eitaa logo
قرآن و عترت
878 دنبال‌کننده
1هزار عکس
398 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
1_41934151.apk
27.74M
👆👆 📲 کتابخانه آیت‌الله جوادی آملی 👌 مجموعه آثار آیت‌الله جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📨 | کلام ولایت ◾ امام حسین (ع) در کربلا هم اهل تبیین بود. [ادامه در عکس] 🔻رهبر انقلاب، ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅لیست جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌های استانی و کشوری در حال اجرا: 1. هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان () ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8165 2. همايش ملي برمدار نور فاطمي ⌛️ مهلت: 13 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7839 3. جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⌛️مهلت: 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7807 4. جشنواره سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت : 31 شهریور 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7811 5. فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی ⏳مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7812 6. فراخوان مقاله دوفصلنامه‌های حوزه علمیه خراسان: ⌛️مهلت : eitaa.com/howzehpajohesh/1897 7.فراخوان مقاله دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن، ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7379 8. فراخوان مقاله حوزه علمیه مروی ⏳مهلت: eitaa.com/howzehpajohesh/7903 9. همایش ملّی نقد آراء تفسیری در سه سدۀ نخست هجری ⌛️مهلت: 20 مهرماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7997 10. فرخوان مقاله علامه حسن زاده آملی ⌛️مهلت: چکیده تا 20 تیر و اصل مقاله تا 10 شهریور eitaa.com/howzehpajohesh/7996 11. کنگره فقیه عارف آیت الله حاج شیخ عباس هاتف قوچانی ⌛️مهلت: 1 دیماه 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7994 12. فراخوان مقاله همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) ⌛️مهلت: 31 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7960 13. فراخوان مقاله فصلنامه علمي- تخصصي اسلام شناسي ⌛️مهلت: 30 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/7948 14. فراخوان حمایت از طرح‌های ققه پزشکی ⌛️مهلت: 15 مرداد 1401 eitaa.com/howzehpajohesh/8000 15. فراخوان چهارمین مرحله جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی مهلت: 30 آذرماه 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8151 16. همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی» ⏳مهلت: 31 مرداد 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8148 17. فصلنامه علمی «تمدن پژوهی» https://eitaa.com/howzehpajohesh/8132 18. فراخوان مقاله دو فصلنامه علمی، تخصصی "اسلام و ارتباطات میان فرهنگی" ⏳مهلت: تابستان 1401 https://eitaa.com/howzehpajohesh/8161 •┈┈••••✨🌺✨•••┈┈• ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ پنج مورد از مهم‌ترین قواعد تایپ صحیح (قوانین حروف‌چینی) به همراه اشتباهات