هدایت شده از گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🔰#انجمن علمی تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با همکاری گروه علمی_ پژوهشی آگاهی تاریخی برگزار می کنند:
🔵 #نشست علمی _ تخصصی با عنوان:
🔷 تطوّر مفهوم علم در گذر از عصر جاهلی به عصر نبوّت
👤با حضور: آقای دکتر عبدالله فرهی
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🕰 #زمان: دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح
✅ به همراه اعطای #گواهی حضور از سوی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🔗لینک برگزاری نشست 👇🏻
http://online.mazaheb.ac.ir/ch/history
♻️لینک کانال رسمی انجمن علمی تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در ایتا
🆔https://eitaa.com/mazahebtarikheslam
هدایت شده از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
💢برگزاری پیشنشستِ بینالمللی همایشِ «واقعگروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالشهای پیشروی آن»
🔷به اهتمامِ گروه «فلسفه اسلامی» مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
⏰یکشنبه 26 شهریورماه 1402
🔶با سخنرانی جمعی از برجستهترین اساتیدِ داخلی و خارجی
❇️سخنران افتتاحیه: دکتر عسکر دیرباز (رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
✅سخنرانان داخلی (پنل صبح):
✔️دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی (استاد ممتازِ فلسفه اسلامی)
✔️دکتر حسن عبدی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع))
✔️دکتر مهدی عبداللهی (مدیر گروه فلسفه علوم انسانی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
✅سخنرانان خارجی (پنل بعد از ظهر):
✔️Dimitri Gutas (Yale University)
✔️Peter Adamson (Ludwig Maximilian University of Munich)
✔️Tommaso Alpina (Ludwig Maximilian University of Munich)
🌏صرفاً به صورتِ مجازی:https://www.skyroom.online/ch/irip/real
📎اطلاعات بیشتر در خصوصِ همایش:https://www.irip.ac.ir/fa/news/587
🆔 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
هدایت شده از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
⏰زمانبندی پنل خارجی این رویداد:
Peter Adamson: 15:00 - 16:00 Tehran Time (= 13:30 - 14:30 Berlin Time)
Tomasso Alpina: 16:15 - 17:15 Tehran Time (= 14:45 - 15::45 Berlin Time)
Dimitri Gutas: 17:30 - 18:30 Tehran Time (= 10:00 - 11:00 Detroit Time)
هدایت شده از امور کلاسها
📌ملاحظاتی درباره انتخاب واحد
🔸مطابق ماده ۹ آیین نامه مصوب وزارت علوم، مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۸ نیمسال است؛ لذا دانشجویان مطابق چارت تحصیلی دروس خود را اخذ نموده و از اخذ درس خارج از چارت خوداری نمایند.
🔸دانشجویان گرامی توجه داشته باشید جهت ارائه درخواست برای انتخاب واحد، نیازی به مراجعه حضوری و یا درخواست کتبی وجود ندارد؛ لذا صرفاً لینک زیر را تکمیل بفرمایید.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgNIMGCs4QLWateIcUu3f6iHFlzpKTGN728Z1XUf612T5q5w/viewform
🔸به دانشجویان اطمینان داده میشود که تمام درخواستها بررسی و تا حد امکان انجام خواهد شد.
معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی
🔰انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق(ع)با همکاری انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار میکند:
🔹سلسله نشست های الهیات کاربردی
🔶نشست ششم: الهیات عشق
🔸هدف نشست: تاریخچه طرح الهیات عشق در الهیات مسیحی و اسلامی
مقایسه بسترهای طرح الهیات عشق در عهدین و قرآن
موانع طرح الهیات عشق در مسیحیت و اسلام
رویکردهای مدرن به مفهوم عشق و طرح مدل مطلوب الهیات عشق به مثابه الهیات کاربردی
👤استاد: اقای حسین فرهادی
🗓تاریخ :۱۴۰۲/۶/۳۰
⏰ساعت:۱۷
🔺شرکت برای عموم آزاد است
🌐لینک ورود به نشست در بستر اسکای روم به عنوان مهمان:👇
https://vc.isu.ac.ir/ch/theology-sci-assn
✅انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق (ع)
🆔https://zil.ink/elahiat_isu
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
💫عُمَر خَیّام نیشابوری
نام کامل: غیاثالدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری
⭕️ ۴۴۰ – ۵۱۷ هجری قمری
❇️فیلسوف، ریاضیدان، ستارهشناس و شاعر رباعیسرای ایرانی در دورهٔ سلجوقی بود.
🔹محل زندگی: حیره، نیشابور
🔸گرچه جایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بودهاست ولی آوازهٔ وی مدیون رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد.
🔰شماری از تذکرهنویسان، خیام را شاگرد ابنسینا و شماری نیز او را شاگرد امام موفق نیشابوری خواندهاند
❗️خیام نیز در جایی ابنسینا را استاد خود میداند، ولی این استادی ابنسینا جنبهٔ معنوی دارد.
✳️دیوان اشعار: رباعیات خیام
▫️آرامگاه: قبرستان حیرهٔ نیشابور
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
💬 #حدیث_نگار | تلفظ به دینداری
🏷 مردم همگى بردگان و بندگان مال دنيا هستند؛ و تلفّظ به ديندارى فقط كلام لغو و بى محتوائى است كه بر سر زبان هايشان جارى است. پاسدارى از دينشان فقط در محدودهاى است كه در پرتو آن، معيشتهاى فراوان به دست آورند؛ و چون با غِربال امتحان و ابتلاء آزمايش شوند معلوم مىشود كه دينداران واقعى چه بسيار اندكند.
📚 کتاب شریف «لمعات الحسین» ص۴۴
🆔 Nooremojarrad_com
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
📷#گزارش_تصویری
🔷با عنوان :الهیات عشق
📌با حضور :اقای حسین فرهادی
🗓تاریخ:۱۴۰۲/۶/۳۰
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
الهیات عشق.m4a
40.5M
🎙#گزارش_صوتی
🔹با عنوان:(الهیات عشق )
📌 باحضور:: اقای حسین فرهادی
🗓تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۳۰
✅انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق (ع)
🆔https://zil.ink/elahiat_isu
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🔰ذهن انسان آن قدر عظیم است که خودش را زندانی خودش میکند و در این انجماد میماند.
🔹زندانی ذهن امید رهایی ندارد. ممکن است خود را آزاد بدانم ولی در زندان ذهن باشم، آیا ملاکی هست که بفهمیم زندانی ذهن هستیم؟ اگر بتوانم در تمام عقایدی که اکنون دارم قدری شک و تردید کنم، رها میشوم. انسانی که قدرت شک کردن ندارد یا نمیخواهد شک کند هم چنان خر باقی میماند. انسانی که بتواند شک کند دیگر زندانی ذهن نیست و رها میشود. مادامیکه شک نکنی در زندان ذهن خود باقی میمانی.
🔷🔹شک مقدس است. اگر انسان نتواند شک کند یقین حاصل نمیکند. شک همیشه مقدمه است و در شک باقی ماندن کفر است. شک برای عبور و رفتن است. شک فقط راه رفتن را یاد میدهد و نمیگوید در این جا بمان. اگر ماندن را دور بریزیم درست میشود. رفتن راه مهم است. عبور از شک یعنی به یقین رسیدن و دوباره در آن یقین شک کردن و این سلوک و رفتنِ راه است.
🔸شمس الدین محمد تبریزی می گوید؛ پیش ما کسی یک بار مسلمان نتواند شد، مسلمان میشود و کافر میشود و باز مسلمان میشود و هر باری از او چیزی بیرون میآید، تا آن وقت که کامل شود.
🔶🔸مولانا جلال الدین محمد بلخی نیز میگوید؛
لنگ و لونگ و خفته شکل و بی ادب
سوی حق میغیژ او را میطلب
دوست دارد دوست این آشفتگی
کوشش بیهود به از خفتگی
غلامحسین ابراهیمی دینانی
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام