eitaa logo
پیام رسان ولایت
74 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
وَ كانَ مِنْ دعائِهِ عليهالسلام فى يوم عَرَفَة http://mobyan.ir/Paik/SajjadieShow.aspx?Page=48
عید بر عاشقان مبارک باد اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الإمام علیّ (ع) خطب یوم الأضحى ، فكبّر و قال ـ : الله أكبر ، الله أكبر ، لا إله إلاّ الله و الله أكبر ، الله أكبر ، و لله الحمد ، الله أكبر على ما هدانا ، و له الشكر امام على علیه السلام ـ در سخنرانى روز عید قربان، پس از تكبیر ـ : خدا بزرگ است. خدا بزرگ است. خدایى جز خداى یگانه نیست. خدا بزرگ است. خدا بزرگ است. سپاس، از آنِ خداست. خدا بزرگ است بر آنچه كه ما را هدایت كرد و شكر براى اوست، به خاطر آنچه كه ما را بدان مبتلا ساخت. سپاس، از آنِ خداست براى آنچه كه از چارپایان اهلى به ما روزى كرد. کتاب «موسوعه امام علی بن ابیطالب علیه السلام فارسی جلد9»  ، صفحه 355 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کوتاهی که 60 جایزه بین المللی گرفت #پیام_رسان_ولایت @payyyam
🕋 پیام رهبرانقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج 🔻 بسم‌الله الرّحمن‌الرّحیم والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی رسوله الکریم الامین، محمّد خاتم النّبیّین، و علی آله المطهّرین سیّما بقیّة الله فی الارضین، و علی اصحابه المنتجبین و من تبعهم باحسان الی یوم الدّین. 🔸 موسم در هر سال، میعاد رحمت پروردگار بر امّت اسلامی است. فراخوان قرآنیِ «وَ اَذِّن فِي النّاسِ بِالحَج»، دعوت همگان در طول تاریخ بر سر این سفره‌ی رحمت است تا هم دل و جان خداجوی و هم نگاه و اندیشه‌ی خردورز آنان از برکات آن بهره‌مند گردد و هر سال درسها و آموخته‌های حج، به وسیله‌ی جماعاتی از مردم به سراسر جهان اسلام برسد. 🔹 در حج، و عبودیّت که عنصر اصلی در تربیت و پیشرفت و اعتلای فرد و جامعه است، در کنار اجتماع و که نماد امّت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسیری با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرّک امّت بر پایه‌ی توحید است، و با یکسانی آحاد حج‌گزار و نبود تمایز که نشانه‌ی برداشتن تبعیض‌ها و همگانی کردن فرصتها است، مجموعه‌ای از پایه‌های اصلی جامعه‌ی اسلامی را در نمایی کوچک نشان میدهد. هر یک از احرام و طواف و سعی و وقوف و رمی و حرکت و سکون در اعمال حج، یک اشاره‌ی نمادین به بخشی از بدنه‌ی تصویری است که اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه کرده است. 🔸 تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها میان مردم کشورها و مناطق دور از هم، و تعمیم آگاهی‌ها و تجربه‌ها، و خبرگیری از وضع و حال یکدیگر، و زدودن بدفهمی‌ها و نزدیک کردن دلها و انباشتن توانها برای مقابله با دشمنان مشترک، دستاورد حیاتی و بسی بزرگ حج است که با صدها گردهمایی مرسوم و معمول نمیتوان آن را به دست آورد. 🔹 آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ی بی‌رحمی‌ها و ستمها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دورانها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّتهای مظلوم مسلمان است. 🔸 امروز برائت از جبهه‌ی شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است؛ به ‌معنی محکوم کردن کانونهای تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است؛ به ‌معنی نهیب امّت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است؛ به ‌معنی محکومیّت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا و شمال آفریقا است که رنج و مرارت ملّتها را به نهایت رسانده و هر روزه مصیبت‌های سنگینی بر آنان وارد کرده است؛ به معنی بیزاری از نژادپرستی و تبعیض بر اساس جغرافیا و نژاد و رنگ پوست است؛ به‌ معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرتهای متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام، همه را به آن دعوت میکند. 🔹 اینها اندکی از برکات حجّ ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است؛ و این، نماد مجسّمِ بخش مهمّی از آرمانهای جامعه‌ی اسلامی است که هر سال به وسیله‌ی آحاد مردم مسلمان، به کارگردانی حج، نمایشی عظیم و پُرمضمون پدید می‌آورد و با زبانی گویا، همه را به تلاش برای ایجاد چنین جامعه‌ای فرا میخواند. 