eitaa logo
جنگ رسانه ای
9.7هزار دنبال‌کننده
500 عکس
495 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خاطرات جالب حضرت آقا از دوران پهلوی 📎 صحبت‌های رزم‌آرا، نخست‌وزیر رژیم پهلوی در مجلس شورای ملی: ایرانی‌ها حتی نمی‌توانند یک لولهنگ (آفتابه از جنس سفال) بسازند. 🔗 @r_esmaeili
11.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نظامی بازنشسته بریتانیایی: حکایت درگیری این روزهایمان با یمن حکایت کسی است که چه کاری بکند و چه کاری نکند بدبخت شده است 🔗 @r_esmaeili
📑 | نظریه مدرنیته سیال در نگاه «باومن» 🖇 رویکردهای نظری پست مدرن نگاه جدیدی را برای تحلیل جامعه و فرهنگ ارائه می‌کنند. این زاویه دید جدید، بستر مناسبی فراهم می‌کند تا بتوان مسئله سیالی مثل فضای مجازی را فهم و تحلیل کرد نظریه مدرنیته سیال، «باومن» یکی از این نظریات است که جهان جدید را جهانی در حال تغییر معرفی می‌کند که فقدان گزینه‌های روشن و عدم یقین از ویژگی‌های آن است. 🖇 برای فهم نظریه باومن لازم است ابتدا نگاه وی به پست مدرنیته را دریابیم. از نظر وی پست مدرنیته «حالتی از ذهن» است که بیش از هر چیز به واسطه «ویرانگر» بودنش مشخص می شود؛ ویرانگری‌ای که همه چیز را به سخره می‌گیرد و می‌فرساید(باومن، ۱۳۸۴، ص۸). در این فضای متغیر، اجتماعات تخیلی شکل می‌گیرد که فضای مجازی نمونه بارز آن است. 🖇 افراد می‌کوشند اجتماعاتی را که به تصور آورده‌اند، مقتدرتر از اجتماعاتی کنند که دیگران تصور کرده‌اند و این کار شدنی نیست؛ مگر با کشیدن این اجتماعات به مرکز توجه عموم.در همین پارادایم فکری است که بودریار می‌گوید حادثه ۱۱ سپتامبر «تروریسم نمایش» بود، نه نمایش تروریسم (لافی، ۲۰۰۷، ص۱۵۴). 🖇 بنابراین در این اجتماعات تخیلی، نفس الأمری برای حقیقت وجود ندارد بلکه حقیقت هر مفهومی است که تماشایی‌تر باشد و بتواند برای مدتی توجهات را بیشتر به خود جلب کند. 📚 تکنیک‌های اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقش‌های جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری» 🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار می‌نماید: |تقنین و زیست عمومی| 🖇 با سخنرانی 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌ 🔸 سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه، ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ 🔸تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال‌الملک، پلاک ۱۸، روبروی وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی کشور 🔰 جهت شرکت حضوری در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید؛ ظرفیت بسیار محدود است. ⚠️ پخش مجازی نشست در لایو کانال «دیده‌بان اندیشه» در ایتا انجام خواهد شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬ترویج اسلام‌هراسی در دستور کار اینترنشنال؛ وحشت شبکه صهیونیستی اینترنشنال از گسترش اسلام در دنیا! 🖇‌گویا شبکه اینترنشنال بعد از ناکامی در پروژه براندازی در ایران به سمت اسلام‌هراسی روی آورده تا شاید از این طریق بتواند جبران مافات کرده و یک خوش خدمتی به اربابان اسرائیلی خود کرده باشد. 🔗 @r_esmaeili
📘غلبه اراده و برنامه بر ظواهر توسعه؛ حالا حال زیباکلام‌ها را چه کنیم؟! 🔹هرجور که نگاه کنید با آن محاسباتی که به ما دیکته می‌کنند این وضعیت جام ملتهای آسیا نمی‌خواند؛ تا اینجا هم ژاپن حذف شده، هم کره جنوبی و هم استرالیا و هم عربستان و هر کشور دیگری که توسعه یا پولش را توی سر ما می‌زدند. 🔹و حالا ایران مانده و اردن و قطر! از قضا هر سه هم این سمت آسیا، یعنی غربش هستند! 🔹بالاخره یکی از اینها قهرمان میشود، اما هرچه هست، کره و ژاپن و استرالیا و عربستان دیگر رخ چنین مقامی را نمی‌بینند. 🔹خب حالا اینهمه تحقیرها و خودتحقیریها را چه کنیم؟ مگر نمیگفتند که با این وضعیت دیگر با گرد پای ژاپن و کره و ... هم نمیرسیم؟! بد شد که! مگر نمیگفتند یا ژاپن قهرمان است یا کره، و بقیه هم آمده اند اردو؟! خب حالا آب و صابون از کجا برای شستن صورت این تحلیلها بیاوریم؟ 🔹پیشرفت بد است؟ حتماً نه؛ آنچه بد است، خودتحقیری و انفعال است و این تصور که اگر در ظواهر توسعه عقب افتادی، پس انسان مادون‌تر و ضعیف‌تری هم هستی و اراده‌ و همتت هم مثل توسعه‌ات عقب مانده! 🔹انسان مساوی اراده است؛ اراده و برنامه که باشد، می‌شود ضعفهای توسعه را دور زد و از دیگران جلو زد؛ به شرط اینکه اسیر تحقیرگران و ذهن های استعمارزده نشویم. 🔗 @r_esmaeili
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرخش 180 درجه‌ای شبکه اینترنشنال در وقت‌های اضافه؛ از تیم‌ جمهوری اسلامی به تیم ملی‌ایران! 🔶 شبکه اینترنشنال همزمان با پیروزی تیم ملی ایران در اظهاراتی عجیب و غیر منتظره شروع به تعریف و تمجید از بازیکنان تیم ملی ایران پرداخت و بر خلاف تمام سم‌پراکنی‌هایی که این سال‌های اخیر علیه تیم ملی فوتبال داشت، این تیم را متعلق به ایران توصیف کرد. 🔗 @r_esmaeili
📜 | نظریه استعمار فضای مجازی 🖇 این نظریه برآمده از تحلیل ماهیت قدرت در فضای مجازی است که زیرساخت ها، ظرفیت ها و کارکردهای قدرت مجازی را تبیین می‌کند. عاملی معتقد است: قدرت نرم در فضای مجازی منجر به بسط امپراطوری آمریکا در این فضا شده که فرهنگ و نظام رفتاری خاص خود را به مخاطب تحمیل می‌کند. به عبارتی فضای مجازی ابزار قدرت نرم و قدرت نرم، مرجع تولید فضای مجازی شده است. 🖇 جنگ نرم در میدانی عمل می‌کند که نوعی تخمیر و استعمار صورت می‌گیرد که این بار کاربران بی‌شماری در جهان فاعل اصلی تولید قدرت هستند. قدرت نرم نوعی مکانیزم نفوذ در ترجیحات اجتماعی یک جامعه است که به گفته جوزف‌نای بر جذب مبتنی است و از آنجایی که هیچ‌کس دوست ندارد احساس کند افکارش دستکاری شده، قدرت نرم بدون اینکه در ظاهر مشخص باشد عمل می‌کند. 🖇 جوامع مجازی بر مبنای ارزش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاص خود، مفاهیمی چون «دوست»، «ارتباط»، «خانواده» و حتی مسائلی جزئی مانند نحوه احوال پرسی کردن را بازتعریف کرده اند. هرچند کاربران در ساخت این جوامع نقش فعال،دارند اما گفتمان حاکم بر این جوامع مجازی در تأثیرگذاری و شکل‌دهی هویت اعضای خود نقش مهمی ایفا می‌کنند. 📚 تکنیک‌های اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقش‌های جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری» 🔗 @r_esmaeili
ويژگى‌ ها و معيارهاى عفاف و حياى شخصيت زن در جامعه اسلامى.PDF
396.4K
📖 | ویژگی‌ها و معیار های عفاف و حیای شخصیت زن «در جامعه اسلامی» 🖇 اگرچه زن و مرد در جوهر و ماهیت انسانیت یکسانند و تمایزی در حقیقت و نوع آن‌ها نیست، ولی تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که به ویژگی‌های جسمانی و روانی آن‌ها باز میگردد، به گونه ای که تفاوت طبیعی و تکوینی میان زن و مرد مطلبی غیر قابل انکار است. 🖇 دین اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نمی‌باشد اما برای حضور زن در جامعه شرایطی براساس ویژگی های طبیعی زن (جسمی، روحی و...) و نوع کشش و ارتباطی که میان مرد و زن وجود دارد معین کرده است. هدف از این پژوهش، به دست آوردن ملاک‌ها و معیارهایی است که اسلام درباره حضور اجتماعی زن بیان کرده است. 🖇 بنابراین این پژوهش تلاش دارد با روش اسنادی و مطالعه آیات و روایات، به بیان ویژگی ها و ملاک‌های حضور اجتماعی زنان بپردازد. در این تحقیق به چهار معیار اصلی (پوشش و لباس زنان، حفظ حریمها و فاصله ها، عدم تبرج و کنترل نگاه برای حضور اجتماعی زنان) پرداخته شده است که هر کدام دارای مؤلفه هایی می‌باشند. 🔗 @r_esmaeili
✨پیامبر خدا صلی اللّه علیه و آله می‌فرمایند: «بُعِثتُ بِمَکارِمِ الأخلاقِ و مَحاسِنِها» «من برای [احیای] مکارم و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شدم.» 📜 بحار الانوار؛ ج ۱۶، ص ۲۸۷ 🔗 @r_esmaeili
📖 | مردم از نگاه پهلوی ها 🔹 فارغ از عرصه عمل و برگزاری انتخابات مردمی، حکام پهلوی حتی در گفتار خود نیز نشان می‌دادند که کم ارزش ترین موضوع در نزد آن‌ها نظر و رأی مردم است. شاه چنان خود را از مردم بی نیاز می‌دید که گاه به صراحت به آنان توهین می‌کرد؛ از جمله دربارۀ مردم ایران می‌گفت: این مردم قادر به انجام هیچ چیز نیستند؛ مثل گوسفندان میمانند. 🔸 روحیۀ نخوت و تحقیر مردم ایران، نه فقط در رضاشاه و محمدرضاشاه ریشه زده بود، بلکه اغلب درباریان هم به این بیماری مبتلا شده بودند. ملکه مادر، مردم ایران را مردمی حسود و مُذَبذَب می‌دانست که حتی حکومت کردن بر آنان افتخار نداشت. 🔹 فرح هم که سعی می‌کرد، خود را تافته جدابافتهٔ دربار نشان بدهد، از این امر مستثنا نبود. به روایت علی شهبازی، سرتیپ محافظ شاه فرح مردم جنوب تهران را کمتر از حیوان می‌دانست. 📚 گام تمدن ساز صفحه ۶۷ و ۶۸ 🔗 @r_esmaeili