فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پند دیروز برای همچو امروز
⚫️ حاج شیخ #محمود_امجد: اگر مرید من شدی، دیدی اشتباه میکنم، بکش کنار!
آقای امجد:
1⃣ گول هیچ کس را نخورید و در کسی گیر نکنید
2⃣ هر کس از حق خارج شد، باطل است
3⃣ در روزگار ما، عارف کال زیاد شده!
✍️خطاب به ایشان:
❎آیا خروج از مسیر ولایت مصداق خروج از حق است یا خیر؟!
❎آیا مریدان شما حق دارند در شما گیر نکنند؟!
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
🔻در پی گستاخی و سادهلوحیهای اخیر اعلام شد؛
✊ تجدید بیعت حوزههای علمیه با امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
◻️حوزههای علمیه پیمان خود را با رهبری عظیمالشأن انقلاب اسلامی تجدید و از برخی ساده لوحیها و گستاخیهای دشمنپسند اخیر اعلام برائت و حرمتشکنان بیانصاف را به بازگشت به دامن انقلاب و مردم و ارزشهای اخلاقی و توبه در پیشگاه خداوند متعال فرا میخواند و مسؤلان محترم را به پیروی از رهبری معظم و اهتمام به انجام وظایف خود و اوامر رهبری و گره گشایی از کار مردم شریف و پیگیری مسائل سفارش میکند.
🔴 برای تجدید بیعت و ثبت امضای اینترنتی وارد این لینک شوید:👇
hawzahnews.com/news/933757
🔻جریان های مخالف #فلسفه_اسلامی در حوزه
مرحوم آیت الله ممدوحی:
1️⃣ #مکتب_تفکیک: این مكتب تفكیك اگر خوب دقت كنید، معنایش این است كه عقل در اعتقاد ما هیچ لازم نیست، بنابراین مسائل دینی ما به هیچ وجه عقلانی نیست. مگر میشود در دنیای امروز چنین دینی را به مردم اعلام كرد؟ كه یك دینی است كه #عقل هیچ ارتباطی با آن ندارد؟ اصلاً نمیفهمند چه میگویند؛ بله عقل نمیتواند ما را به حقایق اولیه برساند، بلكه باید به سراغ انبیاء برویم اما اثبات انبیاء، خدا، وحی و همه اینها به فلسفه و عقل احتیاج دارد.
2️⃣ #انجمن_حجتیه: این گروه قائلند عقل به مسائل فلسفی نمیرسد و یا میگویند فلسفه باعث میشود كه انسان از اصل هدفی كه دارد باز بماند.اینها خیلی پرت هستند؛ از دلیل و استدلال و تعقل و مانند اینها فاصله دارند؛ بدون اینكه متوجه لوازم حرفشان باشند، این حرفها را میزنند.
🔸 غالباً درس نخوانده هستند. رئیسشان آقای #حلبی بود، آن آقای حلبی اصلاً با فلسفه رابطه نداشت، ضد بود؛ و كسی كه نسبت به یك علم صد در صد ضدیت دارد، به دنبال آن علم نمیرود تا ببیند كه چه خبر است.
3️⃣ جریانهای #غربگرا: نمیدانند كه فلسفه چیست؛ اصلاً آنها مسأله هستی را نمیتوانند تصور كنند. فلسفه موضوعش هستیِ مطلق است؛ تصور این امر به یك ذهنی که فوق ذهن مادی است، احتیاج دارد؛ فلسفههای مادی، غیر از عالم طبیعت، چیزی را نمیشناسند.
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
روش موضوع یابی و انتخاب مساله پژوهشی.mp3
7.2M
روش موضوع یابی و انتخاب مساله پژوهشی بر اساس تقریرات درس خارج
استاد سید محمد حسن موسوی مهر
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
💢برگزاریرقابت علمي ایده نگاری «بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰»
🔶️رقابت علمي ایده نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که از سلسه نشست های رقابتهای مسئله محور (طرح شهید بابائی) نیز میباشد، به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری بنياد ملي نخبگان و مراکز علمی و پژوهشي کشور برگزار خواهد شد.
