eitaa logo
پرسمان اعتقادی
41.9هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.7هزار ویدیو
71 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
👌ادامه پاسخ 👇👇👇 4⃣پیامبر گرامی فرمود: « همانا من دو جانشین را در میان شما می گذارم ،کتاب خدا ریسمان کشیده شده ما بین آسمان و زمین و عترتم اهل بیتم و همانا این دو از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند» 📚مسند احمد،ج5 ص181 ❗️این حدیث از جمله احادیث متواتر است که بزرگان اهل سنت در کتب خود روایت کرده اند مانند مسلم در صحیح ج7 ص122 ،ترمذی در صحیح ج5 ص621، حاکم در مستدرک،ج3 ص110، و... 5⃣پیامبر گرامی فرمود: « مثل اهل بیتم در بین شما همانند کشتی نوح در میان قوم نوح است هر کس سوار بر آن شود نجات یافته و هر کس از آن تخلف کند غرق شود» 📚مستدرک،حاکم،ج2 ص343 ♦️همین معنی را هیتمی در مجمع الزواید،ج9 ص168 ،ابی نعیم در حلیه الاولیائ،ج4 ص306، متقی هندی در کنزالعمال،ج6 ص216، خطیب بغدادی در تاریخ،ج12 ص19 و ...نقل کرده اند 6⃣مسلم در صحیح روایت می کند که پیامبر فرمود: "کسی که بمیرد وبر گردنش بیعت امامی نباشد به مرگ جاهلیت مرده است" 📚صحیح مسلم،ج4 ص126 📚سنن بیهقی،ج8 ص156 📚تفسیر ابن کثیر،ج1 ص517 ودر حدیث دیگر: "من مات بغیر امام مات میته جاهلیه" "هرکس بمیرد در حالی که امامی نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است" 📚مجمع الزواید،ج5 ص218 وفرمود: "من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه" "هرکس بمیرد درحالی که امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است" 📚شرح المقاصد،تفتازانی،ج5 ص239 👌بی شک زمانی که رهبری اهل بیت به گونه ای باشد که هر کس از آنان تبعیت نکند گمراه می شود و در وادی جهالت و کفر و شرک وارد می شود روشن می شود که امامت آنان جزو اصول دین است . 7⃣در روایات فراوانی وارد شده است که خداوند عبادات و بندگی کسانی را که عقیده به امامت اهل بیت نداشته باشند را قبول نمی کند. 🔶امام باقر فرمود: « هرکس که بدون پذیرش رهبر حق خود را به زحمت انداخته و عباداتی انجام می دهد هرگز مورد قبول خدا نبوده و در تحیر و گمراهی خواهد بود» 📚الکافی ج1 ص375 👌همین مضمون در روایات متعدد دیگری نیز وارد شده است . 📚وسائل الشیعه ج1 ص118 باب 29 👌بی شک چنین ولایت و امامتی که کلید قبولی تمام اعمال است جزو اصول دین می باشد که اگر نباشد خداوند دین افراد را قبول نمی کند. ❗️نکته پایانی این که اصطلاح اصول و فروع دین در روایتی به صراحت نیامده است و علما و مجتهدان بر اساس آیات و روایات اصول و فروع دین را تفکیک کرده اند چنان که ما هم اکنون ادله اصول دین بودن « مساله امامت»را از آیات و روایات ثابت کردیم. 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
990302_سخنرانی تلوزیونی به‌مناسبت روزجهانی قدس.mp3
9.04M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس. ۹۹/۳/۲ ☑️ @Khamenei_ir
