eitaa logo
معاونت پژوهش حوزه خوزستان
1.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
443 ویدیو
240 فایل
ادمین کانال: @mzh2020 معاون پژوهش استان: @MMiralaeiRad امور نشریات و کرسی های آزاد اندیشی امور دفتری و اداری معاونت پژوهش @mzh2020 دفتر نخبگان و استعدادهای برتر استان @A_mhd110 دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی ره @MMiralaeiRad
مشاهده در ایتا
دانلود
توضیحاتی پیرامون محورهای جشنواره: 8⃣ امکان تعریف و حدود حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقه 🔹 در فضای زندگی انسانی دو حریم وجود دارد که باید رعایت شود. یک حریم، حریم عمومی است که با احکامی مانند عدم تصرف آن یا در آن یا عدم در غیر موارد تعیین شده، رعایت آداب و احکام مربوطه و مانند آن‌ها حمایت می‌شود. حریم عمومی می‌تواند حریم جاده، مساجد، اوقاف عامه و مانند آن‌ها است. خود جامعه‌ی اسلامی یک حریم است که هم باید آداب و احکام آن رعایت شود و هم مسایل درون آن نباید به بیگانه برده شود. حریم دوم حریم خصوصی است که مهم‌ترین قیود آن قید محرمانگی، عدم تعرض و عدم ورود است. این حریم اعم از حریم شخصی و حریم‌های خاص، مانند مجلس عروسی، مجلس زنانه، مهمانی خانوادگی، استخر و مانند آن‌ها است. حدود این حریم هم از طرف درون باید با احکام و آداب ویژه‌ی حریم‌ها رعایت شود و هم از طرف بیرون با عدم ورود و عدم نظر و عدم تعرض. طرف مقابلی که باید این حریم را حفظ کند، می‌تواند یک شخصیت بیگانه یا خودی حقیقی باشد یا شخصیت حقوقی خصوصی یا تولید کنندگان اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌ها یا دولت باشد. به هر حال، روشن است که برخی از این حریم‌ها، حتی در برابر دولت نیز حریم به شمار می‌آیند. 🔹 فضای سایبر بسیاری از عرصه‌ها را با تحولات بنیادین مواجه کرده است. ازجمله در حریم خصوصی مسایلی جدید ایجاد کرده و حفظ آن را با مشکلاتی فنی و حقوقی مواجه کرده است. حدودی از حریم خصوصی در عصر پیش از فضای مجازی، در عصر فضای مجازی یا به کلی رعایت نمی‌شود یا اینکه قابل حفظ نیست. برای نمونه، در ایران عکس یک خانم، حتی به صورت محجبه، حریم خصوصی به شمار می‌رفت و نباید دست نامحرم می‌بود. اما در عصر فضای مجازی عکس‌های محجبه توسط خود این خانم‌ها در فضای مجازی بارگذاری شده است. هم چنین، کاربران ناچارند بخش بزرگی از اطلاعات خصوصی خود را در فضای مجازی بارگذاری کنند. امنیت کامل داده‌های مربوط به حریم خصوصی در فضای مجازی غیر ممکن و امنیت نسبی نیز مشکل و پرهزینه بوده و دائماً در معرض تهدید است. اساساً بخشی از اطلاعات خصوصی افراد از طریق یک فعالیت ساده‌ی اوسینتی از فضای مجازی قابل رهگیری است و افراد بدون اینکه بدانند، بخش بزرگی از اطلاعات خصوصی خود را در فضای اینترنت رها کرده‌اند. این فضا با ویژگی‌هایی که دارد، در حریم خصوصی می‌تواند توسعه و تضییق‌هایی ایجاد کند. مسئله‌ی حریم خصوصی در فضای کالبدی (فیزیکی) ابهام داشت و با پیدایش فضای مجازی ابهام‌ها و چالش‌های آن بیشتر شده است. تجاوز به حریم خصوصی یک فرد عِرض و حریت انسان را تهدید می‌کند. 