eitaa logo
پرسمان اعتقادی
42.7هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
68 فایل
🔹تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️نور فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها تجلی اعظم خداوند 🔸چگونگی خلقت یکی از پیچیده‌ترین و رازآلودترین مطالب عالَم است. در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام برای توضیح این مطلب تعبیر خلقت نوری آمده است. خداوند نورهای مقدسی را آفریده که از تشعشع، تجلی یا ظهور آن نورها، بقیه هستی و مخلوقات خلق‌شده‌اند. 🔸خداوند هستی‌بخشِ تمام عالَم است و چیزی قبل از به وجود آمدن، هستی ندارد، پس هستی‌بخشی خداوند مانندِ بخشیدن پول توسط پدر به فرزندش نیست. به تعبیر عرفانی هستی از خداوند جلوه می‌کند و ازآنجاکه خداوند بیشترین کمال را اراده می‌کند، تجلی اعظم خداوند انسان کامل و آینه صفات کمال و جمال الهی است. 🔹نور حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها همان جلوه اعظم خداوند است که واسطه فیض و وجود تمام عالَم شده است. «از ازل پرتوی حُسنت ز تجلی دَم زد *** عشق پیدا شد و آتش به عالَم زد» ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: إنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه و آله قالَ لَهُ : ... فَأَبشِر و بَشِّر أولِياءَكَ و مُحِبّيكَ مِنَ النَّعيمِ و قُرَّةِ العَينِ بِما لا عَينٌ رَأَت و لا اُذُنٌ سَمِعَت و لا خَطَرَ عَلى قَلبِ بَشَرٍ... پيامبر صلى الله عليه و آله به او (على عليه السلام ) فرمود : « ... پس اوليا و دوستدارانت را به نعمت جاودان [ ـِ بهشت ]، مژده و بشارت بده و چشمْ روشنى اى كه نه چشمى آن را ديده و نه گوشى آن را شنيده و نه بر دل كسى گذشته است؛ ...». 📚 تهذيب الأحكام : ج ۶ ص ۲۲ ح ۵۰ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
پاسخ های آیت الله العظمی جوادی آملی به پرسش ها: :ما انسانها گاه دُچار سلب توفيق می شويم. چگونه منشأ اين سلب توفيقها را پيدا كنيم؟  «بعضی مسائل برای ما مخفی است؛ برای مثال شب قدر در چند شب پنهان است و انسان بايد در همه اين شبها بيدار بماند تا شب قدر واقعی را دريابد يا طاعت مقبول در ميان طاعتها مخفی است و مشخص نيست كه خدای سبحان كدام اطاعت را قبول می كند، پس انسان نبايد هيچ اطاعتی را ترك كند.  عِقاب هم در ميان گناهان مخفی است و معلوم نيست كه انسان برای كدام گناه عقاب می شود. در بسياری موارد هم خداوند گناهان را می بخشايد. در سوره مائده می خوانيم: «وَ يَعْفُوا عَنْ كَثير» [۱] دعای «يا مَنْ يَقبلُ اليَسيرَ وَ يَعفُو عَنِ الكَثيرِ اقْبَلْ مِنّی الْيَسيرَ وَ اعْفُ عَنّی الكَثيرَ إنّكَ أنتَ العَفُوُّ الغَفُورُ»[٢] نيز از همين آيه گرفته شده است.  از اين رو، گناهان نابخشودنی پنهان است و مشخص نيست كه خدا كدام گناه را نمی بخشد، پس انسان بايد از همه گناهان دوری كند.  ولیّ خدا نيز در ميان اوليا مستور است و معلوم نيست كه چه كسی در شمار اوليای خدا جای دارد، پس حقّ نداريم كسی را تحقير كنيم.» [١] سوره مائده آیه١۵ [٢] وسائل الشیعه ج٢ص۴۶٢ منبع:نسیم اندیشه، دفتر یکم، ص١۴٨ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💢 خیانت‌های شاه: بی‌اعتنایی و توهین به مردم 🔸 شاه پهلوی خود را بی‌نیاز از مردم می‌دانست. این بی‌نیازی او را به فردی بد زبان و فحاش تبدیل کرد تا جایی که گاه به صراحت به مردم توهین می‌کرد. 