eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
546 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
شروع صبح با "قرآن کریم"؛ صفحه 117+صوت
🌹بسم الله الرحمن الرحیم ♻️دور اول کریم 📖 🔹 یک صفحه از قرآن کریم، با همراهی اعضای کانال قرائت را همراه با بخوانید و سپس مختصر را با دقت مطالعه کنید. 📖 صفحه ١١٧ https://eitaa.com/quraanalkarim 🌿🌾🌿🌾🌿
ای مسلمانان، یهود و نصاری را دوست صمیمی نگیرید، چون موقع رودررویی، آنها طرف هم را میگیرند. https://eitaa.com/quraanalkarim
بعد از این هشدار، هر کس طرف آنها را بگیرد از آنها محسوب میشود. https://eitaa.com/quraanalkarim
📇 خلاصه تفسیر سوره 🔖 آیه: ۲۷ 📚 ✅ بخش اول👇👇 💠آیه ۲۶ و ۲۷ بقره: «... یُضِلُّ بِهِ کَثیراً وَ یَهدی بِهِ کَثیراً وَ مَا یُضِلُّ بِهِ إلّا الفَاسِقینَ-أَلَّذینَ یُنقِضونَ عَهدَ اللهِ مِن بَعدِ میثاقِهِ وَ یَقطَعونَ مَا أَمَرَ اللهُ بِهِ أَن یوصَلَ وَ یُفسِدونَ في الأرضِ اولئکَ هُمُ الخاسِرونَ» 🔰پس از تببین اهمیت تمثیل، به بررسی از سوی شیاطین جنی و انسی و از سوی خداوند پرداختیم.. قرآن گوید اگر کسی از شیطان پیروی کند خودش تبدیل به شیطان می شود. در پایان آیه میبیینم که اگرچه خداوند اضلال را منحصر به گروه خاص فاسقین دانسته است اما هدایت را منحصر به گروه خاصی نمی داند. 🔺منظور از فاسقین مطلق افرادی است که از راه راست خارج شدند. 🔴در آیه بعد ۳ مورد از فاسقین را نام می برد نه اینکه فاسقین منحصر در این سه باشند. این سه گروه را در انتهای آیه ۲۷، می نامد. 🔺خاسر کسی است که را می بازد لذا اینها سرمایه فطرت پاک اولیه را می بازند https://eitaa.com/quraanalkarim ادامه دارد👇👇
در محضر قرآن کریم
#تدبرباتفسیرتسنیم 📇 خلاصه تفسیر سوره #بقره 🔖 آیه: ۲۷ 📚 #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی ✅ بخش اول👇👇 💠آ
✅گروه اول کسانیند که بین خود و خدا را نقض کردند لذا مشخص است که بین انسان و خدا یک پیمان از ابتدا وجود دارد. پیمان و تعهد را به یا طناب تشبیه کرده اند چنانکه طناب دو چیز را به هم متصل می کند پیمان نیز اینگونه است. حبل بریده می شود و پیمان نیز نکس و می شود. ♦️حال این چیست؟ 1⃣برخی گفتند این همان پیمان بین خدا و انسان در است. 2⃣برخی گفتند این همان پیمان اولیه خدا از طریق حجت باطنیه است «رسلاً مبشرین و منذرین لئلّا یکون للناس علی الله حجةٌ بعد الرسل/نساء_۱۶۵» اگر این حجت باطنه یعنی عقل نبود مردم در قیامت احتجاج می کردند که چرا ما را که در برابرمان هزاران راه بود الان عذاب می کنی؟ 3⃣وجه سوم این است که این پیمان همان ارسال رسل و پذیرش پیغمبران از سوی انسان هاست که بعداً نیز باید به تعهدشان پایبند باشند. 4⃣نظر چهارم نیز الهی است و نقض کنندگان، اهل کتابیند که کتاب خود را فراموش کرده و نقض کردند. البته این وجه، در طول همان وجه سوم می گنجد. https://eitaa.com/quraanalkarim
او کیست؟.mp3
8.44M
| ✘ مگر می‌شود غیرمعصوم، قدرت و وسعتی برابر با معصوم پیدا کند که زیارتش با زیارت معصوم برابر شده و همان قدرت را در زائر ایجاد کند؟ ※ میلاد علیه‌السلام https://eitaa.com/quraanalkarim
| ✘ مگر می‌شود غیرمعصوم، قدرت و وسعتی برابر با معصوم پیدا کند که زیارتش با زیارت معصوم برابر شده و همان قدرت را در زائر ایجاد کند؟ ※ ویژه میلاد علیه‌السلام