🔹 حقوقدانان به مسئله‌ی حریم خصوصی توجه زیادی دارند و نیز در فقه به صورت پراکنده احکام و قواعد متعددی با آن مرتبط‌اند؛مانند احکام مربوط: افشاء سر، غیبت، تجسس، هتک ستر، ورود به منازل و ملک دیگری، استراق سمع و به ویژه حریم زنان، خانواده و کودک. اما به صورت یک مسئله‌ی فقهی مستقل طرح نشده است و البته کمبود تحقیقات فقهی در باب مسایل فضای مجازی نیز موجب شده که مسئله‌ی حریم خصوصی در فضای مجازی و وجود مجازی از منظر فقهی مغفول بماند. 🔹 محقق محترم باید در این تحقیق، امکان فقهی و نیز امکان فنی تعریف حریم خصوصی را بررسی کند و سپس به گستره‌‌ی حریم خصوصی در فضای مجازی از منظر فقهی و نیز به انواع خسارات ناشی از نقض حریم خصوصی در فضای مجازی، چگونگی شناسایی خسارت‌ها و تطبیق آن‌ها بر موضوعات فقهی مربوطه بپردازد. احتمالاً با نگاه فقهی، محقق ناچار شود به مفهوم حریم مؤمن نیز توجه کند. هم چنین، با توجه به ادله‌ی فقهی به سیاست‌های کلان شرعی در سه لایه‌ی کاربر، تولیدکننده و دولت تدوین نماید و تعارض حفظ حریم خصوصی با مسایلی چون امنیت را بررسی کند. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
توضیحاتی پیرامون محورهای جشنواره: 9⃣ بررسی فقهی تزاحم مسئله امنیت و جهانی شدن در عصر فضای مجازی 🔹 اسلام دینی جهانی است و جهانی بودن آن در قرآن کریم چندین بار به صراحت بیان شده و نیز رسول الله-صَلَّی اللَهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ-نیز با نامه‌نگاری به سران کشورهای مهم جهان در زمان خود، دعوت خود را جهانی کرد. اسلام به خودی خود چنان درون‌مایه‌ی ذاتی دارد که اگر کسی آن را ببیند، آن را جدی می‌شمارد، هر چند مسلمان نشود و البته این درون مایه قدرت جذب بالایی دارد. اما نشان دادن آن و در معرض دید قرار دادن آن بر عهده‌ی مؤمنان است. بنابراین، مؤمنان نیز مکلف به جهانی‌سازی دین مبین اسلام‌اند: «هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ ﴿التوبة : ۳۳﴾». انقلاب اسلامی نیز که از آموزه‌های اسلامی سرچشمه می‌گیرد، از همان آغاز بر جهانی‌سازی خود تأکید کرد، چنان که (ره) فرمود: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم.» (صحیفه امام خمینی، ج12، ص148). 🔹 نکته‌ی دیگر «جهانی‌سازی مسلمانان» است، به این معنا که مسلمانان باید در هر جای جهان پیش و بیش از دیگران دیده شوند. میزان قابلیت دیده شدن، معادل با فرصت تأثیر است. اگر مسلمانان دیده نشوند، نمی‌توانند در تحولات جهانی مؤثر شده و باورها و احساسات جهانیان را تغییر داده یا نسبت به قرآن و اسلام و انقلاب اسلامی اعتماد ایجاد کنند. مسلمانان باید دیده شوند و نسبت به شیوه‌ی زندگی خود و باورها و احساسات و مواضع خود دیگران به موضع‌گیری فعال وادارند. با فرض اینکه مخاطب دعوت جهانی اسلام، نسبت به دعوت در موضع منفعل است، نمی‌توان در جهانی‌سازی دعوت اسلام موفق عمل کرد. جهانی‌سازی مسلمانان کنجکاوی جهانیان را برمی‌انگیزد تا درباره‌ی اسلام بیشتر بدانند و به دنبال اطلاعات بیشتری باشند. دیده شدن مسلمانان دارای عناصری است که از الگوهای مرسوم می‌گذرد و شگفتی‌هایی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، به دلیل چند قرن تنبلی و خود‌باختگی عوام و خواص و حاکمان مسلمان، امروزه تا حد زیادی قدرت در دست کفار است، به ویژه جهانی در اختیار قدرت‌های بزرگ کفار است و استفاده از این پلتفرم‌ها، نه تنها سود فراوانی به کفار می‌رسد، بلکه این پلتفرم‌ها، خود از ابزار سلطه‌ی کفار بر مسلمانان‌اند و استفاده از این ابزارها می‌تواند امنیت فرهنگی، سیاسی و حتی امنیت اجتماعی روزمره‌ی آنان را به خطر افکند. 