eitaa logo
ادعیه و مناجات صوتی 🎧 زیارت عاشورا دعای کمیل عهد توسل ندبه عرفه امین الله حدیث کسا آل یاسین امام زمان
18.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
290 فایل
دعای جوشن کبیر صغیر نادعلی فرج مجیر مشلول یستشیر معراج ابوحمزه علقمه سمات صباح عشرات عدیله زیارت وارث جامعه مناجات خمس عشر ماه رجب شعبانیه رمضان عید فطر غدیر روز سحر نماز شب قدر نور گنج العرش استغفار افتتاح حرز امام حدیث کسا زهرا امیرالمومنین علی @m_mehr0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ رهبر انقلاب به دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت داد یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! آن نامه‌ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه‌ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. [البتّه]خود این، یک مقوله‌ای است که وظیفه‌ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیده‌ی ‌ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، امّا در موارد دیگر نه. بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولینِ این کار -به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم.۱۳۹۸/۰۳/۰۱ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان
🌀أخباریگری در استنباط از امام جامعه ممنوع 🌀تکفیر روش أصولی-بکارگیری عقل در حجیت کلام فقیه- ممنوع 🌀تحریف نوین و انحصارگرایی در فهم از ولایت فقیه ممنوع 📝هشدار به همه دلسوزان عاقل انقلابی 🖋روح الله دشتی 🔸مسئله کرونا را هرگونه تفسیر کنیم، مهمتر از بحران غربزدگی خواص در تبعیت از پروتکلهای وابسته نظام سلطه در ماجرای کرونا، مسئله ولایت مداری صحیح و تبعیت از فرامین امام بر حق جامعه با فهم صحیح فقیهانه و عقلانی از أوامر ایشان در حوزه مسائل و گرفتاریهای کروناست. 🔹اگر ما برخلاف أمر ولی فقیه در أیام سالگرد رحلت امام خمینی ره، که از و فهم های ناقص و غلط از إمام نهی نمودند، بخواهیم أخباری گونه به بهانه سادگی و همه فهم بودن عبارات رهبری، إجازه دخالت عقلانی و روش اصولی در فهم و استنباط از امام جامعه را ندهیم، عاقبت این کار چه خواهد شد؟ عاقبت نواخباریگری در فهم کلام امام جامعه و تکفیر و إتهام ضدولایت زدن به فهم فقیهانه و اصولی از بیانات رهبر معظم انقلاب،که منجر به نتایج غلط و انتساب نگاه های باطل به ایشان است،و اجازه سوء استفاده به دستگاه غربزده بهداشتی می دهد تا همانند ماجرای کنترل جمعیت، تمام روشهای استعماری تقلیدی باطل و ضد علم و ضد اسلامی و ضد استقلال کشور را، که خود بر مردم تحمیل می کنند را به نام رهبری معظم و با استفاده ابزاری از دین بر مردم تحمیل نموده و در آتیه رهبری معظم و دین را بجای خود پاسخگو و عذرخواه اشتباهات و لطمات عظیمشان نمایند.. در این صورت با کشف خلاف هایی که در آتیه روشن خواهد شد آیا حجیتی برای دستورات و اوامر رهبر معظم انقلاب باقی خواهد ماند؟ 🔹رهبر معظم در سالگرد رحلت امام فرمودند استنباط از کلام امام،با همان روش استنباط از کلام معصومین و توجه به عام و خاص،ناسخ و منسوخ،حاکم و محکوم،مطلق و مقید،و با یک نگاه جامع است نه نگاه عوامانه به ظاهر یک عبارت بدون توجه به قرائن حالی و مقالی که چه بسا با تقطیع و سطحی نگری و نوعی تحریف امام جامعه است. چرا برخی اصرار دارند برخلاف أمر صریح معظم له،به بهانه ساده و عوام فهم بودن بیانات ایشان دست به أخباریگری و تکفیر ولایتمداران فاضل و عاقل و جامع و مسلط به منظومه فکری رهبر معظم بزنند که جرمشان فقط کاربرد روش أصولیون در فهم کلام امام است. 🔹ممکن است فردی شخصا خیلی معتقد واکسن و طب استعماری غربی یا حتی منکر طب اسلامی باشد؛ باشد قبول؛ اما آیا راهش این است که فهم ناقص و سطحی و غلط خود را بر مواضع حکیمانه و عمیق رهبری تحمیل کند و به زور بخواهد وانمود کند که رهبری هم همین نگاه سطحی او را دارند و هیچ ملاحظه مصالح و مفاسد در اداره جامعه و صبر در برابر استخوانهای در گلو و خارهای در چشم در این منش و روش وجود ندارد؟و اساساً هیچ خاری در مسیر سنگلاخی رسیدن به آرمانها نیست؟! آیا رهبری معظم نیز که بارها فرمودند هنوز نه حکومت اسلامی شکل گرفته نه جامعه اسلامی و نه دولت اسلامی،و بارها از غربزدگی و وابستگی در بخشهای مختلف نظام شکوه کرده اند، ضدولایت فقیه هستند؟! آیا امامین انقلاب که به بنی صدرها و خاتمی ها و فریدون ها و برجام هایشان مهلت دادند و از دولت هایشان حمایت نمودند، امت خود را به اشتباه و سوء تفاهم انداختند؟ آیا معصومین، با جان مردم بازی کردند که براساس قاعده فقهی و وظیفه شرعی رعایت مراحل در مبارزه نرم با باطل، با میدان دادن به تفکرات باطل جامعه و منافقین، برای بیداری و رشد تدریجی جامعه مهلت دادند که چه بسا منافقینی مانند خالد بن ولید ها، عده ای را به ناحق کشتند(آیه نبأ)یا اولی و دومی ها در جنگ خیبر و ذات السلاسل، عده ای را به کشتن دادند؟ چرا برخی اصرار دارند با وجود گذشت ۲سال از آغاز پروژه استعماری کروناهراسی همراه با جنگ بیولوژیکی و بیوسایبرنتیکی،و جنگ ترکیبی همه جانبه با دیکتاتوری رسانه ای غربی در خارج و داخل کشور، که در حال مدیریت حکیمانه توسط رهبر معظم است، همچنان هرگونه تحلیل عمیق و راهبردی و تمدنی از ماجرا را به معنای کانالیزه دانستن و آلت دست این و آن دانستن رهبری معرفی کنند؟! چرا به غلط فکر می کنند این جریان اصولی و فقهی نه أخباری در فهم کلام امام جامعه، معتقد است که نظرات متخصصان و صاحبنظران مخالف پروتکلهای وابسته طب استعماری غربی، به گوش رهبر معظم نرسیده است؟آیا این جریان ساده اندیش است که به محض عدم حمایت علنی امام جامعه از مواضعش، امام را غافل از ماجراها تصور کند!
