قران روزانه
🌺اعوذ بالله من الشیطان الرجیم🌺
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْمًا لَّا يَجْزِي وَالِدٌ عَن وَلَدِهِ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَن وَالِدِهِ شَيْئًا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلَا يَغُرَّنَّكُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ
لقمان-33
ای مردم! تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمّل میکند، و نه فرزند چیزی از کیفر (اعمال) پدرش را؛ به یقین وعده الهی حقّ است؛ پس مبادا زندگانی دنیا شما را بفریبد، و مبادا (شیطان) فریبکار شما را (به کرم) خدا مغرور سازد!
🪷🪷🪷
نکته ها:
عبارتِ «لایَجْزى»، هم به معناى جزا و كیفر و پاداش است و هم به معناى كفایت و تكفّل، كه در اینجا مراد معناى دوم است. «غَرور»، صیغه ى مبالغه، به معناى بسیار فریبنده است كه مصداق روشن آن شیطان است وبه هر چیز یا كسى گفته مى شود كه انسان را مى فریبد.
🪷🪷🪷
پیام ها:
- همه باید از خدا پروا داشته باشیم و از انواع انحرافات عقیدتى، اخلاقى و عملى بپرهیزیم. «یا ایّها النّاس اتّقوا ربّكم»
- بهترین زاد و توشه براى روزى كه حتّى پدر و فرزند به داد یكدیگر نمى رسند، تقواست. «اتّقوا ربّكم و اخشوا یوماً لایجزى والد...»
- خطر قیامت جدّى است، لذا هشدارهاى پى در پى لازم است. (دو بار امر و دو بار نهى در آیه آمده است: «اتّقوا - اخشوا - لاتغرّنّكم - لایغرّنّكم»)
- روز قیامت، روز بزرگى است. (كلمه ى «یوماً»، نكره و با تنوین آمده، نشانه ى عظمت و بزرگى است.) «اخشوا یوماً»
- در قیامت، هركس گرفتار عمل خویش است و عهده دار كار دیگرى نیست. «لایجزى... شیئاً»
- آنچه انسان را از قیامت غافل مى كند، دنیا و شیطان فریبنده است. «فلاتغرّنّكم الحیاة الدنیا و لایغرّنّكم باللّه الغرور»
- حَسَب و نَسَب، در قیامت كارایى ندارد. «لایجزى والد - و لامولود» (وقتى پدر وفرزند به فریاد یكدیگر نمى رسند، حساب دیگران روشن است)
- ترس از قیامت، مانع فریفتگى انسان به زندگى دنیاست. «اخشوا یوماً... و لایغرّنّكم باللّه الغرور»
- شیطان در بعضى اوقات، حتّى در مقدّس ترین امور براى فریب افراد استفاده مى كند. «و لایغرّنّكم باللّه الغرور»
قیامت، روز تنهایى
خداوند، حكیم است و خداىِ حكیم، ساخته ى خود را نابود نمى كند. دنیا، خانه اى است كه مهندسش آن را خراب مى كند تا، بناى بهترى بسازد. بنا بر روایات؛ مرگ، تغییر لباس، تغییر منزل و مقدّمه اى براى تكامل و زندگى ابدى است.
به علاوه عدالتِ خداوند، وجود قیامت را براى انسان ضرورى مى كند، زیرا ما خوبان و بدانى را مى بینیم كه در دنیا به پاداش و كیفر نمى رسند، بنابراین خداوند عادل باید سراى دیگرى را براى آن پاداش و كیفر آنها قرار دهد.
گرچه گاه و بیگاه كیفر و پاداشهایى در دنیا مشاهده مى شود، ولى جایگاه بسیارى از اعمال تنها قیامت است، زیرا در بعضى موارد امكان آن در دنیا وجود ندارد. مثلاً كسى كه در راه خدا شهید شده، در دنیا حضور ندارد تا پاداش بگیرد و یا كسى كه افراد زیادى را كشته، در دنیا امكان تحمّل بیش از یك كیفر را ندارد.