🔶️ این مسابقه بصورت گروهی بوده و دانشجویان در تمام گرایش ها و مقاطع تحصیلی میتوانند در این رقابت شرکت کنند
🔶️ مهلت ثبت نام: ۳۰ آذر لغایت ۱۰ دی
📌 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در:
roydad1400.ir
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
2899200.pdf
11.25M
#معرفی_آثار
💥 الخصائص الزینبیه؛ به قلم عالم بزرگوار و مجتهد عالیمقام سید نورالدین جزایری (فرزند محدث مشهور، سید نعمت الله جزایری)
✍ با تقریظ حضرت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی و میرزا محمدعلی شهرستانی (ره)؛ چاپ بیروت
▪️اشاره: این کتاب، از جمله آثاری است که تا حدودی ما را از نگاه تک بعدی و کلیشهای به حضرت زینب (س) رها میکند. کتاب حاوی چهار مقدمه مهم و دست کم ۲۱ خصیصه روشنگر درباره حضرت زینب (س) است. خصوصیت این کتاب این است که به قلم یک مجتهد صاحبنظر صورت بسته است.
eitaa.com/monzer_i/منبع
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
علم و روح علمی
فرق است میان عالم بودن و روح علمی داشتن. ای بسا افرادی كه روح علمی دارند ولی عالم نیستند و ای بسا كسانی كه عالمند و روح علمی ندارند. عالم واقعی آن كسی است كه علمش با روح علمی توأم باشد.
مقصود از روح علمی چیست؟ مقصود این است: علم اساسا از غریزه حقیقت جویی سرچشمه می گیرد. خداوند انسان را حقیقت طلب آفریده است؛ یعنی انسان می خواهد حقایق را آنچنان كه هستند بفهمد، می خواهد اشیاء را همان طور كه هستند بشناسد و درك كند، و این فرع بر این است كه انسان خودش را نسبت به حقایق بی طرف و بی غرض نگاه دارد. اگر انسان خودش را بی غرض نگاه دارد و بخواهد حقیقت را آنچنان كه هست كشف كند نه اینكه بخواهد حقیقت آن طوری باشد كه او دلش می خواهد، [در این صورت او دارای روح علمی است. ]
مجموعه آثار شهید مطهری .ج۲۲/ص۷۱۳
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69
📝#معرفی_مقاله| بداهت علم حصولی به وجود خدا از دیدگاه علامه طباطبایی (ره)
✍️حجت الاسلام محمدمهدی ستوده
📚جستارهایی در فلسفه و کلام، سال۵۱، شماره۲، پاییز و زمستان۹۸، دانشگاه فردوسی مشهد
📌#چکیده: با توجه به اهمیت خدا شناسی در عقلانیتِ باورهای دینی، علامه طباطبایی در بحث اثبات وجود خدا، با تکیه بر تقریری از برهان صدیقین، مدعی بداهت علم حصولی به وجود خداوند است. لذا ضرورت دارد با تبیین این مسأله علاوه بر فطری بودن شناخت خداوند، بر بداهت وجود خدا نیز تأکید شود. بر این اساس کوشیدهایم نخست با تکیه بر اصلِ واقعیتِ مطلقِ ضروریِ ازلی، ثابت کنیم اصل مذکور فقط بر واجب تعالی منطبق است. و بعد با ذکر مبادی تصوری و تصدیقیِ بداهت وجود خدا و بیان پذیرش بداهت علم حضوری به خداوند از سوی برخی، تلاش کردهایم بداهت علم حصولی به خداوند را از نگاه مرحوم علامه طباطبایی به اثبات برسانیم. که در صورت اثبات بداهت مذکور، واجب تعالی به عنوان بدیهی اولی و اولین مسئله فلسفی ثابت میشود. بنابرین هدف از تحقیق، اثبات بداهت علم حصولی به خدا از رهگذر تقریر علامه طباطبایی در برهان صدیقین است.
⬇️لینک مطالعه و دانلود مقاله👇
http://jphilosophy.um.ac.ir/article_31233.html
#فلسفه
┈┈••••✾•
🌿🌺🌼🌸
•✾•••┈┈
🔰دوستان خود را دعوت کنید به🔰
◀️پژوهش حوزه علمیه خوزستان
https://eitaa.com/joinchat/1197473837Ce463b44f69