eitaa logo
✍️از جنس تجربه (اللَّهُمَّ اجْعَلْنا فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ)
107 دنبال‌کننده
431 عکس
485 ویدیو
14 فایل
۞﷽۞ تصمیم بر آن است که برخی مطالب مرتبط با مسائل روز در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تقدیم شود. تا خدا چه خواهد آدرس کانالهای دیگر👇 ✍️جُمْلِهْ دَرْمانی 💊 @jhakimaneh آیا می دانستید؟ @haltaalam @ayyamollah ارتباط با ادمین @Mirzameysam
مشاهده در ایتا
دانلود
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆عاقبت لیدر اعتراضات دانشجویی دیروز، آینه‌‌عبرت معترضین دانشجویی امروز ♦️ رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ بود؛ او هم روزی سرسختانه مبارزه می‌کرد، برای تصوراتی مثل: تقلب انتخاباتی، خفقان و نداشتن آزادی، دیکتاتوری رهبری و سرکوبگری لباس‌شخصی‌ها، کشتن نداآقاسلطان توسط عوامل نظام، احساس فلاکت ایرانی و... ♦️وی پس از دستگیری و محکومیت به حبس، هنگام مرخصی از کشور فرار کرده و حالا پس از مدتی زندگی در کشور فرانسه(مهد به‌اصطلاح آزادی غربی) برای شما از تغییرات تصورات خویش روایت می‌کند... 🎞برشی از مستند الف‌الف‌، پاریس ✍ای‌کاش این مستند در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی اکران و حول آن کرسی آزاد اندیشی برگزار شود؛ شاید اینبار جوانان کمتری فریفته‌ی سناریوی مشترک انتخاباتی دموکرات‌های آمریکایی و لیبرال‌های ایرانی شوند 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔻تجربه تاریخی در عمامه‌پرانی ✍ سید عبدالله هاشمی 🔸تجربه عمامه‌پرانی در ایران، به صد و اندی سال پیش برمی گردد. روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب میدان توپخانه تهران،جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند.فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند.نادر ترین حادثه سیاسی ،اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود.شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان وبا پای مجروح خود با صلابت وپرهیبت، راهی چوبه دار شد. کنار چهارپایه که رسید با خدا ومردم وروحانیت خواب آلوده سخن گفت: «خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطي سيگارش بود... در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند: «خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم مي‌گويم که مؤسسين اين اساس لامذهبين هستند که مردم را فريب داده‌اند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبر خدا محمدبن عبدالله...» 🔹هنوز صحبت شیخ شهید،تمام نشده بود که يوسف‌خان ارمني به طرز خفت باري عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد.این اولین تجربه عمامه پرانی در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه،عمامه شیخ فضل الله نبود وعمامه پرانی شیخ مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضل‌الله وملت ایران گذاشتند. 🔹حاج شيخ با همان صداي بلند و پر طنين خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت». درست یک سال بعد از شهادت شیخ،سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد،سه سال بعد ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دی‌ماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها به‌دار کشیده شدند. 🔶این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد.(فاعتبروا یا اولی الابصار) 🔶آخرين جمله شيخ که حکايت از بي‌وفايي و در عين حال جهالت مردم زمانه خود داشت و در حقيقت گونه‌اي پيش‌بيني تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود عبارت « هذه کوفه الصغيره» بود. پس ازآن يفرم ارمني طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم بر گردن مرجع اول تهران افکند . شیخ فضل‌الله مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود.این مسأله از نگاه بیگانگان نیز دور نمانده است.ادوارد براون انگلیسی نیز شیخ فضل‌الله را در اجتهاد «برتر از دیگران» می‌داند و در مورد مقام علمی وی می‌نویسد: «شیخ فضل‌الله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ... مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود». آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غرب‌زدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانه‌ایم» ❇️اکنون نیز عمامه پرانی با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر بر سر مردم است و مقدمه ای برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است.همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم. @HOWZAVIAN
🔴 برخورد خشن راننده اتوبوس با شهید مطهری به خاطر لباس روحانیت 👤 🔹 در ایامی که در قم بودیم، تازه این شرکتهای مسافربری راه افتاده بود. به قصد مشهد سوار شدم. بعد از مدتی احساس کردم راننده اتوبوس نسبت به شخص من که معمّم هستم، یک حالت بغض و نفرتی دارد. نه من او را می‌شناختم و نه او مرا می‏شناخت. در ورامین که توقف کرد، وقتی خواستم از او بپرسم که چقدر توقف می‌کنید، با یک خشونتی مرا رد کرد که دیگر تا مشهد جرأت نکنم یک کلمه با او حرف بزنم! 🔸 پیش خودم توجیهی کردم، گفتم لابد مسلمان نیست، مادّی است، یهودی است. آن طرف سمنان که رسیدیم، من وقتی رفتم وضو بگیرم تا نماز بخوانم، همین راننده را دیدم که دارد پاهایش را می‏ شوید. مراقب او بودم، دیدم بعد وضو گرفت و  نماز خواند. حیرت کردم: این که مسلمان و نمازخوان است! ولی رابطه ‏اش با من همان بود که بود. ✅ شب شد. پشت سر من دو تا دانشجوی تربتی بودند. آنها هم می‌خواستند ایام تعطیلات بروند خراسان (تربت). او برعکس، هرچه که نسبت به من اظهار تنفر و خشونت داشت، نسبت به آنها مهربانی می‏‌کرد. شب از یکی از آنها خواهش کرد که بیاید کنارش با هم صحبت کنند تا خوابش نبرد. او هم رفت. دیدم این راننده دارد سرگذشت خودش را برای آن دانشجو می‏گوید. من هم به دقت گوش می‏‌کردم که بشنوم. 🔹 اولًا از مردم مشهد گفت که از آنهایشان که با آخوندها ارتباط دارند بدم می‌آید. گفت: خلاصه این را بدان که در میان همه فامیل من، تنها کسی که راننده است منم. باقی دیگر، دکتر و مهندس و تاجر و افسر هستند. 🔸 من سرگذشتی دارم. پدر من آدم مسلمان و بسیار متدینی بود. من بچه بودم، مرا به دبستان فرستاد. پیشنماز محلّه از این مطلب خبردار شد، آمد پیش پدرم گفت: تو بچه‌ات را به مدرسه فرستاده‏‌ای؟! ای وای! مگر نمی‏دانی که اگر بچه‌ات به مدرسه برود لامذهب می‏شود؟ پدر من هم از بس آدم عوامی بود، این حرف را باور کرد و دیگر نگذاشت دنبال درس بروم.  یک روز بعد از اینکه زن و بچه پیدا کردم فهمیدم که اصلًا من سواد ندارم. ✅ معمّا برای من حل شد که این آدم، بیچاره خودش مسلمان است ولی خودش را بدبختِ صنفِ من می‌داند، می‏ گوید: این عمامه به سرها هستند که ما را بدبخت کردند. 💢 این یک جور نهی از منکر است، یعنی رماندن، بدبخت کردن مردم و دشمن ساختن مردم با دین و روحانیت. بعد من پیش خود گفتم: خدا پدرش را بیامرزد که فقط با آخوندها دشمن است، با اسلام دشمن نشد؛ باز نمازش را می‌خواند، روزه‏ اش را می‌گیرد، به زیارت امام رضا(ع) می‌رود. 📙 حماسه حسینی، ج۱، ص۸-۲۳۶(با اندک تلخیص) 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی 🍂 @gharar_a
هدایت شده از مداح شو
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «علمک»؛ فیلم کوتاهی که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت 🔹علمک واقعیتی است از ماهیت لباس روحانیت که هیچگاه از شبکه‌های دروغ و نفرت پخش نخواهند شد. ‌ 📌به ما بپیوندید http://eitaa.com/joinchat/1730609171C128dc4f3c9
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ آیت الله شبیری زنجانی (مدظله العالی): 🔸 مرحوم آقای آمیرزا مهدی اصفهانی مشهد از نظر معنوی و جهات روحی فرد خیلی ممتازی بود. ایشان ضدّ فلسفه بود، در نهایت ضدّیت. 🔹 من از مرحوم حاج آقای مشایخی عراقی شنیدم که می‌گفت: به آمیرزا مهدی گفتم: آن کسی که در قم منظومه می‌گوید، نماز شبش ترک نمی‌شود و منظورم آقای خمینی بود. ایشان گفت: نماز شب می‌خواند و فلسفه می‌گوید؟! ایشان این‌گونه ضدّ فلسفه بود. 🔸 از آقای خمینی شنیدم که آمیرزا مهدی در توهین به فلاسفه قصد قربت می‌کند. 🔹 شنیدم آقای آمیرزا مهدی با این اختلاف سبک و مشرب، وقتی کتاب «کشف الاسرار» آقای خمینی را دیده بود، با اینکه ۱۷-۱۸ سال از آقای خمینی بزرگتر بود، در مشهد دست آقای خمینی را بوسید. 📚 جرعه‌ای از دریا ج2 ص540 @Nardebane_feghahat
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 پازل دشمن را تکمیل نکنیم 🎥 امام خامنه‌ای ✅ برای هر حرکتی لازم است طرح دشمن را بدانیم و آن را تکمیل نکنیم. ♨️ مراقب باشیم گاهی یک حرف حق، بخشی از پازل دشمن است... @Manahejj
هدایت شده از تخریب‌ چی
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چگونه تصاویر جعلی را از طریق گوگل ایمیج تشخیص دهیم؟ ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
🚨 ببینید مربی خارجی والیبال زنان چقدر شسته و رفته و ساده اعتراضات یکی دو ماه اخیر را تحلیل می‌کند! ⭕️ بخشی از مصاحبه الساندرا کامپدلی، سرمربی تیم والیبال زنان با نشریه "کوریه ره دل ونتو": 🔹خانم کامپدلی برداشت شما از وضعیت داخلی ایران (انقلاب درباره حجاب) چیست؟ 👈من ادعای انقلاب در ایران را فقط در رسانه‌های غربی می‌بینم! در اینجا چیزی ندیدم چون فقط بخش کوچکی از مردم درگیر این موضوع هستند. اثر آن در زندگی روزمره بسیار ناچیز است. هر روز مردم را می‌بینم که دقیقاً مثل قبل از وقوع این جریانات به سر کار، مدرسه و باشگاه می‌روند. 🔹برداشت شما از این مبارزات علیه حجاب چیست؟ 👈فکر می‌کنم که اگر هم حجاب اجباری نبود حداقل ۸۰ درصد زنان در ایران، به دلایل مذهبی یا فرهنگی، همچنان حجاب داشتند. دختران جوان زیادی را می‌بینم که چادر بر سر می‌کنند در حالی که اجباری به آن وجود ندارند. قضیه حجاب فقط جرقه‌ای بود که منجر به اعتراضاتی شد که خیلی فراتر از مسئله حجاب رفته و شامل مسایل اقتصادی و اجتماعی و اختلافات طبقاتی روزافزونی می‌شوند که بین فقرا و ثروتمندان وجود دارند. ✍ تخریب‌چی
هدایت شده از تخریب‌ چی
15.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اسبی در گل و باتلاق گیر کرده است و قادر به حرکت نیست. سر و کله‌ی سه اسب سوار پیدا می‌شود. اسب را می‌بینند و متوجه معضل او می‌شوند. مدتی فکر می‌کنند که چگونه اسب را نجات دهند. به این‌ نتیجه می‌رسند که تعدادی اسب به دور این اسب بیاورند و این اسبان به دور این باتلاق شروع به دویدن کنند. وقتی اسب گرفتار می‌بیند که اسبان دیگر با آزادی و نشاط حرکت می‌کنند، امید در او ‌‌دمیده می‌شود و با گرفتن الهام از اسبان آزاد به خود نهیب می‌زند و با انرژی درونی خود و بدون هیچ وسیله‌ی دیگری خود را می رهاند. 💠 گاه در ما نیروها راکد شده و ناامیدی موجب درماندگی ما می‌شود و حسّ فعّالیت نداریم، یکی از کارهای خوب این است که به فعالیّت‌ها و حرکت‌های مثبت و موفّق دیگران خوب نگاه کنیم و لذّت ببریم تا به تدریج برای تلاش و حرکت جدید ترغیب شویم. ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از سرباز نبرد نرم
[آیا اصفهانی‌ها خسیس‌اند!؟] مردم اصفهان👇 😭 🌹در یک روز ( ۲۵ آبان ۱۳۶۱) سیصد و هفتاد شهید را تشییع کردند؛ ❗️خم به ابرو نیاوردند؛ ❗️بماند که همان روز اعزام به جبهه داشتند... ❗️این خیلی مهم است؛ ❗️تعداد شهدای اصفهان در همان ماه بیش از هزار نفر است... 😭 خانواده‌هائی در اصفهان هستند که سه شهید دادند؛ 😭 خانواده‌هائی که یک پسر داشتند، همان پسر را دادند... 🔴 امام خامنه‌ای ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ صبر کنید کجا هنوز مونده دوازده شهید با هم برادر بودن دو شهید هم با هم پدر و پسر بودن جا برای شهدا نبود.. خلاصه تا روزها اصفهان کربلا بود، چقدر کوچه، چقدر حجله... چه قدر مادر، چه قدر ضجه، چقدر پدر که بودند بی‌صبر، برادرهای خمیده، خواهران شکسته... @snn313