آقا مبارک است ردای امامتت
ای غایب از نظر به فدای امامتت
میخواستند حق تو را هم قضا کنند
کذابها کجا و عبای امامتت
ما زندهایم از برکات ولایتت
آغاز امامت حضرت گل سرسبد عالم هستی حضرت حجه بن الحسن امام زمان (عج) بر شماعزیزان مبارک💚
@padegane_montazeran
آقا قسم به جان شما خوب میشوم - حمید علیمی.mp3
3.7M
آقا قسم بجانِ شما خوب میشوم...
#حمید_علیمی
@padegane_montazeran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️یک مرحله تا ظهور
📍ولایت اجتماعی؛ آخرین مرحله رشد شیعه تا ظهور
🎙حجتالاسلام مسعودعالی
و ...
حضرت دلبر خواست؛
تا سیده بَطحا، عروسِ خانهی طهٰ باشد 😍
@padegane_montazeran
04-ya-mohamad-ya-ahmad.mp3
1.41M
یا#محمد یا احمد
جشن پیوند احمد باخدیجه مبارک
📝 نکات تفسیری
پاسخ علامه طباطبایی (ره) به شبهه تعدد زوجات پیامبر اسلام
از اعتراضاتى که به پیغمبر محترم اسلام شده است، موضوع تعدد زنهاى آن حضرت است. میگویند: زیاد زن گرفتن ذاتاً
دلیل بر شر و شور و تسلیم بلاشرط در مقابل شهوت است و پیغمبر اسلام خود به چهار زنى که براى پیروان خود حلال
نموده بود، اکتفا ننموده و تا نه زن براى خود تجویز کرد.
این بحث داراى جهاتى مختلف و مرتبط با یک سلسله آیات زیادي است که به طور متفرق در قرآن کریم ذکر شده است.
علامه طباطبایی (ره) نیز بحث مفصل را ذیل آیات مربوط به همسران پیامبر بیان کرده اند که اینجا به طور اجمالی بیان
میکنیم.
در پاسخ به این مسئله باید گفت که تعدد زوجات پیغمبر مربوط به افراط در زن دوستى نبوده، بلکه ازدواجهای آن
حضرت مربوط به جهات خاص دیگرى است که به شرح آن میپردازیم.
اولین زنی که پیغمبر گرفت ، خدیجه بود
و بیش از 20 سال و بدون اینکه زن دیگرى بگیرد، با او زندگى کرده و دو ثلث
از عمر بعد از ازدواج خود را فقط با او به سر برد. بعثت پیغمبر در دوران بعد از ازدواج بود و پس از بعثت سیزده سال در
مکه به سر برد. سپس به مدینه مهاجرت فرموده و برنامه تبلیغاتى خود را شروع کرد.
پیغمبر بعد از خدیجه با زنانى ازدواج کرد که بعض آنها دوشیزه و بعضى بیوه بودند و در میان آنها جوان و پیر هر دو
دیده میشد و این آزادى در ازدواج هم بیش از ده سال دوام نداشت و پس ازآن ازدواج تازه بر آن حضرت حرام شد.
با این ترتیب، پیداست که داستان تعدد زوجات پیغمبر را نمیتوان حمل بر زن دوستى و شیفتگى آن حضرت نسبت به جنس
زن نمود، چه آنکه برنامه ازدواج آن حضرت در آغاز زندگى که تنها به خدیجه اکتفا فرمود، و همچنین در پایان زندگى
که اصولاً ازدواج بر او حرام شد، منافات با تهمت «زن دوستى» آن حضرت دارد.
(1). تحریم به وسیله این آیه شد: «لا یحلُّ لَک النِّساء منْ بعدو لا أَنْ تَبدلَ بِهِنَّ منْ أَزواجٍ و لَوأَعجبک حسنُهنَّ إِلَّا ما ملَکَت یمینُک و کانَ اللَّه على کُلِّ شَیء رقیباً» (احزاب، آیه 52)
📚 Eitaa.com/hefzequranchannel