👇👆قسمت دوم آیا اینکه رهبری معظم با مشی حکیمانه دفاع از همه دولتها در دیدار با هیات دولت مردمی فرمودند:«حالا شایعاتی در ذهن ها هست که اینها غالباً اعتبار ندارد؛غالباً بی اعتبار است؛کارهای خوبی انجام گرفت؛ باید این کارها دنبال بشود و تاکید بشود»،نباید از کلمه «غالبا» در آن فهمید که اعتراض ضمنی است که حداقل بخشی از ادعاهای علیه بهداشت شایعه نیست و اعتبار دارد؟ و در کنار کارهای خوبی که انجام گرفته، کارهای بد و غلطی هم بوده است که باید با مطالبه گری اصلاح شود هرچند صلاح نیست رهبر معظم شخصا و علنا به آن ورود نمایند که موجب تضعیف دولت، و یا ایجاد تفکر باطل تقابل دین با علم روز و... می شود؟! خصوصا که ایشان در توصیه به هنرمندان جشنواره فیلم عمار فرمودند بیان نقاط ضعف در لفافه بیان نقاط قوت باشد تا مورد پذیرش واقع شود. نباید ملاحظه این مشی حمایتی إمامین انقلاب از دولتها و مشی ملاحظه افکار عمومی تابع پزشکی غربی بشود که حتی از دولت بنی صدر و خاتمی و فریدون هم وجود داشت تا جاییکه صدای شهدای محراب را هم درآورد و تحمل فتنه عظیم کنترل جمعیت بود که با روشنگری انقلابی عارف واصل مرحوم علامه تهرانی همراه بود و امروز فرصت دادن به إشغال فضای مجازی و بانک ربوی و رسانه و هنر غیر اسلامی و اختلاط و بی حجابی در ادارات دولتی و.. هم نمونه های دیگریست که نشان میدهد در مسیر تمدن سازی مقابل تمدن حاکم استعماری ۱۵۰ ساله، صبورانه باید فرصت داد تا مدیران منتخب مردم، إختیاری و به دور از إجبار مسیر را تغییر دهند؟ ♨️ این را همه بدانند که جمود و سطحی نگری و انحصارگرایی و دیکتاتوری در فهم از ولایت و أنگ ضدولایت چسباندن به مخالفان خود که مشی هاشمی رفسنجانی بود، بزرگترین ضربه به ولایت است؛ چرا که تبدیل فرع به أصل و قول به عدم وجود متشابهات در برابر محکمات بیانات رهبر معظم،نتیجه ای بسیار خطرناک دارد:سوء استفاده از متشابهات کلام ولایت و تفرقه‌انگیزی انگلیسی بین جریان انقلابی،و دفع حداکثری و بستن راه تحقیق و پژوهش کارشناسی،و هزینه سازی برای ولایت و او را سیبل اتهامات بعدی قرار دادن درحالیکه باید جریان پزشکی تابع طب استعماری غربی پاسخگو و عذرخواه خطاهایش باشد و رهبر معظم بارها و در سخن أخیر تصریح نمودند که آنچه میفرمایند صرفاً از باب تبعیت از کارشناسان حاکم بر کشور و دولت منتخب مردم است و آنها إصرار بر ماسک و واکسن و.. دارند و هرگز نباید اینها را نظر کارشناسی شخصی ولی فقیه دانست که چه بسا بطلانش به زودی آشکار شود و موجب فضاحت این تفکر متحجر شود 🔻 امروز در برهه تاریخی عجیبی قرار گرفته ایم که برخی انقلابیونی که تا دیروز در خط مقدم مبارزه با اسلام آمریکایی و FATF و سند 2030 و برجام بودند، به جرم اینکه در برجام پزشکی ، برداشت متفاوتی از مراد امام جامعه برخلاف برخی مدعیان دارند و نظر کارشناسی متفاوتی نه با امام جامعه‌، بلکه با کارشناسان حاکم بهداشت کشور دارند متهم می شوند به تأویل و تحریف و توجیه کلام رهبری و تقابل با ولایت مداری عموم جامعه! درحالیکه آنچه این مدعیان میگویند ولایت مداری نیست بلکه جمود و تحجر و أخباری گری و سوء استفاده از ولایت به کام تاجران سلامت و منافع غربزدگان در پزشکی و اهداف استعماری و به نام ولایت با دیکتاتوری رسانه ای است همانطور که در ماجرای کنترل جمعیت، علیه علامه تهرانی شکل گرفت و او را ضدولایت معرفی نمود و این برادران مدعی انقلابی گری نه ملاحظه أصالت الصحة و استصحاب حالت سابقه را در این برادران انقلابی خود دارند و نه استصحاب حالت سابقه استعماری در جریان پزشکی و نه ملاحظه اوامر و نواهی ولی فقیه در تفرقه بین جریان انقلابی با أنگ چسباندن به این و آن را می کنند، نه ملاحظه أمر ولی در ضدولایت ندانستن حتی کسی که نظر کارشناسی متفاوتی با رهبری دارد چه رسد به تفاوت با کارشناسان حاکم بر بهداشت کشور، نه ملاحظه امر ولی در فرعی و اصلی کردن مسائل و جابجا نکردن متن و حاشیه بیانات رهبر معظم را دارند و..
قسمت سوم ‼️چه چیزی گواراتر از این می تواند برای دشمن باشد که جریان انقلابی را بجای جهاد تبیین با اهداف استعماری دشمن، مشغول خودزنی و تفرقه درونی و دشمنی با خودیها نموده است؟ آیا خود این،نفوذ جریانی همانند ماجرای ضدولایت نامیدن علامه تهرانی یا تکرار توطئه انگلیسی ضدمشروطه نامیدن شیخ فضل‌الله و ایجاد تقابل بین آخوند خراسانی و نایینی با ایشان تا مرحله اعدام این فقیه بیدار و آگاه علیه استعمار نیست؟! آیا این زنگ خطر نفوذ أجانب در حوزه های علمیه به نفع جریان سکولار علیه انقلابیونی که پرچمدار مبارزه با سکولارهای حوزوی هستند، نیست؟ آیا با این روش دست خود را از یاران ولایت، برای جنگهای پیش رو، تهی نمی کنیم؟ 🔻بدتر از همه اینها، خواص و انقلابیونی هستند که شاهد این حملات و أنگ چسبانی های ناجوانمردانه هستند ولی ساکتند؛ آنها خوب می دانند این جمود و تحجر و أخباری گری و سطحی نگری و انحصارگرایی و دیکتاتوری در فهم از ولایت در حال رخ دادن است؛ اما فقط نظاره گرند؛ کسانی که در کانال های خود صرفاً به نبش قبر مرده های سیاسی و تاریخی می پردازند و گویا حواسشان نیست که اولویت در این خط مقدم،دفاع از تفکر ولایی عقلانی و اصولی و عالمانه در برابر أخباریگری عامیانه و تفرقه انگیزانه و فتنه گرانه، برای دفاع از کیان رهبری امت و ستون خیمه انقلاب است. 🔹شناخت دقیق عرصه جهاد تبیین،و نیاز لحظه، این واجب قطعی و فوری، زمان شناسی،دشمن شناسی و اولویت شناسی متناسب با نگاه جامع به مجموعه بیانات حکیمانه امام جامعه می طلبد نه نگاه سطحی خشک به یک عبارت! تا کی بجای پرداختن به عرصه‌های أهم در جهاد تبیین مجبور باشیم به شبهات متحجرین و انحصارگرایان در فهم از ولایت پاسخ دهیم؟! 🔹 آقایان خواص! آقایان علما! آقایان اساتید حوزه و دانشگاه! آقایان منبری‌ها! آقایان مشهور انقلابی! خواهران فرهیخته حوزوی و دانشگاهی! نگذارید امامتان را با تحجرگرایی خشک مغزان از حجیت بيندازند! و در آینده پاسخگو و عذرخواهِ خطاهای پزشکی غربی نمایند، و قداست رهبری را از اعتبار و ارزش بیاندازند ، خرمشهرها‌ در پیش است! اگر مؤلفه اصلی قدرت شما را بزنند، دیگر «هیچ» ندارید. ✍روح الله دشتی پ ن حوزه انقلابی: این یادداشت در پاسخ یادداشتی است که مدیر کانال مناهج با نام مستعار، علی مهدوی نگاشته و توسط خبرگزاری رسا نیز بازنشر یافته است، و لذا برخی تعابیر عیناً تکرار تعابیر آن نویسنده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاریخ تکرار می گردد؟!! مأمون به بهانه حفظ جان، حضرت امام رضا علیه السلام را محصور می کند👆 ⁉️🧐چطور همه تجمعات آزاد، حتی رئیس جمهور به سفرهای استانی می رود ولی رهبر باید تنها بماند؟! ✋عاقبت گفت و شنود: -گفتم: چرا آقا در ملاقات با بشار اسد و پوتین برخلاف پروتکل های ستاد کرونا هم ماسک نزدند هم روبوسی کردند؟!🧐 -گفت: همه واکسن زده بودند و ایمن هستند!!😇 -گفتم: پس چرا ستاد کرونا اعلام نمی کند واکسن زده ها ماسک نزنند؟!🤔 -گفت: آخه گفتن داره؟! معلوم واکسن زده ها ایمن هستند. -گفتم: پس چرا آقا در دهه محرم در فضای خالی تنها نشسته ماسک زده؟!!🙄 ❌بلاکم کرد!!! ✍پی نوشت والوترالموتور یعنی حسین تنهای تنهاست... و امروز رهبر تنهای تنهاست... علت هر چه هست رها کن... توجیهی بیش نیست... مسلم زمانه به هر بهانه و توجیهی تنها مانده... ملت را هم خیالی نیست... اصلا احساس خطر ندارند... تاریخ تکرار می شود... کوفیان وقتی مسلم و هانی در دارالإماره اسیر بودند، احساس خطر نکردند... چون قاضی شریح آن خواص بی خاصیت خیالشان را آسوده نمود... کوفیان به قاضی شریح اعتماد داشتند... دشمنی عبیدالله را باور نداشتند... اوضاع را عادی می دیدند... ساعت ها باید برای این وضع گریست... شیعیان کل یوم عاشوراتان کجاست؟! عبرت از تاریختان کجاست؟! فریب عناوین خوردن، یعنی همان فریب کوفیان توسط قاضی شریح... لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم سلام الله علیه
آیا فعل رهبر معظم در واکسن زدن و توصیه ایشان به واکسیناسیون عمومی دلالت بر وجوب و یا حداقل دلالت بر جواز مطلق واکسن دارد یا ندارد؟ پاسخ مطلب در استفتاء شفاهی که از دفتر رهبر معظم شده است و صوت آن موجود است واضح است که فرمودند اگر شما علم به ضرر از نظر کارشناسی دارید نه تنها واجب نیست بلکه جایز هم نیست و‌حرام است و وجه آن این است که این موضوع تقلیدی نیست و تابع نظر کارشناسی و‌أحوالات شخصیه است و اما فعل معصوم و ولی فقیه که تالی تلو معصوم است حداکثر دلالت بر جواز بمعنی الأعم دارد اگر قرینه یا محتمل القرینیه بر خلاف آن در میان نباشد وگرنه باید قائل شوید که چون ایشان عمل پروستات کرده اند بر همه واجب است عمل پروستات کنند درحالیکه میدانیم چنین نیست بلکه بر بسیاری که مشکل ندارند حرام نیز هست گذشته از آنکه نیمی از جامعه( زنان)تخصصا از موضوع خارج هستند و کسانی که ادعائی غیر از این میکنند و نموده اند و سواد فقهی ندارند و حتی اگر ادعای اجتهاد دارند بفرمایید تا از انان سلب اجتهاد شود و این مسأله هیچ‌ربطی به عصمت و‌عدم عصمت امام خامنه ای ندارد و‌ حتی اگر امام معصوم هم یا کار دیگری مانند انجام دهند دلالت بر وجوب و بلکه جواز هم ندارد ممکن است حتی درختکاری نیز بر کسی به جهاتی مضر و حرام باشد... فعل معصوم گاهی از قبیل، نکاح دائم و همزمان بیش از چهار زن است که از اختصاصات نبی است و‌بر دیگران حرام است گاهی از باب إضطرار است( مانند زهر نوشیدن امام رضا) که باز هم بردیگران حرام است گاهی از باب إجرای أحکام‌ ظاهریه است (مانند أصالة الصحة در مورد خوردن غذایی که جعده همسر امام مجتبی آورد) و مانند حکم به مالکیت صاحب ید(بر اساس: « إنما أقضی بینکم بالبینات و الأیمان»که حتی اگر معصوم علم غیبی به خلاف داشته باشد باز هم موظف به عمل طبق ظواهر است و شما اگر علم‌ ظاهری به خلاف داری، نه تنها إجرای أصل و‌عمل به آن بر شما حرام است بلکه مکلف به شهادت برخلاف حکم امام هستی مثلا در مورد ید، اگر علم به خلاف داری نه تنها خودت حق تصرف در مال نداری بلکه برخلاف حکم امام واجب است نزد او حاضر شوی و‌شهادت دهی تا بیّنه به نفع مدعی ایجاد کنی،وگرنه کتمان حق کردی که حرام است... فعل معصوم گاهی از قبیل مصلحتها و إقتضائات حکمرانی است مانند إبقاء أبوموسی با علم به فسادش یا پذیرش حکمیت توسط علی ابن أبیطالب و‌نصب اولی و دومی به فرماندهی سپاه در خیبر و ذات السلاسل توسط پیغمبر که به حکم اولی حرام و به حکم ثانوی جایز بلکه واجب بوده است و بر ما نصب فاسق جایز نیست مگر همان مصلحت ثانویه احراز شود و حتی اگر إحراز نشود ولی یکی از وجوه احتمالات فوق در فعل معصوم احتمال هم داده شود کافیست تا ان فعل حتی دال بر جواز هم نباشد... و اما آنچه که ایشان توصیه کردند به دولتمردان (بیانات در https://farsi.khamenei.ir/print-content?id=48588 نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم) نیز تابع همین وجوه فوق و از باب توصیه به نظر کارشناسی است که اولا نه حکم‌ حکومتی است نه واجب کردن بر مردم و حتی توصیه به مردم هم نیست بلکه فقط توصیه به دولتمردان است که در هر صورت به صرف وجود احتمال یکی از این وجوه فوق، از دلالت بر جواز هم ساقط است و دقیقا در همان سخنرانی آقا به مردم فقط توصیه ۴ چیز( دست شستن و...) غیر از واکسن میکند و‌به مسؤلان دولتی ‌توصیه به واکسیناسیون عمومی میکنند یعنی دولت عرضه عمومی کند که کسی محروم نماند و فردا نگویند دولت اسلامی کوتاهی کرد و باعث مرگ مردم شد( و دیگر این حرف را نگویند که کشورهای همسایه زدند و‌خوب شدند اما دولت ما نزد و ما مردیم)(چون این حرف هر روز از من و تو و‌رادیو فردا و سلبریتی ها در جامعه شانتاژ میشد...) و البته کارشناسانی هم موافق آن بودند اما از سوی دیگر امام عزیز ما، مردم را توصیه به واکسن نکرد چون بالأخره عارضه دارد و فردا کسی نگوید نظام ما را إجبار به واکسن کرد و کشت و البته کارشناسانی هم مخالف واکسن بودند در هرحال حتی اگر ایشان کارشناس واکسن هم بود و نظر به یک طرف داشت هم صلاح نبود به طرفین این موضوع تخصصی ورود کند حتی در بحث واکسن إجباری یا منع إجباری، تا دوباره سلبریتی ها و بیگانگان بر یک مطلب دروغ مانور ندهند که چون إجبار نشد و عده ای واکسن نزدند پس باز هم باعث انتشار بیماری شدند و آنها دارند ظلم میکنند به دیگران و رهبری عامل این ظلم شده است...یا از سوی دیگر بگویند با اجبار به واکسن موجب مرگ مردم شدند ✍روح الله دشتی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم 👇ادامه در پست بعد👇
قسمت دوم پس بهترین و‌حکیمانه ترین کار، عدم ورود یکجانبه رهبر معظم در این موضوع کارشناسی اختلافی بود چون هر طرفش طرفدارانی داشت و موجب اتهام به ایشان میشد که سابقه هم داشت زیرا در موضوع منع معظم له از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی و‌فرانسوی که صبغه سیاسی داشت نیز مورد هجمه شدیدی واقع شد و حتی ایشان را به همین بهانه اهانتها و اتهام های ناشایستی زدند.. و اما از سوی دیگر و از باب مصالحی که ذکر شد قطعاً حتی اگر کسی که معتقد به نظر کارشناسان مخالف هست و واکسن را ۱۰۰٪ مضر میداند نیز جای ایشان بود به جهت وجود اکثریت کارشناسان موافق، نه تنها توصیه میکرد به واکسن زدن ، بلکه خودش نیز تزریق میکرد تا نگویند و متهم نکنند که چون‌رهبر مخالف واکسن بود نه واکسن زد و‌نه حمایت کرد از واکسن و باعث شد برخلاف نظر غالب کارشناسی ، عده ای از مردم هم به تبع او نزنند و باعث انتقال مریضی به بقیه شوند و‌ لذا رهبری را ظالم بشمارند.... چون این مطلب باعث لطمه به جایگاه رهبری و لطمه به نظام می شد و از باب حفظ نظام که أوجب واجبات است لازم بود ایشان در جریان منع از واکسن و ایجاد تفرقه در جامعه به این عنوان ، به هیچ وجه دخیل نباشند... و اگر ایشان چنین عمل نمی کردند بزرگترین تفرقه مهلک در نظام اسلامی حادث میشد که ۴۰ سال است دشمنان تلاش میکنند تفرقه بین دین با علم و عقل ایجاد نمایند و دین را ضد علم و عقل معرفی نمایند تا عده ای از جامعه در سوی مخالف دین و‌نظام بایستند و ادعای علم و عقلانیت نمایند و نظام را متهم کنند و از سوئی عده ای دیگر نیز در جانب دین و نظام بایستند و ضد علم و عقل معرفی شوند و دو جبهه به جان هم بیفتند... و عدم تفرقه آنقدر مصلحت مهمی است که هارون نائب موسی در زمان غیبت ایشان،برای جلوگیری از آن با گوساله پرستی بنی اسرائیل تقابل نکرد تا به وقت خودش و توسط موسی انجام شود و‌فرمود:« خشیت أن تقول فرّقت بین بنی إسرائیل » و لذا مانند ماجرای علی ابن ابیطالب است که موظف بودند سکوت نمایند اما عمارها و أبوذرها موظف بودند فریاد بزنند... و آنجا سخن گفتن علی ابن ابیطالب حرام بود همانطور که فریاد نزدن عمار و ابوذر هم حرام بود سؤال : آیا این مصلحت اندیشی ، اگر واکسن ها چنانچه میگویند موجب قطع نسل باشند آیا جایز است؟ پاسخ : اولا بسیاری از عوارض در امتداد این پروژه تا تزریق ۱۰ واکسن به ضمیمه امواج 5g و دیگر اقدامات تا سال ۲۰۲۵ و نهایتا ۲۰۳۰ حاصل میشود و تحمل بخشی از عوارض در ابتدای راه تا اکثریت نخبگان کشور که آن را باور ندارند متوجه شوند منعی ندارد(همانند برجام که خسارت محض بود اما ایشان اجازه دادند) ثانیاً : در برابر این مسأله نوظهور که أکثریت نخبگان حتی حزب اللهی مصرّانه طرفدار واکسن هستند نمی توان یکجانبه به جنگ افکار عمومی و‌نخبگان رفت، چه اینکه أمیرالمؤمنین در ماجرای أبوموسی قصد عزل او را داشت اما به اصرار مالک پذیرفت هرچند این پذیرش یکی از سرمنشأهای جنگ جمل و ریختن خونها در آن شد و این منعی ندارد همانطور خدای متعال در نظام خلقت اجازه داد فرعون ها و‌نمرودها بر سر کار آیند و ملیونها خون مظلوم ریخته شود تا بشر بیدار شود و بلوغ یابد و این ساختار خلقت هیچ خدشه ای در عدالت الهی ایجاد نمی کند... ثالثا : بزرگترین هدف خلقت معرفت و‌عبودیت است و طبیعی است برای رسیدن به این غایت و دشمن شناسی گاهی هزینه لازم است رابعا : اگر در ماجرای واکسن ها ، حتی جان یک ملیون نفر هم از دست برود، باز هم به پای کنترل جمعیت و غربالگری نمی رسد... در ماجرای کنترل جمعیت با کاهش نرخ‌رشد از ۳ به ۱ درصد، ده ها ملیون از جمعیت نابود شد... و در ماجرای غربالگری هم روزانه ۲۰۰۰ جنین و در سالیان أخیر بیش از چند ده ملیون از جمعیت نابود شد و همچنین با سیستم سلامت غربی در کشور سالانه فقط ۱۵۰٫۰۰۰ نفر با سکته و بیماری قلبی از دست میروند و اگر این ماجرای کوتاه مدت واکسن باعث تنفر و بازگشت مردم و نخبگان از تمامی دستورات طب استعماری غربیwho و‌cdc و fda آمریکا شود ارزش دارد که ده ها برابر ایران ، جان همه بشریت را می گیرد و امیدواریم این تهدید تبدیل به فرصت برای تشکیل تمدن اسلامی و نظام سلامت اسلامی و ابلاغ آن به همه جهان و‌نجات بشر از استعمار نو و فرانو شود انشاالله... ✍روح الله دشتی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
این وقایع، مربوط به روز نهم ذى‌الحجّه است. کارى که ابن زیاد کرد این بود که عدّه‌اى از خواص را وارد دسته‌هاى مردم کرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بین مردم مى‌گشتند و مى‌گفتند «با چه کسى سر جنگ دارید؟! چرا مى‌جنگید؟! اگر مى‌خواهید در امان باشید، به خانه‌هایتان برگردید. اینها بنى‌امیّه‌اند. پول و شمشیر و تازیانه دارند.» چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا هیچ کس را همراه نداشت؛ هیچ‌کس! آن گاه ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومى کرد که «همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند!» تاریخ مى‌نویسد: «مسجد کوفه مملو از جمعیتى شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند.» چرا چنین شد؟ بنده که نگاه مى‌کنم، مى‌بینم خواصِ طرفدارِ حقْ مقصرّند و بعضى‌شان در نهایتِ بدى عمل کردند. مثل چه کسى؟ مثل «شریح قاضى». شریح قاضى که جزو بنى‌امیّه نبود! کسى بود که مى‌فهمید حق با کیست. مى‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتى «هانى بن عروه» را با سر و روى مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ى او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. آنها مى‌گفتند: «شما هانى را کشته‌اید.» ابن زیاد به «شریح قاضى» گفت: «برو ببین اگر هانى زنده است، به مردمش خبر بده.» شریح دید هانى بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانى به شریح افتاد، فریاد برآورد: «اى مسلمانان! این چه وضعى است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمى‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟!» شریح قاضى گفت: «مى‌خواستم حرفهاى هانى را به کسانى که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم!» «جرأت نکردم» یعنى چه؟ یعنى همین که ما مى‌گوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام مى‌داد، تاریخ عوض مى‌شد. اگر شریح به مردم مى‌گفت که هانى زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیداللَّه قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیداللَّه هنوز قدرت نگرفته بود، آنها مى‌ریختند و هانى را نجات مى‌دادند. با نجات هانى هم قدرت پیدا مى‌کردند، روحیه مى‌یافتند، دارالاماره را محاصره مى‌کردند، عبیداللَّه را مى‌گرفتند؛ یا مى‌کشتند و یا مى‌فرستادند مى‌رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام مى‌شد و دیگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد! اگر واقعه‌ى کربلا اتّفاق نمى‌افتاد؛ یعنى امام حسین علیه‌السّلام به حکومت مى‌رسید. حکومت حسینى، اگر شش ماه هم طول مى‌کشید براى تاریخ، برکات زیادى داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد. یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات مى‌دهد و گاهى یک حرکت نابجا که ناشى از ترس و ضعف و دنیاطلبى و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ى گمراهى مى‌غلتاند. اى شریح قاضى! چرا وقتى که دیدى هانى در آن وضعیت است، شهادتِ حق ندادى؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ى دنیا بر دین، همین است. بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
اگر خواص در یک لحظه‌ى حسّاس، به جاى این‌که از ابن زیاد بترسند، از خدا مى‌ترسیدند، تاریخ عوض مى‌شد. گیرم که عوامْ متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنى که دور مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادى خوب و حسابى بودند که بعضیشان بعداً در کربلا شهید شدند؛ اما این‌جا، اشتباه کردند . اما کسانى از خواص، به کربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. چه فایده؟! وقتى امام حسین علیه‌السّلام کشته شد؛ وقتى فرزند پیغمبر از دست رفت؛ وقتى فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتى حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟!  بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