علاوه بر آنكه رنج و كیفر خلافكار در دنیا به تمام بستگان بى تقصیرش نیز سرایت مى كند، پس باید پاداش و كیفر در جایى باشد كه به دیگران سرایت نكند.
جمع شدن ذرّات پخش شده ى مردگان نیز كار محالى
🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.
🦋
@pedarraneh
🍃🌾🍃
حکیمانه:
#کلام_حق
____
#نهج_البلاغه
💦يَا أَيُّهَا الاِْنْسَانُ، مَا جَرَّأَکَ عَلَى ذَنْبِکَ، وَ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ، وَ مَا أَنَّسَکَ بِهَلَکَةِ نَفْسِکَ؟
⭐️اى انسان! چه چيز تو را بر گناهت جسور ساخته؟ و چه چيز تو را در مقابل پروردگارت مغرور کرده؟ و چه چيز تو را بر هلاکت خويش علاقه مند نموده است؟
💥اشاره به اينکه غريزه حبّ ذات در انسان نيرومندترين غرائز است; انسان به طور طبيعى خود را بيش از هر کس دوست دارد و هرگاه ببينيم کسى خنجر برداشته، بر سينه و بازو و پهلوى خود مى زند وحشت مى کنيم و با خود مى گوييم آيا گرفتار جنون شده است. مگر ممکن است انسان عاقل، علاقه مند هلاکت خويش شود؟ اگر انسان کمترين علاقه اى به هلاکت خويش ندارد، پس چرا گناه و غرورى که مايه هلاکت اوست را پذيرا مى شود؟!
📚#خطبه_223
🍃🌾🍃
🦋
@pedarraneh
🔔 پندانه :
به نام خدا
❅سلام بر مهدی، منجی انسانها❅
┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄
رابطهٔ معرفت و خدمت (۱)
❅ای خوش آن جلوه که ناگاه رسد
❅ناگهان بر دل آگاه رسد
گاهی در خلوتم به این موضوع فکر میکنم که راستی چقدر آمادهٔ ظهور مولایمان حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه هستم؟!
آیا انتظار کشیدنم، همراه با آمادگی و معرفت است، یا نه؟!
آیا من که در دعاهایم از خدا میخواهم: «وَ اجْعَلْنی مِنْ أنْصَارِه»؛ مرا از یاورانش قرار بده.
راستی در یاری حضرتش اکنون چگونهام؟
لابد به من و ما گفتهاند: به میزان معرفت به امام زمان علیهالسلام در ادّعای یاری او صادقیم!
مگر میشود من نسبت به کسی فداکاری داشته باشم، ولی به او معرفت نداشته باشم؟!
مثالی ساده عرض کنم: مادری که برای سلامتی فرزندش، خواب و خوراکش را بر خود حرام میکند، آیا غیر از این است که آن کودک را فرزند خود و پارۀ تنِ خود میداند؟!
اگر در این حد نسبت به کودکش معرفت نداشته باشد، آیا چنین از خود گذشتگی را نثار میکند؟
اکنون این ما و این صاحب اختیار مطلق ما یعنی حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه.
شک ندارم میزان عرض ارادتم به آن حضرت به میزان معرفتم به ایشان وابسته است. وگرنه چه بسا بر اثر عادت، یک سری کارهایی را به عنوان خدمت به صاحب الزمان علیهالسلام انجام بدهم.
از حضرتش میخواهیم با نگاهی قلب و جان ما را آنگونه که خود میپسندد، غرق در معرفت و محبتش گرداند.
┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄
«اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیّکَ الفَرَج»
#یاد_محبوب
🦋
@pedarraneh
💡 پند شبانه :
🌷 رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) :
برترین جهاد آن است که انسان روز خود را آغاز کند ، درحالیکه در اندیشه ستم کردن به احدی نباشد.
📚 من لا یحضره الفقیه ، ج ۴ ، ص ۳۵۳
☀️ به ما بپیوندید 👇
🦋
@pedarraneh
🍃🌾🍃
#هر_شب_یک_صفحه_با_قرآن
#صفحه_۴۹۱
وَ كَذلِكَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلاَّ قالَ مُتْرَفُوها إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ (۲۳) قالَ أَ وَ لَوْ جِئْتُكُمْ بِأَهْدى مِمَّا وَجَدْتُمْ عَلَيْهِ آباءَكُمْ قالُوا إِنَّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ كافِرُونَ (۲۴) فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (۲۵) وَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ لِأَبِيهِ وَ قَوْمِهِ إِنَّنِي بَراءٌ مِمَّا تَعْبُدُونَ (۲۶) إِلاَّ الَّذِي فَطَرَنِي فَإِنَّهُ سَيَهْدِينِ (۲۷) وَ جَعَلَها كَلِمَةً باقِيَةً فِي عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (۲۸) بَلْ مَتَّعْتُ هؤُلاءِ وَ آباءَهُمْ حَتَّى جاءَهُمُ الْحَقُّ وَ رَسُولٌ مُبِينٌ (۲۹) وَ لَمَّا جاءَهُمُ الْحَقُّ قالُوا هذا سِحْرٌ وَ إِنَّا بِهِ كافِرُونَ (۳۰) وَ قالُوا لَوْ لا نُزِّلَ هذَا الْقُرْآنُ عَلى رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظِيمٍ (۳۱) أَ هُمْ يَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ نَحْنُ قَسَمْنا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ رَفَعْنا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِيًّا وَ رَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ (۳۲) وَ لَوْ لا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَيْها يَظْهَرُونَ (۳۳)
بدینسان، پیش از تو، هیچ هشداردهندهای را در هیچ شهری نفرستادیم، مگر اینکه کسانی که نعمت(های دنیا)، آنان را به طغیان و سرمستی واداشته بود، گفتند: «ما اجداد و نیاکانمان را بر راه و روشی یافتیم، و ما با دنبالهروی از ایشان، راه آنان را پی میگیریم.» (۲۳) (هشداردهندگان) گفتند: «آیا اگر چیزی برایتان بیاوریم که بیش از آنچه اجداد و نیاکانتان را بر آن (معتقد) یافتید، هدایتگر باشد(، باز هم از آنان پیروی میکنید)؟» گفتند: «ما آنچه را که به همراه آن فرستاده شدهاید، انکار میکنیم.» (۲۴) در نتیجه، آنان را مجازات کردیم. پس ببین فرجام تکذیب کنندگان چگونه بود. (۲۵) زمانی را (یاد کن) که ابراهیم به عمو و قومش گفت: «من با آنچه شما میپرستید، هیچ رابطهای ندارم؛ (۲۶) البته (در پیشگاهِ) کسی که مرا پدید آورده (، خضوع میکنم؛) زیرا او مرا (به کمال و سعادت) هدایت خواهد کرد.» (۲۷) خداوند، یکتاپرستی را سخنی پاینده در (افرادی از) نسل او قرار داد؛ باشد که مردم (از شرک خود دست بردارند و به دعوت پیشوایان توحیدی) باز گردند. (۲۸) نکتهی دیگر اینکه من این افرادِ (زمان تو) و اجداد و نیاکانشان را (از نعمات دنیا) بهرهمند کردم تا اینکه حق و پیامبری روشنگر سراغشان آمد. (۲۹) هنگامی که حق نزدشان آمد، گفتند: «این جادوست، و ما منکر (آسمانی بودنِ) آن هستیم.» (۳۰) گفتند: «چرا این قرآن بر مردی بزرگ (و صاحب مال و مقام) از (یکی از) دو شهر (مکه یا طائف) نازل نشده است؟» (۳۱) مگر اینان، رحمتِ (خاص) پروردگارت (یعنی نبوت) را تقسیم میکنند؟ (این،) ما هستیم که در زندگی دنیا، وسایل حیات آنان را در میانشان تقسیم کردهایم و برخی از آنان را به رتبههایی بر برخی (دیگر) برتری دادهایم تا بعضی از آنان، بعضی دیگر را به خدمت گیرند (و چرخهی نظام انسانی به حرکت درآید)، و رحمتِ (خاص) پروردگارت (یعنی نبوت)، از آنچه (مردم در زندگیشان) جمع میکنند (و در تقسیم آن نقشی ندارند،) بهتر (و والاتر) است. (۳۲) اگر (این حقیقت) نبود که مردم (در دریافت رزق و روزی)، یک گروه هستند (و خداوند در این مورد بین مؤمن و کافر فرقی قائل نمیشود)، قطعاً برای خانههای کسانی که به (خدای) رحمان کفر میورزند، سقفهایی (مجلّل) از نقره قرار میدادیم، و (نیز) پلّههایی (زیبا) که از آن بالا روند؛ (۳۳)
زخرف [۲۳-۳۳]
🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.
