eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
2.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
205 ویدیو
79 فایل
کانال رسمی "هفته نامه پرتو" وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹انضباط اجتماعی در اسلام انضباط اجتماعی، یکی از موضوعات اساسی در علم جامعه‌شناسی است. نقش اساسی این موضوع در رسیدن به اهداف مادی و معنوی جوامع باعث شده است تا مکاتب مختلف با نگرش‌های متفاوت درباره آن گفتگو کرده و راهکار ارائه نمایند. در جامعه اسلامی نمازهای یومیه و نماز جمعه و بسیاری از عبادات دیگر به صورت جماعت برگزار شود. این زمینه، یکدستی و محبت و احساس وحدت و برادری میان مسلمانان را ایجاد می‌کند. این عبادات از سوی دیگر، روحیه اطاعت از رهبری جامعه میان نمازگزاران را تقویت می‌کند. «انضباط اجتماعی» به معنی رفتار افراد جامعه در همه کارهاى اجتماعى، در چارچوب شرع و عقل و عدم تخلف از قوانین و مقررات عرفى است. بسیاری از آموزه‌های دین اسلام در جهت تقویت انضباط اجتماعی است و جامعه توحیدی نیز بی‌نیاز از عوامل تنبیهی و تشویقی و نظارت بر اجرای قانون نیست... ⭕️ ادامه این مطلب در آدرس زیر 👇🏻 سایت partosokhan.ir/node/1478 کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹خانواده شاد و سالم و موفق ✍🏻ملیحه مکی آبادی به جای اینکه به نظم و انضباط به عنوان مجازات فکر کنید، باید از آن به عنوان راهی برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان استفاده کنید که نیازهای خود را برآورده کنند بدون اینکه صدمه‌ای به دیگران وارد کرده یا آنها را آزار دهند. سعی کنید به عنوان یک خانواده، حداقل چند بار در هفته با هم باشید. مثلاً سه وعده غذایی در هفته برای صرف غذا دور میز غذا جمع شوید (البته اگر بیشتر باشد خیلی بهتره). این کار به شما شانس برقراری ارتباط و صحبت در مورد مسائل مهم و همچنین موضوعات جالب را می‌دهد. خانواده، اصلی‌ترین نهادی است که در جامعه وجود دارد و نقش کانونی آن در ارتباط افراد با یکدیگر و در طول زندگی مشخص می‌شود. زمانی که یک خانواده شاد با روابط سالم و اصلاح‌شده دارید، می‌توانید در محیطی مناسب رشد یابید و یا فرزندان خود را در محیطی امن پرورش دهید. خانواده شاد این چنین تعریف می‌شود که اگر تعامل بین اعضای خانواده بر اساس شاد کردن و ایجاد حال خوب دیگران باشد، آن خانواده یک گروه شاد نامیده می‌شود. این شادی باید پایدار و یکی از اهداف اصلی اعضا باشد. خب سوالی که پیش می‌آید این است که خانواده شاد چگونه به دست می‌آید و چه خصوصیاتی دارد؟ در ادامه به چند تا از مهم‌ترین ویژگی‌های خانواده شاد می‌پردازیم... ⭕️ ادامه این مطلب در آدرس زیر 👇🏻 سایت partosokhan.ir/node/1481 کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹نکات قابل تأمل آیت‌الله مشکینی درباره ولی‌فقیه آیت‌الله حاج شیخ علی مشکینی از جمله شخصیت‌های کم‌نظیری است که در تاریخ انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده و در قامت مدرس حوزه علمیه قم، دارای اندیشه‌هایی بدیع و ستودنی است. ایشان توجه ویژه‌ای به تبعیت از «ولی فقیه» داشتند و علاقه مرحوم آیت‌الله مشکینی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهره خاص و عام بود. ایشان در ۴ اسفند ۱۳۷۷ در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری گفته بودند: «... اگر چنانچه در این حکومت ما، مسئله رهبری خلل پیدا کند یا نعوذبالله این اصل از اصول قانون اساسی برداشته شود و این عمود خمیه‌ی دین، خدای‌ناکرده شکسته شود، والله و به حقیقت سوگند که اسلام‌زدایی‌ای پیدا می‌شود که دیگر نهایت ندارد! بنابراین، این معنا بر ما وظیفه است! بنده معتقدم که یکی از مهم‌ترین وظایف شما خبرگان... مسئله حفظ رهبری است.» آیت الله مشکینی در بخشی از بیانات خود در اجلاس افتتاحیه دوره چهاردهم خبرگان رهبری به تاریخ ۱ اسفند ۱۳۸۵ بیان کردند: «... این یک سنت جاریه الهی است؛ یعنی تعیین ابدال از انبیاء و امامان تا منصوبان از جانب آنان. این قانون کلی را خدا در قرآن بیان کرده است: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا». آیه در قرآن، چند معنا دارد. آیه، یعنی آیه یک سوره، این یک‌گونه آیه است. آیه، نشانه‌های الهی در انفس و آفاق دنیا و آیه، بندگان خاص و صالح خدا از پیامبر و امام و عالم و امثال آنان؛ اینها همه آیات است. قرآن می‌گوید: «ما ننسخ من آیه» هیچ آیه‌ای را برنمی‌داریم، مگر اینکه نظیر او را به جایش تعیین کنیم. این وظیفه الهی بزرگ و سنت الهی بزرگ است که خبرگان، این سنت را بحمدالله متکفل است. خبرگان، بحمدالله، در این باره امتحان خود را داده‌اند. صبح آن روز که خبر ارتحال امام امت رضوان‌الله علیه، در کشور پیچید و ضدانقلاب‌های خارج به فرودگاه‌ها ریختند که تحفه فساد به ایران آورند، شب نشده بود که ندایی از رسانه‌های ایران در انتخابِ رهبر عظیم‌الشأن به گوش مردم رسید. چه کردند؟ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کار را در کوتاه‌ترین زمان انجام دادند و اگر چنین نبود، معلوم نبود که وضع این کشور چه می‌شد. خبرگان، آن روز انتخابی کردند که هر چه زمان پیش می‌رود، حقانیت و استواری آن روز، آن انتخاب، روشن‌تر می‌شود و الان هم از دل‌های پاک علاقه‌مندان انقلاب و نظام، ندای «آفرین بر آن انتخاب» شنیده می‌شود. امروز نه تنها از دوستان؛ بلکه از همه متفکران منصف نیز می‌شنویم که می‌گویند: «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مقتدری است که توان اداره جهان اسلام را دارد». خبرگان چنین انتخابی کردند. تعابیر قابل تأمل آیت‌الله مشکینی درباره ولی‌فقیه حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد که مدتی شاگرد آیت‌الله مشکینی بود، با اشاره به ایام مبارزه می‌گوید: [در سال ۱۳۵۵]، روزی در جلسه‌ای که آیت‌الله مشکینی با طلبه‌های مشهدی داشتند و من هم در آنجا حضور داشتم. یکی از طلبه‌ها درباره شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای از ایشان پرسید. ایشان در حالی‌ که با دست به سمتِ خانه آیت‌الله خامنه‌ای اشاره می‌کردند فرمودند: «آقای سیدعلی خامنه‌ای صد سال از زمان جلوتر است.» منبع: زندگی و مبارزات آیت الله مشکینی - مرکز اسناد انقلاب اسلامی کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹مرا حلال کن! شهید محمد ایمانی: مادر عزیزم! اکنون که ندای مردی از تبار پاکان، فرزندی از سلاله پیامبران و امامان به نام خمینی کبیر، در میهن ما طنین‌انداز است و همه را به یاری دین خدا و احکام الهی دعوت می‌نماید، جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که در راهی که انتخاب نموده‌ام، سرافرازی و سپاسگزاری است. مرا حلال کن! و امیدوارم که زینب‌گونه باشی و خواهر و برادرانم را در سایه صبر و استقامت پرورش ده تا راه ما را ادامه دهند! و آنها را پیرو ولایت‌فقیه تربیت کنید! و اگر امام عزیزمان درخواستی از شما خانواده شهدا در حفظ انقلاب داشت، از هیچ‌گونه فداکاری دریغ نفرمایید! و ندای او را لبیک‌گویان تا پای جان آماده باشید! از اینکه فرزندانی در راه خدا از دست داده‌اید، از هیچ‌کس توقع نداشته باشید! زیرا شما با خداوند معامله نموده‌اید. از تمامی بستگان و آشنایان خواهشمندم که امام عزیز را تنها نگذارید! زیرا در روز قیامت جوابگوی پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم نخواهیم بود. کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹روح امام در آقای خامنه‌ای حلول کرده است آیت‌ا... مصباح یزدی، با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های مقام معظم رهبری فرمود: من سال‌هاست که آیت الله خامنه‌ای را را می‌شناسم؛ ولی این آقای خامنه‌ای، آقای خامنه‌ای دوران ریاست جمهوری نیست. ایشان در آن موقع هم اهل سیر و سلوک بودند؛ اما این یک شخصیت دیگری است. گویا روح حضرت امام در ایشان حلول کرده است. آیت ا... خامنه‌ای قبلاً اهل سیر و سلوک بود؛ ولی در دوران رهبری‌شان بسیار تفاوت یافته‌اند. میان نماز مغرب و عشاء 20 الی 30 دقیقه در حالتی قرار دارند که من نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم، سکوت محض بدون هیچ گونه حرکتی. این چه حالتی است، من نمی‌دانم! (کتاب جلوه آفتاب، علی احمدی‌خواه) کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹نکات مهم درباره سفر زائران اربعین به عراق در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. در کشور عراق خانه‌های بسیاری از تانکر آب استفاده می‌کنند و این آب محدود است و زود تمام می‌شود؛ بنابراین از حمام کردن غیرضروری، دوش گرفتن طولانی یا شستشوی لباس در حالی ‌که لباس اضافه دارید، پرهیز کنید. میزبان عراقی در ایام اربعین، زائر امام حسین‌علیه‌السلام را صاحب و مالک خانه‌اش می‌داند، پس اگر در کنار جاده، شما را به خانه‌شان دعوت کردند و به آنجا رفتید و با خانه‌ای کوچک و فقیرانه مواجه شدید، هرگز چهره‌تان را گرفته یا اخمو نشان ندهید، یا قصد بازگشت از آن خانه را نکنید. این خانه‌های کوچک بسیار باصفا هستند وعشق و محبت در آن موج می‌زند. اگر غذای صاحب‌خانه یا موکبی را نمی‌پسندید، روی‌تان را ترش نکنید و هرطور شده چند لقمه میل کنید. به یاد داشته باشید این غذا حاصل صرفه‌جویی یک ساله آن‎‌هاست. حتی‌المقدور اجازه ندهید میزبان، کارهایتان را انجام دهد، خودتان رختخوابتان را جمع کنید و لباس‌هایتان را بشویید. تا زمانی که در خانه‌ها و موکب‌های عراقی مهمان هستید، به تمیزی و نظافت محیط اطرافتان اهمیت بدهید و از انداختن زباله در اطراف پرهیز کنید. قبل از خروج از خانه و موکب، آنجا را تمیز و مرتب کنید. به یاد داشته باشید خدماتی که مردم عراق به زوار ارائه می‌دهند، خودجوش است. درباره کمبودهای احتمالی امکاناتشان در خانه‌ها یا موکب‌ها چیزی به روی‌شان نیاورید و طلبکار نباشید. عراقی‌ها خادم هستند، نه مستخدم! مراقب رفتارتان با آن‌ها باشید، هرچند آن‌ها با بزرگواری چیزی به روی شما نیاورند. در طول مسیر از انداختن زباله بر روی زمین خودداری کنید. به آداب ‌و رسوم میزبانان احترام بگذارید. از گذاشتن حنا کف پا برای جلوگیری از تاول زدن جداً پرهیز کنید. حنا در کشور عراق به‌ قصد شادی گذاشته می‌شود. آن‌ها روی این موضوع حساس هستند! هنگام استراحت دیگران (روز یا شب) از بلند حرف زدن جداً اجتناب کنید. خصوصاً هنگامی‌که زوار غیرایرانی حضور دارند. از بحث و جدل با یکدیگر به ‌ویژه در برابر عراقی‌ها و زوار دیگر کشورها به‌ شدت اجتناب کنید. خیلی زشت است ایرانی‌ها با هم بر سر گرفتن جای خواب، رفتن به سرویس بهداشتی یا حمام و... در مقابل زوار سایر کشورها بحث کنند. از شوخی کردن، خندیدن، قهقهه زدن و دورهمی گرفتن به‌ شدت خودداری کنید. این کار از نظر میزبان به ‌شدت نکوهیده است. به خاطر داشته باشید اصل این سفر به‌ قصد حضور در مراسم چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان و اظهار هم‌دردی با امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام و سایر اسرای کربلاست. مراقب صحبت‌هایی که می‌کنید باشید؛ عراقی‌ها کمابیش به زبان فارسی مسلط هستند. هم‌وطن گرامی! هر ایرانی نماینده هشتاد و پنج میلیون ایرانی دیگر است. لطفاً نماینده‌های شایسته‌ای از طرف ما باشید. کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹ذکر کثیر و صبح و شام او را تسبیح و تنزیه نمائید: «وَ سَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَ أَصِيلاً». آری، چون عوامل غفلت در زندگی مادی بسیار فراوان و تیرهای وسوسه شیاطین از هر سو به طرف انسان پرتاب می‌گردد، برای مبارزه با آن، راهی جز "ذکر کثیر" نیست. "ذکر کثیر" به معنی واقعی کلمه یعنی "توجه با تمام وجود به خداوند" نه تنها با زبان و لقلقه لسان. ذکر کثیری که در همه اعمال انسان پرتوافکن باشد، و نور و روشنایی بر آنها بپاشد. به این ترتیب قرآن همه مؤمنان را در این آیه موظف می‌کند که در همه حال به یاد خدا باشید. به هنگام عبادت، یاد او کنید و حضور قلب و اخلاص داشته باشید. به هنگام حضور صحنه‌های گناه، یاد او کنید و چشم بپوشید، و یا اگر لغزشی رویداد، توبه کنید و به راه حق باز گردید. به هنگام نعمت یاد او کنید و شکرگزار باشید و به هنگام بلا و مصیبت یاد او کنید و صبور و شکیبا باشید. خلاصه یاد او را که در هر صحنه‌ای از صحنه‌های زندگی، انگیزه واکنش مناسب و الهی است، فراموش ننمائید. در حدیثی که در "صحیح ترمذی" و "مسند احمد" از "ابو سعید خدری" از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده، چنین می‌خوانیم: که از آن حضرت پرسیدند: ای العباد افضل درجة عند اللّه یوم القیامة؛ کدامیک از بندگان در روز قیامت مقامشان از همه برتر است؟! فرمودند: الذاکرون اللّه کثیرا؛ آنها که خدا را بسیار یاد می‌کنند. ابو سعید می‌گوید: عرض کردم یا رسول اللّه! و من الغازی فی سبیل اللّه؟؛ آیا چنین کسانی حتی از جنگجویان راه خدا، والا مقام‌ترند؟! فرمودند: لو ضرب بسیفه فی الکفار و المشرکین حتی ینکسر و یختضب دما لکان الذاکرون اللّه افضل درجه منه؛ اگر با شمشیرش آن قدر بر پیکر کفار و مشرکین بزند که شمشیرش بشکند و با خون رنگین شود، آنها که یاد خدا بسیار می‌کنند، از او برترند. چرا که جهاد خالصانه نیز بدون ذکر کثیر خداوند ممکن نیست و از اینجا معلوم می‌شود که ذکر کثیر معنی وسیعی دارد و اگر در بعضی از روایات به تسبیح حضرت فاطمه زهرا علیها السلام (34 مرتبه اللّه اکبر و 33 مرتبه الحمد للّه و 33 مرتبه سبحان اللّه) و در کلمات بعضی از مفسران به ذکر صفات علیا و اسماء حسنی و تنزیه پروردگار از آنچه شایسته او نیست یا مانند آن تفسیر شده، همه از قبیل بیان ذکر، مصداق روشن است، نه محدود ساختن مفهوم آیه به خصوص این مصادیق است. همان‌گونه که از سیاق آیات به خوبی بر می‌آید، منظور از "تسبیح خداوند در هر صبح و شام" همان دوام تسبیح است، و ذکر خصوص این دو وقت به عنوان آغاز و پایان روز می‌باشد، و اینکه بعضی آن را به نماز صبح و عصر یا مانند آن تفسیر کرده‌اند، باز از قبیل ذکر مصداق است. به این ترتیب "ذکر کثیر خداوند، و تسبیح او هر صبح و شام" جز به تداوم توجه به پروردگار و تنزیه و تقدیس مداوم او از هر عیب و نقص حاصل نمی‌گردد، و می‌دانیم که یاد خدا برای روح و جان انسان همچون غذا و آب است برای تن، در آیه 28 سوره رعد آمده است: أَلا بِذِكْرِ اَللّهِ تَطْمَئِنُّ اَلْقُلُوب؛ آگاه باشید تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد. آرامش و اطمینان دل نیز نتیجه‌اش همان است که در آیات 27-30 سوره فجر آمده است: یا أَيَّتُهَا اَلنَّفْسُ اَلْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعِي إِلی رَبِّكِ راضِیَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِی عِبادِي وَ اُدْخُلِي جَنَّتِي؛ ای نفس مطمئن و آرام! به سوی پروردگارت باز گرد، در حالی که هم تو از او خشنود هستی و هم او از تو خشنود است، سپس در زمره بندگانم در آی، و در بهشتم وارد شو. کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹ادب الف) باید دانست که به لحاظ اصطلاحی، ادب در طی قرون به دو معنای عمده ادبیات (علوم ادبی) و ادب دینی (اخلاقیات) به کار رفته است. ولی مقصود از آن در این بحث، ادب دینی می‌باشد؛ «حفظ حدّ و اندازه هر چیزی و تجاوز ننمودن از آن را ادب گویند». ب) تعاریف مشابه دیگری نیز وجود دارد. از جمله خواجه عبد الله انصاری پیرامون ادب این‌گونه بیان می‌دارند: «ادب آن است که بنده در اثر شناختن ضرر و زیان تعدی از حدود الهی، حدّ میان غلو و جفا را حفظ کند». و نیز در کتاب ارشاد القلوب دیلمی، می‌خوانیم: «حقیقت ادب، جمع شدن صفت‌های نیک و دور کردن صفات زشت است...» ج) (علامه طباطبایی رحمه الله، در تفسیر گران‌سنگ المیزان به بیانی دیگر به تعریف ادب پرداخته و می‌فرمایند: «ادب، هیأت زیبا و پسندیده است که طبع و سلیقه چنین سزاوار می‌داند که هر عمل مشروعی چه دینی باشد؛ مانند دعا و امثال آن و چه مشروع عقلی باشد؛ مانند دیدار دوستان، بر طبق آن هیئت واقع شود. به عبارت دیگر: ادب عبارتست از ظرافت‌ عمل. ادب و تفاوت آن با اخلاق: در تعریف‌های ارائه شده از ادب، گروهی ادب را اخلاق دانسته و آن را حسن اخلاق تعریف کرده‌اند. اما با تأمل در این واژه در می‌یابیم که ادب با اخلاق، تفاوت دارد. در این رابطه شیخ طبرسی به ۶ تفاوت میان اخلاق و ادب اشاره کرده و می‌فرمایند: ۱ـ اخلاق از مسائل مربوط به روح انسانی بحث می‌کند؛ ولی آداب مربوط به افعال بدن است. ۲ـ مسائل اخلاقی همیشه و در طول زمان ثابت بوده و تغییر در آن‌ها راه ندارد؛ ولی آداب در زمان‌های مختلف متغیر و متفاوتند. ۳ـ مسائل اخلاقی از نظر مکان نیز ثبات داشته و در هر شهری و هر کشوری یکسان می‌باشند؛ اما آداب در شهرها و کشورهای مختلف تغییر نموده و آداب هر منطقه مخصوص همان مکان است. ۴ـ اخلاق علت است و آداب، معلول و ثمره آن است. ۵ـ در روایات اسلامی به آداب بیشتر از اخلاق اهتمام داده شده است. ۶ـ مسائل اخلاقی قابل استدلال عقلی می‌باشند؛ ولی برای آداب، استدلالی عقلی وجود نداشته و تابع ذوق و سلیقه مردم می‌باشند. ادب از منظر قرآن: در رابطه با اهمیت ادب در قرآن می‌توان به این آیه رجوع کرد که در آن، رعایت ادب و نگاه داشتن حرمت افراد در روابط اجتماعی، نشانه خردمندی دانسته شده است. «اِنَّ الذینَ یُنَادُونَکَ مِنْ وراءِ الحُجراتِ أَکْثَرُهُمْ لایَعْقِلونَ؛ (ولی) کسانی که تو را از پشت حجره‌ها بلند صدا می‌زنند، بیشترشان نمی‌فهمند». آیت الله مکارم شیرازی در این باره می‌فرمایند: «اصولاً هر قدر سطح خرد و عقل بالاتر رود، بر ادب او افزوده می‌شود؛ زیرا ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را بهتر درک می‌کند و به همین دلیل بی‌ادبی همیشه نشانه بی‌خردی است یا به تعبیر دیگر، بی‌ادبی، کار حیوان و ادب، کار انسان است.» کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر آخرالزمانی از کوچ اجباری اهالی غزه! خدایا، منجی بشریت را برسان که جان‌ها به لب رسیده است... یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان اغثنی کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹روشنگری و ترویج اسلام ناب؛ دلیل برخورد با مرکز اسلامی هامبورگ سید هادی سیدافقهی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا در گفتگو با رسا، اصل ماجرای تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را مبارزه با اسلام یا اجرای طرح و برنامه کلان اسلام‌ستیزی عنوان کرد و گفت: این مرکز همواره هدف صهیونیست‌ها و حتی وهابی‌ها بوده است و پول‌های زیادی خرج کرده‌اند تا تحریکات، شایعات و اتهامات را متوجه این مرکز کهن کنند. وی به تعطیلی موقت چند باره این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: مقابلاتی با این مرکز و پنجاه مرکز وابسته در آلمان انجام می‌شد؛ اما بعد از مسائل غزه و حمایت از فلسطین و مفاهیم اسلامی، در راستای محدودیت گسترش فرهنگ اسلام و اتهام‌زنی و بد نام کردن جمهوری اسلامی ایران، این مرکز را حامی حزب الله، تروریست و فلسطین و حماس اعلام کردند و با ادبیات خود که کشورهای اروپایی حماس را یک سازمان تروریستی می‌دانند و حامیان فلسطین را به یهودستیزی متهم می‌کنند، با جدیت بیشتر تعطیلی این مرکز را پیگیر شده‌اند.... ⭕️ ادامه این مطلب در آدرس زیر 👇🏻 سایت partosokhan.ir/node/1503 کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔹امید آفرینی، راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن ✍🏻ع.روحانی در جنگ ترکیبی، دشمن به باورهای دینی و سیاسی ما حمله می‌کند: ۱. حقایق را وارونه نشان می‌دهد ۲. اراده مردم را سست می‌کند ۳. در بین مردم اختلاف می‌اندازد ۴. در کشور دو قطبی ایجاد می‌کند ۵. مردم را از ایمان و معنویت جدا می‌سازد ۶. ارزش‌های دینی و ملی را کم‌رنگ می‌کند ۷. پایه‌های اعتقادی مردم را سست می‌نماید ۸. کشور را بی‌ثبات و نا امن می‌سازد ۹. مردم را وارد جنگ داخلی می‌کند ۱۰. قدرت کشور را از ملت می‌گیرد ۱۱. زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع می‌کند ۱۲. جرئت اقدام را از مردم می‌گیرد ۱۳. جوانان را مأیوس می‌کند ۱۴. شعله امید مردم را خاموش می‌نماید. دشمن سعی می‌کند جوانان و مردم ما را ناامید کند. امید، مهم‌ترین ابزار پیشرفت است. دشمن روی ناامید کردن مردم متمرکز شده است. دشمن از همه توان خود، برای القای ناامیدی استفاده می‌کند. می‌خواهد نگذارد جوان‌های ما امیدوار بمانند. وقتی امید کم شد، جرئت کم شد، اراده سست شد، قهراً: الف: هدف‌های عالی و متعالی به تدریج از دسترس دور می‌شود. ب: هدف‌های عالی و متعالی دست نیافتنی به نظر می‌رسد. ج: هدف‌های عالی و متعالی به دست فراموشی سپرده می‌شود. دشمن در داخل، القای یأس و ناامیدی می‌کند که: «فایده‌ای ندارد»، «به جایی نمی‌رسیم»، «چه کار می‌خواهیم بکنیم»؟ شاخص‌های عمده ایران ستیزی: الف: یاس آفرینی است ب: امید سوزی است ج: القای ناتوانی است د: القای بن بست است. گاهی اوقات در بیان برخی از مشکلات مبالغه می‌کنیم. گاهی اوقات در بیان آن انتقادی که نسبت به یک دستگاهی یا به یک شخصی داریم، مبالغه می‌کنیم. این مبالغه مضر است. این مبالغه در آلوده کردن و هرچه بیشتر مضطرب کردنِ افکار عمومی به کار خواهد رفت؛ این کاری است که باید به آن توجّه کرد. ویروس بدبینی را نباید گسترش داد. یک جوانی هم که با مسائل دنیا آشنا نیست، گاهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مأیوس می‌شود. وقتی مأیوس شد، کار نمی‌کند. وقتی کار نکرد، کشور پیشرفت نمی‌کند. دشمن روی امید ملّت ایران متمرکز است. آن‌هایی که ایران را دوست دارند، نقطه مقابل این حرکت می‌کنند. ۱. ما باید متقابلاً امیدآفرینی کنیم. آینده و افق روشن را در مقابل چشم مردم قرار دهیم و به آنان بفهمانیم: الف: وضع ما بحمدالله وضع خوبی است ب: کشور ما دائم در حال پیشرفت است ج: جوان ایرانی زنده و پرانگیزه است د: «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»؛ ما برترین هستیم. ه: «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ ایمان ما موجب علوّ ماست و: قدرت دشمنان ما در حال افول و زوال است ز: تمدن مادی غرب که در مقابل ماست، رو به فرسودگی است ح: قدرت جبهه مقاومت در منطقه رو به گسترش است ط: حمایت مردم جهان از تفکر انقلابی ما قابل مشهود است ی: گرایش به اسلام ناب در جهان رو به افزایش است ک: اهداف انقلاب اسلامی ایران، یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است ل: پیروزی حق بر باطل، با یاری خدا قطعی است. ۲. یکی از مایه‌های مهمّ امید عبارت از توکّل به خدای متعال است؛ اَلعاقِبَةُ لِلمُتَّقین؛ وقتی شما اهل تقوا بودید، پاکدامن بودید، رعایت امر و نهی الهی را کردید، خدا با شما است. وقتی خدا با انسان است: الف: پیروزی با انسان است. ب: موفقیّت با انسان است. ج: شادکامی با انسان است. د: بهجت معنوی با انسان است. کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
هفته‌نامه پرتو👆 از صبح چهارشنبه روی دکه مطبوعات کشور کانال رسمی هفته‌نامه پرتو آیدی eitaa.com/partosokhan_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