eitaa logo
صعود 🇮🇷
528 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین.... در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریفتان ارسال شد، چند نکته و احتمال قوی و منطقی را با هم مرور می کنیم: 🔴نکته اول: بنابر اصول فقهی و تصویری که از رسانه امام شهید خدمت شریفتان در بالا ارسال شد، اختیار جنگ و صلح و آتش بس و کیفیت سطوح مختلف نبرد یک حکم فقهی و بر مبنای اصول و تشخیص آن با ولی امر مسلمین حفظه الله است. 🔴نکته دوم : در برگی از دروس فقهی امام شهید می خوانیم اصل در امور فقهی بر نبرد نظامی با دشمنان است مگر در زمانهایی که ولی فقیه تشخیص دهد برهه هایی برای سکوت نسبی صحنه نبرد حاصل شده است 🔴نکته سوم : امام شهید علیه الرحمه و نیز امام حاضر حفظه الله در متون خود، سخنان بسیاری در باب لزوم استیفای حقوق مسلم خود، چه در باب غرامت، چه در باب اقدامات حقوقی و مکاتبات و دیپلماتیک در روند منطقی دفاع از کشور ارائه دادند که گرفتن حقوق حقه و غرامات و...جز به پشتوانه قدرت نظامی و به استیصال رساندن دشمن و نشاندن وی سر میز مذاکرات حاصل نمی شود. 🔴نکته چهارم: آیا گرفتن حقوق حقه باید حتما در سکوت صحنه نبرد و توقف جنگ باشد؟ تصمیم گیری در مورد این موارد طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی از وظایف رهبری معظم است اما در باب تفهیم بیشتر؛ در متنی از فرمایشات رهبری معظم آمده که ما طالب جنگ نبوده و نیستیم ولی به هیچ‌وجه از حقوق حقّه خود دست نمی‌کشیم. ۲۰/فروردین/۱۴۰۵ و در یکی از حقوق مسلم حضرت آقا حفظه الله در بند اول متن زیر https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/696 اتمام جنگ در تمام جبهه ها بویژه لبنان و رفع محاصره دریایی است که به تبع آن ، ما نیز باید شلیک موشک را متوقف کنیم تا بلکه از فرصت بدست آمده،برای عقب راندن دشمن بویژه در لبنان استفاده کنیم این موضوع برای ما و حزب الله و تقویت تسلیحاتی و جان گرفتن بیشتر این عزیزان لازم است حتی اگر برای چند روز هم باشد. 🔴نکته پنجم: حضرت آقا حفظه الله در پیام های قبلی خود ،التماس دعا به حضرت امام زمان ارواحنا فداه برای پیروزی در هر دو جبهه دیپلماسی و نظامی را داشتند که نشان می دهد مذاکرات اخیر کاملا تحت اذن و اشراف و صلاحدید ایشان صورت گرفته از مذاکرات اولیه تا اینجا ما را به این زمان یعنی مرحله تفاهم نامه رسانده است: https://eitaa.com/rahbar_enghelab_ir/682 که حاکی از رضایت و تایید روند کلی از سوی ایشان دارد 🔴نکته ششم: نامه حضرت آقا حفظه الله با هر نگرش و فرضیه ای نباید و نمی تواند نافی بحث وحدت و سخنان قبلی ایشان باشد، و بزرگداشت سربازان پای کار انقلاب ، در همه جبهه ها، منش حضرات رهبری معظم بوده است 🔴نکته هفتم: منطقی است، که برای باز شدن جمله مبهم علی الاصول، به نظر سربازان تحت نظر حضرت آقا مانند معاونت محترم سیاسی سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه توجه کنیم، آنجا که هردو یک کلام را تصریح فرمودند که مقصود رهبر معظم انقلاب از به کاربردن کلمه علی الاصول مخالفت با روند مذاکرات و تفاهم نامه نیست بلکه اشاره به مبنایی بودن قضیه و بنای همیشگی ما بر ادامه نبرد نظامی با استکبار دارد؛ به نوعی به احتمال قوی و با توجه به شواهد نظیر نحوه سخنان امام راحل در قضیه جام زهر و بعد تبیین سربازان ایشان من جمله امام شهید از این باب که در آن مقطع