eitaa logo
پرسش و پژوهش ,🏳️
1.3هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
142 ویدیو
473 فایل
﷽ 🕌 #معاونت_پژوهش_حوزه_مروی_تهران ▫️نشریات، مقالات و پایان‌نامه‌ ▫️جشنواره، مسابقات و همایش‌ها ▫️نشست‌ علمی و کارگاه‌های آموزشی ▫️نرم‌افزار و پایگاه‌های پژوهشی ▫️اخبار و اطلاعیه‌ها و.. 👤 مدیر کانال: @Mabdak ☎️ تلفن داخلی 227 | 02133919115
مشاهده در ایتا
دانلود
🚫توجه🚫توجه🚫توجه🚫 🔰 با سلام خدمت طلاب محترم 📌 به اطلاع می رساند به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش و با توجه به اهمیت و نیاز طلاب محترم برای استفاده از مجموعه نرم افزارهای اسلامی، مرکز تحقیقات نور با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی در نظر دارد مجموعه نرم افزارهای خود را به صورت کامل و یا موردی با تخفیف ویژه عرضه نماید. لازم به ذکر است فضای لازم جهت نصب کل نرم افزار روی هارد یا لبتاب حدودا 300 گیگابایت است. 💰قیمت مجموعه نرم افزارهای نور همراه با DVD آموزشی با تخفیف ویژه : فقط 218 هزار تومان میباشد قیمت کل بدون تخفیف حدودا 4 میلیون تومان میباشد. عرضه نرم افزارهای تکی با تخفیف 50% خواهد بود. ⏰ مهلت ثبت نام : 26 آذرماه 🆔 @pajouheshgaranemarvi
پرسش و پژوهش ,🏳️
🚫توجه🚫توجه🚫توجه🚫 #اطلاعیه_جدید #تخفیف_ویژه_نرم_افزار_های_نور #تکی #کل_مجموعه 🔰 با سلام خدمت طلاب
عزیزان توجه داشته باشند که برای هر نفر کارت اشتراک اعضا صادر میشه که اگر احیانا دیتا از بین رفت یا نیاز به بروزرسانی داشت به راحتی میتوانید دوباره نصب کنید
💡معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی برگزار می کند. 🖍 🔰به مناسبت مسابقه تقریر نویسی ویژه طلاب پایه های 6 تا 10 و طلاب درس خارج برگزار میگردد. 📩علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه میتوانند تقریرات خود را به آدرس ذیل ارسال نمایند. 🌐@M_moharramzadeh 📆مهلت ارسال تقریرات : نیمه اول بهمن ماه 🏅🏅به بهترین تقریرات ارزشمندی اهدا خواهد شد🏅🏅 🆔 @pajouheshgaranemarvi
ضوابط تقریر نویسی دروس سطوح عالی.pdf
42.5K
🔻ضوابط و شرایط لازم برای ارسال تقریرات 🆔 @pajouheshgaranemarvi
🔰 🔻 مهلت ارائه آثار : از روز سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ (هم‌زمان با روز پژوهش) تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🔻برای اطلاع از توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط و مراحل ثبت نام در جشنواره علامه حلی (ره) به دفتر پژوهش حوزه علمیه مروی مراجعه نمایید. پل ارتباطی مجازی : @m_moharramzadeh 🆔 @pajouheshgaranemarvi
💡معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی برگزار می کند. 🖍 📚به مناسبت هفته پژوهش مسابقه آیین نگارش و نویسندگی ویژه عموم طلاب حوزه علمیه مروی برگزار می شود . ✅علاقه مندان جهت ثبت نام میتوانند از طریق آیدی ذیل اقدام نمایند : @m_moharramzadeh 🆔 @pajouheshgaranemarvi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 فروشگاه اینترنتی نشر حوزه با هدف ایجاد امکان سفارش، خرید و ارسال کتب حوزوی به سراسر کشور با حضور آیت الله اعرافی و هیئت رئیسه حوزه رونمایی شد. در این فروشگاه تخفیف ۵۰ درصدی برای طلاب و تخفیف های مختلف برای عموم مردم و در سفارش کتب عمومی در نظر گرفته شده است. https://hawzahnews.com/x9WFJ 🆔 @pajouheshgaranemarvi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️7️⃣ توصیه آیت الله العظمی سبحانی به پژوهشگران : 1️⃣ در بررسی‌های علمی باید به تقریر علمی توجه شود و بعد از آن، تقریرات را برای چاپ و نشر آماده کنیم؛ به‌خصوص کتاب‌ها و مقالاتی که می‌تواند گره‌ای را باز کند؛ 2️⃣ لازم است پایان‌نامه‌های شفاف، چاپ شود و روی آنها سرمایه‌گذاری شود. احیای قرآن، احیای نبوت و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در این دوره مورد تأکید بسیار می‌باشد؛ 3️⃣ احیاء و بازآفرینی آثار شیعه باید با همتی مضاعف صورت گیرد. متأسفانه بسیاری از آثار شیعه در طول تاریخ از سوی دشمنان نابود و در طول قرون و جنگ‌ها به آتش کشیده شد؛ 4️⃣ شناخت هجمه و رصد تعرض‌ها و شبهه افکنی‌ها علیه شیعه و تجهیز و توانمندی لازم برای ارایه پاسخ مناسب به این شبهات نیز مورد توجه جدی باشد؛ 5️⃣ به یادگار نهادن حداقل یک کتاب و اثر علمی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در زندگی خود انجام دهید؛ 6️⃣ نوشته‌ای مهم است که از زندگی بشر گره‌گشایی کند، مشکلی را حل نماید، اشکالی را پاسخ دهد و خدمتی را به اسلام و نظام ارائه نماید. شیخ طوسی رحمة الله علیه کتاب «التبیان» را برای رفع خلاء کتب تفسیری در زمان خود نوشتند؛آری علما چنین روشی داشتند، به همین سبب لازم است پژوهش‌های حوزوی خصوصا پایان‌نامه‌های حوزه با فضای فکری متناسب تألیف شوند؛ 7️⃣ بهترین قلم آن است که علوم گذشتگان را به آینده منتقل‌کند. لازم است حوزویان و مدارس همین راه را طی کنند. 🆔 @pajouheshgaranemarvi
پرسش و پژوهش ,🏳️
🔻ضوابط و شرایط لازم برای ارسال تقریرات 🆔 @pajouheshgaranemarvi
اصلاح فایل ضوابط و شرایط لازم برای ارسال تقریرات👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سرّ شهرت حضرت زینب(سلام الله علیها) به در گفتاری از آیت الله جوادی آملی : 🔻برخی عاقل نیستند و به دنبال تحصیل عقلند؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به صورت حال است، یعنی وصفِ دیرپا نیست [بلکه] گاهی هست و گاهی نیست؛ برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ یک وصف مَلکه است؛ و برخی عاقلند و عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است. 🔻کسانی که عقل برای آن ها به منزلۀ فصل مقوّم است، بتمام معنای کلمه، عقیله اند. حسین بن علی (سلام الله علیهما) "عقیلة بنی هاشم" است و زینب کبرا (سلام الله علیه) نیز "عقیلة بنی هاشم"؛ این "تاء"، "تا"ی مبالغه است، نه "تا"ی تأنیث. وقتی می گویند انسان خلیفةالله است به همین صورت است. آدم خلیفةالله است نه خلیف الله، چرا؟ برای این که این "تاء"، "تا"ی مبالغه است. همان طور که می گوییم فلان شخص علامه است. بنابراین هم وجود مبارک حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیلۀ بنی هاشم است و هم وجود مبارک زینب کبرا؛ عقل برای این ها به منزلۀ فصل مقوّم بود. اگر عقل برای کسی، فصل مقوّم باشد، کمالات از او نشأت می گیرد؛؛ مقهور اوست و نه مسلّط بر او. کسانی هستند که کمال، آن ها را حفظ می کند [اما] برخی از افراد، حافظ کمالند؛ ذات اقدس الاهی دربارۀ وجود مبارک پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) نفرمود تو دارای خُلق عظیمی یا متخلّق به خلق عظیمی؛ بلکه فرمود: «إِنَّک لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ»؛ برای این که آن حضرت مسلّط بر عدل و فضیلت بود. 🔻کسانی می کوشند که فضیلت، آن ها را رها نکند و برخی از افراد می کوشند که فضیلت را حفظ کنند. اگر ذات، بالا بیاید و خلیفۀ خدا شود و نورانی شود، از ذات نورانی وی، خُلق عظیم نشأت می گیرد. فرمود: «إِنَّک لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ» یعنی تو بر خُلق، مسلّطی و خُلق در اختیار تو است؛ نه آن که تو بخواهی با اخلاق، کامل شوی. کمالِ اخلاق در این است که از تو نشأت می گیرد. دربارۀ بعضی کسان قرآن کریم فرموده است: «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ»؛ منظور این آیه کسانی است که با نور حرکت می کنند مثل افراد عادی که با چراغ حرکت می کنند؛ اما برخی از افراد، نورانی اند و هر جا آن ها باشند، نور هست. دربارۀ آن گونه افراد، تعبیر قرآن کریم این است که «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ» که نور زیر پای این ها است؛ نور مرکب و مرکوب این ها است و این ها سوار بر نورند. 🔻آفتاب، مسلّط و راکب بر نور است؛ نه آن که نور، راکب بر آفتاب باشد. شمس "علی نورٍ" خلق شده است؛ چون نور از شمس است ولی فضای روز و این زمان، با نور روشن است. خود این زمان نور ندارد، بلکه نور را از شمس می گیرد اما خود شمس، «علی نور من ربّه» خلق شده است. عقیلۀ بنی هاشم مسلّط بر عقل است و عقل در اختیار آن ها است. ایشان آن قدر قوی اند که علم و عقل به معنای «ما عُبد به الرحمن»، مقهور آن ها است؛ چه این که اگر در نقطۀ مقابل، کسی گرفتار جهل شود، او مرکوب و مرکب جهل است. در سورۀ مبارک «اسراء» حرف ابلیس نقل می شود. در آن جا خدا می فرماید که ابلیس می گوید من بر افراد تبهکار، سوار می شوم؛ حنک و تحت حنک این ها را در اختیار می گیرم «لَأَحْتَنِکنَّ ذُرِّیتَهُ».