پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #محفل
✅ تأثیر «پیامهای فطری» در رسانه
🎙حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا
▪️در روایت آمده است که اگر شما معالم ما اهل بیت را بیان کنید مردم استقبال میکنند. پس یعنی باید مستقیماً روایات را بخوانیم و نیاز نیست اقدام دیگری کنیم؟ مردم براساس فطرتشان حرف ما را میپذیرند، چرا دنبال این باشیم که با روشهای مختلف منظورمان را به مخاطب منتقل کنیم؟
▪️روایت داریم که نکلم الناس علی قدر عقولهم؛ یعنی با مردم به اندازهی فهمشان صحبت کنید. خود ائمه گاهی وقتی در حال بحث بودند و شخصی وارد میشد بحث را ادامه نمیدادند. اگر میشنویم که ائمه تقیه میکردند منظور صرفاً تقیهی سیاسی و تقیهی خوف نیست؛ بلکه بخشی از آنها تقیهی معرفتی بوده است. در هر علم و رشتهای اگر مخاطب ظرفیت و توان پذیرش مطلب را نداشت نباید بحث را ادامه داد وگرنه نه تنها مطلب را درک و فهم نمیکند؛ بلکه باعث تخریب و کجفهمی آن مطلب خواهد شد.
📺 تماشای فایل با کیفیت در:
🖇آپـــارات | 🖇یـوتـیـوب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کوتاه_نوشت
◽در هر علم و رشتهای اگر مخاطب ظرفیت و توان پذیرش مطلب را نداشت نباید بحث را ادامه داد وگرنه نه تنها مطلب را درک و فهم نمیکند؛ بلکه باعث تخریب و کجفهمی آن مطلب خواهد شد.
🔺در حایشه دومین محفل گفتوگومحور فکرت
📎لینک ویراستی
💠 @parsania_net
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمید پارسانیا
*فرصتی مغتنم برای دانشجویان و پژوهشگران جوان* ✒️ معاونت پژو
دکتر پارسانیا_۱۲۰۳۲۰۲۳.m4a
10.39M
📝 تجربیات پژوهشی ۳۸
✒️ معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می کند:🔻
✍️سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران
🔈 صوت کامل نشست سی و هشتم با حضور:
👤#استاد_حمید_پارسانیا
*عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران*
زمان:
📆یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
💠 @parsania_net
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #محفل
✅ مالزی چگونه اسلامی شد؟
حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا
▪️آقای نقیب العطّاس، اندیشمند کشور مالزی اینگونه تحلیل میکند که مالاییها (یک چهارم مسلمانان جهان) بدون مواجهه سیاسی و نظامی مسلمانان و در فرایند ارتباطات فرهنگی و تجاری به جهان اسلام پیوستند.
▪️هر فرهنگی بتواند مفاهیم پایهایاش را درون فرهنگ دیگری مستقر کند، فروپاشی در آن فرهنگ رخ میدهد. ولو آن فرهنگِ دیگر، فرهنگی باشد که از حیث سیاسی مهاجم است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
#کوتاه_نوشت
فرهنگ و تمدن اسلامي روي معناي علم دست مي گذارد و ارزش انسان را به علم او مي برد و حتي شئونات و مراتب اجتماعي را به تناسب شئونات و مراتب علمي قرار مي دهد و علم را برترين و بهترين ارزش مي داند.
📎لینک ویراستی
💠 @parsania_net
آیه در آینه۸.حمید پارسانیا.mp3
26.81M
◾️ ویژهبرنامۀ «آیه در آینه»
— سلسله گفتوگوهای اخلاقی با حضور اساتید حوزۀ اخلاق
📝 گفتوگو با حجتالاسلام حمید پارسانیا با موضوع:
«حرفی تازه در پیوند اخلاق و عرفان»
💠 @parsania_net
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی».mp3
45.65M
#مناظره علمی با موضوع «علم دینی»
🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری
1️⃣جلسه اول (مبانی علمشناختی علم دینی): ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۳
💠 @parsania_net
# کوتاه_نوشت
🔸محوریترین مفهوم در قرآن، حق سبحانه تعالی و کلمه جلاله الله است. مرحله بعد چند کلمه است که یکی از آنها علم است. علم به دانش حسی و تجربی محدود نمیشود. علم فراتر از اینها است. علم مسیر حرکت انسان به سوی خداوند و مسیر توسعه وجود انسان است.
