eitaa logo
ثامن مقداد
393 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
663 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رسول
🌠🍃 🍃 •[ 🎤 ]• 🖼 🛑 جهاد تبیین 🔺متولیان رسانه‌ها در میدان جهاد تبیین، در درجه اول مسئول‌ند 🍃🌀🍃 رهبر معظم انقلاب: ◽️دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی و علیه مفاهیم اسلامی حدأکثر استفاده را میکند. این یک واقعیت تلخی است که وظیفه جهاد تبیین را بر دوش همه میگذارد. ◽️ متولیان رسانه‌ها در درجه‌ِی اول مسئولند، چه رسانه‌ی ملی و چه سایر رسانه‌های گوناگون، چه فضای مجازی، چه مجموعه‌ی مطبوعات، همه موظفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکز و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد در این زمینه موظف است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ | | |۱۹ کانال رسول در روبیکا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://rubika.ir/rasull313 کانال رسول در ایتا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/rasul313
هدایت شده از رسول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«جهاد تبیین» از زبان علیرضا ✅ علیرضا پناهیان | | کانال رسول در روبیکا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://rubika.ir/rasull313 کانال رسول در ایتا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/rasul313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«جهاد تبیین» از زبان علیرضا ✅ علیرضا پناهیان | | کانال رسول در روبیکا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://rubika.ir/rasull313 کانال رسول در ایتا:👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/rasul313
⭕️ سفارش من به جوانان عزیزمان این است ببینند امروز دشمن چه چیزی را هدف گرفته، آن را عمل کنند و حرکت کنند. 🔹آنطور که بنده مشاهده می کنم دشمن، را هدف گرفته، را هدف گرفته، جوانها را هدف گرفته است. 🔹میلیاردها دلار دارند خرج می کنند برای اینکه ملت و بخصوص جوانها را از این برگردانند. | | 🌺🍃 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ قصه عمامه و خون قصه عمامه و خون ، حکایت جدیدی نیست همین رمضان شاهد است و محراب مسجد کوفه که عمامه و خون، چگونه با هم در سحرگاه ۱۹ رمضان رستگار شدند. عمامه‌ای که در گودال خونین به غارت رفت، خوب قصه عروج را می‌شناسد. شیخ شمس الدین محمد نبطی جزینی و زین‌الدین بن علی بن احمد عاملی جُبَعی را شهید اول و ثانی نام نهاده‌اند تا فقاهت از نخست با شهادت همنشین باشد. از شیخ فضل الله نوری تا نواب صفوی، از یونس استاد سرایی یا همان میرزا کوچک جنگلی تا سیدحسن مدرس، از سید مصطفی خمینی تا سید محمدباقر صدر، از شریف قنوتی تا مصطفی ردانی پور، از مفتح تا مطهری، از بهشتی تا باهنر، از مدنی و دستغیب و اشرفی اصفهانی و صدوقی تا مالامیری و کریمیان و هادی ذوالفقاری، از محمدباقر حکیم تا شیخ نمر، از سید مصطفی موسوی تا شیخ راغب و بیش از ۳۵۰۰ شهید طلبه دفاع مقدس شاهدند که این نهضت مدیون عمامه،های در خون نشسته است. بگذار از مولوی جنگی زهی، ماموستا شیخ الاسلام، ملا عبدالحمید فرقانی، ماموستا برهان عالی، برهان الدین ربانی، مولوی فیض محمد حسین بر به همراه ۱۰۰ روحانی شهید اهل سنت کشور نیز سخن بگویم، ایشان نیز شاهد این مدعا هستند که برای دشمن تکتف در نماز یا غیر آن مهم نیست، دشمن مخالف عالمان مجاهد است و در این مسیر برای او شیعه و سنی تفاوتی ندارد. اصول کافی بخوانی یا صحیح، او با قرائت جهادی از اسلام مخالف است. در این میانه بدش نمی‌آید که گاهی بر طبل اختلاف بدمد و خون این دسته را به گرده آن یکی بیاندازد و به ریش قم و قاهره بخندد. حادثه عمامه‌های در خون نشسته در صحن امن رضوی،‌‌ حکایت استدامت استقامت حوزه‌های علوم دینی بر سبیل مجاهدت است. گوارا باد شربت شیرین شهود و شهادت بر عاشقان مسیر وصل و چه زیباست جامه عروج خونین بر اندام فقاهت. چه خوش فرمود آقا روح الله  بزرگ ، آن احیاگر اسلام جهادی در عصر حاضر، پس از شهادت علامه مطهری:‌‏ بریزید خون‌ها را زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از‌‎ ‌‏مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. رزقنا الله قتلاً فی سبیل الاسلام افتخار من یک طلبه ام . .
