eitaa logo
حمید پارسانیا
4.2هزار دنبال‌کننده
465 عکس
157 ویدیو
89 فایل
کانال رسمی اطلاع رسانی دروس و جلسات حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا @admin_parsania :ادمین👤 🔳 «وبگاه» parsania.net 🔳 «ویراستی» virasty.com/parsania_net 🔳 «تلگرام» t.me/parsania_net
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 تعطیلی شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ نظر به اطلاعیه استانداری محترم قم در خصوص تعطیلی کلیه دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات عمومی، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روز شنبه ۲۰ بهمن‌ماه به اطلاع می‌رساند؛ حوزه علمیه قم نیز به منظور کمک به حل مشکل مردم در بهره‌مندی از نعمت گاز "مدیریت حوزه علمیه قم" و "دروس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم" را فردا شنبه مورخ ۲۰ بهمن‌ماه اعلام می‌کند. ضمناً تصمیم‌گیری در خصوص فعالیت واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم که طلاب در محل برگزاری دروس اسکان دارند، با توجه به شرایط و اقتضائات، بر عهده مدیران محترم واحدهای آموزشی خواهد بود. *مدیریت حوزه علمیه قم* @sotohaali
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسفار اربعه جلسه ۱۹۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ جلد هفت فصل ۱۸ از موقف هشتم
اسفار ۲۱ بهمن ۱۴۰۳.mp3
57.07M
اسفار اربعه جلسه ۱۹۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ جلد هفت فصل ۱۸ از موقف هشتم
تقارن نیمه شعبان و انقلاب اسلامی.mp3
38.97M
🎤 سخنرانی با موضوع: «تقارن نیمه شعبان و ۲۲ بهمن ماه» استاد حمید پارسانیا ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ مدرسه مطالعات اسلام و غرب
📚 حدیث پیمانه 🖋 حمید پارسانیا 📍 پدیده انقلاب علاوه بر اینکه یک امر حائذ اهمیت در علوم اجتماعی و جوامع انسانی است، در جامعه ایرانی به عنوان یک پدیده عینی و یک تجربه تاریخی، ما را ملزم خواهد کرد که علاوه بر مطالعه و شناخت این پدیده به عنوان یک امر کلی در ساحت دانش، نیازمند مطالعه و بررسی خصیصه‌های انقلاب اسلامی به مثابه یک امر متشخص و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد نیز باشیم. این اثر در ضمن توجه به مبانی و تراث اسلامی، کوشیده است علاوه بر ارائه نظریه‌ای در جامعه شناسی انقلاب، عوامل و نیروهای اجتماعی موثر در انقلاب اسلامی ایران را معرفی کرده و به تبیین لایه‌های عمیق‌تری از آنچه انقلاب اسلامی و جامعه ایرانی را در این برحه از تاریخ پیش برده است بپردازد.
♻️ «حدیث پیمانه» روایتی است از متعالی‌ترین تجربه تاریخی قرون اخیر این سرزمین در رهایی و برون رفت از عصر عسرت و غربت انسان ایرانی اسلامی، جایی که «آرمان» نیرو‌های اجتماعی جامعه رنجور ایرانی را در مسیر رهایی از استبداد و استعمار به حرکت در آورده، شالوده کهنه و فرسوده را بر هم زده و نظم و نظامی مطابق خواست مردم ایجاد می کند. ♻️نویسنده این اثر کوشیده است نیروهای اجتماعی که هر یک نقشی موثر در مسیر جامعه ایرانی داشته را معرفی کرده و خواننده را با زاویه‌ای جدید از واقعیت‌های اجتماعی تاریخ معاصر ایران آشنا کند. سه نیروی اصلی حاضر در انقلاب اسلامی عبارتند از: ۱- نیروی مذهبی. ۲- نیروی استبداد. ۳-نیروی منورالفکری و روشن فکری. ♻️ این سه نیرو در پنچ فصل مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد: 🔻 فصل اول: مذهب و عصبیت. 🔻 فصل دوم: غرب و غرب زدگی. 🔻 فصل سوم: منورالفکری و استبداد استعماری. 🔻 فصل چهارم: روشنفکری و جابجایی قدرت. 🔻 فصل پنجم: سنت و تجدد طلبی دینی ♻️ می توان ادعا کرد اثر حاضر از این جهت که مخاطب را با تاریخچه، مبانی و اصول جریان های اصلی دخیل در تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی آشنا می‌کند، نوعی از خودشناسی تاریخی و اجتماعی را برای خواننده به ارمغان می آورد و از این جهت در تحلیل و فهم مسائل روز جامعه نیز می تواند اثر بسزایی داشته باشد.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💐 ملّت متّحد 🌷 Farsi.Khamenei.ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسفار اربعه جلسه ۱۹۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ جلد هفت فصل ۱۹ از موقف هشتم
اسفار ۲۳ بهمن ۱۴۰۳.mp3
41.28M
اسفار اربعه جلسه ۱۹۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ جلد هفت فصل ۱۹ از موقف هشتم
💢 سه ویژگی علوم اجتماعی در جهان اسلام! 🎙 ⁩برشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا در گفتمان نخبگان علوم انسانی • • انجمن فلسفه علوم اجتماعی | دانشگاه باقرالعلوم 🆔 https://eitaa.com/Bou_PHSS
🔹 در جهان اسلام چون علم مقید به معنای تجربی و پوزیتیویستی نمی‌شود، شیب انحطاط از تبیین به تفسیر و از تفسیر به انتقاد در آن شکل نمی‌گیرد و علوم انسانی جنبه تبیینی دارند، نمونه آنچه در کارهای فارابی می‌بینیم، اما جنبه تبیینی آن محدود به تبیین تجربی نیست. 🔹همچنین در اسلام، علوم انسانی جنبه تفسیری هم دارند و تفسیر در مقابل تبیین قرار نمی‌گیرد، به نحوی که تبیین را از بین ببرد؛ بلکه خود تفسیر با تبیین همراه است و از طریق برهان و استدلال می‌فهمیم وضعیت موجود چگونه است و علم واقعی را پیدا می‌کنیم. 🔹علاوه بر آن انتقاد علوم انسانی اسلامی به مرجعیت اراده انسان‎ها در ساختِ معنا بازنمی‌گردد، بلکه به مرجعیت حقیقت، عدالت، صدق، کذب، حق و باطل بودن نسبت به همه حقایق فرهنگی-اجتماعی بازگشت می‌کند؛ لذا نسبت علم اجتماعی بر همه فرهنگ غالب است و علوم اجتماعی در جهان اسلام سه ویژگی تبیینی، تفسیری و انتقادی بودن را دارند. 🆔 https://eitaa.com/Bou_PHSS