامل مباحث کاربردی اصول فقه به زبان ساده مطابق نظام اعتباریات علامه طباطبایی(قدّس سرّه)به همراه بعضی آراء شهید مطهری(رحمةالله علیه): نظام اعتباریات علامه طباطبایی(قدّس سرّه)یک بحث نو و بی سابقه ای است که اولین بار مطرح می شود. @elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
الانسان قبل الدنیا.هبوط انسان از ملکوت به دنیا و اندیشه های اعتباری.اعتبارات و مصنوعات بشری کپی برداری از تکوین است.نقش اعتبارات دینی.mp3
19.55M
الانسان قبل الدنیا ✅ هبوط انسان از ملکوت به دنیا و اندیشه های اعتباری ✅ اعتبارات و مصنوعات بشری کپی برداری از تکوین است. ✅ نقش اعتبارات دینی در تنظیم اعتبارات بشری ✅ غالب احکام شرعی فاقد مصلحت و مفسده نفس الامری در جزییات است بلکه شریعت مقدمه تلقین حقیقت و بازسازی عالم ذر و یادآور ملکوت و خداست. در عین حال برای حفظ این شریعت که طریق به حقیقت است باید تمام شروط و جزییات آنرا مراعات کرد و هیچ کس غیر از شارع مقدس حق کم و زیاد کردن و تغییر این شریعت ندارد. یعنی برای وصول به در شریعت(انقطاع و اتصال به خدا و ملکوت و عالم ذر) باید و ظواهر شریعت را کامل حفظ کرد. @osul_etebariat
اصول فقه متعالیه(مباحث اصول مبتنی بر نظام اعتباریات علامه طباطبایی)
الانسان قبل الدنیا ✅ هبوط انسان از ملکوت به دنیا و اندیشه های اعتباری ✅ اعتبارات و مصنوعات بشری ک
اگر قبرستان جاییست که مردگان را در آن قرار می دهند ما قبرستان نشینان عادات و روزمرگی را آیا به معنای زندگی راهیست؟ اگر مقصد پرواز است لانه ویران بهتر. پرستویی که مقصد را در اوج می یابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅
حقیقت اعتباریات تشبیه است برای تحریک احساسات تا غرضی شبیه مشبه به ایجاد گردد.الفاظ قرآن را باید غرض محمور و کنایی و پیام رسان ترجمه کرد.mp3
21.51M
✅ حقیقت اعتباریات تشبیه است برای تحریک احساسات تا غرضی شبیه مشبه به ایجاد گردد. ✅ ایجاد انگیزه و تحریک احساسات افراد جامعه از طریق تشبیهات اعتباری به راحتی و بسیار سریع محقق می شود ولی فهم حکیمانه و عمیق نظری و زیربنایی فکری سال ها طول می کشد و نیاز به گذراندن دوره و خواندن کتب (معرفت شناسی، خداشناسی فلسفی، انسان شناسی، فلسفه حقوق، فلسفه اخلاق، فلسفه سیاست) دارد. ✅ الفاظ قرآن را باید غرض محور و کنایی و پیام رسان ترجمه کرد نه تحت اللفظی. بیانات قرآن و روایات درباره حقایق ماورای ماده تشبیهی است نه تحقیقی. ✅ اختلاف موافقان و مخالفان فلسفه و عرفان ناشی از تحقیقی گرفتن بیانات تشبیهی قرآن و روایات است. ✅ مبنای لغت شناسی علامه طباطبایی در تفسیر المیزان @osul_etebariat
7.04M
: در حال خواندن کتاب اصول مظفر هستم علاقه مندم که بحث اعتباریات علامه رو بخونم و از اصوات حضرتعالی کمک بگیرم . به نظرتون کی بخونم خوبه آیا نیاز به فلسفه هم هست؟ : در صوت👆 @osul_etebariat
9.87M
نظریه آخوند خراسانی، حضرت امام، علامه طباطبایی در بحث طلب و اراده
1-اعتباریات حقیقت اعتبار یک نوع تشبیه و استعاره است. تمام حب و بغض ها و جنگ و صلح ها در عالم بر محور تشبیه است.
2-حقیقت اعتباریات تشبیه است برای تحریک احساسات تا غرضی شبیه مشبه به ایجاد گردد.الفاظ قرآن را باید غرض محور و کنایی و پیام رسان ترجمه کرد.mp3
21.51M
2-حقیقت اعتباریات تشبیه است برای تحریک احساسات تا غرضی شبیه مشبه به ایجاد گردد. الفاظ قرآن را باید غرض محور و کنایی و پیام رسان ترجمه کرد
3-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم.mp3
13.91M
3-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم اعتبار واسطه بین حقیقتی ناقص و حقیقتی کامل است یعنی واسطه بین نقص و کمال اختیاری است. اعتبار یعنی کپی برداری از تکوین و تطبیق بر جایی که آن مصداق تکوینی موجود نیست پس اعتبار توسعه در مصداق است مجازاً
4-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم.mp3
9.16M
4-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم اعتبار، تشبیه انسان ناقص به انسان کامل است تا در انسان تولید اراده و اختیار برای افعال اختیاری کند. اعتبار وجوب در افعال اختیاری، اعتبار ضرورت بالغیر است مجازاً، نه ضرورت بالقیاس تکوینی در هر فعل اختیاری سه ضرورت و وجوب موجود است(الف-ضرورت بالغیر تکوینی قبل از عمل و اراده ب- ضرورت بالغیر تکوینی بعد عمل و اراده ج-ضرورت بالغیر مجازی و اعتباری و تشبیهی حین عمل و اراده) اشکال معروف بر نفی وجوب بالغیر اعتباری حین عمل و اراده و جواب آن
5-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم.mp3
10.27M
5-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم اعتبار وجوب و باید در افعال ارادی اعتبار مقدمه حضوری کردن کمالات حصولی است.
6-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم.mp3
11.36M
6-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم اعتبار شبیه سازی عالم مُلک و تدریج به علم ملکوت و کن فیکون دفعی خداست
7-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم.mp3
8.17M
7-شرح مقاله اعتباریات علامه طباطبایی از کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم بین طبیعت تکوینی و خواص و آثار تکوینی آن و مقدمات آن آثار اندیشه های اعتباری واسطه است.