eitaa logo
پریشانه ها🏹زمان زمانه جنگ است اگر غافل نباشیم🏹
186 دنبال‌کننده
276 عکس
379 ویدیو
5 فایل
گاهی متن گاهی شعر دل نوشته های خودمانی ضمنأ هر که را پسندیدی عضو کن ارتباط با ادمین @Halehosseini
مشاهده در ایتا
دانلود
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت‌های بسیار جالب اردشیر زاهدی در بی‌بی‌سی که بسیار مورد توجه قرار گرفت... اردشیر زاهدی مخالف است، ولی مخالفی که گفتارش منصفانه است، از حاج قاسم سلیمانی و جوانان ایرانی به عنوان سرباز وطن یاد میکند و ایرانی‌های خارج نشین که راضی به تحریم و بمباران ایران می‌شوند را بی‌شرافت می‌داند، او سالها خارج از ایران زندگی کرده ولی حاضر نیست کشوری که در آن به دنیا آمده را به غربی‌ها بفروشد، او معتقد است وزیر خارجه‌ی آمریکا غلط می‌کند به خلیج فارس بگوید خلیج ع‌ر‌ب‌ی!
یا علی ما که هستیم فدایش گردیم آنکه گردیده فدایش زهراست
علی والاترین معنا علی را نماد چه بدانیم همینقدر بس که بدانیم علی مرد آینده است نه گذشته زمانه اش از درک او عاجز بود که به بوبکر های بی سواد و عمرهای بی حیا پناه برد لعنه الله علیهما زمانه هرچه جلوتر رفته آدمی به عظمت او آگاه‌تر شده فردای جهان علوی تر از امروز خواهد بود تنها باید علی را معرفی کرد و دیگر هیچ صلوات الله علی محمّد و علی و آلهما بعدد ما احاط به علمه @Parishaneha
به جرج جرداق مسیحی گفتند: تو که شیعه و مسلمان نیستی... چه شد که در مورد علی ابن ابیطالب علیه السلام کتاب نوشتی؟؟؟؟ ببینید.... 🙂🙂🙂 کانال رو به آسمان (حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانیان) گلچین درس ها،سخنرانی ها وپاسخ به برخی شبهات لینگ کانال در ایتا 👇 http://eitaa.com/rahmaniian 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 لینگ کانال در تلگرام 👇 https://t.me/rahmanian_mohammadظ
یک آیه یک پیام سوره عنکبوت و [ابراهيم] گفت: جز اين نيست كه به جاى خدا بتهايى را [براى خود به عنوان معبود] گرفته ايد [كه علت آن] دوستى ميان خودتان در زندگى دنيا است، سپس روز قيامت برخى از شما برخى ديگر را انكار مى كنند، و بعضى از شما بعضى ديگر را لعنت مى نمايند، و جايگاه شما آتش است، و براى شما هيچ ياورى نخواهد بود (۲۵) پیام اجازه نداریم برای ایجاد وحدت ملی و قومی و تقویت پیوند های خانوادگی و اجتماعی دست به دامان نمادهای غیر خدایی شویم نماد پیوند ها تا پیش از ظهور پهلوی های ملعون دین بود حرم ائمه ع و حرم امام زادگان ع و مساجد و جلسات قرآن و هیأت ها بود ولی پهلوی با راهنمایی بی دین هایی مثل فروغی این نمادهای وحدت را تخریب کرد و نمادهای خرافی را برپا کرد لعنه الله علیهم @Parishaneha
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 مقایسه تأمل برانگیز هوشنگ امیر احمدی از وضعیت مردم ایران در زمان پهلوی و جمهوری اسلامی 💥البته سلطنت طلبانی که خودشون رو به خواب زدند رو نمیشه با این تعاریف بیدار کرد. @meysame_tammarr به کانال شنا در جهت مخالف بپیوندید👇👇👇🌹🌹🌹 @Swim1401
دین آغشته به زندگی دین در نگاه غرب جزئی امید بخش به زندگی است ولو خرافه باشد ترویج و ثبت نمادهای دینی در یونسکو و سازمانهای جهانی با همین نگاه پسا مدرن است ولی در نگاه اسلام شیعی دین ممزوج با زندگی و راهکار زندگی و عاری از خرافه است مشکل اینست که ما با جنبه های اجتماعی و خانوادگی دین کم آشناییم با نگاهی گذرا می توان حس کرد سازمان صدا و سیما میخواهد از نگاه مدرن و پسا مدرن گذر کند و به خویشتن خویش بازگردد انشالله
یکی ارشاد را ارشاد کند تلاش بسیار دشمن برای عرفی کردن حجاب و تبدیل حجاب از نماد عفت و پرهیز از جلب توجه نامحرم به ابزار جلب توجه است در این کارزار وزارت ارشاد کجاست وزیر پر حرف ارشاد کجای قصه است حالا امشب اختتامیه مد و لباس فجر است الان زنده پخش می شود کارگزاران جشنواره با نمادی جدید از حجاب حاضر شده اند روسری بلند بر سر ولی چادر به شکل شنل روی دوش بدعتی جدید با رسمیت بخشی دولتی اف به اینهمه بی غیرتی برخی مسئولان هم که اصلا چادری نیستند واقعا این کار در دولت روحانی یا خاتمی شده بود چه میکردیم نباید لاپوشانی کرد منکر منکر است هرجا و هرکس که باشد نباید در نهی از منکر کوتاهی کرد @Parishaneha
حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) می فرمایند: اگر چنانچه ربا در یک کشوری مثل کشور ما خدای نخواسته، باز در بانکش، در تجارتش، در بین مردمش باشد، ما نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری ما «جمهوری اسلامی» است، محتوای جمهوری، اسلامی است. از این جهت باید کارشناسان، علما در این مسئله بسیار فعالیت کنند، دقت کنند که ما را از این گرفتاری نجات بدهند. صحیفهٔ امام، ج۱۸، ص ۴۳۴
ما جمهوری اسلامیِ لفظی نخواستیم. ما خواستیم که حکومت الله در مملکتمان- و ان شاء الله در سایر ممالک هم - اجرا بشود. (صحیفه امام؛ ج ۸، صص ۲۸۲ - ۲۸۳)
💢نظام قانونی فقه و اصول [21] 💠 تأثیر مذاهب کلامی بر ادبیات عرب لغت و ادبیات عرب بعد از نزاع‌های مذهبی میان شیعه و سنی نوشته شد. ‏برخی گفته‌اند که در اسلام در هیچ مسئله‌ای همچون امامت خون و خونریزی ‏نشد. (‎ ‎‏أعظم خلاف بين الأمة خلاف الإمامة اذ ما سلّ سیف فی الاسلام علی قاعدة دینیة مثل ما سلّ ‏علی الامامة فی کل زمان؛ شهرستانی، الملل و النحل، ج1، ص20‏)‏ ‏ به همین دلیل صرف و نحو که از قرن دوم شروع می‌شود تحت تأثیر ‏مذاهب بود. کوفه به طور کلی شیعه بود و بصره به طور کلی سنی بود. مثلاً ابن ‏هشام چون اشعری است و قائل به وعد و عید نیست در معنای معاوضه آیه «إِنَّ ‏اللَّـهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ...»‏ ‎ ‎‏. _(التوبة: ١١١‏)‏ می‌گوید: باء برای ‏سببیت نیست؛ معتزله می‌گویند: هست!.‏ ‏1️⃣ همچنین معنای باء را در آیه «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکم‏ وَ أَرْجُلَکمْ»‏ (المائدة: ٦‏)‏ به گونه‌ای معنا ‏کردند که با فتوای خودشان سازگار باشد.‏ 2️⃣‏. ‏در روایات ما آمده است؛ «فَعَرَفْنَا ‏حِینَ قَالَ: «بِرُؤُسِکمْ» أَنَّ الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ؛ لِمَکانِ الْبَاء»3️⃣ چون ماده «مَسَحَ» ‏نیازی به باء ندارد و خودش متعدی می‌شود: «وامسحو رئوسکم»؛ اینجا که باء ‏آمده است باید نکته‌ای باشد و آن اینکه مسح بخشی از سر مراد است، بلکه ‏وقوع مسح علی الرأس مراد است. نظر به ایقاع المسح است نه اینکه تمام سر ‏مقصود باشد لذا آمده است «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکم‏ وَ أَرْجُلَکمْ إِلَی الْکعْبَین‏» غیر از ‏‏«فَاغْسِلُوا وُجُوهَکمْ وَ أَیدِیکم‏» است که کل آن باید شسته شود. در تیمم هم باء ‏آمده است که نکته هردو یکی است؛ «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَیدِیکمْ مِنْهُ» ( النساء: ٤٣‏)‏ ‏.‏ 1️⃣ ‏.««ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کنتُمْ تَعْمَلُونَ» النحل: ٣٢، و انما لن نقدرها باء السببیه کما قال المعتزله و ‏کما قال الجمیع فی: «لن یدخل احدکم الجنه بعمله» مغنی اللبیب عن کتب الاعاریب، ج2، ص133‏ 2️⃣‏. «الحادی عشر: التبعیض ... قیل و منه «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکم» و الظاهر ان الباء فیهن للالصاق، و ‏قیل: هی فی آیه الوضوء للاستعانه، و إن فی الکلام حذفاً و قلباً، فان «مسح» یتعدّی الی المزال عنه ‏بنفسه، و الی المزیل بالباء، فالاصل: امسحوا رئوسکم بالماء» مغنی اللبیب عن کتب الاعاریب، ج2، ‏ص140 3️⃣‏«عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ أَبِيهِ؛ وَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ، عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ جَمِيعاً، عَنْ حَمَّادِ بْنِ ‏عِيسی‏، عَنْ حَرِيزٍ، عَنْ زُرَارَةَ، قَالَ‏: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (ع): أَ لَاتُخْبِرُنِي مِنْ أَيْنَ عَلِمْتَ‏، وَ قُلْتَ: «إِنَّ ‏الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ، وَ بَعْضِ الرِّجْلَيْنِ؟».‏ فَضَحِک، ثُمَّ قَالَ: «يَا زُرَارَةُ، قَالَ‏ رَسُولُ اللَّهِ (ص)، وَ نَزَلَ بِهِ الْکتَابُ مِنَ اللَّهِ؛ لِأَنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- يَقُولُ: ‏‏«فَاغْسِلُوا وُجُوهَکمْ» فَعَرَفْنَا أَنَّ الْوَجْهَ کلَّهُ يَنْبَغِي‏ أَنْ يُغْسَلَ‏، ثُمَّ قَالَ: «وَ أَيْدِيَکمْ إِلَی الْمَرافِقِ‏» ثُمَّ فَصَّلَ ‏بَيْنَ الْکلَامِ‏، فَقَالَ: «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِکمْ» فَعَرَفْنَا حِينَ قَالَ: «بِرُؤُسِکمْ‏» أَنَّ الْمَسْحَ بِبَعْضِ الرَّأْسِ‏؛ لِمَکانِ ‏الْبَاءِ، ثُمَّ وَصَلَ الرِّجْلَيْنِ بِالرَّأْسِ، کمَا وَصَلَ الْيَدَيْنِ بِالْوَجْهِ، فَقَالَ: «وَ أَرْجُلَکمْ إِلَی الْکعْبَيْنِ» فَعَرَفْنَا حِينَ ‏وصل‌ها بِالرَّأْسِ أَنَّ الْمَسْحَ عَلی‏ بعض‌ها، ثُمَّ فَسَّرَ ذلِک رَسُولُ اللَّهِ (ص) لِلنَّاسِ، فَضَيَّعُوهُ‏، ثُمَّ قَالَ: «فَلَمْ ‏تَجِدُوا ماءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيداً طَيِّباً فَامْسَحُوا بِوُجُوهِکمْ وَ أَيْدِيکمْ مِنْهُ» فَلَمَّا وَضَعَ الْوُضُوءَ إِنْ لَمْ تَجِدُوا ‏الْمَاءَ، أَثْبَتَ بَعْضَ‏ الْغَسْلِ مَسْحاً؛ لِأَنَّهُ قَالَ: «بِوُجُوهِکمْ‏» ثُمَّ وَصَلَ بِهَا «وَ أَيْدِيَکمْ» ثُمَّ قَالَ: «مِنْهُ‏» أَيْ مِنْ ‏ذلِک التَّيَمُّمِ؛ لِأَنَّهُ عَلِمَ أَنَّ ذلِک أَجْمَعَ‏ لَمْ يَجْرِ عَلَی الْوَجْهِ؛ لِأَنَّهُ يَعْلَقُ‏ مِنْ ذلِک‏ الصَّعِيدِ بِبَعْضِ الْکفِّ، وَ ‏لَايَعْلَقُ بِبَعْضِهَا، ثُمَّ قَالَ: «ما يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ‏ عَلَيْکمْ‏ مِنْ حَرَجٍ» وَ الْحَرَجُ الضِّيقُ». کافي، ج‏5، ص: 96‏ ادامه دارد👇 🏠@ostadmadadi
«ساعتِ مچی» نوجوانی پر است از علاقه ها. نوجوانی من هم! یک چند صباحی فوتبال که بابا خوشش نیامد و نرفتم… لش بازی اهالی فوتبال هم در تنفر بی‌نقش نبود! قرائت قرآن و نوارهای رنگارنگ عبد الباسط و کمی مصطفی و بعدها متوالی عبد العال… تمبر و چند آلبوم پر تمبر… نمایش و نمایشنامه نویسی از «صدام در دام» با نقش صدام تا «خار و دل شجاعی» در نقش اول بالاخره، هیات قرآنی… چقدر تشطط و پراکندگی… تا طلبگی که آمد و چون طوفانی همه چیز را در کتاب خلاصه کرد! ولی نخ تسبیح این همه شوریدگی نوجوانی، احساس شخصیتی بود که بابا با گفتار و بیشتر با عمل تلقین می‌کرد. «من بچه مذهبی انقلابی هستم و باید همه هم مذهبی و انقلابی باشند و سر این دو کلمه با هیچ کس تعارف ندارم!» این همه شخصیتی بود که بابا هوشمندانه در من آفریده بود… مثلاً وقتی نمی پسندید فوتبالیست باشم، جلوی رفقایش گفت: این ها مناسب شخصیت محمد جواد نیست. چهره اش هنوز در خاطرم هست، با چه جدیتی حرف زد و من با همین جمله از تیمی که برای برپا شدنش زحمت کشیده بودم، بریدم…! مادرم هم همیشه پاسدار آرمانهای پدر بود. یادش بخیر آمد تو کوچه، بلند صدا کرد: محمد جواد نمازت مانده! و من وسط بازی رفتم سراغ نماز. این همصدایی ناخواستهدما را به سویی برد… البته من بچه چموشی هم بودم، شیطنت های مخصوص خودم را داشتم ولی این هویت‌بخشی همیشه کارساز بود! هویت مذهبی و انقلابی با چاشنی قاطع تبری. تبری، رکن مهمی بود که خیلی خطرها را دور می‌کرد! این را هم پدر و مادر صریح پیگیر بودند و با هیچ کس در این باره تعارف نداشتند! دست بوس پدر و مادرم هستم تا ابد… بخشی از نوجوانی من هم با عشق ساعت مچی گذشت. چقدر زمین خورد و یواشکی بردم تعمیر ساعت مچی. و از همه مهم‌تر، ابهت و عظمت پدر در نگاه ما که این همه نتیجه رفتار مادر بود. هنوز وقتی پدرم می آید، نفس هایم غیر عادی می‌شود! با اینکه باهم خیلی دوست هستیم ولی پدر باید در دل فرزند با عظمت باشد! چقدر ساعت مچی را دوست داشتم، تا سال دوم طلبگی نگاهش داشتم ولی… دوستی گرفت و پس نداد! به همین راحتی…! کاش باز پدرم برایم ساعت مچی بخرد! باز ببرم سه را خیام برای تعمیر… آه! کجایی نوجوانی پرشور من… 📝 @Parishaneha