امام راحل اقدام بسیار عاقلانه و هوشمندانه ای را انجام دادند و شرایط کشور ایجاب می کرد ، آتش بس را بپذیریم، فی الحال نیز فرمانده معظم کل قوا حفظه الله که بایستی همواره در حالت اقتدار فوق العاده در مقابل دشمنان سخن بگویند رویه اصولی و مبنایی را در امر نبرد و کوتاه نیامدن ما به دشمن ابراز می دارند و بعد ضمن آن ایفای مسئولیت در نبرد دیپلماسی را از دبیر شورای عالی امنیت ملی متعهد شده و دست ایشان را پر کرده و محکم اشاره می کنند که هیأت دیپلماسی ما به یک ملت و رهبرش برای استیفای حقوق مسلم خود ، تعهد داده و هرگز در برابر خواسته های آمریکا کوتاه نخواهد آمد و البته این سخن رهبر در این بند اشاره به وحدت بی نظیر ملت و پشتیبانی مثال زدنی ملت و رهبر از سربازان عرصه دیپلماسی هم دارد... ادامه در پیام بعد 👇👇👇 https://eitaa.com/progress2/35422
صعود 🇮🇷
سلام و عرض ادب اعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسین.... در ادامه مباحثی که در باب علی الاصول خدمت شریف
https://eitaa.com/progress2/35420 https://eitaa.com/progress2/35421 🔴نکته هشتم: برخی از بزرگواران از اصرار و ... توسط دکتر پزشکیان سخن می گویند که چنین مطلبی روا و منطقی و مستدل نیست خصوصا اینکه صفات شجاع و صادق را حضرات رهبری با ایشان بارها نسبت دادند و دیگر اینکه سخنان دیگر سربازان پای کار رهبر ، نظیر فرماندهان محترم هوافضای سپاه، سپاه ، ارتش و معاونت های سیاسی و نیز فرمانده سپاه قدس، دبیر کل حزب الله لبنان ، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه ای ،دکتر قالیباف و بیانیه های سپاه بر پشتیبانی از دولت در این هفته ها را که مروری بیندازیم این بزرگواران که صداقت خود را همواره ثابت کرده اند بارها خبر از یکپارچگی و همنظری میدان و دیپلماسی دادند و ما را بر حمایت از رزمندگان عرصه دیپلماسی فراخواندند و دکتر پزشکیان را نیز سرباز پای کار جبهه مقاومت معرفی کردند. 🔴نکته نهم: احتمال قوی بنده این است که دکتر قالیباف و دکتر پزشکیان و دکتر عراقچی، و فرماندهان سپاه و ارتش، در این میان مثل همیشه سربازی رهبری معظم حفظه الله را انجام دادند با توجه به اوصافی که رهبر معظم انقلاب حفظه الله برای آنها صریحا برشمردند: دلسوز، دارای حسن نظر و پرتلاش؛ تا هم برای احقاق حقوق کشور در جنگ دیپلماسی تلاش کنند و هم طبق همان تمثیل ذهن جام زهر البته در ابعاد مهمتر برای مردم مطالبی را مطرح کنند(البته قطعا سطح اقتدار کشورمان در این برهه زمانی بسیار بالا و حقیقتا قابل قیاس با سال ۶۷ نیست)، و عنایت کنیم که طبعا آمریکا همیشه به دنبال تقویت قوای نظامی خود هست و دست از جنگ با ما برنخواهند داشت و کسی هم نگفته این مقطع ،یعنی دیگر جنگ وجود نخواهد داشت این برهه خیر یک توافق احتمالی محدود برای توقف جنگ و رسیدن به حقوق مسلم ایران در این مرحله است، و اگر نقض عهد شد اهرم های فشار ما نظیر بستن محکم‌تر تنگه هرمز و گزینه نظامی در سطوحی که صلاح بدانیم روی میز ماست، ما هم در این فرصت ، اوضاع خود و نیز حزب الله لبنان را بهبود خواهیم بخشید انبارهای نفت خود را پر می کنیم سوخت هوا فضای خود را تامین می کنیم و برای جنگ بعدی آماده می شویم. اقتضائات کشور نظیر ظرفیت تسلیحاتی و اقتصادی، باید برای شروع یک جنگ تمام عیار دیگر کافی و منطقی باشد و به عبارتی رهبری معظم نمی توانستند این چند جمله را برای ما