[4] "اِحتَنَکَ" از باب افتعال است و به این معنا است که «سوار بر مرکب شد و حنکش را گرفت»؛ کسانی که سوارکار هستند بر حنک و تحت حنک اسب مسلّطند. افسار در اختیار راکب است. ابلیس گفت من چنین حالتی دارم که «لَأَحْتَنِکنَّ ذُرِّیتَهُ» یعنی سوار آن ها می شوم و آن ها مرکوب من هستند و به من سواری می دهند؛ حنک و تحت حنک این ها در اختیار من است. 🔻بنابراین اگر کسی ـ ان شاء الله ـ به جایی رسید که اول عاقل باشد، بعد عَقیل شود و بعد عقیله شود، مصداق «فَهُوَ عَلَی نُورٍ مِن رَبِّهِ» می شود. اول باید کوشید عاقل شد؛ عاقل اسم فاعل است. بعد باید عقیل شد که این صفت مشبهه است و دلالت بر ثبات دارد. بعد از این، نوبت عقیله شدن است. "تا" در عقیله، "تا"ی مبالغه است. زینب کبرا و حسین بن علی (سلام الله علیهما) عقیله بنی هاشم بودند. ما اگر بخواهیم از عقل سخن بگوییم باید سیره و سنّت و سریرت این ذوات قدسی را ارزیابی کنیم، آن ها را بشناسیم و بپذیریم؛ به گفته هایشان عمل کنیم و به دیگران منتقل کنیم. 🆔 @pajouheshgaranemarvi
پرسش و پژوهش ,🏳️
💡معاونت پژوهش حوزه علمیه مروی برگزار می کند. 🖍#مسابقه_آیین_نگارش_و_نویسندگی 📚به مناسبت هفته پژوهش
📝مسابقه دو بخش است. ✅تستی و تشریحی شامل: 🔻پیدا کردن غلطهای املایی 🔻اغلاط نگارشی و دستورزبان 🔻تشخیص کلمات هم خانواده 🔻شکل درست نگارش کلمات از حیث دستور زبان 🔻ویرایش متن خام 🔻تبدیل جملات محاوره ای (گویشی) به نوشتاری 🔻نوشتن یک پاراگراف با استفاده از واژگان خواسته شده 🔻کشف عناصر ارتباط دهنده در یک پاراگراف و... 🆔 @pajouheshgaranemarvi
📌قابل توجه طلاب محترم پایه های 5-3 🔍با توجه به نیاز مبرم طلاب به حضور ثابت استاد پژوهش در مدرسه، از این پس، جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین حیدری از اساتید سطوح عالی مدرسه، در روزهای چهارشنبه (بعد از ظهرها) و پنج شنبه (صبح و عصر) هر هفته جهت ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص تکالیف پژوهشی به شما عزیزان در مدرسه حضور دارند. ☎️علاقه مندان جهت اخذ نوبت مشاوره با استاد محترم لازم است به دفتر معاونت پژوهش مراجعه و یا از طریق آیدی زیر اقدام به هماهنگی نمایند : 🆔@m_moharramzadeh 🆔 @pajouheshgaranemarvi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 🖍روزی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی(ره) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند. آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد و هیچ گونه بحثی صورت نگیرد، آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود، می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت: قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد! اما باز آنها بحث را ادامه داند تا آنجا که قرار بر این شد که از آن جایی که تمام حضّار در جلسه، حافظ حدیث بودند برای متبرک شدن جلسه، هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید. علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید. همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود: قال رسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم): «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة» حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموه است: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.(۱) سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند. سپس گفت: حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم! بعد از همه ی افراد حاضر در جلسه پرسید: آیا فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت؟!! اگر می شناخت، امام زمان فاطمه(سلام الله علیها) چه کسی بود؟ تمام حضار مجلس به مدت بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند: اگر بگوییم نمی شناخت، پس باید بگوییم که فاطمه(سلام الله علیها) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد؟!! و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش خلیفه اول بوده؟ در حالی که بخاری (از سرشناس ترین علمای اهل سنت) گفته: «فَاطِمَةُ(سلام الله علیها) مَاتَت وَ هِیَ سَاخِطَةٌ عَلَیهِمَا» فاطمه(سلام الله علیها) در حالی از دنیا رفت که ازخلیفه اول و دوم غضبناک بود.(۲) و چون حضار مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند. منابع: ۱)مناقب ابن شهر آشوب، ج۱، ص۲۴۶ ۲)صحیح بخاری، ج۶، ص۱۴۵ 🆔 @pajouheshgaranemarvi