eitaa logo
پژوهشگران جوان مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
285 دنبال‌کننده
749 عکس
70 ویدیو
254 فایل
لینک زیر جهت تبادل اطلاعات و دریافت نظرات شما دوستان می باشد. https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
مشاهده در ایتا
دانلود
الواو: این حرف در معنای مطلق جمع بین معطوف و معطوف علیه بکار می رود. مانند:«کَذَلِکَ یُوحِی إِلَیْکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکَ اللَّهُ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ – شوری ۳» الفاء: معنای آن جمع ترتیبی بین معطوف و معطوف علیه می باشد که این جمع به صورت پشت سرهم می آید.مانند:«الَّذِی خَلَقَکَ فَسَوَّاکَ فَعَدَلَکَ – انفطار ۷» البته غالبا در جاییکه معطوف ما جمله یا صفت باشد همراه با عطف بودن یک معنای سببیت نیز از «فاء» برداشته می شود. مانند:«لَآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ لَآکِلُونَ مِنْ شَجَرٍ مِنْ زَقُّومٍ فَشَارِبُونَ عَلَیْهِ مِنَ الْحَمِیمِ – واقعه ۵۲-۵۴» 📝"أم متصله در دو مورد استعمال می شود: 1️⃣ (بعد از همزه ی تسویه). که معنایش همانند معنای واو می شود و دو جمله را بر هم عطف می کند. مانند:«سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ – بقره ۶» 2️⃣ (بعد از همره ی استفهام) و آن هنگام که به وسیله ی همزه و «أم» از مشخص شدن چیزی سؤال شود که در این هنگام به معنای «أو» به کار می رود.مانند:«أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ – واقعه ۵۹» 📝 أم منقطعه: این نوع أم به معنای «اضراب» به کار می رود اما در بیشتر اوقات همراه با این معنا٬ معنای استفهام نیز می دهد و جمله را بر جمله عطف می دهد. مانند:«قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الْأَعْمَى وَالْبَصِیرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِی الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُوا لِلَّهِ شُرَکَاءَ – رعد ۱۶»" ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃 ========/
✅ طلابی که مقاله علمی آماده جهت درج در نشریه علمی تخصصی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد را دارند میتوانند مقاله رو بصورت فایل word به آیدی زیر ارسال نمایند. @abbasipazhooheshsadegh 📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📸 #گزارش_تصویری #نشست_وحدت_حوزه_و_دانشگاه 🔰برگزاری نشست علمی فرهنگی به مناسبت گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه 📝 «موضوع نشست»: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در تشکیل تمدن نوین اسلامی 🎤 «سخنران»: حجت الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری «زید عزّه» (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی) 📆 «زمان»: 05/دیماه/1400 🕰 ساعت: 8صبح 🕌 «مکان»: حرم مطهر رضوی، مسجد گوهرشاد، شبستان آیت الله سبزواری (رحمه الله) 💢کاری مشترک از واحد پژوهش و فرهنگی-تبلیغی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد •-------•••🔸•💠•🔸•••-------• ✔️واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🤲اَللّٰهُـــــم عَجِّــــــلْ‌ لِوَلِیِّــــڪ َ‌الفَــــرَجْ🌤
تمدن نوین اسلامی.pptx
113.9K
این فایل تقدیم دوستانی که از واحد پژوهش درخواست کرده بودند. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝📝 📚 «چرا در قرآن در اوّل جمله اگر فعلی بیاید حتماً مفرد می آید؟» "در زبان عربی هرگاه فعلی به اسم ظاهر یا ضمیر غیر ظاهر نسبت داده شود، هیچ تغییری در آن فعل ایجاد نمی شود، بلکه به همان صورت مفرد خود باقی خواهد ماند؛ مثل: قام الخطیب و تکلّم؛ سخنگو ایستاد و سخن گفت. "وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ..."؛[1] روزى فرشتگان باو گفتند... . در سه مثال فوق با توجه به این که در اولی و دومی فاعل فعل (الخطیب و هو غیر ظاهر در تکلم) مفرد است و در سومی (الملائکه) جمع است، اما در هر سه صورت آیه بر اساس قواعد عربی مفرد آمد؛ چون در همه اینها فاعل یا اسم ظاهر است و یا ضمیر غیر ظاهر. ولی هرگاه فعلی به ضمیر ظاهر نسبت داده شود آن ضمیر به آن فعل می چسبد و در غیر ضمیر متصل معمولاً در صورتی است که اسمی قبلاً ذکر شده باشد و ضمیر به آن برگردد؛ مثل: "وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون".‏[2] با توجه به این که فاعل "فَلْیَسْتَجیبُوا" و "لْیُؤْمِنُوا" واو در آنها است که به عباد بر می گردد و عباد هم قبلاً بیان شده، از این رو فاعل به صورت ضمیر ظاهر به فعل چسبید.[3] بنابر این تمام این موارد بر اساس قواعد زبان عربی است." 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 قابل توجه اساتید و طلاب محترم مدرسه *️⃣ با توجه به پیگیری های انجام شده توسط مدیریت محترم مدرسه جناب حجت الاسلام ابراهیمی (زیدعزه) و همچنین با لطف و عنایت تولیت معزز آستان قدس رضوی نسبت به تقویت مدرسه ، اتاقی بعنوان دفتر پژوهش در مدرسه دو درب(دارالقرآن) فراهم شد. لذا طلاب محترم می توانند جهت مراجعات مربوط به پژوهش در ساعات اداری به این مکان مراجعه فرمایند. 🌹 منتظر حضور گرم شما طلاب عزیز و اساتید معزز هستیم. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
👨‍🏫تکنیک های تندخوانی 1️⃣ واژه ها را گروه بندی کنید 2️⃣هیچگاه به عقب باز نگردید 3️⃣هدفمند مطالعه کنید 4️⃣فقط کلمات و کلیدی را مطالعه کنید 5️⃣با صدای بلند مطالعه نکنید 6️⃣واژه و اصطلاح جدید بیاموزید 7️⃣ تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید 8️⃣عوامل حواس پرتی را حذف کنید 9️⃣توقف چشم روی سطوح را کاهش دهید 🔟تمرین کنید و تمرین کنید 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺 ✏️@pajoohesh_esfahan
(۱) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 با وجود حضرت علي (ع) در درون منزل،‌ چرا خود امام علي (ع) براى بازكردن در نرفت؟ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 آن چه كه از برخى از روايات استفاده مى‏شود: حضرت فاطمه سلام الله عليها نزديك در ورودى منزل نشسته بود و با ديدن عمر و همراهان وى، در را به روى آنان بست. مرحوم عياشى در تفسير، شيخ مفيد در الإختصاص و... نوشته‌اند: عمر گفت: برخيزيد تا پيش او (علي) برويم، پس ابوبكر، عمر، عثمان،‌ خالد بن وليد، مغيرة بن شعبة،‌ ابوعبيد جراح، سالم مولى ابوحذيفة، قنفذ و من به همراه او راه افتاديم، چون نزديك خانه رسيديم، فاطمه آنان را ديد و لذا در را بست و شك نداشت كه بدون اجازه وارد نخواهند شد، عمر در را با لگد شكست، سپس وارد خانه شدند و علي را بيرون آوردند در حالى كه به خاطر اين پيروزى الله اكبر مى‌گفتند. * حضرت صديقه شكى نداشت كه جمعيت بدون اذن داخل منزل نخواهند ‏شد؛ چون نص قرآن است كه بدون اجازه وارد خانه كسى نشويد: يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَدْخُلُواْ بُيُوتًا غَيرَْ بُيُوتِكُمْ حَتىَ‏ تَسْتَأْنِسُواْ وَتُسَلِّمُواْ عَلىَ أَهْلِهَا ذَالِكُمْ خَيرٌْ لَّكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ. و از طرفى خانه انبياء احترام ويژه‏اى دارد كه كسى حق ورود بدون اجازه ندارد. 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺
نظرسنجی با موضوع نحوه تدریس اساتید 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://EitaaBot.ir/poll/2oft *️⃣ لطفاً تا شنبه ۱۱ دیماه این نظرسنجی را تکمیل فرمایید. با تشکر 🙏 📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
📸 گزارش تصویری 🔰با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده؛ نشستی با حضور اعضای محترم شورای پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد در محل دفتر واحد پژوهش برگزار شد؛ 📌در این جلسه که با حضور مسئول پژوهش و اعضای محترم پژوهش مدرسه برگزار شد نکاتی جهت ارتقا و رشد فعالیتهای پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت . ⬅️ در ادامه ی جلسه اعضای محترم شورا به چند نکته اساسی در مورد فعالیتهای پژوهشی اشاره کردن که اهم این مباحث : 1️⃣ آشنا کردن طلاب با تالیف کتاب 2️⃣ فراهم آوردن تسهیلات و زمینه جهت ایجاد انگیزه برای دست به قلم شدن طلاب و تألیف کتاب 3️⃣ آموزش روان نویسی 4️⃣ الگو قرار دادن قرآن در نویسندگی و نوشتار 5️⃣ ایجاد یک فضای صمیمانه و موثر جهت ارتباط اساتید با طلاب 6️⃣ آشنایی طلاب با نرم افزارها و برنامه های پژوهشی 7️⃣ تهیه سیستم رایانه در واحد پژوهش جهت بهره گیری طلاب از نرم افزارها و سایت های پژوهشی و تحقیقاتی 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
دعوتنامه از طرف مادران شهدای گمنام 👇 https://digipostal.ir/c1kteuf
♨️ اینقدر نگو وقت ندارم 🤔 ⏰هر هفته ۱۶۸ ساعت است... 🔰 اگر مقدار ساعتی که باید در هفته مصرف کنی رو اینطور محاسبه کنیم: 👇 📚۴۸ ساعت کار و تحصیل ⛹️‍♂️۱۴ ساعت ورزش 😴٤۹ ساعت خواب ♨️ این یعنی ۵۷ ساعت باز هم در هفته وقت داری!!!! ⭐️ پس هدر نده! ازش درست استفاده کن⭐️ 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ ✏️@pajoohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی (حفظه الله) به مراکز پژوهشی: مسائلی که امروز پیش رو ما است را به‌صورت ، بحث کنند و راهکارهای برون رفت از مشکل را پیشنهاد کنند مبتنی بر مبانی.
(۲) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 *️⃣ آیا خانه های مدینه درب های چوبی داشتند؟ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 يكى از شبهاتى كه اخيراً برخى از وهابي‌ها آن را با مانور فراوان و سر وصداى زياد مطرح كرده‌اند شبهه نبود درب یا سقف در خانه های مدینه گذشته است. اما با بررسى روايات موجود در كتاب‌هاى شيعه و سنى اين نتيجه به دست مى‌آيد، كه در زمان رسول خدا صلى الله عليه وآله خانه‌هاى مدينه داراى درهاى چوبى بوده است. * خداوند در قرآن كريم به صحابه و ديگر مسلمانان اجازه مى‌دهد كه از خانه‌هايى كه كليد آن در اختيار آنان هست ، غذا بخورند . بى‌ترديد خانه‌اى كه در چوبى و يا آهنى نداشته باشد، داشتن كليد براى آن بى‌معنا خواهد بود: لَيْسَ عَلَى الْأَعْمى‏ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَلا عَلَى الْمَريضِ حَرَجٌ وَلا عَلى‏ أَنْفُسِكُمْ أَنْ تَأْكُلُوا مِنْ بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبائِكُمْ ... أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَديقِكُمْ لَيْسَ عَلَيْكُمْ جُناحٌ أَنْ تَأْكُلُوا جَميعاً أَوْ أَشْتاتاً. (النور / 61 .) 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
🕒قانون ۱۵ دقیقه 💠اگر روزی ۱۵ دقیقه خودت زبان بخوانی از هفته ای یک بار کلاس رفتن خیلی بهتر است👌 💠 اگر فقط هر روز ۱۵ دقیقه صرف آموزش و خودسازی ات کنی به تغییرهای بزرگی بعد از یکسال می رسی👌 💠 اگر فقط روزی ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع انجام بدی از گهگاهی باشگاه رفتن خیلی بهتر است👌 💠 اگر فقط روزی ۱۵ دقیقه مطالعه کنی به پیشرفت های چشمگیری می‌رسی👌         ┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅ 💢 با روش ۱۵ دقیقه هیچ وقت بهانه‌ای برای انجام ندادن کارها نداری!! چون تایم کمی ست و به راحتی در دسترس هست👈پس از همین الان شروع کن🏃‍♂ 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ ✏️@pajoohesh_esfahan
(۳) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مى‌گویند در فقه شیعه زن از زمین و عقار ارث نمى‌برد، پس چگونه حضرت زهرا فدک را از پدر به ارث برد؟ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 پاسخ: این شبهه مصداق مثل معروف است که مى گویند خَسن و خسین هر دو دختران معاویه اند، که اولاً خسن و خسین نبودند، بلکه حسن و حسین بودند، از آن معاویه نبودند، بلکه از آن على بن ابى طالب بودند و سرانجام پسر بودند نه دختر. درست، این مثل بر این مورد تطبیق مى کند. 1. اگر در فقه شیعه آمده که زن از عقار و زمین ارث نمى برد، مراد زوجه و همسر است، و زهرا دختر پیامبر بود، دختران و پسران، همگى یکسان از همه چیز ارث مى برند: (یوصیکم الله فى أولادکم للذکر مثل حظ الأُنثیین )258] 2. فدک میراث نبود، بلکه نحله و هدیه پیامبر اکرم به دخترش زهرا بود، آن گاه که آیه مبارکه ( وآت ذا القربى حقه والمسکین وابن السبیل ولا تبذر تبذیراً ) . [259] «به خویشاوند نزدیک حقشان را بده و به مستمند زمین گیر و در راه مانده نیز و هرگز اسراف کار مباش.» نازل شد پیامبر گرامى فدک را که جزء انفال بود، به دخترش زهرا بخشید و سال‌ها در اختیار زهرا بود و کارگران او در آنجا کار مى کردند، بعداً به خاطر یک حدیث مجعول، «نحن معاشر الأنبیاء لا نورث» از دست زهرا گرفتند و در زمان عثمان از آن مروان و بعدها هم از آن آل مروان شد. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝
📚ریشه و فلسفه کلمه «آمین» چیست؟ آیا این کلمه در قرآن آمده و نیز آیا ربطی به «آمن» خدای مصریان باستان دارد؟ "واژه «آمین» و «أَمینَ» (به مدّ و قصر) بعد از دعا و درخواست از خداوند استعمال می‌شود. برخی از لغت‌شناسان گفته‌اند: «آمین» مرکّب از یک فعل و اسم بوده و معنای آن «اللهم اسْتَجِبْ لی» است؛ یعنی: خدایا! دعایم را به اجابت برسان. در همین راستا گزارش شده هنگامی که موسی(ع)، فرعون و یارانش را نفرین نمود چنین گفت:«پروردگارا! تو در دنیا به فرعون و اطرافیانش زینت و ثروت داده‌اى، پروردگارا! در نتیجه [بندگانت را] از راه تو گمراه می‌سازند، پروردگارا! اموالشان را نابود کن! و دل‌هایشان را سخت و سنگین ساز، به گونه‌اى که ایمان نیاورند تا عذاب دردناک را ببینند». و هارون(ع) آمین گفت. گفتنی است؛ کلمه «آمِّین» در قرآن و در آیه «وَ لاَ آمِّینَ الْبَیْتَ الْحَرام» آمده است اما به معنای آن «آمین» نیست که در پایان دعاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه جمع «امّ»، اسم فاعل از «أمّ یؤمّ» باب «نصر» می‌باشد که عین الفعل آن در لام الفعل ادغام شده است و به معنای «قصد کنندگان» می‌باشد. در زمینه ارتباط واژه «آمین» با «آمون» خدای مصر باستان، برخی گفته‌اند: «آمون، نام خدای مصریان قدیم، و کلمه آمین عربی را (که امروز به معنای برآور، روا فرما، استجابت است) حدس می‌زنند که همین آمون باشد». چنان‌که برخی از مفسران گفته‌اند: «بعضی از علماء آثار مصری در عصر حاضر، عقیده دارند که معنای کلمه "آمین" الله است، ... و موازنه و برابری میان کلمات "مینو"، "آمون" و "آمین" برقرار کرده‌اند. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
توجه.................................................توجه درس خارج فقه و اصول حجت الاسلام و المسلمین استاد باقری کیا هر روز ساعت 8:30 الی 9:30 در محل دارالقرآن کریم اتاق 3 طبقه دوم برگزار می‌شود.
📚 آموزش نوین و گرافیکی ادبیات عرب 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝ @kanoon_adabiat
🏁📚 👈 "عمّار انقلاب" 👈 "مالک اشتر انقلاب" 🔰به همت واحد فرهنگی-تبلیغی و پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد به مناسبت اولین سالگرد ارتحال ملکوتی علامه مصباح یزدی عمّار انقلاب و دومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر انقلاب برگزار می شود. 📕«نحوه ی دریافت کتاب و منبع مسابقه»: فردا یکشنبه ۱۴٠٠/۱٠/۱۲ بعد از نشست بصیرتی 📆⏳«مهلت و نحوه ی شرکت در مسابقه»: بصورت حضوری/ دوشنبه ۲٠/دی ماه/۱۴٠٠ 🎁🎁🎁اهداء جوایز به سه نفر برتر و برگزیده 🏁📚 📕 🇮🇷 🇮🇷 •--------•••🌷•🌟•🌷•••--------• ✔️واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🤲اَللّٰهُـــــمَّ عَجِّــــلْ‌ لِوَلِیِّـــــڪ َ‌الفَــــرَجْ⛅️
(۴) 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 چرا حضرت علی (علیه السلام ) سه تن از فرزندان خویش را به نام های ابوبکر ، عمر ، عثمان نامگذاری کرد ؟ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اولًا : این نام ها آن زمان مرسوم بود ، ابن حجر عسقلانی در الاصابه نام ۲۱ نفر از صحابه را می آورد که اسم آن ها عمر و ۲۶ نفر عثمان و سه نفر ابوبکر بوده . ثانیاً : نام برخی از اصحاب ائمه (علیهم السلام ) ، یزید بن حاتم ، یزید بن عبدالملک ، یزید بن عمر طلحه و ….. آیا آن ها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه بود ؟ ثالثاً : ابوبکر که کنیه یکی از فرزندان علی (علیه السلام) هست ، نام او محمد بوده .(التنبیه والاشراف ص ۲۹۷ ، الارشاد ج۱ ، ص۳۵۴) و حضرت به خاطر علاقه خود به عثمان بن مظعون نام فرزندش را عثمان گذاشت .( مقاتل الطالبین ،ص ۵۵ وتقریب المعارف ، ص ۲۹۴) و عمر بن خطاب به دلیل خشونت ذاتی که داشته ، نام فرزند علی (علیه السلام ) را همنام خود قرار داد . و کان عمر بن الخطاب سمی عمر بن علی باسمه . ( انساب الاشراف ج ۱ ص ۱۹۲ ، تهذیب التهذیب ج ۷ ص ۴۲۷) هم چنین نام تعدادی از مسلمانان را نیز تغییر داد . ( اسدالغابه ج۳ ص ۲۸۴ ، طبقات ج۶ ص ۷۶ ،الاصابه ج ۵ ص ۴۲۷) رابعاً : اگر نامگذاری نشانه روابط خوب هست ، چرا خلفا هیچ کدام از فرزندان خود را علی و حسن و حسین نامگذاری نکردند. 📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد ╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗ https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba ╚════🌺🍃📚🍃🌺═╝