eitaa logo
دارالقرآن سردار سلیمانی نهاوند
1.7هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
11.8هزار ویدیو
545 فایل
به‌نامِ‌خُدا به‌یادِ‌خُدا برایِ‌خُدا 🌟ایتا : @q_sr_nahavand ارتباط با ادمین: @sejjil2023 ارسال نظرات و پیشنهاداتتون https://harfeto.timefriend.net/16940356452107
مشاهده در ایتا
دانلود
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «لَهُم مِّن جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَمِن فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ» براى آنها بسترى از (آتشِ) دوزخ، و روى آنها پوششى (از آن) است و اینچنین ستمکاران را جزا مى دهیم. (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۴۱) ❇تفســــــیر ❇ در آیه بعد، به قسمتى دیگر از مجازات دردناک آنها اشاره کرده مى فرماید: براى این گونه افراد، بسترهائى از جهنم و آتش سوزان است و روى آنها پوشش هائى از همان آتش سوزان قرار دارد (لَهُمْ مِنْ جَهَنَّمَ مِهادٌ وَ مِنْ فَوْقِهِمْ غَواش). 🌼🌼🌼 و باز براى تأکید اضافه مى کند: این چنین ظالمان و ستمگران را کیفر مى دهیم (وَ کَذلِکَ نَجْزِی الظّالِمینَ). جالب این که گاهى از آنها به عنوان مجرم، گاهى، ظالم و گاهى تکذیب کننده آیات پروردگار و گاهى متکبر تعبیر مى کند که همه آنها در واقع به یک حقیقت برمى گردد. 🌼🌼🌼 مِهاد جمع مهد (بر وزن عهد) به معنى بستر است، غَواش که در اصل غواشى جمع غاشیه بوده، به معنى پوشش است و به خیمه نیز اطلاق مى گردد، در آیه بالا ممکن است به معنى خیمه و یا به معنى پوشش بوده باشد. (تفســــــیر نمونه، ذیل آیه ۴۱ سوره مبارکه اعراف)
💥اطلاعیه بسم الله الرحمن الرحیم با توجه به وقوع سیل در استانهای سیستان وهرمزگان، پایگاه شهید صیاد شیرازی مسجد سیدالشهدا شهرک شهید حیدری اقدام به جمع آوری کمک های مردمی از قبیل، کمک‌های نقدی، چادر.پتو. کنسرو.وسائل گرمایشی.البسه گرم نو، خشکبار.برنج و .. مینمایدلذاجهت کمک رسانی از عزیزان دعوت می‌شود، کمک های خود را به ایستگاه مستقر در مقابل مسجد سیدالشهدا واقع در شهرک شهید حیدری تحویل دهند. تلفن تماس:09186774082 (اجرکم عند الله) 🔮 آدرس کانال در تلگرام 👇👇 t.me/shahrakheidarynews 🔮سروش 👇👇 sapp.ir/shahrakheidarynews 🔮 ایتا 👇👇 eitaa.com/shahrakheidarynews 🔮اینستاگرام👇👇 http://instagram.com/shahrakheidarynews
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَا نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» و کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند ـ البتّه هیچ کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمى کنیم ـ آنها اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند. (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۴۲) ❇تفســــــیر ❇ آرامش کامل و سعادت جاویدان همان گونه که سابقاً اشاره کردیم، روش قرآن این است که براى تأکید مطلب، گروه هاى مختلف و سرنوشت آنها را در برابر یکدیگر نهاده و با مقایسه به یکدیگر، چگونگى وضع آنها را تشریح کند. در آیات گذشته بحث از سرنوشت منکران آیات خدا و متکبران و ظالمان بود. در اینجا آینده روشن افراد با ایمان را چنین شرح مى دهد: کسانى که ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند... اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند (وَ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ... أُولئِکَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فیها خالِدُونَ). 🌼🌼🌼 ولى در میان این جمله (یعنى در میان مبتدا و خبر) یک جمله معترضه که اشاره به پاسخ بسیارى از سؤالات است بیان کرده، مى فرماید: ما هیچ کس را جز به اندازه توانائیش تکلیف نمى کنیم (لا نُکَلِّفُ نَفْساً إِلاّ وُسْعَها). اشاره به این که کسى تصور نکند قرار گرفتن در صف افراد با ایمان و انجام عمل صالح، در دسترس همه کس نیست و جز افراد معدودى قدرت بر وصول به آن ندارند; چرا که تکالیف پروردگار به اندازه قدرت افراد است و به این وسیله راه را بر روى همه کس اعم از عالم و جاهل، کوچک و بزرگ و در هر سن و سال گشوده و همه را دعوت به پیوستن به این صف مى کند، و البته از هر کس به اندازه استعداد فکرى و جسمى و امکاناتش انتظار دارد. این آیه مانند بسیارى دیگر از آیات قرآن، وسیله نجات و سعادت جاویدان را منحصراً ایمان و عمل شایسته، معرفى مى کند و به این ترتیب به عقیده خرافى مسیحیان امروز که وسیله نجات را قربانى شدن مسیح(علیه السلام) در برابر گناهان بشریت مى دانند، خط بطلان مى کشد. اصرار قرآن روى مسأله ایمان و عمل صالح در آیات مختلف براى کوبیدن این طرز تفکر و مانند آن است. (تفســــــیر نمونه، ذیل آیه ۴۲ سوره مبارکه اعراف)
رهبر معظم انقلاب اسلامی در #نماز_جمعه_تاریخ_ساز: 🔹حاج قاسم سلیمانی را باید به چشم یک مکتب نگاه کنیم ، به یک مدرسه دست آموز باید نگاه کنیم تا اهمیت این قضیه روشن خواهد شد.
⭕ پوتیـن رئیس‌جمهـور روسیـه گفتـه : یه مترجم برام بیـارید که صحبت‌های امروز رو برام | کلمـه به کلمـه | ترجمـه کنـه✍ چون هرچـه امروز رهبـر ایران درمـورد آینـده جهـان می‌گوید قطعـا اتفـاق خواهـد افتـاد..!☝️
جنتلمن های مذاکره ، تروریست های فرودگاه بغداد هستند. @darolquranebasijenahavand
آیه 43 سوره اعراف
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الْأَنْهَارُ ۖ وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ ۖ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ ۖ وَنُودُوا أَن تِلْكُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ» و آنچه در دلها از کینه و حسد دارند، برمى کَنیم (تا در صفا با هم زندگى کنند). و از زیر (قصرهاى) آنها، نهرها جارى است. مى گویند: «ستایش مخصوص خداوندى است که ما را به این (همه نعمتها) رهنمون شد. و اگر خدا ما را هدایت نکرده بود، ما (به اینها) راه نمى یافتیم. مسلّماً فرستادگان پروردگار ما حق را آوردند.» و (در این هنگام) به آنان ندا داده مى شود که: «این بهشت را در برابر اعمالى که انجام مى دادید، به ارث بردید.» (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۴۳) ❇تفســــــیر ❇ در آیه بعد، به یکى از مهم ترین نعمت هائى که خدا به بهشتیان ارزانى مى دارد، و مایه آرامش روح و جان آنها است اشاره کرده، مى فرماید: کینه ها، حسدها و دشمنى ها را از دل آنها بر مى کنیم (وَ نَزَعْنا ما فی صُدُورِهِمْ مِنْ غِلّ). غِلّ در اصل، به معنى نفوذ مخفیانه چیزى است، و به همین جهت به حسد و کینه و دشمنى که به طرز مرموزى در جان انسان نفوذ مى کند، غِلّ گفته مى شود، و اگر به رشوه نیز غلول مى گویند، به این مناسبت است که نفوذ مخفیانه براى انجام خیانتى مى باشد. 🌼🌼🌼 در حقیقت یکى از بزرگ ترین ناراحتى هاى انسان ها در زندگى دنیا که سرچشمه پیکارهاى وسیع اجتماعى مى شود، و علاوه بر خسارت هاى سنگین جانى و مالى آرامش روح را به کلى بر هم مى زند، همین کینه توزى و حسد است. بسیارى را مى شناسیم که در زندگى هیچ چیز کم ندارند، تنها رنج و عذاب الیم آنها حسد نسبت به وضع دیگران، و کینه توزى است که زندگى مرفه آنها را عرصه تاخت و تاز لشکر اندوه و غم و فعالیت هاى خسته کننده بى دلیل مى سازد. بهشتیان به کلى از بدبختى هاى ناشى از این گونه صفات برکنارند، نه کینه اى دارند، نه حسدى و نه عواقب شوم این صفات زشت. آنها با هم در نهایت دوستى و محبت و صفا و صمیمیت و آرامش زندگى مى کنند، همه از وضع خود راضیند، حتى آنها که در مقامات پائینترى قرار دارند نسبت به وضع کسانى که مقام آنها بالاتر است، رشک و حسد نمى برند، و به این ترتیب، بزرگ ترین مشکل همزیستى سالم آنها حل شده است. 🌼🌼🌼 قرآن پس از ذکر این نعمت روحانى، به نعمت مادى و جسمانى آنها اشاره کرده، مى فرماید: از زیر قصرهاى آنها نهرهاى آب جریان دارد (تَجْری مِنْ تَحْتِهِمُ الأَنْهارُ). سپس رضایت و خشنودى کامل و همه جانبه اهل بهشت را با این جمله منعکس مى کند که آنها مى گویند: حمد و سپاس مخصوص خداوندى است که ما را به این همه نعمت رهنمون شد و اگر او ما را راهنمائى نمى کرد؛ هرگز، هدایت نمى یافتیم، این توفیق او بود که دست ما را گرفت و از گذرگاه هاى زندگى عبور داد و به سر منزل سعادت رسانید (وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَ ما کُنّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللّهُ). آن گاه مى افزاید: آنها چنین اقرار مى کنند: مسلماً فرستادگان پروردگار ما، راست مى گفتند و ما با چشم خود درستى گفتار آنها را هم اکنون مى بینیم (لَقَدْ جاءَتْ رُسُلُ رَبِّنا بِالْحَقِّ). و سرانجام مى فرماید: در این هنگام ندائى بر مى خیزد، و این جمله را در گوش جان آنها سر مى دهد که این بهشت را به خاطر اعمال پاکتان به ارث بردید (وَ نُودُوا أَنْ تِلْکُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوها بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ). 🌼🌼🌼 بار دیگر به این حقیقت مى رسیم که نجات در سایه عمل صالح است، نه پندارها و خیالات بى اساس. «أُورِثْتُمُوها» از ماده ارث گرفته شده و ارث در اصل به معنى انتقال یافتن مال و ثروتى از کسى به دیگرى است بدون این که قراردادى در میان آنها باشد (یعنى از مسیر طبیعى نه خرید و فروش و مانند آن) و اگر به انتقال اموال میت به بازماندگانش ارث گفته مى شود، نیز از همین نظر است. (تفســــــیر نمونه، ذیل آیه ۴۳ سوره مبارکه اعراف)
سه نکته درباره غلط خواندن نماز 💠سه نکته درباره غلط خواندن ✅1- ادای صحیح حروف و کلمات در ذکرهای واجب نماز، شرط صحت آن است. بنابراین چنانچه از روی عمد، کلمه ای را غلط بخواند نمازش باطل است.[1] ✅2- انسان باید نماز را یاد بگیرد که غلط نخواند. و کسی که به هیچ قسم نمی تواند صحیح آن را یاد بگیرد، باید هر طور که می تواند بخواند، و احتیاط مستحب آن است که نماز را به جماعت بجا آورد.[2] ✅3- اگر انسان کلمه ای را صحیح بداند و در نماز همانطور بخواند و بعد بفهمد غلط خوانده لازم نیست دوباره نماز را بخواند و یا اگر وقت گذشته قضا نماید.[3] 📚منابع: [1] فرهنگ فقه، ج 5، ص 605. [1] توضيح المسائل مراجع، م 997. [3] همان، م 1001. 👇 @darolquranebasijenahavand