#حرم_پژوهی(2)
#مزار_علما_و_بزرگان
🕌 شیخ بهایی(ره)
مقبره این عالم داخل حرم مطهر رضوی بعد از رواق وسیع امام خمینی مزاری سنگی با پوششی شیشه ای قرار گرفته است.
📚 محمد بن عزّالدین حسین (۹۵۳ق ـ۱۰۳۱ق) متخلص به بهائی و معروف به شیخ بهائی و بهاءالدین عاملی، فقیه، محدث، حکیم و ریاضیدان شیعه عصر صفوی بود.
وی از نوادگان حارث همدانی یکی از یاران علی ابن ابی طالب است که در بعلبک متولد شد.
شیخ بهائی بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینههای مختلف تالیف کرده است. جامع عباسی و اربعین از جمله آثار اوست. آثاری نیز در معماری بر جای گذاشته که منارجنبان اصفهان، تقسیم زایندهرود اصفهان، گنبد مسجد امام اصفهان و نقشه حصار نجف، از آن جمله است. وی سفرهای بسیاری به نقاط مختلف دنیا کرد و سفر مشهوری نیز همراه شاه عباس صفوی با پای پیاده به مشهد داشته است.
او مقام شیخ الاسلامی بالاترین منصب رسمی دینی در حکومت صفویه را بر عهده داشت.
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
لیست پک 102 نرم افزار.pdf
173K
📋 لیست بسته 102 نرمافزار
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🆔@Pajouheshgaranemarviش
#ادبیات_مهارت_محور
📚 در دعای ماه رجب میخوانیم (حرّم شیبتی علی النار) خدایا! ریش سفیدم را بر آتش حرام کن. برای افرادی که ریش سفید نیستند یا اصلاً ریش ندارند، این درخواست چگونه معنا پیدا میکند؟
📖 واژه «شیب» اگرچه معنای حقیقیاش موی سفید است و در ماه رجب نیز با به دست گرفتن محاسن همراه میشود، اما در نگاهی وسیعتر شامل تمام موها از هر رنگی میشود: الشَّیْبُ: مَعْرُوفٌ، قَلِیلُه و کَثِیرُه بَیاضُ الشَّعَر، و المَشِیبُ مِثْلُه، و رُبَّما سُمِّیَ الشَّعَرُ نَفْسُه شیْبا».
البته سفیدی مو میتواند کنایه از پیری و ضعف و ناتوانی باشد؛ یعنی خدا یا به دلیل ضعف و ناتوانی در برابر عذاب جهنم، آتش عذاب را بر من حرام کن. چنانکه در داستان حضرت زکریا اینگونه استفاده میشود: «إِنِّی وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّی وَ اشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَیْباً»،شیب در اینجا کنایه از پیرى است.
بنابر این، خواندن این دعا از سوی هر فرد به معنای درخواست پناه از عذاب جهنم است، از آنرو که انسان در برابر عذاب و آتش جهنم ضعیف و ناتوان است.
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
دهه شصتی ها و هفتادی ها خوب میدونن این چی هست؟🤔
نصفه شون با همینا الان مقاله نویس شدن.✍😊
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
#مقاله_نویسی
#عکس_نوشته
╭─═ঊঈ☆♥️☆ঊঈ ═─╮
@pajoohesh_esfahan
╰─═ঊঈ ☆❥☆ ঊঈ═─╯
🔴 #اطلاعیه_مهم
↙️ برگزاری اولین #آزمون شبیه سازی شده آزمون #استخدامی #آموزشوپرورش
🔻مرکز تربیت معلم مبلغ حوزههای علمیه با توجه به در پیش بودن آزمون استخدامی آموزش و پرورش اولین دوره آزمون شبیه سازی شده را برگزار می نماید.
🕗 زمان: #جمعه 15 بهمن ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 20 فعال می باشد که هر داوطلب می تواند یک بار در این بازه زمانی وارد بر آزمون شود.
⏳ زمان پاسخگویی طبق قوانین سازمان سنجش برای سوالات عمومی ۱۱۰ دقیقه و برای سوالات تخصصی ۸۰ دقیقه می باشد.