🔹شاه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سال 1353 مردم ایران را «تنبل» خواند. وی پس از انتشار مصاحبه -از این که به صراحت از مردم ایران انتقاد کرده است- احساس شجاعت می‌کرد. 🔸او در بیان علت این همه شجاعت، به عَلَم (وزیر‌دربار) گفت: «آدمی که متکی به آرای مردم نباشد، آزاد است». در خاطرات فریبا دیبا درباره شاه جمله‌ای آمده که اوج تنفر او را به ملت ایران می‌رساند. در این خاطرات آمده که محمدرضا مردم ایران را چنین خطاب می‌کرد: «این مردم قادر به انجام هیچ چیز نیستند، مثل گوسفند می‌مانند». 🔹ایشان مردم ایران را از ملت‌های عقب افتاده جهان می‌دانست و معتقد بود این پدرش رضا خان بود که حتی شستشوی دست و صورت را به آنها آموزش داد و این مقدار از نظافت فردی را هم بلد نبودند. 🔸این ادبیات فردی است که چندین دهه بر این ملت مظلوم حکمرانی کرد اما کوچکترین ارزش انسانی و حقوقی برای آنان قائل نبود. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 عبد خالص 🔹 صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری است. چنین رجالی با خدای خود پیمان ستبر و ناگسستنی دارند و در كیان داخلی و حفظ استقلال و استغنای همه‏ جانبه، هویتی خودكفا داشته و به خود متكی ‏اند و در قبال بیگانگان، حیثیتی سازش ناپذیر و دست نیافتنی دارند. چنین مردانِ دین باور از آسیب و از گزند _غفلت_خطرزا مصون ‏اند، چنین نام ‏آورانی كه اهل سداد اند، قول سدید و متقن دارند: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً﴾ و سیره صلاح و فلاح آنها سدّ محكم در برابر یأجوج استبداد و مأجوج استعمار است، زیرا است: «فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد وَ ذَخِیرَةُ مَعَاد» و دگر اندیشان صلاحیت مقاومت در برابر دشمنان را ندارند: «فلیس باَهْل اَنْ یسدّ به ثغر». 🔹 اگر مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند؛ نه جمع سالم. چنین مدافعی می ‏تواند نموداری از رجال مذهبی، سیاسی صحنه‏ های به یادماندنی اسلام باشد، زیرا ایمان به قرآن حكیم و تولّی عترت طاهرین (علیهم‌السلام) در او به نصاب لازم رسید و در مقام وفا، و در مرحله صفا، خدا بوده است. 📚 پیام به كنگره شهید نواب صفوی (رضوان الله علیه) / سروش هدایت، ج3، ص175. تاریخ: دی ماه 1383 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
46.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فقط می‌تونم بگم حتـمـا ببینید 💢 روایت از یک معجزه در جنگ سی و سه روزه لبنان توسط ژنرال فقید شهید سلیمانی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
آیت الله العظمی جوادی آملی: «مرحوم سيد عبدالحسين شرف الدّين جبل عاملی (رضوان الله تعالی عليه) در شرح حال بعضی از صحابه و بزرگان، نقل می كند كه بعضی از اصحاب و بزرگان علم و دين و سير و سلوكْ برنامه ها را در منزل تقسيم می كردند. يعنی اعضای خانواده در شبانه روز اين خانه را روشن نگاه می داشتند. هنگام شب چنين نبود كه همه‌ی اعضای خانواده بعد از خوردن غذا تا صبح بخوابند؛ بلكه نگهبانی می دادند. مثلا ً مقداری از شب را يكی مشغول عبادت و درس و بحث و تلاوت و دعا بود و ديگری می خوابيد، سپس ديگری بر می خاست و به می پرداخت و اولی می خوابيد. به دنبال آن سومی بر می خاست و به عبادت می پرداخت. به گونه ای كه جز در اين خانه چيز ديگری برده نشود.گاهی از يك خانواده، شخصيتی چون ؛ يا انسان كاملی چون تربيت می شود، كه محصول زحمات چندين ساله‌ی گذشتگان و نياكان آنان است. خدای سبحان به رايگانْ فردی را به خانواده ای مرحمت نمی كند. آنان سعی می كردند كه خانه را هميشه روشن نگهدارند و چيزی كه خلاف رضای حق است در آن خانه انجام نشود، تا كم كم آن خانه بتواند نورانيت باشد و سرانجام شهری را روشن كند. "خانه ای كه در آن خوانده می شود و دين در آن خانه حاكم است، برای فرشتگان، مانند ستاره های آسمان برای اهل زمين نورافشانی می كند." [١]» [١]الکافی ج٢ ص۶١۰ منبع: حکمت عبادات ص ١٩٢ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ✍️ آيا با وجود امام زمان عجل‌الله‌فرجه، عصر حيرت امكان دارد؟ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺کودک همسری در اسلام !!!! ❕در کلیپ فوق شبهه جواز کودک همسری در اسلام را پاسخ گفته و متعرض جسارت فرهاد ظریف به ساحت آسمانی فاطمه صدیقه سلام الله علیها شده ایم و پاسخ او را نیز داده ایم . ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پست ویژه دیدار رهبری با مداحان 💢 احساس خصوصیت تشیع 🎙 مقام معظم رهبری مدظله‌العلی ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
💠 القای حکمت الهی 🔸 بیان نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه كه فرمود: «مِنَّتُكَ اِبْتِدَاءٌ» هر چه را ذات اقدس الهی عطا كند اوست، كسی نمی ‌تواند بگوید ما خودمان زحمت كشیدیم به اینجا رسیدیم. آن زحمت كشیدن، آن قدرت بر زحمت، آن توفیق و آن ادراك همه اینها نعمت هایی است كه خدا عطا كرده. 🔸 وجود مبارك حضرت ابراهیم به خدا عرض می ‌كند به من حُكم بده، حِكمت عطا بكن! هم عطا بكن هم , هم ادراك صحیح هم تصمیم سالم، و هر دو حكمت است. 🔸 در بحث های قبل هم داشتیم كه گاهی خدای سبحان یك مطلب علمی را وحی می ‌فرستد كه فلان مطلب این است حكم این است یا مربوط به اخبار غیب است و اینها، یك وقت است اراده, نیت, اخلاص, تصمیم اینها را در قلب القا می ‌كند، اینها است نه وحی علم! 🔸 گاهی انسان تصمیم می‌ گیرد كه كاری انجام بدهد خیال می ‌كند این تصمیم خود به‌ خود پیدا شده یا به دست خودش است؛ این تصمیم این اراده این عزم, است که از آنجا القا شده است. گاهی یك مطلب علمی در قلب كسی القا می ‌شود، این خیال می‌ كند كه با كوشش خودش به آن رسیده؛ گاهی ارادهٴ صائب و صالح در قلب كسی پیدا می‌ شود كه فلان كار را بكن، این خیال می‌كند خودش این كار را كرده، در حالی كه هم آن علم را فرشتگان رحمت عطا كردند هم این اراده را فرشتگان حكمت الهی افاضه كردند ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾، نه علمِ به حكم و نه حكمِ افعال كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز. اینكه مادر موسی تصمیم می‌گیرد این بچه را در صندوقچه ‌ای بگذارد و صندوقچه را به رود نیل بیندازد اینها اراده است تصمیم است اینها كه حكم شرعی نیست كه وحی بفرستد كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز حرام است كه بشود شریعت و وحی تشریعی طلب بكند، اینها ارادات و تصمیم های خاص است كه ذات اقدس الهی در قلوب مؤمنین القا می ‌كند جامع اینها همان آیه ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾ است. 📚 سوره مبارکه شعرا جلسه 14 تاریخ: 1391/01/21 ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