eitaa logo
قرآن و عترت
877 دنبال‌کننده
1هزار عکس
398 ویدیو
1.6هزار فایل
📚 اطلاعات ارزشمند و مفید با نگاه قرآن و عترت(عليهم السلام) را از طریق این کانال پیگیری نمایید. 👇👇 ⏳ https://eitaa.com/qoranwaetrat 👆👆 ♥️ارتباط با خادم کانال👇👇 🆔 @salavatbeferestid
مشاهده در ایتا
دانلود
💠چند نکته درباره 🔶️در رسالة علمي از نظر ساختار ظاهري و شكلي، بايد موارد ذيل رعايت شود: 1️⃣ روي جلد، نام عنوان، نام استاد راهنما و مشاور، نام نويسنده، تاريخ پايان‌ تدوين و سطح رساله نوشته شود؛ 2️⃣. فهرست مطالب در ابتدا قرار گيرد؛ 🔰 رسالة علمي بايد داراي مقدمه‌اي باشد شامل موارد زیر: 1️⃣تبيين مسئله (تعریف عنوان، تبارشناسی، تعریف مسئله، محدودسازی آن)؛ 2️⃣. بيان اهميت و ضرورت بحث؛ 3️⃣. ذكر سؤال اصلي و سؤال‌های فرعي؛ 4️⃣. بیان پیشنیه مسئله و بيان پيشينة تحقيق و نقاط اشتراك و افتراق مورد نظر با كارهاي انجام‌ شده؛ 5️⃣. بیان فرضیه و پیش‌فرض‌ها؛ 6️⃣. بیان اهداف تحقیق؛ 7️⃣. توضیح روش تحقیق؛ 8️⃣ توجیه ساختار تحقیق؛ ✅. رساله بايد از بخش‌هاي منطقي يا فصل‌بندي متناسب با سؤال‌های فرعی ناشی از سؤال اصلی، برخوردار باشد و در پايان هر بخش و فصل،‌ حاصل بحث به صورت روشن بيان شود. بهتر است عناوین فصل‎ها را با سؤال‌های فرعی هماهنگ کنید؛ ✅ خاتمه رساله بايد به جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري رساله اختصاص يابد. این قسمت – اگر مفصل نباشد- به فصل اخیر ملحق می‌شود؛ ✅فهرست تفصيلي منابع و مآخذ بايد هم در پاورقي و هم در پايان رساله آورده شود. در پاورقي، نام كتاب، جلد و صفحه كافي است؛ اما در پايان رساله، خصوصيات منابع به طور كامل و به سبك رايج باید نوشته شود؛ ✅در نگارش رساله بايد قواعد دستوري (ادبيات) در حدّ لازم رعايت و حتّي‌الامكان ويرايش شود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
com.Ziaerezvan.yosofe_fatemeh.apk
8.58M
👆👆 🌹 کتابخانه امام زمان علیه السلام (همراه با یوسف فاطمه) ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 در تقویت روحیه 🌺چـه خـوش سـعـادتـند کـسـانـی کـه حـداقـل روزی یـک بـار دعـای ِ فـرج و سلامتی امام زمان علیه السلام را زمـزمه می کـنند .. 💠 بسم الله الرحمن الرحيم اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ 🌹برای سلامتی محبوب اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا . 🌹اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
❓پرسش ❔آیا پیامبر اسلام شهید شدند یا به مرگ طبیعی از دنیا رفتند❓ 💠پاسخ؛ ❗️آنچه که از روایات شیعه و سنی بدست می آید آن است که پیامبر گرامی مسموم شده و از دنیا رفتند. 👌امام حسن علیه السلام فرمود: «هیچ یک از ما نمی باشد جز آنکه یا توسط شمشیر از دنیا می رود و یا توسط سم از دنیا می رود» 📚بحار الانوار ج27 ص217 📚کفایه الاثر ص227 👌امام رضا علیه السلام فرمود: «همه ما مقتول و شهید از دنیا می رویم» 📚الفقیه ج2 ص585 📚عیون الاخبار ج2 ص203 👌شیخ صدوق می نویسد: «اعتقاد شیعه آن است که پیامبر در خیبر مسموم شد و توسط همان سم به شهادت رسید» 📚اعتقادات ص109 👌شیخ مفید می نویسد: « پیامبر در روز 28 صفر در مدینه در حالی که مسموم شده بود از دنیا رفت» 📚المقنعه ص456 👌شیخ طوسی می نویسد: «پیامبر گرامی در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود» 📚التهذیب ج6 ص2 ❗️علامه حلی نیز همین مطلب را می نویسد 📚تحریر الاحکام ج2 ص118 👌امام صادق فرمود: «پیامبر در روز خیبر گوشت مسموم را خورد و زمان مرگش فرمود همان گوشت مسموم روز خیبر مرا از پای درآورد و هیچ پیامبر و جانشین پیامبری نیست مگر آنکه شهید میشود» 📚بصائر الدرجات ج1 ص503 👌وفرمود: «زن یهوی گوشت را مسموم ساخت و به خورد پیامبر داد و سبب فوت پیامبر شد» 📚همان مدرک ❗️شیخ کلینی و دیگران از علما نیز مسموم شدن پیامبر گرامی توسط سم زن یهودی را نقل می کنند 📚الکافی ج6 ص315 📚المحاسن ج2 ص470 📚وسائل الشیعه ج25 ص57 👌وفرمود: «گمان می کنید پیامبر به مرگ طبیعی از دنیا رفت یا کشته شد؟ ❗️پیامبر قبل از مرگ توسط آن دو نفر مسموم شد و از دنیا رفت» 📚تفسیر عیاشی ج1 ص200 👌علامه مجلسی می گوید محتمل است هر دو سم در شهادت پیامبر گرامی دخیل بوده است 📚بحار الانوار ج22 ص516 🔴مساله شهادت پیامبر گرامی در کتب اهل سنت نیز مورد اشاره قرار گرفته است. 🗯بخاری می نویسد: «عایشه می گوید:در روزهای پایانی حیات پیامبر به زور در دهان آن حضرت دوایی ریختیم،حضرت با اشاره به ما فهماند که به من دوا نخورانید، ما گفتیم این خودداری پیامبر به خاطر آن است که مریض از دوا بدش می آید ووقتی بهوش آمد فرمود:ایا من شمارا از این کار نهی نکردم؟اکنون به جز عباس که شاهد ماجرا نبوده باید جلوی چشمان من به دهان همه آنان که دراین خانه هستند از همان دوا ریخته شود» 📚صحیح بخاری،ج5 ص120 ح5382 ❔چرا عایشه حرف پیامبر را گوش نداد و به زور در حلق پیامبر گرامی دارو ریخت در حالی که خداوند اطاعت پیامبر را در هر حال لازم و واجب می داند 🔷حشر7 ❔چرا پیامبر از خوردن دوا خود داری کرد مگر پیامبر کودک بوده است که از دوا بدش بیاید❔ایا نعوذ بالله او درک نمی کرد که چه چیزی برایش مفید است و چه چیزی مضر❔ ❔چرا پیامبر دستور به قصاص داد که خودشان نیز از آن دوا بخورند❔ایا پیامبر بدون استحقاق دستور به مجازات می دهد ❗️حاکم در مستدرک می آورد: «به خدا سوگند پیامبر وابوبکر وحسن بن علی با سم و عمر عثمان، علی وحسین با شمشیر کشته شدند» 📚المستدرک علی الصحیحین،ج3 ص61 ح 4395 🗯بزرگان اهل سنت از ابن مسعود نقل کرده اند: «اگر 9 بار سوگند یاد کنم که پیامبر کشته شده است برایم بهتر است تا یک بار سوگند یاد کنم که او کشته نشده است زیرا خداوند اورا پیامبر وشهید قرار داده است» 📚مسند احمد،ج1 ص408 ح3873 📚طبقات الکبری،ج2 ص201 📚المصنف،ج5 ص269 ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹چرا به امام رضا (علیه السلام) غریب می‌گویند؟ 👈 لقب غریب الغرباء در ادعیه برای امام حسین (علیه السلام) نقل شده است(اقبال الاعمال، ج۳، ص۳۴۷) نه برای امام رضا (علیه السلام)؛ البته لقب غریب برای امام رضا (علیه السلام) توسط امام علی و امام صادق و خود امام رضا (علیه السلام) نقل شده است(کافی، ج4، ص147 و ج4، ص581) علت غربت امام رضا (علیه السلام) چیست؟ 1️⃣👈جدایی از خانواده و قبر پیامبر وشهادت در غربت: امام موقع خداحافظی گریه می کرد و خودش را غریب نامید واین غربت به زور توسط مامون انجام شد. 2️⃣👈دفن کنار هارون: یکی دیگر از دلایل غربت امام رضا ( علیه السلام ) دفن شدن او در کنار هارون الرشید است. مسلماً هیچ مؤمنی دوست ندارد در کنار قاتل پدر خود دفن شود. 3️⃣👈 انکار امامت حضرت توسط شیعیان و نمایندگان پدر بزرگوارش: وکلای امام کاظم (علیه السلام) امامت امام رضا (علیه السلام) را انکار کرده ،و به خاطر اینکه اموال را به صاحب اصلی ندهند، ادعا کردند که موسی بن جعفر ( علیه السلام ) زنده است و غایب شده و روزی برای برپا ساختن عدل به روی زمین باز خواهد گشت(کافی، ج۴، ص۱۴۷ و ج۴، ص۵۸۱) 4️⃣👈انکار امام جواد علیه‌السلام به عنوان فرزند حضرت:برخی از مردم و حتی نزدیکان امام گفتند: تو امام نیستی چون فرزند نداری،با اینکه امام،حضرت جواد علیه السلام را به عنوان جانشین معرفی کرده بود و جواد الائمه علیه السلام را به عنوان فرزند ایشان قبول نکردند و برخلاف میل امام، نسب شناسی آوردند و او تایید کرد و با این قضیه امام را گریاندند.( کافی، ج ۱، ص ۳۲۲) 5️⃣👈تحمیل ولایت عهدی بر امام رضا علیه‌السلام: بدون شک امام رضا علیه السلام، با خواست و اجبار مامون از مدینه خارج و به مرو آمد. (عیون ، ج ۲، ص ۲۱۷) و ولایت عهدی، بر امام تحمیل شد تا امام را دوستدار دنیا معرفی کند. 6️⃣👈 مامون ادعای محبت امام را میکرد و حتی ادعای شیعه بودن داشت و خودش امام را شهید کرد، ولی مردم با دیدن تظاهر و ریاکاری های مأمون فریفته رفتار او شده و گمان داشتند که امام در آسودگی بوده و به مرگ طبیعی از دنیا رفته است و مامون با ظاهرسازی در شهادت امام گریه میکرد. (عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 241) ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠چند نکته درباره 🔶️در رسالة علمي از نظر ساختار ظاهري و شكلي، بايد موارد ذيل رعايت شود: 1️⃣ روي جلد، نام عنوان، نام استاد راهنما و مشاور، نام نويسنده، تاريخ پايان‌ تدوين و سطح رساله نوشته شود؛ 2️⃣. فهرست مطالب در ابتدا قرار گيرد؛ 🔰 رسالة علمي بايد داراي مقدمه‌اي باشد شامل موارد زیر: 1️⃣تبيين مسئله (تعریف عنوان، تبارشناسی، تعریف مسئله، محدودسازی آن)؛ 2️⃣. بيان اهميت و ضرورت بحث؛ 3️⃣. ذكر سؤال اصلي و سؤال‌های فرعي؛ 4️⃣. بیان پیشنیه مسئله و بيان پيشينة تحقيق و نقاط اشتراك و افتراق مورد نظر با كارهاي انجام‌ شده؛ 5️⃣. بیان فرضیه و پیش‌فرض‌ها؛ 6️⃣. بیان اهداف تحقیق؛ 7️⃣. توضیح روش تحقیق؛ 8️⃣ توجیه ساختار تحقیق؛ ✅. رساله بايد از بخش‌هاي منطقي يا فصل‌بندي متناسب با سؤال‌های فرعی ناشی از سؤال اصلی، برخوردار باشد و در پايان هر بخش و فصل،‌ حاصل بحث به صورت روشن بيان شود. بهتر است عناوین فصل‎ها را با سؤال‌های فرعی هماهنگ کنید؛ ✅ خاتمه رساله بايد به جمع‌بندي نهايي و نتيجه‌گيري رساله اختصاص يابد. این قسمت – اگر مفصل نباشد- به فصل اخیر ملحق می‌شود؛ ✅فهرست تفصيلي منابع و مآخذ بايد هم در پاورقي و هم در پايان رساله آورده شود. در پاورقي، نام كتاب، جلد و صفحه كافي است؛ اما در پايان رساله، خصوصيات منابع به طور كامل و به سبك رايج باید نوشته شود؛ ✅در نگارش رساله بايد قواعد دستوري (ادبيات) در حدّ لازم رعايت و حتّي‌الامكان ويرايش شود. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
💠 🔰 🔶مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در بیش از بیست سال فعالیت خود، تاکنون توانسته است با رقومی نمودن منابع مکتوب، حجم عظیمی از دادگان متنی را فراهم آورد. در مرحله بعد، به فرآوری و غنی سازی متون پرداخت و سپس با به کارگيری فناوری هاي رايانه ای از قبيل: واسط کاربری مطلوب، جستجوی سريع و ديگر قابليت های لازم، محيط پژوهشی مناسبی را در ارائه محتوای اين متون به گونه ای کارآمد ايجاد نمود و در اين مسير، به توسعه اين امکانات می انديشد. 🔅گروه پردازش هوشمند به عنوان یکی از گروه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور توانسته است در سامانه متن کاوی خدمات پژوهشی بسیار خوب را برای پژوهشگران آماده استفاده و بهره‌برداری نماید ❇️خدماتی چون ۱.خلاصه ساز ۲.تبدیل تصویر به متن ۳.تحلیل صرفی و نحوی قرآن ۴.مشابه یاب احادیث ۵.اعراب گذاری ۶.برچسب گذاری صرفی زبان فارسی ۷.آیات مرتبط 💠آدرس سامانه http://ai.inoor.ir ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آقایان داریم خداحافظی می کنیم ای بسا خبر به شما برسد، حسن زاده مسافرت کرد... 👌👌👌نتیجه تحقیقات و مطالعات درست، نگاه ویژه به دنیا و آخرت داشتن است... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
com.parsiblog.mizan2.apk
4.47M
👆👆 🌹 میزان الحکمه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
base.apk
14.67M
👆👆 🌹 فرهنگ قرآن 👌 ویژه اهالی تحقیق و پژوهش ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره ❤️اهمیت عنصر مقوله‌ساز در عنوان تحقیق اولین کلمه عنوان مقاله و پایان‌نامه شما مهم است و باید تنها با یکی از ، هماهنگ باشد. در تبیین مسئله نیی بر همین کلمه اول باید تأکید بیشتری داشته باشید. این کلمه اول، منجی شماست. همین عنصر اول، شما را از موضوع‌محوری، نجات می‌دهد و به مسئله محوری، نایل می‌سازد. به طور قطع، مهم‌ترین نکته‌ای که تمام تحقیق شما را تحت الشعاع قرار می‌دهد، همین نکته است. پس بگویید: (درود بر کلمه مقوله‌ساز) ــــــــــــــــــــ کلمات حاکی از مقولات در اول عنوان : نقشِ،عملکردِ،کاربردِ،تأثیرِ،آثارِ،فوایدِ، برکاتِ،پیامد‌هایِ،عوارضِ،دلالتِ،تهدیداتِ، اثرِ،کنشِ، آسیب‌های ناشی از... . : آسیب‌های(مثلا آسیب‌های پژوهش)، موانعِ،عللِ،ادلّهِ،مستنداتِ،تبیینِ، تأثیرپذیریِ،اثباتِ،لوازمِ،عواملِ،زمینه‌هایِ، ریشه‌هایِ. : میزانِ،حدودِ،اندازه،گستره،دامنه،مراتبِ، قلمرو،گستره،حیطه،حجم،تعدادِ، شماره. : ویژگی‌های،خصوصیاتِ،روشِ،شیوه، ممیزاتِ،صفاتِ،راهکارهای،راهبردهای، شاخصه‌های،الگوی،فرایند،طبقه‌بندی، گونه‌شناسی،تطورات،سیره،راه‌های، سبک، نحوه،نمودهای،چگونگی،کیفیت، شایستگی،صلاحیت. : محلِ،مکانِ،مجاری(مثلا مجاری قاعده ید) : زمانِ،تاریخِ،تاریخچه،عصرِ،روزگارِ. : شرایطِ( مثلا شرایط فعلی اقتصاد اسلامی)،وضعیتِ(مثلا وضعیتِ پژوهش در حوزه‌های علمیه)،حالات(مثلا حالات روحی و روانی زنان در دوران یائسگی)، مهندسیِ،وضعِ،جایگاه،موقعیت. : نسبتِ،رابطه،تفاوت‌های،مقایسه، شباهت‌های،وجوه تشابهِ، مناسباتِ( مناسبات بین علم و دین)، مشترکاتِ،بررسی تطبیقی. : مفهوم شناسی(اگر از چیستی، هویت، تعریف و ماهیت چیزی سؤال شود)، حقیقتِ، معناشناسیِ. : مؤلفه‌های،ارکانِ،اجزای،عناصرِ، حقوقِ( مثلا حقوق زن و شوهر) 📚برگرفته از جزوه روش تحقیق حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام‌پور کریمی ــــــــــــــــــــ ✅موارد فوق برای تولید عنوان تحقیق و قید بندی عنوان، بسیار کاربردی است ــــــــــــــــــــ ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
base.apk
8.64M
👆👆 🌹 ویژه برای جستجوی احادیث 👌جامع الاحادیث ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
base.apk
8.48M
👆👆 🌹 مقاله نویسی آسان و کاربردی؛ کاملا صلواتی(رایگان) بالغ بر ۴۰۰۰ نصب فعال در کافه بازار آدرس دریافت از بازار ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره 💠چند نکته درباره محتوای 🔶️محتواي رساله بايد داراي ويژگي‌هاي زير باشد: 1️⃣ رسالة علمي بايد نتيجة تحقيق و ابتكار خود نويسنده باشد؛ نه كار گروهي؛ 2️⃣ مسئله مورد بحث بايد به صورت روشن، تقرير و تنقيح شود؛ 3️⃣ اقوال و نظرهای ديگران بايد گويا و روشن و حتي‌الامكان بدون واسطه بيان شود؛ 4️⃣ در تدوين رساله بايد انسجام كامل بين مطالب و بندچینی (پاراگراف) رعايت شود؛ 5️⃣ در رسالة‌ سطح چهار، علاوه بر ويژگي‌هاي مذكور، نقل و جمع اقوال صاحب‌نظران كافي نيست؛ بلكه بايد مشتمل بر رأي مختار نويسنده همراه با دليل و تحلیل و نقد اقوال مخالف باشد. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
com.parnian.PSI.Kashkool.apk
4.53M
👆👆 🌹 کشکول شیخ بهایی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره اخلاق ۱.انگیزه الهی نخستین مساله‌ای که شایسته و بایسته است، پژوهش‌گران به آن توجه کنند این است که نیّت و انگیزه خود را برای خدا خالص کنند و به خاطر جلب رضای خدا و تقرب به درگاه او تحقیق و پژوهشی انجام دهند، زیرا می‌دانیم که بر اساس نظام اخلاقی اسلام، نیّت و انگیزه، به اندازه عمل و بلکه بیشتر از آن اهمیت دارد و به همین دلیل پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: نیّت مؤمن بهتر از عمل اوست (بحارالانوار ج ۷۰ ص ۱۸۶) و در جای دیگر فرمود: ارزش اعمال بستگی به نیت ها دارد و بهره هر کس از عملش مطابق نیّت اوست، کسی که به خاطر خدا و پیامبر هجرت کند هجرت به سوی خدا و پیامبر کرده است و کسی که به خاطر رسیدن به مال دنیا یا به دست آوردن همسری هجرت کند بهره‌اش همان چیزی است که به سوی آن هجرت کرده است. (مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۹۰) با توجه به نیّتی که فرد در انجام آن داشته مشخص می‌شود، زیرا اعمال ما، تنها جنبه ظاهری و دنیوی ندارند متشکل از ظاهر و باطن هستند و به همین جهت،برای ارزش‌ مندی یک کار، تنها ظاهرِ خوب کفایت نمی‌کند بلکه باید باطن آن کار و شخص انجام دهنده آن نیز خوب و پسندیده باشد. به بیان روشن‌تر،در دیدگاه اسلام، تنها عملی و ابدی خواهد شد که با انگیزه الهی و پیروی از او انجام شود لذا برای اینکه تحقیق و پژوهش ما حقیقتا ارزشمند گردد و ما را به سعادت و کمال حقیقی رهنمون سازد، نیازمند همراهی با انگیزه الهی و اخلاص در عمل است. همچنین اگر قصد و نیت الهی و اخروی همراه تحقیق و پژوهش باشد، اجر و پاداش آن، خواهد شد. امام علی(سلام الله علیه)فرمود: عطایای الهی به اندازه نیت انسان است. (نهج‌البلاغه / نامه ۳۱) ذکر این است که اگر تحقیق و پژوهش به انگیزه دیگری مانند انگیزه‌های ثروت، قدرت و مانند آن صورت پذیرد هر چند ممکن است مدتی دنیای ما و دیگران را آباد کند اما چون در راستای زندگی حقیقی ما نیست،فاقد ارزش حقیقی همه جانبه خواهد بود و سود معنوی برای پژوهشگر نخواهد داشت. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
معرفی پایگاه های مقالات پایا.pdf
941.7K
👆👆 معرفی منابع تحقیقات ✅پایگاه‌های کتابخانه، مقاله، نشریه و پایان‌نامه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 در ترغیب به قرار نیست اولین ها بهترین شود پس برای شروع،استرس و ترس را کنار بگذاریم و با جرأت وارد میدان شویم. پژوهش،نصیب کسانی می شود که با روحیه "من می توانم" وارد میدان عمل شوند. شکست موفقیت نیست، بلکه شکست در مسیر هر امر موفقی ایجاد شده و می شود. در مسیر پژوهش بمانیم تا طعم علم را بیشتر و بهتر بچشیم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
صحيفه سجاديه_3.apk
16.35M
👆👆 🌹 صحیفه سجادیه ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره تفاوت بین عنوان و موضوع در تحقیقات؟ 📚 موضوع کلی است و در تحقیقات منظور همان متغیر وابسته است؛ متغيري كه پژوهش برای شناخت یا تبیین آن انجام می شود. 📖 اما عنوان موضوعی است که تر شده است و در تحقیقات شامل متغیر یا متغیرهای مستقل و بعضا بيانگر جمعیت مورد بررسی و قلمرو زمانی و مکانی تحقیق است. ✅ مثال: موضوع: یاددهی-یادگیری عنوان: بررسی کیفیت امکانات آموزشی بر میزان اثربخشی فعالیت های یاددهی-یادگیری در آموزش عالی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
mesbah.allame.zarei.apk
1.92M
👆👆 🌹 آثار علامه مصباح یزدی ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 توجه طلاب محترم را به یک تحقیق میدانی ویژه در این فیلم جلب می کنم... 🎬 اظهارات پورآذر در اعلام برائت از فرقه مدعی یمانی ...اینجانب سیدحسن سیدپورآذر، هفت سال به دعوت احمدالحسن ایمان داشتم؛ در کتب احمد الحسن تحقیق کردم؛ مقالات متعددی در این زمینه تالیف کردم؛ در حوزه مهدویت تدریس داشتم و همچنین به عنوان مدیریت دانشکده مهدوی از طرف مسئولین منصوب شدم و برای پیشرفت علمی انصار فعالیتهای متعددی انجام دادم. اما بعد تحقیق آزادانه و بدون تعصب به این نتیجه رسیدم که اشکالات متعدد و تعارضات و تناقضات علمی بسیار و کمبودهای تربیتی و تعارضات در مواضع سیاسی اجتماعی در این دعوت وجود دارد؛ لذا به صورت رسمی اعلام میکنم که دعوت احمدالحسن را دعوت حقی نمی‌دانم. ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 نتیجه تحقیقات زیاد، مطالعات مستمر، بصیرت و تواضع حاصل از تهذیب نفس را در این فیلم ببینید... 🌹واکنش رهبری حفظه‌الله به شعر خوانی حضار... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
monasebat.hl.apk
2.92M
👆👆 🌹 شرح مناسبت ها ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆
🌹 درباره 🌹کارگاه‌ مقاله‌نویسی مقدمات (مقدمه اول) مقاله‌نویسی مقوله‌ای است که می‌تواند مسیر تحصیلات تکمیلی را هموار سازد. توجه و پرداختن به این فعالیت،منجر به رشد و نشاط علمی می شود. برای مقاله‌نویسی دو وجود دارد: ۱- مقاله‌نویسی یک . برای نوشتن یک مقاله خوب می‌بایست دانش کافی درزمینهٔ موردنظر را کسب کرد. این امر می‌تواند ماه‌ها و شاید سال‌ها طول بکشد. ۲- مقاله‌نویسی یک . مهارت مقاله‌نویسی با نوشتن و کسب تجربه رشد و تعالی پیدا می‌کند. نوشتن مقاله، علم باشد یا مهارت فرقی ندارد مهم شروع مقاله‌نویسی و برداشتن است. برای نوشتن مقاله همین امروز اقدام کنید. آیا نوشتن مقاله یا همان مقاله نویسی لذت بخش است؟ مقاله نویسی به عقیده‌ی اکثر آدم‌ها کاری دشوار، و به عقیده‌ی برخی دیگر، کاری آسان است. اما معتقدیم که . مقاله نویسی نیز از دشواری‌های خاص خودش برخوردار است اما اگر صبوری کنید و تلاشگر باشید، کم کم برایتان آسان می‌شود. آنوقت خواهید دید که چه لذتی در نوشتن مقاله وجود دارد. ادامه دارد... ✅همراه با پژوهش مدرسه اهل البیت (ع) سبزوار 🆔 @pajohesh_s 👆👆👆👆👆