🔹 محقق در این موضوع باید راه حلی برای این ارایه دهد. حل این تزاحم در چاچوب فقه فردی به کنار گذاشتن یک طرف و اخذ طرف مقابل است؛ اما در این تحقیق این پاسخ مطلوب نیست. پاسخی که مطلوب این جشنواره است، پاسخی است که در چارچوب‌های شرعی، بتواند راه حلی برگرفته از منابع فقهی، برای به حداقل رساندن هزینه‌های جهانی‌سازی اسلام، جهانی‌سازی انقلاب اسلامی و جهان‌سازی مسلمانان ارایه دهد و موازنه‌ی امنیت و ناامنی در فضای را به نفع جوامع اسلامی انقلابی نماید. ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
💢 پرسش و پاسخ انتخاباتی با حضرت امام(ره) 🔸 تمام پاسخ ها مربوط به دیدار امام با طلاب است ⏳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴۴ ثانیه ❇️ وظیفه طلاب در ایام انتخابات چیست؟ 🔻 همانطور كه سپاه ما در جبهه‏ ها مشغول دفاع از اسلام هستند، شما[طلاب] هم مكلفید كه مردم را دعوت كنيد[به انتخابات]. اين را آسان نگيريد! اين امر سياسى به حفظ اسلام مربوط است. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۷ ❇️ آیا تمام طلاب موظف اند؟ حتی طلاب سطح و مقدمات؟ 🔻در قضيه تعيين رئيس جمهور بر همه مكلّفهاى ايران واجب است كه در اين امر دخالت داشته باشند! اگر دخالت نكنند و يك صدمه‏ اى به اسلام برسد، يك يك ما مسئول هستيم. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۸ ❇️ آیا در کنار درس فعالیت کنند که به درس لطمه نخورد یا درسها را تعطیل کنند؟ 🔻 در این ایام که مسئله انتخابات رئیس جمهور [است]، آن اشخاص که در حوزه ها هستند باید دست از کارها بردارند، راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و نقاط دور افتاده و اگر نکنند، فردا مسئولند پیش خدا. 📚صحیفه امام، ج ۱۵، ص۱۵ ❇️ آیا این قضیه مربوط به اوایل انقلاب نیست؟ قضيه سپردن يك مملكتى است به دست كسى كه اگر ناباب از كار در آيد، صدمه به اسلام مى‏ زند! این را آسان نگیرید. اين يك مسئله حياتى است. 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۷ ❇️ صرفا تشویق به مشارکت کنیم یا تبلیغ نامزد اصلح را هم بکنیم؟ 🔻[طلاب] مردم را دعوت کنند به به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح. اگر شما نکنید، آنهایی که بر ضد شما هستند می کنند این کار را. 📚صحیفه امام، ج ۱۵، ص۱۵ ❇️ آیا برای برخی اولویت درس بیشتر نیست؟ 🔻 بايد همه شما[طلاب]، همه اشخاصى كه در هر جا هستند، با كمال جديت، مردم را دعوت كنند به دخالت. حفظ [اسلام] امروز به اين است كه رئيس جمهورش يك رئيس جمهور صحيح باشد. اگر شماها حاضر نشويد و يك رئيس جمهورى مثل سابق برايتان بتراشند و بازى بدهند همه‏ مان را، همه‏ مان مسئول هستيم! 📚صحيفه امام، ج‏۱۵، ص: ۱۶ ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
پذیرش مدرسه علمیه‌ امام خمینی (ره) سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
✅ لطفا رسانه باشید...
