eitaa logo
قران پویان
457 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
692 ویدیو
615 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️گاهی جامعه به قدری سقوط می‌كند كه حاميان واقعی دين به عنوان دروغگو و كافران مغرور به عنوان حامی حريم خدا معرفی می‌شوند 💠‏إِنْ هِيَ إِلاَّ حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ (۳۷) إِنْ هُوَ إِلاَّ رَجُلٌ افْتَری‌ عَلَی اللَّهِ كَذِباً وَ ما نَحْنُ لَهُ بِمُؤْمِنِينَ (۳۸/مومنون) 🌱‏جز اين زندگی دنيا چيز ديگری نيست، می‌ميريم و زندگی می‌كنيم و ما (هرگز پس از مرگ) برانگيخته نخواهيم شد. ‏او جز مردی كه بر خدا دروغ می‌بندد نيست، و ما هرگز به او ايمان نخواهيم آورد. ‏🔹افراد مغرور جز راه خود، راه ديگری را تصور نمی‌كنند. «إِنْ هِيَ» ‏🔹آخوربين، آخربين نمی‌شود. إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا ... وَ ما نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ‌ (دنياگرايان، كوته‌فكران جامعه هستند) ‏🔹كفّار، خدا را قبول داشتند ولی معاد و نبّوت را نمی‌پذيرفتند. «افْتَری‌ عَلَی اللَّهِ» 🔹اهل كفر، با شعار «حفظ حريم و قداست الهی» اوليا و وعده‌های الهی را رد می‌كنند. «افْتَری‌ عَلَی اللَّهِ» ‏🔹گاهی جامعه به قدری سقوط می‌كند كه حاميان واقعی دين به عنوان دروغگو و كافران مغرور به عنوان حامی حريم خدا معرفی می‌شوند. «افْتَری‌ عَلَی اللَّهِ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" ، قابل فهم براي همه مردم در قرآن، وظيفه اي عمومي است" 💠بخشي از دومين جلسه دوره روش "مطالعه و فهم بهتر قرآن" 👈جهت اطلاع از جزييات بيشتر و دوره جديد و مشاهده ،به لينك هاي زير مراجعه نماييد ✳ https://b2n.ir/a02388 https://www.aparat.com/quranpuyan/videos در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T در تلگرام و ایتا: @tadabbor_quranpuyan
♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 9⃣1⃣ تدبر در سوره ❓ضمیره در انا انزلناه به چه بر میگردد؟ آیا کل قران شب قدر نازل شده است؟ ضمير در" انزلناه" به قرآن برمى‏گردد، و ظاهرش اين است كه: مى‏خواهد بفرمايد همه قرآن را در شب قدر نازل كرده، نه بعضى از آيات آن را، مؤيدش هم اين است كه تعبير به انزال كرده، كه ظاهر در اعتبار يكپارچگى است، نه تنزيل كه ظاهر در نازل كردن تدريجى است. و در معناى آيه مورد بحث آيه زير است كه مى‏فرمايد:" وَ الْكِتابِ الْمُبِينِ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ" كه صريحا فرموده همه كتاب را در آن شب نازل كرده، چون ظاهرش اين است كه نخست سوگند به همه كتاب خورده، بعد فرموده اين كتاب را كه به حرمتش سوگند خورديم، در يك شب و يكپارچه نازل كرديم. پس مدلول آيات اين مى ‏شود كه قرآن كريم دوجور نازل شده، يكى يكپارچه در يك شب معين، و يكى هم به تدريج در طول بيست و سه سال نبوت كه آيه شريفه" وَ قُرْآناً فَرَقْناهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلى‏ مُكْثٍ وَ نَزَّلْناهُ تَنْزِيلًا" نزول تدريجى آن را بيان مى‏كند، و همچنين آيه زير كه مى‏ فرمايد:" وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ لا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً واحِدَةً كَذلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤادَكَ وَ رَتَّلْناهُ تَرْتِيلًا"» منظور از کل امر چیست؟ حق مطلب اين است كه : مراد از امر، اگر آن امر الهى باشد كه آيه ((انما امره اذا اراد شيئا ان يقول له كن فيكون )) تفسيرش كرده ، حرف ((من )) براى ابتدا خواهد بود، و در عين حال سببيت را هم مى رساند، و به آيه چنين معنا مى دهد: ((ملائكه و روح در شب قدر به اذن پروردگارشان نازل مى شوند، در حالى كه نزولشان را ابتدا مى كنند و هر امر الهى را صادر مى نمايند)). و اگر منظور از امر مذكور هر امر كونى و حادثه اى باشد كه بايد واقع گردد، در اين صورت حرف ((من )) به معناى لام تعليل خواهد بود، و آيه را چنين معنا مى دهد: ملائكه و روح در آن شب به اذن پروردگارشان نازل مى شوند براى خاطر تدبير امرى از امور عالم . تفسیر المیزان https://zaya.io/ajztn کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
شماره 139 سوره صفحه_62 🕋 بر است. 🔸وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِينَ‌ ال عمران 97 وبراى خدا بر عهده‌ى مردم است كه قصد حج آن خانه را نمايند، (البتّه) هركه توانايى اين راه را دارد. وهركس كفر ورزد (وبا داشتن توانايى به حج نرود، بداند كه) همانا خداوند از همه‌ى جهانيان بى‌نياز است. 🕋«حج» به معناى قصد همراه با حركت است و «مَحجّة» به راه صاف و مستقيم مى‌گويند كه انسان را به مقصد مى‌رساند. در اسلام به معناى قصد خانه خدا و انجام اعمال مربوط به آن است. 🌹پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله به علىّ عليه السلام فرمود: ⭕️«تارك الحج و هو مستطيع كافر» هر توانمندى كه حج‌ را ترك كند، كافر است. كسى‌كه در انجام امروز و فردا كند تا بميرد، گويا به غير اسلام از دنيا رفته است. 🔸 براى ، لازم نيست از خود انسان باشد، بلكه اگر كسى ديگرى را مهمان كند، يا هزينه‌ى حجّ او را بپردازد، او مستطيع شده وحج بر او واجب است. 1⃣- ، يك نوع برگردن انسان است. «وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ» 2⃣- حج، بايد خالصانه و تنها براى خدا باشد. «لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ» 3⃣- تكليف و وظيفه، به مقدار توان است. توان فرد از نظر مالى و بدنى و فراهم بودن شرايط بيرونى. «مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا» 4⃣- استطاعت شرط حج است.«مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا» 5⃣- و ترك آن، سبب است. «وَ مَنْ كَفَرَ» 6⃣- فايده‌ى انجام دستورات الهى، به خود انسان برمى‌گردد وگرنه خداوند نيازى به اعمال ما ندارد. «فَإِنَّ اللَّهَ 📚تفسير نور کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
تاملي در كلام مولا ع ❇وَ قَالَ (علیه السلام): مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ، وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ. چه بسيار است و چه اندك اند، . حكمت 297 نهج البلاغه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎❁‌‌༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✳امام علی (ع): "مَن ظَلَمَ رَعِيَّتَهُ، زَالَتْ مَلَكُوتُهُ، وَعَجَّلَ اللّهُ هَلاَكَ". کسی که به خود ستم ورزد٬ خداوند را زایل سازد و در هلاکت و نابودی وی تعجیل کند. شرح غررالحکم ۵/٣۵٨ ༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎❁‌‌༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✳فرازهايي از نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر 💫 را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند. 