eitaa logo
حوزه علمیه امام‌جعفر‌صادق علیه السلام زاهدان
313 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
615 ویدیو
332 فایل
💠 کانال رسمی اطلاع رسانی و خبرگزاری حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام زاهدان 👇👇👇 @pothowzehzahedan ادمین @ImamSadiqZahedan •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
حوزه علمیه امام‌جعفر‌صادق علیه السلام زاهدان
مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند: دوره مجازی مبانی نظریه ولایت فقیه ✅پیشینه
باسلام این دوره به صورت آفلاین برگزار می شود و شرکت در آن در هر ساعت از شبانه روز و حتی پایان هفته امکان پذیر است. شرکت طلابی که در گروه های تبلیغی ثبت نام کرده اند در این دوره بسیار کاربردی و قابل استفاده خواهد بود.
مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز رحلت علامه طباطبایی و روز جهانی فلسفه 💻tv.hozehkh.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 علامه طباطبائی از زبان شهید مطهری 🔺 شهید مطهری: 🔹علامه طباطبایی شخصیت ارزنده ای است که صد سال دیگر باید بنشینند و آثار این مرد را تجزیه و تحلیل کنند و به ارزش این مرد پی ببرند. 🔹من می توانم ادعا کنم که ، بهترین تفسیر در میان شیعه و سنی است که از صدر اسلام تاکنون نوشته شده است. @pothowzehzahedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ حضور اجتماعی، یا خودسازی !!؟ 🌸خداوند در قرآن فرموده به نفس خود بپردازید (۱۰۵ سوره مائده) آیا با این دستور یعنی باید اجتماع را رها کنیم و به خودمان برسیم!؟ ✅ پاسخ جالب به این اشکال👆
✅ جذب طلاب در مرکز ملی پاسخگویی دفتر تبلیغات اسلامی از طلاب برادر و خواهر مستعد و توانمند، جهت جذب و بکارگیری در مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی دعوت به همکاری می‌نماید. بر این اساس طلاب واجد شرایط سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه زیر فرم پذیرش را تکمیل نمایند. ثبت‌نام : pasokhgoo.ir/hamkari برادران و خواهران طلبه پس از جذب در یکی از گروه‌های تخصصی علوم اسلامی: قرآن و حدیث، فقه، اخلاق، کلام و اعتقادات، تاریخ و سیره و مشاوره به عنوان کارشناس پاسخگویی این مرکز در یکی از بخش‌های تلفنی، مکتوب، فضای سایبری و بخش رسانه مشغول به کار خواهند شد.
اردوی جهادی طلاب پایه اول توزیع لوازم التحریر در مناطق محروم زاهدان
حضور در گلزار شهدای زاهدان در پایان اردو و تجدید میثاق با شهداء در آستانه هفته بسیج
🔹هفته بسیج را به همه جهادگران و بسیجیان تبریک می گوییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 روحانی موفق در زمینه خدمات اجتماعی 🔻این عالم بزرگوار از جمله موفق‌ترین روحانیون فعال در خدمات اجتماعی و هدایت عمومی و اداره‌ی حوزه‌های علمیه در تهران و تبریز بودند. تلاشها و زحمات ایشان در دوران طولانی امامت جمعه‌ی تبریز فراموش نشدنی است و آثار ماندگار آن مرحوم در حوزه‌ی علمیه‌ی تهران و غیره موجب جلب رحمت الهی به ایشان است ان‌شاءالله. ✍🏼 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری 💻 @Khamenei_ir @pothowzehzahedan