بسمه تعالی با سلام و صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم احکام دو دقیقه ای: خوردن روزه روزه از نظر افطار کردن سه گونه است: 1- روزه ای که نباید آن را باطل نمود چه قبل از ظهر و چه بعد از ظهر همچون روزه ی ماه رمضان و روزه ی نذر خاص و ... 2- روزه ای که می‌توان قبل از ظهر افطار نمود ولی بعد از ظهر نمی‌شود، همچون روزه ی قضا یا روزه ی استیجاری. 3- روزه ای که صبح و بعد از ظهر می توان آن را افطار نمود مانند روزه ی مستحبی و روزه ی کفاره. شادی ارواح طیبه و مطهر شهدا و اموات همه عزیزان فاتحه مع الصلوات اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم
جهادگران: بسمه تعالی با سلام و صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم احکام دو دقیقه ای: روزه و زمان و مکان روزه ها از نظر زمان و مکان سه دسته اند: 1- روزه ای که باید در زمان و مکان خاصی انجام شود. 2- روزه ای که زمان خاصی دارد ولی مکان خاصی ندارد. 3- روزه ای که باید در زمان خاصی انجام شود ولی مکان خاصی ندارد، همچون روزه ی رمضان و نذر در زمان معین. صحت و قبولی دو واژه برای بسیاری از مردم درست روشن نشده است و آن واژه صحت و قبولی است. صحت آنجا به کار می‌رود که عمل، شرایط لازم را دارا باشد. و واژه قبول در آنجا به کار می‌رود که از کمال آداب لازم برخوردار باشد. بنابراین آنجا که واژه قبول نشدن یک عمل مطرح می‌شود، نه این است که نباید انجام داد و یا بعدا باید آن عمل را قضا نمود. مثلا در روایت آمده است: کسی که شراب بخورد نمازش تا چهل روز قبول نمی‌شود، بعضی از مردم از روایت فوق چنین برداشت کرده‌اند که چهل روز اعمالشان باطل است، پس بهتر آن است که در این مدت نماز نخوانند، در حالی که نمازشان در این مدت از کمال لازم برخوردار نیست نه اینکه صحیح نیست، به عبارت دیگر، صحت عمل غیر از قبولی عمل است، چه بسا عملی صحیح است لکن مقبول نیست. شادی ارواح طیبه و مطهر شهدا و اموات همه عزیزان فاتحه مع الصلوات اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم
هدایت شده از ثامن مقداد (مخزن)
هدایت شده از ثامن مقداد (مخزن)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 قرائت قرآن/ ترتیل صفحه ۲۰۹ قرآن کریم ( آیات ۷ تا ۱۴ سوره مبارکه یونس)  🍃🌹🍃 🌺 امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَفضَلُ الذِّکرِ القُرآنُ بِهِ تُشرَحُ الصُّدورِ وَ تَستَنیرُ السَّرائِرِ» برترین ذکر، قرآن است، به وسیله آن سینه‌ها گشوده و پوشیده‌ها روشن شود. (شرح غررالحکم ۲/۴۵) 🎙 استاد پرهیزگار
هدایت شده از ثامن مقداد (مخزن)
AUD-20220428-WA0005.opus
638.2K
📝 | ❇️نسشت مجازی صوتی ۱ 🎙سخنران : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نوچمنی
هدایت شده از ثامن مقداد (مخزن)
AUD-20220428-WA0006.opus
604.9K
📝 | ❇️نسشت مجازی صوتی ۲ 🎙سخنران : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نوچمنی
هدایت شده از B M
AUD-20220428-WA0014.opus
1.01M
📝 | ❇️نسشت مجازی صوتی ۳ 🎙سخنران : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نوچمنی
هدایت شده از B M
AUD-20220428-WA0019.opus
847K