بنویسند باید از بیان سربازانشان بشنویم که شنیدیم آنجا که دکتر قالیباف فرمودند نمیشود چهار تا شعار بدهیم و نتوانیم در میدان جنگ اجرا کنیم، چون بی اعتبار می شویم به عبارتی دقیقا اگر محتوای سخنان دکتر پزشکیان را مشاهده کنیم(فارغ از اینکه مشخص است به ایشان فشار آمده و بهتر بود نمی گفتند) متوجه می شوید ایشان از ضعف کشور نمی گویند دارند از حقیقت ظرفیت کشور سخن می گویند ایشان توضیح می دهند این تصمیم شعام از روی توجه به شرایط گرفته شده، بعد اشاره دارند که سوخت هوا فضای سپاه و ارتش با نفت است و دولت این مدت ذخایر خود را خرج کرده و لذا نیاز داریم به گرفتن حق و حقوق خود، در این بخش از نبرد تا بواسطه آن، دوباره ذخایر نفت خود را پر کنیم چگونه؟ یک راه همین مقابله با محاصره دریایی است که این چند وقت ممکن گشته و و صادرات نفت و کنار زدن تحریم ها و عقب راندن دشمن در زمینه محاصره دریایی که بواسطه اقتدار کشور در میدان نظامی و دیپلماسی حاصل شده ، بسیار مهم است و دیگر اموال مسدود شده ایران است که بخشی از آن به دستمان رسیده و بخشی دیگر هم این روزها بواسطه قطر آزاد می شود. بنابراین با توجه به نکات و احتمالات مستدل فوق به نظر می رسد به عنوان نتیجه می توان ابراز داشت؛ ادامه در پیام بعد 👇👇 https://eitaa.com/progress2/35423
صعود 🇮🇷
https://eitaa.com/progress2/35420 https://eitaa.com/progress2/35421 🔴نکته هشتم: برخی از بزرگواران ا
پیام آخر 🔴اساسا یک نظر با احتمال قوی بر مبنای این عکس صفحه از کانال امام شهید و سخنان اخیر سربازان حضرت آقا حفظه الله یعنی سردار جوانی و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی و دکتر قالیباف و سردار قاآنی نشان می دهدمخالفتی نبوده است و اصلا حتی اختلاف نظر های جزئی در ریز بندهای تفاهم هم باز دلیل بر مخالفت نیست و نهایتا اتحاد نظر است اما مقصود از علی الاصول به نظر می رسد همان بحث مبنایی و از جهت اقتدار ایستادن جلوی دشمن را نشان می دهد و اینکه آنها بدانند ریاست محترم جمهور بسیار پشتوانه محکمی دارند چون به یک ملت متعهد شده که استیفای حقوق را داشته باشند و باز از باب احتیاط جایی اشاره به تلاش و اصرار نشده بحثهای کارشناسی و اقتضائات کشور صحبتهای دکتر قالیباف را لطفاً با هم بشنویم در نهایت اتحاد نظر بوده و عقلانی ترین اقدام انجام شده: 🔴دکتر قالیباف: ما حتما باید با عقلانیت حرکت کنیم، شعار قدرت نیست، گرهی که با دست باز می شود را لازم نیست با دندان باز کنیم. اگر دوبار شعار بدهیم ولی قدرت نداشته باشیم یعنی بی اعتباری و کمک به دشمن: https://eitaa.com/ghalibaf/17572 🔴فکر می کنید برای من راحت است که با کسی که طراح و آمر ترور حاج قاسم بوده، متنی را جمع بندی کنم؟ https://eitaa.com/ghalibaf/17573 🔴اگر به سوئیس نمی‌رفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد: https://eitaa.com/progress2/35291 🔴پایان جنگ و رفع محاصره را با گفت‌وگو به روش مبارزه و با اتکا به قدرت میدان نهایی کردیم: https://eitaa.com/progress2/35295 🔴آزادسازی پول‌های بلوکه شده و رفع تحریم های نفتی در سفر سوئیس نهایی شد: https://eitaa.com/progress2/35297 🔴همه تحت فرامین رهبری هستیم و باید از هرگونه حاشیه‌سازی جلوگیری کنیم. ما دشمن واحد داریم و باید حول محور ولایت وحدت داشته باشیم؛ نه وحدت بر سر مواردی که خودمان می‌پسندیم. وحدت، فرمان رهبری است؛ چه در جنگ، چه در صلح، چه در مذاکره و چه در حوزه فرهنگی. باید بدانیم فصل‌الخطاب، کلام و دستور رهبری است: https://eitaa.com/progress2/35298 🔴حاکمیت ملی لبنان بر تمامیت سرزمین خودش ان شاء الله در این گفتگوها به نتیجه نهایی می‌رسد و تا به نتیجه نرسد، رهایشان نخواهیم کرد: https://eitaa.com/progress2/35285 در مورد ابهامات علی الاصول، چند تحلیل با احتمال منطقی: 🔴مجموعه نظرات حقیر به انضمام پیوستهای مهم: https://eitaa.com/progress2/35141 https://eitaa.com/progress2/35134 https://eitaa.com/progress2/35133 https://eitaa.com/progress2/35132 https://eitaa.com/progress2/35103 https://eitaa.com/progress2/35083 صوتهای مهم جناب سید فخرالدین موسوی: https://eitaa.com/progress2/35151 https://eitaa.com/progress2/35118 🔴ارجاع به مجموعه نظرات: https://eitaa.com/progress2/35095 : تبیین بحث جام زهر از کلام امام شهید: 🔴دفاع مقدّس یکی از عقلانی‌ترین حوادث ملّت ایران بود... حتّی قبول قطعنامه هم در پایان کار، در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به «نوشیدن جام زهر»، این هم مدبّرانه بود. در آن مقطع، این کار، کار مدبّرانه‌ای بود، باید انجام میگرفت. اگر مدبّرانه نبود، اگر عاقلانه نبود، امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بودیم و میدیدیم که چه دارد میگذرد؛ کار، بسیار عاقلانه بود.»: مشروح فرمایشات: https://khl.ink/f/46524 🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. https://eitaa.com/progress2/34481 🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار صرفاً انتقام نیست یک حرکت منطقی و خردمندانه است: https://eitaa.com/progress2/34482 🔴ما پیروز میدان هستیم، چه آمریکا در راستی آزمایی مرتکب خطا شود و مذاکرات جلو نرود و چه در همین مرحله تمام خواسته های ما را اجرا کند: https://eitaa.com/progress2/34880 🔴تعبیرات بی سابقه شیخ نعیم قاسم در تبیین بزرگی کاری که هیات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران انجام دادند: https://eitaa.com/progress2/34965 🔴تقدیر مثال زدنی فرمانده سپاه قدس ایران: https://eitaa.com/progress2/34945 🔴اذعان بزرگان ایران و جبهه مقاومت به پیروزی ما: https://eitaa.com/progress2/34929 🔴روایتگری مهم دکتر محمدی https://eitaa.com/progress2/35376 🔴ارجاع به پاسخ به شبهات اخیر حول سفر اخیر هیأت دیپلماسی به ژنو: https://eitaa.com/progress2/35349 🔴 ارجاع به مجموعه روایتگری های انجام شده: https://eitaa.com/progress2/35306 🔴 برخی تصاویر از رسانه های حضرات رهبری و فرمایشات بزرگان نظام در حمایت از منطق دیپلماسی در جمهوری اسلامی ایران ‌: https://eitaa.com/progress2/34349 🔴 فرمایشات بزرگان در حمایت از دیپلماسی https://eitaa.com/progress2/34339
🔴🔴🔴🔴 نظراتی مستدل و با احتمال منطقی در باب فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه الله در بیانیه اخیر ایشان پاسخها در : 🔴 تصاویر مستند: https://eitaa.com/progress2/35420 🔴متن اول: https://eitaa.com/progress2/35421 🔴ادامه در متن دوم: https://eitaa.com/progress2/35422 🔴ادامه در متن سوم: https://eitaa.com/progress2/35423