شوخی با نامحرم.mp3
464.1K
🅿️ شوخی با نامحرم ✅ استاد میرباقری ◀️ زمان :۱ دقیقه و ۵۵ثانیه ©️ حجم : ۴۵۳ کیلوبایت©️
✅تفاوت اعتقاد به ظهور با انتظار ظهور ✍ "نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که:میان "انتظار ظهور" و "اعتقاد به ظهور" تفاوت بسیاری وجود دارد.زیرا همه شیعیان بلکه بسیاری از ملت های دیگر جهان به ظهور مُصلحی که سرانجام سراسر جهان را پر از عدل و داد کند اعتقاد دارند،ولی همه آنانی که اعتقاد به این حقیقت دارند در انتظار تحقّق آن نیستند! کسی منتظر ظهور امام زمان میباشد که علاوه بر اعتقاد،امید و انتظار درک آن زمان را نیز داشته باشد و بر اساس انتظار و امید،عمل نماید.تمام روایاتی که مسأله انتظار در آنها ستوده شده است بر لزوم امیدواری و امکان وقوع و درک ظهور امام عصر دلالت میکند" 📚 آیت الله سید مرتضی مجتهدی سیستانی؛مقدمه کتاب "صحیفه مهدیه" @pothowzehzahedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ ٢٠ درس ناب برای زندگی به سبک بندگی ⏪ انسانهای بزرگ، متوسط و کوچک 🌹 درس ١ ⬅️ انسان های بزرگ زودتر از دیگران سلام می دهند ⬅️ انسان های متوسط در سلام کردن عجله ای ندارند ⬅️ انسان های کوچک اما منتظرند دیگران به آن ها سلام کنند 🥀 درس ٢ ⬅️ انسان های بزرگ اول فکر می کنند، بعد حرف می زنند. ⬅️ انسان های متوسط اول حرف می زنند، بعد فکر می کنند ⬅️ انسان های کوچک اصلا فکر نمی کنند 🌹 درس ٣ ⬅️ انسان های بزرگ بدی های دیگران را فراموش می کنند ⬅️ انسان های متوسط خوبی های دیگران را فراموش می کنند ⬅️ انسان های کوچک قبول ندارند که چیزی را فراموش می کنند. 🥀 درس ۴ ⬅️ انسان های بزرگ انتقادپذیرند ⬅️ انسان های متوسط انتقاد گریزند ⬅️ انسان های کوچک انتقاد ستیزند. 🌹 درس ۵ ⬅️ انسان های بزرگ اشتباهات خود را جبران می کنند ⬅️ انسان های متوسط اشتباهات خود را تکرار می کنند ⬅️ انسان های کوچک اصلا قبول ندارند که در زندگی اشتباه می کنند. 🥀 درس ۶ ⬅️ انسان های بزرگ به فکر حفظ جایگاه دیگران هستند ⬅️ انسان های متوسط فقط به فکر حفظ جایگاه خود هستند ⬅️ انسان های کوچک به فکر نابودی جایگاه دیگران هستند. 🌹 درس ٧ ⬅️ انسان های بزرگ به فکر جلب رضایت خداوند متعال هستند ⬅️ انسان های متوسط به فکر جلب رضایت مردم هستند ⬅️ انسان های کوچک آنقدر از خود راضی اند که هیچ کس از آن ها راضی نیست. 🥀 درس ٨ ⬅️ انسان های بزرگ خواسته‌های دیگران را تامین می‌کنند ⬅️ انسان های متوسط تقاضای تامین خواسته هایشان را توسط دیگران دارند. ⬅️ انسان های کوچک خواسته هایشان را به دیگران تحمیل می کنند. 🌹 درس ٩ ⬅️ انسان های بزرگ برای احقاق حقوق دیگران می کوشند. ⬅️ انسان های متوسط فقط برای اثبات حقوق خود تلاش می کنند. ⬅️ انسان های کوچک اما انگار فقط در تضییع حقوق دیگران پافشاری می کنند. 