اللّهُمَّ نوِّر قُلوبَنَا بِالقُرآنِ 🌾نکاتی از حزب 23 جزء6 در این حزب داستان بسیار آموزنده هابیل و قابیل مطرح شده و چند مورد از احکام بیان گردیده است. پیامها:👇👇 👈ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﻄﺎﻛﺎﺭ، ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭ ﺍصلاح، ﺑﺎﺯ ﺍﺳﺖ. 👈 ﺗﻮﺑﻪ، ﺗﻨﻬﺎ ﻳﻚ ﻧﺪﺍﻣﺖ ﺩﺭﻭﻧﻲ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻣﻔﺎﺳﺪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. 👈ﺩﻳﻦ ﻭ ﺷﺮﻳﻌﺖ، ﺭﺍﻫﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﺭﺳﺎﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻳﻚ ﺷﺮﻳﻌﺖ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. 👈 ﻗﺮﺁﻥ، ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺘﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺳﺖ.و ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻫﻞ ﻛﺘﺎﺏ، ﻃﺒﻖ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﻜﻢ ﻛﺮﺩ. «ﻓﺎﺣﻜﻢ ﺑﻴﻨﻬﻢ ﺑﻤﺎ ﺃﻧﺰﻝ ﺍﻟﻠّﻪ» 👈ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺳﺮﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﻨﻔﻲ، ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﻴﻢ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻴﺮ ﺳﺒﻘﺖ ﺑﺠﻮﻳﻴﻢ. «ﻓﺎﺳﺘﺒﻘﻮﺍ ﺍﻟﺨﻴﺮﺍﺕ» 👈ﻓﺴﻖ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ، ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺟﺎﻫﻠﻲ ﺳﻮﻕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻭﺍﻥّ ﻛﺜﻴﺮﺍً ﻣﻦ ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﻟﻔﺎﺳﻘﻮﻥ... ﺃﻓﺤﻜﻢ ﺍﻟﺠﺎﻫﻠﻴّﺔ» 👈 ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺣﻜﺎم ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﻱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺳﺮﺍﻍ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺑﺸﺮﻱ ﻣﻲ ﺭﻭﻧﺪ، ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﮔﺎم ﺑﺮﻣﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﻓﺎﻥ ﺗﻮﻟّﻮﺍ... ﺃﻓﺤﻜﻢ ﺍﻟﺠﺎﻫﻠﻴّﺔ ﻳﺒﻐﻮﻥ» 👈 ﺯﻣﺎﻥ ﺟﺎﻫﻠﻴّﺖ، ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻳﻚ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ، ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺟﺪﺍ ﺷﻮﻧﺪ، ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺟﺎﻫﻠﻴّﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻓﺤﻜﻢ ﺍﻟﺠﺎﻫﻠﻴّﺔ...» ♦️با برگشتن مردم از دین و سبک شمردن احکام الهی در اصل زندگی و مرگ جاهلی خواهند داشت. https://eitaa.com/quraanalkarim
در محضر قرآن کریم
#حال_خوب از دیدگاه قرآن #جلسه_اول خیلی از آدم‌ها «حال خیلی خوب» را نه می‌شناسند و نه می‌خواهند/ معمو
