فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی 1.pdf
28.2M
👆👆
📚 فرهنگ بزرگ ضربالمثلهای فارسی ج 1، دکتر حسن ذوالفقاری
✍️ "فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی" فرهنگی است دو جلدی از دکتر "حسن ذوالفقاری" که در آن چیزی قریب به صد هزار ضربالمثل را از اقوام مختلف ایرانی و کشورهای فارسیزبان جمعآوری و بر اساس حروف الفبا مرتب کرده و یکجا در اختیار خوانندگان قرار داده است.
🌿این اثر که یک گنجینۀ گرانبها برای محققان و فارسیزبانان به حساب میآید، با برخورداری از نمایۀ کلید واژه و موضوع، این امکان را برای مخاطب فراهم کرده که هر چه راحتتر و سریعتر به ضربالمثل مد نظر خود دست پیدا کند.
👤دکتر "حسن ذوالفقاری" در کنار تیم تدوین، این امثال را از بیش از چهارصد متن تاریخی و ادبی استخراج نموده که این منابع به طور دقیق ذکر شدهاند و مثلهای انتخاب شده در زمرۀ رایجترین امثال موجود در میان فارسیزبانان به شمار میروند.
📗 در بخش ابتدایی کتاب "فرهنگ بزرگ ضربالمثلهای فارسی" پس از مقدمه و توضیح دربارۀ مراحل و روش کار، چیزی نزدیک به صد و پنجاه صفحه به مباحث مثلنگاری نظیر تعریف ضربالمثل، ویژگیهای آن، تفاوت با دیگر گونههای ادبی و زبانی، تاریخچۀ تدوین ضربالمثلها، طبقهبندی آنها بر اساس ساخت زبانی، لحن و بیان، رواج و قدمت، ریشه، زیباییشناسی، درون مایه و محتوای ضربالمثل اختصاص داده شده است...
#معرفی_کتاب
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
🔰 نظارت بر درس خواندن
📌 بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»
#همراه_با_علما
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
چرایی و چگونگی تحقیق ۳.m4a
2.84M
👆👆
🔈#صوت مرور مقدماتِ روش تحقیق
📑 چرایی و چگونگی تحقیق ۳
⏳ ۱۱ دقیقه
📌حجت الاسلام والمسلمین جوان
#مباحث_پژوهشی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، #مقدمات_تفسیری
📆 شماره جلسه: ۲۹
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️
♻️ادامه استدلال به حدیث ثقلین جهت اثبات عدم تحریف قرآن کریم.
🔺1⃣استدلال اصلی برای عدم تحریف قرآن، دلیل عقلی است که در جلسات پیش بحث آن گذشت؛ در عین حال از روایات نیز میشود در بحث عدم تحریف قرآن، کمک جست:
🔰به این صورت که ابتدا رسالت رسول خدا را از راه دیگری غیر از قرآن، یعنی با معجزات دیگر پیامبر، اثبات میکنیم؛ آنگاه وقتی ثابت شد که او رسول خداست و رسول هم صادق است و مصدق؛ پس یک صادق مصدّق به ما فرمود که:
«إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ»
🔺2⃣ این دو حقیقت، یعنی قرآن و عترت، برای همیشه خواهند ماند و شما موظفید به این دو حقیقت تمسک کنید؛ زیرا باید خود را از ضلالت برهانید و این دو حقیقت هم مستقل و جدای از هم نیستند و متحدند، یعنی امام سخنی نمیگوید که مخالف قرآن کریم باشد و قرآن کریم هم مردم را بدون راهنما و سرپرست رها نکرده است.
🔺3⃣ از طرف دیگر، چون برای اعتبار روایات، ابتدا محتوای آنها را با محتوای قرآن کریم میسنجیم و اگر موافق با قرآن کریم بود، میگوییم این روایت سنداً معتبر است.
بنابراین در بین این دو ثقل، قرآن کریم اصل و ثقل اکبر است و اگر قرآن تحریف شده بود یا باشد، آنگاه نمیتوان گفت که این کتاب انسان را تا ابد از ضلالت میرهاند.
🔰اما این بحث نکاتی دارد:
1⃣این حدیث چون متواتر است، سندش قطعی است و میتوان از آن برای استدلال در عدم تحریف قرآن کریم استفاده نمود.
2⃣ توجه بفرمایید که مقام شامخ امام معصوم در عَرض قرآن کریم است، اما در حدیث ثقلین که فرمود این دو برای همیشه با هم میمانند و جدا نمیشوند (إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ) ؛ منظور شخصیت حقوقی اهل بیت علیهم السلام است، یعنی امامت و نه شخصیت حقیقی آنها. و رجوع به امامت یعنی رجوع به افکار، عقاید، اخلاق و اعمال آنان یعنی روایات آنان.
✅دلیل روایی دیگر بر صیانت قرآن کریم از تحریف، روایات عرضه بر قرآن است که معصومین در خلال این روایات که به حد تواتر نیز رسیده است فرمودهاند:
از آنجایی که به نام ما احادیث جعل میکنند و دشمنان ما باطل را به ما نسبت میدهند، شما موظفید هر چه که از ما نقل کردهاند بر کتاب خدا عرضه کنید؛ اگر موافق با کتاب خدا بود اخذ کنید و اگر مخالف با کتاب خدا بود ترکش کنید، چون باطل است و ما هرگز حرفی که مخالف با قرآن است، نمیگوییم.
🔺بنابراین وقتی خود روایات فرمودند به نام ما خیلی جعل میکنند، چون شبیه سخن ما میتوانند سخن بگویند، ولی شبیه قرآن نمیتوانند سخن بگویند؛ پس هر چه از ما رسیده است را بر قرآن عرضه کنید؛ حال اگر این میزان الهی یعنی قرآن کریم، تحریف شده باشد، آیا میتوان روایات را با میزان و ترازوی تحریف شده سنجید؟
🔰توجه بفرمایید که روایاتی که مساله عرضه بر قرآن را مطرح میکنند، این چنین نیست که فقط مخصوص صدر اسلام باشند یا مربوط به آیات الاحکام یا مربوط به زمان حکومت حضرت امیر و مانند آن باشند؛ بلکه یک اصل کلی را تذکر میدهند.
#تفسير_قرآن #همراه_با_علما
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
94-29.mp3
14.43M
👆👆
🎙#صوت تفسیر قرآن
🔺 جلسه مقدماتی ۲۹
📚 مفسر: علامه جوادی آملی
#تفسير_قرآن #همراه_با_علما
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | کلام ولایت
💠پیشرفت اخلاقی💠
🔶یکی دیگر از ضعف های ما این است که ما به موازات علم، پیشرفت اخلاقی و تزکیه ی اخلاقی و نفسی پیدا نکردیم...
🔻نماز جمعه، رهبر انقلاب، ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
#همراه_با_علما
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
📗 متن کامل 40 هزار پایاننامه ارشد و دکتری
🔶 متن کامل بیش از ۴۱ هزار پایاننامه ارشد و رساله دکتری روی وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران قرار گرفت.
📚 لینک کتابخانه دیجیتال:
http://utdlib.ut.ac.ir/
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
✅لیست جشنوارهها، همایشها و فراخوانهای استانی و کشوری در حال اجرا:
1. هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان (#تمدید_شد)
⌛️مهلت: 31 مرداد 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7987
2. همايش ملي برمدار نور فاطمي
⌛️ مهلت: 13 مهرماه 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7839
3. جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
⌛️مهلت: 31 شهریور 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7807
4. جشنواره سیامین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
⏳مهلت : 31 شهریور 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7811
5. فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی
⏳مهلت: 15 مرداد 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7812
6. فراخوان مقاله دوفصلنامههای حوزه علمیه خراسان:
⌛️مهلت : #دائمی
eitaa.com/howzehpajohesh/1897
7.فراخوان مقاله دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن،
⏳مهلت: #دائمی
eitaa.com/howzehpajohesh/7379
8. فراخوان مقاله حوزه علمیه مروی
⏳مهلت: #دائمی
eitaa.com/howzehpajohesh/7903
9. همایش ملّی نقد آراء تفسیری در سه سدۀ نخست هجری
⌛️مهلت: 20 مهرماه 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7997
10. فرخوان مقاله علامه حسن زاده آملی
⌛️مهلت: چکیده تا 20 تیر و اصل مقاله تا 10 شهریور
eitaa.com/howzehpajohesh/7996
11. کنگره فقیه عارف آیت الله حاج شیخ عباس هاتف قوچانی
⌛️مهلت: 1 دیماه 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7994
12. فراخوان مقاله همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)
⌛️مهلت: 31 مرداد 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7960
13. فراخوان مقاله فصلنامه علمي- تخصصي اسلام شناسي
⌛️مهلت: 30 مرداد 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/7948
14. فراخوان حمایت از طرحهای ققه پزشکی
⌛️مهلت: 15 مرداد 1401
eitaa.com/howzehpajohesh/8000
15. فراخوان چهارمین مرحله جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی
مهلت: 30 آذرماه 1401
https://eitaa.com/howzehpajohesh/8151
16. همایش بینالمللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی»
⏳مهلت: 31 مرداد 1401
https://eitaa.com/howzehpajohesh/8148
17. فصلنامه علمی «تمدن پژوهی»
https://eitaa.com/howzehpajohesh/8132
18. فراخوان مقاله دو فصلنامه علمی، تخصصی "اسلام و ارتباطات میان فرهنگی"
⏳مهلت: تابستان 1401
https://eitaa.com/howzehpajohesh/8161
#اطلاع_رسانی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
امام_حسین_علیه_السلام،_شهید_فرهنگ_پیشرو.pdf
4.24M
👆👆
📚#پی_دی_اف امام حسین علیه السلام
شهید فرهنگ پیشرو انسانیت
نوشته : علامه محمدتقی جعفری
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
از فرات تا فرات 1.pdf
1.94M
👆👆
📚#پی_دی_اف فروغ حق
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
از فرات تا فرات 2.pdf
1.9M
👆👆
📚#پی_دی_اف جلد دوم کتاب از فرات تا فرات
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆
✅نگارش تحقیق:
🌹نکات مهم در نگارش متن تحقیق:
باید توجه داشت که متن تحقیق پایانی یک متن علمی است، بنابراین باید با زبان علمی نگاشته شود و موارد ذیل در آن رعایت شود:
روان بودن و رسایی متن: از به کارگیری واژه های نامأنوس، عبارات پیچیده و نامفهوم، جملات طولانی و… پرهیز شود.
پرهیز از بهکارگیری واژههای غیر فارسی در متن و چکیده :ازبهکاربردن واژه های (عربی، انگلیسی و…)در متن خودداری شود . اگر لازم بود واژه ای نوشته شود معادل فارسی آن را در متن اصلی نوشته و با شماره مشخص کنند و در پاورقی، عربی یا لاتین آن واژه نگاشته شود. مثال: « rational» به معنای عقلانی، منطقی. در متن واژه عقلانی یا منطقی می نویسیم و بعد شماره میزنیم و در پاورقی انگلیسی آن را میآوریم.
پرهیز از قلم فرسایی طولانی و بیهوده و عدم بهکارگیری واژههای احساسی
رعایت علایم نگارشی و ویرایشی در متن: حداقل اصول اولیه نگارش دستور زبان
تطابق محتوا با عنوان : محقق بایستی مطالب محتوایی را در راستای عنوانی که انتخاب کرده و تصویب شده است و همچنین مطابق با طرح تفصیلی که تدوین نموده است بنویسد و از مطالب غیرضروری پرهیز نمایید.
نگارش و بازنویسی محتوا به قلم محقق : مجموعه مطالب و عباراتی که نقل قول مستقیم از منبعی می¬شود، نباید ساختار کلی تحقیق را تشکیل دهد . به گونه¬ای که اگر آن مطالب از متن حذف و برداشته شود، ساختار کلی تحقیق آسیب ببیند.
#مباحث_پژوهشی
✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
🆔 @pajohesh_s
👆👆👆👆👆