هدایت شده از کانال حسین دارابی
تو فضای مجازی زیر پستی که درباره آیت الله بهجت گذاشته شده بود، یه بنده خدایی این سوال رو مطرح کرد:
👈ایشون و اوشون کارشون درست بوده و از عالم غیب خبر داشتند. اما چطوره که آخوند بعد از هزار و پونصد سال یه آسپیرین هم به بشریت هدیه نکرده؟
پاسخ بنده به این دوست گرامی:
شما ظاهرا الکلی که زکریای رازی مسلمان کشف کرده رو مصرف کردیدکه از این حرفا میزنید، یا دستورات طبی بوعلی سینای مسلمان که سالها تو دانشگاههای خارجی تدریس میشد رو مطالعه نکردید فشارتون رفته بالا، شایدم سیب افتاده رو سرتون یکم مغزتون تکون خورده، احتمالا بگید یاد نیوتون و قوانینش افتادید و این یکی دیگه خارجیه، درحالیکه سه قانون نیوتن همگی قبلش توسط دانشمندان مسلمان مثل بوعلی سینا و ابوریحان بیان شده بوده
ظاهرا چشمانتونم ضعیفه چون عینک زدید، بد نیست بدونید اولین کسی که در علم چشمپزشکی، نور و اپتیک نظریه داره، ابن هیثم مسلمان هست که هزار سال قبل زندگی میکرده، بازم نمونه های دیگری هست که خیلی بالاتر از آسپیرین هست، البته ریشه آسپیرین هم بریم بگردیم به تحقیقات دانشمندان مسلمان میرسیم. موفق باشید
البته این جواب کاملی نبود که بهش دادم، چون طرف مادی فقط نگاه میکنه باید مادی جواب داد. درحالیکه اسلام و اهل بیت و روحانیت تعالی و رشد روحی مارو میخوان که خیلی بالاتر از مسائل جسمانی هست. آخوند قراره آسپیرین روحانی برامون تولید کنه نه جسمانی. با این وجود درمسائل جسمانی هم دانشمندان مسلمان ما، سرآمد دنیا بودن
#حسین_دارابی 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از دبخند
🌸🍃🌸🍃
چرا ظالم ها سالم ترند؟
چرا بعضی آدم ها با کوچکترین گناهی تو همین دنیا مجازات میشن .
اما یه سری هر گناهی دلشون می خواد میکنن
و روز به روز هم پیشرفت ؟
پس عدالت خدا کجاست !
آدمها سه دسته اند :
عینک
ملحفه
فرش
وقتی یک لکه چایی بنشیند روی عینک بلافاصله آن را با دستمال کاغذی پاک
می کنی
وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه می گذاری سر ماه که با لباسها و ملحفه ها
جمع شود و همه را با هم با چنگ می شویی!
اما وقتی همان لکه بنشیند روی فرش میگذاری سر سال با دسته بیل به جانش
می افتی .
خدا هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند.
بنده های پاک و زلال که جایشان روی چشم است تا خطا کردند بلافاصله
حالشان را می گیرد (البته در دنیا و خفیف)
دیگران را به موقعش تنبه می کند
و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هاشان جمع شود تا یکجا به موقع
به حسابشان برسد.
قرآن کریم می فرماید:
ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند.
و سر سال ( یا قیامت ، یا همین دنیا) حسابی از شرمندگی شان در می آییم
😊 @de_bekhand ☺️
#پادشاهی_موروثی، #چندهمسری و #عقدموقت در ایران باستان
استرابو، جغرافیدان و مورخ یونان باستان مینویسد:
شاهان [هخامنشی] موروثی بر آنان [مردم و کشور] حکومت میکنند. هرکس که اطاعت نکند سر و دستهایش را قطع کرده و بدنش را به دور میاندازند. مردها زن بسیار میگیرند. در ضمن صیغههای متعدد نیز دارند.
📚 منبع: جغرافیای استرابو، ص۳۲۵
☆کانال حقیقت
🆔 @the_facts313
پ.ن: چندهمسری محصول رفتار ناهنجار بشر بوده و هست، دین هرگز نگفت چند همسر بگیر، چون معایب خودشو داره، اما بعضی جاها ناچاری برای در امان نگه داشتن جامعه و افراد از فساد، با #وضع قوانین و مقرراتی این مسئله رو #اصلاح شده در جامعه به اجرا در بیاری.
https://eitaa.com/pasokhtext
@pasokhtext
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
⭕️ در یک روستای ژاپنی که ۱۸سال است تولد هیچ نوزادی را به خود ندیده، از عروسک به جای کودک در شهر استفاده میشود! | Nytimes
💢 نیویورک تایمز: اهالی روستای ناگورو که در جزیره شیکوکو قرار دارد، آخرین بار ۱۸ سال پیش تولد یک نوزاد را به چشم دیدند و مدرسه ابتدایی این روستا نیز از سال ۲۰۱۲ بعد از پایان تحصیلات آخرین دانشآموز کلاس ششم ابتداییاش تعطیل شد.
🔻با این حال درِ این مدرسه از چندی پیش به همت یکی از ۲۰ سکنه روستا دوباره گشوده شد تا به جای دانشآموزان این بار عروسکها در نیمکتها و کلاسهایش بنشینند.
🔻خانم آیانو (۷۰ساله) به همراه تعدادی از دوستانش ۳۵۰ عروسک در ابعاد کودکان عادی ساختند و ۴۰ عدد از آنها را در قسمتهای مختلف مدرسه قرار دادند.
🔰منبع:
📎 https://bitu.ir/6p658Z
📌 #خانواده در کشور ژاپن فروپاشی شده و میزان #ازدواج در ژاپن حداقلی و رو به صفر است، این کشور که در ظاهر در عرصه اقتصادی یک قدرت محسوب میشود، اما مردمش به دلیل فروپاشی خانواده و جمعیت پیر، از اضطراب مفرط، افسردگی، خودکشی و #آمار_زنازادگی رنج میبرند!
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️متن شبهه👇👇
خوشا به سعادتت چقدربرای خدا عزیز بوده ای که اینگونه فرشته خدا به اذن خدا درقابل اسب امام حسین ذوالجناح یا آهو به استقبال حاج قاسم میشتابد. ☝🏻این واقعی است ازکربلا فیلم گرفتن. 🤲🏻🤲🏻🤲🏻😔😔😔
✅پاسخ شبهه 👇👇
چنین چیزی صحت ندارد نه اسب امام حسین علیه السلام در آسمان است و نه به استقبال کسی میرود
این چیزها درست کردنش با فتوشاب
کار ساده ای است
شایعات را باور نکنید
@mobahesegroup
هدایت شده از قروقاطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف شیخ عدنان العرعور و شیخ کلبانی از رهبران سلفیهای وهابی درباره داعش
اعترافات تکان دهنده یکی از عناصر داعش به قتل 900 نفر و تجاوز به 250 دختر و زن
#داعش #وهابیت
@GgaroGhati
@GgaroGhati
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
#تاریخ_اهل_بیت علیهم السلام
#حضرت_فاطمه سلام الله علیها
#فاطمیه
سنّ حضرت سيده نساء العالمين (س) در زمان شهادت
درباره تاريخ ولادت آن حضرت، نقل دو سال پس از بعثت پيامبر (ص) منقول از #شيخ_مفيد (ره) ترجيح دارد
كه بر اين اساس، آن حضرت در سن 13 تا 14 سالگي ازدواج كردند و در سن 22 تا 23 سالگي به شهادت رسيدند.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@Yusufi_Gharawi
پرسش:
آیا محیی الدین (ابن عربی) و مولوی و .... نمایندگان راستین عرفان اسلامی و شیعی هستند و همه مطالبشان منطبق با تعالیم پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) یا سازگار با مکتب حوزه قم و نجف است؟
پاسخ:
محیی الدین بن عربی و مولوی نمایندگان کامل عرفان اصیل اسلامی و شیعی نیستند زیرا اشتباهات فاحشی نیز دارند اما برخی از علمای شیعه و سنی به خاطر برخی از حرفهای زیبای این دو شخصیت، شیفته آنها شده اند یا حُسن ظن افراطی نسبت به آنها پیدا کرده اند.
در طرف مقابل نیز برخی از علمای بزرگ، بخاطر اطلاع از اشتباهات این دو نفر، شدیدا با آنها مخالفند.
واقعیت اینست که این دو شخصیت، نه معصومند و نه از فقهای عالیقدر اسلام و تشیعند و افراط در تمجید از آنها یا افراط در تخریب آنها اشتباه است.
امام خمینی ره چون «فصوص الحکم» ابن عربی را با حُسن ظن به مؤلفش خوانده بودند ارادت به ابن عربی پیدا کرده بودند اما بسیاری از علمای بزرگ ما (همچون شیخ مجتبی قزوینی) چون اشتباهات ابن عربی در کتب دیگرش را دیدند از او بیزار شدند.
علمایی که طرفدار ابن عربی هستند میگویند نسخه های کتاب فتوحات مکیه(تالیف ابن عربی)، تحریف شده و خیلی از حرفهای غلطی که در آنهاست بعدا به این کتاب افزوده شده است. برخی از حرفهایش را هم توجیه و تأویلِ خوشبینانه میکنند.
واقعگرایی اینست که منصف باشیم و افراط و تفریط را رها کنیم. نه ابن عربی و نه مولوی، شیعه نبوده اند و از مقامات اهل بیت (ع) اطلاع درستی نداشته اند بنابراین عقاید و افکارشان را باید پالایش کرد و هرجا یقین کردیم سخنی حکیمانه گفته اند همان سخن را قبول کنیم و هرجا سخنی مشکوک یا اشتباه گفته اند از ترویج و تاییدش بپرهیزیم.
مرحوم علامه محمدتقی جعفری که خودش شرح بر مثنوی نوشته و به خاطر حرفهای خوب مولوی به او ارادت دارد، در حدود 100 مورد هم اشکال و انتقاد بر مثنوی وارد کرده است.
بعضی از علما مثل استاد مطهری و آیت الله خامنه ای که از مثنوی تمجید کرده اند هدفشان مبارزه با افراطهای برخی از مخالفان مولوی بوده تا روحانیت شیعه به عنوان دشمن ادبیات و عرفان وانمود نشود. سخن این دو بزرگوار، لزوما تایید اشتباهات مولوی نیست زیرا مولوی معصوم نیست بلکه اعتبارش در مسایل دینی و عقیدتی در حد علمای ربانی و مجاهد ما نیست اما کتابش یک شاهکار ادبی به شمار میرود و بسیاری از سخنان حکیمانه در آن یافت می شود.
برای مطالعه بیشتر رجوع فرمایید به:👇
کتاب «داوریهای متضاد درباره ابن عربی» تالیف داوود الهامی
و
کتاب «ابن عربي ليس بشيعي» تألیف علامه سید جعفر مرتضی العاملي
و
کتاب «جلوه حق» تالیف آیت الله ناصر مکارم شیرازی
@pasokhtext
@pasokhtext
🔴شبهات دینی کرونایی
حدیثی از امام صادق علیه السلام رو نقل میکنن درباره شهر قم و شبهاتی رو مطرح میکنن، که مگه قم محل امن نبود، پس چی شد؟
امام صادق عليه السلام فرمودند:
“اذا عَمَّتِ الْبُلْدانَ الْفِتَنُ فَعَلَیکمْ بِقُمْ وَحَوالیها وَنَواحیها فَانَّ الْبَلاءَ مَدْفُوعٌ عَنْها”
هنگامی که فتنه ها همه شهرها را فرا بگیرد به قم و اطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است
(بحار الانوار ج ۲۶ ص ۲۱۴)
1⃣ ببینید در فهم احایث باید دو عنصر رو خوب فهم کنیم، زمان و مکان صدور حدیث، بعبارتی باید شرایط تاریخی اون زمان رو خوب مسلط باشیم تا بفهمیم منظور امام معصوم چیه
زمان امام صادق(ع) که مصادف با حکومت عباسیان بود، شیعیان وعلویان خیلی تحت فشار حکومت بودن، زندانی و کشته میشدن. از طرفی هم قم با مرکز حکومت فاصله زیادی داشت، حکومت کاری با اهالی قم نداشت و محل مناسبی برای تجمع شیعیان بود. تو این فضا باید روایت امام صادق علیه السلام رو درنظر بگیریم، و گرنه به اشتباه میفتیم. البته درباره قم تا زمان ظهور امام زمان عجل الله، روایات بلندی اومده، و همیشه قم از قداست خاصی برخوردار است
فلذا شما به تاریخ رجوع کنید، اولین کسانی که به قم مهاجرت کردن، خاندان اشعری بودن که در قرن دوم و حدودا همزمان با امامت امام صادق علیه السلام زندگی میکردن.
