eitaa logo
پلیس فارس
638 دنبال‌کننده
8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کشف خودرو سرقتی در داراب فرمانده انتظامی داراب از کشف یک خودرو پژو 405 سرقتی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ "علیرضا نوشاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی رستاق حين گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک پژو 405 مشکوک و آن را برای برسی‌های بیشتر متوقف کردند. وي افزود: با استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو مذکور دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز می‌باشد. سرهنگ "نوشاد" گفت: در این رابطه راننده به همراه 2 سرنشین دستگیر و پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
كشف بيش از 10 كيلو ترياك در "ني‌ريز" فرمانده انتظامي ني‌ريز از دستگيري قاچاقچي و كشف 10 كيلو و 500 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد. سرهنگ "عظيم‌اله كرمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي ايستگاه بازرسي "قطرويه" شهرستان ني‌ريز در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو پارس مشكوك و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند. وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 10 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در لاستيك زاپاس جاسازي شده بود كشف و راننده نيز در اين خصوص دستگير شد. سرهنگ "کرمی" با بيان اينكه متهم تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.
انتقام جویی انگیزه هتک حیثیت در فضای مجازی فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی فردی خبر داد که به انگیزه انتقام جویی، با تصویربرداری و انتشار فیلم از شاکی، موجب هتک حیثیت وی شده بود. سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: با ارجاع پرونده قضائی به شکایت مردی جوان با موضوع هتک حیثیت وی در شبکه اجتماعی واتس آپ، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد. وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص گردید فردی ناشناس، غافلگیرانه از شاکی تصویربرداری و در صفحه شخصی خود منتشر نموده و در پیِ آن، سایر کاربران (مخاطبین فرد ناشناس) اقدام به کپی فیلم و بازنشر آن در شبکه اجتماعی واتس آپ نموده اند. این مقام انتظامی ادامه داد: افسران پلیس فتا با اقدامات تخصصی متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند که وی در اظهاراتش، انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه، انتقام جویی از شاکی عنوان کرد. سرهنگ "قسام" به تحویل کاربر متخلف به دادسرا اشاره كرد و به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: ضمن خودداری از تسویه حساب‌های شخصی در فضای مجازی که منجر به هتک حیثیت افراد می گردد؛ با استفاده بهتر از فرصت های شبکه های اجتماعی، آرامش و امنیت روانی را به خود و دیگران هدیه کنیم.
حجاب و نقش آن در سلامت روان یکی از نتایج مهم حجاب و پوشیدگی که در سلامت روانی زن تأثیر مستقیم دارد، بلوغ و تکامل روانی و شخصیتی زن است. یکی از روانشناسان بین نتایج حجاب و عوامل بلوغ روانی در زن مقیاس هایی انجام داده و به نتایج جالبی رسیده است. او در کتاب خود می نویسد که بیشتر روانشناسان مانند فروید، اریک فروم، پیاژه، کولبرگ، اریکسون و غیره مراحل و ادوار تکامل روانی انسان را به پنج دوره تقسیم کردهاند این مراحل عبارت اند از 1. مرحله گیرندگی غیرفعّال 2. مرحله گیرندگی فعّال یا رشد احساس های بچه گانه3. مرحله رشد عضلانی4. مرحله تحرّک و آغاز تشخیص هویت یا دوران نهان تناسلی 5. مرحله کمال هویت زنان یا مردان. نویسنده، در مورد نتایج اختلال در مرحله چهارم می گوید: در مرحله چهارم، ممکن است دو نوع اختلال به وجود آید. نخست، عوض شدن نقش پسر و دختر که خطر همجنس خواهی از همین جا به وجود می آید، و دوم؛ تثبیت در این مرحله و متوقف شدن رشد شخصیت است که باعث می شود پسران همیشه تشنه قدرت و خواهان تسلط بر دیگران بوده و دختران به موجوداتی کاملاً گیرنده تبدیل شده، همیشه اسیر توجه دیگران باشند. اینان همواره مجبورند پذیرش خود را به خویشتن و دیگران اثبات کنند؛ از این روی چنین زنانی از سازندگی