eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
277 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
✅مسابقه کتابخوانی 🔷کتابچه استغاثه و طلب شفاعت🔷 📥برای دریافت فایل کتابچه به کانال موسسه دارالاعلام https://eitaa.com/PJdarolelam مراجعه بفرمائید. ⏳زمان آزمون: 7 بهمن ماه ساعت 15 الی 19 🔻مدت پاسخگویی: 20 دقیقه 🔻20 سوال تستی 🎁جوائز 📌نفر اول: سه میلیون ریال 📌نفر دوم: دو میلیون ریال 📌نفر سوم: یک میلیون ریال برای شرکت در مسابقه به آدرس سایت مرکز تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد https://mashhad.darolelam.ir/ مراجعه فرمایید. 🔶شرکت برای عموم(طلاب برادر و خواهر و غیر طلاب) آزاد است. ارتباط با ادمین @Moham1 ♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
درسنامه_نقد_وهابیت_استغاثه و شفاعت.pdf
16.67M
✅مسابقه کتابخوانی 🔷کتابچه استغاثه و طلب شفاعت🔷 ⏳زمان آزمون: 7 بهمن ماه ساعت 15 الی 19 🔻مدت پاسخگویی:20 دقیقه 🔻20 سوال تستی 🎁جوائز 📌نفر اول: سه میلیون ریال 📌نفر دوم: دو میلیون ریال 📌نفر سوم: یک میلیون ریال برای شرکت در مسابقه به آدرس سایت مرکز تخصصی دارالاعلام شعبه مشهد https://mashhad.darolelam.ir/ مراجعه فرمایید. 🔶شرکت برای عموم(طلاب برادر و خواهر و غیر طلاب) آزاد است. ارتباط با ادمین @Moham1 ♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۸ 🔖 ۶ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ✅علت اینکه متقین تنها کسانیند که توان استفاده از قرآن را دارند اینست که الهی، مبنای بهره برداری از قرآن است. 🔰بر این اساس متقین در یک چرخه ۳ ضلعی حرکت میکنند: ۱. اینها خود را حفظ میکنند. این سرمایه فطری، انسان را کنترل میکند تا نتواند قوای ادراکی انسان(گوش و چشم و قلب) را به سمت و حرکت دهد. ۲. چون سرمایه فطری خود را حفظ کردند توانستند از قرآن در زندگیشان بهره گیرند. ۳. چون از قرآن بهره گرفتند به و رستگاری رسیدند. (بقره_۵) 🍁🍁🍁 کفار و مشرکین نیز در چرخه ۳ضلعی مشابه گرفتار شدند: ۱. سرمایه فطری خود را باختند و اسیر شهوت و غضب شدند. ۲. چون سرمایه فطری را باختند نتوانستند از بهره گیرند. ۳. چون از قرآن بهره نگرفتند به دچار شدند. (بقره_۷) 🍀🍀🍀 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
*️⃣ جلسه هفتم : 🎤 استاد : آقای مجردیان 📝 موضوع عام : تجزیه و ترکیب آیات قرآن کریم 📝 موضوع خاص : سوره آل‌عمران آیه 19 👈بیان نکات صرفی 👈 بیان نکات نحوی 👈 بیان نکات بلاغی 👈 بیان نکات لغوی 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
✦؛﷽✦ 〰〰🍃🌸🍃〰〰 🔺تجزیه موضوعات 🔻 الگوی مهندسي پژوهش 🌸 1. چیستي شناسي 👈 بیان معاني لغوی و اصطلاحي کلیدواژه ها 🍃 2. گونه و گستره شناسي 👈 بیان اقسام و مراتب کلیدواژه ها 🌸 3. دیده شناسي 👈 برشماری و بررسي دیدگاه ها و احتمالات 🍃 4. چرایي شناسي 👈 برشماری و بررسي ادله عقلي و نقلي و عقلایي 🌸 5. روش شناسي 👈 برشماری و بررسي راهکارها و عوامل در مسأله 🍃 6. آسیب شناسي 👈 برشماری و بررسي آفت ها و موانع در مسأله 🌸 7. نمادشناسي 👈 برشماری و بررسي نشانه ها و ویژگي های موضوع 🍃 8. پیامدشناسی 👈 برشماری و بررسي آثار مثبت و منفي 🌸 9. نمودشناسي 👈 برشماری و بررسي الگوهای عیني و خارجي 🍃 10. شبهه شناسي 👈 برشماری و بررسي شبهات 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ @pajoohesh_esfahan
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: 9 🔖 آیه: ۸ و ۹ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی 🔰 «و من الناس من یقول آمنّا بالله و بالیوم الآخر و ما هم بمؤمنین» (بقره_۸) «یُخادعون الله و الذین آمنوا و ما یخدعون الّا انفسهم و ما یشعرون» (بقره_۹) 1⃣ مردم از نظر ایمان ۳ گونه اند: اول مردمی که اعتقادشان، است. دوم کسانی که هستند و سوم افرادی که گرفتار برخی غیر از کفرند مانند دروغ. 2⃣انسانها از نظر «قلب» به تبع اعتقادشان ۳ دسته اند: ۱. انسان کافر، است. ۲. انسان مومنی که قوی الایمان است و است. ۳. اما انسان ضعیف الایمان، زنده اما است. (آیات ۵۲ به بعد سوره حج) 3⃣ گفتیم برای بهره برداری از قرآن، ۵ ایمان نیاز بود: ۳ اصل دین، شامل ایمان به (توحید)، عامه و خاصه و و ۲ فرع دین شامل ایمان عملی (نماز) و مالی (انفاق) 🍀🍀🍀🍀 4⃣ ادعای ایمان دارند اما هیچیک از این ۵ قسمت ایمان را ندارند که در سوره های بقره، آل عمران، منافقین و مائده آمده است. 🍁🍁🍁🍁 5⃣نفی ۲ ایمان اصلی یعنی ایمان به آخرت و غیب(خداوند) در منافقین، در آیه ۸ بقره آمده است؛ ایمان به وحی و آخرت در آیه اول منافقین هم رد شده و ایمان به رسالت بصورت ضمنی و تلویحی نفی شده است. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
📚چرا در آیه‌ی دوم سوره‌ی مؤمنون، کلمه‌ی «صلاة» به صورت مفرد آمده؛ اما در آیه‌ی نهم که نسبتا مشابه با آن است به صورت جمع «صلوات»‌ ذکر شده است؟ 👈درباره‌ی این تفاوت در تعبیر گفته شده است که یکی از معانی محافظت بر نمازها، محافظت بر اوقات آنها است که هر کدامشان زمان مخصوص به خود را دارد و در چندین وقت مختلف و متعدد به جا آورده می‌شود؛ از این‌رو کلمه‌ی «صلوات» به معنای نمازها به صورت جمع آمده است؛ اما از جهت این که خشوع در نماز، امری قلبی بوده و تعددپذیر نیست، در آیه مربوطه، نماز به صورت مفرد ذکر شده است. دیگر تفاوتی که بین دو آیه وجود دارد، این است که آن آیه‌ای که واژه‌ی صلات در آن به صورت مفرد آمده، در قالب جمله اسمیه ذکر شده است؛ اما آیه‌ی دیگر به صورت جمله فعلیه آمده است. علت این تفاوت در تعبیر به این برمی‌گردد که چون خشوع امری قلبی بوده و در آن تکرار معنا ندارد، در قالب جمله اسمیه که دلالت بر ثبوت دارد، ذکر شده است؛ اما محافظت بر نماز که امری جوارحی است و در انجام هر نمازی تکرار می‌شود، در قالب جمله فعلیه که دلالت بر تکرار عمل می‌کند ذکر شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۱۰ 🔖 آیه: ۸ و ۹ ✅نفس در راه اسیر کردن انسان، مراحلی را پشت سر می گذارد! ❌۱. در مرحله اول، نفس، زشتی ها را برای انسان زیبا نشان میدهد و سپس آن را بصورت یک (سُؤل که از سؤال و درخواست شدیدتر است) برای انسان در میاورد بدین صورت که انسان خود را حریص و مشتاق به آن زشتی میبیند. لذا به این مرحله از نفس، گویند یعنی نفسی که زشتی را به صورت یک زیبای مورد احتیاج شدید نشان می دهد. خداوند گوید: «قد اوتیت سؤلک یا موسی/طه_۳۶» (ای موسی، به یقین، خواسته ات به تو عطا شد.) ❌ ۲. وقتی که انسان پس از مدتی زشتی ها را زیبا دید و حق و باطل برایش نامشخص شد، دیگر اسیر نفس میشود و نفس به او امر به زشتی ها می کند. لذا به این مرحله از نفس، یا امر کننده به زشتی گویند. در این مرحله است که عقل اسیر شده و دیگر قرآن برای او هدایت نیست بلکه ضرر دارد. 