جذب و پذیرش 💠حوزه‌علمیه‌امام‌خامنه‌ای‌ مدظله‌💠 شهر اهواز 🔰سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ 📚پذیرش پایه ۱ /تکمیل ظرفیت پایه ۲ و ۳ 💠جهت ثبت نام،علاوه بر نام نویسی در سایت paziresh.ismc.ir مشخصات خود را به شماره همراه یا آیدی زیر در ایتا ارسال نمایید. ☎️۰۹۱۶۷۳۰۱۹۱۲ 🆔 @Paziresh_imamkhamenei 🔹عضویت در کانال جذب و پذیرش حوزه(در پیام رسان ایتا) جهت اطلاعات بیشتر: 🆔 https://eitaa.com/pazireshhozeemamkhamenei
🔰 مدرسه علمیه حیدر کرار ع 📑از مقاطع دوره اول و دوم متوسطه (سیکل و دیپلم) ثبت نام به عمل می‌آورد. 💠 شرایط ثبت نام: 🔸دارا بودن وضعیت تحصیلی مناسب در دوران دانش آموزی 🔸قبولی در مصاحبه و مراحل پذیرش مرکز مدیریت و مدرسه علمیه حیدر کرار ع 🔸کسب امتیازات لازم در دوره اختبار ⏱ آخرین مهلت ثبت نام: ۱۳ خرداد ماه 📞شماره تماس: ۰۹۱۶۳۱۸۵۶۹۷ شریفپور 📍نشانی: اهواز گلستان بوستان خ اردیبهشت بین آبان و آذر پ۱۳۶ 🔗 ای دی ایتا: @H_karrar ⏰ زمان مراجعه: شنبه تا چهارشنبه ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۰۰
🔰حوزه علمیه امام هادی علیه السلام – اهواز 💠پذیرش سال تحصیلی 1401-1400 🔻مقطع یازدهم دیپلم دانشگاهی🔺 💢ثبت نام 20 اسفند تا 30 اردیبهشت💢 🌐آدرس ثبت نام اینترنتی: http://paziresh.ismc.ir 🔍برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره پذیرش حوزه علمیه با شماره 09166073001 تماس حاصل نمایید یا در ایتا به کاربری زیر پیام دهید @sharid14
🔺 یک سند تاریخی | حمایت آیت الله العظمی خوئی از انتخاب جمهوری اسلامی قبل رای گیری 👈 نامه آن مرجع عالی مقام به زبان فارسی و در ربیع‌الثانی سال ۱۳۹۹ قمری مقارن ۷ فروردین ماه ۱۳۵۸ خورشیدی به رشته تحریر درآمد. متن نامه بدین شرح است: ▪️شکر و سپاس بی حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. ابوالقاسم الموسوی الخوئی ۲۸ /ع۹۹/۲ هجری قمری 🆔 منبع 🌐 eitaa.com/monzer_ir ┈┈••••✾• 🌿🌺🌼🌸 •✾•••┈┈ ◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
👈 امام کاظم (علیه‌السلام): همانطور که دیوارهای شهر از شهر محافظت می‌کند، فقهای مومنین، محافظ اسلام هستند. 🔹آغاز ثبت‌نام و گام نهادن در راه سربازی (عجل الله‌ تعالی ‌فرجه ‌الشریف) 🔸مدرسه علمیه امام جعفر صادق (علیه‌السلام) اهواز از ميان برادران واجد شرايط مقطع هشتم تا دوازدهم ثبت‌نام به عمل مي‌آورد. 🔹علاقه‌مندان مي‌توانند جهت ثبت‌نام و توضيحات بیشتر با شماره ذيل تماس حاصل نمايند: 📱09031708180 🔸و یا به صورت حضوری به آدرس: خوزستان، اهواز، کوي ابوذر (حصيرآباد) خيابان دهم، چهارراه دوم مراجعه نمایند. ☎️ تلفن تماس: 06132268110 🆔 @paziresh_1400