❓پرسش ❔با وجود علم که می توانیم با آن به مجهولات جواب بدهیم چه نیازی به وجود امام و پیامبر هست❗️ 💠پاسخ💠 🗯هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمال و سعادت شایسته انسانی است .مسلما تربیت چنین موجود تکامل یافته ای بدون یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده در تمام جنبه های زندگی امکان پذیر نیست . 🔶به این نکته نیز باید توجه داشت که زندگی بشر یک زندگی اجتماعی است و تمام پیشرفت ها و موفقیت هایی که برای بشر حاصل شده است ناشی از همین اجتماعی بودن آن است ولی روشن است که زندگی گروهی با تمام برکاتی که دارد بی شک سبب تصادم ها و کشمکش ها و برخورد منافع افراد خواهد بود . ❗️از اینجا نیاز به تشریع قوانین اجتماعی و تنظیم حقوق برای افراد جامعه روشن می شود. 👌با اندکی تامل روشن می شود که تنها برنامه ریز سعادت بشری و قانون گذار زندگی اجتماعی انسان کسی جز خالق آن ها نمی تواند باشد زیرا؛ 1⃣برنامه ریز و قانون گذار باید قبل از هر چیز یک انسان شناس کامل باشد و تمام اسرار جسم و جان بشر و عواطف، غرائز، امیال، هوس ها، آرزوها، فطریات و ادراکات عقلى او را بداند 👌و نیز به تمام اصولى که حاکم بر روابط انسان ها با یکدیگر است احاطه داشته باشد، تا بتواند قوانینى هماهنگ با تمام آن ها وضع کند. ❓آیا کسی جز خالق انسان ها این آگاهی ها را دارد❔ 2⃣باید از گذشته و آینده، تا زمان هاى دور، اطلاع کامل داشته باشد، تا ریشه مسائل پیچیده امروز را در گذشته ببیند، و آثار قوانین امروز را در آینده زندگى بشر نیز ارزیابى کند .چرا که حل مشکلات امروز بدون آگاهى از ریشه هاى آن در دیروز ممکن نیست همان گونه که مفید بودن یک قانون در امروز بدون توجّه به واکنش هاى آن در فردا کافى به نظر نمى رسد . 3⃣برنامه ریز و قانون گذار شایسته باید داراى علم کامل باشد تا بتواند با قوانین خود تمام استعدادها و شایستگى هایى را که در فرد فرد انسان ها و اجتماع نهفته است به مرحله بروز برساند، و آنچه بالامکان و بالقوّه در نهاد آدمى وجود دارد به آن جنبه فعلیّت بخشد، و با حدّاقل ضایعات که به طور طبیعى در زندگى دسته جمعى وجود دارد، حد اکثر بهره را به جامعه برساند. 4⃣برنامه و قوانین باید جنبه عملى داشته باشد نه خیالى و از ضمانت اجراى کافى برخوردار باشد نه بدون پشتوانه وهمچنین درک آن براى همگان ممکن باشد نه اینکه پیچیده و دور از فهم و درک افرادباشد. 5⃣برنامه ریز و قانون گذار حقیقى کسى است که مرتکب لغزش و گناه و خطا و اشتباهى نشود، و از این گذشته نسبت به افرادى که مى خواهد قانون براى آنان وضع کند مهربان و دل سوز، و در عین حال قوىّ الاراده باشد، و از هیچ قدرتى نهراسد. 6⃣برنامه ریز و قانون گذار شایسته کسى است که خودش منافعى در آن جامعه نداشته باشد .چرا که منافع شخصى و خصوصى به هر حال فکر قانون گذار را به سوى خود مى کشاند زیرا اگر بتواند از تأثیرات آگاهانه آن خود را بر کنار کند از آثار ناخودآگاه آن ممکن نیست برکنار باشد، و اتفاقاً مهم ترین مشکل دنیاى امروز که سبب درگیرى هاى خونین و کشمکش هاى ظالمانه شده همین قوانینى است که از سوى به اصطلاح متفکران هر جامعه وضع مى شود، و هر کدام منافع خویش، یا گروه و کشور خویش را در نظر مى گیرند، و مسلّماً این خود خواهى ها و تنگ نظرى ها نتیجه اى جز تشدید تضادها و درگیرى ها نخواهد داشت. ❓آیا این جهات شش گانه که در بالا گفته شد در کسى جز ذات پاک خدا پیدا مى شود؟ 👌کسى که خالق بشر است و از تمام اسرار وجود او آگاه است، کسى که علم او گذشته و آینده را تا میلیاردها سال در بر مى گیرد، و از ریشه ها و اسرار هر چیز و بازتاب ها و نتایج هر موضوع آگاه است. کسى که خطا و لغزش و اشتباه در ذات پاکش راه ندارد، و بالاخره کسى که نیاز به چیزى و کسى ندارد تا بخواهد منافع خویش را تأمین کند. 