🔸نخبگان جهان اسلام که جمعی از آنان از کشورهای مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظیفه‌ای سنگین و خطیر بر دوش میکشند. این درسها باید به همّت و ابتکار آنان به مجموعه‌ی ملّتها و افکار عمومی منتقل شود و دادوستد معنوی اندیشه‌ها و انگیزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهی‌ها به‌دست آنها تحقّق یابد. امروز یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، مسئله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. 🔹 بزرگ‌ترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتّفاق افتاده است. در این ماجرای دردآور، همه چیزِ یک ملّت ــ سرزمینش، خانه و مزرعه و دارایی‌هایش، حرمت و هویّتش ــ مصادره شده است. این ملّت به توفیق الهی شکست را نپذیرفته و از پا ننشسته و امروز از دیروز پُرشورتر و شجاعانه‌تر در میدان است؛ ولی نتیجه‌ی کار نیازمند کمک‌ همه‌‌ی مسلمانان است. 🔸 ترفند معامله‌ی قرن که به ‌وسیله‌ی آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی میشود، جنایتی در حقّ جامعه‌ی بشری و نه ‌فقط ملّت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعّال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا میخوانیم و به حول و قوّه‌ی الهی آن را و همه‌ی ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را در برابر همّت و ایمان جبهه‌ی مقاومت، محکوم به شکست میدانیم. 🔺 قال الله العزیز: اَم يُ‍ريدونَ كَيدًا فَالَّذينَ كَـفَروا هُمُ ال‍مَكيدون. صدق الله العلیّ العظیم. توفیق و رحمت و عافیت و قبولی طاعات را برای همه‌ی حجّاج محترم از خداوند مسئلت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴مردادماه۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازی از ترجمه خطبه غدیر : هان مردمان ! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده تفهیم نمودم . و این علی است که پس از من شما را آگاه می کند . اینک شما را می خوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده به امامت او اقرار نمایید . آگاه باشید من با خداوند و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدی عزّوجل بری امامت او پیمان می گیرم . آنان که با تو بیعت کنند هر آینه با خدا بیعت کرده اند . دست خدا بالای دستان آنان است . و هر کس بیعت شکند ، بر زیان خود شکسته ، و آن کس که بر پیمان خداوند استوار و با وفا باشد ، خداوند به او پاداش بزرگی خواهد داد . خطبه غدیر👇 http://wiki.ahlolbait.com/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 8 روز مانده تا عید غدیر #پیام_رسان_ولایت @payyyam
امام صادق علیه السلام : بدانید که خدا اگر برای بنده‌ای خیر بخواهد، سینه‌اش را برای اسلام می‌گشاید؛ هنگامی که چنین شد، زبانش به حق باز شده، قلبش به حق پیوند خورده و به حق عمل می‌کند. در اینجا است که اسلام فرد تمام می‌شود... و اگر خدا برای بنده‌ای خیر نخواهد، او را به خود واگذاشته و سینه‌اش را تنگ می‌کند؛ پس اگر او سخن از حق براند، قلبش به آن معتقد نیست و هنگامی که قلب معتقد به چیزی نباشد، خداوند توفیق عمل را به شخص نمی‌دهد. الكافي، ج‌8 ، ص13 و 14 🍃🍃🍃 هر بنده ای که خدا خیر او را بخواهد سینه اش را بـرای اسـلام می گشاید فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صـَدْرَهُ هر که را او بخواهـد هدایـت نمایـد قلب او پیونـد می خورد با حقیقت اسلام را برای او تمام و کمـال رساند هر بنده ای که خدا خیر او را نخواهد سینه اش را ز پذیرش حـق دور نماید وقتی که دیگر اعتقاد قلبی نداشت او از سخن حق جدا به خودش وا گذارد با سخن حق لجاجت میکند،درنتیجه توفیق عمل به حق و حقیقت را ندارد خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره انعام فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ وَ مَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً حَرَجاً كَأَنَّما يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ كَذلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ «125» خداوند هركه را بخواهد هدايت كند، سينه‌اش را براى (پذيرش) اسلام مى‌گشايد و هر كه را (به خاطر اعمال وخصلت‌هاى خلافش) بخواهد گمراه كند، سينه‌اش را (از پذيرفتن ايمان) سخت قرار مى‌دهد، گويا به زحمت در آسمان بالا مى‌رود. خداوند اين چنين پليدى (كفر) را بر كسانى كه ايمان نمى‌آورند قرار مى‌دهد. 🍃🌸 نکته ها : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: نشانه‌ى شرح صدر چند چيز است: «الانابة الى دار الخلود و التجافى عن دار الغرور و الاستعداد للموت قبل نزول الفوت»، توجّه و گرايش خاضعانه به سوى آخرت و دورى از دنياى حيله‌گر و آمادگى براى مرگ قبل از آنكه فرصت را از دست بدهد. امام سجاد عليه السلام نيز در شب 27 رمضان دعايى را كه متضمّن همين خواسته است، مكرّر مى‌خواند. مراد از هدايت و ضلالت الهى، فراهم كردن اسباب هدايت براى شايستگان و از بين بردن اسباب، براى نااهلان است. منظور از «صدر»، روح و دل است. مراد از شرح صدر، گسترش افق عقل و فكر بلندى‌ روح، براى پذيرش حقّ و هدايت است و اين نيازمند گذشتن از هوسها و تمنيات دل است. آنكه شرح صدر نداشته باشد، همواره در لاك خود مى‌ماند و بيرون نمى‌آيد. نتيجه‌ى شرح‌صدر، بصيرت و نورانيّت همراه با قلب رقيق و حقّ‌پذير است. اين آيه يكى از معجزات علمى قرآن است كه عوارض صعود به آسمان را بيان كرده و مى‌فرمايد: كسى كه حاضر به پذيرش حقّ نگردد، روحش تنگ و كم ظرفيت مى‌شود، همانند كسى كه مى‌خواهد به آسمان برود كه نبودن اكسيژن، سينه‌اش تنگ و تنفّسش سخت مى‌شود. امام رضا عليه السلام فرمود: نشانه‌ى سعه‌صدر، تسليم خدا بودن، اطمينان به او داشتن و دلگرم شدن به وعده‌هاى الهى است و نشانه‌ى ضيق‌صدر، ترديد و اضطراب است. از سنّت‌هاى الهى آن است كه براى پاكدلان حقّ‌پذير، شرح صدر قرار دهد و لجوجانِ گريزان از ايمان را گرفتار سلب توفيق و رجس سازد. حضرت موسى همين كه مأمور تبليغ شد، در اوّلين دعاى خود از خداوند خواست: «رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي» ولى خداوند به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بدون درخواست، سعه‌ى صدر عطا كرد. «أَ لَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ» 🍃🌸 پیام ها : 1- قبول حق، ظرفيّت و زمينه درونى مى‌خواهد. «يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ» 2- شرح صدر، موهبتى الهى است. «يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ» 3- خروج از مدار فطرت و عقل، عامل خفقان و تنگى روح و روان مى‌گردد. «يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ» 4- منحرفان هر چند به ظاهر، خود را در گشايش و آرامش ببينند، ولى در واقع گرفتار تنگناها و فشارند. «ضَيِّقاً حَرَجاً» 5- بى‌حوصلگى و كم ظرفيّتى، نوعى رجس و پليدى روح است. يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً ... الرِّجْسَ‌ 6- كسى كه به حقّ ايمان نياورد، به‌تدريج آلوده مى‌شود. «كَذلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ» 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخن استاد شهید عده ای ناموس زندگی را فقط تنازع و مغالبه و پنجه نرم كردن می دانند، ولی این طور نیست. توسعه ی میدان زندگی تنها با پنجه نرم كردن با دیگران نیست، با خود نیز باید پنجه ای نرم كرد و فضای روح را نیز باید توسعه داد. شهید آیت الله مرتضی مطهری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : من تأیید میکنم لزوم شرح صدر سیاسی را. هیچ منافاتی وجود ندارد بین پایبندی دقیق و عمیق به اصول و رعایت جهتگیری دقیق، در عین حال داشتن شرح صدر و برخورد غیر پرخاشگرانه‌ی با کسانی که با فکر انسان همراه نیستند؛ بالخصوص در زمینه‌های سیاسی. دیدار دانشجویان با رهبر معظم 1391/5/16 🍃🍃🍃 خودِ شکر، یک نعمت است. اولاً، وقتی شکر کردید، این شکر موجب ذکر می‌شود؛ متوجه خدا می‌شوید؛ خود شکر انسان را ذاکر می‌کند. ثانیاً، شکر به ما صبر می‌دهد . ۱۳۸۵/۰۳/۲۹  🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: شکر، موجب ازدیاد نعمت‌هاست؛ و اگر شکر نکردید، خبری از ازدیاد نیست. لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست، شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست. @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز :   امام صادق علیه السلام: «وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً شَرَحَ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ فَإِذَا أَعْطَاهُ ذَلِكَ أَنْطَقَ لِسَانَهُ بِالْحَقِّ وَ عَقَدَ قَلْبَهُ عَلَيْهِ فَعَمِلَ بِهِ. فَإِذَا جَمَعَ اللَّهُ لَهُ ذَلِكَ تَمَّ لَهُ إِسْلَامُهُ... وَ إِذَا لَمْ يُرِدِ اللَّهُ تَعَالَى بِعَبْدٍ خَيْراً وَكَلَهُ إِلَى نَفْسِهِ وَ كَانَ صَدْرُهُ ضَيِّقاً حَرَجاً فَإِنْ جَرَى عَلَى لِسَانِهِ حَقٌّ لَمْ يُعْقَدْ قَلْبُهُ عَلَيْهِ وَ إِذَا لَمْ يُعْقَدْ قَلْبُهُ عَلَيْهِ لَمْ يُعْطِهِ اللَّهُ الْعَمَلَ بِهِ» بدانید که خدا اگر برای بنده‌ای خیر بخواهد، سینه‌اش را برای اسلام می‌گشاید؛ هنگامی که چنین شد، زبانش به حق باز شده، قلبش به حق پیوند خورده و به حق عمل می‌کند. در اینجا است که اسلام فرد تمام می‌شود... و اگر خدا برای بنده‌ای خیر نخواهد، او را به خود واگذاشته و سینه‌اش را تنگ می‌کند؛ پس اگر او سخن از حق براند، قلبش به آن معتقد نیست و هنگامی که قلب معتقد به چیزی نباشد، خداوند توفیق عمل را به شخص نمی‌دهد. الكافي، ج‌8 ، ص13 و 14 🍃🍃🍃 هر بنده ای که خدا خیر او را بخواهد سینه اش را بـرای اسـلام می گشاید فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صـَدْرَهُ هر که را او بخواهـد هدایـت نمایـد قلب او پیونـد می خورد با حقیقت اسلام را برای او تمام و کمـال رساند هر بنده ای که خدا خیر او را نخواهد سینه اش را ز پذیرش حـق دور نماید وقتی که دیگر اعتقاد قلبی نداشت او از سخن حق جدا به خودش وا گذارد با سخن حق لجاجت میکند،درنتیجه توفیق عمل به حق و حقیقت را ندارد خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 شیرین‌ترین عبادت #پیام_معنوی @Panahian_ir
هدایت شده از خادم الرضا"ع"
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💚مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی :  🍀 زنده نگه‌داشتن غدیر، زنده نگه‌داشتن اسلام است 🍀 مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت ‌آفرین باشد. بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحله‌ی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است. اسلام عالی‌ترین مسئله در باب تشکیل جامعه ی اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئله‌ی غدیر متجلی کرده است.  ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ هفت شب تا عید ولایت 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💚 مبلغ ولایت باشیم 💚 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ستاد غدیریه
آش غدیر.pdf
2.26M
💎 #کتاب آش غدیر با نقاشی جذّاب 🖌موضوع: داستانی کوتاه با زبان کودمانه در مورد اطعام غدیر 📚 فایل PDF ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ستاد احیای ایام غدیریه 🆔 @ghadiriam12
هدایت شده از ستاد غدیریه
غدیریه استاد سازگار.pdf
116.5K
💎 #اشعار غدیریه ⚜️ شاعر: استاد سازگار 📚 فایل PDF ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ ستاد احیای ایام غدیریه 🆔 @ghadiriam12
هدایت شده از ستاد غدیریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 پخش تلویزیونی 🌸 👈 از شـــبـڪہ‌ی ۲ ســـــــیما 🗓 چــہارشــنبہ‌ ۲۳ مـردادماه ⏰ ســــــاعــت: ۸:۳۰ صـــبـح ⏳ زمــان مســتند: ۳۳ دقیقہ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ▫️ 🆔 ghadiriam12
فرازی از ترجمه خطبه غدیر : هان مردمان ! خداوند عزّوجلّ دین را با امامت علی تکمیل فرمود . اینک آنان که از او و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او - تا برپایی رستاخیز و عرضه ی بر خدا - پیروی نکنند ، در دو جهان کرده هایشان بیهوده بوده در آتش دوزخ ابدی خواهند بود ، به گونه ی که نه از عذابشان کاسته و نه برایشان فرصتی خواهد بود. خطبه غدیر👇 http://wiki.ahlolbait.com/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 7 روز مانده تا عید غدیر #پیام_رسان_ولایت @payyyam