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ 🏴 🍃آیت‌الله مجتهدی هر سال ظهر عاشورا در مراسمی که در مدرسه خودشان داشتند، داستانی را تعربف می‌کردند که در رابطه با خوابی بود که مقبل کاشانی یکی از شاعران اهل بیت(ع) نقل می‌کنند که به این شرح است:(برگرفته از سایت snn.ir محتشم دارای مقام و رتبه بلندی بوده است و لهذا اشعار او را در بالای ایوان طلای مولی الکونین حضرت مولانا الحسین(ع) نوشته اند. مرحوم حاج اسماعیل سبزواری در کتاب عددالسنه کیفیت خواب مقبل را از حزن المؤمنین نقل نموده و فرموده که خود احقر در اصفهان در خانواده مقبل کیفیت خواب را به خط او نیز دیدم که خوابش را چنین نقل نموده: در سالی که زوار بسیاری، از اصفهان به جهت زیارت عاشورا عازم کربلا شدند و من مرد تهی دستی بودم، به یکی از دوستان خود گفتم که میترسم بمیرم و آرزوی زیارت سیدالشهداء روحی له الفداء در دلم بماند، پس او دلش بر من سوخت و بر حال من رقت برد. پس به اتفاق همه و این رفیق شفیق، روانه شدیم ولی در نزدیکی گلپایگان جمعی از قطاع الطریق (راهزنان) ، شبانه بر سر زوار ریختند و همه را غارت نمودند و ایشان برهنه و عریان وارد گلپایگان شدند. بعضی قرض کردند و رفتند و من همانجا ماندم، نه اسباب رفتن داشتم و نه دل برگشتن، تا آنکه ماه محرم شد، حسینیه ای در آنجا بود که شبها، شیعیان در آن مشغول عزاداری بودند، من هم در آنجا به سر بردم و شب و روز میگریستم. در اواخر شب خوابم ربود، و در عالم واقعه دیدم وارد کربلا شدم، و رفتم به جانب حرم که مشرف شوم و اذن دخول میخواستم. شخصی مرا مانع شد و به دست اشاره کرد که برگرد، که الآن وقت زیارت کردن تو نیست، گفتم بنا نبود حرم جناب ابی عبدالله الحسین(ع) حاجب و مانع داشته باشد. هر که خواهد گو بیا و گو برو کبر و ناز و حاجب و دربان در این درگاه نیست گفت ای مقبل در این لحظه، حضرت زهرا(س) و مادرش خدیجه کبری(س) و مریم و حوا و آسیه و جمعی از حورالعین، با جمعی از انبیاء به زیارت آمده اند. قدری تأمل کن، آن ها که فارغ شدند نوبت تو میشود. گفتم تو کیستی؟ گفت من ملکی هستم از جمله حافٌین حول حرم مطهر، که دائم برای زوار استغفار میکنم. پس در این لحظه دست مرا گرفت و در میان صحن گردش میداد، جمعی را در صحن مقدٌس میدیدم که شباهت به اهل دنیا نداشتند تا اینکه رسیدیم به موضعی که در آنجا محفلی بود آراسته، و جمعی موقٌر با خضوع و خشوع نشسته بودند، آن ملک پرسید: آیا اینها را میشناسی؟ گفتم نه، گفت اینها حضرات انبیاء هستند، که به زیارت حضرت سیٌدالشٌهداء(ع) آمده اند. آنکه بر همه مصدٌر (و مقدٌم) نشسته، حضرت آدم ابوالبشر صفیٌ الله علی نبینا و آله و علیه السٌلام است و آنکه در طرف راست او نشسته، حضرت نوح نجیٌ الله است و در طرف چپش حضرت ابراهیم خلیل الله است و آن یکی شیث است و دیگری ادریس است و آن هود و آن صالح و آن اسماعیل و آن اسحاق و آن داود و آن سلیمان و آن کلیم الله و آن روح الله است. در این اثناء دیدم بزرگواری از حرم بیرون آمده، در حالتی که دو نقر زیر بغلهای او را گرفته بودند، پس همه انبیاء برخاستند و تعظیم او نمودند و آن بزرگوار رفت و در صدر مجلس نشست و بعد از لحظه ای سر بلند کرد و فرمود محتشم را بیاورید. پرسیدم این بزرگوار کیست؟ گفت خاتم الانبیاء محمٌد مصطفی(ص) است. لحظاتی نگذشت که محتشم را آوردند و او مردی خوش سیما و کوتاه قد و عمامه ژولیده بر سر داشت، و چون وارد شد تعظیم کرد و ایستاد. حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: ای محتشم امشب شب عاشوراء است، پیامبران برای زیارت فرزندم حسین(ع) آمده اند و میخواهند عزاداری کنند، برو بالای منبر و از اشعار دلسوز خود بخوان تا ما بگرییم. به امر پیامبر اکرم(ص) منبری گذاشتند، و محتشم رفت در پلٌه اول آن ایستاد، پیامبر(ص) اشاره کرد بالاتر برو، و در پلٌه دوم ایستاد فرمود بالاتر برو تا آنکه در پلٌه نهم منبر ایستاد حضرت فرمودند بخوان. مقبل میگوید حواسم را جمع نمودم ببینم محتشم کدام بند مرثیه را میخواند که از همه دلسوزتر است، شروع کرد به خواندن این بند:(ادامه در پیام بعد)
کشتی شکست خورده طوفان کربلاء در خاک و خون فتاده به میدان کربلاء گر چشم روزگار بر او فاش می‌گریست خوش داشتند حرمت مهمان کربلاء از آب هم مضایقه کردند کوفیان خوش داشتند حرمت مهمان کربلاء عرض کرد یا رسول‌الله بودند دیو و دد همه سیراب و می‌مکید خاتم زقحط آب، سلیمان کربلاء صدای پیامبر (ص) به ناله بلند شد و رو به انبیاء کرد و فرمودند: ببینید امت من با فرزند من چه کرده‌اند، آبی را که خدا بر کلاب و ذئاب و کفار مباح کرده، امت من، بر اولاد من حرام کرده‌اند. پس محتشم شروع کرد به این مرثیه: روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار خورشید سربرهنه برآمد زکوهسار موجی به جنبش آمد و برخاست کوه کوه ابری به بارش آمد و بگریست زار زار چون محتشم به این شعر رسید پیامبران همه دست بر سر زدند، محتشم رو به پیامبران کرده و گفت: جمعی که پاس محملشان بود جبرئیل گشتند بی‌عماری و محمل، شترسوار پیامبر (ص) فرمود بلی این جزای من بود، که دختران مرا در کوچه و بازار مثل اهل زنگبار بگردانند. محتشم سکوت کرد و ایستاد که پیامبر (ص) او را مرخص فرماید و از منبر به زیر آید. حضرت پیامبر اکرم (ص) فرمودند: محتشم هنوز دل ما از گریه خالی نشده است بخوان، محتشم شوقی پیدا کرد و به هیجان آمد که پیامبر (ص) میل دارد از اشعار او بگرید عمامه را از سر برداشت و بر زمین زد و با دستش اشاره نمود، به طرف قبر سیدالشهداء و عرض کرد: یا رسول‌الله منتظری من بخوانم و بشنوی؟ اینجا نظر کن این کشته فتاده به هامون حسین توست وین صید دست و پا زده خون حسین توست خاموش محتشم که دل سنگ آب شد مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد ملکی صدا زد، محتشم پیامبر غش کرد، لذا محتشم از منبر پایین آمد. چون رسول خدا (ص) به هوش آمد، ردای مبارک خود را به عنوان خلعت به او عطا فرمود. مقبل می‌گوید با خود گفتم خاک بر سرت، ای بی‌قابلیت، این همه شعر و مرثیه گفته‌ای، حال معلوم شد که پسند نشده، تو حاضر بودی و پیامبر (ص) اعتنا نفرمود به تو، محتشم را احضار فرمود و اضعار خود را خواند و پیامبران گریستند و به خلعت مفتخر گردید. پس خود را بسیار ملامت نمودم و راضی بودم که زمین شکافته شود و من بر زمین فرو روم و خواستم زودتر از صحن بیرون روم که مبادا آشنایی مرا ببیند و خجالت بکشم. چون روانه شدم، و نزدیک درب صحن رسیدم، دیدم حوریه سیاه‌پوش، از حرم بیرون آمد و دوان‌دوان رفت خدمت پیامبر (ص) و عرض کرد یا رسول‌الله (ص) دخترت فاطمه (س) می‌گوید: چرا دل مقبل را شکستی او هم برای فرزندم حسین (ع) مرثیه گفته است. در این هنگام فرمود مقبل بیا، دخترم فاطمه (س) میل دارد تو هم اشعار خود را بخوانی، مقبل می‌گوید بدین شعف چیزی نمانده بود، که جانم از بدنم برود، آمدم تعظیم کردم و رفتم بالای منبر، در پله اول ایستادم، حضرت نفرمود