◼️دعوتید به مجلس روضه امام کاظم(ع)
➖ با مراجعه به کانال روضه خانگی در ۱۰دقیقه در یک مجلسِ روضه کوتاهِ کامل شرکت کنید و از برکات آن بهرهمند شوید. بلکه با پخش این روضه در فضای خانه، خود و اهالی خانه از برکات خاص روضه خانگی بهرهمند شوند.
👇🏼👇🏼👇🏼
@RozeKhanegee
@RozeKhanegee
13991218-01-shie-eeteghadi-shie-ejtemadi-low.mp3
9.83M
👈🏻 گفتگوی تلویزیونی علیرضا پناهیان در شب شهادت امام کاظم(ع) از کاظمین با موضوع:
🔴 شیعه اعتقادی، شیعه اجتماعی
🕌 کاظمین - برنامه در آستان خورشید
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6710
@Panahian_ir
13991219-02-shie-eeteghadi-shie-ejtemadi-low.mp3
11.44M
👈🏻 قسمت دوم گفتگوی تلویزیونی علیرضا پناهیان در روز شهادت امام کاظم(ع) از کاظمین با موضوع:
🔴 شیعه اعتقادی، شیعه اجتماعی
🕌 کاظمین - برنامه در آستان خورشید
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6710
@Panahian_ir
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎈 دین را با نشاط معرفی کنیم
#تصویری
@Panahian_ir
هدایت شده از خانواده و تربیت فرزند | علیرضا پناهیان
✌🏼دو نکته مهمی که باید برای آموزش مفاهیم دینی به کودکان به آن توجه کنیم
👈🏻 انتقال مفاهیم دینی به کودکان کار پیچیده ای نیست، به شرطی که با دقت عمل کنیم و به چند نکته ساده توجه کنیم.
🔻از زمینه و بستر مناسب استفاده کنیم
➖ برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان باید زمینه و بستر را آماده کرد. این زمینه سازی، صرفا زمینه سازی دینی نیست، بلکه این کار میتواند به صورت غیر دینی هم انجام بگیرد. یعنی میتوانیم با توجه به ادبیاتی که فرزندان در طی زندگی یاد گرفتهاند با آنها صحبت کنیم. مثلا محبت پدر و مادر را دیده و چشیدهاند؛ خب میتوان از این محبت برای شناساندن محبت خدا استفاده کرد. به او میگوییم ببین مادرت چه قدر مهربان است، خدا از او هم مهربانتر است! گاهی این روشهایی که مستقیما دینی به نظر نمیرسند تاثیر بهتری دارند.
🔻ادبیات کودک را در نظر بگیریم
➖ با زبانی که کودک میفهمد به انتقال مفاهیم دینی بپردازیم: مثلا برای کودکی که از معنای سبحان الله سوال میکند، باید در جوابمان از کلماتی که مادرش در ارتباط با او استفاده میکند و او کاملا میفهمد استفاده کنیم. بگوییم سبحان الله یعنی خدا نازه! بچه چه میفهمد که به او بگوییم الله اکبر یعنی خدا بزرگتر است از هر توصیفی. میتوانیم به جای ترجمه تحت اللفظی، بگوییم: خدا قوی است و هوای همه ی ما را دارد. ادبیاتی که ما استفاده میکنیم باید قابل درک و ملموس باشد
📦 منبع: راه تسهیل انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان | Panahian.ir/post/259
💞 کانال مباحث خانواده و تربیت فرزند
@Panahian_khanevade
#توییت | مبعث جشن تولد آخرین پیام آسمانی است.
مبعث جشن تولد کاملترین دین است.
مبعث جشن تولد نبوت آخرین رسول خداست.
دین موجب تولد دوباره انسان و رسیدن به حیات برتر است.
رسول خدا ص فرمود: دین موجب سرور است.
کسی با دین به نشاط و سرور میرسد به دین عشق میورزد.
تولد دوباره دینداران مبارک باد.
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ میدونستی اینقدر دوستت داره؟
#تصویری
@Panahian_ir
➖امام صادق(ع):
🔻ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است.
➖مستدرک الوسائل، ج۶، ص۱۰۶
➖رسول خدا(ص):
🔻هیچ گاه مالى بر اثر صدقه دادن کم نشده است. پس عطا کنید و نترسید.
➖من لایحضره الفقیه، ج۴، ص۳۸۱
▫️شما مخاطبان گرامی میتوانید صدقات و کمک های خود را از طریق لینک زیر هدیه دهید و از ثواب و برکات آن بهرهمند شوید.
▫️با صدقات جمع آوری شده، به نیت سلامتی امام زمان(ع) و شفای همه بیماران، گوسفند قربانی میشود و گوشت آن بین نیازمندانی که توسط شبکۀ معتمدین محلی ما شناسایی شدهاند، توزیع خواهد شد.
👈🏻 درگاه آنلاین
📎 ghadir.org/hamdeli
#مواسات_و_همدلی
@Panahian_ir
🔻برای رفع مشکلات جامعه به «تحول» و «تکامل الگوی حکمرانی» نیاز داریم
🔻معنای حکومت ولایی، صرفا حکمرانیِ ولیّ جامعه نیست؛ بلکه مشارکت حقیقی مردم در ادارۀ جامعه است
🔻باید یک «حلقۀ میانی» بین مردم و حکومت شکل بگیرد، برای سازماندهی و تقویت مردم
➖ما برای پیشرفت و رفع مشکلات جامعه به دو مفهوم کلیدی نیاز داریم: یکی «تحوّل» و دیگری «تغییر الگوی حکمرانی».
➖زمینههای تحوّل در جامعۀ ما هست. رهبر انقلاب هم سالهاست این تحول را پیگیری میکنند و اخیرا به آن تصریح هم فرمودند؛ از نهضت نرمافزاری شروع کرده تا موضوعات مختلف دیگر که در همۀشان عزم تحوّل دیده میشود.
➖برای ایجاد تحول، باید دنبال تغییر و در واقع «تکامل الگوی حکمرانی» باشیم. بعضیها معنای حکومت ولایی را درست نفهمیدند یا برای فریب مردم اینطور القا کردند که «اسلامیت نظام در مقابل جمهوریت نظام قرار دارد!» درحالیکه دین و ولایت بهدنبال حکمرانی حقیقی مردم است.
➖در حکومت ولایی یا حکومت اسلامی، امام جامعه حتی اگر پیامبر یا امام معصوم هم باشد، نمیخواهد خودش بهتنهایی یا بهوسیلۀ یک گروه محدودی، بر مردم حکمرانی کند بلکه دنبال مشارکت حداکثری و حقیقی مردم در سرنوشت خودشان است و علت اساسی اینهمه مظلومیت امامان همین است که نخواستند بدون مشارکت مردم، کار را پیش ببرند.
➖رهبر انقلاب فرمودند: مردمسالاری دینی این نیست که مردم فقط پای صندوق رأی بیایند بلکه مردم در همۀ عرصهها باید در ادارۀ امور خودشان مشارکت کنند. وقتی اقتصاد کشور، مردمی باشد، این یعنی مردمسالاری دینی در بخش اقتصاد.
➖برای تحقق این امر باید چهکار کنیم؟ باید مردم تقویت بشوند و توانایی آنها برای ادارۀ خودشان افزایش پیدا کند. برای این منظور، باید عدهای از نیروهای مردمی و نخبگان هر بخش و منطقهای از کشور، یک «حلقۀ میانی» را شکل بدهند و مردم را سازماندهی کنند.
➖این حلقۀ میانی، یک شبکۀ ملی درست میکنند و بر تصمیمات دولتیها و مسئولین در هر منطقهای نظارت میکنند، حتی برای تصمیمگیران هم تصمیمسازی میکنند. مثلاً مردم بهطور مستقیم یا غیرمستقیم(بهواسطۀ این حلقۀ میانی) میتوانند در تعیین استاندار دخالت کنند و بر عملکرد او نظارت داشته باشند.
➖نخبگان هر شهر و استانی، به مسائل و مشکلات آن منطقه واقفند و آن را از مسئولین پیگیری میکنند. آنوقت دیگر فرقی نمیکند چه کسی با چه گرایش سیاسی، استاندار یا فرماندار بشود؛ هر کسی باشد، باید این مشکلات را حل کند و الا از سوی نخبگان مردمی بازخواست میشود. با این روش ساده، خیلی از بازیهای بیهودۀ سیاسی تمام میشود.
➖ با دقت در بیانیۀ گام دوم و توضیح رهبر انقلاب دربارۀ این بیانیه، متوجه میشویم که بیانیۀ گام دوم دنبال تحقق چنین امری است و این بهمعنای تکامل شیوۀ حکمرانی در چهله دوم انقلاب است. این الگوی مطلوب تا کنون بوده است ولی فراگیر و نهادینه نشده است.
👤علیرضا پناهیان
🚩 گردهمایی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل - ۹۹/۱۲/۱
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6716
@Panahian_ir
21.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻عملیاتی کردن مفاهیم دینی، علت اصلی غربت عجیب امیرالمؤمنین(ع) بود
#تصویری
@Panahian_ir