eitaa logo
مصباح قرآنیان ۳
2هزار دنبال‌کننده
27.5هزار عکس
6.6هزار ویدیو
558 فایل
با سلام اطلاع رسانی کلیه برنامه های قرآنی مرکز قرآن ، عترت و نماز اع س نهاجا به متسابقین و فعالان قرآنی در سطح کل‌ کشور وآموزش قرآن کریم (از مبتدی تاپیشرفته ) با مسابقات جذاب
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5924657069843023689.mp3
1.67M
🔸ترتیل صفحه 553 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان سوره 62 سوره مبارکه الجمعة صفحه 553 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند بخشنده مهربان يُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (1) آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است خدا را تنزيه مى کنند، همان که فرمانروا و در نهايت تقدّس و عزّتمند و حکيم است. (1) هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِنْ كَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُبِينٍ (2) او است که در ميان درس ناخواندگان، رسولى از خودشان مبعوث کرد که آيات او را بر آنان مى خوانَد و آنها را تزکيه مى کند، و به ايشان کتاب و حکمت تعليم مى دهد; و همانا آنان پيش تر در ضلالتى آشکار بودند. (2) وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (3) و [او را بر] جماعت هاى ديگرى از آنان که هنوز به آنها ملحق نشده اند [نيز مبعوث کرد]، و او است عزّتمند و حکيم. (3) ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ (4) اين [موهبت رسالت] فضل خداوند است که آن را به هر [کس] که بخواهد مى دهد; و خدا صاحب فضل بزرگ است. (4) مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا ۚ بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ ۚ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ (5) مَثَل کسانى که [عمل به] تورات به آنان تکليف شد سپس به آن عمل نکردند، مَثَل الاغ است که کتاب هايى حمل مى کند; چه بد است مَثَل قومى که آيات خدا را تکذيب کردند. و خداوند مردم ظالم را هدايت نمى کند. (5) قُلْ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّكُمْ أَوْلِيَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ (6) بگو: اى کسانى که دين يهود داريد! اگر مى پنداريد که شما اولياى خداييد، نه مردم ديگر; پس اگر راست مى گوييد تمنّاى مرگ کنيد. (6) وَلَا يَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ۚ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ (7) ولى به خاطر آنچه [از کارهاى ناروا] که به دست خود پيش فرستاده اند، هرگز تمنّاى مرگ نخواهند کرد; و خدا به ستمکاران بينا است. (7) قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ۖ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (8) بگو: همانا مرگى که از آن فرار مى کنيد قطعاً به شما خواهد رسيد، سپس به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانده مى شويد، آن گاه شما را از آنچه انجام مى داديد با خبر خواهد کرد. (8) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
نکته تفسیری صفحه ۵۵۳: فرار بی­ ثمر: یهودیان، خود را نژاد برتر و دوستان ویژه‏ ی خدا برمی­ شمردند و ادّعا می­ کردند که اگر گناه هم کنند، تنها مدّت کمی در آتش می­ سوزند، و بهشت ابدی، ویژه­ ی آنان است، و نه مردمِ دیگر! خدا در این آیات به یهودیان پیشنهاد می­ کند که اگر ادعای آنان درست است، از خدا بخواهند که هر چه زودتر مرگشان را برساند تا به بهشت جاوید برسند و تا ابد در نعمت­های بی­ پایان خدا بمانند؛ امّا آنان هیچ­گاه چنین آرزویی نکردند؛ زیرا می­ دانستند که به سبب گناهان و ستم­های فراوانشان، آینده­ ای بسیار دردناک در انتظارشان است. خداوند پس از بیان این مطلب، به یک نکته‏ ی کلّی اشاره می­ کند، و آن، «قانون عمومی مرگ» است؛ قانونی که برای هر کس که در این دنیا پا می­ گذارد، بدون استثنا اجرا خواهد شد و هیچ­کس راه فراری از آن ندارد؛ چنان­که آیه‏ ی 185 سوره‏ ی آل­ عمران به صراحت می­ فرماید که تمام مردم، مرگ را خواهند چشید. مشکل این است که بیشتر مردم، این قانون قطعی آفرینش را دوست ندارند، و به فرموده‏ ی آیه‏ ی 8 ، از آن فرار می­ کنند؛ به کسی که از آن سخن می­ گوید، رو ترش می­ کنند و «دور از جان» می­ گویند؛ دوست ندارند به آن فکر کنند و مرگ را برای همسایه می­ دانند! در حدیثی می­ خوانیم که روزی امیر مؤمنان علی علیه السلام در تشییع جنازه‏ ی کسی حضور داشت و دید که در آن وضعیت، شخصی به شوخی و خنده مشغول است. فرمود: «گویی مرگ برای افرادی غیر از ما نوشته شده، و گویی حتمی بودن آن برای دیگران است؛ و گویی مردگانی که ما می­ بینیم، مسافرانی هستند که به­ زودی نزد ما باز می­ گردند. آنان را در گورهایشان جای می­ دهیم و میراثشان را می­ خوریم؛ گویی ما پس از آنان همیشه زنده خواهیم ماند!»[1] به­ راستی علّت فـرار از این حقـیقت قطعـی چیست؟ شاید بتوان برای آن، سـه علت ذکر کرد: 1ـ ایمان نداشـتن به زندگی پس از مرگ، مهم­ ترین علت ترس از آن است. این­که انسان، مرگ را با نیستی مساوی بداند، باعث فرار او از آن می­ شود؛ امّا اگر ایمان داشته باشد که مرگ فقط پل ارتباطی دنیا و آخرت و راه رسیدن به زندگیِ بسیار بهتر و وسیع­ تر است، مرگ را از عسل شیرین­ تر می­شمارد. در تاریخ نقل شده که یاران ویژه‏ ی امام حسین علیه السلام در عاشورا، خوشحال و خندان بودند و برای شهادت در راه خدا لحظه­ شماری می­ کردند. 2ـ دل­بستگی بیش از حد به دنیا: علاقه‏ ی شدید به چیزی باعث می­ شود که دل کندن از آن، سخت شود. دل­بستگی شدید به مال، مقام، همسر و فرزند و... نیز عامل فرار انسان از مرگ است؛ زیرا مرگ، عامل جدایی او و چیزهای مورد علاقه­ اش است. بدین علت، در آموزه­ های دینی ما، از دل­بستگی افراطی به دنیا نهی شده است. 3ـ کم بودن خوبی­ ها و زیاد بودن بدی­ ها: گناهان زیاد نیز باعث ترس از مرگ است؛ زیرا انسان می­ داند که کیفر اعمالش را خواهد چشید. از این رو تلاش می­ کند لحظه‏ ی کیفرش را به تأخیر بیندازد؛ که البته این تلاشی بی­ فایده و بی­ ثمر است[2]. [1] - نهج­ البلاغه، حکمت122 [2] - در نگارش این متن از تفسیر نمونه، ذیل آیۀ مورد بحث استفاده شده است. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @quranekarim1398 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️امام (ع): ☘️ هرگاه بندگان، گناهان تازه ای را پدید آورند که قبلاً مرتکب نمی شدند، خداوند هم بلای تازه ای برای آنان پیش می آورد که قبلاً نمی شناختند. 📚وسائل الشیعه،ج۱۱،ص۲۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 قومی از مشرق ✅قال رسول الله صلی الله علیه وآله يَخْرُجُ نَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوَطِّئُونَ لِلْمَهْدِيِّ يَعْنِي سُلْطَانَه‏ مردمی از جانب مشرق قیام می نمایند و سلطنت را برای مهدی موعود آماده می سازند 📚بحارالانوار، ج51، ص87 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 @quranekarim1398
مركز قرآن،عترت ونماز اداره عقيدتي سياسي نهاجا ایتا 🆔https://eitaa.com/quranekarim1398 تلگرام 🆔 https://t.me/mesbahequranian3 آدرس اينستاگرام 🆔https://instagram.com/seyed_mohsen_mostafavi_zadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت‌الاسلام والمسلمین در توضیح آیه19 سوره نساء درباره حقوق عاطفی زنان می‌گوید: ✅ خداوند در این آیه می‌فرماید:‌«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا یَحِلُّ لَکُمْ أَنْ تَرِثُوا النِّساءَ کَرْهاً وَ لا تَعْضُلُوهُنَّ لِتَذْهَبُوا بِبَعْضِ ما آتَیْتُمُوهُنَّ إِلاَّ أَنْ یَأْتینَ بِفاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ؛  اى کسانى که ایمان آورده‏ اید براى شما حلال نیست که زنان را به اکراه ارث برید و آنان را زیر فشار مگذارید تا بخشى از آنچه را به آنان داده‏ اید [از چنگشان به در] برید مگر آنکه مرتکب زشتکارى آشکارى شوند 🔵👈 و با آنها بشایستگى کنید و اگر از آنان خوشتان نیامد پس چه بسا چیزى را خوش نمى‌دارید و خدا در آن مصلحت فراوان قرار مى‌دهد.» این آیه می‌گوید هیچ گاه نسبت به زنان با اکراه و اجبار رفتار نکنید. 🔴👈 حتی اگر خطایی کردند و خواستید از آن‌ها جدا شوید، معاشرت شما با آنان باید معروف و نیکو باشد.» @quranekarim1398
AUD-20210106-WA0016.mp3
2.32M
(عج)🌷 🍃اباصالح التماس دعا 🍃هر کجا رفتی یاد ما هم باش @quranekarim1398 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅─✵💝✵─┅┄ روزگارتان از رحمت  «الرَّحْمَنُ الرَّحِیم» لبریز سفرهٔ تان از نعمت   «رَبُّ الْعَالَمِين» سرشار روزتون پراز لطف وعنایت خداوند ‌ سلاااام الهی به امیدتو صبحتون بخیر💖 @quranekarim1398 ┄┅─✵💝✵─┅┄