بالاتر برو فرمود بخوان. پس دانستم که میان من و محتشم، چه قدر فرق است، با خود خیال می‌کردم که در مقابل آن مرثیه‌های دلسوز و پر گریه محتشم چه بخوانم، یادم آمد که واقعه شهادت را از همه بهتر به نظم آورده‌ام سه شعر خواندم و عرض کردم یا رسول‌الله روایت است که چون تنگ شد بر او میدان فتاده از حرکت ذوالجناح از جولان نه ذوالجناح دگر تاب اسقامت داشت نه سید الشهدا (ع) بر جدال طاقت داشت هوا زباد مخالفت چه قیرگون گردید عزیز فاطمه از اسب سرنگون گردید بلند مرتبه شاهی زصدر زین افتاد اگر غلط نکنم عرش بر زمین افتاد چون این شعر را خواندم، صدای شیون بلند شد، و پیامبر اکرم (ص) بر سر می‌زد و می‌گفت واولداه، که یک مرتبه حوریه‌ای صدا زد، مقبل بس است. فاطمه زهرا (س) روی قبر حسین (ع) غش کرد. مقبل می‌گوید از منبر فرود آمدم در دلم گذشت کاش مرا هم خلعتی مرحمت می‌کردند، که در نزد امثال و اقران، و نزد محتشم سرافراز می‌شدم. که ناگاه دیدم از حرم مطهر، جوانی بی‌سر، و با بدن پاره‌پاره، بیرون آمد، و از حلقوم بریده فرمود: مقبل دلت نشکند، خلعت تو را هم خودم می‌دهم. 🇮🇷@progress2
🔺نه ظلم کنیم، نه ظلم بپذیریم و نه مقابلش سکوت کنیم ✍پیام عاشورایی رئیس‌جمهور پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس: 🔹أمّا بعد؛ دنیا چنان است که گویی هرگز نبوده و آخرت چنان که گویی همواره بوده است 🔹امام حسین(ع) به ما آموخت در برابر ظلم، وسوسه قدرت و منفعت‌طلبی بایستیم؛ می‌شود جان را داد، اما آزادگی را نه؛ می‌توان تنها ماند، اما حقیقت را رها نکرد. نه ظلم کنیم، نه ظلم بپذیریم و نه مقابلش سکوت کنیم https://eitaa.com/PadDolat/76039
Seyed Majid BanifatemehMajid Banifatemeh - Yara Delbaro Deldara Mahe Jahanara.mp3
زمان: حجم: 15.5M
مداحی ماندگار حاج سید مجید بنی فاطمه می کشد عشق تو آخر سر ما را... 🇮🇷@progress2
باطن این پیام بوی طراحی موساد می‌دهد. با این پیام خیلی ریز فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی را از سپاه امام حسین جدا کرده است. همان فرماندهانی که در فهرست ترور شمر زمان [ آمریکا و متحدینش] هستند توسط به ظاهر خودی ها ترور شخصیتی می‌شوند. ‌گویا ابن زیادها با لباس حسین در میان کوفیان رخنه کرده اند و خود را حسینی جلوه می دهند. نمی دانم این پیام ابتدا توسط کدام سرویس امنیتی دشمن طراحی شده اما این پیام هوشمندانه‌ی دشمن توسط عده ای هموطنان ناآگاه ضریب می خورد. 📝بر اساس متنی از جناب رضا خانعلی زاده(با کمی ویرایش) 🔴مطلب مرتبط جناب بهرام زاده: https://eitaa.com/GoftarGah/1035 🇮🇷@progress2
سلام و عرض ادب تذکر به ریاست محترم جمهور - مرکز حفظ و نشر آثار آیت الله سیفی مازندرانی(حفظه الله) https://seyfimazandarani.com/akhbar/peygham/%d8%aa%d8%b0%da%a9%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d9%85-%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1/ در خصوص نامه تذکر آمیز یکی از مراجع بزرگوار تقلید؛ سخنان دکتر پزشکیان، عالی و به سبک همیشه همراه با کمک گرفتن از آیات و روایات برای تفهیم بیشتر اتحاد و انسجام و پرهیز از نقد عمومی و توهین آمیز بود و حقیقتا مفید بود؛ و لذا احتمالا این تذکر عالم گرامی، بیشتر معطوف به برداشت نادرست از بخشی از بیانیه رهبر معظم انقلاب حفظه الله انجام شده است، در ادامه عنایت کنیم جایگاه علمای دین همواره رفیع و محترم است، اما گاهی اوقات به دلیل کمبود اطلاعات دقیق یا شنیدن شایعات، ممکن است توسط اطلاعات نادرست برخی اطرافیان ناآگاه دچار سوءتفاهم شده و نظراتی نادرست درباره‌ی مسئولین ابراز کنند. این موضوع ناخواسته سبب می شود دیدگاه‌های نادرست، به جای افراد، به آن مقام‌های معزز نسبت داده شود. لذا خاکسارانه از محضر اطرافیان علما، استدعا می‌شود پیش از هرگونه قضاوت، از صحت اطلاعات اطمینان حاصل گردد.. قبل‌تر نیز هشدارهایی از سوی دیگر افراد دلسوز، بر مبنای عواقب تجمعات برخی افراد و فشارهای عده ای از هموطنان عزیز در قالب تحمیل نظرات خود به علمای دین داده شده بود امیدواریم این مسائل بیش از قبل مورد توجه این عزیزان دلسوز قرار بگیرد و با توجه به اینکه مستندات و فرمایشات بزرگان نظام اعم از سرداران سپاه و ارتش همگی صحه گذاری برای پای کار مقاومت بودن ، این سرباز انقلاب دکتر پزشکیان است، و از یکپارچگی جبهه میدان نظامی و دیپلماسی همواره سخن گفته اند، محتوای این نحو انتقادات صحیح به نظر نمی رسد و بویژه نشر در قالب نامه سرگشاده حاصل و نتیجه خوبی جز تحقیر و یا اتهام بیشتر به این مقام عالی کشور نخواهد داشت. کاش این عالم بزرگوار نامه خود را به صورت شخصی ارائه می دادند؛ و قطعا که همگی می دانیم توصیه های علمای دین جز از روی دلسوزی نیست و بویژه در خفا تذکر دادن، ضمن امکان رد و بدل نظرات و از بین رفتن ابهامات بویژه در این زمینه که بزرگواران بسیاری متاسفانه دچار تردید و دور شدن از حقیقت شدند، حس مطلوب دو طرفه و اثرگذاری بیشتری را هم روی جان برکفان مسئول ما خواهد گذاشت و مصمم تر پای کار رهبر و پیشبرد اهداف جبهه مقاومت خواهند ماند. 🔴مطالب مشروح مرتبط زیر را لطفاً مطالعه بفرمایید: 🔴امام شهید از ما خواستند در جهت اعتلای آبروی ملت و کشور سخن بگوییم: https://eitaa.com/progress2/35189 🔴تکالیف راهبردی امام شهید چیست؟ وظیفه روحانیت معظم در تبیین تکالیف راهبردی امام شهید: 🔴روحانیون معظم در جهت افزایش سکینه و آرامش در قلوب مردم سخن بگویند: https://eitaa.com/progress2/35194 🔴من از اینکه به رؤسای کشور، به رئیس‌جمهور و دیگران در یک‌چنین شرایط مهمّ بین‌المللی و داخلی اهانت بشود بشدّت پرهیز میکنم و نمی‌گذارم و منع میکنم، نهی میکنم کسانی را؛ حالا ممکن است در مجلس باشد، ممکن است بیرون مجلس باشد، ممکن است هر جا باشد. قدر اینها را بدانیم ما، قدر مسئولینی که وقتی یک‌چنین حادثه‌ای برای کشور پیش می‌آید، از مردم کناره نمی‌گیرند. گاهی داشتیم ما در گذشته، مردم وسط میدان بودند، مسئولین تماشا میکردند، گاهی هم علیه مردم یک حرفی میزدند. این دفعه، نخیر، مسئولین در کنار مردم بودند، توی مردم بودند، با مردم حرکت کردند، با همان هدف تلاش کردند، کار کردند. این قدرشناسی باید بشود. این خیلی مهم است: https://eitaa.com/khamenei_ir/44131 🔴🔴🔴پیوست محتوایی در باب نقد و تذکر این عالم بزرگوار: 🔴 نظراتی مستدل و با احتمال منطقی در باب فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه الله در بیانیه اخیر ایشان پاسخها در : 🔴 تصاویر مستند: https://eitaa.com/progress2/35420 🔴متن اول: https://eitaa.com/progress2/35421 🔴ادامه در متن دوم: https://eitaa.com/progress2/35422 🔴ادامه در متن سوم: https://eitaa.com/progress2/35423 🇮🇷@progress2
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا