eitaa logo
پیام رسان ولایت
75 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
5.2هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روضه خانگی
روضه خانگی - حضرت زینب(س) - 705.mp3
9.09M
🎙کردند مجلس‌آرا، ناموس کبریا را... 🔻روضه (س) ⏱ | 08:22 👤حاج مهدی 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 شهادت حضرت علی ابن الحسین، زین العابدین، امام سجاد علیه‌السلام تسلیت باد🏴 ✔️آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بعد از شهادت حضرت حسین‌بن‌علی علیهماالسلام حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در اسارت آن‌چنان مردانه خطبه می‌خواند که گویی در تخت سلطنت قرار دارد. امام‌ ‌سجاد علیه‌السلام در حال اسارت و درحالی‌که غُل جامعه(۱) به گردن داشت، به سائل، شاهانه کمک می‌کند. ما چنین بزرگانی داریم که همه چیز ما از آن‌هاست، ولی گویا آن‌ها را نداریم! 📚 ، چاپ دهم، ص ۱۱۸ 🔻 پی‌نوشت‌: غُل جامعه، نوعی غُل و زنجیر است که با آن دست و پا و گردن را باهم می‌بندند. 🔶 کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره 💠 @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیه‌السلام 🏴🏴🏴 💠 *غلبه حقیقی* ☘️ امام صادق عليه‌السلام نقل می‌کنند که حضرت امام سجاد علیه‌السلام از شهادت پدرشان در روز عاشورا هنگامی که وارد مدینه شدند، فردی به نام ابراهیم بن طلحه، خود را به امام سجاد رسانده و با لحن توهین آمیزی گفت: 💢 بلاخره چه کسی پیروز شد؟! یعنی اگر شما بر حق بودید که نباید مغلوب و اسیر می‌شدید 🔹 امام در حالی که سر خود را پوشانده بود سر از کجاوه خارج کرده و فرمودند: 🔆 «إِذَا أَرَدْتَ‏ أَنْ‏ تَعْلَمَ‏ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِمْ» 🔆 «اگر می‌خواهی بدانی که پیروز این جنگ کیست و حق با کیست صبر کن تا وقت نماز برسد، سپس اذان و اقامه بگو» ◾🍃 با این فرمایش حضرت سجاد علیه‌السلام تاکید کردند که اگر می‌خواهی بدانی چه کسی غلبه پیدا کرد ✨ «وقت نماز، اذان و اقامه بگو»؛ و ببین غلبه با کسی است که توانسته اعتقادات و اصول دین را حفظ کند به نحوی که کسانی مثل تو هم، هر روز باید این حقایق را تکرار و به آن اعتراف کنند. 🍃◾ و مضمون اذان و اقامه، چیزی جز شهادت بر اعتقادات حقه، توحید، نبوت و دعوت به نماز، به عنوان یکی از ارکان دین نیست. 🔹 البته تصور اهل دنیا از قدرت، فقط، نشستن بر مسند حکومت و سریر سلطنت است. 🏴 *این در حالی است که هدف امام حسین علیه‌السلام دفاع از اعتقادات، اصل دین، توحید و نبوت و جلوگیری از بدعت‌ها و انحراف از سنت پیامبر و اصلاح دین نبوی بود.* 🔹 پس حضرت سجاد علیه‌السلام در جواب ابراهیم بن طلحه به این نکته اساسی و مهم اشاره می‌کنند که درست است ما با این وضعیت به مدینه برگشتیم اما اذان و اقامه، ظواهر دین و شهادت بر توحید و نبوت باقی ماند. و این اصل قدرت و غلبه است. 💠 *همچنین می‌توان از فرمایش حضرت برداشت کرد که در امور و وقایع مختلف نگاه ظاهربین نداشته و مسائل را در دید کلان و عمیق بنگریم.* 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻با مسئولیت‌پذیری در کار و زندگی است که انسان به شکوفایی و خلاقیت می‌رسد 🔻مسئولی که نشاطش را از استخر سلطنتی می‌گیرد نه از کار برای مردم، از او انتظار خلاقیت نباید داشت 👈🏼 مسئولیت‌پذیری و استقلال، شاخص اصلی ولایت‌مداری - جلسه هشتم انسان اگر بخواهد وجود خودش را شکوفا کند، باید این را در بستر عمل انجام بدهد و الا کسی که درگیر فعالیت خاصی نیست؛ صرفاً با نشستن در کتابخانه و فکر کردن رشد نخواهد کرد. «مسئولیت‌پذیری» در واقع یک نوع فعالیت و سبک زندگی است. در بستر فعالیتِ مسئولیت‌پذیرانه است که انسان می‌تواند به رشد روحی و فکری و شکوفایی استعدادها برسد. یکی از آثار مسئولیت‌پذیری «خلاقیت» است، اگر مسئولیت‌پذیرانه وارد یک کاری شده باشی، آن‌وقت راه رفع مشکلات، راه تعالی و بهره‌وریِ بیشتر و راه لذت بردن بیشتر از آن کار یا آن زندگی را پیدا می‌کنی. «خسته نشدن» هم از آثار مسئولیت‌پذیری است، آدم مسئولیت‌پذیر دو سه برابر دیگران کار می‌کند و خسته نمی‌شود. اگر از درس‌خواندن، کار در خانه یا هر فعالیت دیگری زود خسته می‌شوید و حوصله‌تان سر می‌رود، بدانید که دارید آن را بدون مسئولیت‌پذیری انجام می‌دهید. مسئول مملکتی‌ای که نشاطش را از کار کردن و از لبخند مردم نمی‌گیرد بلکه نشاطش این است که به استخرهای سلطنتی برود، از او انتظار خلاقیت و برنامه‌ریزی نداشته باشید چون خلاقیت مال کسی است که احساس مسئولیت می‌کند. کسی که نسبت به مردم احساس مسئولیت کرد شبیه ضعیف‌ترین مردم زندگی خواهد کرد. این یک اصل مدیریتی است که امام زمان(ع) اجرا خواهند کرد. 👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۵.۲۵ 👈🏼 متن کامل Panahian.ir/post/6999 و @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پیام رسان ولایت
اَللّهمَ صَلِّ عَلیَ مُحَمّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
هدایت شده از پیام رسان ولایت
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خادم الرضا"ع": السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🍃
امام على عليه السلام : علَيكَ بِلُزُومِ اليَقينِ و تَجَنُّبِ الشَّكِّ ، فلَيسَ للمَرءِ شَيءٌ أهْلَكَ لِدِينِهِ مِن غَلَبَةِ الشَّكِّ على يَقينِهِ .  بر تو باد ملازمت با يقين و دورى جستن از شكّ ؛ زيرا براى دينِ انسان، چيزى نابود كننده تر از چيره آمدن شكّ بر يقين نيست . غرر الحكم : ۶۱۴۶ 🍃🌺🍃 یقین داشتن هست خصلت مومن ها شک کردن گاهی نابود می کند تو را ممکن است عجیب باشد چیزی برای شما شاید نزدیک هم شده باشیم به ظهور آقا اخلاق و رفتار های بدمان را کنار بگذاریم وَ ما تَفَرَّقُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً خادم الرضا"ع"
〰〰〰〰🌺🇮🇷🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره شوری وَ ما تَفَرَّقُوا إِلَّا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ لَوْ لا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَ إِنَّ الَّذِينَ أُورِثُوا الْكِتابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ «14» و (از دور پيامبران) پراكنده نشدند مگر پس از آنكه علم (به حقّانيّت آنان) برايشان حاصل شد، به خاطر روحيه كينه و حسادت كه ميانشان بود، و اگر سنّتِ سابق خداوند (در مورد مهلت دادن به كفّار) تا زمانى معيّن نبود، ميان آنان حكم مى‌شد (و اهل باطل هلاك مى‌گشتند) و همانا كسانى كه پس از آنان كتاب آسمانى را به ميراث بردند، درباره‌ى آن دچار شك و ترديد هستند. 🍃🌺نکته ها : در اين آيه يك بار «جاءَهُمُ الْعِلْمُ» آمده و يك بار «أُورِثُوا الْكِتابَ» يعنى با آنكه حقّ را مى‌دانند و وارث كتاب آسمانى هستند باز هم راه تفرقه مى‌پيمايند. شك، گذرگاه خوبى است ولى توقف گاه خوبى نيست. آن شكى كه به طور طبيعى پيدا شود و مقدّمه تحقيق و بررسى گردد، ارزش دارد، ولى اگر شك برخاسته از لجاجت و سوء ظن و سبب ركود و بى‌اعتنايى شود، ضد ارزش است. 🍃🌺پیام ها : 1- با وجود سفارش پيامبران به وحدت بازهم مردم اختلاف كردند. لا تَتَفَرَّقُوا ... وَ ما تَفَرَّقُوا ... 2- بيشتر تفرقه‌هايى كه در دين پديد آمده است از جانب عالمان و دانشمندان است. تَفَرَّقُوا ... مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ‌ 3- سرچشمه اكثر تفرقه‌ها حسادت و ظلم و فزون‌طلبى است. وَ ما تَفَرَّقُوا إِلَّا ... بَغْياً بَيْنَهُمْ‌ 4- دليل مهلت‌هاى الهى ربوبيّت اوست تا هر كس در سايه آزادى و فرصت، جوهره خود را نشان دهد. «سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ» جلد 8 - صفحه 385 5- مهلت دادن يكى از سنّت‌هاى الهى است. «إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى» 6- مهلت‌هاى الهى تا زمان معيّنى است. «إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى» 7- شكى كه همراه با سوءظنّ باشد، شك مخرّب است. «لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ» 🍃🌺🇮🇷〰〰〰〰〰〰