امام صادق علیه السلام : ... و یوم غدیر بین الفطر والاضحى  و یوم الجمعة کالقمر بین الکوکب . ... روز غدیر خم در میان روز هاى عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است . اقبال سید بن طاووس : .466 🍃🍃🍃 روز غدیـر درمیان فطر و قربان و جمعه چو مـاه در میان همه ستارگان آسمانه الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکـُمْ دِینَکُمْ ، روز هجدهم بدرستی که خداوند بخشنده و مهربانه روزی یأس همه ی دشمنان ظالم دین نعمت خداوند با علـی کامل و تمامـه خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره نساء - آیه۳  حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِیرِ وَمَآ أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ وَ الْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیَةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَآ أَکَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَکَّیْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُواْ بِالْأَزْلَمِ ذَ لِکُمْ فِسْقٌ الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِى وَ رَضِیتُلَکُمُ الْإِسْلَمَ دِیناً فَمَنِ اضْطُرَّ فِى مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍلِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ بر شما، (خوردن گوشت) مردار، خون، گوشت خوک و حیوانى که به نام غیر خدا ذبح شود، و حیوانى (حلال گوشت) که بر اثر خفه شدن، یا کتک خوردن، یا پرت شدن، یا شاخ خوردن بمیرد، و نیم خورده درندگان حرام شده است مگر آنکه (قبل از کشته شدن به دست درّنده،) به طور شرعى ذبح کرده باشید. همچنین حرام است حیوانى که براى بتها ذبح شده یا به وسیله چوبه هاى قمار تقسیم مى کنید. همه اینها نافرمانى خداست. امروز، (روز هجده ذى الحجّه سال دهم هجرى که حضرت علی (ع) به فرمان خدا به جانشینى پیامبر اکرمصلى الله علیه وآله منصوب شد) کافران از (زوال) دین شما مأیوس شدند، پس، از آنان نترسید و از من بترسید. امروز دینتان را براى شما کامل کردم، و نعمت خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان »دین« برایتان برگزیدم. پس هر که در گرسنگى گرفتار شود، بى آنکه میل به گناه داشته باشد، (مى تواند از خوردنى هاى تحریم شده بهره ببرد.) همانا خداوند، بخشنده و مهربان است. 🍃🌸 نکته ها : در آیه اوّل گذشت که بهره گیرى از گوشت چهارپایان، حلال است، مگر آنچه تحریم آن بعداً بیان شود. این آیه، ده مورد از گوشت هاى حرام را بیان کرده است.  «مُنخَنِقة»، حیوانى است که خفه شده باشد، چه به دست انسان یا حیوان، یا خود بخود. «مَوقوذَة»، حیوانى است که با ضرب و شکنجه جان دهد. رسم عرب آن بوده که بعضى حیوانات را به احترام بت ها آنقدر مى زدند تا جان دهد و این کار را نوعى عبادت مى پنداشتند. «متردّیة»، حیوان پرت شده از بلندى و «نطیحة»، حیوانى که بر اثر شاخخوردن مرده باشد.  تحریم آنچه که در این آیه مطرح شده است، در سوره هاى انعام و نحل و بقره آمده است ولى در این آیه، نمونه هاى مردار (خفّه شده، کتک خورده، شاخ خورده و...) بیان شده است.  امام باقرعلیه السلام فرمودند: ولایت، آخرین فریضه الهى است سپس آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» را تلاوت نمودند.  بتها، مجسمه هایى بود که شکل داشت، امّا «نُصُب»، سنگهاى بى شکلى بود که اطراف کعبه نصب شده بود و در برابرش قربانى مى شد و خون قربانى را بر آن مى مالیدند.  🍃 غدیر در قرآن : دو مطلب جداى از هم در این آیه بیان شده است، یک مطلب مربوط به تحریم گوشتهاى حرام، مگر در موارد اضطرارى و مطلب دیگر مربوط به کامل شدن دین و یأس کفّار که این قسمت کاملاً مستقلّ است، به چند دلیل:  الف: یأس کفّار از دین، به خوردن گوشت مردار یا نخوردن آن ارتباطى ندارد.  ب: روایاتى که از طریق شیعه و سنى در شأن نزول آیه آمده، در مقام بیان جمله «الیوم یئس الّذین کفروا» و «ألیوم اکملت لکم دینکم» است، نه مربوط به جملات قبل و بعد آن، که درباره احکام مردار است.  ج: طبق روایات شیعه وسنّى، این قسمت از آیه: «الیوم اکملت...» پس از نصب علىّ بن ابىطالب (ع) به امامت در غدیرخم نازل شده است.  د: غیر از دلائل نقلى، تحلیل عقلى نیز همین را مى رساند، چون چهار ویژگى مهم براى آن روز بیان شده است: ۱- روز یأس کافران، ۲- روز کمالدین، ۳- روز اتمام نعمت الهى بر مردم، ۴- روزى که اسلام به عنوان «دین» و یک مذهب کامل، مورد پسند خدا قرار گرفته است.  حال اگر وقایع روزهاى تاریخ اسلام را بررسى کنیم، هیچ روز مهمى مانند بعثت، هجرت، فتح مکّه، پیروزى در جنگها و... با همهى ارزشهایى که داشته اند، شامل این چهار صفت مهم مطرح شده در این آیه نیستند. حتّى حجّةالوداع هم به این اهمیّت نیست، چون حج، جزئى از دین است نه همهى دین.  * امّا بعثت، اوّلین روز شروع رسالت پیامبر اکرم است که هرگز نمى توان گفت روز اوّل بعثت، دین کامل شده است.  * امّا هجرت، روز فرار پیامبر به فرمان خداست، روز حمله کفّار به خانه پیامبر است نه روز یأس آنان.  * امّا روزهاى پیروزى در جنگ بدر وخندق و... تنها کفّارى که در صحنهى نبرد بودند مأیوس مىشدند، نه همه کفار، در حالى که قرآن مى فرماید: «الیوم یئس الّذین کفروا...» همه کفار مأیوس شدند.  🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 ادامه مطلب👇
🍃🌸 پیام ها: ۱- اسلام، دینى جامع است و همه نیازهاى طبیعى و روحى انسان را مورد توجّه قرار داده و نظر صریح مى دهد. «حُرّمت»  ۲- نقش غذا در سلامت جسم و روح، به حدّى است که در قرآن، بارها بر آن تأکید شده است. «حُرّمت علیکم...»  ۳- در نظام توحیدى، ذبح حیوان هم باید رنگ الهى داشته باشد، وگرنه حرام مى شود. «و ما اُهل لغیراللّه به»  ۴- اگر حیوان مضروب یا شاخ خورده، یا پرت شده ودریده شده هنوز رمقى در بدن دارد و آن را ذبح کردید حلال مى شود. «الاّ ما ذکّیتم»  ۵ - با همه مظاهر شرک، در هر شکل، باید مبارزه کرد. «و ما ذبح على النصب»  ۶- گرچه گوشتى که از راه تیرها و چوبه هاى قمار تقسیم مى شود حرام است، ولى به نظر مى رسد نه گوشت خصوصیّتى دارد ونه وسیله تقسیم وچوبه هاى تیر، بلکه هر درآمدى از راه قمار حرام است. «أن تستقسموا بالازلام»  ۷- مهم ترین روزنه امید کفّار، مرگ پیامبر بود که با تعیین حضرت على (ع) به رهبرى، آن روزنه بسته شد. «الیوم یئس...»  ۸ - اگر رهبر غدیر در جامعه باشد، مسلمانان نباید ترسى داشته باشند. «فلاتخشوهم»  ۹- اگر دشمن خارجى هم شما را رها کند، دشمن داخلى وجود دارد که باید با خشیت از خدا به مقابله او رفت. «فلاتخشوهم واخشونِ»  ۱۰- اگر مسلمانان از خط رهبرى غدیر دست برنمىداشتند، هیچ خطرى، از سوى کفّار متوجّه آنان نمى شد. «فلاتخشوهم»  ۱۱- کفّار، از دینِ کامل مى ترسند، نه دینى که رهبرش تسلیم، جهادش تعطیل، منابعش تاراج و مردمش متفرّق باشند. ۱۲- اگر کفّار از شما مأیوس نشده اند، چه بسا نقصى از نظر رهبرى در دین شماست. ۱۳- دین بدون رهبر، کامل نیست. «أکملت لکم دینکم»  ۱۴- قوام مکتب به رهبرى صحیح است و تنها با وجود آن، کفّار مأیوس مىشوند، نه با چیز دیگر. ۱۵- همهى نعمتها بدون رهبرى الهى ناقص است.   ۱۶- نصب على علیه السلام به امامت، اتمام نعمت است، و رها کردن ولایت او کفران نعمت و ناسپاسى نعمت، عواقب سوئى دارد. ۱۷- اسلام بى رهبر، مورد رضاى خدا نیست. ۱۸- اضطرار غیر اختیارى، مجوّز مصرف حرام است، پس انسان نباید به اختیار خود را مضطر کند. «اُضطُرّ» (فعل مجهول است.)  ۱۹- قانونى کامل است که به همهى حالات و شرایط انسان توجّه داشته باشد، مخصوصاً حالت اضطرار و مخمصه. آرى، در احکام اسلام، بنبست نیست. ۲۰- شرایط ویژه ى اضطرار، نباید زمینه ساز گناه شود. 🍃🌸〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخن استاد شهید جریان غدیر آن قدر با اهمیت است که با بودن آن، اسلام، اسلام است. شهید آیت الله مرتضی مطهری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : قاعده ی حکومت و اقتدار و قدرت در جامعه اسلامی با غدیر معین شد و پایه گذاری شده ؛ اهمیت غدیر این است . 1395/6/30 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 آیت الله العظمی بهجت قدس سره : عترت را واسطه فیض در همه نعمت‌ها بدانیم انسان باید در دنیا سعی کند که همه حرکت‌ها، افعال و اقوالش بر صراط مستقیم باشد و از آن انحراف پیدا نکند. بر صراط مستقیم بودن یعنی نبی صلی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم، یا وصی علیه‌السلام را پیش روی خود قرار دهیم و پیرو آنها باشیم. صراط مستقیم، دو صراط است که باید آنها را پیمود: یکی در دنیا، و دیگری در آخرت.... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : امام صادق علیه السلام : ... و یوم غدیر بین الفطر والاضحى  و یوم الجمعة کالقمر بین الکوکب . ... روز غدیر خم در میان روز هاى عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است . اقبال سید بن طاووس : .466 🍃🍃🍃 روز غدیـر درمیان فطر و قربان و جمعه چو مـاه در میان همه ستارگان آسمانه الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکـُمْ دِینَکُمْ ، روز هجدهم بدرستی که خداوند بخشنده و مهربانه روزی یأس همه ی دشمنان ظالم دیـن نعمت خداوند با علـی کامـل و تمامـه خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💚مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی :  غدیر فقط مسأله جانشینی نیست توجه دادن به مسأله امامت است ماجرای غدیر فقط نصب یک جانشین برای پیغمبر نبود. غدیر دو جنبه دارد: یکی جنبه‌ی نصب جانشین است. جنبه‌ی دیگر قضیه، توجه دادن به مسئله‌ی امامت است؛ امامت با همان معنائی که همه‌ی مسلمین از این کلمه و از این عنوان می فهمیدند. امامت یعنی پیشوائی انسانها، پیشوائی جامعه در امر دین و دنیا؛ این یکی از مسائل اصلی در طول تاریخ طولانی بشر بوده است. مسئله‌ی امامت، یک مسئله‌ی مخصوص مسلمانها یا مخصوص شیعیان نیست. امامت یعنی یک فردی، یک گروهی بر یک جامعه‌ای حکمرانی می کنند و جهت حرکت آنها را در امر دنیا و در امر معنویت و آخرت مشخص میکنند. این یک مسئله‌ی همگانی است برای همه‌ی جوامع بشری.  ۱۳۸۹/۰۹/۰۴   شش شب تا عید ولایت 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 💚 مبلغ ولایت باشیم 💚 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 #پیام_رسان_ولایت
فرازی از ترجمه خطبه غدیر : روا نیست ، مگر آن چه خدا و رسول او و امامان روا دانند ؛ و ناروا نیست مگر آن چه آنان ناروا دانند . خداوند عزوجل ، هم روا و هم ناروا را برای من بیان فرموده و آن چه پروردگارم از کتاب خویش و حلال و حرامش به من آموخته در اختیار علی نهاده ام . هان مردمان ! او را برتر بدانید . چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران ، علی ، ضبط کرده ام . او ( علی ) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سوره یاسین یاد کرده که : « و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم ... » خطبه غدیر👇 http://wiki.ahlolbait.com/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87_%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1 6 روز مانده تا عید غدیر #پیام_رسان_ولایت @payyyam
پيامبرگرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم»: زَيّنوا مجالِسَکُم بِذِکرِ عَليٍّ. همايش‌ و محافل خود را با ذکر و ياد علي(ع) مُزيّن نمائيد. (مناقب ابن مغازلي، ص ٢١١) 🍃🍃🍃 ذکر امیرالمومنین زینت مجالس مـا این است فرموده امیـن وحی خـدا يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُول بهتر است ز مالتان صدقه دهید شما نیت امتیاز طلبی داشتند ز رسول خدا فقط علی به خـدا گفت سمعا و طاعتا خادم الرضا"ع" #پیام_رسان_ولایت @payyyam
〰〰〰〰🌸🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره مجادله يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً ذلِكَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ أَطْهَرُ فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ «12» اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! هرگاه خواستيد با رسول خدا، گفتگوى خصوصى داشته باشيد، پس قبل از نجواى خود صدقه‌اى بدهيد. اين براى شما بهتر و پاكيزه‌تر است و اگر (براى صدقه دادن مالى) نيافتيد پس همانا خداوند آمرزنده و مهربان است (و مى‌توانيد بدون پرداخت صدقه گفتگوى خصوصى داشته باشيد). 🍃🌸 نکته ها : گروهى از مردم به خصوص ثروتمندان مرتبا مزاحم پيامبر مى‌شدند و خصوصى با پيامبر سخن مى‌گفتند و كارى كه مايه اندوه ديگران و يا كسب امتياز و تقرب بى‌دليل براى آنان بود. آيه نازل شد تا آزمونى براى علاقه واقعى آنان باشد. البته اين حكم جنبه موقتى و آزمايشى داشت و پس از مدتى حكم برداشته شد. حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: آيه‌اى كه نه قبل از من و نه بعد از من كسى به آن عمل نكرد، آيه صدقه است. دينارى داشتم، آن را به ده درهم تبديل كردم، هر باركه مى‌خواستم با پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نجوا و گفتگو كنم، درهمى صدقه مى‌دادم. 🍃طهارت و پاكى دو نوع است: 1. جسمى و ظاهرى، «وَ إِنْ كُنْتُمْ جُنُباً فَاطَّهَّرُوا» 2 . روحى و باطنى. «ذلِكَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ أَطْهَرُ» 🍃🌸 پیام ها : 1- ايمان، مسئوليّت آور است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ... 2- صدقه را بايد پيش از انجام كار پرداخت كرد. فَقَدِّمُوا ... صَدَقَةً 3- معلّم مى‌تواند براى آموزش، هزينه‌اى را مشخص كند. چه خود دريافت كند و چه به ديگران حواله دهد. «فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً» 4- ميزان صدقه تعيين نشد تا هركس تصميم بگيرد. «صَدَقَةً» 5- از هر راهى بايد براى فقرزدايى استفاده كرد. شرط ملاقات خصوصى با پيامبر، پرداخت صدقه به فقرا بود. «فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً» 6- در انتخاب ميان پول و پيامبر، ميزان ايمان و علاقه مردم شناخته مى‌شود. «فَقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقَةً» 7- صدقه، قوانين و محدوديت‌هاى اجتماعى، خيرات بسيارى را براى فرد و جامعه به دنبال دارد. «ذلِكَ خَيْرٌ» 8- وابستگى به دنيا، پليدى و دل كندن از آن پاكى است. «ذلِكَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ أَطْهَرُ» 9- صدقه، نوعى تطهير است. «أَطْهَرُ» چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: «خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ» 10- در احكام اسلام بن بست نداريم. فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا ... 11- قانون گذار بايد مراعات همه مردم را در وضع قانون بكند. فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا ... 12- فقرا به خاطر ناتوانى بر صدقه، احساس حقارت نكنند، زيرا مشمول رحمت الهى هستند. «فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 13- هيچ گاه اسلام كسى را به خاطر فقر طرد نكرده و محروم نساخته است. «فَإِنْ لَمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 🌸🍃〰〰〰〰〰〰〰〰 @payyyam
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 سخن استاد شهید ادبیات و به ویژه شعر، آیینه تمام نماى فرهنگ جامعه است و حضور مساله اى در ادبیات هر زمانى، نشانه مطرح بودن آن است؛ و غدیر در همه قرن‌ها در ادب و فرهنگ مردم حضور داشته است. استاد درباره توجه علامه امینى در الغدیر به این مساله مى نویسد:«(الغدیر) از جنبه ادبى هم استفاده کرده است، چون در هر عصرى هر مطلبى که در میان مردم وجود داشته باشد، شعرا آن را منعکس مى کنند... [علامه امینى]مى گوید اگر مساله غدیر مساله اى بود که به قول آن‌ها مثلا در قرن چهارم به وجود آمده بود، دیگر در قرون اول و دوم و سوم، شعرا، این همه شعر، درباره اش نگفته بودند. در هر قرنى ما مى بینیم که مساله غدیر، جزء ادبیات آن قرن است. بنابراین چگونه مى توانیم این احادیث را انکار کنیم؟ شهید آیت الله مرتضی مطهری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 امام خامنه ای حفظه الله تعالی : مسأله‌ی غدیر با این مضمون والا متعلق به همه‌ی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت‌اللَه است. اگر ما هم بخواهیم حقیقتاً از متمسکین به ولایت امیرالمؤمنین باشیم، باید خودمان و محیط زندگیمان را به عدل نزدیک کنیم. بزرگ‌ترین نمونه این است که هرچه بتوانیم، استقرار عدل کنیم. چون دامنه‌ی عدالت نامحدود است. هرچه بتوانیم عدل را در جامعه بیشتر مستقر کنیم، شباهت ما به امیرالمؤمنین و تمسک ما به ولایت آن بزرگوار بیشتر خواهد شد . ۱۳۸۱/۱۲/۰۱ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: چقدر شیعیان باید شکرگزاری کنند که سروکارشان با اهل‌بیت علیهم‌السلام است و خداوند نعمت ولایت را به آنها عطا نموده است. … @bahjat_ir 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 حدیث روز : پيامبرگرامي اسلام صلي‌الله عليه و آله و سلم»: زَيّنوا مجالِسَکُم بِذِکرِ عَليٍّ. همايش‌ و محافل خود را با ذکر و ياد علي(ع) مُزيّن نمائيد. (مناقب ابن مغازلي، ص ٢١١) 🍃🍃🍃 ذکر امیرالمومنین زینت مجالس مـا این است فرموده امیـن وحی خـدا يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ناجَيْتُمُ الرَّسُول بهتر است ز مالتان صدقه دهید شما نیت امتیاز طلبی داشتند ز رسول خدا فقط علی به خـدا گفت سمعا و طاعتا خادم الرضا"ع" 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اَللّهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وال مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @payyyam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش دیدنی مردم به پاسخ یک سوال تا قبل از عید غدیر برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید. این کار صدقه جاریه است.