🥀 درس ١٠ ⬅️ انسان‌های خوب کارشان را خوب انجام می دهند، اگرچه تشویق نشوند. ⬅️ انسان های متوسط بشرط تشویق، کارشان را خوب انجام می دهند ⬅️ انسان های کوچک اما تا تنبیه نشوند، کارشان را درست انجام نمی دهند. 🌹 درس ١١ ⬅️ انسان های بزرگ عبادت در تمامی اشکالش را در راس برنامه های خود قرار میدهند . ⬅️ انسان های متوسط بدون برنامه مدون عبادت می کنند. ⬅️ انسان های کوچک اصولا اهل عبادت نمیباشند مگر برای تغییر تصورات مردم در قضاوت نسبت به انها. 🥀 درس ١٢ ⬅️ انسان های بزرگ انرژی فراوانی به شما می دهند. ⬅️ انسان های متوسط نه انرژی می دهند و نه انرژی می گیرند. ⬅️ انسان های کوچک اما انرژی فراوانی از شما می گیرند. 🌹 درس ١٣ ⬅️ انسان های بزرگ اهل مطالعه و مطالبه‌اند ⬅️ انسان های متوسط اهل مقایسه و مناظره‌اند ⬅️ انسان های کوچک اهل مغالطه و مناقشه‌اند. 🥀 درس ١۴ ⬅️ انسان های بزرگ سرچشمه تصمیمات مهم را اندیشه ومشاوره میدانند. ⬅️ انسان های متوسط از اندیشه ومشاوره فقط برای رفع نیاز خود در تصمیم گیریها استفاده میکنند ⬅️ انسانهای کوچک درک عمیق ودرستی از اندیشه ومشاوره ندارند که بتوانند تصمیم مهمی بگیرند 🌹 درس ١۵ ⬅️ انسان های بزرگ مشورت را سرلوحه کار خود قرار میدهند ⬅️ انسان های متوسط مشورت گرفتن را فقط در راستای اهداف خود تعریف میکنند ⬅️ انسان های کوچک مشورت را سم شخصیت خود میدانند 🥀 درس ١۶ ⬅️ انسان های بزرگ اندیشیدنشان بدون توجه به ظرف زمان ومکان نمیباشد ⬅️ انسان های متوسط فرصت اندیشیدن را جز درتوجه به منافعشان پیدا نمی کنند. ⬅️ انسان های کوچک دیده شدن را بیشتر بجای اندیشه ورزی انتخاب میکنند 🌹 درس ١٧ ⬅️ انسان های بزرگ بی جهت حرف نمی زنند. ⬅️ انسان های متوسط بنا به اقتضا ومنافع خودشان حرف میزنند ⬅️ انسان های کوچک فقط حرف می‌زنند. 🥀 درس ١٨ ⬅️ انسان های بزرگ به حال دوستان مفیدند ⬅️ انسان های متوسط دوستان به حالشان مفیدند. ⬅️ انسان های کوچک اصلا درک درستی از مفید بودن چه برای خود وچه برای دیگران را ندارند. 🌹 درس ١٩ ⬅️ انسان های بزرگ پول را خرج دیگران می کنند. ⬅️ انسان های متوسط پول را خرج خود می کنند. ⬅️ انسان های کوچک اما خود را خرج پول می کنند. 🥀 درس ٢٠ ⬅️ انسان های بزرگ می دانند چرا کار می کنند. ⬅️ انسان های متوسط کمتر به عمق وارزش کارشان واقفند ونمی دانند چرا کار می کنند. ⬅️ انسان های کوچک اصولا متوقع و اهل کار نیستند
🔻مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه: ❇️ اطلاعات دانش آموختگان توسط مدیران استانی به‌روزرسانی شود ‌◻️ ساماندهی دقیق خدمات به طلاب، نیازمند به روز رسانی اطلاعات دانش آموختگان توسط مدیران استانی است. ‌◻️ بحث پزشک مدارس در مدارس علمیه قم آغاز شده است، با رایزنی خیرین و پزشکان جهادگر این رویکردها را در استان های بزرگ نیز پیگیری نموده ایم. ‌◻️ مرکز مراقبت حقوقی و پاسخگویی به مشکلات حقوقی و ارائه مشاوره های حقوقی به طلاب و خانواده حوزویان را از رویکردهای جدید این مجموعه است.
