eitaa logo
پیام رسان ولایت
74 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨ماجرای حمله رسانه‌ها به استاد رائفی‌پور 🔺صحبت‌های بسیار جالب حجت‌الاسلام محمدی‌تبار درخصوص اظهارات اخیر حجت‌الاسلام علوی تهرانی علیه استاد و توضیحات پیرامون شبهه پیش آمده درباره شوخ طبعی اهل‌بیت بسیار جالبه، حتما ببینید👌 @raefipourfans
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه : ١١ 🌱 قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : أدنَى الكفرِ أنْ يَسمعَ الرّجُلُ مِن أخيهِ الكَلِمَةَ فيَحْفَظَها علَيهِ يُريدُ أنْ يَفْضَحَهُ بها ، اُولئكَ لا خَلاقَ لَهُم . كمترينِ كفر اين است كه انسان از برادرش سخنى بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آن رسوا سازد. اين افراد بويى از انسانيت نبرده اند. بحار الأنوار:77/193/11 🍃🕊🍃 روز شنبه است متعلق است به رسول خدا همگی امروز مهمانیم در بزم پر از نور آقا درود و سلام ما به ایشان و خاندان عترت تمامی دستورات دین ما مطابق با فطرت کافی نیست فقط کار بد انجام ندهیم ما باید منفور بداریم گناه و خلاف دیگری را به کسی که کار کرده بر علیه دین اسلام به نحوی مخالفت خودتان را کنید اعلام اگر ما راهمان را جدا نکردیم از بیراهه ها روزی که ما گرفتار شویم به سرنوشت آنها وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا اما آن روز دیر است برای برائت کردن ما روزی دوست دارید لگد مال کنید آنها را مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا شاید بگویید این آیات در مورد کفار است هرکه دقت نکند به نوعی کفر دچار است خادم الرضا "ع"
🕊﷽🕊 〰〰〰〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره فصلت وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ «26» و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند: «به اين قرآن گوش ندهيد و در (هنگام تلاوت) آن، (سخن) لغو و باطل بيافكنيد تا شايد پيروز شويد.» فَلَنُذِيقَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا عَذاباً شَدِيداً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي كانُوا يَعْمَلُونَ «27» پس قطعاً به آنان كه كفر ورزيدند عذاب سختى مى‌چشانيم و حتماً آنان را به بدترين كارى كه انجام مى‌دادند كيفر خواهيم داد. ذلِكَ جَزاءُ أَعْداءِ اللَّهِ النَّارُ لَهُمْ فِيها دارُ الْخُلْدِ جَزاءً بِما كانُوا بِآياتِنا يَجْحَدُونَ «28» سزاى دشمنان خدا همين است كه برايشان به خاطر انكار دائمى آيات ما، آتشى باشد كه هميشه در آن جا بمانند. وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا لِيَكُونا مِنَ الْأَسْفَلِينَ «29» و كسانى كه كفر ورزيدند گفتند: «پروردگارا! آن جن و انسى كه ما را گمراه كردند به ما نشان ده تا آنها را زير قدم‌هايمان بگذاريم (و لگد مالشان كنيم) تا از پست‌ترين افراد باشند.» 🍃🕊نکته ها : جمله‌ى‌ «وَ الْغَوْا فِيهِ» يعنى با هر كلام يا عمل لغوى مانند سوت كشيدن، كف زدن، جار و جنجال، افسانه بافى، ايجاد ترديد و سؤالات نابجا مسير حقّ را منحرف كنيد. 🍃🕊پیام ها : 1- تبليغات سوء عليه دين، هميشه بوده است. «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا» 2- كسانى كه حرف منطقى ندارند، مردم را از شنيدن حرف منطقى ديگران نيز منع مى‌كنند. لا تَسْمَعُوا ... 