2⃣نکته دوم اینکه، اگر دقت کنید، در متن روایت اومده، در مواقع فتنهها به قم مراجعه کنید. حالا این چه ربطی به ویروس کرونا داره، خدا میدونه. آیا ویروس، معنی فتنه رو میده؟
3⃣نکته سوم اینکه، معنی بلا، در متن حدیث به چه معناست؟ آیا منظور شیوع بیماری هست؟ چون کسی که به این حدیث ایراد گرفته، فتنه و بلا رو معادل شیوع بیماری و کرونا گرفته. آیا منظور بلایای طبیعی هست؟ یا منظور چیز دیگهای هست، چون تو خود قم چند بار سیل اومده. اصلا بالاتر از این، در طول تاریخ، خود خانه خدا، چندین بار سیل اومده و کعبه ویران شده، مسجدالحرام حرم امن الهی هست و جزء امنترین نقاط دنیا بحساب میاد، که در قرآن هم به امن بودنش اشاره شده. پس نباید موضوعات مختلف رو باهم قاطی کنیم و مصادیق غلط نباید جایگزین کنیم
#حسین_دارابی 👇
http://eitaa.com/joinchat/113508352Cdd1d77aefa
@pasokhtext
@pasokhtext
توضیح تکمیلی درباره یادداشت حسن دارابی درباره حدیثی که درباره فضیلت شهر قم نقل شده:👇
نویسنده مقاله فوق، فرض گرفته که امام صادق (ع) واقعا آن حدیث را دقیقا با همان کلمات، فرموده باشند و بعد نتیجه گرفته که لزوما منظور حضرت (ع)، بلایای طبیعی یا طاعون و وبا و بیماریهای اپیدمی نیست بلکه مقصودشان می تواند فتنه های عقیدتی و شبهات دینی باشد.
اما احتمال دیگر اینست که آن جمله واقعا از امام صادق (ع) صادر نشده بلکه برخی از راویان مدتی بعد از وفات امام (ع)، چنین حدیثی را برای خوشامد قمی ها جعل کرده باشد یا اینکه امام (ع) واقعا «مطلبی در تمجید از اهالی قم که در همان زمان هم شیعه بودند» فرموده ولی راوی، آن سخن را تحریف و دستکاری کرده و به صورت کنونی در آورده است.
@pasokhtext
@pasokhtext
📌متن شبهه👇
یه زمانی میگفتند برید تو حرم شفا بگیرید، حالا خود حرم را هم بستند و دارند ضد عفونی میکنند! 🤪
📌 پاسخ به شبهه👇
1⃣این روزها که مردم کشورمان مانند ۴۰ کشور دیگر درگیر مبارزه با ویروس کرونا هستند
برخی ها با انداختن قلاب در جوی گل آلود کرونا در حال تلاش برای صید ماهی بزرگ می باشند!!!
که البته مردم اعتقادات خود را از سر بقالی محل نیاورده اند که یک عده دزد مجازی بدنبال تخریب آن هستند
👈همان نویسندگانی که بخاطر دوری از فضای دین و راه اهلبیت این بزرگواران را پناه بر خدا با غول چراغ جادو اشتباه گرفته اند😕
2⃣آیا باکتری و ویروس در کنار حرم اهلبیت اثر خودش رو از دست میده؟
یعنی اگه کسی کنار ضریح مقدس، سم بخوره مسموم نمیشه و نمی میره؟
در حالیکه خود صاحب ضریح با سم به شهادت رسیده است!
اصلا اگه قراره هر کی اومد دست کشید رو ضریح و شفا گرفت که باید همه الان شیعه بودند😶
دیگه بهشت و جهنم و امتحان برا چیه؟
3⃣یکی از سنتهای الهی مریض شدن است. حتی اگر آن ویروس یا میکروب یا سم وارد بدن ولی و اولیا خدا شود.
4⃣بله در حالتهای خاصی که از کرامات و معجزات است ویروس و سم و حتی گلوله هم به برکت اهلبیت تاثیری نمیگذارند، اما آن یک استثناء است که البته تحت تاثیر قوانین ماورایی بوجود می آید.
5⃣توضیح بیشتر اینکه همواره حرم امامان توسط خدام گردگیری، جارو و ضدعفونی میشده است، اینها که بازی نبوده است. هیچ مؤمن و عالمی هم آن را نامناسب با شأن پیشوایان ندانسته است، چون همه سنت و قانون دنیا را میدانند.
6⃣اینکه چاقویی که حضرت ابراهیم علیه السلام بر گردن فرزندش قرار میدهد اما نمیبُرد، این یک استثناء است
👈 وگرنه همان آهن به صورت شمشیر بر فرق امیرالمومنین و فرزندش امام حسین علیه السلام وارد میشود و اثر میگذارد، یا سم، جگر امام حسن مجتبی علیه السلام را پاره پاره میکند. روایات متعددی هم در بیمار شدن اهل بیت علیهم السلام از جمله امام حسن و امام حسین وجود دارد مانند آنچه در سوره انسان وجود دارد.
7️⃣خلاصه اینکه دنیای مادی ما قواعد و سنتهای خودش را دارد و نمیتوان انتظار داشت قوانین جهان آخرت یا بهشت در آن جاری باشد، اگرچه یکی از آن قوانین هم دعا و توسل است منتها تاکید میشود که دعا و مناجات یکی از آن قوانین است و هیچ کس ادعا نداشته که ذکر و توسل جانشین همه قوانین زمینی میشود و
*گرنه خود اهل بیت علیهم السلام به جای کار کردن یا جنگیدن با دشمنان از این روش آسان استفاده میکردند*
👈ویروس کرونا تمام میشود
ویروس بی سوادی اعتقادی این نویسندگان و بیسوادان فضای رسانه را چه کنیم؟😷🌹
@pasokhtext
@pasokhtext
❇️پرسش
آیا روایاتی در مورد اینکه بلاء از شهر قم به دوراست ودستور به پناهنده شدن شیعیان به شهر قم داده شده صحیح وقابل استناد هستند؟
✅پاسخ
اولا :سند ومتن این گونه روایات باید به صورت محققانه مورد دقت وبررسی قرار گرفته شود
ثانیا: با توجه متن وظاهر برخی از این احادیث متوجه خواهیم شد که این روایات ناظر به زمان ومقطع خاصی از تاریخ بوده است که جان شیعیان در خطر بوده است لذا ائمه معصومین (ع)دستور به پناه بردن برخی شیعیان به شهر قم که شهری شیعه نشین وامن بوده داده اند از این رو به نظر می رسداین روایات به هیچ وجه ناظر به اینکه شهر قم از بلایای طبیعی مانند :زلزله ،سیل و بیماری و...مصون ومحافظت شده است نیست چرا در طول تاریخ شهر قم دچار بلایای طبیعی مانند:سیل ،زلزله ،قحطی،خشکسالی و بیماری های واگیر دار شده است
ثالثا : قِداست داشتن ،مطهر بودن یک سرزمین هرگز به معنای عدم جریان قوانین وسُنن طبیعی در یک سرزمین نمی باشد بلکه اراده تکوینی خداوند متعال بر این قرار گرفته است که قوانین مادی وطبیعی در هر سرزمینی جاری شود که برای نمونه به چند مورد از تخریب و رُخ دادن بلا های طبیعی در شهر ها واماکن مقدسی که با توجه به روایات(من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۲۴۳)بدون تردید از شهر قم جایگاه برتر و خاص تری دارند اشاره می کنیم :
1-تخریب شهر مکه،و کعبه به وسیله سیل وآتش(مروج الذهب ،مسعودی ، ج 3، ص 71)
وهمچنین شیوع بیمار های واگیر دار در آن با توجه به اینکه درآیات قرآن تصریح به قداست وامنیت(تشریعی) شهر مکه هم شده است مانند: آیات«أَوَ لَمْ نُمَکنْ لَهُمْ حَرَماً آمِناً»(قصص آیه 57)«وَمَنْ دَخَلَهُ کانَ آمِناً»(آل عمران 91)
2-تخریب وشخم زدن حرم امام سیدالشهداء (ع)توسط هارون الرشید ومتوکل عباسی (امالی ،شیخ طوسی، ص۳۲۵)
3-تخریب حرمین امامین عسکریین(علیهما السلام) توسط تروریست های تکفیری و مزدور در سال های 84 و86شمسی و دیگر مواردی از قبیل بیماری های واگیر دار مانند :وبا ،جزام وکه در طول تاریخ در شهر های مقدس رُخ داده است.
با توجه به مطالب فوق نتیجه گرفته می شود:
که قِداست و مقدس بودن یک شهر و سرزمین هرگز به معنی عدم وقوع بلایا طبیعی در آن ها نمی باشد بلکه به معنای شرافت و برتری معنوی و اتفاقات مهم ومقدسی است که در این سرزمین ها اتفاق افتاده است.
نویسنده:
فرهاد امرایی
@pasokhtext
@pasokhtext