🔷از اینجا نتیجه مى گیریم که هر قانونى غیر از قانون خدا ناقص و بى فرجام است، و هر حکمى غیر از حکم الهى غیر قابل اعتماد و بى سرانجام است، و هنگامى که درست دقّت مى کنیم مى بینیم، تمام بدبختى و مشکلات بشر از اینجا سرچشمه مى گیرد که خودش مى خواهد با آن علم محدود، با آن همه انگیزه هاى هوس آلود، براى خویش قانون بگذارد و این یکى از دلایل عقلى لزوم بعثت انبیاء است. 📚پیام قرآن ج7 ص42 🔶علم محدود انسانی نمی تواند انسان را از وجود پیامبران بی نیاز کند زیرا انسان با پیشرفتی که در علوم حاصل کرده است باز دنیایی از مجهولات در رشته های مختلف پیش روی او است که همگان به آن اذعان کرده اند . 👌از سوی دیگر نیازهای انسان منحصر به این عالم ماده نمی باشد بلکه زندگی بشر مرحله برزخ و قیامت هم دارد که تشخیص مصالح آن مراحل تنها از طریق شرع ممکن است. 📚 الالهیات ج3 ص32 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
📸اینفوگرافیک|علائم و عوامل نابودی رژیم صهیونیستی در بیانات سپهبد شهید قاسم سلیمانی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
❓پرسش ❔خداوند در آیه 56 می گوید که ما به انسان های بد نعمت دادیم تا بر تیره بختی انان بیفزاییم .مگر خداوند ظالم است که این طور می کند❗️❗️ 💠پاسخ💠 👌خداوند در آیه 55 و 56 مومنون می فرماید: « آنها گمان می کنند اموال و فرزندانی که به آنان داده ایم برای این است که درهای خیرات را به روی آن ها بگشاییم ؟ ( چنین نیست ) بلکه آنان نمی فهمند» 👌در تفسیر نمونه ذیل آیه چنین آمده است: ❗️« آنها نمی دانند که این اموال و فرزندان فراوان در حقیقت یک نوع عذاب و مجازات یا مقدمه عذاب و کیفر برای آنها است .آنها نمی دانند که خدا می خواهد آنها را در ناز و نعمت فرو برد تا به هنگام گرفتار شدن در چنگال کیفر الهی تحمل عذاب برای آنان درد ناک تر باشد .زیرا اگر درهای نعمتها به روی انسان بسته شود و آمادگی پذیرش ناراحتیها پیدا کند مجازات زیاد دردناک نخواهد بود اما اگر کسی را از میان ناز و نعمت بیرون کشیدند و به سیاه چال زندان وحشتناکی بیفکنند فوق العاده دردناک خواهد بود . 🔶این همان چیزی است که در سایر آیات قرآن از آن اشاره به « استدراج در نعمت » شده است. 📚تفسیر نمونه ج14 ص263 👌ودر جای دیگر از تفسیر نمونه چنین آمده است؛ ❗️« از آیات قرآن و احادیث استفاده می شود که خداوند گناهکاران و طغیانگران جسور و زورمند را طبق یک سنت فورا گرفتار مجازات نمی کند بلکه درهای نعمتها را به روی آنها می گشاید .هر چه بیشتر در مسیر طغیان قدم بر می دارند نعمت خود را بیشتر می کند و این از دو حال خارج نیست؛ 1⃣یا این نعمتها باعث تنبه و بیداریشان می شود که در این حال برنامه « هدایت الهی » عملی شده است. 2⃣یا این که بر غرور و بی خبریشان می افزاید که در این صورت مجازاتشان به هنگام رسیدن به آخرین مرحله دردناک تر است زیرا به هنگامی که غرق ناز و نعمت می شوند خداوند همه را از آنها می گیرد و طومار زندگی آنها را درهم می پیچد و این گونه مجازات بسیار سخت تر است » 📚تفسیر نمونه ج7 ص34 👌حضرت علی فرمود: « هنگامی که می بینی پرودگارت نعمت هایش را پی در پی برای تو می فرستد