🔴🔴🔴🔴 🔷برخی آیات در مورد نفس مسوّله صحبت میکنند. ۱. حضرت یعقوب در آیه ۱۸ یوسف به برادران یوسف که او را در چاه انداخته و ادعای دریده شدنش توسط گرگ را داشتند می گوید: «بل سوّلت لکم انفسکم امراً» نفس های شما، این امر زشت(در چاه انداختن یوسف) را برایتان و نشان داده است! 👌👌 ۲. آیه ۲۵ محمد، انسانها پس از دریافت و فهم حق و مسلمان شدنشان را ناشی از زیبا جلوه گر شدن این زشتی از سوی نفس مسوله آنها می داند. «انّ الذین ارتدّوا علی ادبارهم من بعد ما تبیّن لهم الهدیٰ، الشّیطان سوّل لهم و املی لهم» 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
📚 چرا در دعاهایی؛ مانند دعای شب قدر، «بمحمد» و «بعلی» را بدون الف و لام خوانده، ولی «بالحسن» و «بالحسین» را با الف و لام؟! 👈 یکی از اقسام ال « ال زائده» است که بر دو قسم است: لازمه: مانند «ال» موجود در اسم‌های موصول؛ مانند «اللتی». غیر لازمه: که بر برخی از اسم‌های عَلَم وارد شده و به نوعی تنها حالت تزیینی دارند؛ مانند «الحارث»، «الحسن» و «الحسین». نکته مهم این است که وارد شدن «ال» بر سر اسم عَلَم، سماعی است؛ یعنی متوقف بر استعمال عرب است و قاعده‌مند نیست. به این دلیل که عرب‌زبان‌ها نام‌های «حسن» و «حسین» را به همراه «ال» نیز استفاده کرده‌اند، می‌توان نام این دو امام را با «ال» ذکر کرد و چون نام‌های مبارک «محمد» و «علی» در زبان عرب با الف و لام نیامده، ما هم نمی‌توانیم «ال» را به آنها اضافه کنیم. قابل ذکر است که برای «ال» تقسیمات بیشتری ذکر شده که برای جلوگیری از طولانی شدن کلام از ذکر آن خودداری می‌شود." 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
الگوی 13 سؤالی.pdf
126K
✅ یک روش خوب برای تهیه عنوان خوب و مسئله‌محور •┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈• 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ 🆔@Pajouheshgaranemarvi
📸 📸 گزارش تصویری نشست علمی «روش افزایش بهره وری در مطالعه» 🎤 سخنران : استاد محترم آقای دوستکام 📚 چکیده جلسه : 📖 شاخصه های مطالعه : ۱.چیستی؟ ۲. چرایی؟ ۳.چگونگی؟ ۴. ارتباطی 📝 مطالعه( سیستم هدفمند ) دارای چند بخش ۱. خواندن ۲. تفکر ۳.تجزیه و تحلیل ۴.تجسم ( تصویر کردن ) 📝روش های خلاصه برداری : ۱. شبکه ای( از کل به جزء) ۲. بهم پیوسته (از جزء به کل) 📚تقسیم کتب : ۱.مسلط(اولین بخش برای شروع) ۲.اشکال دار ۳.نخوانده و.... •-------•••🔸•💠•🔸•••------- ✔️ واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🤲اَللّٰهُـــــم عَجِّــــــلْ‌ لِوَلِیِّــــڪ َ‌الفَــــرَجْ🌤
روش مطالعه.m4a
50.49M
صوت نشست علمی با موضوع : روش افزایش بهره وری در مطالعه سخنران : استاد دوستکام