3- شنيدنِ قرآن، داراى جاذبه و اثر بخشى خاص است كه دشمنان از آن هراس دارند. «لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ» جلد 8 - صفحه 334 4- پيامبر اسلام همواره به تبليغ مشغول بود و كفّار از اين صحنه‌ها رنج مى‌بردند. «لا تَسْمَعُوا» 5- دشمن، هم مردم را از شنيدن قرآن منع مى‌كند و هم براى مبارزه با آن از طريق هوچيگرى و هياهو تلاش مى‌كند. لا تَسْمَعُوا ... وَ الْغَوْا 6- ابزار كار كفّار، ياوه سرايى است. «وَ الْغَوْا فِيهِ» 7- ايجاد پارازيت در كلام حقّ كار كفّار است. «وَ الْغَوْا فِيهِ» 8- دشمن حتّى با احتمال پيروزى دست به كار مى‌شود. «لَعَلَّكُمْ» 9- دشمن هميشه به ياران خود نويد پيروزى مى‌دهد. «تَغْلِبُونَ» 10- كيفر كسانى كه عليه قرآن تبليغات سوء مى‌كنند و مردم را از شنيدن آن باز مى‌دارند و به كار لغو دستور مى‌دهند، بسيار سخت است. (حرف لام در اوّلِ جمله‌هاى‌ «فَلَنُذِيقَنَ‌ و لَنَجْزِيَنَّهُمْ» و حرف نون در آخر آنها و كلمه‌ى «شديد» نشانه‌ى سخت‌ترين نوع عذاب است). 11- هوچيگرى و مانع‌تراشى كفّار، از كفرشان بدتر و مبناى كيفر آنان است. لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي‌ ... 12- دشمن قرآن، دشمن خداست. «ذلِكَ جَزاءُ أَعْداءِ اللَّهِ» 13- كيفر انكار آگاهانه و دائمى، دوزخ ابدى است. «لَهُمْ فِيها دارُ الْخُلْدِ جَزاءً بِما كانُوا بِآياتِنا يَجْحَدُونَ» 14- كفّار در قيامت خواهان شناسايى عاملان گمراهى خويش براى انتقام از آنان هستند. «رَبَّنا أَرِنَا» 15- كفر، ضلالت و گمراهى است. قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا ... أَضَلَّانا 16- كفّار در قيامت، جرم خود را به گردن ديگران مى‌اندازند. «أَضَلَّانا» 17- جن و انس در انحراف بشر نقش دارند. «أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ» 18- رهبران گمراه كننده‌اى كه در دنيا روى دست و چشم ديگران قرار داشتند، پيروانشان در قيامت، آرزوى زير پا گذاشتن آنان را خواهند داشت. «نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊 🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا رحمة للعالمین 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 . اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین (علیه السلام) است. هیچ کس نمی تواند پاسداری از اسلام کند، در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نداشته باشد. من تکلیف می کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه، عمل کردن و حسین وار، زندگی کردن. در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می شود و کسی می تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان (عج اللّه تعالی فرجه الشریف). خداوند امروز از ما همّت، اراده و شهادت طلبی می خواهد. شهید مهدی زین الدین 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : پروای از خدای متعال تقواست. اگر این را کنار گذاشتیم و ترس مردم جایگزین شد، آنوقت فرقانی هم که خدای متعال گفته، پیدا نخواهد شد؛ «ان تتّقوا اللَّه یجعل لکم فرقانا»؛ این فرقان ناشی از تقواست؛ روشن شدن حقیقت برای انسان، دستاورد