در حالی که تو معصیت او را می کنی از او بترس ( مبادا مجازات سنگینش در انتظار تو باشد)» 📚نهج البلاغه حکمت 25 👌امام صادق فرمود: «زمانی که بنده ای در گناهان غوطه ور می شود و خداوند دیگر برای او اراده خیری ندارد هنگامی که او گناه کند نعمتی به او می بخشد تا استغفار را فراموش کند و به کار خود ادامه دهد تا کوله بارش سنگین شود» 📚الکافی ج2 ص452 ❗️این مجازات استدراجی خداوند یعنی نعمت دادن در برابر گناهان نتیجه اعمال خود مردمان است که مستحق مجازات الهی هستند و خداوند یکی از طرق مجازات آنان را مجازات استدراجی قرار داده اند زیرا آنان به گونه ای هستند که دیگر شایستگی هدایت را از دست داده اند و دیگر لیاقت هشدار های الهی را ندارند. ❗️بنابراین روشن می شود که خداوند در حق آنان هیچ ظلمی مرتکب نمیشود. 📚پیام امام امیر المومنین ج12 ص161 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔آيت الله بهجت ميگويد: تفاوتى بين خدا و ١٤ معصوم وجود ندارد پس به ادعاى ايشان زيارت قبر ائمه برابر است با پرستش اين قبرها چون قبر خدا محسوب ميشود در واقع ايشان روى بت پرستهارو هم سفيد كرده ❗️❗️ 💠💠 👌ما معتقدیم که امامان اهل بیت علیهم السلام ، مظهر صفات جلال و جمال الهی هستند و صفات کمالی خداوند در وجود آنان تجلی یافته ، لذا از آنان تعبیر می کنیم به خلفاء و آیات خداوند . ❕امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « ما اهل بیت حجت های خداوند در زمینش و خلفای او در میان بندگانش هستیم» 📚کمال الدین ج1 ص202 👌حضرت علی علیه السلام فرمود ؛ « خداوند امامان را به عنوان جانشینان و خلفاء و دوستان خود برگزیده است» 📚بحار الانوار ج24 ص379 ❕در زیارت جامعه کبیره خطاب به اهل بیت علیهم السلام می خوانیم ؛ « وخداوند شما را برگزید برای جانشینی و خلافت در زمینش و حجت بودن بر آفریدگانش » 📚الفقیه ج 2 ص 611 👌اهل بیت خلیفه خدایند ، یعنی جانشین و قائم مقام خداوند در عالم هستند و روشن است که خلیفه دارای صفات کمالی کسی است که از او جانشینی می کند و اهل بیت علیهم السلام دارای صفات کمالی خداوندی هستند که از او جانشینی می کنند . ❕همینطور آن بزرگواران آیات الهی اند ، چنان که در زیارت جامعه کبیره در توصیف آن بزرگواران آمده است ؛ « وَ الآْيَةُ الْمَخْزُونَةُ ( شما ) آن نشانه پنهان ( خدا ) در گنجينه اید » 📚الفقیه ج 2 ص 613 ❕امامان عليهم السلام، از آن روی كه مظهر اسماء و صفات الهى بوده، ، آيت الهى‏ اند . آنان بزرگ‏ترين نشانه‏ هاى خدا در روى زمين‏ اند ، چنان که در روایات فراوانی از آنان با عنوان « آیات الله » یاد شده است ؛ 📚بحار الانوار ، ج 23 ص 206 باب 11 انهم آیات الله 👌این که آنان « نشانه خدایند » یعنی آینه ی خدا نمایند و صفات جلال و جمال الهی در وجود آنان تجلی یافته است . ❕امامان علیهم السلام ، اگر چه دارای صفات کمالی الهی اند ، اما هیچگاه شریک و شبیه خداوند نبوده و هم طراز خداوند محسوب نمی شوند ، آنان هر چه دارند از خداوند است و از خود چیزی ندارند ، آنچه خداوند از صفات کمالی داراست ، همه بالذات و استقلالی بوده و آنچه ائمه دارا هستند ، بالغیر و با عنایت الهی بوده چرا که خداوند خالق است و آنان مخلوق ، لذا در زیارتی که از امام عصر علیه السلام نقل شده می خوانیم که فرمود ؛ « تفاوتی میان تو و