. 👇تقویم نجومی چهارشنبه👇 ✴️چهارشنبه 👈26 مرداد /اسد 1401 👈19 محرم 1444👈 17 اوت 2022 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. 🐪حرکت دادن کاروان اسرای کربلا به شام. 🌙⭐️ احکام دینی و اسلامی. ❇️ امروز برای امور زیر خوب است: ✅شکار و صید و دام گذاری. ✅استحمام. ✅آغاز امور آموزشی و یاد گیری. ✅آغاز نویسندگی و نگارش. ✅ و دیدار با بزرگان خوب است. 👶 برای زایمان مناسب و نوزاد روزی دار و نویسنده گردد. ان شاءالله. 🚘مسافرت :سفر مکروه است و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 🔭 احکام نجوم. 🌗 امروز قمر در برج ثور و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است: ✳️نامه نگاری و ارسال مکاتبات. ✳️امور مشارکتی و شراکت. ✳️دیدار با دوستان و روسا. ✳️خرید زمین و ملک. ✳️ارسال کالاهای تجاری و.... ✳️رفتن به تفریحات سالم. ✳️جابجایی و نقل و انتقالات. ✳️آغاز بنایی و خشت بنا گذاشتن. ✳️و خرید جواهرات نیک است. 💉💉 حجامت خون دادن و فصد باعث رفع درد بدن می شود 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت سبب توانگری و ثروت می شود. 👩‍❤️‍💋‍👨مباشرت: امشب (شب پنجشنبه) ،فرزند یا عالم شود یا حاکم بر مردم شود. 😴🙄 تعبیر خوابی که دیده شود تعبیرش طبق ایه ی 27سوره مبارکه "نحل" است. قال سننظر اصدقت ام کنت من الکاذبین.... و از مفهوم این آیه چنین استفاده میشود که جاسوسی خبری برای خواب بیننده بیاورد و او تفحص کند و بفهمد که درست بوده است. ان شاءالله. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. ✂️ ناخن گرفتن 🔵 چهارشنبه برای ، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود. 👕👚 دوخت ودوز چهارشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود.ان شاالله ✴️️ وقت در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ روز چهارشنبه : یا حیّ یا قیّوم ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه که موجب عزّت در دین میگردد. 💠 ️روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به #امام_رضا_علیه السلام_ و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد 📚 منابع مطالب ما: 📔تقویم همسران نوشته ی حبیب الله تقیان
1_970170648.mp3
3.08M
📜 دعای عهد امام زمان (عج) 🎙 با نوای حسین حقیقی لینک متن و ترجمه دعای عهد 👇 ✅🔝 eitaa.com/ppt_doa/12886 64Bit🚀3MB⏰Time=6:18 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای‌عضویت‌ و دسترسی‌ به‌ صوت‌ تمام ادعیه ومناجات‌هادر«ایتا»از👇وارد‌شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
دعای‌روزچهارشنبه۩سماواتی.mp3
1.74M
📆 دعای روز چهارشنبه 🎙 با صدای حاج مهدی سماواتی لینک دسترسی به متن و ترجمه دعا👇 ✅ eitaa.com/ppt_doa/0000 56BitR📀2MB⏰Time=4:2 ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای‌عضویت‌ و دسترسی‌ به‌ صوت‌ تمام ادعیه ومناجات‌هادر«ایتا»از👇وارد‌شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
چهارشنبه‌زیارت‌امام‌کاظم(ع)رضا(ع)جواد(ع)هادی(ع)۩یزدان‌پناه.mp3
1.45M
🕌 زیارت ائمه معصومین (ص) در روز چهارشنبه متعلق است به ائمه معصومین 💠 امام کاظم (ع) 💠 امام رضا (ع) 💠 امام جواد (ع) 💠 امام هادی (ع) 🎙 با صدای حسین یزدان پناه 💠 💠 ☀️ بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم ☀️ ❇️ السَّلاَمُ عَلَيكُم يَا أَولِيَاءَ اللَّهِ 🔶 السَّلاَمُ عَلَيكُم يَا حُجَجَ اللَّهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيكُم يَانُورَاللَّهِ فِي‌ظُلُمَاتِ‌الأَرضِ‏ ❇️ السَّلاَمُ عَلَيكُم صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيكُم 🔶 و عَلَى آلِ بَيتِكُم الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ ❇️ بأَبِي أَنتُم وَ أُمِّي‏ 🔶 لقَد عَبَدتُمُ اللَّهَ مُخلِصِينَ ❇️ و جَاهَدتُم فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ 🔶 حتَّى أَتَاكُمُ اليَقِينُ‏ فَلَعَنَ‌اللَّهُ‌أَعدَاءَكُم‌مِنَ‌الجِنِّ‌وَ‌الإِنسِ‌أَجمَعِينَ ❇️ و أَنَا أَبرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيكُم مِنهُم 1️⃣يامَولاَيَ يَا أَبَا إِبرَاهِيمَ مُوسَى‌بنَ‌جَعفَرٍ 2️⃣يا مَولاَيَ يَا أَبَا الحَسَنِ عَلِيَّ بنَ مُوسَى‏ 3️⃣ يَا مَولاَيَ يَا أَبَا جَعفَرٍ مُحَمَّدَ بنَ عَلِيٍ‏ 4️⃣ يَا مَولاَيَ يَا أَبَا الحَسَنِ عَلِيَّ بنَ مُحَمَّدٍ ❇️ أَنَا مَولًى لَكُم مُؤمِنٌ بِسِرِّكُم وَ جَهرِكُم 🔶 متَضَيِّفٌ بِكُم فِي يَومِكُم هَذَا ❇️ و هُوَ يَومُ الأَربِعَاءِ وَ مُستَجِيرٌ بِكُم 🔶 فأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِآلِ بَيتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7
هدایت شده از صوت | علیرضا پناهیان
1401.05.09-Panahian-Uni-Emam-Sadeq-Mokhtasat-Zaman-Ma-Va-Ayande-Zohur-03-Medium.mp3.mp3
28.36M
🔉 مختصات زمان ما و آینده‌ای که تا ظهور در پیش داریم (۳) 📅 جلسه سوم | ‌۱۴۰۱/۵/۹ 🔻دانشگاه‌ امام صادق(ع) 👈کیفیت بهتر: 📎 Panahian.ir/post/7410 @Panahian_ir @Panahian_mp3‌‌
🕋 روزی می آورد 🕋 💟 طلبه ای نزد آمد و گفت : «خرجی من تمام شد، از شما کمک می‌خواهم». 💟 آقا پرسید: «نماز شب می خوانی؟» گفت : بله آقا جان. 💟 در جواب فرمود راست نمی‌گویی، طلبه ای که نماز شب بخواند بی خرجی نمی‌ماند!! (یعنی به اندازه ضرورتش به او روزی می رسد.) 🔻 [فرمایش ایشان برگرفته از حدیث شریف علیه السلام است که فرمودند : دروغ‏ مى‏گويد آن كه مى‏گويد نماز شب‏ مى‏خواند و با اين حال، در روز، گرسنه است؛ 🔻 چرا كه خداى متعال به سبب نماز شب، روزىِ روز را تضمين كرده است. 🔻 كَذَبَ مَن زَعَمَ أنَّهُ يُصَلّي بِاللَّيلِ ويَجوعُ بِالنَّهارِ! إنَّ اللَّهَ تَعالى‏ ضَمِنَ بِصَلاةِ اللَّيلِ قوتَ النَّهارِ. بحارالانوار، ج 87، ص 153. ] 📚 روح مهربان ؛ خاطرات و حالات عرفانی شیخ محمد کوهستانی ؛ صفحه ۱۲۰.
💎نحوه خواندن نماز شب به صورت ساده و مختصر   🎁راه رسيدن به نماز شب  خواندن نماز شب، براي بعضي از ما مشكل است.😔 ◀اما بهتر است كه اينگونه امور به صورت تدريجى و زمان بندي شده دقيق انجام شود. تا بدن عادت به اينگونه فرايض كند. بسيارى از عزيزان مؤمني هستند كه دوست دارند نماز شب بخوانند، ولى موفق نمى‌شوند از خواب دِل چسب شبانگاه خود برخيزند. 😴 برنامه‌اي كه مي‌توان براي خواندن نماز شب به صورت تدريجي به شما پيشنهاد داد اين است:  بدين ترتيب كه انسان از همان ابتدا بنا را بر اين نگذارد كه يازده ركعت را با سيصد بار «العفو» گفتن و دعا كردن براى چهل مؤمن و اذكار و دعاهاى مفصلِ تشهد و قنوت و سجده را كه وارد شده بخواند.  چنين نمازِ با آداب و تفصيلى براى روزهاى نخست سنگين است و زمان و فرصت زيادى مى‌خواهد تا آمادگى حاصل شود. بهتر است در ابتداى كار، شب‌ها كه به خواب مى‌رود تصميمش بر اين باشد كه نيمه شب برخيزد و وضو بگيرد و فقط دو ركعت نماز بدون سوره (فقط با حمد) بخواند. 🤗 نیازی به خواندن سوره در نماز شب نیست. قنوت را با ذكرى مختصر به جاى آورد؛ مثلاً بگويد: «اللّهم اغفرلى» يا فقط يك صلوات بفرستد و حتى مى‌تواند آن را ترك كند. چنين نماز مختصرى براى روزهاى اول بسيار مناسبتر است. 🎉🎉 در مراحل بعدى اگر ديد حال بيشترى دارد اين دو ركعت را به چهار ركعت افزايش مى‌دهد و مدتى اين گونه نماز شب بخواند تا به سحرخيزى و شب زنده‌دارى عادت كند. 😇😇 افرادى كه به شب خيزى عادت ندارند و تازه مى‌خواهند به آن روى آورند اگر اين شيوه را به كار گيرند، موفقيّتشان به مراتب بيشتر خواهد بود. در حقيقت با اين تمهيد به جاى آن كه شيطان انسان را اغوا كند و از فضيلت راز و نياز شبانه با خدا باز دارد، ما او را فريب داده‌ايم و او را از عملى كردن مقصودش باز داشته‌ايم. 👼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اللَّهُمَّ فَاهْدِنِي هُدَى الْمُهْتَدِينَ ⚜خدايا مرا به راه ره يافتگان بدار "بخشی از دعای ماه رجب"
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 179 تا 187 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ برای عضویت و دسترسی به صوت تمام ادعیه و مناجات ها در«ایتا»از این👇لینک وارد شوید 🌍 https://eitaa.com/joinchat/4293591059Cbf2d1beda7