🦋
@pedarraneh
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈
💠 پست آخرهرشب 💠
✔️همه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم:
إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌹
🍃🌸💖🌺🌷🌹💐🍃
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈
@pedarraneh
🌸🍃
🍃
سلام صبح بخیر
روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علوی
تقدیم به عزیزان
🍃
🌸🍃
@pedarraneh
پدرانه:
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹
« أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ»
آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریدهایم، و به سوی ما باز نمیگردید؟
(سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۱۵)
🦋
@pedarraneh
تفسیر:
در آیه بعد، از راهى دیگر، راهى بسیار مؤثر و آموزنده براى بیدار ساختن این گروه وارد بحث مى شود، و مى گوید: آیا گمان کردید که ما شما را بیهوده آفریده ایم، و به سوى ما باز گشت نخواهید کرد؟! (أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ أَنَّکُمْ إِلَیْنا لا تُرْجَعُونَ).
🌺🌺🌺
این جمله کوتاه و پر معنى یکى از زنده ترین دلائل رستاخیز و حساب و جزاى اعمال را بیان مى کند، و آن این که اگر راستى قیامت و معادى در کار نباشد زندگى دنیا عبث و بیهوده خواهد بود; زیرا زندگى این جهان، با تمام مشکلاتى که دارد و با این همه تشکیلات، مقدمات و برنامه هائى که خدا براى آن چیده است اگر صرفاً براى همین چند روز باشد بسیار پوچ و بى معنى مى باشد.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۱۵ سوره مبارکه مؤمنون)
@pedarraneh
🍃
🌸🍃
نکات مهم آیه بر اساس تفسیر نور
🍃
🌸🍃
- آفرينش انسان، هدفدار است. «أفحسبتم انّما خلقناكم عبثا»
- همه ى محاسبات انسان، واقع بينانه نيست. «أفحَسِبتم»
- در كار خداوند عبث و بيهودگى راه ندارد. «أفحَسِبتم... عَبَثا»
- زندگى دنيا بدون آخرت، بيهوده ولغو است. «عَبَثا»
- انسان مسئول و متعهّد است. (بايد خود را براى پاسخ گويى در قيامت آماده كنيم). «أفحسبتم ... لا ترجعون»
- هدف آفرينش انسان، در اين جهان خلاصه نمى شود. «أفحسبتم...لاترجعون»
قرآن براى آفرينش انسان اهدافى را بيان كرده است از جمله:
- عبادت. «و ما خلقت الجنّ والانس الاّ ليعبدون» [120] من جن و انس را نيافريدم جز براى اين كه عبادتم كنند (و از اين راه تكامل يابند و به من نزديك شوند).
- آزمايش. «خَلَق الموت والحياة ليَبلوكم ايّكم احسن عملاً» [121] (خداوند) مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد، كه كدام يك از شما بهتر عمل مى كنيد.
- براى دريافت رحمت الهى. «الاّ مَن رحم ربّك و لذلك خلقهم» [122] مگر كسى كه پروردگارت به او رحم كند و(خداوند) براى همين (رحمت) مردم را آفريد.