📎لینک ویراستی
💠 @parsania_net
حمید پارسانیا
#مناظره علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی م
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (2).mp3
47.45M
مناظره علمی با موضوع «علم دینی»
🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری
2️⃣صوت جلسه دوم (ملاک دینی بودن علم): ۱۲ مهر ۱۳۸۳
💠 @parsania_net
4_5818793096728544906.pdf
1.69M
💠 گفتگو میان هگل و فیلسوفان مسلمان
🔹 استاد حمید پارسانیا
🔹 استاد یزدان پناه
🔹 استاد عسکری
🔹 دکتر طالب زاده
🔹 دکتر بهشتی
🔹 دکتر احسن
💠 @parsania_net
حمید پارسانیا
مناظره علمی با موضوع «علم دینی» 🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی می
مناظره_علمی_با_موضوع_«علم_دینی» (3).mp3
51.48M
مناظره علمی با موضوع «علم دینی»
🎤اساتید: حجج اسلام محمد تقی سبحانی، حمید پارسانیا، سید محمد مهدی میرباقری
3️⃣صوت جلسه سوم (معیارها و شاخصهای علم دینی): ۲۵ خرداد ۱۳۸۴
💠 @parsania_net
#کوتاه_نوشت
🔹عقل در قرآن قوهای است که انسان با آن حقایق را ادراک میکند. عقل، ابزار و منبع درک است؛ همانگونه که حس این گونه است. عقل قوهای است که محصول آن علم است. گاهی در قرآن عقل به عنوان قوهای معرفی شده که برای علم نیست بلکه برای کار و فعل است.
📎 لینک ویراستی
💠 @parsania_net
iranianhht.ir.mp3
22.34M
#صوت | #نشست_علمی
🔰 عقلانیت وحیانی به روایت تسنیم
(به مناسبت چهل سالگی درس تفسیر آیت اله جوادی آملی)
🎙استاد پارسانیا
⏰دوشنبه ۲۰ اردیبهشت،ماه سال ۱۴۰۰
📎منبع: خانه اندیشمندان علوم انسانی
#قرآن
#تفسیر_تسنیم
💠 @parsania_net
#معرفی_کتاب
📘کتاب "نماد و اسطوره" نوشته استاد حمید پارسانیا
🔹مباحث کتاب، «درآمدی بر معرفت نمادهای اجتماعی» است و به منظور تأمین برخی مبادی لازم برای شناخت و بررسی احکام و خصوصیات نمادهایی اثرگذار در زندگی اجتماعی انسان گرد آمده است.
🔻کتاب «نماد و اسطوره»، مقدمه آیت الله جوادی آملی، مقدمه نویسنده و 14 بخش کوتاه را دربردارد و تعریف لغوی نماد، نماد در حوزه های مختلف علوم، نماد در عرفان نظری، نماد در مسائل فلسفی، کثرت عددی و وحدت حقیقی، دوری از وحدت و پراکندگی در کثرت، وثنیت و جعل اساطیر، زوال اساطیر و توغلّ در کثرت، انسان کثرت بین و جهان منجمد، انسان موحد و عالم معانی، آسمان زمینی و زمین آسمانی، جایگاه اهل معنا و زمین اهل دنیا و ضمایم و نمایه عنوان های بخش های مختلف آن است.
🔹 آیت الله جوادی آملی در مقدمه کتاب می نویسند: «جهان امکان از دیدگاه موحّد، نماد حقیقی ذاتی است، نه وصفی؛ یعنی تمام ذرات در تمام حالات نشانه جمال یا جلال حق هستند و تحول اوصاف نیز نمونه تحول اراده خداوند است؛ یعنی هیچ حالی برای هیچ موجودی فرض نمیشود که آن موجود در گوهر ذات خود نماد حق نبوده و یا دگرگونی وصف آن نماد حقیقی نسبت به تحول اراده خدا نباشد. هر موجودی که از کمالهای بیشتر برخوردار باشد نمادی کاملتر از نمونههای دیگر است تا برسد به کون جامع ـ انسان کامل ـ که کاملترین نمادهاست.»
💠 @parsania_net
#معرفی_کتاب
📘کتاب فلسفه و روش علوم اجتماعی اثر جدید استاد حمید پارسانیا
@parsania_net