eitaa logo
مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
12.2هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
693 ویدیو
4 فایل
مرجع رسمی پاسخگوئی به سؤالات و شبهات دینی ⭕️ارسال سؤال: 1️⃣اپلیکیشن پاسخگو 📱mmps.ir/app 2️⃣وب پاسخگو 🌐 mmps.ir/my.pasokhgoo 3️⃣پاسخگویی تلفنی: ☎️ 096400 🔵 ایتا🔻بله🔻سروش 🆔 @pasokhgoo 💠ارتباط با ادمین : @pasokhgoo8
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چه راهی برای دیدن اموات و مردگان در خواب وجود دارد؟ ✍️ پاسخ: ✅ گرچه به طور اتفاقی ممکن است، انسان در عالم رؤیا با ارواح برخی مردگان ارتباط پیدا کند و آنها را ببیند، چنان که این مسئله برای همگان شاید اتفاق افتاده باشد که در حال خواب برخی اموات از علما و صلحا و یا بستگان‌شان را در خواب دیده باشند. این کار ممکن و شدنی است، چون آدمی در حال خواب وقتی از مشغله‌های عالم حسی فارغ شد، روحش با موجودات عالم مثال و خیال ارتباط برقرار می کند و برخی چیزها را در آن جا مشاهده می‌کند که از آن میان ارواح گذشتگان است. این که مردگان تا چه مقدار بتوانند به خواب ما بیایند، به آزاد بودن روح ایشان و ارتباط روحی ما با ایشان بستگی دارد. روی همین جهت مردگان ممکن است به خواب برخی افراد بیایند و به خواب افراد دیگر نیایند، در عین حال نمی‌توان در این مسأله نظر قاطعی ارائه داد. ولی در کتاب مفاتیح الجنان آمده است: شیخ کفعمی در مصباح و محدّث فیض در خلاصه الأذکار فرموده است: دیدم در بعضی کتب اصحاب امامیه که هر کسی خواسته باشد در خواب، یکی از پیامبران(ع) و امامان(ع) را یا یکی از نزدیکان و والدین خود را ببیند، سوره های شمس و لیل و قدر و کافرون و اخلاص و معوذتین (فلق و ناس) را بخواند، سپس صد مرتبه سوره توحید بخواند، سپس صد مرتبه صلوات بر پیامبر(ص) و آل او بفرستد، آن گاه با وضو و به جانب راست بخوابد، ان شاءالله خواهد دید هر که را اراده کرده باشد و تکلّم خواهد کرد با او. نیز در نسخه های دیگر آمده است: این عمل را به جا آورد در هفت شب، بعد از آن که این دعا را بخواند: (ان شاء الله خواهد دید هر که را اراده کرده باشد) اللّهمّ انت الحیّ الّذی لا یوصف ـ و الایمان یُعرف منه، منک بدت الاشیاءُ و إلیک تعود، فما اقبل منها کنت ملجاهُ و منجاهُ و ما أدْبر منها لم یکن له ملجأٌ و لا ملجا منک إلاّ الیک فإسئلک بلا اله إلاّ أنت و أسئلک ببسم الله الرّحمن الرّحیم و بحقّ حبیبک محمدٍ(ص) سیّد النّبیین و بحقّ علیِّ خیر الوصیّین و بحقّ فاطمة سیّدة نساء العالمین و بحقّ الحسن(ع) و الحسین(ع) اللّذین جعلتها سیّدی شباب أهل الجنّة علیهم أجمعین السّلام أنْ تصلّی علی محمّدٍ و آل محمّد(ص) و أن ترینی میّتی (إمامی) فی الحال الّتی هو فیها. (۱) پی نوشت : ۱. شیخ عباس قمی(ره) ـ کلیات مفاتیح الجنان، حاشیه، ص ۹۶۴ ـ ۹۶۰ 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چرا آدم ها از قيامت، ميترسند؟ ✍️پاسخ: ✅ترس از قیامت به دو علت ممکن است رخ دهد. یکی ناشناخته بودن این موضوع برای انسان. و یکی به خاطر ترس از عواقب اعمالی که مرتکب شده ایم. 