eitaa logo
کانون نهج البلاغة پردیس آیت الله طالقانی ( ره ) قم
284 دنبال‌کننده
422 عکس
257 ویدیو
25 فایل
یا علی 🇮🇷💐┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈💐🇮🇷 🌻کانون نهج البلاغة نهاد مقام معظّم رهبری🌻 🌷دانشگاه فرهنگیان🌷 🌺پردیس آیت الله طالقانی(ره) قم🌺 🌼برگزاری جلسات،ارائهٔ محتوا🌼 🌾ارتباط و تعامل با ما @javanhossini67
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ "فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه ی آزادی" 🇮🇷🇮🇷امام خامنه ای حفظه الله تعالی: روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل چقدر سعی کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول این سال ها که روز قدس را که نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیسم است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت های عالم برخوردار باشد. 🕊 ای_شویم ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️‌ تفاوت روز قدس امسال با هر سال میدونین چیه؟ 🔹‌ امسال مردم اسرائیل هم همراه ما دارن پرچمشونو آتیش میزنند 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه خطبهٔ ١٨ - خودمحورى در قضاوت و من كلام له عليه‌السلام في ذم اختلاف العلماء في الفتيا (نكوهش از اختلاف رأى عالمان در احكام قطعى اسلام) و فيه يذم أهل الرأي و يكل أمر الحكم في أمور الدين للقرآن نكوهش اهل رأى (خودمحورى در قضاوت) ذم أهل الرأي تَرِدُ عَلَى أَحَدِهِمُ اَلْقَضِيَّةُ فِي حُكْمٍ مِنَ اَلْأَحْكَامِ فَيَحْكُمُ فِيهَا بِرَأْيِهِ دعوايى نسبت به يكى از احكام اجتماعى نزد عالمى مى‌برند كه با رأى خود حكمى صادر مى‌كند. ثُمَّ تَرِدُ تِلْكَ اَلْقَضِيَّةُ بِعَيْنِهَا عَلَى غَيْرِهِ فَيَحْكُمُ فِيهَا بِخِلاَفِ قَوْلِهِ پس همان دعوا را نزد ديگرى مى‌برند كه او درست بر خلاف رأى اوّلى حكم مى‌دهد. ثُمَّ يَجْتَمِعُ اَلْقُضَاةُ بِذَلِكَ عِنْدَ اَلْإِمَامِ اَلَّذِي اِسْتَقْضَاهُمْ سپس همۀ قضات نزد رييس خود كه آنان را به قضاوت منصوب كرده، جمع مى‌گردند. فَيُصَوِّبُ آرَاءَهُمْ جَمِيعاً او رأى همه را بر حق مى‌شمارد!. وَ إِلَهُهُمْ وَاحِدٌ در صورتى كه خدايشان يكى، وَ نَبِيُّهُمْ وَاحِدٌ پيغمبرشان يكى، وَ كِتَابُهُمْ وَاحِدٌ و كتابشان يكى است، أَ فَأَمَرَهُمُ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ بِالاِخْتِلاَفِ فَأَطَاعُوهُ آيا خداى سبحان، آنها را به اختلاف، امر فرمود، كه اطاعت كردند؟ أَمْ نَهَاهُمْ عَنْهُ فَعَصَوْهُ يا آنها را از اختلاف پرهيز داد و معصيت خدا نمودند؟. الحكم للقرآن أَمْ أَنْزَلَ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ دِيناً نَاقِصاً فَاسْتَعَانَ بِهِمْ عَلَى إِتْمَامِهِ آيا خداى سبحان، دين ناقصى فرستاد و در تكميل آن از آنها استمداد كرده است‌؟ أَمْ كَانُوا شُرَكَاءَ لَهُ فَلَهُمْ أَنْ يَقُولُوا وَ عَلَيْهِ أَنْ يَرْضَى آيا آنها شركاء خدايند كه هر چه مى‌خواهند در احكام دين بگويند و خدا رضايت دهد؟. أَمْ أَنْزَلَ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ دِيناً تَامّاً فَقَصَّرَ اَلرَّسُولُ صلى‌الله‌عليه‌وسلم عَنْ تَبْلِيغِهِ وَ أَدَائِهِ آيا خداى سبحان، دين كاملى فرستاد پس پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در ابلاغ آن كوتاهى ورزيد؟ وَ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ يَقُولُ مٰا فَرَّطْنٰا فِي اَلْكِتٰابِ مِنْ شَيْءٍ در حالى كه خداى سبحان مى‌فرمايد: «ما در قرآن چيزى را فروگذار نكرديم». وَ فِيهِ تِبْيَانٌ لِكُلِّ شَيْءٍ و فرمود: «در قرآن بيان هر چيزى است». وَ ذَكَرَ أَنَّ اَلْكِتَابَ يُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضاً وَ أَنَّهُ لاَ اِخْتِلاَفَ فِيهِ و ياد آور شديم كه: بعض قرآن گواه بعض ديگر است و اختلافى در آن نيست. فَقَالَ سُبْحَانَهُ وَ لَوْ كٰانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اَللّٰهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اِخْتِلاٰفاً كَثِيراً پس خداى سبحان فرمود: «اگر قرآن از طرف غير خدا نازل مى‌شد اختلافات زيادى در آن مى‌يافتند» وَ إِنَّ اَلْقُرْآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ همانا قرآن داراى ظاهرى زيبا و باطنى ژرف و ناپيداست، لاَ تَفْنَى عَجَائِبُهُ مطالب شگفت آور آن تمام نمى‌شود، وَ لاَ تَنْقَضِي غَرَائِبُهُ و اسرار نهفته آن پايان نمى‌پذيرد وَ لاَ تُكْشَفُ اَلظُّلُمَاتُ إِلاَّ بِهِ و تاريكى‌ها بدون قرآن بر طرف نخواهد شد. 🕊 ای_شویم ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯
نهج البلاغه نامهٔ ۱۸ - نامه به عبدالله بن عباس در مورد روش برخورد با مردم و من كتاب له عليه‌السلام إلى عبد الله بن عباس و هو عامله على البصرة (نامه به فرماندار بصره عبد اللّه بن عباس در سال 36 هجرى پس از جنگ جمل) وَ اِعْلَمْ أَنَّ اَلْبَصْرَةَ مَهْبِطُ إِبْلِيسَ وَ مَغْرِسُ اَلْفِتَنِ فَحَادِثْ أَهْلَهَا بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِمْ وَ اُحْلُلْ عُقْدَةَ اَلْخَوْفِ عَنْ قُلُوبِهِمْ بدان، كه بصره امروز جايگاه شيطان، و كشتزار فتنه‌هاست. با مردم آن به نيكى رفتار كن، و گره وحشت را از دل‌هاى آنان بگشاى وَ قَدْ بَلَغَنِي تَنَمُّرُكَ لِبَنِي تَمِيمٍ وَ غِلْظَتُك عَلَيْهِمْ وَ إِنَّ بَنِي تَمِيمٍ لَمْ يَغِبْ لَهُمْ نَجْمٌ إِلاَّ طَلَعَ لَهُمْ آخَرُ وَ إِنَّهُمْ لَمْ يُسْبَقُوا بِوَغْمٍ فِي جَاهِلِيَّةٍ وَ لاَ إِسْلاَمٍ بد رفتارى تو را با قبيلۀ «بنى تميم» و خشونت با آنها را به من گزارش دادند، همانا «بنى تميم» مردانى نيرومندند كه هر گاه دلاورى از آنها غروب كرد، سلحشور ديگرى جاى آن درخشيد، و در نبرد، در جاهليّت و اسلام، كسى از آنها پيشى نگرفت وَ إِنَّ لَهُمْ بِنَا رَحِماً مَاسَّةً وَ قَرَابَةً خَاصَّةً نَحْنُ مَأْجُورُونَ عَلَى صِلَتِهَا وَ مَأْزُورُونَ عَلَى قَطِيعَتِهَا و همانا آنها با ما پيوند خويشاوندى، و قرابت و نزديكى دارند، كه صله رحم و پيوند با آنان پاداش، و گسستن پيوند با آنان كيفر الهى دارد فَارْبَعْ أَبَا اَلْعَبَّاسِ رَحِمَكَ اَللَّهُ فِيمَا جَرَى عَلَى لِسَانِكَ وَ يَدِكَ مِنْ خَيْرٍ وَ شَرٍّ فَإِنَّا شَرِيكَانِ فِي ذَلِكَ وَ كُنْ عِنْدَ صَالِحِ ظَنِّي بِكَ وَ لاَ يَفِيلَنَّ رَأْيِي فِيكَ وَ اَلسَّلاَمُ پس مدارا كن اى ابو العباس! اميد است آنچه از دست و زبان تو از خوب و يا بد، جارى مى‌شود، خدا تو را بيامرزد، چرا كه من و تو در اينگونه از رفتارها شريكيم. سعى كن تا خوش بينى من نسبت به شما استوار باشد، و نظرم دگرگون نشود، با درود 🕊 ای_شویم ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯
نهج البلاغه حکمت ۱۸ - نکوهش بی تفاوتی وَ قَالَ عليه‌السلام فِي اَلَّذِينَ اِعْتَزَلُوا اَلْقِتَالَ مَعَهُ خَذَلُوا اَلْحَقَّ وَ لَمْ يَنْصُرُوا اَلْبَاطِلَ و درود خدا بر او، فرمود: (در بارۀ آنان كه از جنگ كناره گرفتند) حق را خوار كرده، باطل را نيز يارى نکردند. 🕊 ای_شویم ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا