eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
549 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکاتی از 🌹بسم الله الرحمن الرحیم 💥كارشيطان،با نماز درتضادّ است.شيطان به انسان دستور گناه مى‌دهد، «فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ»امّا" إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‌ عَنِ الْفَحْشاءِوَالْمُنْكَرِ ... " 💥خداوند حكيم، به مقدار لياقت و ظرفيّت افراد، خير و سعادت نازل مى‌كند. «يُزَكِّي مَنْ يَشاءُ»خدایا ظرفیت ما رابیافزا 💥هشدار به همه مؤمنان،که هر گاه نخستین وسوسه‌های اشاعه فحشا یا هر گناه دیگر آشکار می‌شود،باید همانجا درمقابل آن ایستاد تا آلودگی گسترش پیدا نکند.👊👊 سخت 💥هرگز یک انسان پاکدامن و با ایمان را نمی‌شود یک مرتبه در آغوش فساد پرتاب کرد، بلکه گام به گام این راه را می‌سپرد، و سر انجام گرفتار بدترین کبائر می‌شود،این است«خطوات شیطان» 💥در قرآن، كافران، پيمان شكنان، قاتلان، طرفداران طاغوت، منافقان، مفسدان، مشركان، مستكبران، ظالمان، كتمان كنندگان حقّ و دروغگويان مورد لعنت قرار گرفته‌اند، ولى لعنت دنيا و آخرت همراه با عذاب عظيم، مخصوص كسانى است كه آبروى افراد پاك را مى‌برند. 💥گواهى‌دادن، به درك و شعور نياز دارد. بنابراين اعضاى بدن آنچه را انجام‌مى‌دهند درك مى‌كنند، گرچه ما نفهميم. «تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ» 💥گواهى دادن اعضاى بدن در قيامت، در قرآن؛👈در سوره‌ى فصّلت «حَتَّى إِذا ما جاؤُوها شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأبْصارُهُم .....َ» هنگامى كه به دوزخ رسند،گوش و چشم وپوست بدن آنان به گناهانی كه انجام داده‌اند، گواهى دهند.درسوره‌ى یس «الْيَوْم َنَخْتِمُ عَلى‌أَفْواهِهِم ْوَتُكَلِّمُناأَيْدِيهِمْ .....»در آن روز بر دهان كافران مهر خموشى زنيم و دست‌هايشان با ما سخن گويند و پاهايشان به آنچه كرده‌اند گواهى دهند. 💥طبع افراد پليد چنين است كه به سراغ پليدى‌ها مى‌روند، برخلاف افراد پاك طينت كه به سراغ خوبى‌ها مى‌روند. الْخَبِيثاتُ لِلْخَبِيثِينَ‌ ... الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبِينَ‌ https://eitaa.com/quraanalkarim
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🔸 🌷 وَإِذْ قُلْتُمْ یا َمُوسَى‏ لَن نُّؤمِنَ لَكَ حَتَّى‏ نَرَى‏ اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصَّاعقَةُ وَأَنْتُمْ تَنظُرُونَ(55) 🍀 و هنگامى كه گفتید: اى موسى! ما هرگز به تو ایمان نمى ‏آوریم مگر اینكه خدا را آشكارا ببینیم، پس صاعقه (جان) شما را گرفت، در حالى كه تماشا مى‏ كردید. 🌷ثُمَّ بَعَثْنَكُم مِّنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ(56) 🍀 سپس شما را پس از مرگتان (زنده کردیم) برانگیختیم، شاید که شكرگزار باشید. 🔴 قوم دو گروه شدند گروهی با ماندند ولی در غیاب حضرت موسی گوساله پرست شدند که در آیات قبلی بیان شد و بعدها خداوند آنها را عفو کرد. اما گروهی برگزیده که همراه موسی علیه السلام برای مناجات به آمدند. قوم موسی بعد از آن همه نعمتی که خداوند به آنها عطا کرد و در آیات قبلی ذکر شد این بار با تکبر به موسی گفتند ما به تو هرگز ایمان نخواهیم آورد مگر اینکه را آشکارا ببینیم. (جهرة يعنى آشكار) 🔴 ایراد و مشکل اصلی قوم موسی مادی گرایی بود که مشکل بشر امروزی هم همین است می گوید باید با چشم خود ببینم غافل از آنکه خدا در وجود آنهاست (الله فی انفسهم) خدا صاعقه ای فرستاد و همه آنها نقش بر زمین شدند و مردند سپس خداوند آنها را عفو کرد و دوباره آنها را زنده کرد تا شاید به مهربانی خداوند پی ببرند و سپاسگزاری کنند. یا همان آذرخش فیزیکی است که بین و زمین رخ می دهد. ولی این صاعقه با بقیه صاعقه ها فرق می کرد زیرا بسیار شدید و قوی و مرگ آور بود. ️ 🔹 پیام های آیه 55 و 56 سوره بقره 🔹 ✅ از عاقبت جسارت،لجاجت،بى ادبى و توقعات نابجا و تكبر گذشتگان باید گرفت. ✅ اگر خدا را با چشم ظاهر نتوان دید ولی آثار و مخلوقات او قابل دیدن است چرا با دیدن آنها ایمان نمی آورید؟ . ✅ بعضی از مردگان در همین دنیا دوباره زنده شدند زیرا مرگ و زنده شدن به دست هر که را بخواهد می میراند و هر که را بخواهد زنده می کند. قرآن کریم https://eitaa.com/quraanalkarim 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
لغات آیات 55 و 56 بقره آیه55🌹ازسوره بقره 🌹 وَإِذْ = و هنگامی كه قُلْتُمْ = گفتيد يَا مُوسَىٰ = ای موسی لَنْ نُؤْمِنَ = هرگز ايمان نخواهيم آورد لَكَ = به تو حَتَّىٰ = تا اين كه نَرَى = ببينيم اللَّهَ = خدا را جَهْرَةً = آشكارا فَأَخَذَتْكُمُ = پس گرفت شما را الصَّاعِقَةُ = صاعقه وَأَنْتُمْ = در حالی كه شما تَنْظُرُونَ = تماشا می كرديد آیه 56🌹ازسوره بقره 🌹 ثُمَّ = سپس بَعَثْنَاكُمْ = برانگيختيم شما را مِنْ بَعْدِ = بعد از مَوْتِكُمْ = مرگتان لَعَلَّكُمْ = شايد شما تَشْكُرُونَ = شكرگزاری کنید https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم لطفا آیه ۲۸ سوره شوری رابرای بارش باران ونجات ازخشکسالی قرائت کنیدو پیام رابرای دیگران منتشرکنید. https://eitaa.com/quraanalkarim
💠 شعور هستی
 
🔹 یک بیان نورانی از  هست در صحیفه سجادیه که «طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ». در هیچ گوشه عالم هیچ موجودی به غیر خدا مراجعه نمی ‌کند، چرا؟ 
چون نیاز خود را می ‌داند 
(اوّلاً) 
و درک می ‌کند کسی هست که نیاز او را بداند و بتواند رفع کند و منّت نگذارد
(ثانیاً) 
و آن خداست
(ثالثاً)
. 🔹 فرمود: ﴿إِنْ مِنْ شَی‏ءٍ إِلاَّ یسَبِّحُ بِحَمْدِهِ﴾؛ چرا او را تسبیح می ‌کند؟ برای اینکه می ‌داند او بی ‌نیاز است. اگر نداند او بی ‌نیاز است که به او مراجعه نمی ‌کند؛ اگر خیال بکند که او فقیر است یا نداند که او نیازمند است یا بی‌ نیاز، به او مراجعه نمی ‌کند. نیازمند به بی ‌نیاز مراجعه می ‌کند؛ این بر کلّ نظام هستی است و اگر کسی از این قانون کلّی فاصله بگیرد سفیه است. 🔹 فرمود: «طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ»، برای اینکه او هم مثل شما محتاج است. در نظام هستی، سفاهت و بی‌ خردی نیست، هیچ موجودی سفیه نیست؛ منتها می ‌فرماید شما اینها را درک نمی‌کنید، 1️⃣ وگرنه همه می‌دانند که ناقص هستند
(یک) 
2️⃣ و کسی هست که از نقص اینها باخبر است
(دو) 
3️⃣ و توان رفع نقص را دارد
(سه) 
4️⃣ و این کار را انجام می ‌دهد
(چهار)
5️⃣ به او مراجعه می ‌کنند
(پنج) 
6️⃣ و او را مسبّحانه معبود خود می ‌دانند و بعد از دریافت نعمت، از او حق‌ شناسی می ‌کنند به نام حمد
 (شش)
؛ فرمود: ﴿إِنْ مِنْ شَی‏ءٍ إِلاَّ یسَبِّحُ بِحَمْدِهِ﴾. در ، سفاهت نیست، فقط انسان است که سفیهانه به غیر خدا مراجعه می ‌کند! 🔹 می ‌فرماید این زبان را که یک است شما نمی ‌دانید: ﴿إِنْ مِنْ شَی‏ءٍ إِلاَّ یسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِن لَّا تَفْقَهُونَ تَسبیحَهُم﴾ _ فقاهت، آن فهمِ ظریف است _ فرمود شما درک نمی‌ کنید. 📚 سوره مبارکه تغابن جلسه 1 تاریخ: 1397/02/09 https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام و احترام و عرض پوزش به دلایلی، توفیق همراهی با دوستان عزیز قرآنی را تا مدتی نخواهم داشت 🙏 التماس دعای مخصوص