معمول آن: 1️⃣ بین تمام کلمات تنها یک فاصله تایپ کنید. نه بیشتر و نه کمتر؛ 2️⃣ بین حروف یک کلمه، فاصله تایپ نکنید. کلمه‌ای مانند «می‌شود» را با نیم‌فاصله بنویسید. همین‌طور است کلماتی مانند «گیومه‌ها»، «زیاده‌خواه» و... همچنین کلمه‌ای مثل «ای-میل» نیز از آنجا که یک کلمه است نباید فاصله‌ای داخلش داشته باشد. 3️⃣ بین علایمی مانند «نقطه»، «ویرگول»، «نقطه‌-ویرگول» (یا سِمی‌کُلُن)، «دو نقطه» و کلمه ماقبل‌شان فاصله تایپ نشود. و بعد از آنها تنها یک فاصله تایپ شود. 4️⃣ بین «پرانتز» و کلمه‌ی داخل پرانتز فاصله تایپ نشود و بین پرانتز و کلمات خارج پرانتز تنها یک فاصله تایپ شود. این قانون همچنین برای «گیومه»، «آکولاد» و «کروشه» نیز صادق است. 5️⃣ اگر کل جمله‌ای را داخل پرانتز یا گیومه‌ قرار می‌دهید، نقطه‌ی آخر جمله را داخل پرانتز (یا گیومه) قرار دهید. اما اگر تنها کلمه (یا کلمات) انتهایی جمله داخل گیومه هستند، نقطه را بیرون گیومه بگذارید. «علامت تعجب» و «علامت سئوال» هم از همین قانون تبعیت می‌کنند. 👈🏻 نکته 5 رو حتما در مورد رفرنس ها بکار بگیرید.. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍امام رضا علیه السلام: كسى كه از خدا توفيق بخواهد ، ولى تلاش نكند ، در حقيقت ، خودش را مسخره كرده است 📚بحار الأنوار : ج 78 ص 356 💠 امام اميرمؤمنان على عليه السلام:  🔸 "... عَلِّمُوا صِبْيانَكُمْ ما يَنْفَعُهُمُ اللّه ُ بِهِ لاتَغْلِبَ عَلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ" بِـرَأْيِـها ... .  📚 الخصال، ج ٢، ص ۶١۴. 💎 امام اميرمؤمنان على عليه السلام: به كودكان خود، آنچه را خداوند سودمندشان قرار داده است، بياموزيد تا مُرجِئه[مُرجِئه، فرقه اى بودند كه انحرافاتى در عقيده داشتند.] با انديشه خويش بر آنان چيره نشوند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 امیرمؤمنان حضرت امام على علیه السلام می‌فرمایند : 👈 لا غِنَی کالعَقلِ، و لا فَقرَ کالجَهلِ، و لا میراثَ کالاَدَب و لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛ هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.(١) ✅ بهترین ثروت 👈 عقل ✅ بدترین فقر 👈 جهل و نادانی ✅ بهترین ارث 👈 ادب ✅ بهترین پشتیبان 👈 مشورت (با اهلش) 📚 نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 478 ، ح 54 🔷حضرت امام علی(علیه السلام): لَا عُدَّةَ اَنفَعُ مِنَ العَقلِ وَ لَا عَدُوٌّ اَضَرُّ مِنَ الجَهلِ ✍وسيله و ابزاری پر سودتر از عقل، و دشمنی پر ضررتر از جهل نيست. 📗مستدرک الوسائل ج 11 ص 206 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کشکول پرسش و پاسخ.pdf
5.97M
👆👆 📚 ۳۰۰ پرسش و پاسخ مبتلا به 👌توصیه به دوستان طلبه ❤️کاری از طلبه باانگیزه حجت‌الاسلام امیر آرمان صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
کشکول بین الصلاتین 1.pdf
3.11M
👆👆 📚 ۱۰۰ نکته زیبا برای ارائه بین دو نماز 👌توصیه به دوستان طلبه ❤️کاری از طلبه باانگیزه حجت‌الاسلام امیر آرمان صدر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅مروری بر جایگاه ظن در آیات و روایات 📚سوره : الانعام آيه : 116 وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِى ٱلْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ ٱللَّهِ ۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ 🌺و اگر از بیشتر افراد روی زمین اطاعت كنی، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه می‌كنند. زیرا آنان جز از گمان پیروی نمی‌كنند وآنان، جز به حدس و گمان نمی‌پردازند. 📚سوره : يونس آيه : 36 وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا ۚ إِنَّ ٱلظَّنَّ لَا يُغْنِى مِنَ ٱلْحَقِّ شَيْـًٔا ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌۢ بِمَا يَفْعَلُونَ 🌺وبیشتر آنان جز از گمان (بی‌پایه) پیروی نمی‌كنند. قطعاً گمان به هیچ وجه (انسان را) از حقیقت بی‌نیاز نمی‌كند، همانا خداوند به آنچه مردم انجام می‌دهند، آگاه است. 🌹إنَّ حُسنَ الظَّنِّ مِن حُسنِ العِبادَةِ ؛ رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : حُسن ظن داشتن [به خدا و بندگانش] از جمله عبادات نيك است . 📚سنن الترمذى ، ج 5 ، ص 241 . عنه عليه السلام : 🌹ألا وحُبُّ الدُّنيا رَأسُ كُلِّ خَطيئَةٍ ، وبابُ كُلِّ بَلِيَّةٍ ، ومَجمَعُ كُلِّ فِتنَةٍ ، وداعِيَةُ كُلِّ ريبَةٍ امام على عليه السلام : هان! دنيادوستى ، ريشه هر خطا، و درِ هر بلا، و مجمع هر فتنه، و باعث هر سوء ظنّى است. 📚مطالب السؤول : ص 52 ؛ بحار الأنوار : ج 78 ص 23 ح 86 . عنه عليه السلام : 🌹ظنُّ العاقِلِ أصَحُّ مِن يَقينِ الجاهِلِ . امام على عليه السلام : گمان خردمند ، از يقين نادان درست تر است . 📚غرر الحكم : 6040. الإمامُ عليٌّ عليه السلام : 🌹آفَةُ الدِّينِ سُوءُ الظنِّ . امام على عليه السلام : آفتِ دين، بدگمانى است . 📚غرر الحكم : 3924 امام علي عليه السلام : 🌹مَنْ ظَنَّ بِكَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ. امام علي عليه السلام : كسى كه به تو حسن ظنّ دارد گمان او را [با نيكويى در كار] تصديق كن . 📚همان ، ح 240، ص 1195. الإمام الصادق عليه السلام : 🌹ثَلاثَةٌ مَن تَمَسَّكَ بِهِنَّ نالَ مِنَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ بُغيَتَهُ : مَنِ اعتَصَمَ بِاللّه ِ ، ورَضِيَ بِقَضاءِ اللّه ِ ، وأحسَنَ الظَّنَّ بِاللّه ِ . امام صادق عليه السلام : سه چيز است كه هركس به آنها چنگ زند ، در دنيا و آخرت به آرزوى خود برسد: آن كه به خدا متمسّك شود ؛ و به قضاى خدا رضايت دهد ؛ و به خدا حسن ظنّ داشته باشد. 📚تحف العقول : ص 316 ، بحار الأنوار : ج 78 ص 229 ح 107 . رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله 🌹أولى النّاسِ بالتُّهْمةِ مَن جالَسَ أهلَ التُّهْمةِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله سزاوارترينِ مردم به تهمت كسى است كه با متّهمان و افراد مظنون همنشينى كند.; 📚الأمالي للصدوق : 73/41. رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله 🌹 لا تَجُوزُ شهادَةُ ذِي الظِّنَّةِ و لا ذِي الحِنَّةِ .; پيامبر خدا صلى الله عليه و آله  شهادتِ شخص مظنون و صاحب عداوت پذيرفته نيست .; 📚كنز العمّال : 17745 . عنه عليه السلام 🌹لا تَصْرِمْ أخاكَ على ارتيابٍ، و لا تَقْطَعْهُ دُونَ استِعْتابٍ ، و لِنْ لِمَن غالَظَكَ فإنّه يُوشِكُ أن يَلينَ لكَ .; امام على عليه السلام با كوچكترين سوء ظنى با برادر خود قطع رابطه نكن و بدون رضايت طلبى از او نبُر، با كسى كه با تو درشتى كرده نرمى كن؛ باشد كه به زودى با تو نرم شود.; 📚. بحار الأنوار : 77/209/1. عنه عليه السلام 🌹 حُسنُ ظَنِّ العَبدِ باللّه ِ سبحانَهُ على قَدرِ رَجائهِ لَهُ، حُسنُ تَوَكُّلِ العَبدِ على اللّه ِ على قَدرِ ثِقَتِهِ بهِ .; امام على عليه السلام حسن ظنّ بنده به خداى سبحان به اندازه اميدش به اوست و حسن توكّلش به خداوند ، به اندازه اطمينانش .; 📚غرر الحكم : 4831 و 4832 . ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📌 تفاوت سوء و فحشاء 💠 «إِنَّما يَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَ الْفَحْشاءِ وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ‏» (البقرة: 169) 🔸 «سوء» بدی ای است که می تواند مقدمۀ فحشاء گردد، 🔹 و «فَحشاء» زشتی ای آشکار و فراگیر است. 📌 تفاوت حلال و طیب 💠 «يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلالاً طَيِّباً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبينٌ‏» (البقرة: 168) 🔸 «حَلال» یعنی مُجاز؛ 🔹 ولی «طَیِّب» یعنی پاکیزه و طبع پسند. ✔️ [خوردن] برگ درخت حلال است ولی طیّب نیست. 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص25 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ تفاوت بین پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری 🔺در برخی از دانشگاه‌ها بین رساله و پایان‌نامه تفاوتی قائل نیستند. اما بین این دو واژه تفاوت وجود دارد. معمولاً واژۀ پایان‌نامه یا تز برای درجۀ کارشناسی‌ارشد (Master) بیان می‌شود و رساله یا دیزرتیشن برای درجۀ دکتری (PhD). 🔺در پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشجو برای اولین بار به‌طور جدی کار پژوهشی خود را آغاز می‌کند. از دانشجو انتظار می‌رود به اصول روش تحقیق توجه کند و پژوهش او از اصالت و نوآوری (Orginality) برخوردار باشد. 🔺در حالی که در رسالۀ دکتری از دانشجو انتظار می‌رود نه تنها باید پژوهش او از اصالت و نوآوری برخوردار باشد، بلکه باید اندیشه‌ها، تفسیرها، و تحلیل‌های خود را دربارۀ هرگونه اطلاعات گردآوری شده، بیان کند. در واقع حضور اندیشه‌های خود پژوهشگر در رسالۀ دکتری برجسته است. در نهایت در رسالۀ دکتری پژوهشگر باید بتواند نظریه‌ای جدید یا ناقض یا تأییدکنندۀ نظریات پیش از آن را ارائه دهد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✍امام رضا علیه السلام : امام رضا علیه السلام فرمودند: هرکس در مجلسی که در آن امر ما زنده می شود بنشیند قلبش در روزی که دلها می‌میرند نخواهد مرد. 📚وسائل الشیعه.ج۱۴.ص۵۰۲ ▪️اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ▪️ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ ▪️ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 🔰 از امام صادق علیه السّلام: 📖 «إنَّ العالِمَ إذا لَم يَعمَل بِعِلمِهِ زَلَّت مَوعِظَتُهُ عَنِ القُلوبِ كَما يَزِلُّ المَطَرُ عَنِ الصَّفا» 📜 عالم چون به دانش خود عمل نکند، اندرزش در دل‌ها جای نگیرد؛ همان‌طور که باران بر روی سنگ صاف قرار نیابد. 📌الكافي : ج۱ ، ص۴۴ (به نقل از آیین دانشوری، طباطبایی، ص۵۴) ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