🖊انسان ها به طور معمول از امور ناشناخته ترس دارند و این یک امر طبیعی ست. 🔹اما با مطالعه در مورد قیامت و نتایج اعمالی که در دنیا مرتکب شده ایم، می توان اعمال و رفتار را کنترل کرده و در مسیر رضایت حق تعالی قرار داد. ✨در کنار این ترس هم باید نسبت به لطف ومرحمت خداوند توجه داشت و مراقب باشیم که خوف و رجاء با هم برابر باشند. 🍀 امام صادق علیه السلام فرمودند: «اَرج الله رَجاءَ لایجرّئک عَلی مَعصیتِه و خَف اللهَ خوفاً لا یؤیسُک مِن رَحمته؛ به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند.» جامع الاخبار(شعیری) ص 98 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
✅پرسش: خیلی دوست دارم غیبت را ترک کنم 🌺پاسخ: رای ترک غیبت: 1⃣راهکار اول : مهمترين انگيزه براي فرار از غيبت اينست که به اين فکر کنيم که اين شخصي که اينهمه از او ناراحت و عصبي هستم، قاعدتا استحقاق اين را ندارد که اعمال صالحي را که به زحمت انجام داده ام، تقديمش کنم. 🔹چون اين مسئله قطعي ست که غيبت حق الناس است و در قيامت براي راضي کردنِ کسي که حقي بر گردن شما دارد، از اعمال صالح ما برداشته و به او مي دهند تا جايي که راضي شود! 🔸آيا راضي هستيد که اعمالتان را تقديم کسي کنيد که اين اندازه شما را ناراحت کرده؟! آنهم در روزي که همه به کوچکترين عمل صالحي محتاجند! اگر به اين مسئله دقت کرده و آن را باور کنيم، هرگز راضي به غيبت ديگران نمي شويم. 2⃣راهکار دوم: به شما راهکار مرابطه را توصيه مي کنم ، 👈مرابطه عبارت است از مشارطه(در ابتداي روز با خودتان شرط کنيد که اگر مبتلا به غيبت شدن فلان چيز تنبيهم باشد و اگر مبتلا نشدم فلان چيز جايزه ام باشد). 👈 مراقبه(در طول روز تمرکز خود را بر مبتلا نشدن به غيبت اختصاص دهيد) محاسبه(آخر روز اعمال و گفتار خود را بررسي کنيد که آيا غيبت کرده ايد يا نه؟) 👈متاعبه (اگر خدايي نکرده مبتلا شده بوديد که خودتان را با چيزي که شرط کرده ايد تنبيه کنيد و اگر نه به خودتان جايزه دهيد) دو نکته: 1- تنبيه نبايد ساده و همچنين نبايد غير قابل انجام باشد تا کلا از اين کار منصرف نشويد. 2- اين روش اولياء خدا در تربيت نفس بوده و بسيار موثر است. به شرط دوام و تلاش. همچنين اگر تنبيه ها تکراري شد به مرور سختشان کنيد. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
✅پرسش: چرا برخی اینقدر راحت از دین سوءاستفاده می کنند برای منافع خود؟ چرا خداوند کاری نکرد که نشود از دین سوء استفاده کرد؟ 🌺پاسخ: خدا انسان ها را به تعقل و تفکر و به دست آوردن دین از روی تحقیق و دانایی امر کرده تا راه سوء اسفاده برخی سودجویان از دین را بگیرد. انسان از آنجا که موجودی مختار است و قرار است که با این اختیار و اراده خود به کمال برسد خدا نخواسته که که هر گاه قدم اشتباهی برداشت او را از بین ببرد یا نابود سازد بلکه خواسته که با این قوه اراده و اختیارش و با حجت های بیرونی و درونی به کمال لایق خود برسد برای همین گاهی می بینیم برخی در مسیر گمراهی قدم برداشته و حتی از دین به عنوان ابزاری برای منافع شخصی خود استفاده می کنند. البته خدا نگهبانانی برای دین قرار داده است که این سوء استفاده ها به حد اقل برسد و این انسان ها هستند که باید با کمی تعقل و دوری از ساده اندیشی گرفتار سوء استفاده گران نشوند. 💎خدای تعالی قرآن را به گونه ای قرار داده که کسی نتواند در آن دخل و تصرف کند و از آن سوء استفاده و تحریفی انجام دهد و در کنار قرآن ائمه اطار و علمای دین را مقرر داشته تا از دین محافظت کنند و جلو سوء استفاده گران را بگیرند. البته سوء استفاده دو طرف دارد یکی سوء استفاده گر یکی سوء استفاده شونده(مردم ساده لوحی که گرفتار می شوند) . تا مردمی ساده لوح نباشند سوء استفاده ای رخ نمی دهد. برای همین خدا از مردم خواسته تابع امام زمان خودشان باشند و پیرو علمای دین ولی فقیه ، باشند تا دچار انحراف های ساخته این افراد نشوند. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1 👈
آیا فرشتگان در شب قدر سرنوشت انسان ها را به امام زمان (عج) عرضه می کنند؟ شب قدر از اول خلقت بوده و تا آخر خلقت هست. در شب قدر هر سال مقدرات آن سال تعيين مي شود.(۱) فرشتگان و روح بر حجت خدا در زمين فرود مي آيند و مقدرات آن سال را بر ايشان عرضه مي کنند. حجت زمان، پيامبران و اوصياي آنان بوده اند تا نوبت به پيامبر اسلام و اوصياي ايشان رسيده ،بعد از امام حسن عسکري تا قيامت، حجت زمان حضرت مهدي موعود(عج) است که آخرين وصي رسول خدا مي باشد. آيه قرآن مي فرمايد:"تنزل الملائکه و الروح..." و اين صيغه مضارع است که دلالت بر استمرار است . مي فرمايد:انزل فيه القرآن" يعني شب مبارک قدر بوده ، از برکتش اين که قرآن در اين شب نازل شده است، نه اين که بعد از نزول قرآن، اين شب برکت و ارج يافته باشد. بنابراين شب قدر از اول خلقت تا آخر خلقت هست.(۲) پي نوشت ها: ۱.اصفي، ج۲، ص۱۴۶۲ ۲. کنز الدقائق، ج۱۴، ص ۳۶۵؛ البرهان، ج۵، ص۷۰۶ 🔷 @pasokhgoo1
اهمیت استغفار در شبهای قدر در کلام آیت الله میرباقری.mp3
5.19M
سخنرانی استاد میرباقری 🌿موضوع : رزق و کار ما در لیله القدر 🌿اهمیت استغفار در 🔷 @pasokhgoo1
آیت الله حائری شیرازی_ شب قدر 23 رمضان .mp3
2.75M
♨️ قطعۀ صوتی #ویژه قبل از رفتن به مراسم شب قدر (شب بیست و سوم)، این چند دقیقه را #حتماً بشنوید. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔷 @pasokhgoo1
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰چگونه توبه کنیم که خدا ما را ببخشد؟ ✍️پاسخ: ✅توبه ندامت و پشيماني واقعي از گناهان گذشته است و اين ندامت , ندامت قلبي است , ولي اظهار آن به اين نحوه است : استغفراللّه ربى و أتوب اليه .تكرار اين لفظ همراه با ندامت قلبي بسيار مطلوب است . البته توبه‌ واقعي آن است كه علاوه بر اعتراف به جهل و ندامت و تنفّر قلبي، با عمل نيكو و صالح ، كاستي ها يي را كه دارد ، جبران كند. قرآن مي فرمايد : پروردگارت نسبت به آنان كه از روي جهل اعمال بد انجام داده اند ، سپس توبه كردند و در مقام جبران بر آمدند ، آمرزنده و مهربان است. طبق اين آيه توبه به توبه قلبي و ندامت دروني محدود نمي شود ، بلكه روي اثر عملي آن تأكيد شده و اصلاح و جبران ، مكمّل توبه شمرده شده ،تا اين فكر غلط را از مغز خود بيرون كنيم كه هزاران گناه را با جمله « استغفرالله » مي توان جبران كرد. بنابراين بايد عملاً خطاها جبران گردد . قسمت هايي كه از روح انسان و يا جامعه بر اثر گناه آسيب يافته، اصلاح و مرمّت شود. البته توبه كردن از گناهان , بستگي به گناهي دارد كه انجام شده است .گناهاني را كه از انسان سر مي زند ، از دو حالت يا دو دسته‌ زيرخارج نيست : يك دسته حق الله است: مثل ترك نماز و روزه، راه جبرانش اين است كه قضاي آن را به جا آوريد. اگر از عهده قضاي همه آن برنمي‌آييد، هر مقداري كه مي‌توانيد، انجام بدهيد. دسته دوم حق الناس است: جبران حق الناس آن است كه رضايت قلبي صاحبان حق را به هر صورتي شد، به دست آوريد. اگر مالي را از مردم تصرّف كرده يا ضايع نموده يا ضربه‌اي بر بدن آنان وارد كرده‌ايد كه ديه يا قصاص دارد، بايد يا رضايت آنان را جلب كنيد و يا مال و ديه را به آنان بدهيد. اگر با زبان يا عمل تان، روح آنان را آزرده‌ايد و آبرو و حيثيت آنان را برده‌ايد، در صورت امكان از آنان رضايت بگيريد اما اگر ممكن نيست، براي آنان دعا كنيد. اگر برخي افراد را نمي‌شناسيد يا مرده‌اند يا دسترسي به آنان نداريد، در امور مالي، مال را به فرزندان يا وارثان آنان بپردازيد. اگر دسترسي به آنان هم ممكن نباشد، در راه خدا براي شان صدقه بدهيد. در غير امول مالي، در حق آنان دعا و استغفار كنيد و صدقه و خيراتي هديه نماييد. توبه حقيقي شرايط و لوازم و آثار عملي دارد . مهم‏ترين آن، عبارت است ازاين که تصميم بگيريد که : ۱ـ ديگر هيچ گناهي را انجام ندهيد. اگر به دليل ندانستن مسئله و جهل يا غفلت و فراموشي يا هر دليل ديگر، دوباره گناهي را مرتكب شديد، بلا فاصله توبه كنيد و با اشك و گريه، از خداوند بخواهيد كه شما را بيمارزد. ۲ـ خود را به احكام و دستورهاي دين مقيد و پايبند كنيد و گناهان گذشته خود را جبران نماييد. آداب توبه: توبه آداب خاصي دارد که بايد آن را از مستحبات توبه دانست که عبارتند از: ۱- سه روز روزه گرفتن ۲- غسل توبه ۳- خواندن دو يا چهار رکعت نماز ۴- دعاهاي توبه ۵- خود را مقيد به نماز اوّل وقت كردن. ۶- با دوستان مؤمن رفت و آمد كنيد و از رفاقت با افراد بدنام و فاسد پرهيز نماييد. ۸-دعاهاي توبه‏اي را که از ائمه معصومين وارد شده‏است، به ويژه دعاهاي صحيفه سجاديه، مخصوصاً دعاي ۳۱ و يا مناجات خمسْ عشر، به‏ خصوص مناجات تائبين را بخوانيد. ۹- هر روز صبح بعد از نماز و هر شب هنگام خوابيدن، پس از خواندن دو ركعت نماز از خدا بخواهيد كه شما را در پيمان توبه موفق بدارد، ۱۰- از توسل به چهارده معصوم عليهم السلام به خصوص توسل به امام زمان عليه السلام غافل نشويد. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰صله رحم تا چه حد واجب است؟ حتی با برادری که هر چقدر هم تلفن و پیامک به او می زنیم و مغرورانه همه را رد می کند و .. باید خودمان را کوچک کنیم و مدام تحمیل کنیم تا قطع رحم نکرده باشیم؟ ✍️پاسخ: ✅امام صادق ‌می‌فرمایند: پیوند خویشاوندی خویش را حتی با جرعه‌ای از آب محکم کن. بهترین راه برای خدمت به آنان این است که (حد اقل‌) از تو آزار و مزاحمتی نبینند. (1) 🔹البته باید روشن باشد که منظور از صله رحم،‌ رفت و آمد روزانه نیست؛ صله رحم، حد مشخصی ندارد و می تواند با تلفن، نامه یا پیام از طریق واسطه و مانند آن باشد؛ ولی باید طوری باشد که قطع رحم گفته نشود. 🔺بعضی از فقها فرموده اند: مراد از صله رحم، این است که فرق گذارده شود بین رحم و اجنبی. صله ارحام، متوقف بر مراوده و رفت و آمد با ایشان نیست. با احوال پرسی و پیغام فرستادن از طریق تلفن یا نامه یا با واسطه هم محقق می شود. البته در برخی مواقع، استثنائاتی دارد که بستگی به شرایط افراد دارد، از جمله: 1️⃣هر گاه کسى در صله رحم نسبت به بعضى از ارحامش به این نتیجه برسد که نه تنها از دیدنش خوشحال نشده، بلکه ناراحت مىشود یا هتک حرمت یا آزار انسان گردد، صله رحم واجب نیست. (2) 2️⃣ ارحامى که آشکارا گناهان مىکنند و یا هنگام رفتن به خانه آن ها موجب غیبت و دعوا و دلخوری می شود، اگر قطع رابطه موجب آگاهی آن ها می شود، لازم است قطع رابطه شود. (3) (البته در مورد پدر و مادر و خواهر و برادر، نیاز است در صورت وجود مشکل، مسئله جداگانه استفتا شود. ) دراین باره می توانید با بخش فقه و احکام مرتبط شوید و طبق نظر مرجع تقلیدتان عمل نمایید. 🔺هر چند در این باره برخی بزرگان مانند آیت الله خویی و تبریزی که قائل به عدم قطع ارتباط هستند و برای این صله رحم کیفیاتی خاص را در نظر گرفته اند و مضمون سخن ایشان بدین شرح است که : 🔹اگر ارتباط ما با بعضی از خویشان و رفت و آمد به منزلشان باعث ناراحتی آنها شود و یا باعث اهانت به ما شود باز وظیفه ی صله رحم از بین نمی رود و در اینصورت باید به روشهای دیگر که باعث چنین مشکلی نمی شود ارتباط حفظ شود مثلا بدون رفتن به منزل آنها تلفنی حال آنها را سالیانه جویا شویم و یا حتی غیر مستقیم به آنها توجه داشته باشیم و از دیگران احوال آنان را بپرسیم یا غیر مستقیم به آنان کمک کنیم چه کمکهای مالی و چه حمایت زبانی از آنان در مقابل دیگران. به هر حال نباید با ارحام چون غریبه ها رفتار کرد و با وجود تمام بی محبتیها به هر نحو ممکن در مواقع مختلف ارتباط خود با آنان را نشان دهیم(4). 📚پى نوشت ها: 1. شیخ عباس قمی، سفینة ‌البحار، ج 1، ص 514، دار الاسوة، تهران، 1422ق. 2. آیت الله مکارم شیرازی، استفتائات، ج 3، ص 69. 3. همان. 4. استفاده شده از صراط النجاة مرحوم تبریزی و خوئی ج 3 ص 294. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید 💥موشن گرافیک آموزش احکام ✍️قضا و کفاره 👈قسمت هفتم 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈 #احکام_تصویری_روزه
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰به چه دلیل مدعی ملاقات با امام زمان (ع) دروغگو است؟ ✍️پاسخ: ✅در مورد ارتباط و دیدار حضرت امام زمان(ع) در دوران غیبت كبری دو نظر وجود دارد: ۱ـ عدم امكان ارتباط این گروه معتقدند در زمان غیبت كبری امكان ارتباط حضوری و تشرّف به محضر حضرت وجود ندارد، و كسی را كه ادعای دیدار كند، باید تكذیب كرد. مهم ترین و معتبرترین دلیل این گروه بر نفی رؤیت و مشاهدة امام عصر(ع) توقیعی است كه شش روز پیش از مرگ علی بن محمد سمری، آخرین سفیر خاص امام زمان(ع) از ناحیه حضرت صادر شده است. برابر این توقیع مدّعی مشاهده، دروغگو است و ادعای وی قابل پذیرش نیست. متن نوشته حضرت چنین است: "به زودی از شیعیان من خواهند آمد كسانی كه ادعای مشاهده و دیدن مرا بكنند. آگاه باشید هر كسی قبل از خروج سفیانی و صیحة آسمانی، ادعا كند كه مرا دیده است، دروغگوی افترا زننده است".[۱] ۲ـ امكان ارتباط عده ای از علمای شیعه بر این باورند كه در غیبت كبری امكان ارتباط با امام زمان(ع) وجود دارد. دلیل این نظر را داستان های مشاهده حضرت و چند روایت ذكر می كنند. یكی از آن روایات این است: امام صادق(ع) فرمود: "صاحب این امر (امام زمان) به ناگزیز غیبتی دارد، و در دوران غیبت از مردم كناره میگیرد، و نیكو منزلی است مدینة طیبه و با سی نفر وحشتی نیست".[۲] این حدیث دلالت دارد كه حضرت بیشتر در مدینه و اطراف مدینه است و سی تن از خواص با حضرت همراهند كه اگر یكی بمیرد، دیگری به جای او می نشیند. حال اگر كسی این نظر را بپذیرد، چاره ای جز توجیه توقیع مذكور نیست. موافقان نظریه امكان ارتباط می گویند: مراد توقیع شریف كه می فرماید:« مدعی دیدار دروغگو است»، شخصی می باشد كه ادعای تشرف و نیابت از طرف حضرت را نماید. نه كسی كه صرفاً توفیق تشرف یابد. همچنین كسانی كه توفیق تشرف یابند، ادعای تشرف نمی كنند، بلكه دیگران از اوضاع و احوال به این مسئله پی می برند. بنابراین، اصل دیدن امكان دارد، اما نقل آن جایز نیست یا اگر نقل شد، آن را باید تكذیب كرد، شاید برای این كه هر كس نیاید و ادعای دیدار با امام زمان(ع) و ارتباط با او را نكند. و ممكن است مراد از توقیع مذكور نفی ادعای اختیاری بودن مشاهده و ارتباط باشد؛ یعنی اگر كسی مشاهده و ارتباط را به اختیار خود ادعا كند، به این صورت كه هر وقت بخواهد خدمت امام(ع) شرفیاب میشود، یا ارتباط پیدا میكند، كذّاب و مُفتری است و این ادعا از احدی در غیبت كبری پذیرفته نیست، یا اینكه چنین كسی كه این سمت را به راستی داشته باشد، پیدا نخواهد شد؛ و اگر هم كسی آن را دارا باشد، از دیگران مكتوم میدارد، و به كسی اظهار و افشا نمینماید. علاوه بر این، پیرامون این توقیع، توضیحات دیگری نیز علمای اعلام دادهاند و دركتابهائی مثل «جنة المأوی» مرحوم محدث نوری نقل شده است. اجمالاً با این توقیع، در آن همه حكایات و وقایع مشهور و متواتر نمیتوان خدشه نمود، و بر حسب سند نیز، ترجیح با این حكایات است. اگر شما به كتابهائی مثل نجم الثاقب رجوع نماید، می بیند كه در این حكایات، وقایعی است كه هرگز شخص عاقل در صحت آنها نمیتواند شك كند. بنابراین، هم شرفیابی اشخاص به حضور آن حضرت ثابت است و هم كذب و بطلان ادعای كسانی كه در غیبت كبری ادعای سفارت و نیابت خاصّه و وساطت بین آن حضرت و مردم را مینمایند، معلوم است. پی نوشتها: [۱]. بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۵۱ و ۵۳ و ص ۳۱۸. [۲]. اصول كافی، ج ۱، ص ۳۴۰، حدیث ۱۸. 🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