📝 | ❇️نسشت مجازی صوتی ۴ 🎙سخنران : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نوچمنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 طرح یارانه جدید چیه ؟ 🔸این یارانه موقته دوماهست تا طرح اصلی زیر ساختش آماده بشه حالا طرح یارانه جدید چیه؟ تو طرح جدید قیمت نهاده ها بالا میره و ارز 4200 تومنی که 70 درصدش حیف و میل شد قطع میشه و قیمت آزاد میشه چرا؟ چون انگیزه ای برای قاچاق نمونه و مردم از یارانه خودشون رو دریافت می کنن ولی همینجا تموم نمیشه هدفش اینه به طور مثال مرغی که کیلویی 100 تومن میشه رو شما به عنوان یک با به هر فروشگاهی که خواستید مراجعه کنین و تا 8 الی 10 کیلو مرغ کیلویی 100 تومنی رو با کشیدن یه کارت کیلویی 30 تومن خریداری کنید ... فروشنده این رسید کوپن‌هایی که بصورت الکترونیکی هست و آنلاین ثبت شده رو به بانک مراجعه میکنه و به اندازه فروشی که داشته مابه التفاوتش (همون 70 تومن ها) رو از دولت نقدا دریافت میکنه با این مدل پرداخت قاچاق صفر میشه و یارانه عادلانه توزیع میشه تا الان چجوری بود؟ دولت از بالا به تولید کننده ها پول میداد که مرغ 100 تومنی رو 30 تو بازار بفروشن مشکلش چیه؟ یه نفر که وضع مالیش خوبه میره فروشگاه 100 کیلو مرغ میخره کیلویی 30 یعنی 100 تا 70 هزارتومن یارانه میگیره یعنی 7 میلیون تومان یکی که وسعش 2 کیلو مرغه چقد یارانه بهش میرسه؟ 2 تا 70 هزار تومن مجموع 140 هزارتومن قاچاقچی محترم هم لطف میکرد این یارانه رو بین کشورای منطقه توزیع میکرد پول تپل هم به جیب میزد به نفع کی بود؟ سرمایه دار این سیستمو بش میگن سیستم سرمایه دار محور حالا با این طرح چه اتفاقی میفته؟ مثلا میزان مصرف که حدودا 8 کیلو مرغ در ماه برای یه خانواده 4 نفره درنظر گرفته شده مشخص میشه به همه بطور مساوی 8 تا 70 هزارتومن معادل 560 هزار تومن تعلق میگیره قشر ضعیف تا قبل از این چقد بش تعلق میگرفت؟ 140 تومن قشر مرفه چقدر؟ 7 میلیون تومن الان باید کی نگران باشه؟ قشر ضعیف و متوسط یا مرفه؟ مشخصه قشر مرفه؟ سرمایه دار تو این شرایط چیکار میکنه؟ پول خرج میکنه شایعه راه میندازه جلوی طرحو بگیره یسری روی همین شایعات قیمتو میکشن بالا چون نظارت ضعیفه (ضعف جدی دولت) مردم افزایش قیمت موقتی رو میبینن و میترسن شروع به مخالفت میکنن در حالی که اگر صبر داشته باشن و طرح بصورت کامل اجرا بشه دوباره قیمت بر میگرده همون چیزی که بود ینی همون 30 هزار تومن ولی فرقش ایندفعه چیه؟ اونی که وسعش 2 کیلو مرغ بود حالا میتونه چند برابر بخره با همون قدر توان مالی سرمایه داره چی؟ یا باید قناعت کنه مثل افراد دیگه زندگی کنه یا باید مرغ کیلو 100 تومن بخره و نوش جان کنه قاچاقچی چی؟ اون که دستش به صورت اتوماتیک کوتاه میشه ضمن این که مصرف نهاده ها هم به دلیل کاهش مصرف و قطع قاچاق کم خواهد شد جدای از همه اینا یه مزیت بزرگ دیگه داره اونم اینه که بخاطر فقط عدم امکان خوردن سهمیه افراد دیگه و همچنین جلوگیری از قاچاق هیچوقت مرغ کم نمیاد و صفی تشکیل نمیشه چون به اندازه هر خانواده سهمیه تامین شده مگه همین ماها همیشه گلایه نمیکردیم تا پولمون از کشورای خارجی آزاد میشد می گفتیم به ما که چیزی نمیرسه میره تو جیب از ما بهترون؟ اینکه چرا نمیرسید به خاطر این سیستم اشتباهی بود که تو توزیع درست یارانه وجود داشت ... رأیی که دادیم به این دولت برای اصلاح همین مشکلات بود و حالا که قصد داره این مشکل رو حل کنه جلوش وایسیم ... البته قطعا نقص هایی وجود داره که ان شاءالله به مرور زمان رفع خواهد شد ... 🌹 لطفا جهت روشنگری پیام بالا رو نشر بدید تا مردم تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرن 🇮🇷
حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام کيست 🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳🕳 عبدالعظیم علیه السّلام فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد . پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبه بن قیس . ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه واقع شده است و مدّت 79 سال عمر با بركت او با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی كاظم علیه السّلام ، امام رضا علیه السّلام، امام محمّدتقی علیه السّلام و امام علیّ النّقی علیه السّلام مقارن بوده ، محضر مبارك امام رضا علیه السّلام ، امام محمّد تقی علیه السّلام و امام هادی علیه السّلام را درك كرده و احادیث فراوانی از آنان روایت كرده است . این فرزند حضرت پیامبر صلّی الله علیه و آله وسلّم، از آنجا كه از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام است به حسنی شهرت یافته است . حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السّلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد ، نزد اهل بیت عصمت علیهم السّلام و پیروان آنان بود و در مسایل دین آگاه و به معارف مذهبی و احكام قرآن ، شناخت و معرفتی وافر داشت . ستایشهایی كه ائمه معصومین علیهم السّلام از وی به عمل آورده اند، نشان دهنده شخصیّت علمی و مورد اعتماد اوست؛ حضرت امام هادی علیه السّلام گاهی اشخاصی را سؤال و مشكلی داشتند، راهنمایی می فرمودند كه از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش می شمردند و معرّفی می فرمودند . در آثار علمای شیعه نیز، تعریفها و ستایشهای عظیمی درباره او به چشم می خورد، آنان از او به عنوان عابد، زاهد، پرهیزكار، ثقه، دارای اعتقاد نیك و صفای باطن و به عنوان محدّثی عالیمقام و بزرگ یاد كرده اند؛ در روایات متعدّدی نیز برای زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام ، ثوابی همچون ثواب زیارت حضرت سیّد الشهداء، امام حسین علیه السّلام بیان شده است. زمینه های مهاجرت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام از مدینه به ری و سكونت در غربت را باید در اوضاع سیاسی و اجتماعی آن عصر جستجو كرد؛ خلفای عبّاسی نسبت به خاندان حضرت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و شیعیان ائمه علیه السّلام بسیار سختگیری می كردند، یكی از بدرفتارترین این خلفاء متوكّل بود كه خصومت شدیدی با اهل بیت علیهم السّلام داشت، و تنها در دورت او چندین بار مزار حضرت امام حسین علیه السّلام را در كربلا تخریب و با خاك یكسان ساختند و از زیارت آن بزرگوار جلوگیری به عمل آوردند. سادات و علویّون در زمان او در بدترین وضع به سر می بردند .حضرت عبدالعظیم علیه السّلام نیز از كینه و دشمنی خلفا در امان نبود و بارها تصمیم به قتل آن حضرت گرفتند و گزارشهای دروغ سخن چینان را بهانه این سختگیری ها قرار می دادند، در چینن دوران دشوار و سختی بود كه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به خدمت حضرت امام هادی علیه السّلام رسید و عقاید دینی خود را بر آن حضرت عرضه كرد ، حضرت امام هادی علیه السّلام او را تأیید فرموده و فرمودند: تو از دوستان ما هستی . دیدار حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در سامرا با حضرت امام هادی علیه السّلام به خلیفه گزارش داده شد و دستور تعقیب و دستگیری وی صادر گشت، او نیز برای مصون ماندن از خطر، خود را از چشم مأموران پنهان می كرد و در شهرهای مختلف به صورت ناشناس رفت و آمد می كرد و شهر به شهر می گشت تا به ری رسید و آنجا را برای سكونت انتخاب كرد. علّت این انتخاب به شرایط دینی و اجتماعی ری در آن دوره بر می گردد كه وقتی اسلام به شهرهای مختلف كشور ما وارد گشت و مسلمانان در شهرهای مختلف ایران به اسلام گرویدند، از همان سالها ری یكی از مراكز مهمّ سكونت مسلمانان شد و اعتبار و موقعیّت خاصّی پیدا كرد . زیرا سرزمینی حاصلخیز و پرنعمت بود، عمرسعد هم به طمع ریاست یافتن بر ری در حادثه جانسوز كربلا، حضرت حسین بن علی علیه السّلام را به شهادت رساند. در ری هم اهل سنّت و هم از پیروان اهل بیت علیهم السّلام زندگی می كردند و قسمت جنوبی و جنوب غربی