eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻یک وقتهایی حالشو ندارم نماز بخونم!!!! 🔻استاد دانشمند ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: طول دادن سجده و قنوت از عذاب آتش نجات میدهد. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جرعه ای از 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 📿وَ مَا أَکْثَرَ مَاتَجْهَلُ مِنَ الاَْمْرِ... 🟠و چه بسیار است آنچه را که نمی دانی و خدا می داند. 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۲۵)) 🔰(۶۷) 📚 📕،حدیث۱۹۴ 👈باب۳۰ 🌿 🕯شماره ۴۶۳ 💙احمد بن محمد گوید: به حضرت امام رضا(ع) عرض کردم: بعضى از اصحاب ما شیعیان قائل به جبر و بعضى قائل به استطاعتند حضرت فرمود بنویس: (((بسم الله الرحمن الرحیم، على بن الحسین فرمود خداى عزوجل فرموده است: اى پسر آدم، تو به خواست من مى‏خواهى و به قوت من واجباتم را انجام دهى و به وسیله نعمت من بر نافرمانیم توانا گشتى، من ترا شنوا و بینا کردم، هر نیکى که به تو رسد از خداست و هر بدى که به تو رسد از خود تو است زیرا من به نیکیهایت از تو سزاوارترم و تو به بدیهایت از من سزاوارترى زیرا من از آنچه کنم بازخواست نشوم و مردم بازخواست شوند (سپس امام علیه‏السلام فرمود یا خدا فرماید) هر چه مى‏خواستى برایت به رشته درآوردم. 💛شرح :این حدیث با اندکى اختلاف درباب (مشیت و اراده (383) گذشت) و ما در آنجا توضیحاتى دادیم در اینجا علاوه بر آن مى‏گوئیم: معلوم مى‏شود احمدبن محمد از اصحاب باهوش و دانشمند حضرت بوده است که آنحضرت جوابى کامل و پرمغز باو داده و دستور بنوشتن فرموده است بطوریکه در میان روایات این باب جامعتر از این روایتى دیده نمى‏شود ایکاش احمد بن محمد هزارها مانند این سؤال از آنحضرت کرده بود و ایکاش مانند احمدبن محمد هزارها تن میان اصحاب آنحضرت و سایر ائمه هدى (ص) پیدا مى‏شد تا از مشکلات علمى حل نشده امروز ما اثرى باقى نباشد.از بیان امام علیه السلام استفاده مى‏شود که مشیت خدا تعلق گرفته که بما مشیت عنایت کند یعنى خدا خواست ما را جورى بسازد که بتوانیم بخواهیم یا نخواهیم چنانکه بجماد و نبات این قوه را عنایت نفرمود، پس خواستن و نخواستن ما که بانجام دادن یا انجام ندادن کارى منتهى مى‏شود بدست ما و در اختیار خود ماست بوسیله نیروئیکه خدا در ما بودیعت نهاده است و حاصل اینکه انسان جورى ساخته شده است که اگر چیزى را بخواهد انجام دهد و اگر نخواهد ترک کند، و آنجور نیست که اگر بخواهد تواند بخواهد و اگر نخواهد تواند نخواهد. 💥مطلب دیگریکه از این حدیث شریف استفاده مى‏شود اینست که راجع بانجام واجبات کلمه قوت بکار برده و درباره گناه کلمه نعمت تا اشاره باشد باینکه اگر چه اطاعت و معصیت بنده هر دو بخدا ارتباط دارد اما ارتباط اطاعت باینست که خدا نیرو و قوتى در انسان مى‏گذارد براى اینکه آنرا صرف اطاعت کند ولى ارتباط گناه بخدا بهمین مقدار است که او نعمت چشم و گوش و سایر قواى ظاهرى و باطنى را بانسان داده است و خود انسان بسوء اختیارش از این نعمتها سوء استفاده کرده و در غیر مورد بمصرف مى‏رساند مانند کسیکه نعمت آب و برق را بمصرف خراب کردن عمارات و کشتن مردم بیگناه رساند و باید باو گفت:ترا تیشه دادم که هیزم شکن ندادم که دیوار مردم بکن 💚مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ وَ غَيْرُهُ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا(ع) إِنَّ بَعْضَ أَصْحَابِنَا يَقُولُ بِالْجَبْرِ وَ بَعْضَهُمْ يَقُولُ بِالِاسْتِطَاعَةِ قَالَ فَقَالَ لِی اكْتُبْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَا ابْنَ آدَمَ بِمَشِیئَتِی كُنْتَ أَنْتَ الَّذِی تَشَاءُ وَ بِقُوَّتِی أَدَّيْتَ إِلَيَّ فَرَائِضِی وَ بِنِعْمَتِی قَوِیتَ عَلَى مَعْصِيَتِی جَعَلْتُكَ سَمِیعاً بَصِیراً مَا أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ مَا أَصَابَكَ مِنْ سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكَ وَ ذَلِكَ أَنِّی أَوْلَى بِحَسَنَاتِكَ مِنْكَ وَ أَنْتَ أَوْلَى بِسَيِّئَاتِكَ مِنِّی وَ ذَلِكَ أَنِّی لَا أُسْأَلُ عَمَّا أَفْعَلُ وَ هُمْ يُسْأَلُونَ قَدْ نَظَمْتُ لَكَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ تُرِیدُ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۵ رواية:۴۰۴ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 مبلّغان دین و مسؤولان کشور قرآن، یاد بگیرند اصلاح جامعه و دفع مفاسد را حضرت لوط (پیامبر خدا)، در جامعه‌ای که به فساد و فحشا مبتلا بود، هرگز اقدام به سرکوب غرایز و شهوات جوانان ننمود؛ بلکه معرفت به خرج داد و برای اصلاح جامعه، حتی از ناموس و دختر خودش مایه میگذاشت (بجای سرکوب، راه حل شرعی ارائه دهید و از جان و مالتان مایه بگذارید!) علما و مسؤولان این کشور قرآنی، چقدر به این آیه عمل کرده‌اند؟! چقدر از خودشان مایه گذاشته‌اند در راه دین و اصلاح جامعه؟! 🌴 سوره حجر 🌴 🕋 قالَ هؤُلاءِ بَناتِي إِنْ كُنْتُمْ فاعِلِينَ «71» ⚡️ترجمه: (لوط) گفت: اگر شما قصد كارى داريد اينها دختران من هستند. (با آنان ازدواج كنيد و از آلودگى به لواط بپرهيزيد) ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام صادق علیه السلام: برای هر چیزی کلیدی وجود دارد و کلید روزی صدقه است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 🔖ساده زیستى کارگزاران 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقْضَمُهُ مِنْ هَذَا الْمَقْضَمِ فَمَا اشْتَبَهَ عَلَيْکَ عِلْمُهُ فَالْفِظْهُ، وَمَا أَيْقَنْتَ بِطِيبِ وُجُوهِهِ فَنَلْ مِنْهُ 🟠به آنچه در دهان مى گذارى و مى خورى بنگر، آنچه حلال بودنش براى تو مشکوک باشد از دهان فرو افکن و آنچه را به پاکى و حلال بودنش يقين دارى تناول کن ✍اين نکته قابل توجّه است که امام(عليه السلام) به قدرى مراقب کارگزاران خود بوده و در حرکات و رفتار آنها دقت مى کرده که کوچک ترين نقطه ضعفى نداشته باشند تا جايى که حتى شرکت در يک مهمانى نامناسب را بر آنها خرده مى گرفته و با نامه بلندبالايى مملوّ از نصايح مختلف به آنها هشدار مى داده و نصيحت مى فرموده است. کارى که شايد در هيچ جاى دنيا معمول نبوده و نيست. 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۲۶)) 🔰(۶۷) 📚 📕،حدیث۱۹۵ 👈باب۳۰ 🌿 🕯شماره ۴۶۴ 💙امام صادق علیه السلام فرمود: نه درست است و نه بلکه امرى است میان این دو امر، راوى گوید: گفتم امر میان دو امر چیست؟ فرمود مثلش این است که مردى را مشغول گناه بینى و او را نهى کنى او نپذیرد و تو او را رها کنى و او آن گناه را انجام دهد، پس چون او از تو نپذیرفته و تو او را رها کرده‏اى نباید گفت تو او را به دستور داده‏اى. 💛شرح :مثال امام علیه السلام راجع به ارتباط گناهست به خدایتعالى و اینکه نه جبر است و نه تفویض زیرا در همین مثال امام اگر شخصى که گناهکار را مى‏بیند دست و پاى او را به بندد و نگذارد گناه کند مثال از براى مذهب جبر است و اگر او را به بیند و هیچ نگوید، مثال براى تفویض مى‏شود ولى آنچه امام فرمود مثال براى مذهب اختیار و امر بین امرین است و آنچه در قرآن و اخبار خذلان و اضلال بندگان بخدا نسبت داده شده است دانشمندان طبق همین مثال معنى مى‏کنند و مى‏گویند معنى گمراه کردن و خذلان نمودن خدا بندگانش را این است که خدا با زبان پیغمبر و امام و مبلغین خود و یا به وسیله کتب آسمانى و سایر طریق بندگانش را از گناه نهى مى‏کند و چون نشنیده گرفتند آنها را به خودشان وامیگذارند سپس ایشان در گناه و عصیان تا آنجا مى‏تازند که پناه مى‏بریم بخدا. 💚مُحَمَّدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ حُسَيْنِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ قُلْتُ وَ مَا أَمْرٌ بَيْنَ أَمْرَيْنِ قَالَ مَثَلُ ذَلِكَ رَجُلٌ رَأَيْتَهُ عَلَى مَعْصِيَةٍ فَنَهَيْتَهُ فَلَمْ يَنْتَهِ فَتَرَكْتَهُ فَفَعَلَ تِلْكَ الْمَعْصِيَةَ فَلَيْسَ حَيْثُ لَمْ يَقْبَلْ مِنْكَ فَتَرَكْتَهُ كُنْتَ أَنْتَ الَّذِی أَمَرْتَهُ بِالْمَعْصِيَةِ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۷ رواية:۴۰۵ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 غفلت و گناه، عقل را زایل و چشم دلمان را کور میکند انسان غافل و گناهکار، به مست و کور تشبیه شده، یعنی که حقیقتا گنهکار جماعت، نه عقل دارند و نه بصیرت. 🌴 سوره حجر 🌴 🕋 لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ «72» ⚡️ترجمه (اى پيامبر) به جان تو سوگند كه آنان (گنهکاران) در مستى خود سرگردان بودند. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻 اگر گناه هم کردید از ما رو برنگردونید 🔻 سخنران ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: اوج سبک مغزی؛ خشونت است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جرعه ای از 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️أَفِيضُوا فِي ذِکْرِ اللهِ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ الذِّکْرِ 🟤پيوسته به ياد خدا باشيد، که بهترين يادهاست! 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۲۷)) 🔰(۶۷) 📚 📕،حدیث۱۹۶ 👈باب۳۰ 🌿 🕯شماره ۴۶۵ 💙امام صادق علیه السلام فرمود: خدا بزرگوارتر از آنستکه که مردم را به آنچه توانائیش را ندارند تکلیف کند و خدا نیرومندتر از آنست که در حوزه فرمانروائى او چیزى باشد که آنرا اراده نکرده باشد. 💚عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ(ع)قَالَ اللَّهُ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يُكَلِّفَ النَّاسَ مَا لَا يُطِیقُونَ وَ اللَّهُ أَعَزُّ مِنْ أَنْ يَكُونَ فِی سُلْطَانِهِ مَا لَا يُرِیدُ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۷ رواية:۴۰۶ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 بجای دلبستگی به اصحاب قدرت و اهل ثروت، و بجای همنشینی و دل دادن به گردن کلفتها و کاخ نشینان، تمام عشق و توجهمان، به مؤمنان و کوخ نشینان کشور باشد! اگر حقیقتا تابع قرآن و مرام اهل بیت هستیم! 🌴 سوره حجر 🌴 🕋 لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى‌ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ اخْفِضْ جَناحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ «88» ⚡️ترجمه: اى پيامبر! به آنچه كه ما با آن گروه‌هاى از كفّار را كامياب كرده‌ايم، چشم مدوز و بر آنان اندوه مخور و بال محبّت خويش را براى مؤمنان فروگستر. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔻مهم ترین عملی که در ماه رجب نباید انجامش بدیم 🔻استاد مسعود عالی ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 پیامبر اکرم صلوات الله: در طلب روزی آرام باشید و دیر رسیدن روزی شما را وادار نکند که آن را از راه غیر حلال بجویید. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از ♨️ويژگيهاى بدبخت 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️لا يَجتَرِئُ عَلَى اللّه ِ إلاّ جاهِلٌ شَقِيٌّ 🟤بر خدا گستاخى نكند ، مگر نادانِ بدبخت . 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۹۲۸)) 🔰(۶۷) 📚 📕،حدیث۱۹۷ 👈باب۳۱ 🌿 🕯شماره ۴۶۶ 💙على بن اسباط گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام راجع به استطاعت پرسیدم، فرمود؛ استطاعت بنده پس از چهار خصلت حاصل مى‏شود: 1- اینکه راهش باز باشد 2- تندرست باشد 3- اعضائش سالم باشد 4- براى او سببى از جانب خدا برسد. گفتم: قربانت گردم: سبب از جانب خدا را برایم توضیح دهید، فرمود: بعد از آنکه بنده راهش باز باشد، تندرست باشد، اعضائش سالم باشد، مى‏خواهد زنا کند زنى را پیدا نمى‏کند و سپس پیدا مى‏کند، آنگاه یا خود را نگه مى‏دارد و سر باز مى‏زند چنانچه حضرت یوسف علیه السلام سر باز زد یا خود را تسلیم خواست و اراده‏اش مى‏کند و زنا مى‏کند و زانى نامیده مى‏شود:نه (آنکه سر باز مى‏زند) خدا را به زور اطاعت کرده و نه (آنکه زنا کند) با نافرمانى خود بر او چیره گشته است. 💛توضیح:این باب هم مربوط بباب (((جبر و تفویض و اختیار))) است و مراد باستطاعت در اینجا قوه و نیروئى است که انسان بوسیله آن کارى را انجام دهد یا ترک کند و فرق استطاعت با قدرت اینستکه قدرت توانائى بر اختیار فعل و ترک است و استطاعت توانائى بر فعل یا ترکست باین معنى که چون بنده کارى را انجام داد گوئیم استطاعت بر فعل آن داشت و چون ترک کرد گوئیم استطاعت بر ترک آن داشت. 💛از این روایت استفاده مى‏شود که استطاعت 4- مقدمه و شرط دارد، پس از اینکه این چهار چیز موجود شد استطاعت حاصل آید: اول سرب مخلى است یعنى کارى را که مى‏خواهد انجام دهد مانعى سر راهش نباشد که او را از آنکار جلوگیرى کند دوم تندرست باشد یعنى تب و ضعف و بیهوشى و امراضی که بودن آنها مانع انجام کاریست که اراده دارد نباشد سوم اعضاء مربوط به انکار سالم باشد پس نابینا استطاعت نظر بنا محرم ندارد و کر استطاعت شنیدن غنا ندارد چهارم براى او سببى از خدا برسد، و این مطلب را چون راوى نفهمید از امام علیه السلام توضیح خواست و حضرت ضمن یک مثال درباره زنا بیان کرد، ملاصدرا و مرحوم مجلسى میفرمایند همان نیروئى که خدا در او گذاشته که میتواند مانند حضرت یوسف خود را نگهدارد یا آنکه مرتکب زنا شود، سبب رسیده از خداست و مجلسى (ره) احتمال دیگرى هم داده و آنرا با تکلف دانسته است در صورتیکه روشنتر بنظر میرسد و آن اینستکه پیدا شدن زن براى رنا سبب رسیده از خدا باشد. 💚عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا(ع)عَنِ الِاسْتِطَاعَةِ فَقَالَ يَسْتَطِیعُ الْعَبْدُ بَعْدَ أَرْبَعِ خِصَالٍ أَنْ يَكُونَ مُخَلَّى السَّرْبِ صَحِیحَ الْجِسْمِ سَلِیمَ الْجَوَارِحِ لَهُ سَبَبٌ وَارِدٌ مِنَ اللَّهِ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَسِّرْ لِی هَذَا قَالَ أَنْ يَكُونَ الْعَبْدُ مُخَلَّى السَّرْبِ صَحِیحَ الْجِسْمِ سَلِیمَ الْجَوَارِحِ يُرِیدُ أَنْ يَزْنِيَ فَلَا يَجِدُ امْرَأَةً ثُمَّ يَجِدُهَا فَإِمَّا أَنْ يَعْصِمَ نَفْسَهُ فَيَمْتَنِعَ كَمَا امْتَنَعَ يُوسُفُ(ع)أَوْ يُخَلِّيَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ إِرَادَتِهِ فَيَزْنِيَ فَيُسَمَّى زَانِیاً وَ لَمْ يُطِعِ اللَّهَ بِإِكْرَاهٍ وَ لَمْ يَعْصِهِ بِغَلَبَةٍ 📚اصول كافي جلد۱ صفحه:۴۵۹ رواية:۴۰۷ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