eitaa logo
پاسخ به شبهات وسئوالات ونکات اخلاقی وداستانهای آموزنده تاریخی جذاب، مفید ،شیرین
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
75 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قسمت دوم مستند «غیررسمی»؛ روایتی از دیدارهای غیررسمی فعالان فرهنگی، هنری و علمی با رهبر انقلاب امشب ساعت ۲۰ از شبکه سه 📌جواب خیلی از شبهات و سوالات جامعه در این مستند داده خواهد شد #نشرحداکثری کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
پاسخ به شبهات وسئوالات ونکات اخلاقی وداستانهای آموزنده تاریخی جذاب، مفید ،شیرین
امیر سرتیپ فنا خسرو وقتی جریان شهادت ۲ فرزندش را برای دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) تعریف می کرد جان به جان آفرین تسلیم کرد
عطاء رزق و نعمت و منع از آن فقط با اراده خداى تعالى است ⬅️ برگی از تفسیر المیزان علامه طباطبایی ✅ ما یفتح اللّه للنّاس من رحمه فلا ممسک لها و ما یمسک فلا مرسل له من بعده… معناى آیه چنین است که آنچه را که خدا از نعمت هایش یعنى از ارزاق که به بندگانش مى دهد، در همه عالم کسى نیست که بتواند از آن جلوگیرى کند: و آنچه را که او از بندگانش دریغ مى کند و نمى دهد، کسى نیست که به جاى خدا آن نعمت را به بندگان خدا بدهد. ✅ و چون معناى آیه این است، مقتضاى ظاهر این بود که بفرماید: (ما یرسل اللّه للناس…) همچنان که در جمله دوم فرمود: (فلا مرسل ) و لیکن اینطور نفرمود، و به جاى (یرسل ) (یفتح ) آورد، تا اشاره کند به اینکه رحمت خدا خزینه ها دارد، همچنان که در مواردى دیگر این معنا را صریحا بیان کرده، و از آن جمله فرموده: (ام عندهم خزائن رحمه ربک العزیز الوهّاب )، و نیز فرموده: (قل لو انتم تملکون خزائن رحمه ربى اذا لامسکتم خشیه الانفاق ). و معلوم است که تعبیر به (گشودن خزینه ) از تعبیر به ارسال مناسب تر است و لذا تعبیر به فتح کرد، تا بفهماند آن رحمتى که خداوند به مردم مى دهد، در خزانه هایى مخزون است محیط به مردم، و بهره مند شدن مردم از آن خزانه ها تنها و تنها محتاج به این است که خدا در آن خزانه ها را به رویشان بگشاید، نه اینکه در نقطه دورى باشد تا از آنجا به سوى مردم ارسالش بدارد. ✅ و اگر از رزق و یا به عبارت دیگر از نعمت، تعبیر به (رحمت ) کرد براى این بود که دلالت کند بر اینکه افاضه حق تعالى ناشى از صرف رحمت است و بس، و توقع هیچ سود و کمالى براى خود ندارد، نه مى خواهد از افاضه نعمت به بندگان سودى ببرد، و نه کمالى به دست آورد. ✅ و در جمله: (و ما یمسک فلا مرسل له من بعده ) – تعبیر به (بعد از او) اشاره به این است که: خداى تعالى در منع، اول است، همان طور که در اعطاء اول است. و جمله (و هو العزیز الحکیم ) حکمى را که در آیه شریفه آمده بود، به دو اسم عزیز و حکیم تقریر مى کند و مى فرماید: خدا هرگز شکست نمى خورد، نه در وقتى که اعطا مى کند کسى هست که جلو اعطایش را بگیرد، و نه در وقتى که منع مى کند کسى هست که منع کرده او را اعطا کند، براى اینکه عزیز و غالب است. ✅ و از سوى دیگر در آنجا که اعطا مى کند اعطایش ناشى از حکمت و مصلحتى است که مى بیند، و منع هم که مى کند باز ناشى از حکمت و مصلحتى است که در منع مى بیند، و خلاصه کلام، اعطا و منعش همه از روى حکمت است، به دلیل اینکه او حکیم است.
افشای رشوه دو میلیون دلاری ولی‌عهد امارات به سازمان حقوق بشر جهانی 🔹شفقنا- یک مسئول سابق سازمان حقوق بشر جهانی، گفت که «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات در سال ۲۰۱۱ به واسطه یک رئیس بانک، مبلغ دو میلیون دلار به این سازمان رشوه داده است. 🔹به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از عربی۲۱، «ساره ویتسون» مدیر سابق بخش خاورمیانه سازمان حقوق بشر جهانی در رشته توئیتی نوشت که این رشوه به واسطه «گراهام رابسون» رئیس سابق بانک «هاولند» از سوی محمد بن زاید به این سازمان پرداخت شده تا اقدامات ضد حقوق بشری امارات نادیده گرفته شود. 🔹او افزود: «به دلیل گزارش‌های ما در خصوص نقض حقوق بشر در امارات، بن زاید افراد خود را به سازمان حقوق بشر جهانی فرستاد. ما مبلغ دو میلیون دلار را بدون اینکه بدانیم در اصل از سمت چه کسی است، برای کشف موارد نقض حقوق بشر در کشورهای خلیج [فارس] هزینه کردیم. اما هنوز مشخص نشده است که سازمان حقوق بشر چه زمانی و چگونه از روابط میان رئیس بانک و بن زاید مطلع شد.»
حرمت گوش، چشم و دل خود و مردم را حفظ کنیم/ نوشتاری از حجت الاسلام وحیدی – بخش هشتم وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَهَ ۚ قَلِیلًا مَا تَشْکُرُونَ (سوره سجده، آیه ۹) و خداوند برای شما شنیدن و دیده ها و قلب ها پدید آورد، ولی اندکی از شما شکرگزار هستید. نکات این آیه: ۱- شنیدن و دیدن و احساسات از نعمت های خاص خداست که مخصوص انسان ذکر شده. ۲- این دیدن و شنیدن با آنچه که در حیوانات است فرق دارد، در هیچ کجای قرآن از دیدن و شنیدن حیوانات سخنی به میان نیامده. دیدن و شنیدن انسانی، مختص انسان است. ۳- دیدن و شنیدن و احساسات در انسان، معنا و مفهوم دارد اما در حیوان معنایی در کار نیست. ۴- انسان در این ویژگی های خود می تواند تأمل کند، انتخاب کند، قبول یا رد کند، که در حیوان اینگونه نیست. ۵- ما مالک دیده ها و شنیده ها و احساساتمان هستیم و کسی حقِ تملک آنها را ندارد، از واژه «لکم» که در این آیه آمده چنین استنباط می شود که کسی حق تصرف در شنیدن ها و دیدن ها و احساسات دیگران را ندارد، کاری که رسانه ها و شایعه سازان گوینده های فراوانی در طول تاریخ کرده اند و گوش و چشم و دل های مردم را ربوده و به تملک خود درآورده و آنچه را که مطابق میل خود دانسته اند، به مردم تحمیل کرده اند.
✅امام زمان (عج) در رفت و آمد کوچه و بازار ✍️امام علی(علیه السلام) می ‌فرمايد:در دوره‌ ی غیبت بسياری از مردم گمان خواهند كرد كه حجت الهی از دنیا رفته و امامت پايان پذيرفته است.ولی سوگند به خدا،در چنين دوره‌ای حجت خدا در بين مردم است و در كوچه و بازار و در ميان آنان رفت و آمد می ‌كند.در منزل و كاخ‌های مردم آمد و شد دارد.غرب و شرق زمين را در مي‌نوردد.حرف‌ های مردم را می ‌شنود.به مردم سلام می ‌كند. آنان تا زمان معينی كه خداوند مقرر كرده است قادر به دیدن آن حضرت نخواهد بود. 📚بحارالانوار،ج٢٨،ص٧٠