💠 حدیث روز💠 🔻امام صادق (علیه السلام): إنَّ اللهَ یُبغِضُ کَثرَةَ‌ النَّومِ وَ کَثرَةَ الفَراغِ ➖ همانا خداوند پر‌خوابی و بیکاری زیاد را دشمن می‌دارد . 📚 کافی، ج ۵، ص ۸۴ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @pothowzehzahedan
🇮🇷هفته بسیج را به همه بسیجیان جان‌برکف و حافظان انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌نمائیم. @pothowzehzahedan
🔹درس خارج آیت الله محامی مدظله و درس تفسیر ایشان در تاریخ 1400/8/29برگزار شد. در درس خارج فقه ادامه بحث امر به معروف و نهی از منکر طبق کتاب تحریرالوسیله مورد بررسی قرار گرفت. در درس خارج اصول فقه بحث نحوه دلالت ماده امر بر وجوب مورد بررسی قرار گرفت. در درس تفسیر نیز آیات ١٠٦ الی ١٠٨ سوره مبارکه هود مورد بررسی قرار گرفت. @pothowzehzahedan
بسم الله الرحمن الرحیم (درس تفسیر آیت الله محامی جلسه نوزدهم تاریخ ۰۰/۸/۲۹ آیات ۱۰۶ الی ۱۰۸ سوره مبارکه هود) 🔘فَأَمَّا الَّذِينَ شَقُوا فَفِي النَّارِ لَهُمْ فِيهَا زَفِيرٌ وَشَهِيقٌ ﴿۱۰۶﴾ اما کسانی که تیره بخت و شقی هستند در آتش جهنم هستند و فریاد و ناله میزنند ✔️در آیات پیشین گفته شد که در روز قیامت مردم دو گروه می شوند در این آیات سر انجام و نحوه برخورد با هر گروه بیان می شود ✔️زفیر و شهیق هر دو در لغت به صدای الاغ گفته میشود با این تفاوت که زفیر به صدای بلند الاغ گفته می شود و شهیق به صدای آرام الاغ در اینجا به این معنی است که اهالی جهنم از درد عذاب فریاد و ناله میزنند. 🔘خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ إِنَّ رَبَّكَ فَعَّالٌ لِمَا يُرِيدُ ﴿۱۰۷﴾ تا آسمانها و زمين برجاست در آن ماندگار خواهند بود مگر آنچه پروردگارت بخواهد زيرا پروردگار تو همان كند كه خواهد ✔️تا زمانی که آسمان ها و زمین پابرجاست آنها در آن جهنم ابدی اند تعبیری عرفی و کنایی است و معنای تحت اللفظی در ضرب المثل و کنایه مراد نیست لذا این اشکال که در قیامت سیستم ها عوض شده و زمینی وجود ندارد وارد نیست. ✔️تعبیر الا ما شاء ربک کسانی را که گناهانی کرده اند اما ثواب هم دارند و مومنون هستند را شامل میشود این افراد به خاطر گناهانشان (اگر در برزخ و دنیا بخشیده نشده باشند) به جهنم میروند تا پاک شوند و بعد وارد بهشت می شوند لذا در جهنم ابدی نیستند. 🔘وَأَمَّا الَّذِينَ سُعِدُوا فَفِي الْجَنَّةِ خَالِدِينَ فِيهَا مَا دَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ إِلَّا مَا شَاءَ رَبُّكَ عَطَاءً غَيْرَ مَجْذُوذٍ ﴿۱۰۸﴾ اما كسانى كه نيكبخت‏ شده‏ اند تا آسمانها و زمين برجاست در بهشت جاودانند مگر آنچه پروردگارت بخواهد [كه اين] بخششى است كه بريدنى و قطع شدنی نيست ✔️اشکال: خلود در بهشت ابدی است و کسی از آن خارج نمی شود پس تعبیر الا ما شاء ربک برای چیست؟ پاسخ: ممکن است اینجا از باب این باشد که خدا میتواند این کار را بکند اما نمیکند یعنی محقق نمی شود. ثانیا این استثنا می تواند آن افراد با ایمان گناه کار را که وارد جهنم شدند و داخل بهشت نشدند را خارج کند. ✔️برخی این الا را به معنای سوا گرفته اند که این اشکال به ایشان وارد نیست اما ظاهر آیات این است که الا به معنای استثنا است. ✔️قرآن تعبیر ندارد که چون وارد بهشت شدند سعید اند و چون وارد جهنم شدند شقی شدند بلکه تعبیر بالعکس است ما در دنیا سعید یا شقی بودن خود را میسازیم و به این دلیل وارد بهشت یا جهنم میشویم.
750-fa-arzeshe-ketab-va-ketabkhani.pdf
747.5K
💠 *⃣ارزش کتاب و کتابخوانی ❇️تالیف حجه الاسلام شیخ حسین انصاریان ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @pothowzehzahedan
💠 1⃣بالابردن تمرکز 2⃣آشنایی بیشتر با شرایط اطراف 3⃣افزایش هوش 4⃣کاهش استرس 5⃣تقویت حافظه 6⃣آسانتر شدن قدرت انالیز روابط 7⃣وسیع تر کردن دایره ی لغات و افزایش سطح سواد 8⃣ورزش دادن مغز 9⃣کشف استعدادهای درونی و علائق علمی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @pothowzehzahedan
🔹درس خارج آیت الله محامی مدظله و درس تفسیر ایشان در تاریخ 1400/8/30برگزار شد. در درس تفسیر ایشان آیات ١٠۹ الی ١۱۱ سوره مبارکه هود مورد بررسی قرار گرفت. @pothowzehzahedan
حوزه علمیه امام‌جعفر‌صادق علیه السلام زاهدان
🔹درس خارج آیت الله محامی مدظله و درس تفسیر ایشان در تاریخ 1400/8/30برگزار شد. در درس تفسیر ایشان آیا
بسم الله الرحمن الرحیم (درس تفسیر آیت الله محامی جلسه بیستم ۰۰/۸/۳۰ آیات ۱۰۹ الی ۱۱۱ سوره مبارکه هود) 🔘فَلَا تَكُ فِي مِرْيَةٍ مِمَّا يَعْبُدُ هَؤُلَاءِ مَا يَعْبُدُونَ إِلَّا كَمَا يَعْبُدُ آبَاؤُهُمْ مِنْ قَبْلُ وَإِنَّا لَمُوَفُّوهُمْ نَصِيبَهُمْ غَيْرَ مَنْقُوصٍ ﴿۱۰۹﴾ پس در باره آنچه آنان (مشركان) مى ‏پرستند در ترديد مباش آنان جز همان گونه كه قبلا پدرانشان مى ‏پرستيدند نمى ‏پرستند و ما بهره ايشان را تمام و ناكاسته خواهيم داد ✔️شفاء در اینجا تفریع بر مطالب پیشین و حکایت هاست یعنی حال که سرگذشت ها را برای تو گفتیم دیگر هیچ شکی در بطلان راه بت پرستان نداشته باش. ✔️درست است که در این آیه مخاطب پیامبر است اما تعبیرات از باب این است که مردم بشنوند و شکی نداشته باشند نه اینکه پیامبر شک داشته است. ✔️مثل آنها مانند پدرانشان است دو معنا میتواند داشته باشد الف) شبیه پدرانشان که بت می پرستیدند اینها هم بت می پرستند ب) تشبیه به پرستش یعنی اینها هم مثل پدرانشان بدون عقل و منطق بت پی پرستند. 🔘وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَاخْتُلِفَ فِيهِ وَلَوْلَا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ وَإِنَّهُمْ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مُرِيبٍ ﴿۱۱۰﴾ و به راستی ما به موسى كتاب داديم پس در مورد آن اختلاف شد و اگر از جانب پروردگارت کلمه اى پيشى نگرفته بود قطعا ميان آنها داورى شده بود و بى گمان آنان در باره آن در شكى بهتان‏ آميزند ✔️قرآن برای پیامبر نمونه ای مثال میزند از اقوام پیشین که آنها هم کتاب خدا را انکار کردند ✔️لولا کلمه سبقت اشاره به اصل حاکمی دارد که خدا به علت وجود همین اصل حاکم در عذاب کفار و مشرکین تعجیل نمیکند و آن اصل حاکم این است که دنیا دار امتحان است اگر قرار باشد هر کس خطایی کرد سریع عذاب شود همه از روی اجبار نیکوکار میشدند ✔️لقضی بینهم: ضمیر هم در اینجا یا به مشرکان زمان پیامبر بر میگردد و یا به کافران زمان حضرت موسی که تورات را انکار کردند ✔️عده ای مریب را بر گرداندند به تورات در حالی که این با سیاق آیات نمی خواند چرا که اگر اینطور باشد کافران به تورات توجیه دارند 🔘وَإِنَّ كُلًّا لَمَّا لَيُوَفِّيَنَّهُمْ رَبُّكَ أَعْمَالَهُمْ إِنَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ خَبِيرٌ ﴿۱۱۱﴾ قطعا پروردگارت نتيجه اعمال هر يك را به تمام و كمال به آنان خواهد داد چرا كه او به آنچه انجام مى‏ دهند آگاه است ✔️همه مردم چه کافر چه مومن چه شقی و چه سعید و چه در زمان حضرت موسی و چه در زمان پیامبر (ص) همه به اعمالشان وفا می شود و نصیب همه داده می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا