eitaa logo
همراه با ثقلین
877 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
462 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4005888131C3d929024d5 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid 👇👇👇👇👇👇👇👇
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا پژوهش کنیم 🤔 1⃣ایجاد احساس ثمردهی و کارآمدی ــــــــــ 2⃣ایجاد انگیزه برای کسب مهارت‌های جنبی پژوهشگری ــــــــــ 3⃣ایجاد انگیزه در یادگیری مطالب جدید ــــــــــ 4⃣ایجاد پیش‌زمینه برای اختراع و ابتکار ــــــــــ 5⃣ایجاد شبکه‌های علمی سازماندهی شده در راستای هدف ــــــــــ 6⃣ایجاد فضای علمی بین محصلان ــــــــــ 7⃣آثار مادی و کسب در آمد و ارتقای تحصیلی و علمی ــــــــــ 8⃣آسان کردن مسائل پیچیده ــــــــــ 9⃣آشنا کردن پیروان سایر مذاهب با علوم اسلامی ــــــــــ 🔟آشنایی با علوم سایر کشورها 📒برگرفته از جزوه روش تحقیق حجةالاسلام دکتر حسن اسلام‌پور کریمی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❤️امام حسین علیه السلام: ‌ 🌱از نشانه های نادانی، جدل با بی فکران است.😌 ‌ 📚تحف‌العقول، ص۲۴۸🌿 درباره ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📸 | کلام ولایت 💠 تحقیق مساله محور💠 🔶 تتمه👆: تلاش خودتان را معطوف به نيازهاى كشور كنيد. الان به ما گزارش ميدهند كه هفتاد درصد مقاله هاى علمى ما ناظر به نيازهاى كشور نيست. نميدانم چقدر اين آمار دقيق است، اما به من اينجور گزارش ميشود. اين همه شما زحمت بكشيد، مقاله ی علمى تهيه كنيد، از اين مقالات علمى سى درصد ناظر به نيازهاى كشور باشد، هفتاد درصد نه! خب، انسان احساس خسارت ميكند. 🔻رهبر انقلاب، ۱۳۹۱/۷/۱۲ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
حضور انتشارات حوزه علمیه خراسان در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مدیر ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان از حضور انتشارات حوزه علمیه خراسان در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد. هادی حصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه علميه خراسان ضمن اعلام این خبر، گفت: انتشارات حوزه علمیه خراسان تمام منشورات خود را در هردو بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند، طلاب و اساتید می‌توانند جهت تهیه این آثار با تخفیف ویژه نمایشگاهی و بهره‌مندی از بن‌های تعلق گرفته، به سایت نمایشگاه به آدرسhttps://b2n.ir/p27423 مراجعه نمایند. وی در ادامه افزود، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور اقدام به توزیع بن اعتباری خرید کتاب نموده است و اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزوی نیز می‌توانند از طریق سایت نمایشگاه به آدرس ketab.ir برای دریافت بُن اعتباری خرید کتاب ویژه بخش مجازی نمایشگاه در این طرح نام‌نویسی کنند. وی افزود: سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 اردیبهشت آغاز می‌شود و تا 31 اردیبهشت 1401به مدت ده روز به دو صورت فیزیکی و مجازی برگزار می شود. با شروع نمایشگاه از 21 اردیبهشت علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب به صورت مجازی می‌توانند به آدرس https://book.icfi.ir/ مراجعه کنند و با استفاده از بن‌های اعتباری تخصیص یافته کتاب‌هایی مورد نیاز و منتخب خود را سفارش داده و خریدشان را نهایی کنند که به صورت رایگان از طریق شرکت ملی پست به دست‌شان می‌رسد. وی با بیان اینکه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی نیز از 21 تا 31 اردیبهشت در مصلای نماز جمعه تهران برگزار می شود افزود: انتشارات حوزه علمیه خراسان نیز با ارائه بیش از 60 اثر منتشر شده خود در بخش عمومی، سالن ۱۳ روبروی درب ۴۳ این نمایشگاه شرکت نموده است. علاوه بر این انتشارات حوزه علمیه خراسان تاکنون در پنج دوره از نمایشگاه های مجازی کتاب شرکت کرده که شامل دو دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاه مجازی اصفهان، آذربایجان غربی و نمایشگاه مجازی قرآن و عترت می شود. مدير ترویج و گسترش پژوهش حوزه علمیه خراسان در پایان عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان را به صورت روزانه در پيام‌رسان ايتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f دریافت نمایند. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🔴معرفی تحقیقاتی «بِالقرآن» 🔹️جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی جهان اسلام 🔹️همراه با امکانات مناسبی را برای محققان قرآنی 💠گروه تحقیقاتی «کاروان علم» با مدیریت محمدرضا الهی، نهادی پژوهشی است که برای تسهیل دسترسی به منابع و متون علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن با استفاده از فن‏اوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه و تعمیم آن در حوزه‌های علمیه و مجامع فرهنگی داخلی و بین‌المللی تشکیل شد. تولید برنامه‌های نرم‌افزاری در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی و فرهنگ دینی و مقدمات مربوط به آن به منظور تحقیق، تبلیغ و اطلاع رسانی آموزه‌های دینی در سطوح مختلف تخصصی و عمومی، تحقیق و به کار‏گیری بهترین شیوه‌های بکارگیری ارتباطات شبکه‌های‏ اینترنتی، انجام تحقیقات لازم برای استفاده در نرم‏‌افزارهای تولیدی و شبکه‌های اینترنتی،‌ انتشار کتب، به ویژه نسخه‏‌های قدیمی و خطی – مجلات و جزوات مربوط به برنامه‌ها و اطلاعات تولید شده به صورت الکترونیکی یا مکتوب، شناسایی، تقویت و ترویج عوامل رشد و توسعه فرهنگِ استفاده بهینه از فن‏اوری‏ کامپیوتری و توسعه و تعمیم آن در حوزه‌های علمی و فرهنگ دینی عمومی، ارائه خدمات کامپیوتری نرم‌افزاری و سخت‏‌افزاری به محققان علوم اسلامی و … از سیاست‌های آن مجموعه شناخته می‌شود. ✅نرم‌افزار تحقیقاتی «بِالقرآن» از جمله تولیدات گروه تحقیقاتی «کاروان علم» است که مراحل تکمیل خود را طی می‌کند.  ✅این نرم‌افزار که به صورت رایگان در دو نسخه وب به آدرس «app.belquran.com» و تحت اندروید در اختیار محققان قرآنی قرار گرفته، به عنوان جامع‌ترین نرم‌افزار قرآنی جهان اسلام خود را شناخته است. ✅در این نرم‌افزار محقق می‌تواند با ویژگی‌های هر کلمه و آیه قرآن از جهت اشتقاق، صرف، نحو، بلاغت و اعراب آشنا شود.  ✅جستجو در ضمائر و خطاب‌های قرآن، تعیین محدوده‌های جستجو، جستجو در کل قرآن و یا محدود کردن آن به محدوده خاص از سور و آیات قرآن،‌ نمایش ارتباطات نحوی، ترجمه‌های مختلف آیات، جستجوی ساده نحو جهت جستجو در موضوعات نحوی، مقایسه صفحات مختلف، تنظیمات مصحف نمایش داده شده برای تبدیل رسم الاملاء به رسم المصصحف و بالعکس، تنظیمات فونت و امکان تبدیل نتایج جستجو و یا فرم نمایش به فرمت Word , PDF , Print , Excel از جمله امکانات این نرم‌افزار شمرده می‌شود. سایت سازمان دارالقرآن الکریم ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
📇 خلاصه متنی تفسیر قرآن، 📆 شماره جلسه: ۱۴ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️♻️ 🔺1⃣ چنانکه گفتیم یکی از دلایلی که بر عدم امکان فهم قرآن می آوردند این است که قرآن تحریف شده که بیان شد امکان تحریف نیست چون هم این کتاب آخرین دین است و باید تا قیامت راهنمای انسان باشد. در مورد اضافه کردن که کسی ادعایی نکرده چون آوردن سوره ای شبیه قرآن غیر ممکن است اما در مورد کم شدن ادعاهایی شده اگرچه محققین شیعه و سنی چنین ادعایی را نیز رد کرده اند. 🔺2⃣همچنین گفتیم که پیامبر در سه مقطع «تلقی، حفظ و ارسال پیام» معصوم است که در سوره جن آمده است. گوید خدا کسی را از غیب آگاه نمیکند «الّا من ارتضی من رسول» جز کسی که مرتضای الهیست و آن رسول است. مرتضی، بالاتر از مرضیّ است. خدا رسول را معرفی کرد: غیب بداند و امین باشد. فرمود خدا رصدی(فرشته نگهبان) را از جلو و پشت سر پیامبر اعزام کرده است تا مبادا وحی، کم و زیاد شود یعنی پیام تا از خدا به پیامبر برسد فرشته نگهبانی مراقب است و بعد از پیامبر تا مردم نیز فرشته ای کاملا مراقب است که در وحی تحریف ایجاد نشود. (لیبلغ رسالات ربّی) ♻️او عالم غیب است چون مرتضی است. او رسول است چون فرشتگان مراقبند و او را تایید کردند. او پیام آور جهانی است پس پیامش محفوظ است تا به همه برسد. 🔺3⃣پس وحی تا به دست امت برسد همان است که خدا فرموده است. در مورد کم شدن پس از اینکه پیام توسط مردم درست دریافت شد چطور؟ این بصورت فردی ممکن است اما قرآن در دست همه امت بوده و لذا امکان تحریف بطور کلی نیست. تا قیامت قرآن اصلی باقی می ماند چون اگر هر جا قرآن جدیدی ظاهر شود دیگری قرآن اصلی را ارائه خواهد کرد. 🔺4⃣قرآن مثل تورات و انجیل نیست که کتاب در دست عده ای بوده باشد که پیام تحریف نشده را بعد از خود تغییر دهند. قرآن آمد و جلوی تحریف تورات و انجیل را گرفت، اصول آن کتب را معرفی کرده است و موسی و عیسی را به بزرگی و عظمت به جهانیان معرفی کرده و حضرت مریم را به عنوان تنها زنی که اسمش در قرآن آمده، به پاکی به جهان معرفی کرده است. اگر قرآن تحریف پذیر بود خدا باید کتاب دیگری می آورد تا جلوی تحریف آن را بگیرد حال آنکه دین اسلام، دین خاتم است. 🔺5⃣غیر از شریعت و منهاج که در هر دین تغییر میابد «لکلّ شرعةً و منهاجاً» که چون هر پیامبر دستورالعمل های متفاوت از بقیه رسل دارد، معارف کلی تورات و انجیل را قرآن به خوبی بیان کرده است چون قرآن بر ادیان دیگر مهیمن است و هر جا تحریفی رخ دهد آنرا بیان خواهد کرد. در سوره مائده این بحث آمده است. قرآن گوید معارف تورات تا اواخر قبل از آمدن اسلام بدون تحریف در اصول کلی بود، همینکه «بشارت پیامبر بعدی» در کتابشان به آنها داده شد شروع به تحریف کردند که بشارت را نادیده بگیرند اما اسلام آمد و جلوی تحریف را گرفت و گفت که ای علمای اهل کتاب، بروید کتب اصلی را که در خانه دارید بیاورید تا ببینیم چه کسی راست می‌گويد. لذا قرآن جلوی تحریف در اصول کلی ادیان مسیحیت و یهودیت را گرفت اگرچه در جزییات تحریف شده اند. قرآن در مورد علمای دین یهود و مسیحیت گوید اینها شاهدان تورات و انجیل بودند و اخیرا دست به تحریف زدند. 🔺6⃣می‌فرماید کسی که به حکم خدا، حکم نکند دچار «کفر و فسق و ظلم» شده است. «و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک ...» نه اینکه بجای حکم الهی، به چیز دیگری حکم کند، بلکه همین که حکم الهی را بداند و به آن حکم نکند این سه اثر را در وجودش دارد. این سه اثر برای تورات و انجیل آمده اما چون قرآن هم کتاب آسمانیست در مورد آن هم صدق می‌کند. حضرت عیسی، تورات را تصدیق کرد و کتاب جدیدی هم آورد. پیامبر که آمد، موسی و عیسی را از تحریف نگه داشت و آنها را تصدیق کرد. در زمان ظهور پیامبر، کتب تحریف نشده تورات و انجیل وجود داشت که خدا فرمود هرکس باید به کتاب الهی تحریف نشده حکم کند. آنها فقط تفسیرهای دلبخواه از آن کتابها میکردند. 🔺7⃣قرآن اجازه داده که اگر اهل کتاب پیش قاضی اسلامی آمدند قاضی میتواند به دین خودشان حکم کند اما حضرت امام چون نگاه حکومتی به امور داشت فرمود احوط این است که قاضی طبق اسلام حکم دهد. 🔺8⃣ اصول دین در همه ادیان الهی یکسانند و همان صراط مبین است همچون یک بزرگراه. و شریعتها و ادیان همانند خیابان های فرعیند که انسان از طریق آنها وارد این بزرگراه می‌شود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
