eitaa logo
کانال استاد عالی
8.1هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
14.5هزار ویدیو
424 فایل
کانال استاد عالی❤♥️♥️ تبادل وتبلیغ نداریم❌ برداشت از کانال با صلوات آزاد🌷 🌷 ما را بدوستان معرفی کنید تا دوستان بیشتری از بیانات استاد بهره مند شوند مدیر: @Mohamad0922_F ادمین : @GAFKTH
مشاهده در ایتا
دانلود
💢نحوست و سعادت ایام در آیات قران💢 در قران کریم از نحوست ایام نام برده شده است: 1⃣إِنَّا أَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی یَوْمِ نَحْسٍ مُّسْتَمِرٍّ(القمر۱۹) ما بر آنان در روز شومى به طور مداوم تندبادى توفنده فرستادیم .   2⃣فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا صَرْصَرًا فِی أَیَّامٍ نَّحِسَاتٍ لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الْآخِرَهِ أَخْزَى... (سوره فصلت ایه ۱۶) پس بر آنان تندبادى توفنده در روزهایى شوم فرستادیم تا در زندگى دنیا عذاب رسوایى را بدانان بچشانیم و قطعا عذاب آخرت رسواکننده تر است و آنان یارى نخواهند شد. این دو آیه مربوط به هلاکت قوم عاد با « ریح » و «صرصر» است. منظور از« ایام نحسات» نیز هفت شب و هشت روزی است که باد عذاب بر آنها وزید؛ « سخَّرَهَا عَلَیهِمْ سبْعَ لَیَالٍ وَ ثَمَنِیَةَ أَیَّامٍ حُسوماً »(حاقه آیه 7) خداوند این تندباد را هفت شب و هشت روز پى در پى و بنیانکن بر آنها مسلط ساخت واگر آنجا بودى مى دیدى که آن قوم همچون تنه هاى پوسیده و تو خالى درختان نخل در میان این تندباد روى زمین افتاده و هلاک شده اند. از سیاق داستان قوم عاد که این دو آیه مربوط به آن است استفاده می شود که نحس و شوم بودن مربوط به آن زمانی است که باد به عنوان عذاب برآنها به طور مستمر وزیدن گرفت؛ 👈اما از این آیات برنمی آید که این تاثیر و دخالت زمان به گونه ای بوده که با گردش  هفته ها دوباره آن زمان نحس برگردد وگرنه همه زمان ها نحس می بود؛ بدون این که دائر مدار ماه ها و یا سال ها باشد. واضح است که در این جا قران نمی خواهد بگوید مثلا آن روز چون یک شنبه یا دوشنبه بود، نحس بود و عذاب آمد. یکشنبه و دوشنبه هر هفته تکرار می شود. یا مقصود این نیست که چون مثلا سیزده ماه صفر بود، این ها معذب شدند. سیزده ماه صفر هرسال تکرار می شود و حال آن که عذاب تکرار نمی شود بلکه خداوند در مورد قوم عاد می فرماید: «کذبت عاد» قوم عاد تکذیب کرد و یا فرموده « فکیف کان عذابی و نذر» عذاب و انذار من چگونه بود؟  بعد به طور مختصر شرح می دهد: « انا ارسلنا علیهم ریحا صرصرا فی یوم نحس مستمر» یعنی ما فرستادیم برآنها بادی شدید و ویرانگر.   افزون بر این تصریح می کند که عذاب الهی به علت تکذیب و حق ناشناسی و کفران یک نعمت بزرگ بود.
🍀سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، 🍃از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. 📚 یادداشت‌های استاد مطهری، ج‏6، ص131
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
   ♬ دعا میکنم تا نگاهم کنی دعای من خسته شاید گرفت ♬ نشونی‌تو از آسمان و زمین نشونی‌تو از عشق باید گرفت♬
🏴پیام تسلیت به دکتر رفیعی انا لله و انا الیه راجعون استاد عزیز مصیبت فقدان مادر گرامیتان را خدمتتان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومه علو درجات را خواستاریم.
نشستن سر سفره خدا.mp3
593.2K
ِ پادکست مقاله دوازدهم • نشستن سر سفره خدا • صاحب‌خانه، میهمان، خوراک و محل برگزاری مهمانی! تفاوت چهار رکن بالا (ارکان اصلی یک ضیافت) در رمضان با مهمانی‌های دیگر ، تفاوتهای شیرینی‌اند.
🌹امام خامنه ای :روزه موجب تقوا و بوجود آورندهٔ تقواست؛ اما روزهٔ باتوجه!روزه فقط این نیست که انسان نخورد و نیاشامد، بلکه نوعی پرورش روح شماست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حوصله و نشاط دعا کردن ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: گاهی حال دعا از انسان گرفته میشود. این، علامتِ بدی است. اگر دیدیم در وقت دعا، در وقت تضرّع و در وقت توجه و تقرّب، هیچ نشاط و حوصله دعا نداریم، علامتِ خوبی نیست. البته درستش هم میشود کرد. انسان میتواند با توجّه، با التماس و با خواستن، حال دعا را به طور جدّی از خدا بگیرد
11.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | فرق اسلام با غرب در رعایت حقوق حیوانات ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ⭐️ 💻
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کارهای امام زمان عج 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🎙[استاد مسعود عالی] 🔰کانال استاد عالی 🆔 @pomhyr
✨﷽✨ ✳ مفلس حقیقی ✍امام در وصیت‌ها و نصیحت‌های خود به مرحوم حاج‌احمدآقا می‌فرماید: بعد از آن‌جا که کار ما با خدا باشد «ارحم الراحمین» است ولی آن‌جا که کار ما با مردم باشد، مردم دیگر ارحم الراحمین نیستند و به‌سادگی نمی‌گذرند چون آن‌جا همه کم دارند و تا یک چیزی از تو نگیرند، رهایت نمی‌کنند. در روایت داریم که مرصاد گذرگاهی است در عالم آخرت و کسی که حقی به گردن دیگری داشته باشد از آن عبور نمی‌کند. آن‌جا دیگر رضایت به یک کلمه‌ی حلالم کن معمولی تمام نمی‌شود. پیغمبر در جمعی از اصحاب فرمود می‌دانید مفلس به چه کسی می‌گویند؟ اصحاب گفتند آن که با جیب خالی، کلی بار زندگی بر دوش داشته باشد. پیامبر فرمود این فقط بی‌پول است. مفلس کسی است که در عالم آخرت کیسه‌ی اعمال خیر او پر است اما او را به همین مرصاد می‌آورند. صاحبان حق که حقی را از آن‌ها ضایع کرده، آبرویی ریخته، اذیتی کرده و مالی از آن‌ها خورده را می‌آورند و باید از آن‌ها رضایت بگیرد. در این حالت از کیسه‌ی خیرات این فرد برمی‌دارند و به دیگران می‌دهند تا راضی شوند. اگر اعمال خیر او تمام شد از گناهان دیگران بر دوش این فرد می‌گذارند. پیامبر فرمود مفلس این فرد است که اول، باری از خیرات داشت اما الان کیسه‌ای از گناهان بر دوش دارد. 👤 استاد مسعود عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیر خیرات اولاد 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🎙[استاد مسعود عالی] 🔰کانال استاد عالی 🆔 @pomhyr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نبودنش عادت کردیم 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🎙[استاد مسعود عالی] 🔰کانال استاد عالی 🆔 @pomhyr