recording-20220801-151249.mp3
4.44M
👆👆 🔈 روحیه سلفی گری 🙃این چه مدل روحیه ایه؟؟🙃 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 جدول سطوح فهم و ادراک ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️حتماً حتماً این فیلم رو مشاهده کنید. ⏰مدت زمان فیلم: 6 دقیقه و 52 ثانیه ☄برای یکبار هم که شده، باید یک برنامه درست برای 29 سال تحصیل خودت، داشته باشی! 🤦‍♂چه بسا،با چشم بسته و بی هدف حرکت کردن، آخرش شکست و سر خوردگی باشد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
♻️فراخوان اجمالی هجدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت حکومت دینی ⏳مهلت ارسال مقالات: حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه 1401 📆 زمان برگزاری همایش: ۱۲ اسفندماه 1401 🏫نشانی دبیرخانه دائمی همایش: قم - خیابان شهدا صفائیه)، کوچه ۲۵، پلاک ۲۷ کدپستی: ۶۵۹۵۱ - ۳۷۱۳۷ ☎️تلفن: ۱۵ - ۰۲۵۳۷۸۳۳۷۱۶ نمابر: ۳۷۸۳۳۷۱۳ - ۰۲۵ 🌐پایگاه اینترنتی: Www.mahdaviat-conference.com 🌐نشانی الکترونیکی: info@mahdaviat-Conference.com توضیحات: 1. - مقالات ارسالی بایستی دارای چکیده مقدمه، ساختار مناسب و فهرست منابع به همراه سوابق علمی و پژوهشی نویسنده باشد 2. مقالات برگزیده با حضور نویسندگان آنها در همایش ارائه خواهند شد 3. کمیته علمی همایش، مقالات برگزیده شده را به صلاحدید خود در مجلات مؤسسه چاپ و منتشر خواهد کرد 4. از ارائه کنندگان مقالات قدردانی شایسته بعمل خواهد آمد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ در نوشتن مقدمه مقاله باید از چندین کار اجتناب کنیم 📚 در نوشتن مقاله کارهای زیادی باید انجام شود تا مقاله تکمیل شده یک مقاله شود ولی گاهی اشتباهاتی باعث می شود که کیفیت مقاله کاهش یافته و چاپ آن در مجلات معتبر غیر ممکن شود. بعضی از این اشتباهات به این صورت می باشد: 1️⃣اشتباه اول : نخست اینکه مقدمه جای درد دل کردن نیست. به این معنی که باید یک راست برویم سر اصل مطلب و حاشیه نرویم. 2️⃣اشتباه دوم: اشتباه دیگر در مقدمه این است که مسایل بدیهی و پایه ای را بیش از حد توضیح بدهیم. باید توجه کنیم که مخاطب اصلی مقالات علمی ،متخصصین حوزه تحقیقاتی ما هستند . فقط مواردی را بیان کنیم که به طرح موضوع و نشان دادن ضرورت آن و اهمیت مقاله کمک می کند. 3️⃣اشتباه سوم: این اشتباه از دو اشتباه بالا مهمتر است این است که شتاب در کار نداشته باشیم که این عامل در این مورد باعث می شود که اشتباهات تایپی و نگارشی و ... در مقاله داشته باشیم. 4️⃣اشتباه چهارم: ساختار نگارشی و گرامری مقاله را رعایت نکنیم. ❇️ @pajohesh_s 👆👆👆👆👆👆👆 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار
recording-20220801-160005.mp3
4.55M
👆👆 🔈 روش تحصیل پژوهش محور 🔹روش تحصیل تولید انسان های ضعیف و استعمار پذیر ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📝نکات مهمی که باید پیش از نگارش مقاله مد نظر قرار دهید اولین نکاتی را که باید پیش از نگارش مقاله علمی خود مد نظر قرار دهید بیاموزید. سه پرسشی که در این مقاله مرور می‌شوند در نوشتن مقاله کمک‌تان می‌کنند. به‌عنوان پژوهشگر، ممکن است با نگارش رابطه‌ای عاطفی داشته باشید. شاید چیزی شبیه به این باشد: پیش از شروع نگارش، از آن متنفرید و، پس از پایان نگارش، عاشق آن می‌شوید. در واقع، با اینکه نگارش سخت و طاقت‌فرساست، بهتر از هر کسی می‌دانید که ارزش نوشتن در این است که دیگران را در جریان پژوهش‌تان قرار دهید. اگرچه نوشتن تنها راه انتشار پژوهش نیست، اغلب در این راه اولین گام محسوب می‌شود. بنابراین، با توجه به اینکه نگارش مناسب‌ترین راه برای به‌اشتراک‌گذاری اثر علمی‌تان با سایرین است، باید به بهترین روش برای نوشتن گزارش پژوهشی‌تان فکر کنید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠نماز اول وقت💠 🔶 کار کردن در یک کارگاه علمی، کارگاه آموزشی، مرکز تحقیقات، فلان کلاس درس و فلان دانشگاه، هیچ منافاتی با این ندارد که انسان نمازش را اول وقت، با توجه و با احساس حضور در مقابل خداوند بجا آورد. 📚 ۱۳۸۵/۰۶/۲۵ 💠 تقویت معارف اسلامی 💠 🔶 آن چیزى که من توصیه مى‌کنم به همه اهل علم، دنبال این بروید که معارف اسلامى را در بین مردم تقویت کنید که رأس امور، این معارف اسلامى است و اگر او درست بشود همه کارها درست مى‌شود. 📚 امام خمینی، ۱۳۶۶/۴/۱۱ 💠 از وظایف علما 💠 🔶 شما موظفید آنچه را تفقه کرده‌اید بین مردم منتشر کنید؛ و مردم را با مسائلی که یاد گرفته‌اید آشنا سازید. 🔷 آن‌ همه تعریف و تمجیدی که در اخبار از اهلِ علم و فقیه آمده برای همین است که احکام و عقاید و نظامات اسلام را معرفی می‌کند و سنت رسول اکرم (ص) را به مردم می‌آموزد. 🔶 شما باید به تبلیغات و تعلیمات در جهت معرفی و بسطِ اسلام همت بگمارید. 📚ولایت فقیه، امام خمینی، ص۱۳۰ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
مربی یار.apk
22.29M
👆👆 📲 مربی یار 🔹هر آنچه در تربیت و تبلیغ کودک و نوجوان نیاز دارید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅ بررسی لغات قرآنی 📌 عذاب 💠 «أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَميعاً وَ أَنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعَذابِ‏» (البقرة: 165) 🔸 عذاب از ریشۀ «عَذب» به معنای گوارایی و شیرینی است. 🔹 «عَذَّبَ» یعنی شیرینی زندگی او را سلب کرد [که برای عقوبت اصطلاح شده است] 🔻 «عذابٌ اَلیم» یعنی درد آور که ناظر به کیفیّت عذاب است؛ 🔻 «عذابٌ عَظیم» ناظر به کمیّت است. 🔻 و «عذابٌ مُهین» ناظر به توهین و تحقیر آمیز بودن عذاب است. 📌 تفاوت علم و حکمت 💠 «كَما أَرْسَلْنا فيكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ يَتْلُوا عَلَيْكُمْ آياتِنا وَ يُزَكِّيكُمْ وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ‏» (البقرة: 151) 🔸 «عِلم»، مطلق دانستن است؛ 🔹 ولی «حِکمَت» یعنی درک حقیقت آن طور که هست. حکمت یعنی بصیرت و تشخیص و تحلیل حقّ و باطل و انتخاب احسن. 📌 جناح 💠 «إِنَّ الصَّفا وَ الْمَرْوَةَ مِنْ شَعائِرِ اللَّهِ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلا جُناحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِما وَ مَنْ تَطَوَّعَ خَيْراً فَإِنَّ اللَّهَ شاكِرٌ عَليمٌ‏» (البقرة: 158) 🔸 «جُناح»، یعنی انحراف از حقّ (این کلمه، عربی شدۀ «گناه» است)؛ 🔹 ولی «جَناح» یعنی بال، جانب، طرف (جَناح راست و چپ). 📚 لغتنامۀ تفسیری، ص 23،24،25 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۳۱ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ ♻️ یکی از ادله های عدم تحریف قرآن این بود که روایت فراوانی بر «وجوب خواندن سوره در قرآن» وجود دارد. از مجموع روایات فراوان که برخی به استحباب سوره در قرآن، برخی به فضایل آن و برخی به خواص آن میپردازند بدست می آید که سور تحریف نشده اند زیرا نمی‌شود برخی سوره ها تحریف شده و برخی دست نخورده باشند و روایات به خواندن سوره در قرآن ترغیب کنند. 🔰دلیل دیگر بر صیانت قرآن از تحریف که آنرا به اشتباه، دلیلی عقلی دانسته اند درحالیکه تحلیلی تاریخی است این است که بررسی قرآن در زمان نزول و خلافت شیخین و خلافت عثمان و خلافت امام علی نشان می‌دهد تغییری نکرده است. 1⃣🔺پیامبر اکرم غیر از اینکه در خواندن سور بر مردم و دقت در حفظ سور از تحریف، سور مختلف را در قرآن می‌خواند تا مردم مرتب آنها را بشنوند. مساله قرائت قرآن هم چنان اهمیت داشت که خود قرآن فرموده بود وقتی قرائتش را می‌شنوید ساکت شوید و گوش کنید. خصوصا در نماز که همگی فقها گفته اند استماع سوره، واجب است اگرچه در وجوب آن در غیر نماز اختلاف است. همچنین اگر فرمود کتاب خدا و عترتم را در میان شما گذاشتم منظورش این است که «کتاب عینی خارجی» که تمام سور در آن نوشته شده و در دسترس همه شما هست را در میان شما گذاشتم. ♻️مردم مکه زمانی که می‌خواستند مهاجرت کنند نه توان ماندن در مکه داشتند و نه خانه‌شان را کسی میخرید تا با پولش بتوانند هزینه های سفر را جبران کنند. در اینجا قرآن فرمود که آن جنبنده ای که غذایش را ذخیره سازی نمی‌کند نیز رزقش با خداست! در این لحظه مسلمانان انگیزه گرفتند و بدون هیچ توشه ای راهی مدینه شدند. 🔰مردمی که فقط بخاطر دینشان از زندگیشان گذشتند و مهاجرت کردند و دینشان نیز صرفا در قرآن خلاصه میشد (چون هنوز روایات زیادی نبود) این مردم آمادگی کامل برای فهم قرآن داشتند، هوش زیادی هم داشتند که اشعار طولانی را حفظ می‌کردند. پس آن ایمان قوی بعلاوه این هوش سرشار، باعث میشد که قرآن را براحتی حفظ کنند. 📜اگر امروز کسی شهید شود بازماندگانش گل سرسبد این کشور میشوند اما در صدر قرآن اگر کسی شهید می‌شد خانواده اش را به اسیری می‌بردند! این ایمان قوی مسلمانان صدر اسلام را می‌رساند که باعث می‌شد با یک آیه قرآن زندگی خود را رها کنند و براه بیفتند. کسی هم قدرت دست بردن در کتاب را نداشت این تحلیلی تاریخی در عصر خود حضرت بود که نشان می‌دهد امکان تحریف نبود. 2⃣🔺مقطع دوم، زمان «خلافت شیخین» است. اگر در این کتاب آیه ای بود و شیخین به جهت شک در اینکه جزو قرآن است می‌خواستند بردارند امکان نداشت. چون طبق توضیحات قبل مشخص شد که تلاش‌های پیامبر و ایمان و هوش قوی مردم باعث می‌شد که کسی در بخش‌های قرآن شک نکند. 🔰اگر هم می‌خواستند عمدا آیه ای را بردارند یا جزو مسائل حکومت بود و یا نبود. آیه ای که در مورد حکومت نباشد آنها انگیزه تحریف نداشتند و اگر در مورد حکومت هم بود قدرتش را نداشتند چون مردم آنقدر برایشان مهم بود که برای حفظ یک واو در قرآن، شمشیر می‌کشیدند . ♻️اگر آیه ای بود که مخالف خلافت شیخین بود دیگر حضرت امیر و مخالفانشان دست به دامان احادیث نمی‌شدند و صریحا به همان آیه اشاره می‌کردند حال آنکه ابدا چنین چیزی را در کتب احتجاج نمی‌بینیم . تقیه هم برای این است که دین بماند، اما اگر قرار باشد با حذف آیه ای، اصل دین در خطر قرار بگیرد دیگر حضرت امیر ساکت می‌نشست؟ دین تحریف شده که دیگر دین اولیه نیست. 3⃣🔺در مقطع سوم یعنی زمان «عثمان» نیز همانند زمان شیخین است و همان استدلال‌ها با شدت بیشتر پابرجاست و امکان تحریف نبود. چون دیگر فتوحات اسلامی بسیار گسترده تر شده بود و از فلات آسیا تا فرانسه فعلی یک قرآن را می‌خواندند. 4⃣🔺در مقطع چهارم که زمان «خلافت حضرت امیر» بود که دیگر ذره ای امکان تحریف نبود چون اون اندک مسامحه ای با هیچکس نداشت. اما حتی یک کلمه ای هم در مورد تحریف در قرآن نگفت با اینکه قدرت کامل در دست او بود. شاید در زمان قبل خلافت امکان تقیه بود اما در زمان حکومتش که دیگر شمشیر به دست بود و اگر تحریفی بود حتما می‌گفت. فقط یک مریض العقل ممکن است چنین توهمی درباره حضرت امیر بکند. 5⃣🔺در مقطع پنجم که ««پس از خلافت حضرت امیر» است نیز که دیگر اصلا امکان تحریف عمدی نبود چون دیگر قرآن کاملا در فتوحات گسترده اسلامی منتشر و حفظ شده بود و ائمه نیز دیگر ساکت نمی ماندند حال آنکه اصلا چنین سخنی نگفته اند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
94-31.mp3
15.42M
👆👆 🎙 تفسیر قرآن ✅ جلسه مقدماتی ۳۱ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅پنج اثر خوب صحبت کردن امام سجاد علیه السلام روایتی در مورد گفتار نیکو نقل شده، که اثراتی برای آن ذکر شده است .. 1⃣ مال انسان را زیاد میکند؛ يُثْرِي الْمَالَ 2⃣ رزق و روزی انسان را زیاد میکند؛ وَ يُنْمِي الرِّزْقَ 3⃣ اجل را به تاخیر می اندازد؛ وَ يُنْسِي فِي الْأَجَلِ 4⃣ انسان را در میان اهل و خانواده خود محبوب میکند؛ وَ يُحَبِّبُ إِلَى الْأَهْلِ 5⃣ انسان را داخل بهشت می کند؛ وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ. 📚 الأمالي( للصدوق)؛ ص2 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 📝سه اثر دعای مومن امام سجاد علیه السلام: المؤمنُ مِن دُعائهِ على ثلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ، و إمّا أن يُدْفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصِيبَهُ؛ دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست: 📌🔷🔹 يا برايش ذخيره مى‌گردد، 📌🔷🔹 يا در دنيا برآورده مى‌شود، 📌🔷🔹 يا بلايى كه مى‌خواهد به او برسد، دفع مى‌شود. 📚 تحف العقول، ص 280 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام سجاد علیه السلام می فرمایند : انسان مومن پنج نشانه دارد: 🌺علَاماتُ المُؤمِن خَمسٌ: الوَرَعُ فِی الخَلوَةِ، والصَّدَقَةُ فِی القِلَّةِ، والصَّبرُ عِندَ المُصِیبَةِ،‌ والحِلمُ عِندَ الغَضَبِ، والصِّدقُ 🔹پرهیز از گناه در خلوت، 🔹صدقه دادن در هنگام تنگدستی،‌ 🔹شکیبایی در وقت مصیبت، 🔹بردباری در حال خشم 🔹 و راستگویی به هنگام ترس. 📚الخصال، جلد 1، صفحه 269 ⚫️ شهادت امام سجاد علیه السلام را به همه ارادتمندان آن حضرت تسلیت عرض می کنیم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