📲شیوه برگزاری: به صورت مجازی بوده و داوطلبان می توانند از طریق لینک ذیل وارد آزمون شوند.
http://karbordi.ismc.ir/enrol/index.php?id=10066
↙️ جهت اطلاع از جزئیات دوره آمادگی #آزمون_استخدامی #آموزشوپرورش به لینک زیر مراجعه فرماييد:
👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2128543902C7fbe467b80
سنجاق🖇
صعود چهل ساله.pdf
17.85M
•﷽؛•
┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅
🌿 فایل کتاب صعود چهل ساله
🌼 این کتاب مروری بر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی براساس آمارهای بینالمللی داشته و میزان دستیابی نظام جمهوری اسلامی ایران به آرمانهایی از قبیل عدالت، استقلال، آزادی، معنویت، کرامت زن، مردمسالاری دینی، گسترش رفاه عمومی و دیگر آرمانهای انقلاب را با ارجاع به منابع معتبر بینالمللی مورد کاوش قرار داده است.
🌿 از جمله منابع آماری آن میتوان به سازمان ملل متحد، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و... اشاره کرد.
🌼 این کتاب دارای سوژهای متفاوت است و نویسندگان آن سراغ یکی از موضوعات پرچالش در طول بیش از ۴ دهه عمر نظام جمهوری اسلامی ایران رفتند 👈 اینکه؛ آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد هست یا خیر؟ پاسخ این سؤال نه تنها خیلی از موضوعات را روشن میکند، بلکه شبهات بسیاری از منتقدین نظام را نیز پاسخ میدهد.
🌿 مقام معظم رهبری در مورد این کتاب فرموده اند: «قلبم را شاد کردید؛ تور دستاوردها راه بیندازید، بروید به مردم بگویید نظام چه کارهایی برای گروههای مختلف انجام داده است.»
#مناسبتی
#طلبه_مولف
#طلبه_پژوهشگر
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
┏━━━🌿🌻🌿━┓
@pajoohesh_esfahan
┗━━🌿🌻🌿━━┛
هدایت شده از abbasi
#حرم_پژوهی(3)
#مزار_علما_و_بزرگان
#آیت_الله_حاج_شیخ_میرزاعلی_فلسفی
🕌 حاج شیخ میرزاعلی فلسفی در هشتم دی ۱۲۹۹ شمسی در تهران به دنیا آمد. ایشان پس از ۸۵ سال زندگی ، مقارن اذان ظهر روز تاسوعای سال ۱۴۲۷ هجری قمری، برابر با ۱۹ بهمن ۱۳۸۴ هجری شمسی دار فانی را وداع گفتند و پیکر ایشان در حرم مطهر رضوی رواق دارالسرور و در کنار آیتالله مروارید آرام گرفت.
وی شش سال در محضر فقهی میرزا حبیب الله رشتی (م ۱۳۱۲ قمری) زانو زد، خارج فقه را نزد سید محمدکاظم طباطبایی یزدی (م ۱۳۳۷ قمری) آموخت، دو دوره کامل درس خارج اصول فقه آخوند خراسانی (م ۱۳۲۹ قمری) را درک کرد و از وی اجازهٔ اجتهاد گرفت.
سید محمدهادی میلانی (م ۱۳۹۵ قمری) فرزند خود و یکی دیگر از آقایان را نزد آیتالله فلسفی فرستاد و از وی خواست که به منظور رونق بخشیدن به حوزهٔ علمیه مشهد و رفع نیازهای علمی طلاب، به ویژه با توجه به تصمیم حسین وحید خراسانی برای عزیمت به قم، جماعت و تدریس در تهران را رها سازد و به مشهد کوچ کند.