💫بپرهيز كه خود را در بزرگى همانند خداوند پندارى، و در شكوه خداوندى همانند او دانى، زيرا خداوند هر را خوار مى ‏سازد، و هر خود پسندى را بى ‏ارزش مى ‏كند. 💫 كسى كه به ستم روا دارد خدا به جاى بندگانش دشمن او خواهد بود، و آن را كه خدا دشمن شود، دليل او را نپذيرد، كه با خدا سر جنگ دارد، تا آنگاه كه باز گردد، يا توبه كند، و چيزى چون نعمت خدا را دگرگون نمى ‏كند، و كيفر او را نزديك نمى‏ سازد، كه خدا دعاى را مى‏ شنود و در كمين ستمكاران است. 💫دوست داشتنى ‏ترين چيزها در نزد تو، در حق ميانه‏ ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب گسترده ‏ترين باشد، كه همانا ، خشنودى خواص (نزديكان) را از بين مى ‏برد••┅┄┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎❁‌‌༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
✅💐اظهار رضایت یکی از و صوت و لحن و تجوید کشور که در دوره چهارم روش ساده بهتر قرآن شرکت کردند: واقعا،کاربسیار شیرینی هست،واینکه ایات را با توجه به معنا وقتی در کنار همدیگه قرار میدهیم ،واقعا ایات برامون خیلی عالی میشود. این حقیر به عنوان ،خادم قران ،خیلی خوشحال هستم که میتوانم ، با توجه به معنای ایات داشته باشم .بطوریکه در هنگام تلاوت ایات ،حواسمان نه تنها در پی لحن بلکه توجه بیشتر به معنا گرایش پیدا میکند که میتوان باتوجه به معنا مقام تلاوت را تغییر داد که در شأن ایات باشد . این روش، روش بسیار خوب و سریعی برای جمع بندی ورسیدن به تفسیر خوب است ." ✅جزئیات بیشتر دوره ها در @tadabbor_quranpuyan https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. یَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکَارِهِ، ای آنکه گرهِ کار‌های فرو بسته به سر انگشت تو گشوده می‌شود، از دعای هفتم صحیفه سجادیه @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیات 43 تا 59 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5958455915546940416
2.67M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️هر و امّتی، مهلتی خاص و زمان‌بندی حكيمانه‌ای دار 💠ما تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَها وَ ما يَسْتَأْخِرُونَ (۴۳/مومنون) 🌱‏هيچ امّتی از اجل (وقت انقراض) خود، نه پيش می‌افتد و نه پس می‌ماند. ‏🔹هر جامعه و امّتی، مهلتی خاص و زمان‌بندی حكيمانه‌ای دارد. «ما تَسْبِقُ‌ ... ‏ 🔹از تأخير عذاب الهی مغرور نشويد. ما تَسْبِقُ‌ ... ‏ 🔹برنامه‌های الهی با هياهوی افراد لغو نمی‌شود و نظم الهی بر تحولات تاريخی حاكم است. ما تَسْبِقُ‌ ... 🔹تاريخ، سنّت‌های ثابتی دارد. ما تَسْبِقُ‌ ... 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ بر گروه،فرقه، حزب و ايين ، ممنوع. 💠فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُم بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ. 🌱(گروهى از پیروان ناآگاه پیامبران) کار خود را در میان خویش به پراکندگى کشاندند، و هر گروهى به راهى رفتند. هر گروه به آنچه نزد خود دارند شادمانند! (مؤمنون/53) 🔹جمله  کُلُّ حِزْب بِما لَدَیْهِمْ فَرِحون، آیه فوق، یک حقیقت مهم روانى و اجتماعى را بازگو مى کند و آن تعصب جاهلانه احزاب و گروه ها است که هر یک راه و آئینى را براى خود برگزیده، و دریچه هاى مغز خود را به روى هر سخن دیگرى بسته اند، و اجازه نمى دهند شعاع تازه اى به مغز آنها بتابد، نسیمى به روحشان بوزد و حقیقتى را بر آنها روشن سازد!. 🔹این حالت که از خود خواهى، حب ذات افراطى، خود بینى و خودپسندى سرچشمه مى گیرد، بزرگترین دشمن تبیین حقایق و رسیدن به اتحاد و وحدت امت ها است. 👈این خوشحال بودن به راه و رسم خویشتن، و احساس تنفر و بیگانگى از هر چه غیر آن است، گاه به جائى مى رسد که: اگر انسان سخنى بر خلاف راه و رسم خویش بشنود، انگشت در گوش مى گذارد، و جامه بر سر مى کشد و پا به فرار مى نهد مبادا حقیقتى بر خلاف آنچه با آن خو گرفته بر او روشن شود، آنچنان که  قرآن درباره مشرکان عصر نوح(علیه السلام) بیان مى کند: 💠وَ إِنِّی کُلَّما دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصابِعَهُمْ فِی آذانِهِمْ وَ اسْتَغْشَوْا ثِیابَهُمْ وَ أَصَرُّوا وَ اسْتَکْبَرُوا اسْتِکْباراً: 🌱بار الها! هر زمان که من از اینها دعوت کردم که به سوى تو آیند و گناهانشان را ببخشى، انگشت ها بر گوش نهادند و جامه بر خود پیچیدند و در راه غلطشان اصرار ورزیدند و به شدت در برابر حق استکبار کردند . 👈و تا به این حالت پایان داده نشود راه وصول به حق براى انسان ممکن نیست و هر کس بر طریقه خود اصرار مى ورزد و لجاجت مى کند. 📚ڪانال نڪات تفسیرے ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻🔻سعی کنید خودتان مفسر قران شوید. تجوید و صوت زیبا خوب است اما نه اینکه تمام عمر فقط قاری بمانید. قران را باید و وارد زندگی کرد. الان قران در زندگی ما نیست. حجت الاسلام قرائتی @tadabbor_quranpuyan
♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 0⃣2⃣ تدبر در سوره 🔹نکات و پرسش های تفسیری سوره قدر ❓ آیا ملائکه، متفاوت از روح هستند؟ تفاوت انها چیست؟ آیا جبرییل (روح القدس) روح است یا فرشته؟ پاسخ ۱ : اینکه ملائکه و روح را جداگانه ذکر نموده به این علت است که «ملائکه» غیر از «روح» است. چنانکه بعدا از سوره فاطر و جاهای دیگرخواهیم دانست، ۱- «ملائکه» نمــاد کارگـــزاریِ امور «سخت افزاری» جهان، از قبیل کارگزاریِ از هم نپاشیدنِ جــــهان (یا امور مرتبط با جاذبه )، کارگزاریِ بارش باران، کارگزاریِ کنترل امورمرتبــط به «حیات»، و هزاران موردِ «مادی» دیگر میباشند. ۲- اما، در باره «روح»، تصور عمـومـی خیـلی خطـاست، و چنین تصور میشود که منظور از روح همان چیزی است که از عبارت «روح انسانی» فهمیده میشود، و این اشتباه است زیرا کلـمه قرآنیِ مفهوم اخیر، کلمه «نفس» است، که درسوره شمس شناختیم. بعدا در سوره های نجم و تکویر و اسراء و شعراء و بسیار جاهای دیگر خواهیم دید که منظـور قرآن از «روح»، کارگزاران امور «معنوی»، از قبیـل کـارگزاران وحی و الهامات و سایرعناوین مربوط به امور «معنوی» میباشند. از تفسير مهندس گنجه اي https://zaya.io/ajztn کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
شماره 140 سوره صفحه_62 ⭕️اگر ، ديگران را 🔶قُلْ يَاأَهْلَ الْكِتَابِ لِـمَ تَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَهَا عِوَجًا وَأَنتُمْ شُهَدَاءُ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ال (عمران:99) بگو: اي اهل كتاب، چرا كسي را كه ايمان آورده است از راه [مستقيم] خدا باز مي‌داريد؟و آن را كج [=منحرفانه و با واسطه] مي‌جوييد؟ حال آن كه خودتان [بر شرط عبادت در صراط مستقيم برحسب تعاليم تورات] شاهديد؟ و [اگر مردم از نيّات شما غافلند] خدا از آنچه مي‌كنيد غافل نيست. __ 🔻👈در اين ايه علماي يهود نكوهش ميشوند كه چرا علاوه بر خود بار سنگینی مسؤولیت انحراف دیگران را نیز بر دوش می‌کشید؟ در حالی که شما باید نخستین دسته‌ای باشید که این منادی الهی را «لبیک» گویید، زیرا بشارت ظهور این پیامبر قبلا در کتب شما داده شده و شما گواه بر آنید. 🔻بدتر از ، و از كساني است كه به اسلام ايمان آورده‌اند. «تَصُدُّون» از ريشة صَدَدَ، مانع شدن به زور و برگرداندن كساني است كه از نظام منحط حاكم فاصله گرفته‌اند. 🔻 عبارات «يَصُدُّونَ / صَدّوا / وَ بِصَدِّهِمْ عَن سَبِيلِ الله» جمعاً 18 بار در قرآن دربارة مكه يا ، كه هر دو گروه مانع ايمان آوردن توده‌هاي مردم [بُت‌پرست يا اهل كتاب] به قرآن و پيامبر اسلام مي‌شدند، آمده است. 👈مانع شدن از ورود به مسجدالحرام و از «السبيل» [راه شناخته شده] نيز هركدام 4 بار در قرآن تكرار شده است. 👈 متوليان تكيه كرده بر سه قوة [زر و زور و تزوير]، نه تنها با و امنيت از مردم در دينداري، صَدّ عَنْ سَبيلِ الله مي‌كنند، بلكه بافته‌هاي ذهني منحرف و كج‌فهمي‌هاي خود را تبليغ و ترويج مي‌نمايند. 📚تفسير نمونه و بازرگان کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇نگاه به و مصوب مجلس 🛑قسمت دوم 👈نگاهي به نظرات املي در مناسبتهاي مختلف ✳باید توجه داشت مسائلی مانند و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی شود، با حل می شود. ✳ بر فرض با ، انسان، روسری را قدری جلو بیاورد، این، آن فساد را جلوگیری نمی ‌کند؛ ▫️ این «أَلنِّکَاحُ سُنَّتِی» است که جلوگیری می ‌کند ▫️ این «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَد أَحْرَزَ نِصْفَ دِینِهِ» است که جلوگیری می ‌کند. ما اگر این حرف‌ ها را گوش ندهیم، خطر آمده است! خب از این بیشتر؟! این شیوع ، این افسردگی طرفین، پژمردگی طرفین، اینها خطر نیست؟! اگر مواعظ الهی در اینها اثر نکند، خودشان باید خطر را ـ خدای ناکرده ـ تحمل کنند. ❌با بگیر و ببند و امثال اینها ممکن است ظاهر حفظ شود. ✳شما باید با فرهنگ بی‌حجابی مبارزه کنید نه با بی‌حجاب. با بی‌حجاب که نمی‌شود مبارزه کرد. مثل اینکه شما بخواهید با فقیر مبارزه کنید. با فرهنگ بی‌حجابی باید مبارزه کنید و با فرهنگ بی‌حجابی هم باید با فرهنگ حجاب مبارزه کرد نه با تیر و تپانچه. ✳مساله و عفاف با سرنیزه حل نمی‌شود. نامه می‌نویسند که شما چرا ساکتید و درباره حرف نمی‌زنید. بر فرض شما با فشار این را جلو بیاورید. این اسمش نیست. "النکاح سنتی" است که از جلوگیری می‌کند. با و ممکن است ظاهر حفظ شود، ولی بگیر و ببند اگر بدتر نکند یقینا حل نمی‌کند. ✳این آشفته بازار بودنِ مساله و عفاف با فشار سرنیزه حل نمی‌شود، از راه دیگری فساد را توسعه می‌دهند. عمده همین است آن که ما را آفرید، صلاح و فلاح ما را در همین دانست که مساله را اهمیت بدهید و دیر ازدواج نکنید و توقع بیجا نداشته باشید. 💫 جهت مطالعه نظرات مختلف در مورد شرعي بودن الزام به حجاب، لينك زير را كليك نماييد http://quranpuyan.com/yaf_postst5547_y-qrn-w-mSwmyn--Hkwmt-r-bh-jbr-Hjb-bry-khnm-h-mlzm-krdh-st-Hjb-jbry--shry-st-ykhyr.aspx کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