و به ویژه استقلال شخصیت باز می مانند. متأسفانه امروز در بیشتر جوامع بشری، این توقف شخصیت به عناوین مختلف تشویق و تبلیغ می شود. عرضه کردن زنان بی بند و بار و عشوه فروش بر پرده سینما یا تلویزیون و امثال آن و الگو کردن آنان، یا نمایش شخصیت های کاذبی که به سرعت آدم می کشند و بر تصاحب زنان بسیار و نداشتن همسر و ویرانگری میب الند، از بدترین نمونه هایی هستند که دختران و پسران را از رشد و رسیدن به مرحله بلوغ روانی باز می دارد. نویسنده در ادامه، به بیان بعضی از نتایج فردی و اجتماعی فرهنگ ابتذال می پردازد و می گوید: زنان و مردانی که از چنین فرهنگی تأثیر می پذیرند، همیشه از زوال قدرتِ جلب و نفوذ، نگران و ناراضی اند، به شدت از روزگار پیری می هراسند و عطش رنج آور آنها برای پیروزی خاموش شدنی نیست. چنین زنان و مردانی، به طور طبیعی طعم محبت واقعی را نچشیده اند و مجالی برای مهرورزی، عشق و قبول مسئولیت ندارند. شاید به همین دلیل است که اکنون بیش از 63 درصد خانواده های آمریکایی تک والدی هستند؛ زیرا لازمه زندگی مشترک گذشت، قبول مسؤولیت، مهرورزی و محبت انسانی است و چنین ویژگی هایی با ایده آل ها و نمونه های عرض شده در آن جامعه که هنری جز نفوذ بر دیگران و جلب توجه آنها ندارند، در تعارض است. زندگی خانوادگی، نه مکانی است برای تصاحب همه زنان، و نه مجالی برای جلب توجه همه مردان. در مقابل، زنانی که به مرحله تکامل و بلوغ روانی رسیده اند، زنانی سازنده، دانشمند، ایثارگر و خدمتگزارند و در تمام جوامع از این سبک سری ها به دور بوده، در زندگی و سلوک اجتماعی به مراتب از دیگر زنان، ساده تر زیسته و شخصیت بالغ آنها اسیر جلب کردن دیگران نیست. آنها لباس های جلف نمی پوشند، کمتر از دیگران در انظار آرایش می کنند و عموماً در زندگی خانوادگی موفق اند. بنابراین، فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ حجاب و رعایت نکردن حریم بین زن و مرد، عامل بسیاری از مشکلات روانی و اجتماعی برای افراد، به ویژه زنان است؛ چنان که نویسنده در ادامه می گوید: «هر چه زنان و دختران در استفاده از وسائل آرایش و زیبایی بیشتر افراط کنند، عطش آنها در خودنمایی و جلب توجه دیگران بیشتر می شود، و وابستگی و بی ارادگی شان شدیدتر می گردد. روشن است که این روند به خودی خود نفاق، کرنش، قبول اسارت، سبک سری، از خود بیگانگی، بی تفاوتی به دیگر مسائل انسانی، سطحی بودن در اندیشه و عمل، احساس دلتنگی و بالاخره در روزگار میانسالی و پیری، اندوه و رنج پایان پذیری را به ارمغان خواهد آورد و با سپید شدن هر تار مو و آشکار شدن هر خطی بر چهره، گویی ذخیره حیاتی این گونه زنان پایان می پذیرد؛ زیرا از تنها وسیله دلگرمی و امید برای زندگی، چیزی باقی نمانده است.» این نویسنده سپس به تأثیر رعایت حجاب در رشد و تکامل شخصیت زن پرداخته و می گوید: «در برابر این توصیه ها، ادیان توحیدی نیز شیوه ای توصیه کرده اند. یکی از مؤثرترین روشها برای رشد شخصیت زن و آزادی از قید وابستگی به جلب توجه و خودنمایی، پوشیدگی و مستوری است. پوشیدگی برای دختران از زمره نیازهای اساسی برای رشد و بلوغ روانی در این مرحله است که باید در دوران نوجوانی تأمین شود. دختران با مستور نگه داشتن خویش به غیر از محدوده خانواده، در حقیقت اختصاصی بودن جلب توجه دیگران را می آموزند تا بعدها نیز از این گیرندگی و جذابیت در محدوده خانواده به طور سازنده استفاده کنند و این نهاد مقدس را تحکیم بخشند. این تمرین (حجاب) در حقیقت تعدیلی است در برابر خواست طبیعی.
نویسنده در پایان، زنان و دختران را متوجه ارزش های واقعی خود کرده و می گوید: «مواهب خداوند به زنان تنها زیبایی ظاهری نیست که با پایان یافتن آن، زن به پایان نقش خود در حیات اجتماعی نزدیک شود؛ ارزش زنان به کسب کمالات و فضیلت های اخلاقی و انسانی و جلب رضای خداوند متعال است، نه اصرار بیهوده بر جلب توجه دیگران. متأسفانه بزرگترین بازنده این بازی، زنان خواهند بود.» تهیه و تنظیم : سرهنگ "علیرضا ملایی" - مدیر مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس
💢 اولین تصویر از شهید مدافع وطن سجاد قدمی منتشر گردید 🔹شهید قدمی از مرزبانان کردستان یکم اردیبهشت ۱۴۰۲ حین پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل گردید