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
هدایت شده از abbasi
#ادبیات_مهارت_محور
📖 در آیهی «وَ قَطَّعْناهُمُ اثْنَتَیْ عَشْرَةَ أَسْباطاً» از لحاظ ادبیات عرب آیا نباید به جای کلمات «أسباطا» و «اثنتی» از کلمات «سبطا» و «اثنی» استفاده میشد؟
📚 پاسخ : عددهای «یازده» و «دوازده» احکام اختصاصی دارند که آنها را از اعداد دیگر، خصوصاً عددهای «سیزده» تا «نوزده» مجزا میکند. برخی از این احکام عبارتاند از:
1️⃣ تطابق هر دو جزء در مذکر و مؤنث بودن: در صورتی که معدود مذکر باشد، هر دو جزء این دو عدد بدون علامت مؤنث استعمال میشود؛ مانند «أحدَ عَشَرَ رجلاً» و «اثنا عشر رجلا» و اگر معدود مؤنث باشد هر دو جزء مؤنث میشود؛
برخلاف عددهای «سیزده» تا «نوزده» که برای معدود مذکر، بخش اول مؤنث و بخش دوم مذکر میآید و برای مؤنث بالعکس؛
2️⃣ معرب بودن جزء اول: در عدد «دوازده»؛ برخلاف دیگر اعداد جزء اول معرب است. از این رو «اثنا» و «اثنتا» برای حالت رفعی و «اثنَی» و «اثنتَی» برای حالت نصبی و جری به کار گرفته میشود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
#انتخاب_هدف_مطلوب
📚 بسياري از طلاب بعد از انتخاب رشته و تحصيل در آن، نميتوانند به درستي به هدف مطلوب خود برسند. به طوري که ممکن است حتي، در زمينه تخصص خود بسيار ضعيف عمل کرده و يا در حد قابل قبولي نتوانند در اين زمينه فعاليت کنند. در اين ميان لازم است به چند نکته مهم و ضروري اشاره شود.
1️⃣ اگر طلبه پس از یک دوره مطالعه انبوه، در حدود عمومی با دین خدا آشنا شده و تصویر نسبتا روشن و هماهنگی از اندیشه اسلامی به دست آورده باشد، پس از انتخاب تخصص لازم است عمده توان و زمان خود را حتی در ایام تعطیل به موضوع تخصص خود اختصاص دهد. تا هم دانش و توان خود را بیافزاید و هم محصولی برای ارائه آماده سازد.
2️⃣ بلافاصله پس از انتخاب گرایش تخصصی لازم است امکانات نرمافزاری مورد نیاز که به منزله ابزارهای علمی موفقیت در آن رشته محسوب میشود جمعآوری گردد. یعنی اطلاعات گستردهای که یک متخصص مصمم، جدی و توانا از آن حوزه تخصصی نیاز دارد فراهم آید. این اطلاعات از جمله مشتمل بر این موارد خواهد بود: مراکز، شخصیتها، مهمترین منابع و آثار تولید شده نظیر کتابها، مجلات تخصصی، مقالات، سایتها، پایاننامهها، و نیز فضاهای نوین، موضوعات نوپدید، پرسشهای مهم، دانشجویان فعال که تیم همراه آینده خواهند بود و.. . تشکیل یک بانک اطلاعات و اطلس جامع دانشی که مشتمل بر این موارد باشد مقدمهای برای شناخت ظرفیتها و استفاده بیشتر از آنها خواهد بود.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
3️⃣ طلبه در تمرکز بر آن رشته خاص باید تمام دانشها و تخصصهای مرتبط را شناسایی کرده و فراگیرد و با زبان تخصصی آن علم نیز آشنا گردد. مثلا محقق اخلاق اسلامی لازم است علاوه بر توان استفاده از منابع دینی، در دانشهای روانشناسی، فلسفه اخلاق، معرفت نفس، انسانشناسی، علوم تربیتی و عرفان عملی نیز تبحر داشته باشد تا بتواند سخن جامع و استواری عرضه کند. همچنین ظرفیتهای موجود در دانشهای دیگر مانند فقه و کلام و اصول و... را نیز برای پژوهشهای اخلاقی به کار گیرد. بیشک میان فعالیت علمی و پژوهشی در این عصر و همین فعالیت در 500 سال پیش تفاوتهایی وجود دارد که باید به خوبی شناسایی شود.
4️⃣ مهمترین دستاورد چنین تلاش متمرکزی این است که پس از چند سال فعالیت هدفمند و تخصصی، طلبه میتواند در یک زمینه خاص صاحب سخنِ معتبر، پخته و آتشین باشد. یعنی نوعی مرجعیت علمی یا تخصصی در آن رشته به دست آورده و با تسلط بر همه تجارب گذشته و بهرهگیری از تلاش دیگران سخن استوار و جامعی در موضوع خود ارائه دهد و با خلاقیت و نوگرایی کار خود را در آن زمینه توسعه بخشد.[1] تخصص، خواه و ناخواه اعتماد و اتکا میآورد و دیگران را به خضوع و تسلیم فرامیخواند. هرگاه یک متخصص، در زمینه تخصصی خود اظهار نظر میکند، دیگران با آرامش و سکون به سخن او گردن مینهند و البته به همین نسبت زمینه برای عرضه سخنان سست و بیپشتوانه تنگ میگردد.
#ادبیات_مهارت_محور
✳️ قرآن کریم در بیان عذاب الهی گاه از مشتقات ریشه «رمی(تیرباران)» و گاه از مشتقات ریشه «مطر(باران)» استفاده میکند. تفاوت معنایی این دو ریشه در چیست؟
📚 پاسخ:در آیه 4 سوره فیل میخوانیم: «تَرْمیهِمْ بِحِجارَةٍ مِنْ سِجِّیل» که معنای واژه «رمی» به معنای پرتاب کردن و دور انداختن سنگ و یا تیر و یا هر چیزی است که به اندازه کف دست و یا بزرگتر از آن باشد.
اما واژه «مطر» به معنای آبی است که از ابر گرفته میشودکه در قرآن کریم، هرگاه از باب افعال مورد استفاده قرار گرفته باشد برای عذاب به کار میرود. مانند:«فَأَمْطِرْ عَلَیْنا حِجارَةً مِنَ السَّماءِ».در بیان تفاوت این دو واژه باید گفت:
1️⃣ استعمال مشتقات ریشه «مطر» تنها در زمانی است که چیزی از آسمان به سمت زمین، فرو فرستاده شود؛ برخلاف مشتقات ریشه «رمی» که اعم از این معنا است.
2️⃣ ماده «مطر» فقط شامل مواردی میشود که تعداد زیادی از یک چیز فرو فرستاده شود؛ اما «رمی» شامل پرتاب تنها یک شیء نیز میشود.
بر این اساس، در جایی که از ماده «رمی» استفاده شده است، میتوان اینگونه ترجمه کرد که آنان را با سنگ مورد هدف قرار دادیم و آنجایی که از ریشه «مطر» استفاده شده معنایش آن خواهد بود که بارانی از سنگرا بر سر آنها فرود آوردیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
#مسابقه_کتابخوانی
🔹مسابقه کتابخوانی «شاه دزد»
⏰ زمان برگزاری:
روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۲۰ الی ۲۱ و به صورت مجازی خواهد بود.
🎁 جوایز مسابقه:
▫️نفر اول: ۲۵ میلیون ریال
▫️نفر دوم: ۱۵ میلیون ریال
▫️نفر سوم: ۱۰ میلیون ریال
▫️۱۰ جایزه پنج میلیون ریالی
▫️۲۰ جایزه سه میلیون ریالی
▫️۲۰ جایزه دو میلیون ریالی
🌐 لینک دانلود کتاب و شرکت در مسابقه:
https://tehranpress.com/1400/11/12/shah_dozd/
🔻امکان شرکت در مسابقه در همان تاریخ اعلامی فعال خواهد شد
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
🆔@Pajouheshgaranemarvi
#حرم_پژوهی(4)
#مزار_علما_و_بزرگان
#استاد_سیدجلال_الدین_آشتیانی(ره)
سیدجلال آشتیانی به اعتقاد بیشتر کارشناسان، از فیلسوفان برجسته جهان اسلام بوده و از پایههای مهم اندیشه ملاصدرا در سنت شیعه تلقی میشود.
مناظره های علمی ـ فلسفی او با هانری کربن بسیار مشهور است. آثار بهجای مانده از او را در سه حوزه تصحیح و شرح متنهای عرفانی و فلسفی، تالیف و تحقیق در تاریخ فلسفه اسلامی میتوان تقسیم کرد.
مجموعه چهارجلدی «حکمای اسلام بعد از صفویه»، «شرح بر مقدمه تبصری»، «شرح بر زادالمسافر»، «نقدی بر تهانت الفلاسفه»، «هستی از نظر فلسفه و عرفان»، و «احوال و آثار و آرای ملاصدرا» از جمله آثار استاد است.
وی که در طول 37 سال به جهان علم با تالیف بیش از 50 اثر در کنار تدریس، خدمت کرد؛ در سوم فروردینماه سال 1384 در مشهد چشم از جهان فرو بست و در کنار آرامگاه پدران و اجدادش در صحن آزادی حرم امام رضا (ع) به خاک سپره شد.