آنان ( والیان امرت یعنی امامان ) نیست ، جز آنکه آنان بندگان و مخلوق تو هستند و باز و بست و آغاز و پایانشان با توست » 📚مصباح المتهجد ج 2 ص 803 _ اقبال الاعمال ج 2 ص 646 👌یعنی امامان علیهم السلام از آنجایی که حجت و خلیفه و آیت تو هستند ، دارای صفات کمالی تواند ، اما از آنجایی که مخلوقند ، در این صفات استقلالی نیستند و هر چه دارند از تو و خالقشان دارند و هیچگاه همطراز تو نیستند وتمام شوونشان وابسته به تو است . ❕لذا می بینیم که علی علیه السلام فرمود ؛ « بپرهیزید از غلو در حق ما ، بگویید ما بندگانی هستیم که تحت ربوبیت خدا هستیم .پس از آن هر چه در فضل ما خواستید بگویید » 📚خصال ج 2 ص 614 👌یعنی هر چه از صفات کمالی و الهی می شناسید در مورد ما بگویید چرا که ما دارای آن هستیم ، اما ما را خدا و همطراز او ندانید چرا که ما عبد و مربوب خداییم و از خود استقلالی نداریم ، لذا می بینیم که افتخار آن بزرگواران بندگی و تضرع به درگاه الهی بوده است ، چنان که علی علیه السلام در مناجات خود با خداوند می فرمود ؛ « برای فخر من همین بس که بنده تو هستم » 📚مناقب آل ابی طالب ، ج 3 ص 104 👌و امام رضا علیه السلام در توصیف امام فرمود ؛ « یکون ... اعبد الناس » « امام عابدترین مردم به درگاه خداوند است » 📚عیون الاخبار ج 1 ص 213 ❕بنابراین ما اگر چه می گوییم در صفات کمالی ، فرقی میان خداوند و امامان نیست ، اما خداوند بالذات و استقلالی دارای آن صفات است ، ولی امامان بالغیر و غیر استقلالی ، چرا که خداوند خالق است و امامان مخلوق ، و مخلوق هر چه دارد از خالق است و از خود چیزی ندارد و هیچگاه امامان جای خداوند را در عبادت و پرستش نمی گیرند ، بلکه خود امامان عبادت خداوند را افتخار خود می دانستند . 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
❓پرسش ❔این که در نماز میت خوانده می شود « اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا » خدایا ما جز خیر و خوبی از این مرده نمی شناسیم آیا دروغ نیست❗️زیرا بسیار میشود که ما از فردی بدی دیده ایم. ❓ ایا عدالت اقتضا می کند که این جمله در نماز گفته نشود❔می گویند رهبری به این خاطر در نماز ایت الله رفسنجانی این جمله را نگفت چون گفتنش خلاف عدالت بود❕ 💠پاسخ💠 🗯در روایتی امام صادق علیه السلام فرمود: « در نماز میت چنین می گویی ...خداوندا ما جز خیر و خوبی از این میت ندیدیم و تو آگاهتر به وضعیت او هستی .اگر او محسن و نیکوکار بود در احسانش بیفزا و احسانش را از او قبول کن و اگر گناهکار بوده گناهش را بر او ببخش و او را رحمت کن و از او بگذر» 📚الکافی ج3 ص184 📚وسائل الشیعه ج3 ص61 ❗️می بینیم امام قید نکرد که باید این جمله در مورد کسانی گفته شود که اهل گناه و معصیت نبوده اند و به صورت مطلق فرمودند که در نماز میت مومن چنین بگویید. 👌مراجع تقلید نیز به پیروی از امامشان گفتن این جمله را پس از تکبیر چهارم نماز میت مستحب شمرده اند و به هیچ عنوان قید نکرده اند که این جمله باید برای افرادی گفته شود که اهل گناه و معصیت نباشند. 📚توضیح المسائل مراجع ج 1 ص337 👌بنابراین ، این که بگوییم اقتضای عدالت این است که این جمله برای افراد عاصی گفته نشود پنداری است بس باطل و اجتهاد در برابر نص می باشد که بطلان آن روشن است . ❗️فلسفه گفتن این سخن روشن است .