قالَ عَلىٌ عليه السلام:
اِنَّ اْلاِنْسانَ اِذا كانَ فِى الصَّلاةِ فَاِنَّ جَسَدَهُ وَثِيابَهُ وَ كَلَّ شَىْ ءٍ حَوْلَهُ يُسَبِّحُ.
هنگامى كه انسان مشغول نماز است بدن و لباس و هر چه پيرامون اوست خدا را تسبيح مى گويند.
بحارالأنوار، ج 82، ص 213
🍃🍃🍃
نمـاز چه عروجی ، چه تسبیح والایـی
وقت نمـاز کائنات با تو دارد همراهـی
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّـلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِـي
دارم امید من و پدر و مادرم ببخشایـی
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
〰〰〰〰🌸🍃
استاد قرائتی حفظه الله :
سوره ابراهیم ، آیه 40 و41
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاءِ «40»
پروردگارا! مرا برپا دارنده نماز قرار ده و از نسل و ذريّهام نيز. پروردگارا! دعاى مرا (نماز و عبادتم را) بپذير.
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ «41»
پروردگارا! مرا وپدر ومادرم را ومؤمنان را، روزى كه حساب بر پا مىشود ببخشاى!
🍃🌸 نکته ها :
در آياتى كه تاكنون دربارهى حضرت ابراهيم در اين سوره خواندهايم، او از خداوند هفت درخواست دارد: امنيّت مكّه، دور ماندن از بتپرستى، توجّه قلوب و افكار مؤمنان نسبت به فرزندان و مكتب او، بهرهمند شدن ذريّهى او از ثمرات، توفيق اقامهى نماز، قبول شدن دعاها و آمرزش براى خود و والدين و همهى مؤمنان.
«وَ هُوَ أَلَدُّ» تنها به پدر واقعى گفته مىشود، ولى «أب» به غير پدر از جمله به عمو و پدرزن نيز گفته مىشود. چون والدين ابراهيم مؤمن بودند، لذا در اين آيه حضرت ابراهيم به والدين خود دعا مىكند، ولى در آيات ديگر كه «أب» بكار رفته و مراد عموى ابراهيم است، به دليل مشرك بودن او، حضرت از او بيزارى مىجويد.
در آيهى 133 بقره نيز خوانديم كه فرزندان يعقوب در پاسخ پدر كه پرسيده بود: «ما تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِي» پس از من چه چيز را مىپرستيد؟ گفتند: «نَعْبُدُ إِلهَكَ وَ إِلهَ آبائِكَ إِبْراهِيمَ وَ إِسْماعِيلَ» ما پروردگار تو و پروردگار پدرانت ابراهيم و اسماعيل را مىپرستيم. با آنكه اسماعيل عموى يعقوب است، ولى به عمو «أب» گفته شده است.
🍃🌸 پیام ها :
1- تكرار «رب» در آغاز دعاهاى حضرت ابراهيم، نشانه تأثير آن دراستجابت دعا و يا يكى از آداب آن است. «رَبِّ اجْعَلْنِي»
2- براى اقامهى نماز خود و فرزندانتان، از خداوند استمداد كنيد. «رَبِّ اجْعَلْنِي»
3- نماز، محور دعاهاى حضرت ابراهيم است. «رَبَّنا لِيُقِيمُوا الصَّلاةَ»، «رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ»
4- با آنكه رسالت انبيا اقامهى دين است اما دعا براى اقامهى نماز به جاى آن، نشانه آن است كه نماز چهره و سيماى تمامنماى دين است. «مُقِيمَ الصَّلاةِ»
5- اقامهى نماز، عِدل و همتاى رهبرى است. حضرت ابراهيم در دو مورد عبارت «وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي» را بكار برد: يكى دربارهى نماز نسل خود «مُقِيمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي» و يكى در مورد رهبرى نسل خود هنگامى كه خداوند به ابراهيم فرمود: «إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً قالَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي» من تو را امام مردم قرار دادم ابراهيم گفت: پروردگارا ذريّه مرا نيز به اين مقام برسان.
6- در دعا هم به خود توجّه كنيد، «وَ اجْنُبْنِي- وَ اجْعَلْنِي- و اغْفِرْ لِي» و هم به ديگران. «وَ بَنِيَ- وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي- وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ»
7- انسان، هم بايد به فكر نسل قبل باشد، «وَ لِوالِدَيَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ» و هم به فكر نسل بعد. «وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي»
8- در دعا، به فكر قيامت خود، فرزندان و جامعه باشيد. «يَوْمَ يَقُومُ الْحِسابُ»
تفسیر نور
🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰
@payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فرازی از وصیت نامه شهید
در وصیتنامه خود پرسیده است:چرا امروز که در سراسر جهان ظلم به حد اعلای خود رسیده است به پا نمیخیزیم؟ مگر نه این است که کودکان، زنان، پیرمردان و جوانان فلسطین، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی در زیر چکمههای دشمنان اسلام از بین میروند و به حیثیت اسلام خیانت میشود. پس چرا هیچ عکسالعملی از خود نشان نمیدهیم؟!
شهید قربانعلی جامی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
امام خامنه ای حفظه الله تعالی :
صاف کردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذکر به دست میآید. اگر کسی خیال کند که میتوان دل و روح را بدون اینها صاف کرد، سخت در اشتباه است. از راه گریهی نیمهشب، از راه خواندن قرآن با تدبر و با دقت، از راه خواندن ادعیهی صحیفهی سجادیه، دل انسان صاف میشود؛ والّا اینطوری نیست که بگوییم آقا برو دلت را صاف کن؛ هر کاری هم کردی، کردی. ۱۳۸۴/۰۶/۰۸
@Khamenei_ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
از خدا بخواهیم که از قرآن، ما را جدا نکند، همچنین از خدا بخواهیم ما را از عترت جدا نکند؛ که عترت با قرآن است و قرآن هم با عترت است. اگر کسی یکی از این دو تا را ندارد، هیچ کدام را ندارد.
@bahjat_ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
حدیث روز :
قالَ عَلىٌ عليه السلام:
اِنَّ اْلاِنْسانَ اِذا كانَ فِى الصَّلاةِ فَاِنَّ جَسَدَهُ وَثِيابَهُ وَ كَلَّ شَىْ ءٍ حَوْلَهُ يُسَبِّحُ.
هنگامى كه انسان مشغول نماز است بدن و لباس و هر چه پيرامون اوست خدا را تسبيح مى گويند.
بحارالأنوار، ج 82، ص 213
🍃🍃🍃
نمـاز چه عروجـی ، چه تسبیح والایـی
وقت نمـاز کائنـات با تو دارد همراهـی
رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيـمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِـي
دارم امید من و پدر و مادرم ببخشایی
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ
وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
@payyyam
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
سلام و درود خدا بر همه روزه دارانی که در این راهپیمایی بزرگ و دشمن شکن حضور داشتند وندای آزادی مسلمین را سر دادند و از دشمنان اسلام برائت کردند .
در آخرین جمعه از ماه مبارک ، حرکت عظیم و معنوی شما قبول درگاه خداوند متعال و دعای امام زمان "عج" بدرقه راه و مسیر معنویتان ، ان شاءالله
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد عباسی
جدا ؟!!!
شما اختیارات ندارید؟!!!
پس چرا موقع انتخابات مجلس و ریاست جمهوری یقه پاره می کنید و هزاران دروغ و وعده می دهید به مردم ولی وقتی آخر کارتان می رسد ....
و دوباره برای انتخابات بعدی شروع می کنید ....
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
هدایت شده از حرز امام جواد علیه السلام ❤️
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه عاملی سبب مخالفت ها و انتقادهای همیشگی آیت الله مدرس میشد؟
استاد رحیم پور ازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از موسسه مصاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعدام مذاکره کننده برجام در کره شمالی!
🔺کره شمالی مذاکره کننده ارشدش با آمریکا و به تعبیر دقیق تر، مسئول مذاکرات برجامی اش را به دلیل عدم تحقق وعدههای داده شده و شکست این مذاکرات اعدام کرد.
✅ @Masaf
حضرت محمّد صلی الله علیه و آله :
«اَلتَّوبَةُ حَسَنٌ وَ لكِنْ فِى الشَّبابِ اَحْسَنُ»
توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر.
«کنز العمال»
🍃🍃🍃
توبه زیباست ، زیباتر آن درجوانـی
رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَىَّ مِمَّا یَدْعُونَنِى
گفتـه یوسف است در معرض گناه
یوسف زیبـا بود و جوان و هم قوی
از جایگاه گناه و تهمت زود فـرار کن
در خطریم همه از شیاطین و دشمنی
خادم الرضا"ع"
#پیام_رسان_ولایت
@payyyam
〰〰〰〰🌸🍃
استاد قرائتی حفظه الله :
سوره یوسف ، آیه ۳۳
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَىَّ مِمَّا یَدْعُونَنِى إِلَیْهِ وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّى کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُن مِّنَ الْجَهِلِینَ
(یوسف) گفت: پرودگارا؛ زندان براى من از آنچه مرا به سوى آن مى خوانند محبوب تر است. و اگر حیله آنها را از من باز نگردانى من به سوى آنها تمایل مى کنم و از جاهلان مى گردم.
🍃🌸 نکته ها :
یوسف سراپا جوانمرد بود؛ یک بار فداى حسادت برادران شد و خصومت نکرد. بار دیگر هدفِ عشقِ زلیخا شد، ولى گناه نکرد. بار سوم به هنگام قدرت، از برادران انتقام نگرفت. بار چهارم همین که کشور را در خطر دید به جاى تقاضاى برگشت به وطن، تقاضاى تدبیر امور اقتصادى و نجات کشور را داد.
براى هر کس، محبوبى است؛ براى یوسف پاکدامنى از زندان محبوب تر است. براى گروهى دنیا محبوب تر است؛ «الّذین یستحبّون الحیاة الدنیا» اما براى مؤمن خداوند محبوبتر است. «والّذین آمنوا اشدّ حبّاً للّه»
🍃🌸 پیام ها :
۱- توجّه به ربوبیّت خدا، از آداب دعاست. «ربّ»
۲- اولیاى خدا، فشار زندگى شرافتمندانه را، از رفاه در گناه بهتر مى دانند. «ربّ السجن احبّ الىّ»
۳- هر آزادى ارزش نیست و هر زندانى عیب نیست. «ربّ السّجن احبّ»
۴- انسان با استمداد از خداوند، مى تواند در هر شرایطى از گناه فاصله بگیرد. «ربّ السجن احبّ» (هجرت از محیط گناه لازم است.)
۵ - رنج و سختى نمى تواند مجوز ارتکاب گناه باشد. «ربّ السجن احبّ...»
۶- دعا و نیایش و استمداد از خداوند، یکى از راه هاى مصون ماندن از گناه و انحرافات جنسى است. «ربّ السجن احبّ...»
۷- شخصیّت انسان به روح اوبستگى دارد، نه جسم او. اگر روح آزاد باشد، زندان بهشت است و اگر روح در فشار باشد، کاخ هم زندان مى شود.«السجن احبّ»
۸ - جداسازى محیط به خاطر مصون ماندن افراد از گناه، کارى شایسته است. (یوسف خواهان جدا شدن بود، حتّى اگر به قیمت زندان رفتن باشد)*
۹- رضایت خداوند بر رضایت مردم ترجیح دارد. «ربّ السجن احبّ الىّ ممّا یدعوننى الیه»*
۱۰- هیچ کس بدون لطف خداوند، محفوظ نمى ماند. «و الاّ تصرف عنّى...» در شرایط بحرانى تنها راه نجات، اتکا به خداوند است.
۱۱- آزمایش هاى الهى هر لحظه سخت تر می شود. (یوسف قبلاً گرفتار یک زن بود، حال گرفتار چندین زن شده است.) «کیدهنّ، الیهنّ»
۱۲- راضى کردن مردم به قیمت ناخشنودى خدا، جهل است. «اکن من الجاهلین»
۱۳- گناه، موجب سلب علوم خدادادى و موهبت هاى الهى است. (در آیات قبل خواندیم: «آتیناه حکماً و علماً» و در اینجا یوسف مى فرماید:) «اکن من الجاهلین»
۱۴- جهل تنها بیسوادى نیست، انتخاب لذّت آنى و چشم پوشى از رضاى خدا، جهل محض است. «اکن من الجاهلین»
۱۵- گناه، کارى جاهلانه است. «اکن من الجاهلین»*
۱۶- عمل نکردن به دانسته ها، انسان را در ردیف جاهلان قرار مى دهد. «اکن من الجاهلین»
تفسیر نور
🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰
@payyyam
هدایت شده از ریحانه
🔻 بر سر این ملت چه آوردهاید؟
◀️ رهبر انقلاب: شما بر سر مادر فلسطینی چه آوردهاید که حاضر است جوانش را به میدان بفرستد و میگوید اگر صد جوان هم داشته باشم میفرستم که کشته شوند.
◀️ شما با این ملت چه کردهاید که یک دختر هفده، هجده ساله حاضر است به خودش بمب ببندد و در بین دشمنان صهیونیست برود. ۱۳۸۱/۰۱/۱۶
#روز_قدس
❣️ @khamenei_reyhaneh