📚 واحد پژوهش و مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
#اطلاع_رسانی
🔰 پویش ملی کتابخوانی «مثبت سه»
🔸 با موضوع "فرزند آوری"
🔸 جوایز ملی:
۱- یکواحد آپارتمان مسکونی در استانتهران
۲- ۱۰۰ کارت هدیه ۱ میلیون تومانی
🔹 جوایز ویژه ی استان خراسان رضوی
۱- ۴۰ کارت هدیه ۱ میلیون تومانی
۲- ۸۸ بسته متبرک رضوی
🔹 جهت شرکت در مسابقه استانی
موارد مندرج در پرسشنامه را به
سامانه ۳۰۰۰۸۷۴۵ ارسال نمایید.
🔻 خرید اینترنتی کتاب با ۳۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان:
https://ketabmosbat3.ir/khr
هدایت شده از abbasi
#ادبیات_مهارت_محور
✳️ چرا در آیه ی «وَ جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یَوْمَئِذٍ ...»، واژهی «جهنم» بین دو روز قرار گرفت؟!
و در آنروز جهنم را حاضر میکنند! (آرى) در آنروز انسان متذکّر خواهد شد، اما چه فایده؟!
📚 همانگونه که در پرسش آمده، چینش این آیه به گونهای است که واژهی «یَوْمَئِذٍ» دو بار در آن تکرار شده است. در تعیین وضعیت ادبی این دو واژه در کتب تفسیری احتمالاتی ارائه شده است،
در نهایت میتوان گفت؛ این آیه، دارای دو جملهی مستقل «جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» و «یَوْمَئِذٍ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ» است که هر کدام معنای جداگانه خود را دارند. یکی مرتبط با «ظاهر شدن دوزخ در برابر دیدهها» و دیگری مرتبط با «متذکّر شدن انسانها» است. و کنار هم آمدن آن دو با بهرهگیری از یک واژهی مشابه، نوعی زیبایی در کلام و آرایهسازی در جمله ایجاد میکند، و علاوه بر آن نوعی تأکید در مورد قطعی بودن روز قیامت است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
#نشست_علمی
#دهه_فجر
📚 برگزاری نشست علمی به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی
📝 موضوع نشست : جستار پژوهی و ساخت شناسی ایام الله
🎤 سخنران : حجت الاسلام و المسلمین باقری کیا (استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان)
⏰ زمان : 20 بهمن 1400 ساعت 7صبح
🕌 مکان حضوری : حرم مطهر رضوی صحن جمهوری اسلامی دارالقرآن کریم(مدرسه دودرب)
💻 در بستر فضای مجازی با لینک زیر :
https://goharshad.lms2.hozehkh.com/ws/yubuj78iklj
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
temp8674994757107551298content.pdf
17.85M
📤 دانلود نسخه PDF کتاب صعود چهل ساله
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
🕌 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
🆔@Pajouheshgaranemarvi
هدایت شده از abbasi
#ادبیات_مهارت_محور
✳️ چرا در آیه ی «وَ جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یَوْمَئِذٍ ...»، واژهی «جهنم» بین دو روز قرار گرفت؟!
و در آنروز جهنم را حاضر میکنند! (آرى) در آنروز انسان متذکّر خواهد شد، اما چه فایده؟!
📚 همانگونه که در پرسش آمده، چینش این آیه به گونهای است که واژهی «یَوْمَئِذٍ» دو بار در آن تکرار شده است. در تعیین وضعیت ادبی این دو واژه در کتب تفسیری احتمالاتی ارائه شده است،
در نهایت میتوان گفت؛ این آیه، دارای دو جملهی مستقل «جِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» و «یَوْمَئِذٍ یَتَذَکَّرُ الْإِنْسانُ» است که هر کدام معنای جداگانه خود را دارند. یکی مرتبط با «ظاهر شدن دوزخ در برابر دیدهها» و دیگری مرتبط با «متذکّر شدن انسانها» است. و کنار هم آمدن آن دو با بهرهگیری از یک واژهی مشابه، نوعی زیبایی در کلام و آرایهسازی در جمله ایجاد میکند، و علاوه بر آن نوعی تأکید در مورد قطعی بودن روز قیامت است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
🔻همزمان با دوازدهمین سالگرد #استادطاهایی ؛ اولین دفتر از #سلسله_مباحث_مهندسی_تبلیغ منتشر گردید.