از دیدگاه قرآن 📜 جلسه اول، قسمت دوم ✅پدر و مادرها خیلی راحت‌ حال بچه‌ها را خراب می‌کنند 🔺نکتۀ دیگری که ما در مورد حال خوب باید بدانیم، حال خوب کودکان است. 🔺در دو گروه سنی بی‌توجهی به حال خوب خیلی رایج است یکی جوان‌ها هستند که به خاطر انرژی‌ای که دارند فکر می‌کنند حال بد زیاد مهم نیست و جبران می‌کنند، یکی هم کودکان هستند که پدر، مادر و اطرافیان حال‌شان را می‌گیرند، مثلاً بچه را خیلی راحت می‌ترسانند، که در دراز مدت آثاری می‌گذارد که به این سادگی اثر آن حال بد از بین نمی‌رود. ♦️در اینجا داریم ابعاد موضوع حال خوب را بررسی می‌کنیم. پس حال خوب در تربیت فرزند یک موضوع مورد غفلت است، حال خوب در دوران جوانی هم چنین است. 〰🌹〰🌹〰 🔺نکتۀ بسیار مهم دیگر توجه به موضوع حال خوب در «روابط اجتماعی» است که مراقبت مداوم می‌خواهد. شاید مهم‌ترین وظیفۀ اجتماعی ما و مهم‌ترین مسیر رشد فردی ما این است که حال دیگران را خوب کنیم و حال کسی را بد نکنیم. آیا از این بالاتر داریم؟ ظلم، صورتِ فاحش حال بد است. ضایع کردن حق‌الناس هم یعنی حال کسی را بد کردن. 🔺خوب کردن حال دیگران چه اثری دارد؟ مثلاً اگر می‌خواهید صدقه بدهید، مستمندی که خیلی محتاج است، درجا آن نیازش را با صدقۀ درشت برطرف کنی تا عمیقاً حالش خوب شود، وقتی عمیقاً حال او خوب می‌شود و از تو تشکر می‌کند اتفاق‌های خوبی برای تو رقم خواهد خورد. https://eitaa.com/quraanalkarim ادامه دارد🌾
در محضر قرآن کریم
#حال_خوب از دیدگاه قرآن 📜 جلسه اول، قسمت دوم ✅پدر و مادرها خیلی راحت‌ حال بچه‌ها را خراب می‌کنند 🔺ن
♦️یا مثلاً در ارتباط با پدر و مادر، یک کاری کنم که حال‌شان خیلی خوب بشود و آنها عمیقاً خوشحال شوند و بعد ببیندکه در سرنوشت خودش چه تأثیر شگرفی ایجاد می‌شود. 🔺پس ما دربارۀ دیگران خیلی وظیفه داریم حال دیگران را رعایت کنیم، یعنی اولاً حال‌شان را بد نکنیم و ثانیاً حال‌شان را خوب کنیم. ♦️موضوع حال خوب چندتا بُعد دارد، یک بعدش هم در ارتباط با خدا است. خدا از ما حال خوب می‌خواهد و ما این را باور نمی‌کنیم. موضوع حال خوب از جهت ارتباط با خدا هم شدیداً مورد غفلت است. 🔺نه تنها خدا از ما انتظار دارد که ما حال‌مان خوب باشد، بلکه اگر حال‌مان بد باشد از خدا دور می‌شویم. «نگرانیِ بیجا» یک وجه حال بد است؛ یک عامل و یک شاخص حال بد است. ظاهراً گناه نمی‌کنی ولی داری مقدمات گناه‌ها و فجایع بزرگ را در خودت پدید می‌آوری، و داری امکان کارهای خوب زیادی را در خودت از بین می‌‌بری. 🔺وقتی کسی حالش خوب نبود، فهم و حافظه و تفکر و عقلش، همگی مخدوش می‌شود. حال خوب موجب می‌شود فکر و ذهن انسان درست کار کند، خیلی باید در مدرسه، در دانشگاه، در جامعه و در مدیریت، مواظب بود حال آدم خوب باشد. https://eitaa.com/quraanalkarim
در محضر قرآن کریم
♦️یا مثلاً در ارتباط با پدر و مادر، یک کاری کنم که حال‌شان خیلی خوب بشود و آنها عمیقاً خوشحال شوند و
🔺در فرهنگ نظام سرمایه‌داری، چطوری حال یک مدیر، خوب می‌شود؟ در نظام سرمایه‌داری وقتی می‌خواهند به یک مدیر توان مدیریت بدهند و حال خوب را به او تزریق کنند، پول بیشتری به او می‌دهند. ♦️آیا شهید سلیمانی چون پول بیشتر می‌گرفت، بهتر مدیریت می‌کرد؟ چون پول بیشتر می‌گرفت این‌قدر با درایت عمل می‌کرد به‌حدی که از هیچ همه‌چیز ساخت؟نه، اصلاً دادن پول زیاد یکی از روش‌های غلطی است که معمولاً برای رفتن به سمت حال خوب اتخاذ می‌شود. 🔺مدیری که با اشرافی‌گری، حالش خوب بشود، جامعه‌ را نابود می‌کند/ اینکه «مدیران نباید اشرافی باشند» یک بحث مدیریتی است نه ارزشی! https://eitaa.com/quraanalkarim ✅ادامه دارد