26.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ شناختی در اغتشاشات اخیر
📆15 مهر 1401
🔗 @r_esmaeili
📺سینمای موجنو چیست؟
💡سینمای موجنو تقریباً از سال چهل و پنچ دوران پهلوی و از فیلم خشت و آیینه کم کم شروع میشود و راه میافتد. در ریشه سینمای موج نو و اینکه از کدام جریان سینمایی اروپا گرفته شده صحبتهای زیادی وجود دارد و عدهای معتقدند موجنو ثمره اتفاقات سینمای فرانسه است.
💡بعضی هم در خود ایران به دنبال آن گشته و گفتهاند که افرادی همچون جلال آلاحمد و دکتر علی شریعتی، تفکرات و جریاناتی را در فضای هنر و ادبیات در جامعه ایران راه انداختند که آن در حوزه سینما بروز و ظهور پیدا کرده و یک گونه سینمایی جدیدی پدید آورد.
🔗 @r_esmaeili
8.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید| دعوای بین دین و تکنولوژی از کجا شروع شد؟
🔗 @r_esmaeili
عنصر اصلی جریان سینمای انقلاب اسلامی.mp3
540.6K
🎙 #بشنوید| عنصر اصلی جریان سینمای انقلاب اسلامی
📆 14 مرداد 1401
🔗 @r_esmaeili
🔰 سخن شهید آوینی پیرامون حقیقت
💠 شهید آوینی: «حقیقت، سادهترین و فطریترین سخنی است كه بر زبانها و قلمها جاری میشود، نه پیچیدهترین آنها. حقیقت سادهترین است و از فرط همین سادگی است كه ممتنع جلوه میكند.
💠این سخن را قیاس كنید با این حكم فلسفی كه نور، روشنترین چیزی است كه وجود دارد و از فرط همین روشنی است كه به مشاهده در نمیآید، چرا كه نور، اشیاء دیگر را روشن میكند و خود از فرط هنر ظهور، پنهان میشود.
💠 چشم سر نیز به حکم معمول آنچه را نور ظاهر کرده است میبیند نه خود نور را که ظهور همه اشیای دیگر در وجود اوست.» این سخن از کتاب آیینه جادو برداشته شده است.
🔗 @r_esmaeili
30.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #پادکست| بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی - بخش اول
📅مرداد 1400
🔗 @r_esmaeili
☑️شروع جنگ نرم علیه ایران
🔘برخی از نظریه پردازان آمریکایی معتقدند که انقلاب اسلامی ایران، تأثیری اساسی بر تغییر رویکرد و راهبرد غرب و آمریکا در نوع جنگ خود داشته است؛ چراکه بعد از هشت سال جنگ سخت با ایران، متوجه شدند علاوه بر شکست اسفناک و به هدر رفتن هزینههای سنگین خود، هیچ تاثیری بر روی ایران نگذاشتهاند.
🔘به همین دلیل، غرب با بهرهگیری از اندیشکدهها و استفاده از تمام نیرویهای فکری خود از سال ۲۰۰۷، شروع به جنگ شناختی و جنگ نرم تمام عیار علیه ایران کرند.
👤استاد رفیع الدین اسماعیلی، دوره رسانه و جنگ شناختی
🔗 @r_esmaeili
31.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 #پادکست| بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی - بخش دوم
📅مرداد 1400
🔗 @r_esmaeili
📲تقویت سواد رسانهای لازمه استفاده هوشمندانه از فضای مجازی
🔦مسلم است ما در دنیایی بسر می بریم که روز به روز بر دامنه استفاده از رسانه و فضای مجازی اضافه می شود، ضمن آن که به خاطر تأثیر بسیار بالای رسانههای نوین بر افکار عمومی نمیتوانیم از این مباحث غفلت کنیم و اهتمام نسبت به آموزش سواد رسانهای در راستای افزایش سطح توانمندی اعضای جامعه در مواجهه با رسانه و پیامهای آن، بسیار مهم و ضروری است.
🔦به منظور تحقق اهداف گام دوم انقلاب در عرصه رسانه ما باید به طور جدی و برنامهریزی شده به این سمت برویم، کما این که آموزش سواد رسانهای باید بر اساس ارزشها و آرمانهای دینی و انقلابی توسعه یابد تا کمک حال ما در جنگ نرم فرهنگی و رسانهای باشد.
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📅۶ اسفند ۱۳۹۹
🔗 @r_esmaeili
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش اول
📑ناشر: بوستان کتاب قم
👤نویسنده: دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📅سال نشر: 1398
📃تعداد صفحات: 408
🖇سینمای ایران، به ویژه سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخۀ هنر در ایران معاصر بوده است. پس از گذشت چهار دهۀ پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می تواند به درک آن کمک کند.
🖇در این کتاب جریان سینمای دینی در سینمای پساانقلاب بررسی شده است. پس از انقلاب به علت پررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی در زیست سیاسی - اجتماعی مردم، افکار هنرمندان متعهد و اولویت های سیاست گذاران، جریان سینمای دینی به مثابه پاسخی هنری - سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کمکم پدید آمد و تاکنون در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال داشته است. بافت اجتماعی، زمینۀ تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داشته اند که در این کتاب نقش هر یک از آنها بررسی شده است.
🔗 @r_esmaeili
جنگ رسانه ای
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش اول 📑ناشر: بوستان کت
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش دوم
📎در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی کلیتنگر، موضوعاتی همچون سینمای دینی، سیاستهای حاکمیتی و اقتصادسیاسی دولتهای گوناگون پس از انقلاب و همچنین بازنمایی دین در سینمای بعد از انقلاب اسلامی سال 1357، و ارتباطات مختلف آنها، با استفاده از مجموعه نظریات انتقادی مورد بررسی قرار گیرد.
📎در این راه قبل از هر کاری مقطع زمانی بعد از انقلاب تا پایان سال 1391 را با توجه به تغییرات حاکمیتی و سیاسی به چهار دورهی متمایز تقسیم کردیم:
الف) دوران تثبیت حاکمیت انقلابی و جنگ 8 ساله با عراق
ب) دوران سازندگی
ج) دوران اصلاحات
د) دوران بازآفرینی گفتمان انقلابی
📎بعد از این مرحله، پیرامون اقتصاد سیاسی هر دوره و شرایط اجتماعی و سیاسی آن به شیوهی اسنادی مباحثی را طرح کردیم. سپس فیلمهای دینی سینمایِ بعد از انقلاب را تمامشماری کرده و نسبتِ کمیِ هر دوره را مشخص و با استفاده از نمونهگیریِ متناسب با حجم، تعدادِ بیست فیلم را برای مقطع زمانی مورد بحث انتخاب نمودیم.
📎در آخر نیز با استفاده از نظریههایی مانند صنعت فرهنگسازی و زندگی روزمره و بازتاب، آنها را تفسیر و روندها و آسیبهای حاکم بر سینمایِ دینی مقاطعِ مختلفِ بعد از انقلاب را مشخص کردیم. در این پژوهش مشخص شد که عمدهی تولیدات سینمایی تمام ادوار پس از انقلاب کارکرد تبلیغی و اقناعی داشته است.
🔗 @r_esmaeili