✍️ موسسه علمی_تحقیقی مکتب نرجس(س) در راستای توانمندسازی طلاب و مبلغین در عرصه تبلیغ کارآمد معارف اسلامی، از سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری طرح جامع «مهندسی تبلیغ» نموده است.
اکنون در دوازدهمین سالگرد رحلت مؤسس فقید این مجموعه، سرکار خانم سیده فاطمه خاموشی(استاد طاهایی) و همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، #اولین_مجلد_سلسله_مباحث_مهندسی_تبلیغ با موضوع «پنج گام عملیاتی قبل سخنرانی» چاپ و در همایش «بانوی بافضیلت» رونمایی و منتشر میگردد.
🗯 متقاضیان میتوانند جهت خرید کتاب و بهره مندی از تخفیف ۲۰درصدی به کانال مرکز پژوهشی مکتب نرجس (س) در پیام رسان ایتا به آدرس ذیل مراجعه نمایند.👇
@pajohesh_narjes
❗️توجه داشته باشید که این تخفیف محدودیت زمانی دارد و فقط تا میلاد امیرالمومنین(ع) قابل استفاده است.
#جهاد_تبیین
#قرآن
🔰اصول روشی جهاد تبیین بر مبنای قرآن
۱.آگاهانه باشد. "لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ"
۲.نرم و لین باشد."قَوْلاً لَّيِّناً" زبانمان تیغ نداشته باشد.
۳.حرفی که میزنیم خودمان هم عمل ڪنیم."لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ"
۴.منصفانه باشد."وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا"
۵.حرفمان مستند و متقن باشد."قَوْلًا سَدِيدًا" منطقی حرف بزنیم.
۶.سادہ و روان حرف بزنیم."قَوْلاً مَّیْسُورًا" پیچیدہ حرف زدن هنر نیست، روان حرف بزنیم.
۷.ڪلام رسا باشد."قَوْلاً بَلِیغًا"
۸.زیبا و نیکو باشد."قولوللناس حسنا"
۹.بهترین کلمات را انتخاب کنیم."یَقُولُ الَّتے هِیَ أحْسَن"
۱۰.سخن هایمان روح معرفت و جوانمردی داشته باشد."و قولوا لهم قولا معروفا"
۱۱.همدیگر را با القاب خوب صدا بزنیم."قولاً كريماً"
۱۲.کمک کنیم تا درجامعه حرف های پاک باب شود."هدوا الی الطّیب من القول"
✍️با استنباط از تفسیر المیزان
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
هدایت شده از abbasi
با سلام و عرض ادب به اساتید عزیز🌹
👥دومین جلسه شورای علمی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
⏰ زمان: شنبه 1400/11/23 بعد از نماز ظهر و عصر
🕌 مکان : حرم مطهر امام رضا (علیه السلام)
دفتر مدیریت محترم مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
📝 موضوع این جلسه : روشهای تحصیل و تدریس مهارت محور برای طلاب
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
آمریکا گذشته، حال، آینده.pdf
497K
⬅️این فایل می تواند شما رو در جهاد تبیین🗣 کمک کند..
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
📌 #مسابقه پیامکی "ایران ما"
🔶 جهت شرکت در این مسابقه، به فیلم ۲۱ دقیقهای سخنرانی حجتالاسلام راجی، پیش از خطبههای ۱۵بهمن نماز جمعه تهران در کانال ایتا و تلگرام سعداء ( @soada_ir ) رجوع فرمایید
✅ پاسخ صحیح را به صورت یک عدد سه رقمی به شماره ۳۰۰۰۸۳۳۲ پیامک کنید.
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🇮🇷بیانیه مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
"مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا" (سوره احزاب، 23)
ضمن عرض سلام و تحیات خالصانه و تبریک فرا رسیدن چهل و سومین طلوع شکوهمند انقلاب اسلامی، محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب، امام خامنه ای(ارواحنا له الفداء) و خدمت ملت بزرگ ایران اسلامی، مطالبی را عرضه می دارد:
1.انقلاب اسلامی ایران که یادگار معمار کبیر انقلاب ، امام خمینی (ره) است؛ بعد از چهل و سه سال، توسط خلف صالح ایشان، امام خامنه ای(دام عزه ) ، کماکان در مسیر اصلی خود حرکت می کند و روند رو به رشد و تکاملی دارد.
ایران اسلامی بر اساس آمارهای بین المللی و رسمی در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی ،فرهنگی، اجتماعی و نظامی رشد چشمگیری داشته است. البته در برخی از زمینه ها رشد و شکوفائی بیشتر و در برخی موارد دیگر، کمتر بوده است.
اما آنچه که در این بین مشهود است؛ هر زمان بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب گامی برداشته شده است، شاهد رشدی جهشی و هر زمان بر خلاف گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، حرکتی شکل گرفته است شاهد ابتر ماندن یا رشد منفی اش بوده ایم.
2. اساتید و طلاب انقلابی- که اکثریت قریب به اتفاق حوزه های علمیه را تشکیل می دهند- خود را نه طلبکار بلکه مسئول انقلاب می دانند و با کمال افتخار حاضرند به صورت مستند و مستدل از انقلاب اسلامی و دستآوردهای آن، دفاع کنند و برای آن هزینه کنند.
3. معدود افرادی که از روحانیت فقط لباسش را به عاریت گرفته اند و مایه ی روشنی چشم نظام سلطه هستند، هیچ جایگاهی در میان اساتید و طلاب انقلابی حوزه های علمیه ندارند.
مرفهین بی درد، وطن فروشان، حامیان اسلام آمریکایی و بانیان وضع موجود، هیچ سنخیتی با هویت حوزه های علمیه جهادی، انقلابی و مردمی ندارند.
4.روحانیتِ اصیل شیعه، همان اساتید و طلابی جهادی و بسیجی هستند که در شرایط خاص و بحرانی کشور از قبیلِ دفاع مقدس، دفاع از حرم، سیل، زلزله و کرونا در خط مقدم اند و خطر را به جان می خرند و در هنگام تقسیم غنایم و فرصت ها در صف آخرند و چه بسا اصلا در صف نیستند و این در حالی است که از حیث مالی و معیشتی با اقشار ضعیف جامعه برابری می کنند.
5. مدعیان دروغین طرفداری از حق مردم که این روزها تمام امید دشمن اند؛ خود، اصلی ترین عامل به تاراج رفتن حق ملت اند.
به تعبیر مولای متقیان علی (ع)،" إِنَّهُمْ لَيَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَكُوهُ" هستند و حقی را طلب می کنند که خود آن را وا گذاشته اند.(نهج البلاغه، خطبه137).
جریان سکولار و فرصت طلب که خود سالهای سال بر مقدرات اجرایی و اقتصادی کشور مسلط بود، نماد ناکارآمدی و فرصت سوزی است. همان کسانیکه بیشترین استفاده را از امکانات کشور و ملت بردند اما کمترین منفعت را برای کشور آوردند که بهترین توصیف از آنها، این فراز از نامه 53 نهج البلاغه مولای متقیان است: "...خواص جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می کنند زیرا در روزگار سختی، یاری شان کمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در خواسته هایشان پافشارتر و در عطا و بخشش ها کم سپاس تر و به هنگام منع خواسته ها دیر عذر پذیر تر و در مشکلات، کم استقامت تر می باشند".
6.ما معتقدیم تنها راه حل مشکلات موجود، عمل کردن مسئولین محترم اجرایی کشور، به نسخه ی نجات بخش " اقتصاد مقاومتی" است که امیدواریم دولت انقلابی و پرکار مستقر، قدر این فرصت را بداند و در این زمینه اقدام عاجلی انجام دهد.
در پایان به محضر ولی امر مسلمین عرض می کنیم:
آقای ما! همانند ابرهای سبک و بارانی تحت فرمان شماییم. هر زمان لازم باشد، باران ایجاد می کنیم و هر زمان نیاز باشد، سیل می آفرینیم.
حوزه های علمیه،اساتید ،،طلاب و روحانیون با توفیق خداوند متعال و تبعیت از رهنمودهای شما، در راستای بیانیه ی "گام دوم انقلاب"، در آستانه ی یک جهش علمی و ساختاری قرار گرفته اند که ان شاء الله به زودی محقق خواهد شد.
والامر الیکم
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
♦️مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
#مسابقه_ادبیات_عرب(۱)
#ادبیات_مهارت_محور
عیّن ما فیه المفعول المطلق أکثر:
(در کدام گزینه مفعول مطلق بیشتری وجود دارد؟)
الف) اِتّبع ما یُعجبک و لا تُعسِّر علی نفسک تعسیراً!