94-14.mp3
16.19M
👆👆 🎙 تفسیر قرآن 📆 جلسه مقدماتی ۱۴ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
كُتِبَ عَلَيۡكُمُ ٱلۡقِتَالُ وَهُوَ كُرۡهٞ لَّكُمۡۖ وَعَسَىٰٓ أَن تَكۡرَهُواْ شَيۡـٔٗا وَهُوَ خَيۡرٞ لَّكُمۡۖ وَعَسَىٰٓ أَن تُحِبُّواْ شَيۡـٔٗا وَهُوَ شَرّٞ لَّكُمۡۚ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ بر شما كارزار (با كفار) نوشته و مقرر شد و حال آنكه براى شما ناخوشايند است، و بسا چيزى را خوش نداريد و آن براى شما بهتر است، و بسا چيزى را دوست داريد و آن براى شما بدتر است، و خدا مى داند و شما نمى دانيد. سوره بقره 216 💐 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 2⃣ با ارسال هر به دیگران، ما را در زمينه سازی یاری نمایید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
1⃣ عبادت و تحصیل در جوانی 📌 امام خمینی (رحمة الله علیه) 🔹 شما آقایان که مهیا شده اید از برای تحصیل، حالا که نعمت جوانی را دارید، اوقاتتان تقسیم بشود و قسمت مهمّش صرف مباحثه و مطالعه و مذاکره و بحث و تدریس باشد. ❌ و اگر چنانچه ایام جوانی از دست برود، دیگر خیال نکنید که می توانید عبادت را بگذارید آخر عمر و تحصیل را بگذارید برای آخر عمر! در آخر عمر، انسان نه عبادت می تواند بکند و نه تحصیل می تواند بکند و نه افکارش یک افکار قوی مستقیمی است که بتواند مطالب علمی را درک بکند. ✔️ باید شما از حالا که جوان هستید تحصیل کنید مبانی علمی را، مبانی فقهی را و آن وقت در آخر ایام، یک چیزهایی که تحصیل شده است، آن وقت شاخ و برگهایش ـ آن و قت ـ ثمره بدهد، آن وقت از آن استفاده بکنید ولی اگر بگذارید و هدر بدهید این نعمت را، بعدا موفق نخواهید شد. 📚 صحیفۀ نور، ج1، ص233 2⃣ تحکیم پایه های ادبیاتی 📌 آیت الله مدرس هاشمی (رحمة الله علیه): 🔹 توصیه می کنم طلاّب عزیز کلاس پیما نباشند، سعی کنند تا می توانند پایه و مبانی ادبی خود را محکم کنند؛ زیرا بخش مهم فهم کتاب و سنّت، متوقّف بر ادبیات است. 🔸 به هر میزان که فهم ادبی بیشتر باشد، ارتقاء علمی بیشتر و درک قرآن و سنّت آسان تر می شود. فهم ادبی، قدرت استنباط را قوی تر می کند [لذا] گذشتگان، به ادبیّات، خیلی اهمیت می دادند. 📚 نسیم هدایت، ص75 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
ان الانسان لربه لکنود نسبت به پروردگارش ناسپاس است... عادیات 6 آیا داریم که انسانیم؟ آیا باور داریم که ما پروردگار متعال را بدرستی نشناخته ایم؟ آیا از متعال جز چیزی دیده ایم؟ چرا نسبت به ناسپاس هستیم؟ 💐 الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم با ارسال هر به دیگران، ما را در زمينه سازی یاری نمایید. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
✅جلسه هشتم در تاریخ شنبه 24 اردیبهشت ماه 1401 بعد از نماز مغرب و عشاء ساعت 9 شب 🌹در این جلسه بعد از توضیحاتی راجع به اصل جلسه که در بحث قبل از مسیر اصلی خود خارج شده بود، طلاب حاضر در جلسه حول موضوعات؛ معاد (امیرحسین نظری)، خودسازی (امیرحسین شیعی)، شناخت و تقویت هدف (امیرحسین روشن ضمیر و مهدی فلاح)، درس های سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام (امیرحسین بیل ساز) اظهار نظر نمودند، در نهایت موضوع شناخت هدف به بحث گذاشته شد. 👌 معنا شناسی واژه هدف در ارتباط با بحث غریزه طلاب عزیز را دچار ابهام جدی نمود که برخی طلاب بزرگوار همچون مهدی محمدی، حسن کرابی، محمد یوسفی، حسن روکی و ابوالفضل داورزنی با ارائه نظرات خود بر غنای بحث افزودند و.... 📣صوت جلسه جهت اطلاع سایر دوستان نیز ضمیمه می گردد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