تقواست. ۱۳۸۸/۷/۲ 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : أدنَى الكفرِ أنْ يَسمعَ الرّجُلُ مِن أخيهِ الكَلِمَةَ فيَحْفَظَها علَيهِ يُريدُ أنْ يَفْضَحَهُ بها ، اُولئكَ لا خَلاقَ لَهُم . كمترينِ كفر اين است كه انسان از برادرش سخنى بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آن رسوا سازد. اين افراد بويى از انسانيت نبرده اند. بحار الأنوار:77/193/11 🍃🕊🍃 روز شنبه است متعلق است به رسول خدا همگی امروز مهمانیم در بزم پر از نور آقا درود و سلام ما به ایشان و خاندان عترت تمامی دستورات دین ما مطابق با فطرت کافی نیست فقط کار بد انجام ندهیم ما باید منفور بداریم گناه و خلاف دیگری را به کسی که کار کرده بر علیه دین اسلام به نحوی مخالفت خودتان را کنید اعلام اگر ما راهمان را جدا نکردیم از بیراهه ها روزی که ما گرفتار شویم به سرنوشت آنها وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنا أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا اما آن روز دیر است برای برائت کردن ما روزی دوست دارید لگد مال کنید آنها را مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا شاید بگویید این آیات در مورد کفار است هرکه دقت نکند به نوعی کفر دچار است خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
مردم از اسلام مأیوس نمی‌شوند.. این مملکت از بین نرفته، و این جمهوری اسلامی هم سر جای خودش هست، و این مردم هم دنبال جمهوری اسلامی هستند، و این مردم هم از مجلس، مادامی که مجلس بر طریقه اسلام باشد، و از دولت، مادامی که دولت بر طریقه اسلام باشد، و از رئیس جمهور، مادامی که رئیس جمهور در طریق اسلام باشد، طرفداری می‌کنند. هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفداری نمی‌کنند. برای اینکه مردم اسلام را می‌خواهند. امر دایر می‌شود بین من، و پیغمبر اکرم؛ کدام مسلمان است که ترجیح بدهد من را؟ امر دایر می‌شود بین شما، و اسلام؛ کدام مسلمان است که شما را بر اسلام ترجیح بدهد؟ این خیال‌ها را از کله‌هایتان بیرون کنید که الآن اگر وضعی بشود، مردم دیگر آن مردم نیستند. مردم اسلام را می‌خواهند. تا آخر هم می‌خواهند. این قلم‌ها یک قدری ملاحظه بکنند این مسائل را. همین طور می‌نشینند توی خانه‌هایشان حکم می‌کنند ملت این طوری است! خوب، ملت اینهاست که شما می‌بینید که در کوچه و بازار و آنهایی که در جنگ هستند و آنهایی که هر روز می‌آیند و می‌گویند که ما می‌خواهیم برویم جنگ. ملت من و تو نیستیم! ملت آنها هستند. میزان آنها هستند. هی ننشینید و بگویید که مردم چه شده‌اند؛ مردم دیگر مایوس شدند؛ مردم کذا شدند. نخیر، مردم از اسلام مایوس نمی‌شوند. کارهای ما هم هر کدام فاسد است، ولی ما جمهوری اسلامی را می‌خواهیم. امام خمینی (ره)؛ ۶خرداد۱۳۶۰
🔰 | نماز، استحکام‌بخش پیوندهای حیاتی جامعه خوشبخت و خوش‌فرجام 🔺 پیام رهبر انقلاب به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز: پیوندهای حیاتی در یک جامعه‌ی خوشبخت و خوش‌فرجام، همچون دوستی و گذشت و مهربانی و همدلی و همدردی و یاری‌رسانی و خیرخواهی و امثال آن به برکت رواج و اقامه‌ی نماز، استحکام می‌یابد. صفهای نماز جماعت، صفوف به هم پیوسته‌ی فعالیت‌های اجتماعی را پدید میآورد.
انسان شناسی ۲٠۲.mp3
10.6M
۲۰۲ ⚡️هر عملی هم نور دارد، هم نار ! هر عملی هم می‌تواند صعود دهد، هم سقوط! هر عملی هم رشد دهنده است، هم نابود کننده! - من چه کنم، از اعمالی که انتخاب می‌کنم، نور و صعود و رشد، دریافت کنم؟
🕊﷽🕊 🚨 انواع کفر متکلمان، تقسیمات مختلفی برای کفر ذکر کرده‌اند. یک نمونه از این تقسیمات از این قبیل است: 🔥کفر انکار: شخص با قلب و زبان خود به انکار خدا یا پیامبر(ص) بپردازد. 🔥کفر جحود: کافر با دل ایمان داشته باشد، اما با زبان خود به انکار بپردازد. «وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَیقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ کیفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدینَ» یعنی: و آن را از روی ظلم و سرکشی انکار کردند، در حالی که در دل به آن یقین داشتند! پس بنگر سرانجام تبهکاران (و مفسدان) چگونه بود. 🔥کفر عناد: در این قسم کافر با قلب خود تصدیق و با زبان خود اقرار می‌کند، اما از روی لجبازی یا حسد، به تصدیق و اقرار خود ایمان نمی‌آورد. چنانکه درباره ولید بن مغیره آمده است که وقتی آیات قرآن را از زبان پیامبر اکرم(ص) شنید با آنکه می‌دانست آن چنان که کفار قریش می‌گویند شعر و خطابه نیست بلکه معجزه است، اما به آنها گفت بگویید کلام محمد(ص) سحر است. 🔥کفر نفاق: کافر در این قسم با زبان خود اقرار می‌کند ولی همچون منافق نسبت به اظهارات خود اعتقاد قلبی ندارد. در آثار برخی متکلمان، از نوعی کفر به نام «کفر استخفافی» سخن گفته شده که معنای آن عبارت است از: اتخاذ یک نظر در عقاید دینی که منشا آن ترجیح فهم خود بر ظواهر ادله است. مثلا کسی بر حسب رای خود و در اثر کج‌سلیقگی، معتقد شود که نماز ضروری و رکن دین نیست و در اثر همین عقیده آن را ترک کند. چنین شخصی در اثر فهم نادرست که احیانا مبتنی بر تاویل به رای است، به چنین نظری دست می‌یازد؛ چنانکه برخی معتقدند کفر شیطان از این قبیل است 〰〰〰〰〰〰〰🍃🍃🍃
میگه چرا از ‎ دفاع می‌کنی؟ میگم میخوام تو ثواب جهاد تبیینش شریک شم :) «مرتضی پناهیان»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🕗 ۱۸ | نه نومید، نه سرمست 🔸«نه به خوشی ها باید دل بست و نه از مشکلات نومید شد. این ها همه برای این است که ما غافل شویم.» 🔹این را می گفت و ناراحت بود که آدم ها برای چند روز خوشی بیشتر در دنیا تلاش می کنند. دلش می خواست آدم ها همه دنیا را همان طور ببینند که خدا آفریده. می گفت نه خوشی و نه غم، هیچ مخلوق خدا نیستند؛ مخلوق آدم ها هستند. 🔸خودش این طور بود: نه نومید، نه سرمست؛ درست مثل دنیایی که خدا آفریده. 🔺 تکه روایت هایی از زندگی علامه مصباح یزدی (قدس سره) 📱 @mesbahyazdi_ir
🔅 ✍️ مشت خدا از همه بزرگ‌تره 🔹دختر کوچولو وارد بقالی شد و کاغذی رو به‌طرف بقال دراز کرد و گفت: مامانم گفته چیزایی که در این لیست نوشته رو لطفاً بهم بدین، اینم پولش. 🔸بقال کاغذ رو گرفت و لیست نوشته‌شده در کاغذ رو فراهم کرد و به دست دختربچه داد. 🔹بعد لبخندی زد و گفت: چون دختر خوبی هستی و به حرف مامانت گوش می‌دی، می‌تونی یک مشت شکلات به‌عنوان جایزه برداری. 🔸ولی دختر کوچولو از جای خودش تکون نخورد! 🔹مرد بقال که احساس کرد دختربچه برای برداشتن شکلات‌ها خجالت می‌کشه، گفت: دخترم! خجالت نکش، بیا جلو خودت شکلات‌هاتو بردار. 🔸دخترک پاسخ داد: عمو! نمی‌خوام خودم شکلات‌ها رو بردارم، می‌شه شما بهم بدین؟ 🔹بقال با تعجب پرسید: چرا دخترم؟ مگه چه فرقی می‌کنه؟ 🔸دخترک با خنده‌ای کودکانه گفت: آخه مشت شما از مشت من بزرگتره! 🔹خیلی از ما آدم‌بزرگ‌ها، حواسمون به‌اندازه‌ یک بچه کوچک هم جمع نیست که بدونیم و مطمئن باشیم که مشت خدا از مشت آدم‌ها و وابستگی‌های اطرافشون بزرگتره. 🆔 @Masaf
🕊﷽🕊 🍃🕊زیارت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در روز شنبه : أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلهَ إِلّا اللّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیک لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ، وَأَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک، وَجَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِالْحِکمَةِ وَالمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَأَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ، وَأَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ، وَغَلَظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ، وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتَّی أَتیک الْیقِینُ، فَبَلَغَ اللّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ، الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالِ؛ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْ صَلَوَاتِک وَصَلَوَاتِ مَلائِکتِک، وَأَنْبِیائِک وَالْمُرْسَلِینَ وَعِبَادِک الصَّالِحِینَ، وَأَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرَضِینَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَالْآخِرِینَ، عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک، وَنَبِیک وَأَمِینِک، وَنَجِیبِک وَحَبِیبِک، وَصَفِیک وَصِفْوَتِک، وَخَاصَّتِک وَخَالِصَتِک، وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِیلَةَ وَالْوَسِیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ. اللّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً ﴾، إِلهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاغْفِرْها لِی، یاسَیدَنا أَتَوَجَّهُ بِک وَبِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللّهِ تَعَالی رَبِّک وَرَبِّی لِیغْفِرَ لِی. سه بار بگوَ: «إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» سپس بگو: أُصِبْنا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی، وَحَیثُ فَقَدْنَاک، فَإِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ. یا سَیدَنا یا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیک وَعَلَی آلِ بَیتِک الطَّاهِرِینَ، هذَا یوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یوْمُک، وَأَنَا فِیهِ ضَیفُک وَجَارُک، فَأَضِفْنِی وَأَجِرْنِی، فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِی وَأَحْسِنْ ضِیافَتِی، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّهِ عِنْدَک وَعِنْدَ آلِ بَیتِک، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ. 🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه : ١٢ 🌱 قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
رسول خدا صلی الله علیه و آله : من مشی فی قطیعة بین اثنین کان علیه من الوزر بقدر ما لمن أصلح ــ بین اثنین ــ من الأجر. مکتوب علیه: لعنة الله ــ حتّی یدخل جهنّم ــ فیضاعف له العذاب شخصی که بین دو نفر اختلاف به وجود می آورد دچار وزر و وبال عمل خود می گردد و لعنت الهی بر پیشانی او نوشته می شود، تا هنگامی که وارد جهنّم گردد. عقاب الأعمال ص 339 🍃🕊🍃 راحت اختلاف می اندازد بین دیگران اختلاف افکنی می کند بیـن همسران چرا آرام و قرار نداشته در این دنیا ؟ چرا ریشه یابی نکرده عیب خودش را؟ چطور لذت می برند اینگونه انسانها که از بین ببرند کانون خانوده ای را وا اسفاه، كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها روزی که لعنت می کنند خودشـان را اختلاف می اندازد بین مومنین خدا از آب گل‌ آلوده بگیرد ماهی اش را شاید هست مجری فرمان دشمنان اما حتما خـدا هست در کمینـشان چاه کنده ؟! خودش می افتد ته چاه مهلتش تمام شد فایده ندارد ناله و آه برای عیوب دائم در جستجوست لعنت خداوند سزای عمل اوست خادم الرضا "ع"
🕊﷽🕊 〰〰〰〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله  سوره اعراف قالَ ادْخُلُوا فِي أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ فِي النَّارِ كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها حَتَّى إِذَا ادَّارَكُوا فِيها جَمِيعاً قالَتْ أُخْراهُمْ لِأُولاهُمْ رَبَّنا هؤُلاءِ أَضَلُّونا فَآتِهِمْ عَذاباً ضِعْفاً مِنَ النَّارِ قالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَ لكِنْ لا تَعْلَمُونَ «38» (خداوند، پس از اعترافشان به كفر در لحظه‌ى مرگ) مى‌فرمايد: شما نيز در ميان گروه‌هايى از جنّ و انس، كه پيش از شما بوده‌اند، به دوزخ داخل شويد. هرگاه گروهى وارد (جهنّم) شود، گروه هم‌كيش خود را لعن و نفرين كند، تا آنكه همه يكجا در دوزخ بهم رسند. آنگاه گروه متأخّر درباره‌ى گروه قبلى گويد: خدايا! اينان بودند كه ما را گمراه كردند، پس عذابى دو چندان از آتش دوزخ برايشان بياور (كيفرى براى گمراهى خودشان و كيفرى براى گمراه ساختن ما. خداوند) مى‌فرمايد: براى هر كدام، (عذابى) دو برابر است، ولى نمى‌دانيد. 🍃🕊نکته ها : از صحنه‌هاى تكان‌دهنده‌ى قيامت، گفتگوى دوزخيان با يكديگر، به ويژه با سران و جلد 3 - صفحه 62 بزرگانى است كه سبب جهنّمى شدن آنان شده‌اند. به همين جهت آنجا دوستان بى‌تقوا نيز با هم دشمن مى‌شوند. «الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ» «1»، گاهى هم تقاضا مى‌كنند كه عاملان گمراهى خود را ببينند و پايمالشان كنند. «أَرِنَا الَّذَيْنِ أَضَلَّانا مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ نَجْعَلْهُما تَحْتَ أَقْدامِنا» «2» و گاهى اطاعت از بزرگان را عامل سقوط خويش مى‌دانند. «أَطَعْنا سادَتَنا وَ كُبَراءَنا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا» «3» امّا انسان داراى اختيار و آزادى عمل است و نمى‌تواند انحراف و خطاى خود را تنها به گردن ديگران اندازد. امام صادق عليه السلام فرمودند: «مراد از رهبران‌ «هؤُلاءِ أَضَلُّونا»، رهبران فاسد و ائمّه‌ى ظلم و جور مى‌باشد». «4» در قيامت رهبران جور و پيروان آنها، هركدام دو برابر عذاب مى‌شوند، زيرا قرآن در پاسخ تقاضاى منحرفان براى عذاب دو برابر رهبران خود مى‌فرمايد: هم رهبران دو برابر كيفر دارند و هم پيروان آنها، «لِكُلٍّ ضِعْفٌ» رهبران، چون هم خود منحرف شدند و هم ديگران را منحرف كردند و امّا پيروان آنها نيز هم براى انحراف خود و هم براى اين‌كه با پيروى و حمايت خود به رهبران باطل رونق دادند. 🍃🕊پیام ها : 1- در بهشت، كينه و دشمنى نيست، سراسر صلح و صفاست ولى در جهنّم، افراد يكديگر را لعن و نفرين مى‌كنند. «لَعَنَتْ أُخْتَها» چنانكه در آيه‌ى 25 سوره‌ى عنكبوت مى‌خوانيم: «يَكْفُرُ بَعْضُكُمْ بِبَعْضٍ وَ يَلْعَنُ بَعْضُكُمْ بَعْضاً» 2- جنّ نيز مانند انسان، تكليف دارد و گنهكاران هردو سرنوشتى مشابه دارند و در يك دوزخ قرار مى‌گيرند. الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ فِي النَّارِ ... لَعَنَتْ أُخْتَها 3- كفّار، يكباره وارد دوزخ نمى‌شوند، بلكه به ترتيب و نوبت. «كُلَّما دَخَلَتْ» 4- ولايت‌ها، محبّت‌ها و حمايت‌هاى غير الهى، در قيامت به كينه و نفرين و دشمنى تبديل مى‌شود. «لَعَنَتْ أُخْتَها» «1». زخرف، 67. «2». فصّلت، 29. «3». احزاب، 67. «4». تفسير نورالثقلين. جلد 3 - صفحه 63 5- در قيامت، همه مى‌كوشند تا گناه خود را به گردن ديگرى اندازند يا براى خود شريك جرم پيدا كنند. «هؤُلاءِ أَضَلُّونا» 6- گاهى انسان كيفرهايى مى‌بيند كه خود آگاه نيست. «وَ لكِنْ لا تَعْلَمُونَ» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🚨هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِيمٍ 🔥🔥🔥 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مَن كانَ مُؤذِيا لِجارِهِ مِن غَيرِ حَقٍّ ، حَرَمَهُ اللّه ُ رِيحَ الجَنّةِ و مَأواهُ النّارُ ، ألا و إنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ يَسألُ الرّجُلَ عَن حَقِّ جارِهِ ، و مَن ضَيَّعَ حَقَّ جارِهِ فلَيسَ مِنّا. هر كس همسايه خود را به ناحقّ بيازارد، خداوند بوى بهشت را بر او حرام گرداند و جايگاهش آتش باشد. بدانيد كه خداوند عزّ و جلّ از آدمى درباره حقّ همسايه اش بازخواست مى كند و هر كس حقّ همسايه خود را ضايع كند از ما نيست. ثواب الأعمال : 333 🔥🔥🔥🔥🔥🔥 «102» وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّياطِينُ عَلى‌ مُلْكِ سُلَيْمانَ وَ ما كَفَرَ سُلَيْمانُ وَ لكِنَّ الشَّياطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبابِلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ وَ ما يُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّى يَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ يَتَعَلَّمُونَ ما يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ لَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَراهُ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاقٍ وَ لَبِئْسَ ما شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ‌ سوره بقره
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿۵۴﴾ در حقيقت پروردگار شما آن خدايى است كه آسمانها و زمين را در شش روز آفريد سپس بر عرش [جهاندارى] استيلا يافت روز را به شب كه شتابان آن را مى طلبد مى ‏پوشاند و [نيز] خورشيد و ماه و ستارگان را كه به فرمان او رام شده‏ اند [پديد آورد] آگاه باش كه [عالم] خلق و امر از آن اوست فرخنده خدايى است پروردگار جهانيان (۵۴) سوره اعراف
🕊﷽🕊 🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا فاطمه الزهرا 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ای کسانیکه در این انقلاب هیچ کاری نکردید به جز ضرر و زیان ، شرم کنید و خیانت را بس کنید ، اگر آخرت و عقوبت معاد را قبول ندارید به حرمت خون حسین (ع) ، سالار شهیدان شرم کنید و به گفته ی خود آنحضرت آزاد مرد باشید . این حرکت های مرموزانه بر ضدِ انقلاب هیچ سودی برای شما ندارد و ملت ما را آبدیده تر و آگاهتر می نماید . شهید اکبر فتاح المنان 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : یکی از کارهای مهمّ شما [بانوان] همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی جنسیّت و مسئله‌ی زن را کنید، به همه بگویید. دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب‌ 🗓 ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰〰 رسول خدا صلی الله علیه و آله : من مشی فی قطیعة بین اثنین کان علیه من الوزر بقدر ما لمن أصلح ــ بین اثنین ــ من الأجر. مکتوب علیه: لعنة الله ــ حتّی یدخل جهنّم ــ فیضاعف له العذاب شخصی که بین دو نفر اختلاف به وجود می آورد دچار وزر و وبال عمل خود می گردد و لعنت الهی بر پیشانی او نوشته می شود، تا هنگامی که وارد جهنّم گردد. عقاب الأعمال ص 339 🍃🕊🍃 راحت اختلاف می اندازد بین دیگران اختلاف افکنی می کند بیـن همسران چرا آرام و قرار نداشته در این دنیا ؟ چرا ریشه یابی نکرده عیب خودش را؟ چطور لذت می برند اینگونه انسانها که از بین ببرند کانون خانوده ای را وا اسفاه، كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها روزی که لعنت می کنند خودشـان را اختلاف می اندازد بین مومنین خدا از آب گل‌ آلوده بگیرد ماهی اش را شاید هست مجری فرمان دشمنان اما حتما خـدا هست در کمینـشان چاه کنده ؟! خودش می افتد ته چاه مهلتش تمام شد فایده ندارد ناله و آه برای عیوب دائم در جستجوست لعنت خداوند سزای عمل اوست خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