شهر ری بیشتر محلّ سكونت شیعیان بود . حضرت عبدالعظیم علیه السّلام به صورت یك مسافر ناشناس ، وارد ری شد و در محلّه ساربانان در كوی سكّه الموالی به منزل یكی از شیعیان رفت، مدّتی به همین صورت گذشت . او در زیرزمین آن خانه به سر می برد و كمتر خارج می شد ، روزها را روزه می گرفت و شبها به عبادت و تهجّد می پرداخت، تعداد كمی از شیعیان او را می شناختند و از حضورش در ری خبر داشتند و مخفیانه به زیارتش می شتافتند، امّا می كوشیدند كه این خبر فاش نشود و خطری جانِ حضرت را تهدید نكند پس از مدّتی، افراد بیشتری حضرت عبدالعظیم علیه السّلام را شناختند و خانه اش محلّ رفت و آمد شیعیان شد، نزد او می آمدند و از علوم و روایاتش بهره می گرف
تند و عطر خاندان عصمت علیهم السّلام را از او می بوئیدند و او را یادگاری از امامان خویش می دانستند و پروانه وار گردِ شمعِ وجودش طواف می كردند . حضرت عبدالعظیم علیه السّلام میان شیعیان شهرری بسیار ارجمند بود و پاسخگویی به مسایل شرعی و حلّ مشكلات مذهبی آنان را برعهده داشت؛ این تأكید ، هم گویای مقام برجسته حضرت عبدالعظیم علیه السّلام است و هم می رساند كه وی از طرف حضرت امام هادی علیه السّلام در آن منطقه ، وكالت و نمایندگی داشته است؛ مردم سخن او را سخن امام علیه السّلام می دانستند و در مسایل دینی و دنیوی ، وجود او محور تجمّع شیعیان و تمركز هواداران اهل بیت علیهم السّلام بود. روزهای پایانی عمر پربركت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام با بیماری او همراه بود، آن قامت بلند ایمان و تلاش، به بستر افتاده بود و پیروان اهل بیت در آستانه محرومیّت از وجود پربركت این سیّد كریم قرارگرفته بودند، اندوه مصیبتهای پیاپی مردم و روزگار تلخ شیعیان در عصر حاكمیت عبّاسیان برایش دردی جانكاه و مضاعف بود؛ در همان روزها یك رویای صادقانه حوادث آینده را ترسیم كرد: یكی از شیعیان پاكدل ری، شبی درخواب حضرت رسول صلّی الله علیه وآله و سلّم را در خواب دید. حضرت پیامبر اكرم صلّی الله علیه و آله و سلّم به او فرمود: فردا یكی از فرزندانم در محلّه سكّه المولی چشم از جهان فرو می بندد، شیعیان او را بردوش گرفته به باغ عبدالجبّار می برند و نزدیك درخت سیب به خاك می سپارند. سحرگاه به باغ رفت تا آن باغ را از صاحبش بخرد و افتخار دفن شدن یكی از فرزندان پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم را نصیب خویش سازد، عبدالجبّار كه خود نیز خوابی همانند خوابِ او را دیده بود، به رمز و راز غیبی این دو خواب پی برد و برای اینكه در این افتخار، بهره ای داشته باشد، محلّ آن درخت سیب و مجموعه باغ را وقف كرد تا بزرگان و شیعیان در آنجا دفن شوند. همان روز حضرت چشم از جهان فرو بست. خبر درگذشت این نواده رسول اكرم صلّی الله علیه و آله و سلّم دهان به دهان گشت و مردم با خبر شدند و جامه های سیاه پوشیدند و بر در خانه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام گریان و مویه كنان گرد آمدند؛ پیكر مطهّر او را غسل دادند، به نقل برخی مورّخان در هنگام غسل، در جیب پیراهن او كاغذی یافتند كه نام و نسب خود را در آن نوشته بود؛ بر پیكر او نماز خواندند، تابوت او را بردوش گرفتند و با جمعیّت انبوه عزادار به سوی باغ عبدالجبّار تشییع كردند و پیكر مطهّرش را در كنار همان درخت سیب كه رسول خدا صلّی الله علیه وآله و سلّم به آن شخص اشاره كرده بود، دفن كردند تا پاره ای از عترت مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم در این باره به امانت بماند و نورافشانی كند و دلباختگان خاندان پیامبر صلّی الله علیه وآله و سلّم از مزار این ولیّ خدا فیض ببرند. @manabernoor ارادتمند ابراهیم بهاری