کسانی که در تشییع پیکر انسان مومنی شرکت می کنند و برای او نماز می خوانند با بیان این شهادت خوبی ها و حسنات او را بزرگ جلوه داده و تمام اموری که با این شهادت منافات دارد نادیده می گیرند . 👌صحیح است که ممکن است میت اهل گناه و معصیت باشد اما خداوند با آموزش این دعا از مسلمین می خواهد که گناهان و معاصی او را نادیده بگیرند و حسنات او را بازگو کنند .خداوند نیز به پاس شهادت آنان از گناهان میت می گذارد چنان که امام صادق فرمود: « زمانی که مومن می میرد و در تشییع جنازه او چهل انسان مومن حاضر می شوند و بگویند خدایا ما جز خیر و خوبی از او سراغ نداریم و تو به وضعیت او از ما داناتر هستی خداوند ندا می دهد که شهادت شما را درباره او پذیرفتم و گناهان او را بخشیدم» 📚الفقیه ج1 ص165 🔶امام باقر فرمود: «در زمان حضرت داود عابدی بود که در نگاه مردم، انسان خوب و زاهدی نشان می‌داد، ولی حضرت داود با وحی الهی متوجه شده بود که آن عابد، ریاکار بوده است. چون از دنیا رفت چهل نفر از بنی اسرائیل درباره او این‌گونه شهادت دادند: «اللهمّ لا نعلم منه إلا خیرا..»، سپس در هنگام غسل، چهل نفر دیگر این‌گونه شهادت دادند، و زمانی که دفنش می‌کردند؛ چهل نفر دیگر این‌گونه شهادت دادند: «ما جز خوبی از او ندیدیم»؛ در این هنگام، خداوند به داود وحی کرد که چرا در نماز بر او شرکت نکردی؟ ❗️داود گفت: بدان خاطر که به من وحی کردی؛ او شخص ریاکاری بوده است. 👌خداوند در جواب داود فرمود: 🗯 «عده‌ای درباره او به نیکی سخن گفته و شهادت داده‌اند، من هم آنچه را که آنان نمی‌دانستند، بر او بخشیدم» 📚الکافی ج7 ص405 📚التهذیب ج6 ص278 👌بنابراین این که بگوییم رهبری بخاطر مراعات عدالت این جمله را بر زبان جاری نکرد از دو فرض خارج نیست؛ 1⃣بگوییم ایشان آگاه نبوده اند که گفتن این جمله با عدالت منافات ندارد. ❗️روشن است که این فرض با مقام علمی ایشان مناسبت ندارد و قابل پذیرش نیست . 2⃣بگوییم ایشان آگاه بودند که گفتند این جمله حتی در مورد افراد خطا کار منافی با عدالت نیست و مفید به حالشان است اما با این وجود این جمله را در نماز جاری نکردند و از جملات و کلمات دیگری استفاده کردند که برای میت پر فایده تر از گفتن این جمله به اجتهاد ایشان بوده است . 🔶این فرض قابل قبول است و با مقام علمی رهبری نیز منافات ندارد و سبب نقصان مقامی مرحوم ایت الله رفسنجانی نیز نمیشود. 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
❓پرسش ❔ببخشید اخیرا کلیپی از فردی منتشر شده که او می آورد قرآن در زمان عثمان جمع آوری شده و قرآن های مختلف در جامعه بوده که عثمان اونا رو از بین برد و این یعنی در قرآن تحریف شده و قرآن های متعدد ایجاد شده است❕ 💠پاسخ💠 👌در این شکی نمی باشد که قرآن در زمان پیامبر گرامی و تحت نظر ایشان جمع آوری شد و آنچه اهل سنت نقل می کنند که عثمان قرآن را جمع آوری کرد به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد و بر این مطلب دلائلی چند دلالت می کند؛ 1⃣چگونه می توان باور کرد که پیامبر چنین کار مهمی را نادیده گرفته باشد و قرآن را جمع آوری نکرده باشد درحالی که او به کارهای بسیار کوچک هم توجه داشته است . ❓مگر نه این است که قرآن قانون اساسی اسلام و کتاب بزرگ تعلیم و تربیت و زیر بنای همه برنامه های اسلامی و عقائد است . ❔آیا عدم جمع آوری آن در عصر پیامبر این خطر را نداشت که بخشی از قرآن ضایع گردد و یا اختلافاتی در میان مسلمانان بروز کند 📚تفسیر نمونه ج1 ص10 2⃣قرآن مردم را به مبارزه دعوت کرده است و فرموده است که مثل قرآن یا مثل ده سوره یا یک سوره بیاورید و سوره به مجموعه ای گفته می شود که آغاز و انجامش مشخص باشد و با یک بسم الله شروع شود و به بسم الله بعدی که اغاز سوره بعدی است ختم شود . 