ب) خیر عمل تعمله هو ما یدوم و إن کان قلیلاً، فإنّه أبقی أثراً!
ج) حاسِب النّاسَ حساب من یُداریهم فسبحان من لا یخفی علیه شیءٌ حقّاً!
د) علیک أن تختبر مرارۀ المشاکل اختباراً کثیراً کی تذوق حلاوۀ النجاح جدّاً!
👈 پاسخ سوال رو با ذکر مفعولهای مطلق به آیدی زیر ارسال بفرمایید.
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
آموزش ن:
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
#ادبیات_مهارت_محور
📝چرا قرآن در آیه 14سوره عنکبوت به جای نهصد و پنجاه سال میفرماید: هزار سال غیر از پنجاه سال: «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسِینَ عاماً».
پاسخ :
1. از اینکه به جای نهصد و پنجاه سال میفرماید هزار سال غیر از پنجاه سال، دلیلش این است که استثنا دلالت بر تحقق دارد. و ترک آن همراه با تحقق نیست، بلکه به گونهای نزدیک به تحقق است. به عبارت سادهتر اگر گفته شود فلانی هزار سال عمر کرد، ممکن است گمان شود که تقریباً این مقدار عمر کرد نه واقعاً، اما اگر گفته شود، مگر یک ماه یا یک سال، این توهم برطرف میشود و از آن همان مقدار دقیق فهمیده میشود.
2. برخی از مفسران نیز معتقدند که گفتن (هزار سال، مگر پنجاه سال) به جای (نهصد و پنجاه سال)، نگاهی به زیاد جلوه دادن مدت دعوت او دارد. به عبارتی مدت رسالت این پیامبر را بجای چند سده، به یک هزاره نزدیک میکند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦؛﷽✦
┄┅═✧❁•🔹🔹•❁✧═┅┄
💠 کتب دیجیتالی با موضوع امام جواد (علیه السلام)
📚مجموعه ها:
🍃 دانستنی ها و کلیات امام جواد (ع)
🍃 ولادت و نسب امام جواد (ع)
🍃 زندگینامه امام جواد (ع)
🍃 سیره جوادیه امام جواد (ع)
🍃 مناظرات امام جواد (ع)
🍃 سخنان امام جواد (ع)
🍃 حکایات امام جواد (ع)
🍃 شعر و مرثیه امام جواد (ع)
🍃 کتابشناسی جوادیه امام جواد (ع)
🍃 اصحاب و شاگردان امام جواد (ع)
🍃 علم امام جواد (ع)
#منبع_شناسی
#طلبه_پژوهشگر
#مناسبتی
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╭━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╮
❇️@pajoohesh_esfahan
╰━━━⊰🔻🔹🔺⊱━━━╯
#نشست_پژوهشی
📚 برگزاری نشست پژوهشی
📝 موضوع :از هویت تا چشم انداز طلبگی
🎤 سخنران : حجت الاسلام و المسلمین محمد الهی خراسانی
⏰ زمان : 24 بهمن 1400 ساعت 10صبح
🕌 مکان : حرم مطهر رضوی مسجد گوهرشاد شبستان آیت الله سبزواری(ره)
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺
#فراخوان_مقاله
#دهه_فجر
📝📝📝📝 فراخوان مقاله📝📝📝📝
📚 به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد برگزار میکند.
📝 موضوعات :
*️⃣ نقش رسانه در جهاد تبیین
*️⃣ نقش انقلاب اسلامی در تداوم هویت اسلامی
*️⃣ نقش انقلاب اسلامی در تحقق اقتدار کشور
*️⃣ جهاد تبیین از نگاه آیات و روایات
*️⃣ نقش روحانیت در ایجاد و تدوام انقلاب
*️⃣ شاخصه طلبه انقلابی
*️⃣ موفقیتهای انقلاب اسلامی
👈 مهلت ارسال آثار :۱۴۰۰/۱۲/۲۰
📝 ارسال آثار به آیدی زیر👇👇
https://eitaa.com/abbasipazhooheshsadegh
امتیازات :
🎁 اهداء جوایز ارزنده به آثار برتر
📖 چاپ مقاله در نشریه علمی مدرسه (همجوار خورشید)
📚 واحد پژوهش مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد
╔══🌺🍃📚🍃🌺═══╗
https://eitaa.com/joinchat/3176005776Cfc63dd93ba
╚════🌺🍃📚🍃🌺