4_5985487091088231042.mp3
6.8M
#تلنگری
#استاد_شجاعی
#استاد_رائفی_پور
➕ بعضی مقامها، آنقدر بلندند که ترس همهی وجودت را دربرمیگیرد!
آیا من بعنوان یک انسان عادی، قابلیت ادراک چنین مراتبی را دارم، یا این عاشقیها تنها اختصاص به معصومین و امامزادگان دارد؟
➖ و بانوی کرامت، حضرت امالبنین سلامالله علیها به این سوال ما پاسخی عینی میدهد!
▪️ویژهی وفات حضرت #ام_البنین سلاماللهعلیها
@quranekarim1398
مداحی آنلاین - باور ندارم - مهدی رسولی.mp3
10.35M
🔳 #وفات_حضرت_ام_البنین(س)
آه مِن بعد با غصه همنشینم
آه من ام البنین بی بنینم
🎤 #مهدی_رسولی
#ام_البنین_سلام_الله_علیها
#السلام_علیک_یا_ام_العباس
@quranekarim1398
•┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
4_5974275658782608347.mp3
11.51M
#انسان_شناسی ۲
#استاد_الهی_قمشهای
#استاد_شجاعی
چرا بشر ، با وجود ۱۲۴ هزار پیامبر ، و ۱۴ معصوم در تاریخ ، هنوز نسبت به حقایق زیر در جهل بسر میبرد؟
✖️ نظام ابدی
✖️ قیامت
✖️ نَفس
✖️ هدف خلقت
✖️ انسانیت و ......
ریشهی این جهل یا کج فهمیها کجاست؟
➖چرا انسانها قادر نیستند ، بر اساس شرایطِ نَفْس در مختصاتِ خودشان ، درست را از غلط تشخیص دهند؟
#نظام_ابدی
#خودشناسی
@quranekarim1398
اطلاعیه. تنویر. اطلاعیه
✨﷽✨
سلام علیکم
#اطلاعیه_مهم
#مسابقه_تنویر(تفسیر سوره فتح)
🔴قابل توجه عزیزان شرکت کننده در مرحله اول مسابقه بزرگ قرآنی تنویر (تفسیر سوره فتح):
ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و مشارکت شما عزیزان:
🔹️به اطلاع می رسانیم آزمون مرحله دوم مسابقه بزرگ قرآنی تنویر برای کارکنان پایور در روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ و برای خانواده ها (همسران و فرزندان) در روز پنج شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ به صورت آنلاین و مجازی برگزار می گردد و به نفرات برتر در آزمون جوایز نفیس اهداء می گردد.
🔸️لازم به ذکر است بزرگوارانی که در مرحله اول حداقل به ۲۱ سوال از ۳۰ سوال پاسخ صحیح داده باشند به مرحله دوم راه پیدا کرده اند و با توجه به تصحیح پاسخنامه های دریافتی، الحمدالله همه شما بزرگواران که در مرحله اول این مسابقه شرکت کرده بودید حداقل به ۲۱ سوال پاسخ صحیح داده و به مرحله دوم راه پیدا کرده اید.
🔹️شایان ذکر هست به تعداد قابل توجهی از شرکت کننده های مرحله اول که حداقل به ۲۹ سوال پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد.
🔸️و جوایز اصلی این مسابقه که از طرف سازمان می باشد و همچنین جوایز نفیسی از طرف فرماندهی محترم نهاجا و ریاست محترم اداره عقیدتی سیاسی نهاجا برای آن دسته از عزیزانی است که در مرحله دوم هم بتوانند در آزمون نمره قابل توجهی کسب کنند.
🔹️و ضمن اینکه علاوه بر جوایز تعیین شده، بنا بر امریه سلسله مراتب کلیه کارکنانی که در مرحله اول یا دوم حائز امتیاز و نمره کامل شوند به صورت جداگانه مرخصی تشویقی ۲۴ و ۴۸ ساعت دریافت خواهند نمود.
🔸️برخلاف مرحله اول، در آزمون مرحله دوم محدودیت زمانی جهت شرکت در آزمون وجود داشته و در این مرحله از کتاب در زمان آزمون نمی توان استفاده نمود و لذا جهت آمادگی در آزمون از هم اکنون مطالعات خود را شروع نمایید.
🔹️ان شاء الله در خصوص نحوه برگزاری، ساعت، لینک مجازی و ...اطلاع رسانی خواهد شد و سعی می کنیم به همه نفرات راه یافته پیامک ارسال کنیم.
🔸️لطفا جهت اطلاع رسانی هرچه بهتر در خصوص مرحله دوم این مسابقه و همچنین جهت کسب اطلاع از سایر مسابقات قرآنی و فرهنگی و در راستای گسترش و ترویج و اعتلای اندیشه های قرآنی و فرهنگ غنی دینی، از شما بزرگواران خواهشمندیم در کانال (قرآن ٬عترت و نماز نهاجا) در پیام رسان تلگرام عضو شوید.
🔻لینک کانال تلگرام :
@quranetratnamaz_nahaja
ایتا @quranekarim1398
با تشکر🙏
با ما همراه باشید.🌹
┄┅─✵💝✵─┅┄
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
خدایا،
کمک کن دیرتر برنجم،
زودتر ببخشم،
کمتر قضاوت کنم
و بیشتر فرصت دهم ...
سلاااام
الهی به امیدتو
صبحتون بخیر💖
@quranekarim1398
┄┅─✵💝✵─┅┄
صفحه 29۲ مصحف شریف
سوره مبارکه اسرا
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5940769605294229306.mp3
1.06M
🔸ترتیل صفحه ۲۹۲ با صدای استاد حامدولی زاده
🔸مقام : بیات
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
قرآن ترجمه المیزان
سوره 17
سوره مبارکه الاسراء
صفحه 292
وَمَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ ۖ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَنْ تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِهِ ۖ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَىٰ وُجُوهِهِمْ عُمْيًا وَبُكْمًا وَصُمًّا ۖ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ ۖ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِيرًا (97)
و هر که را خدا هدايت کند، هدايت يافته او است; و هر که را که گمراه کند هرگز براى آنان در برابر خدا دوستانى نمى يابى [که هدايتشان کند]; و روز قيامت آنان را کور و لال و کر، به رو در افتاده محشور مى کنيم. سراى آنان حهنّم است، هرگاه [شعله آن ]فرو نشيند، شعله اى [تازه ]براى آنها بيفزاييم. (97)
ذَٰلِكَ جَزَاؤُهُمْ بِأَنَّهُمْ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا وَقَالُوا أَإِذَا كُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِيدًا (98)
اين است سزاى آنان بدان سبب که نشانه هاى[قدرت]ما را انکار کردند و گفتند: آيا وقتى که ما استخوان هاى[از هم جدا ]و[سپس]آردگونه شديم، آيا حتماً در آفرينشى جديد برانگيخته خواهيم شد؟! (98)
۞ أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ قَادِرٌ عَلَىٰ أَنْ يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلًا لَا رَيْبَ فِيهِ فَأَبَى الظَّالِمُونَ إِلَّا كُفُورًا (99)
آيا [در قدرت حياتبخشىِ ما نينديشيده اند] و نديده اند خدايى که آسمان ها و زمين را آفريده، قادر است که مانند آنان را بيافريند؟ و براى آنها اجلى قرار داده که شکّى در آن نيست; پس ستمکاران جز انکار [کارى] نکردند. (99)
قُلْ لَوْ أَنْتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَائِنَ رَحْمَةِ رَبِّي إِذًا لَأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنْفَاقِ ۚ وَكَانَ الْإِنْسَانُ قَتُورًا (100)
بگو: اگر شما مالک خزانه هاى رحمت پروردگارم بوديد، در آن صورت از ترس تهى دستى [از بخشش آن] خوددارى مى کرديد، و انسان همواره تنگ نظر[و بخيل]است. (100)
وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَىٰ تِسْعَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ فَاسْأَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ إِذْ جَاءَهُمْ فَقَالَ لَهُ فِرْعَوْنُ إِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا مُوسَىٰ مَسْحُورًا (101)
و همانا به موسى آن گاه که نزد بنى اسرائيل آمد، نُه آيت روشن داديم ـ پس، از بنى اسرائيل بپرس [که اين آيات چه بوده است] ـ پس فرعون به او گفت: اى موسى! همانا من گمان مى کنم که تو سحر شده هستى. (101)
قَالَ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا أَنْزَلَ هَٰؤُلَاءِ إِلَّا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ بَصَائِرَ وَإِنِّي لَأَظُنُّكَ يَا فِرْعَوْنُ مَثْبُورًا (102)
[موسى] گفت: حتماً تو مى دانى اين نشانه ها (معجزات) را که موجب بصيرتند، جز پروردگار آسمان ها و زمين نازل نکرده است; و اى فرعون! همانا من گمان مى کنم که تو هلاک شده هستى. (102)
فَأَرَادَ أَنْ يَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَاهُ وَمَنْ مَعَهُ جَمِيعًا (103)
پس [فرعون] تصميم گرفت آنان (بنى اسرائيل) را از آن سرزمين برکَنَد [و بيرون کُند]; پس او و هر که با او بود همگى را غرق کرديم. (103)
وَقُلْنَا مِنْ بَعْدِهِ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ اسْكُنُوا الْأَرْضَ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفًا (104)
و بعد از او به بنى اسرائيل گفتيم: ساکن اين سرزمين شويد; پس وقتى که وعده آخرت بيايد همه شما را با گوناگون بودنتان يکجا مى آوريم. (104)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۹۲🌷
آدمیزاد بخیل:
ما انسان ها علاوه بر مراقبت از جسم خویش باید از جان خود نیز مراقبت کنیم تا آفات و امراض روحی و اخلاقی، روح و جان ما را به تباهی نکشد. یکی از آفات مهم اخلاقی برای روح انسان، صفت ناپسند «بخل» است. این آیه به این صفت ناپسند اشاره کرده، می فرماید که این ویژگی بد، انسان ها را به شدّت تهدید می کند، و اگر از خود مراقبت نکنند، به جایی می رسند که در صورت داشتن تمام منابع رزق و روزی جهان، باز هم از انفاق و دادن مال به دیگران می ترسند؛ زیرا انسانِ پرورش نیافته، بخیل و تنگ نظر می شود. از این رو قرآن کریم و پیشوایان دین، بارها و با تأکید فراوان، پیروان حق و کسانی را که در پیِ تربیت خود هستند، به سخاوت و انفاق مال توصیه کرده اند.
بر اساس تعلیمات دین، مال و ثروت، امانت خدا در دست انسان است که روزی از او گرفته می شود، و بنا بر وعده ی قطعی الهی، دارایی انسان با انفاق و خرج شدن در راه خدا، چند برابر افزایش می یابد. در روایتی از پیامبر می خوانیم: «صدقه بدهید؛ زیرا صدقه، مال و ثروت را زیاد می کند.» البتّه سخاوت نه تنها در مورد نیازمندان، بلکه در ارتباط با افراد دیگر هم خوب است. بر اساس روایات اهلبیت، خداوند، انسان سخی و دست و دلباز را دوست دارد و از شخص بخیل و تنگ نظر، ناخشنود است. در روایتی از امام رضا می خوانیم: «شخص سخاوتمند به خدا نزدیک است، به بهشت نزدیک است، و به مردم هم نزدیک است؛ ولی شخص بخیل از خدا دور است، از بهشت دور است و از مردم هم دور است.» در روایات، غذا دادن به مردم، یکی از محبوب ترین کارها نزد خدا برشمرده شده، و حتّی سخاوت و دست و دل بازی افراد مشرک، مورد توجّه قرار گرفته است. در حدیثی می خوانیم که پیامبر به فرزند حاتم طایی که سخاوتش در دوران جاهلیّت عرب، زبانزد است فرمود: «به سبب سخاوتمندی پدرت، عذاب شدید از او دفع شد.» البتّه ذکر این نکته نیز لازم است که مهم ترین نشانهی سخاوت، پرداختن حقوق واجب دینی مانند خمس و زکات است و کسی که وظایف خود را انجام نمی دهد و در موارد دیگری سخاوت دارد، بهره ی زیادی از این ویژگی ندارد. در روایتی می خوانیم که شخصی از امام صادق پرسید: «حدّ و اندازه ی اصلی سخاوت چیست؟» حضرت فرمود: «این که حقوقی را که خدا بر تو واجب کرده، از دارایی ات خارج کرده، در موارد مشخّص آن هزینه کنی.»
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@quranekarim1398
┗━━━♥️═🍃━━━┛