🔷اسرائ 88 - هود 12- بقره 23 👌بنابراین سوره های قرآن مشخص و جمع بندی شده و معلوم بوده است که اغاز و انجامش کجا است . ❓ اگر نقل های اهل سنت که می گویند ایات قرآن پراکنده بوده و مثلا دو آیه نزد یکی و سه آیه نزد دیگری بوده است تا عثمان انها را جمع آوری کرد درست باشد دیگر قرآن مرزی ندارد و به آن نمی توان سوره اطلاق کرد. 3⃣در روایات متعددی آمده است که در زمان پیامبر گرامی قرآن توسط حضرت علی و سایر صحابه جمع آوری شد. 🔶امام صادق فرمود: « رسول خدا به علی فرمود قرآن در قطعات حریر و کاغذ و امثال آن پراکنده است آن را جمع آوری کنید» 📚البرهان ج5 ص866 🔶بخاری روایت می کند که انس می گوید: « قرآن را در زمان پیامبر چهار نفر از اصحاب به طور کامل جمع کردند ؛ ابی بن کعب ، معاذ ، زید بن ثابت و ابوزید» 📚صحیح بخاری ج6 ص102 🔶زید بن ثابت می گوید: « ما در خدمت پیامبر قرآن را از قطعات پراکنده جمع آوری می کردیم و هر کدام را طبق راهنمایی پیامبر در محل مناسب خود قرار می دادیم » 📚المستدرک علی الصحیحین ج2 ص611 🔶عثمان می گوید: « هرگاه وحی نازل می شد پیامبر سراغ کاتبان وحی می فرستاد و می فرمود این آیه را در فلان سوره کنار آیات معینی قرار دهید» 📚البیان ص26 🔷وباز نقل می کنند : « شش نفر از انصار قرآن را در زمان پیامبر جمع آوری کرده بودند ؛ ابی بن کعب ، زید بن ثابت ، معاذ بن جبل ، ابو الدردائ ، سعد بن عبید ، و ابو زید» 📚منتخب کنزالعمال ج2 ص48 4⃣پیامبر گرامی سوره حمد را « فاتحه الکتاب» نامید و فرمود: « نمازی جز با فاتحه الکتاب صحیح نیست» 📚مسند احمد ج2 ص428 📚مستدرک الوسائل ج4 ص158 ❗️از اینجا روشن میشود که قرآن در زمان آن حضرت گرد آوری شده بود و سوره حمد هم در اول آن بود .اگر قرآن مجموعه سوره ها و آیات پراکنده بود معنی نداشت که این سوره را فاتحه الکتاب نام گذارند. 5⃣در حدیث تقلین پیامبر گرامی فرمود: « من در میان شما دو چیز نفیس باقی می گذارم ؛ کتاب خدا و عترتم .اگر به آن دو تمسک بجوبید هرگز گمراه نمی شوید و آن دو از هم جدا نمی شوند تا آنکه در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند» 📚سنن دارمی ج2 ص432 👌این خود نشان می دهد که قرآن در زمان پیامبر گرامی جمع شده و به صورت کتاب در آمده بود. 👌در مورد جمع آوری کردن قرآن توسط عثمان نیز باید توجه کرد که قرائنی در دست است که عثمان برای جلوگیری از اختلاف قرائت ها اقدام به نوشتن قرآن واحدی با قرائت و نقطه گذاری نمود چرا که تا آن زمان نقطه گذاری معمول نبود و الا قرآن در زمان پیامبر گرامی جمع آوری شده بود. 📚تفسیر نمونه ج1 ص10 📝پرسمان اعتقادی 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁
ارضی_رمضان۸۰شب۲۹.mp3
34.68M
🔸 وداع با ماه مبارک رمضان حاج منصور ارضی اگر قطره اشکی آمد، ما را هم از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید. 🍁🌳 @p_eteghadi 🌳🍁