eitaa logo
قرآن وعترت
80 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
448 ویدیو
5 فایل
کانال تبلیغ معارف قرآن واهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹زمانی که ۲۷حرف علم تکمیل می‌شود... ✍️ابان از امام صادق- عليه السّلام- روايت مى‌‏كند كه حضرت فرمود: علم، ۲۷ جزء دارد، تمامى آنچه رسولان آورده‌‏اند دو جزء بوده و مردم تا به امروز بجز اين دو جزء، چيزى نمى‌‏دانند. وقتى قائم علیه السلام قيام فرمايد، ۲۵ جزء ديگر علم را خارج ساخته، در بين مردم منتشر مى‌‏سازد و اين دو جزء را هم بدان مى‌‏افزايد تا به ۲۷ جزء مى‌‏رسد. 📗جلوه‌های اعجاز معصومین علیهم السلام، ص۵۷۳ 📙الخرائج و الجرائح، ج‏۲، ص۸۴۱ 📔مختصر البصائر، ص۳۲۰ 📕بحارالأنوار، ج ۵۲، ص۳۳۶، ح۷۳ ✍ پی‌نوشت: اين حديث به گونه رمز و سمبليك است و يافتن عمق معنای آن جز با هدايت كردن پيشوايان معصوم ـ عليهم السّلام ـ برای كسي ممكن نيست اما بی شك، روايت مذكور، ميزان علم جامعه بشری در زمان غيبت را با علم انسان ها در دوره ظهور حضرت مهدی ـ عليه السّلام ـ سنجيده است ،  تا آشكار شود آنچه بشر تا پيش از ظهور آن حضرت می‌داند بسيار کمتر از علومی است كه در دوره ظهور كشف می‌شود. 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
🍀 کسی که از سال پیش قضا بر عهده دارد، چنانچه تا قبل از رمضان 🌙 سال جدید، قضای روزه‌های خود را بدون عذر نگیرد، باید برای هر یک روز، بدهد. 🍀 کسی که بر عهده دارد، نباید روزه بگیرد. 📚 منبع: کتاب "احکام دو دقیقه‌ای دانش آموزی، صفحه ۸۸"
💠 شرایط وجوب روزه بلوغ عقل قدرت بی هوش نبودن مسافر نبودن حایض و نفسا نبودن ضرری نبودن روزه حرجی نبودن روزه ✅ توجه: 🔆روزه بر افرادی واجب است که واجد شرایط فوق باشند، بنابراین روزه بر کودک نابالغ، دیوانه، بیهوش، فردی که توانایی گرفتن روزه ندارد، مسافر، زن حایض و نفسا، کسی که روزه برای او ضرر یا حرج (مشقت زیاد) دارد واجب نیست. 🔆انسان نمی‌تواند به خاطر ضعف روزه را بخورد، ولی اگر به قدری ضعف پیدا کند که تحمل آن بسیار مشکل شود می‌تواند روزه را بخورد، و همچنین اگر برای او ضرر یا خوف ضرر داشته باشد، بنابراین دخترانی که به سن بلوغ - که بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری است - می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست. بلی اگر برای آنها ضرر داشته و تحمل آن برای ایشان همراه مشقت زیاد باشد می‌توانند افطار کنند. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• JOIN🔜 💥@quranvaatrat 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠
🔴 نمازی برای برآورده شدن هزار حاجت 🔵 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: 🌕 هركس در شب سی ام ماه شعبان دو ركعت نماز -در هر ركعت سوره حمد یک بار و سوره‌ «سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى» را ده بار بخواند. و بعد از پایان نماز، صد بار بر پیامبر اکرم -صلّى اللّه عليه و آله و سلّم- صلوات بفرستد، سوگند به خدایی که به حق مرا به پیامبری برانگیخت، خداوند یک میلیون شهر در بهشت نعیم برای او بالا می برد و اگر همه اهل آسمانها و زمین برای شمارش ثواب او گرد هم آیند، نمی توانند ثواب آن را به شماره درآورند و افزون بر این خداوند هزار حاجت او را برآورده میکند. 📚 اقبال الاعمال ج۲ ص ۷۲۴ 🟢 خوشا به احوال کسانی که این نماز را با حاجت فرج امام عصر ارواحنا فداه بخوانند. 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*** ⭐️ اعمال شب‌ و روز اول ماه مبارک ☝️ 🔻 امیر المؤمنین علیه‌السلام: عَلَيْكُمْ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ بِكَثْرَةِ اَلاِسْتِغْفَارِ وَ اَلدُّعَاءِ فَأَمَّا اَلدُّعَاءُ فَيُدْفَعُ بِهِ عَنْكُمُ اَلْبَلاَءُ وَ أَمَّا اَلاِسْتِغْفَارُ فَيَمْحَى ذُنُوبَكُمْ 💎 بر شما باد در ماه رمضان به كثرت استغفار و دعا. دعا بلا را از شما برطرف مى‌كند و استغفار گناهانتان را محو مى‌نمايد. 📚 الکافي، جلد ۴، صفحه ۸۸ 🌺 اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّـکَ_الفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضیلت خواندن دعای جوشن کبیر درشب اول ماه مبارک رمضان حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: جبرائیل در‌ یکی از جنگ‌ها بر رسول خدا صلی الله علیه وآله نازل شد و گفت: خداوند به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: «...هر کس با نیّت خالص، دعای جوشن کبیر را در آغاز ماه رمضان بخواند، خداوند متعال، شب قدر را روزىِ او می‌کند و برایش هفتاد هزار فرشته می‌آفریند که خدا را تسبیح می‌گویند و تقدیس می‌کنند و پاداش آنان را براى او قرار می‌دهد. اى محمّد! هر کس این دعا را بخواند، میان او و خداى متعال، حجابى نمی‌ماند و از خداوند، چیزى درخواست نمی‌کند، مگر آن که خدا آن را به وى عطا مى‏‌کند ...» مصباح کفعمی، ص۳۳۲ و مفاتیح الجنان