حضرت على عليه السلام فرمود: «رحم اللّه امرء عرف قدره» خداوند رحمت كند كسى را كه ارزش و اعتبار خود را بشناسد. [123] و بداند از كجا آمده، اكنون در كجاست وسپس به كجا مى رود.
امام حسين عليه السلام فرمود: «انّ اللّه ما خلق العباد الاّ ليعرفوه فاذا عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة من سواه» خداوند متعال بندگانش را نيافريده است مگر براى اين كه او را بشناسند، آن گاه كه او را شناختند، عبادتش كنند و چون خدا را عبادت كردند، با پرستش و عبادت او از پرستش غير او بى نياز شوند. [124]
حضرت على عليه السلام فرمود: «الدّنيا خُلقت لغيرها ولم تخلق لنفسها» [125] دنيا براى ديگرى آفريده شده و براى خود آفريده نشده است. (دنيا وسيله اى است براى رسيدن به آخرت)
آرى، كسانى كه همه ى هدف هاى خود را در درون دنيا جستجو مى كنند، زمين گرا و زمين گير مى شوند. چنانكه در آيه ى 176 سوره اعراف آمده است: «اخلد الى الارض»
هر دم از عمر گرامى هست گنج بى بدل مى رود گنجى چنين هرلحظه بر باد آه آه
-----
120) ذاريات، 56 .
121) ملك، 2 .
122) هود، 119.
123) غررالحكم.
124) بحار، ج 5، ص 312.
125) نهج البلاغه، حكمت 463.
🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.
🦋
@pedarraneh
پدرانه:
حدیث نبوی :
أنا الشّاهد على اللَّه أن لا يعثر عاقل إلا رفعه ثمّ لا يعثر إلّا رفعه ثمّ لا يعثر إلّا رفعه ثمّ لا يعثر إلّا رفعه حتّى يجعل مصيره إلى الجنّة؛
من از طرف خدا تعهد ميكنم كه عاقلى نلغزد مگر آنكه خدا او را بلند كند پس از آن نلغزد مگر آنكه او را بلند كند پس از آن نلغزد مگر او را بلند كند پس از آن نلغزد مگر او را بلند كند تا سر انجام او را ببهشت بكشاند
نهج الفصاحه
@pedarraneh
حکمت ۱۵۵
على (ع) فرمود: عهد و پیمان را پاس دارید به خصوص با وفاداران.
الحکمة ۱۵۵
قال عليه السلام : اعْتَصِمُوا بِالذِّمَمِ فِي أَوْتَادِهَا.
saying 155
Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Adhere to your covenants and entrust their fulfillment to steadfast persons
🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید.
🦋
@pedarraneh
💞 زمزمه های عاشقانه :
مولای خوب من ، سلام
در پیچ و تاب روزها ...
در هجوم فتنه ها ...
در دیرپایی ظلمت بار شام تار غیبت ...
نگاه مهربانتان هر لحظه بر من باران هدایت می بارد ...
و من در سایه ی عنایت شما راه را از بیراهه می شناسم ...
سلام بر شما ولی دلسوز من ...
🌹اللهم عجل لولیک الفرج
🦋
@pedarraneh
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متن وصوت دعای عهد)👆
💠 #دعای_عهد
🔸 از حضرت امام صادق علیهالسّلام روایت شده است : هرکه چهل صبحگاه #دعای_عهد را بخواند، از یاوران قائم ( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حقتعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد.
💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَج
🦋
@pedarraneh
🍃🌾🍃
ذکرانه :
۱۴ صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقدیم به پیشگاه امام حسن عسکری علیه السلام.
💦امام باقر علیه السلام:
سه چیز از برترین اعمال است:
سیر کردن مسلمان گرسنه
زدودن غم مسلمان
و پوشاندن زشتی و عیب او.
📚مصادقه الاخوان ص۴۴
🍃🌾🍃
🦋
@pedarraneh